VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Noniin. Nyt tarttisin apua autosähköistä tietävältä. Golffissa oli xenonit asennettuna. Katsastusinssi ei tykännyt. Laiton normi valot paikoilleen ja ne ei toimi. Piuhoissa kulkee kyllä virta, mutta valot ei vaan syty. Sulakkeita on palanut jo puoli tusinaa. Eikä mulla oo mitää hajua, että minne se ruskea johto pitää laittaa kiinni. Siis jos oon oikein ymmärtäny ni lyhyille valoille tulee kaks johtoa, keltainen ja ruskea. Pitkille valkoinen ja ruskea. Vai?
Onkos tuossa sisäilman puhaltimen sulakkeen päässä myös flekti? Ajelin auton eilen pois katsastuskonttorin pihasta seisomasta, ja liikennevaloissa aloin ihmettelemään kun lämpömittari alkoi nousemaan. Ajoin sitten siitä vielä kotiin ja avasin konepellin. Termostaatin suojakotelon luota jostain vuoti vettä ja pihinä kävi. Siitä huolimatta flekti ei pyörinyt??
Flektille on sulake omassani ainakin siinä paisarin alla olevassa mustassa laatikossa,
Mulla olit toissa kesänä toi sulakepalanu siitä niin ei vaikuttanut muuten kuin, että ilmastointi ei toiminut? Flekti pyöri kyllä ihan hyvin silloin. Tohon veeraan on kyllä alkanut ilmaantumaan ihan ihme vikoja... Toivottavasti ei kansi menny ton ylikuumentumisen takia.
Koko öljynsuodatin hässäkkä vaihtuu, jalka, suodatin yms 95/96.
Mutta kun tuossa 96 motissa on ihan sama jalka ko mun 92 varaosa koneen kyljessä, ja kokeilinpa sitten noita filttereitä niin molemmat mallit menee jalkaan paikalleen ero on vain siinä pohjakupissa, sitä vain ajan takaa kun oli tuo muovi versio niin se oli menny puolesta välistä taitokselle, josko tuo metalii päädyillä oleva pysyis paremmin kuosissaan siellä kupissa.
Nyt pitäis saada jotain tietoa, että mikähän mahtaa olla vikana(vikoina).
1. Flekti ei lähe pyöriin (paisarin alla olevasulake ehjä kun sanottiin, että se olis flektille)
2. Auto nykii yht'äkkiä kun ajaa kaasulla (rajua nykimistä, veto täysin pois -> veto päälle lyhyillä aika väleillä. Painoin kytkimen pohjaan pari kertaa ja hävis... kesti n3sek kohtaus).
3.Kone naputtaa ihan kuin olisi kylmä kone ja öljyt vähissä. Öljyntäyttökorkin kun avaa niin öljyä kyllä roiskuu ulos ja koneessa on tarpeeksi öljyä.
4. Huomasin, että yhdessä vaiheessa ratin lähettyviltä ajossa tuli pieni "sähkö"savun näköinen pilvi (hyvin pieni).
Tekis mieli heivaa jo toi romu jonnekin romuttamolle... Mutta jos noihin sais edes jonkinlaisia vastauksia niin olisin kiitollinen.
1. Flekti ei lähe pyöriin (paisarin alla olevasulake ehjä kun sanottiin, että se olis flektille)
2. Auto nykii yht'äkkiä kun ajaa kaasulla (rajua nykimistä, veto täysin pois -> veto päälle lyhyillä aika väleillä. Painoin kytkimen pohjaan pari kertaa ja hävis... kesti n3sek kohtaus).
3.Kone naputtaa ihan kuin olisi kylmä kone ja öljyt vähissä. Öljyntäyttökorkin kun avaa niin öljyä kyllä roiskuu ulos ja koneessa on tarpeeksi öljyä.
4. Huomasin, että yhdessä vaiheessa ratin lähettyviltä ajossa tuli pieni "sähkö"savun näköinen pilvi (hyvin pieni).
Tekis mieli heivaa jo toi romu jonnekin romuttamolle... Mutta jos noihin sais edes jonkinlaisia vastauksia niin olisin kiitollinen.
1 Lähteekö flekti pyörii kun suoraan johdot akulta? Jos ei, niin flekti totaalisen jumissa. Jos kyllä niin anturi vaihtoon. Jos anturin vaihto ei auta, niin sit etsimään missä kohti sähkön tulo loppuu.
2 Vikakoodit? Sytkä osat? Bensan saanti? Joku anturi sökö? Jakaja vai suorasytkä?
3 Kklaakeri sökö tai nostaja. 1/2" Jatkon, puukepin kanssa kuuntelemaan mistä päin kuuluu. Onko tosiaan naputus vai helistelisi pikkumuttereita peltipurkissa?
4 Ihan normaali toimintasavu viiksistä, ei hätää, lisää ajoa :) Voi vaihtaa myös viikset tai tarkistaa missä kunnossa ne kontaktit on.
2 Vikakoodit? Sytkä osat? Bensan saanti? Joku anturi sökö? Jakaja vai suorasytkä?
3 Kklaakeri sökö tai nostaja. 1/2" Jatkon, puukepin kanssa kuuntelemaan mistä päin kuuluu. Onko tosiaan naputus vai helistelisi pikkumuttereita peltipurkissa?
4 Ihan normaali toimintasavu viiksistä, ei hätää, lisää ajoa :) Voi vaihtaa myös viikset tai tarkistaa missä kunnossa ne kontaktit on.
@Ikonen
1. En ole vielä koittanut, ainakin käsin pyörii hyvin...
2. Ei olee rahaa luetuttaa vikakoodeja tällä hetkellä. Sytkä osat vaihdettu viime vuonna. Jakajalla on ja pyörijä vaihdettu viime vuonna (tosin käytetty). Voiko se sininen eli ecun lämpötila-anturi aiheuttaa tuollaista?
3.Mikä on Kklaakeri? vaikea vaihtaa? Nyt meni vähän ohi toi kuuntelu homma??? Miten tuollai voi siis kuunnella? Voin ottaa videota, jos siitä on apua.
4. Hyvä homma, luulin jo, että jotain vakavampaa... :)
1. En ole vielä koittanut, ainakin käsin pyörii hyvin...
2. Ei olee rahaa luetuttaa vikakoodeja tällä hetkellä. Sytkä osat vaihdettu viime vuonna. Jakajalla on ja pyörijä vaihdettu viime vuonna (tosin käytetty). Voiko se sininen eli ecun lämpötila-anturi aiheuttaa tuollaista?
3.Mikä on Kklaakeri? vaikea vaihtaa? Nyt meni vähän ohi toi kuuntelu homma??? Miten tuollai voi siis kuunnella? Voin ottaa videota, jos siitä on apua.
4. Hyvä homma, luulin jo, että jotain vakavampaa... :)
pyörijä vaihdettu viime vuonna (tosin käytetty). Voiko se sininen eli ecun lämpötila-anturi aiheuttaa tuollaista?
Sytkäosia ei kannata varmaan käytettynä laittaa?
Vikakoodien luvulla selviää aika hyvin anturiviat. Eiköhän joku paikallinen vwmies lue sulta ne koodit ilmaiseksi/edullisesti. Itsekkin voisin, mutta 130km matkaa/suunta.
Hae vaikka Motonetistä uusi kansi+pyörijä ja jos ei talous kestä tulppia vaihtaa, niin tarkista edes niiden kunto.
Palaneen käryä? Kannattaa varmaan sulakkeet vilkaista.. Oletko antanut käydä paikallaan pitempään, että oikeasti lähtisi flekti pyörimään? Itsekkin olin siinä uskossa että omasta on jotain rikki, kun ei millään pyöri. Vasta kun pääsi kunnolla kuumenemaan niin flekti pärähtää käyntiin.. Oliko sulla ilmastointia? Flektin pitäisi aina lähteä pyörimään kun on ilmastoiti päällä.
kklaakeri = Kiertokangenlaakeri
heivaa jo toi romu jonnekin romuttamolle
Mä voin ilmaiseksi toisen varaosa-auton ottaa :)
Sytkäosia ei kannata varmaan käytettynä laittaa?
Pyörijää ei vissiin saa Suomesta uutena? Ainakin siinä uskossa elin kokoaika kun mulle nii sanottiin...
Hae vaikka Motonetistä uusi kansi+pyörijä ja jos ei talous kestä tulppia vaihtaa, niin tarkista edes niiden kunto.
Tulpat uusittu viime vuonna. Eikös huonot tulpat muutenkin näkyisi päästöissä ja niistä kuitenkin kirkkaasti läpi?
Oletko antanut käydä paikallaan pitempään, että oikeasti lähtisi flekti pyörimään?
Olen kyllä, kun huomasin vian siitä kun ylikuumeni liikennevaloissa... Tuota ilmastointi juttua en voi testaa, koska puhaltimenmoottori on jumissa -> polttaa sulakkeen heti.
Tuo Kklaakerin vaihto onkin ilmeisesti aika vaikea homma jos sen takia nakuttaa? Vapaa ehtoisia vikakoodin lukijoita otetaan vastaan, palkaksi voin tarjota kahvit ja hyvällä tuurilla myös jtn pientä naposteltavaa :)
Tässä legendaarisesta moottorista kiertsarien kolina ääntä:
http://www.youtube.com/watch?v=iQN2B7EswqM
Veikkaan et sul on se kannentiiviste menny, joka selittäs noi käyntiongelmat ja räjähtelevät sisätilankennot ja muut sydeemit. Onko siellä painetta letkuissa järjettömästi kun autoa käyttää ja kupliiko paisaris?
Kerran olen itsekin sen sisätilankennon vaihtanut, aika karsee homma kaiken kaikkiaan puoli väkisin sain tumpattua sen sinne omaan pesäänsä. Eniten ehkä lohtua antoi hommaan frendi joka sanoi ostavansa sen huomenna, ihan extempore sanoi niin. :)
http://www.youtube.com/watch?v=iQN2B7EswqM
Veikkaan et sul on se kannentiiviste menny, joka selittäs noi käyntiongelmat ja räjähtelevät sisätilankennot ja muut sydeemit. Onko siellä painetta letkuissa järjettömästi kun autoa käyttää ja kupliiko paisaris?
Kerran olen itsekin sen sisätilankennon vaihtanut, aika karsee homma kaiken kaikkiaan puoli väkisin sain tumpattua sen sinne omaan pesäänsä. Eniten ehkä lohtua antoi hommaan frendi joka sanoi ostavansa sen huomenna, ihan extempore sanoi niin. :)
Tässä legendaarisesta moottorista kiertsarien kolina ääntä:
http://www.youtube.com/watch?v=iQN2B7EswqM
Ei se onneks sellaista ole... Koitan huomenna ottaa videota jos kerkeän ennen mökille lähtöä.
Veikkaan et sul on se kannentiiviste menny, joka selittäs noi käyntiongelmat ja räjähtelevät sisätilankennot ja muut sydeemit. Onko siellä painetta letkuissa järjettömästi kun autoa käyttää ja kupliiko paisaris?
Ei ainakaan mun mielestä kupli kun olen koittanut taiseisesti kurkkia... Täytyy tarkistaa vielä huomenna se. Nestettäkin tuo vuotaa termarinkotelon luota, vaikka pari vuotta sitten vaihdoin sen kotelon ja kaikki sen tiivisteet...
Kuinka kallis homma toi kannentiivisteen vaihto on? Vaikea tehdä tälläisen aloittelevan itse ja vieläpä kerrostalon pihalla? Mitä kaikkee siinä samalla kannattaa vaihtaa/ tarkistaa?
Tuli katsottua paisari, ja ei ainakaan äskön kuplinut. Videota tuli myös otettua, mutta jostain syystä puhelimen mikki ottaa ihmeellisen rätinä äänen mitä ei kuulu omaan korvaan auton luona? Eli ääni ei ole rätinää/rahinaa vaan naputusta. Noh, tässä olis video siitä, että millaista ääntä pitää (näkyy muuten myös taas tuo ihme savu alussa ratin takana kun pisti virrat päälle...), koittakaa unohtaa tuo rahina... Alussa ja lopussa videoo kuulee parhaiten sen nakutuksen: KLIKS
Ei tommonen savunmäärä enää ole normaalia. Ratti ja suojamuovit pois ja tutkimaan johtoja/liittimiä.. Vai tuleeko se savu virtalukosta, viiksistä, ratista vai ratin alta sulaketaulusta? Auto käynnissä ja paisari auki, itsellä ainakin vähän räkii vettä sieltä ulos.. Liikkuuko sulla vesi ollenkaan siellä? Jätkällä jtn vedätysvideoita taajama-alueella..
On kyl mystinen savu, mutta lähes vastaava mikä lähti munkin Golffista ja etenkin kun rattiakseli oli säädetty tiettyynkohtaan.
Aika rällästystä pitää videon mukaan nokkaketju. :)
Ei oo mikää herkku homma parkkiksella vaihtaa. Ja voi olla että koko paketti olisi viisainta tiputtaa ulos. Moottorinosturi Norsun kanssa.
Aika rällästystä pitää videon mukaan nokkaketju. :)
Ei oo mikää herkku homma parkkiksella vaihtaa. Ja voi olla että koko paketti olisi viisainta tiputtaa ulos. Moottorinosturi Norsun kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=Ay_d1CzlugI No kyl tästäkin jotain perus äänii kuuluu, ehkei kummiskaan iha zetorista.
Ihmee kauan sitä sun pelii saa veivata käyntiin ja notkahtaa tyhjäkäynti tosi alas hetkellisesti = ei ole normaalia, kyl siellä jotain orastavaa ongelmaa on. Kuvan videossa lähtee käyntiin sillein miten mul nää on lähteneet yleisesti. Ainoastaan yks VR6 vittuili kovasti kerran ja aika pahassa paikassa (Länsiterminaali). Frendille oltiin hakemassa uutta amstaffia ja meitsin romuhan päätti hyytyy sinne, jotenkin ajaessa jo tuntui siltä että ongelmia tulossa, puutu ja prötpötti aika paljon.
No Tallinkin autokannella oli katsojia varmaan satakunta :D et kai niil sentäs oli kivaa ku joku purki mm..
-bensapumpun esiin
-viritti muutaman hyppyjohdon
-melkein poikkaisi puolanjohdon hätäpäissään strippereillä
-sahasi akun 90% tyhjäksi
Lopulta yksi juttu uupui käynnistyksessä jota heti en huomannut. Relekannassa joku rele naksutti kokoajan kun oli virrat päällä asennossa (nax,nax,nax) tiheeseen tahtiin. Se ääni puuttui, joku virkailija tuli kysymään että ootteko jo hinurin tilanneet, niin sanoin et ollaan, mut kokeillaan nyt vielä kerran :D Se paskahan siit lähti sit tulille ja matka kotiakohti alkoi, hinurikuskille pikainen soitto vaan. Vissiin se päärele joka ohjaa Ecua yms oli kypsä :D
Ihmee kauan sitä sun pelii saa veivata käyntiin ja notkahtaa tyhjäkäynti tosi alas hetkellisesti = ei ole normaalia, kyl siellä jotain orastavaa ongelmaa on. Kuvan videossa lähtee käyntiin sillein miten mul nää on lähteneet yleisesti. Ainoastaan yks VR6 vittuili kovasti kerran ja aika pahassa paikassa (Länsiterminaali). Frendille oltiin hakemassa uutta amstaffia ja meitsin romuhan päätti hyytyy sinne, jotenkin ajaessa jo tuntui siltä että ongelmia tulossa, puutu ja prötpötti aika paljon.
No Tallinkin autokannella oli katsojia varmaan satakunta :D et kai niil sentäs oli kivaa ku joku purki mm..
-bensapumpun esiin
-viritti muutaman hyppyjohdon
-melkein poikkaisi puolanjohdon hätäpäissään strippereillä
-sahasi akun 90% tyhjäksi
Lopulta yksi juttu uupui käynnistyksessä jota heti en huomannut. Relekannassa joku rele naksutti kokoajan kun oli virrat päällä asennossa (nax,nax,nax) tiheeseen tahtiin. Se ääni puuttui, joku virkailija tuli kysymään että ootteko jo hinurin tilanneet, niin sanoin et ollaan, mut kokeillaan nyt vielä kerran :D Se paskahan siit lähti sit tulille ja matka kotiakohti alkoi, hinurikuskille pikainen soitto vaan. Vissiin se päärele joka ohjaa Ecua yms oli kypsä :D
S4mmy. Siinä on jotkut kisämännät/venttiilit, jyrkemmät nokat(kulkee vain 240 mutta kiihtyvyys 0-100 on jotain 6sekunnin luokkaa ja joku Kisa lastu turboa varten ja sitten on lastu myös nykyistä kokoonpanoa varten. Ei ole käytetty dynossa mutta kaverilla on rs cosfort escort jossa 285hv ja aika tasoihin menee :) Joo luvat on turbolle jossai tuolla pinkkojen sejassa.. Entinen suomen omistaja ottanut turbon pois.. Sainoi sen olevan tappovehje. Nytkin kolmella ensimmäisellä vaihteella jää rannut.. Niin ja vaihteistoon on teetetyt rattaat ihan kisakäyttöä varten. Ollut saksassa kisa-ajossa.
Apuva.
Ajoin verkulla 10min ja auto sammui yhtäkkiä kesken ajon. tämän jälkeen starttasi mutta huonommin kuin normaalisti, ja joku rele naksui noin puolen sekunnin välein startatessa?
No pääsin ehkä kilometrin kun sama homma toistui, ja taas samalla kun pyöritti starttia piitkään niin joku rele naksui taustalla. Sain auton kotipihaan ja koneen jäähdyttyä lähti taas normaalisti käyntiin, eli kun kone lämpenee alkaa edellämainittu pelleily.
Mikähän rele tuon voisi aiheuttaa??
Ajoin verkulla 10min ja auto sammui yhtäkkiä kesken ajon. tämän jälkeen starttasi mutta huonommin kuin normaalisti, ja joku rele naksui noin puolen sekunnin välein startatessa?
No pääsin ehkä kilometrin kun sama homma toistui, ja taas samalla kun pyöritti starttia piitkään niin joku rele naksui taustalla. Sain auton kotipihaan ja koneen jäähdyttyä lähti taas normaalisti käyntiin, eli kun kone lämpenee alkaa edellämainittu pelleily.
Mikähän rele tuon voisi aiheuttaa??
Nyt tarviis vr6 tietäjiltä apuja, eli ventoa on vaivannut sellaiset oireet kuin alavääntö puuttuu kokonaan ja kone "rypeltää" alle kolmen tonnin veto päällä, paikallaan kiertää normaalisti loppuun asti. Isoimmilla kierroksilla pelaa hienosti. Vika koodiksi antoi anturin G40 eli nokka-akseli(e)n asentotunnistimen. Tänään tuli vaihdettua tuo tunnistin mutta vika ei kadonnut ja edelleen antaa koodin samalta anturilta. Vikakoodi tulee alle n.2800 kierroksen, mutta ei ylemmillä kierroksilla. Nyt arpomaan missä vika voisi olla?
Itse itsenäisesti pohdiskeltuani heräsi ajatus että voisiko vika olla nokkaketjun kiristimessa kuitenkin. Autoon kun on aivan vasta tehty jakopäänremppa. Arvelin vaan että voisiko ketju jäädä pienillä kierroksilla aavistuksen löysälle ja nokatkin sitä myötä hieman väärässä asennossa mutta ierrosten noustua ja öljynpaineen kasvaessa kiristin alkais pelaamaan ja työntäis ketjun oikeaan kireyteen?
Päivää.
Pienoisen pakkomielteen sumentamana tuli haettua naapurimaasta tuommonen söpö pikku corro VR6 koneella. Vajaa 200 tonnia mittarissa ja suhteellisen hyväkuntoiselta vaikutti ja vaikuttaa edeleen.
Paitsi
Koko 1200 kilometriä Tukholmasta lapin perukoille kone piti hiukan turhan korkeaa lämpöä. Nesteet noin 100 astetta ja Öljyt 106-112. Nopeutta pääpiirteittäin 110-125. Pikanttina yksityiskohtana mainittakoon että nopeammassa vauhdissa nesteen lämmöt laski hiukan ja luonnollisestikkin öljyt lämpeni lisää. Vauhdin tasaantuessa lämpötilat hakeutuivat takaisin normaaliin uomiinsa.
Tämä ei vielä vaikuttanut äärettömän vakavalta. Mutta kotiutumista seuranneena iltana kauppareissulla, joka sisälsi hiukan päätöntä pyörimistä kylänpinnassa, lämmöt hakeutuivat edellä mainituille lukemille. Ja kun paikallisen ei niin paikallisten poikien pitämän pitserian eteen sammutin koneen, niin nesteet pulahtivat parkkikselle paisuntasäiliön (ylivuotoventtiili?) kautta. Kirosin. Pikaisesti uutta litkua läheiseltä huoltsikalta ja loppuilta kotiinpaluineen (30km) sujui ongelmitta. Eilisiltana päätä raapiessani ja ongelmaa tutkiessani pienoisen ajelulenkin voimin sama toistui kotiin palatessani.
Nerokkaana ladaihmisenä keksin että termostaatti on jurrannut kiinni. Pörhökkeeltä uusi tilaukseen ja motonetistä väliaikaisapua tarvikeosalla. Tiivisteitä ei koteloon kuitenkaan mistään löytynyt tähän hätään joten eipä autoa kasaan saanutkaan. Kuitenki illan ratoksi päätin tutkailla asiaa ja teevettä taikoessani totesin että vanhakin termostaatti toimii aivan ohjearvojen mukaisesti.
Näin pääsemme kysymysnurkkaukseen:
1.Termostaattikotelon sisäpinnoilla oli aavistus ruskeaa limaa... Onko tämä kuinka vakavaa? Veli venäläisen jäähdytinjärjestelmä tapaa olla aina samaisen liman vuoraama, mutta näistä länsi-ihmeistä ei ole niinkään kokemusta.
2.Mikä olisi seuraava tutkimuksen alle otettava kohde? Aivan hirveästi ei tuo vesipumpun irroittaminen vielä innosta.
Pienoisen pakkomielteen sumentamana tuli haettua naapurimaasta tuommonen söpö pikku corro VR6 koneella. Vajaa 200 tonnia mittarissa ja suhteellisen hyväkuntoiselta vaikutti ja vaikuttaa edeleen.
Paitsi
Koko 1200 kilometriä Tukholmasta lapin perukoille kone piti hiukan turhan korkeaa lämpöä. Nesteet noin 100 astetta ja Öljyt 106-112. Nopeutta pääpiirteittäin 110-125. Pikanttina yksityiskohtana mainittakoon että nopeammassa vauhdissa nesteen lämmöt laski hiukan ja luonnollisestikkin öljyt lämpeni lisää. Vauhdin tasaantuessa lämpötilat hakeutuivat takaisin normaaliin uomiinsa.
Tämä ei vielä vaikuttanut äärettömän vakavalta. Mutta kotiutumista seuranneena iltana kauppareissulla, joka sisälsi hiukan päätöntä pyörimistä kylänpinnassa, lämmöt hakeutuivat edellä mainituille lukemille. Ja kun paikallisen ei niin paikallisten poikien pitämän pitserian eteen sammutin koneen, niin nesteet pulahtivat parkkikselle paisuntasäiliön (ylivuotoventtiili?) kautta. Kirosin. Pikaisesti uutta litkua läheiseltä huoltsikalta ja loppuilta kotiinpaluineen (30km) sujui ongelmitta. Eilisiltana päätä raapiessani ja ongelmaa tutkiessani pienoisen ajelulenkin voimin sama toistui kotiin palatessani.
Nerokkaana ladaihmisenä keksin että termostaatti on jurrannut kiinni. Pörhökkeeltä uusi tilaukseen ja motonetistä väliaikaisapua tarvikeosalla. Tiivisteitä ei koteloon kuitenkaan mistään löytynyt tähän hätään joten eipä autoa kasaan saanutkaan. Kuitenki illan ratoksi päätin tutkailla asiaa ja teevettä taikoessani totesin että vanhakin termostaatti toimii aivan ohjearvojen mukaisesti.
Näin pääsemme kysymysnurkkaukseen:
1.Termostaattikotelon sisäpinnoilla oli aavistus ruskeaa limaa... Onko tämä kuinka vakavaa? Veli venäläisen jäähdytinjärjestelmä tapaa olla aina samaisen liman vuoraama, mutta näistä länsi-ihmeistä ei ole niinkään kokemusta.
2.Mikä olisi seuraava tutkimuksen alle otettava kohde? Aivan hirveästi ei tuo vesipumpun irroittaminen vielä innosta.
Jos uusit kaikki termakotelon/termarin oem osilla, se on noin 200e ://
Veikkaan että sulla on syyläri tukossa. Kokeile painaa vedellä se vastakarvaan läpi. Letkut irti ja puutarhaöetkulla vastakarvaan huuhtelet koko järjestelmän.
Katso vielä ulkopuolelta ettei joku ole painanut painepesurilla jäähdyttimen kennoja umpeen.
VW:ssä Nesteen lämpö vaikuttaa paljon öljynlämpöihin. Esim omssa turbokakkiksessa veden ja öljynlämmöt oli vaparina korkeammat kuin turbotettuna TD:n leveällä syylärillä.
Vesipumpun vaihtoon joutuu konetta tunkata noin 10cm ylöspäin. Se on metaalisiivillä, et sen kyllä huomaa jos se hajoaa.
Tosin tosta sähkösestä lisävesipumpusta on käyty paljon vääntöä, osalla toimii hyvin ilman ja osalla taas lämmöt yms nousee heti ilman sitä.
Esit jos olet sitä mieltä että flektit, jäähdytys järjestelmä on 120% varmasti kunnossa, niin sit ainut mahdollisuus on, et sytkä heittää, et sen takia nousee lämmöt tai todella harvinainen tapaus, et kannentiivisteen takia vain lämmöt nousee, eikä muita oireita tule...
Veikkaan että sulla on syyläri tukossa. Kokeile painaa vedellä se vastakarvaan läpi. Letkut irti ja puutarhaöetkulla vastakarvaan huuhtelet koko järjestelmän.
Katso vielä ulkopuolelta ettei joku ole painanut painepesurilla jäähdyttimen kennoja umpeen.
VW:ssä Nesteen lämpö vaikuttaa paljon öljynlämpöihin. Esim omssa turbokakkiksessa veden ja öljynlämmöt oli vaparina korkeammat kuin turbotettuna TD:n leveällä syylärillä.
Vesipumpun vaihtoon joutuu konetta tunkata noin 10cm ylöspäin. Se on metaalisiivillä, et sen kyllä huomaa jos se hajoaa.
Tosin tosta sähkösestä lisävesipumpusta on käyty paljon vääntöä, osalla toimii hyvin ilman ja osalla taas lämmöt yms nousee heti ilman sitä.
Esit jos olet sitä mieltä että flektit, jäähdytys järjestelmä on 120% varmasti kunnossa, niin sit ainut mahdollisuus on, et sytkä heittää, et sen takia nousee lämmöt tai todella harvinainen tapaus, et kannentiivisteen takia vain lämmöt nousee, eikä muita oireita tule...
Pitääpä huomenissa loihtia 20 ekstrametriä letkua siis... Kiitoskia tästä neuvosta.
Semmonen seikka tuli vielä mieleen että pitääkö tämä surullisen kuuluisa vesipumppu irrottaa (tai imusarja) sen pumpun ja termostaattikotelon välisen putken vaihtamista varten. Korjaamokäsis oli niinkin avulias, että kertoi peräti, että coolant tube se siinä möllöttää. Putken päästä näkyi puuttuvan neljänneskaaren verran tiivistehahlon ja päädyn välistä tavaraa. Arvatenkin vaikuttaa jollaintasolla tiiviyteen.
Semmonen seikka tuli vielä mieleen että pitääkö tämä surullisen kuuluisa vesipumppu irrottaa (tai imusarja) sen pumpun ja termostaattikotelon välisen putken vaihtamista varten. Korjaamokäsis oli niinkin avulias, että kertoi peräti, että coolant tube se siinä möllöttää. Putken päästä näkyi puuttuvan neljänneskaaren verran tiivistehahlon ja päädyn välistä tavaraa. Arvatenkin vaikuttaa jollaintasolla tiiviyteen.
Siis vesipumppu on ihan normaali metallisiivillä yms oleva pumppu, En ole kuullu että ne on sen huonompia kuin muutkaan.
Mutta Vr6, jos haluaa vaihtaa vesipumpun, niin apukuskinpuoleleta konetta on nostettava noin 10cm, et vesipumppu mahtuu tulemaan pois koneen ja runkopalkin välistä.
Ja se crackpipe kannattaa vaihtaa jos vaan pystyy, kuten yleensä VW:n muoviosat, ne ei ole kestävä..
Mutta Vr6, jos haluaa vaihtaa vesipumpun, niin apukuskinpuoleleta konetta on nostettava noin 10cm, et vesipumppu mahtuu tulemaan pois koneen ja runkopalkin välistä.
Ja se crackpipe kannattaa vaihtaa jos vaan pystyy, kuten yleensä VW:n muoviosat, ne ei ole kestävä..
Itse olin sen verran tsi ja liimasin vanhojen tiivisteiden kanssa läjään. Kustannukset 7€.
Sytkän heitto lie jo näkyisi polttoaineen kulutuksessakin? Jos sitä seuraisi, niin lie jo jotain osviittaa saisi. Mutta, jos moottori muuten tuntuu pirteältä niin tuskin sytkäkään vikana. Itse myös ehkä tuota jäähd.järjestelmää lähtisin tutkimaan tarkemmin. Syylärikin saattaa olla ulkoisesti tukossa, jolloin ilma ei virtaa läpi eikä jäähdytä.
Sytkän heitto lie jo näkyisi polttoaineen kulutuksessakin? Jos sitä seuraisi, niin lie jo jotain osviittaa saisi. Mutta, jos moottori muuten tuntuu pirteältä niin tuskin sytkäkään vikana. Itse myös ehkä tuota jäähd.järjestelmää lähtisin tutkimaan tarkemmin. Syylärikin saattaa olla ulkoisesti tukossa, jolloin ilma ei virtaa läpi eikä jäähdytä.
Sisustan kunto on kyllä semmonen että ennemmin eppäilisin kilometrejä liiotelluiksi... Oisko ollu niin paljon käyttämättä että tivisteet ehtiny hapristua? Kuittien ja lappusten mukaan edellinen omistaja on 4 vuoden omistuksen aikanansa ajanut noin 3500 kilometriä. Pelleissä näkyy pieniä kaupunkielon merkkejä ja särjetty peili + monttu ovessa. muuten siltäkin osalta hämmästyttävän hyvässä kuosissa. Ajettavuus ja muutoinki auto on toiminut erinomaisen hyvin Lämpimyyttään lukuunottamatta kiesi toimi kotimatkansa todella mallikelpoisesti.
Ohessa linkkurainen josta voi tarkastella kuvasia.
https://picasaweb.google.com/106137993954066623363/CaseCorrado#
Ohessa linkkurainen josta voi tarkastella kuvasia.
https://picasaweb.google.com/106137993954066623363/CaseCorrado#
Itte vaihdoin pahvin 230tkm kohdalla... Ei oireillu mitenkään, mutta näky hieman kitkevän edellisen kuvan mukaisesta paikasta öljyä pihalle. Näyttäis olevan vakio paikka toi vänkärinpuoleinen pääty mistä korkkaa tiiviste. Oli kyllä ihan kauttaaltaan muhjua tuo pahvi kun otin poies.
Onhan se tietty käytöstäkin kiinni että millonka se pahvi korkkaa.
Nyt rupes omasta myllystä taas kuumalla koneella naputus kuulumaan nostimista. Taitaa olla sama homma ko edellisessä kannessa -> Nostimet hirttäny kiinni ja syöny ympärykset urille... Lienekkö öljypumppu menossa, ei tarpeeksi painetta yläkertaan...? Vois laittaa pari kuvaa edellisestä kannesta, aika mielenkiintoista jälkeä tuli uusilla nostimilla :o Metallihilua näky olevan suodattimessa pieniä määriä...
Onhan se tietty käytöstäkin kiinni että millonka se pahvi korkkaa.
Nyt rupes omasta myllystä taas kuumalla koneella naputus kuulumaan nostimista. Taitaa olla sama homma ko edellisessä kannessa -> Nostimet hirttäny kiinni ja syöny ympärykset urille... Lienekkö öljypumppu menossa, ei tarpeeksi painetta yläkertaan...? Vois laittaa pari kuvaa edellisestä kannesta, aika mielenkiintoista jälkeä tuli uusilla nostimilla :o Metallihilua näky olevan suodattimessa pieniä määriä...
Jaha, ilmeisesti flekti rikki... Millanes homma toi flektin vaihto on? Sillo ilmeisesti tulee ilmastoinnin nesteet pihalle? Pitää myös vissii syyläri irrottaa ni samalla varmaan kannattaa pestä se. Mitenkäs se kannattas pestä, ku eiks noihi kerry aikaa myöten jotain töhnää sisälle?
Johan oli taas kysymys pamaus...
Johan oli taas kysymys pamaus...
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
auto pomppas katsastuksessa vasemman alatukivarren taaemman puslan vuoksi. Minkälainen homma vaihdella pusla ja tarviiko jotain erikoisempia työkaluja?
Jos pultit lähtee helposti auki, niin ihan helppo homma. Yleensä ongelmia tulee, kun etummainen pultti ei lähde irti, vaan on yhtä puuta etupuslan kanssa. Sit sen saa katkoa, yrittää tonkia jämä pois...
Eikö kukaan osaa sanoo tuohon flektin vaihto hommaan mitään?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=826145#826145
Tuolleen itsellä onnistui vaihtaa flekti. Ei tarvinnut ilmastointia tyhjentää.
http://www.youtube.com/watch?v=5C0uVuXC9ug
näkyy toiki menevän jo alle 10sec :) paras vissiin 9.72 158.8mph ja edelleen vakio männät :o
näkyy toiki menevän jo alle 10sec :) paras vissiin 9.72 158.8mph ja edelleen vakio männät :o
Moi!
S4mmy tossa mainitsi nykimisestä jotai, mullaki esiinty nykimistä joskus kuukaus sitte. Aina silloin tällöin sekä tasakaasulla että kiihdyttäessä mittariston takana naksahti ja kierrokset kävi nollassa. Myös silloin ku lähti liikkeelle oikein rauhallisesti tai jarrutti vaikka töyssyyn ja päästeli yli vain veto päällä auto saattoi sammua (kyseessä automaatti). Ei vikakoodeja.
Nykimistä oli mielestäni aivan sattumanvarasesti, ei ollu väliä satoi vai paistoi. Nyt ei ole kuitenkaa nykiny?
S4mmy tossa mainitsi nykimisestä jotai, mullaki esiinty nykimistä joskus kuukaus sitte. Aina silloin tällöin sekä tasakaasulla että kiihdyttäessä mittariston takana naksahti ja kierrokset kävi nollassa. Myös silloin ku lähti liikkeelle oikein rauhallisesti tai jarrutti vaikka töyssyyn ja päästeli yli vain veto päällä auto saattoi sammua (kyseessä automaatti). Ei vikakoodeja.
Nykimistä oli mielestäni aivan sattumanvarasesti, ei ollu väliä satoi vai paistoi. Nyt ei ole kuitenkaa nykiny?
Vr6 Rado tuli g60 Corskin kaveriksi. :)) ..hinnat-alkaen malli, eli puuhamaakäyttis kyseessä..
Kysymys: Öljynlämmöt ajossa 118-130`C -eli aivan liikaa. Vedenlämmöt 100-110`C. ..mutta kun pysähtyy ja antaa käydä tyhjäkäynnillä niin minuutin aikana öljynlämmöt laskee 130´C->100´C muutaman sekunnin aikana. o.O ? ..onko muilla käynyt näin, vai voisiko anturi olla vaan rikki.
Auto nykii ja on aika nihkee väännöllä ajettaessa, eli tulpanjohdot/tulpat menee vaihtoon kunhan kahden autonloukusta pääsee eroon.
Kysymys: Öljynlämmöt ajossa 118-130`C -eli aivan liikaa. Vedenlämmöt 100-110`C. ..mutta kun pysähtyy ja antaa käydä tyhjäkäynnillä niin minuutin aikana öljynlämmöt laskee 130´C->100´C muutaman sekunnin aikana. o.O ? ..onko muilla käynyt näin, vai voisiko anturi olla vaan rikki.
Auto nykii ja on aika nihkee väännöllä ajettaessa, eli tulpanjohdot/tulpat menee vaihtoon kunhan kahden autonloukusta pääsee eroon.
VR6 tietäjät nyt tarvis apua!
Mikä mahtaa kytkimessä olla vikana kun työ- ja pääsylinteri on vaihdettu ja sen jälkeen ilmattu ja kun painaa polkimen pohjaan nii ei palaudu takaisin ihan ylös asti? Täytyisikö ilmata vielä lisää?
Takana sähköikkunat eivät toimi?
Edessä toimii mutta kun painaa sitä avausnappia niin ikkuna liikkuu alaspäin muutaman sentin vaan kerralla?
Kattoluukku ei toimi? Manuaalisesti kun yrittää avata sillä kuusiokoloavaimella niin nousee ehkä sentin ja siihen jää jumittaa. Ja toisessa niistä metalliklipseistä taisi olla pieni halkeama. Kannattaisiko vaihtaa ne kattoluukun kaikki kilkkeet?
Tuohon on asennettu kaukosäädöllä oleva keskuslukitus ja varashälytin on siinä samassa nii voiko sen ihan repiä vaan irti vai voiko olla joku ajonesto siinä samassa että onko sit vaikeempi homma purkaa?
Lämmöt nousee vaan johonkin 70 asteeseen?
Ja siis VW Vento VR6 -93 kyseessä.
Mikä mahtaa kytkimessä olla vikana kun työ- ja pääsylinteri on vaihdettu ja sen jälkeen ilmattu ja kun painaa polkimen pohjaan nii ei palaudu takaisin ihan ylös asti? Täytyisikö ilmata vielä lisää?
Takana sähköikkunat eivät toimi?
Edessä toimii mutta kun painaa sitä avausnappia niin ikkuna liikkuu alaspäin muutaman sentin vaan kerralla?
Kattoluukku ei toimi? Manuaalisesti kun yrittää avata sillä kuusiokoloavaimella niin nousee ehkä sentin ja siihen jää jumittaa. Ja toisessa niistä metalliklipseistä taisi olla pieni halkeama. Kannattaisiko vaihtaa ne kattoluukun kaikki kilkkeet?
Tuohon on asennettu kaukosäädöllä oleva keskuslukitus ja varashälytin on siinä samassa nii voiko sen ihan repiä vaan irti vai voiko olla joku ajonesto siinä samassa että onko sit vaikeempi homma purkaa?
Lämmöt nousee vaan johonkin 70 asteeseen?
Ja siis VW Vento VR6 -93 kyseessä.
Viimeksi muokannut jusbe69, 5.8.2012 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä mahtaa kytkimessä olla vikana kun työ- ja pääsylinteri on vaihdettu ja sen jälkeen ilmattu ja kun painaa polkimen pohjaan nii ei palauda takaisin ihan ylös asti? Täytyisikö ilmata vielä lisää?
Ilmaus auttoi ainakin mulla. Varmasti oikeet sylinterit sulla siel?
ABS valo palaa mittaristossa?
Onks näissä ABS valo mittaristossa?? :o Mulla on ainakin siellä valokatkaisimen vieressä... Ettet ole sekoittanut jarrupalatunnistimen valoa ABS valoon?
Juu sitä jarrupalatunnistimen valoa tarkoitin sen takia otin ton ABS tekstin tosta pois. Onko tietoa mikä siinä voisi olla?
Onko palat sellaiset joissa on tunnistimelle johdot? Jos on ni voi olla et johdot on katkennu. Itselläni katkes toiselta puolelta johdot, niin päädyin sitten vain ottamaan väliaikaisesti mittaristosta polttimon pois siitä kohalta niin ei pala koko aikaa.
Hiukan päivitystä tilanteeseen. Saattaa myös auttaa Wissen tiedonjanoon... Viimein sain termostaatin vaihdettua vaikkakin autosta poisotettukkin näytti vesikipossa toimivan normaalisti. Nyt Nesteenlämmöt pysyy ajosssa 90 asteen tuntumassa ja öljynlämmöt 100-104. Aiemmin siis nesteet yli 100 ja öljyt 108-112.
Vieläkin paikoillaan seistessään lämmöt tahtoo lähteä kiikkumaan kohti korkeuksia. Flektissä taikka anturissa lienee siis jotain vikaavikaa. Pyörii auton käydessä ja välillä jaa jälkikäyntiäkin suorittamaan. Mutta en ole tainnu mitään nopeampia vaihteita haivainneeni sen pyörimisessä.
Termostaattia vaihtaessa kannaattaa ottaa koko termostaattikotelohässäkkä irti. Kolme 5mm kuusiokolo pulttia joista taimmaisin hiukan syvemmällä. Tätä toimenpidettä ennen irrotin akun ja letkut ja flektin sekä sinne termarikotelon antureille menevät piuhat. Vaihdoin kaikki kotelon tiivisteet sekä sen kotelon osan jossa itse termari majailee uusiin. (Yritin ilmankin. Ei tullut tiiviiksi). Lohkoon liittyvästä osasta lohkesi pieni palanen tiivisteen sisäpuolelta. Ei ole ilmennyt ongelmaa ainakaan vielä. Myös vesipumpulle menevästä putkesta lohkesi pieni pala tiivisteen sisäpuolelta. Ei vuotoa sieläkään vielä.
Nyt siis lämmöt pysyvät kurissa. Ja katsastusmies ei löytänyt autosta vikaa edes mittanauhalla. Kansipahvi ja jakopää taitavat kuitenkin mennä lekurin pöydälle jahka taloustilanne antaa periksi.
Vieläkin paikoillaan seistessään lämmöt tahtoo lähteä kiikkumaan kohti korkeuksia. Flektissä taikka anturissa lienee siis jotain vikaavikaa. Pyörii auton käydessä ja välillä jaa jälkikäyntiäkin suorittamaan. Mutta en ole tainnu mitään nopeampia vaihteita haivainneeni sen pyörimisessä.
Termostaattia vaihtaessa kannaattaa ottaa koko termostaattikotelohässäkkä irti. Kolme 5mm kuusiokolo pulttia joista taimmaisin hiukan syvemmällä. Tätä toimenpidettä ennen irrotin akun ja letkut ja flektin sekä sinne termarikotelon antureille menevät piuhat. Vaihdoin kaikki kotelon tiivisteet sekä sen kotelon osan jossa itse termari majailee uusiin. (Yritin ilmankin. Ei tullut tiiviiksi). Lohkoon liittyvästä osasta lohkesi pieni palanen tiivisteen sisäpuolelta. Ei ole ilmennyt ongelmaa ainakaan vielä. Myös vesipumpulle menevästä putkesta lohkesi pieni pala tiivisteen sisäpuolelta. Ei vuotoa sieläkään vielä.
Nyt siis lämmöt pysyvät kurissa. Ja katsastusmies ei löytänyt autosta vikaa edes mittanauhalla. Kansipahvi ja jakopää taitavat kuitenkin mennä lekurin pöydälle jahka taloustilanne antaa periksi.
Ja mistäköhän johtuu että kierroksilla kun päästää kaasun niin putkesta paukahtaa liekit?
Jos siinä on aikonaan ollu turbo niin mimmosetkohan bensansyöttöjö järstelmät siinä on? Jos selviää liekkien syy niin jaa tänne :D onks siinä kattia?
Kuinkas vakava tommonen raksuttava venttiilin nostaja on? On kumminki 20-30 tuhatta pitäny ääntä, työkaverit tosin sanovat että ei kauheen vakavalta "vielä kuulosta" mutta mitenkä on? Rupes tämä topicki kuumottamaan :D
Hei onko kellääm tietoa tästä projektiautosta enempää??:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... c07dad3296
Tuli eilen ostettua kyseinen auto ja siinäkin tuntuu olevan potkua ihan jonkun verran :D
Onko tuo werqu vielä täällä mukana kuvioissa niin voisi kysellä autosta enempi..
Tuossakin on noin 200hv ja Erittäin jämäkkä ajaa. Oikein ilo on ajella :) Kuvia voin laitella kyseisestä laitoksesta kiinnostuneille..
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... c07dad3296
Tuli eilen ostettua kyseinen auto ja siinäkin tuntuu olevan potkua ihan jonkun verran :D
Onko tuo werqu vielä täällä mukana kuvioissa niin voisi kysellä autosta enempi..
Tuossakin on noin 200hv ja Erittäin jämäkkä ajaa. Oikein ilo on ajella :) Kuvia voin laitella kyseisestä laitoksesta kiinnostuneille..
Terve. Tuli tuossa tänään ostettua vr6 vuosimallia 1992. Ostin sen imatralta ja siitä on kuulema tehty joku projekti joskus tänne? Myyjä sanoi olevansa täällä nimellä antza tai joku semmoinen.. Auto oli ollut hänellä vissiinkin kaksi päivää ja bongasin tämän tuolta nettiautosta. Ja semmoista oli, että auto pitää jotain säklätystä? Onko vaarallista?? Voin laittaa videota jos auttaa ratkaisemaan asian.
Tässä jonka ostin ei ole papereita, mutta sillä oli joku toinen vr6:nen jossa ainaski koneen äänestä päätellen on jotai laitettu pellin alle.. Mut eipä tuo mitään turboista maininnutkaan. joo laittelen lähipäivänä videoo kunhan kerkeän. Olisi kiva tehdä tuonne kalusto-sivulle oma juttu tuosta autostani :)
Niin ja venttiilinnostimet voi kans päästää säklätystä... Kuuntelemalla kyllä paikallistaa jotta tuleeko ääni jakopäästä vaiko moniurahihnan kiristimestä tahi nostimista tai sitte jostain alempaa... Näistäki on niin paljo jo puhuttu aikasemmin tässä ketjussa.
E: Ja itsehän en kyllä usko 250+hv tehoihin tällä tekniikalla ilman dyno-lappua... Saa olla takomäntää ja kireämpää nokkaa sun muuta, mutta jos ei ole painetta imupuolelle mistään laittaa niin jää tuo teholukema kyllä haaveeksi... Enemmän dyno-lappuja, vähemmän puhetta kiitos.
E: Ja itsehän en kyllä usko 250+hv tehoihin tällä tekniikalla ilman dyno-lappua... Saa olla takomäntää ja kireämpää nokkaa sun muuta, mutta jos ei ole painetta imupuolelle mistään laittaa niin jää tuo teholukema kyllä haaveeksi... Enemmän dyno-lappuja, vähemmän puhetta kiitos.
Joo no en itsekkään usko että tuossa olisi 250hv. Mutta tuo minkä ostin pitäisi olla se 200hv. Ainaski mitä oon kattonu tuolta projektisivuilta tämän auton historiaa.
Se kyllä onkin sen +200hp, ellei joku oo menny irrottelemaan palikoita sieltä. Et olis kiinnostunut myymään sitä? :P Kaverilla olis hakusessa vr6 golfi.
No jos jollain ylipäätänsä olis hyvä kuntoinen tai PIEBELLÄ fiksauksella hyväkuntoinen veera myynnissä ni voi pistää mulle YV:tä. Osto puolelle en ala ilmoitusta väsäämään... Ja jos haluu autoo tilalle ni kaverilla on Nissan Primera sedan 2005 vm(?) jos oikein muistan ja ilmastoinnit yms. ajettu n100tkm. Mut ei siis tosiaan päikseen vaihdu veeraan vaan väliä siinä tapaukses pitäs saada x)
S4mmy: en ainaskaa vielä oo myymässä tuota autoa pois. Joo tänää ruvettii purkamaa vähä mottia. Imusarja on ainaki sama ku tuolla projektipuolella. Ja niin näyttäs olevan myös nuo nokatkin. Näyttäs olevan jonkinsortin lastu tuolla boksissa. Tuli heti hirvee himo tilata kaikkee :) Tuli tilattua uudet valot, maski ja vilkut ja vanteet.
Kellään ideaa mistä tuo oma vr voisi vuotaa jäähytinnestettä kun öljynsuodattimen ''kotelon'' ja pohjan sauma kostuu aina?
Vai onko se edes öljynsuodattimen paikka ennen öljypohjaa?
Oliskohan sitten öljyn"lauhduttimesta"? Mulla tuli kyllä öljyt pihalle sieltä ku tiiviste petti, mut kai siel joku tiiviste jäähdytysnesteelleki on, joka voi vuotaa.
Ei ole öljynlauhdutin, siihen on tiivisteet jo vaihtettu vuotojen takia.
Tarkoitan siis tuota tuossa näkyvää ''säiliötä'' mikä lie http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... filter.jpg
Eli siis tuon mustan ''mutterin'' ja ''säiliön'' väli kostuu
E: No nyt alko ongelmat selvenemää ku kurkkas paisuntasäiliöön. Menee siis öljyt ja jäähdytysnesteet sekasin, sen takia vuotaa jäähytinnestettä tuolta öljynsuodattimen kotelosta.
Seuraava kysymys onkin, johtuuko nesteiden sekoituminen tuosta paljon puhutusta kansipahvista? Vai onko jotain muita ideoita?
Tarkoitan siis tuota tuossa näkyvää ''säiliötä'' mikä lie http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... filter.jpg
Eli siis tuon mustan ''mutterin'' ja ''säiliön'' väli kostuu
E: No nyt alko ongelmat selvenemää ku kurkkas paisuntasäiliöön. Menee siis öljyt ja jäähdytysnesteet sekasin, sen takia vuotaa jäähytinnestettä tuolta öljynsuodattimen kotelosta.
Seuraava kysymys onkin, johtuuko nesteiden sekoituminen tuosta paljon puhutusta kansipahvista? Vai onko jotain muita ideoita?
Niin siis että putsas öljykanavat fortella, en tiiä hinnasta. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169773 tuossahan on esim juttua dieselin käytöstä yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa