Vw Golf vr6 ja Audi A6 C4

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

Vw Golf vr6 ja Audi A6 C4

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2012 20:57

Hain auton pari vuotta sitten Kouvolasta heti kun olin kortin saanut taskuun.
Auto on 2005 tuotu Ruotsista Suomeen, jonka jälkeen se on ollut 9:llä eri omistajalla, ja sen kyllä huomas...

Autossa on perusvarusteet, eli ilmastointi ja sähköikkunat. Kattoluukkun olisin halunnut, mutta ei ollut silloin sopivaa myynnissä.

Ulkonäöllisesti tämä on suurinpiirtein siinä mallissa, mitä se oli kun sen ostin. Putkisto on vaihtunut sekä eteen pistetty tummat vilkut ja sumarit. Talveksi autoon pistin kiinni halppis lisäpitkät, kun tuntui ettei valoteho oikein riitä ilman.

Osia tähän onkin sitten vaihdettu ihan tarpeeksi, melkeinpä kaikki muu paitsi koneen sisäiset osat...

Kuvissa on Audin A8 replicat, jotka vaihtuvat lähiaikoina toisiin vanteisiin. Alustana on H&R:n alustasarja, mutta sen tilalle tulee JOM coilover kunhan saan tarpeeksi rahaa siihen.



Kuva
Kuva

Loput kuvät löytyvät täältä, johon myös päivittelen uusia kuvia pikku hiljaa: http://s1152.photobucket.com/albums/p481/54mmy/Golfi/
Viimeksi muokannut S4mmy 8.4.2014 23:44, yhteensä muokattu 2 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2012 20:58

Tällä hetkellä odottelen osia Saksasta, jotta saan auton katsastettua. Katsastuksen jälkeen tulossa lisää kuvia.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41
Auto: A3 3.2q

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 3.6.2012 12:47

Jääkö noi jakosuotimet ovissa tuohon näkyville =|

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.6.2012 12:51

Jääkö noi jakosuotimet ovissa tuohon näkyville =|


Ainakin toistaiseksi ne on siinä. Todennäköisesti menee piiloon jossain vaiheessa, kun muutan kaiutinten paikkaa tukevammaksi. Ei vain ole tuollaisista asioista kokemusta, joten homman aloitus tahtoo aina venyä x).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2012 20:05

Vanteista kiitokset zamm:lle. Saa nähdä miltä auton alla sitten näyttää.
Eli tuollaiset hain tänään matkahuollosta:
Kuva

Nyt enää odotellaa katalysaattorin ja renkaiden saapumista niin pääsee katsastamaan auton :)

Ike
-
Viestit: 3209
Liittynyt: 7.11.2003 17:00
Auto: ZX6R´04, Golf III 2.0 8V GTI-Cabriolet´95, Golf IV Variant Atlantic ´06

ViestiKirjoittaja Ike » 5.6.2012 20:20

Kuvissa on Audin A8 replicat, jotka vaihtuvat lähiaikoina toisiin vanteisiin.
Saa nähdä miltä auton alla sitten näyttää.

Ulkonäkö paranee kummasti :D IMHO.
Kokeileppas punnita, paljonko paketti kevenee?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2012 20:23

Kokeileppas punnita, paljonko paketti kevenee?

Täytyy toivoa, että miellyttää omaakin silmää :). Eipä löydy minkäänlaista vaakaataloudesta :/. Jos joku haluu auttaa punnitsemaan Valkeakoskella niin voi tarjota apua. Eipä kyllä oo noita A8 replicoitakaan täällä, että voisi punnita niitä...

topcatti
-
Viestit: 512
Liittynyt: 7.2.2011 10:16
Auto: Corrado G60

ViestiKirjoittaja topcatti » 5.6.2012 20:38

Ei kyllä omaan silmään noin modernit vanteet sovi kolmoseen. Kai noihin tulee joku muu väri kun tuo pappa-alumiinivanne väri?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2012 20:40

Toistaiseksi ainakin pysyy tuon värisenä. Pitää katsoa sitten miltä näyttää auton alla. Eipä ole vaan kokemusta yhtään noista maalaushommista, eikä muutenkaan autojen rakentelusta. Sen takia edetään pikkuhiljaa ja ihmetellen :).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.6.2012 16:59

Tänään tuli vaiheltua pari letkua konehuoneeseen sekä sähköinenvesipumppu. Pistin myös sisälle ABS-valon kiinni ja oikeat piuhat siihen (joku entisistä omistajista tehny valovirityksen, jotta ABS-valo ei palaisi katsastuksessa...

Nyt vielä ootellaan katalysaattorin saapumista rengas-onlinesta, piti tulla tänään, mutta ei tullutkaan. Toivottavasti tulee huomenna, kun katsastus on varattu torstaille.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.6.2012 17:40

Tuli pistettyä tänään uudet vanteet alle sekä uusi katalysaattori kiinni. Päästöt olivat loistavissa lukemissa, ei viitsinyt edes ottaa parhaimpia mitä olisi saanut, vaan otettiin kylmällä katalysaattorilla :).

Huomenna sitä sitten jännätäänki katsastuksen läpi pääsyä. Tuossa ekassa kuvassa näkyy myös golfin ruostevaurio, joka tuli talven aikana...

Kuva
Kuva

p.s. Miten noi kuvat saa sellaisiksi pieniksi klikattaviksi kuviksi??

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51
Auto: Audi S4 2.7Bit

ViestiKirjoittaja Häntti » 13.6.2012 20:17

tuosta reijästä ne leimalla huomauttaavat. aiheuttaa muka vaaraa jalankulkijoille....

vanteet istuu kyllä komiasti alle!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.6.2012 20:22

tuosta reijästä ne leimalla huomauttaavat. aiheuttaa muka vaaraa jalankulkijoille....


Huomauttavat myös vetarinsuojakumista, koska toisella puolelle rikki, sekä oikeanpuoleisesta takapyöränlaakerista, koska vähän väljää. Täytyy toivoo, että pääsis huomautuksilla, niin sais kuitenkin ajella, korjais sitten ajan (ja kun on rahaa) kanssa nuo huomautukset :).

topcatti
-
Viestit: 512
Liittynyt: 7.2.2011 10:16
Auto: Corrado G60

ViestiKirjoittaja topcatti » 13.6.2012 21:12

No kyllä mä sen laakerin ja vetarin suojakumin äkkiä korjaisin kun ei ole kovin kallis mutta saattaa muuttua kalliiks..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.6.2012 21:14

No kyllä mä sen laakerin ja vetarin suojakumin korjaisin kun ei ole kovin kallis mutta saattaa muuttua kalliiks..


Ne korjataankin heti kunhan saan tarpeeks aikaa siihen. Nyt koitetaan leimata tässä kunnossa ja jos ei mee läpi ni sit ihmetellään hetki ja fiksataan kuntoon.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51
Auto: Audi S4 2.7Bit

ViestiKirjoittaja Häntti » 14.6.2012 7:29

saattaavaat hylyn antaa tuosta reijästä jo pelkästään. näin ainakin savonlinnassa tekivät. mutta katsureita on monenlaisia. :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2012 7:32

saattaavaat hylyn antaa tuosta reijästä jo pelkästään. näin ainakin savonlinnassa tekivät. mutta katsureita on monenlaisia. :D


Periaatteessa ei pitäisi tulla kuin huomautus, kun ei ole helmassa, eikä kantavassa rakenteessa. Varasin eka ajan toisesta katsastuskonttorista, mutta vaihoin sen kuulopuheiden mukaan ei niin tarkkaan konttoriin :). Pitää toivoo et katsastusmies olis hyvällä päällä :D.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2012 16:32

Johan se nyt tempun teki. Päätti sitte katsastuksessa kunnon mossauksella rikkoa lämppärinkennon. Noh, enpähän oo koskaan nähny katsastusmiehen juoksevan niin kovaa kun nyt ku luuli, että auto sytty tuleen :D.

Muuten meni katsastuksesta läpi, mutta pitää mennä näyttämään, että tuo kenno on korjattu. Tilasin uuden fixukselta ja sen pitäisi tulla maanantaina. Tietääkö kukaan mitään halpaa korjaamoa Lempäälässä, joka voisi korjata tuon kennon? Kuinka pahassa paikassa se muutenkin oikeen on vaihdon kannalta?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.6.2012 17:04

Ensi oli lämppärinkenno ja sen ympärille on kasattu loppu auto.

topcatti
-
Viestit: 512
Liittynyt: 7.2.2011 10:16
Auto: Corrado G60

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.6.2012 17:09

Voi tulla mukava hinta jos käyttää korjaamolla. Katsuriko se sen kennon hajotti? miten muka

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2012 17:11

Sieltä lukemaan vaihtoa-ohjeita jotka aikoinaan runoilin. Muutaman tunnin homma jos edes perustyökalut pysyy käsissä.
Paikallinen korjaamo antoi työajaksi kennonvaihdolle 4,2 tuntia että sen kun kertoo tuntiveloituksella niin saa aikalailla arvioidun hinnan työlle.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2012 17:19

Voi tulla mukava hinta jos käyttää korjaamolla. Katsuriko se sen kennon hajotti? miten muka


En tiiä mikä sen rikko. Normaalisti etujarrutestistä oli ajamassa autoo pois ja sillo mossahti. Kabiini täyteen höyryä ja apukuskin puolen jalkatilaan paljon vettä. Aamulla kun lähdin ajamaan niin ihmettelin kun ei suuttimista tuu ollenkaa ilmaa, mutta totesin vain puhaltimen sulakkeen palaneen, mutta sehän ei vaikuta tuohon ton hajoamiseen. Sitä ihmettelen eniten, että miten se tollein mossahtamalla oikein hajosi? Kaikki vedet oikein kunnolla ja kerralla pihalle...

No jos tuo on kerran vain parin tunnin homma niin ei siitä hirveä lasku tule :). Ei oo tällä hetkellä yhtään inspista alkaa itse korjaamaan sitä. Pitää kysellä vähän hintaa korjaamoista ja vaihtaa sitten itse jos menee liian kalliiks.

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2012 18:10

No on 4,2 noin tuplasti enemmän kuin pari.
Jos vaikka 65€/tunti niin ~260€ kyseisestä hommasta on mielestäni aika paljon.
Toki köyhästähän se tuntuu paljolta.

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55
Auto: vr6

ViestiKirjoittaja mnky » 14.6.2012 18:34

Itsellä uppoutu kyseiseen projektiin useampikin tunti ja oli vielä kaveri auttamassa lopuksi. Kyllä siinä oma hommansa on, ilmeisesti ilmastointi vaikeuttaa hommaa jonkin verran?

Mitä autoon tulee niin parempaan suuntaan on ehdottomasti, mutta onhan siinä vielä jonkin verran tekemistä :) Tsemppiä kennon vaihtoon, mikäli itse päätät operaatioon ryhtyä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2012 18:39

Tuskinpa tulee ite tehtyä, ei vaan kiinnosta tällä hetkellä yhtään ton auton laitto, vituttaa sen verran ankarasti kun ikinä ei mene ton kanssa mikään niinkuin pitäs... Ulkonäköö ja muita pikkujuttuja korjataan kunhan aina rahatilanne sen sallii :). Tällein työttömänä/opiskelijana rahaa ei tule ovista ja ikkunoista :/.

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2012 19:01

Tällein työttömänä/opiskelijana rahaa ei tule ovista ja ikkunoista :/.

Eikös tämän juuri pitäisi motivoida tekemään itse? Jäisi fyrkkaa sen ilmeisesti "tärkeämmän" ylläpitoon eli ulkonäön.
Itse edes työtätekevänä alkaisi maksamaan 250-300€ tuosta hommasta jollekin firmalle. Jos asustas pikkusen lähempänä niin voisin tuon tehdä kohtuutonta korvausta vastaan. itsellä se vei ilmastoinnilla ja airbägeillä varustetussa katiskassa viitisen tuntia koko remontti.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2012 19:07

Ei ole oikein myöskään kokemusta autojen remppailusta, niin kaikki mitä teen kestää kun 2/3:aa ajasta menee ihmetteleen, että mitäs nytte yms. Auto kuitenkin pitäisi saada nyt mahdollisimman nopeasti liikenteeseen ja viikonloppuna on muuta menoa, joten en ehdi korjailemaan sitä. Ainoaksi vaihtoehdoksi täten melkein jääkin tuo korjaamo.

Auto on myös 30km:n päässä, joten joutuisin menemään bussilla aina korjaamaan sitä, koska en saa mistään apua, että se hinattaisiin kotiin, enkä ala maksamaan mistään hinauksesta...

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2012 19:10

Ei sitä hinata tarvi.

Kennolle menevät letkut irti tulipellista, sopivan paksuinen putki letkujen sisään ja klemmarilla kiinni. Vedet koneeseen ja kovaa ajoa.

Eli kyseisellä toimenpiteellä ohitetaan se rikkinäinen kenno.

Johan tuonne aiemmin laitoin linkin vaihto operaatioon,ei tarvi ihmetellä. Ja tekemällä oppii.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2012 19:12

Kennolle menevät letkut irti tulipellista, sopivan paksuinen putki letkujen sisään ja klemmarilla kiinni. Vedet koneeseen ja kovaa ajoa.


Hmm... Pitääkin pistää tuo harkintaan, ei tullut itselläni mieleen. :).
Viimeksi muokannut S4mmy 28.5.2013 23:33, yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.6.2012 10:57

Pankkitilin painostamana päätin itse tehdä tuon kennon vaihdon. PIstän väliaikaisen jatko pätkän siihen ja vaihdan jossain vaiheessa tässä sitten itse kennon. Jos on halukkaita tulla auttamaan ni apua otetaan aina vastaan ;).

Edit: Pitääkö tuo ratti oikeasti ottaa irti?? Eikö saa purettua kojelautaa tarpeeksi tieltä ilman ratin ja airbagin irroittamista?

Antsa
-
Viestit: 1419
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 15.6.2012 11:33

se ratin irrottaminen ei oo homma eikä mikään.

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55
Auto: vr6

ViestiKirjoittaja mnky » 15.6.2012 21:20

Itellä ainakaan ratti aiheuttanut mitää lisäongelmia. Eli ei ole pakko irrottaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.6.2012 13:46

Eli tosiaan, auto seisoo tällä hetkellä pihassa leiman kera. Katsastuksesta kotiin tullessa tosin alkoi valoissa nostamaan lämpöjä... Pihaan tullessa pihisikin jo oikein reippaasti ja höyryäkin tuli. Konelpelti ylös ja katsomaan, että mikäs nyt. Termostaatin suojakotelon luota jostain vuoti vettä sekä höyryä tuli kohtuullisesti. 2v sitte vaihoin sinne koko kotelon ja kaikki tiivisteet ja taas vuotaa...

Noh, juhannuksen jälkeen alkaa ihmettely. Kojelaudan purku ja uuden kennon sekä puhaltimen asentaminen, sekä termostaatin vuoden selvittäminen (samalla uudet anturit ja termostaatti marmoritiskiltä, kun nykyiset mätänetistä). Pitäisi myös selvittää tuo flektin toiminta samalla kun ei pyörinyt toissapäivänä vaikka lämmöt korkealle nousivatkin?? Alkaa pikku hiljaa vituttamaan tän kanssa pelaaminen kun osia on vaihdettu jo samanlaisen auton hinnan verran...

Edit: Tuleeko ilmastoinnin nesteet pihalle kun tuota kennoo alkaa vaihtamaan? Onks siellä jotain ilmastoinnin putkia edessä mitä pitää irroittaa?

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.6.2012 14:16

Tuleeko ilmastoinnin nesteet pihalle kun tuota kennoo alkaa vaihtamaan? Onks siellä jotain ilmastoinnin putkia edessä mitä pitää irroittaa?

Ei, ei.
kokemukseni perustuu manu-anaali ilmatointuun versiioon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.6.2012 16:42

Nyt tuli vielä käytyä autolla ja katsottua kaikki sulakkeet läpi. Palanneet olivat sisäilmapuhaltimen sulake sekä engine elektroniks sulake (??). Auto kävi kuitenkin vaikka tuo engine elektroniks sulake oli palanut. Mihin kaikkeen se vaikuttaa?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.7.2012 19:08

Nyt tuli vihdoin ja viimein aloitettua lämppärinkennon vaihto, sekä ilmeisesti puhaltimenmoottori menee samalla vaihtoon. Kaikki sähköt tulee myös tarkastettua, sekä kaikki ilmakanavat pestyä.

Pari kuvaa pienen väkertämisen jäljiltä:
Kuva
Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.7.2012 22:04

Kuva

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Auto: E39 Msport + Golf MKIV
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.7.2012 22:34

Hyi helkkari mikä savotta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.7.2012 22:45

Äläpä muuta sano... Ton jälkeen tuntuu helpolta ku pitää keulaa purkaa et saa flektin vaihdettua :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.8.2012 22:28

Auto on muuten nyt kunnossa, mutta pitää odottaa, että tuo läheinen amis alkaa taas tekee auto huoltoja niin vien sinne vielä varmuuden vuoksi vikakoodien lukuun sekä ne tekee uudet kierteet termostaatinkopalle, kun nyt yhdestä ruuvista on kierteet menny niin ei kiristy kunnolla lohkoon.

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38
Auto: Golf Mk2 8v Gti, Corrado g60, ibiza -99

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 2.8.2012 23:08

No huhhuh, eipä ole tätäkään hommaa helpoks tehty!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.8.2012 23:28

No huhhuh, eipä ole tätäkään hommaa helpoks tehty!


No ei kyllä... Koskas tuut golfias näyttään?

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38
Auto: Golf Mk2 8v Gti, Corrado g60, ibiza -99

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 3.8.2012 15:35

Iltavuoroo nytte, sunnuntaina voisin. Pistä yvllä numeros

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.8.2012 17:38

Kuva

Tuon verran jäi "ylimääräistä" kennon vaihdosta... Osaiskohon kukaan sanoa mistä noi vois olla? Noi metalli klipsut suurinpiirtein tiedän mistä puuttuu, mutta en löytäny mitään kohtaa mihin saisin ne kiinni ja tuntui tiiviiltä, sekä tuon ison mutterin paikan tiedän, hukkasin siitä vain vastakappaleen...

Eli mihin toi muovisuoja ton "tiivisteen" kanssa vois kuulua, sekä noi kaks messinkisen väristä ruuvia?

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38
Auto: Golf Mk2 8v Gti, Corrado g60, ibiza -99

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 4.8.2012 18:29

Ei se ole remontti eikä mikään mistä ei jää vähän ruuveja yli :)

topcatti
-
Viestit: 512
Liittynyt: 7.2.2011 10:16
Auto: Corrado G60

ViestiKirjoittaja topcatti » 4.8.2012 18:30

ei niillä mitään tee jos kasassa pysyy

jii_bee
-
Viestit: 2369
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.8.2012 21:14

- kirkkaan värisillä klipsuttimilla lämppärin / puhaltimen kotelo pysyy kasassa
- 13mm kannalla oleva keltapassivoitu pultti voisi kuulua rautaan, jolla kojelauta tuetaan keskitunneliin tai sitten kojetaulun alla olevaan palkkiin
- keltapassivoidut ruuvit saattaisivat olla ne, joilla vikakoodipistoke kiinnitetään kojetauluun
- musta ruuvi... rattiakselin muovien tai keskikonsolin (?) kiinnitykseen

Lopuille en keksi paikkaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.8.2012 22:31

kirkkaan värisillä klipsuttimilla lämppärin / puhaltimen kotelo pysyy kasassa
- 13mm kannalla oleva keltapassivoitu pultti voisi kuulua rautaan, jolla kojelauta tuetaan keskitunneliin tai sitten kojetaulun alla olevaan palkkiin
- musta ruuvi... rattiakselin muovien tai keskikonsolin (?) kiinnitykseen


Jep noi tiesin itekki. Tosta 13mm:stä mulla katos vaa mutteri johki ni en saanu sitä vielä kiinni...
Uus rattiakselinmuovi odottaa asennusta niin jäi toi ruuvi ylimääräseks :). Tässähän on 2x2vikakoodipistoke, ja en ainakaan itse poistanut niistä mitään ruuveja enkä nähnyt mitään kohtaa mihin siinä ruuvit saisi? :o

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.8.2012 17:34

Nyt on Golfista vedenvuodon syy selvitetty. Oli n.1,5v sitten vaihdettu termostaatinkotelo haljennut 3:sta(!!) eri kohdasta ja vuotanut sieltä. Taas nähtiin se mitä "laatua" motonetin osat olevat...

Tuli vaihdettua samalla myös mittaristonlämpötila-anturi, sekä ecun lämpötila-anturi. Mittariston näyttämä väärä lämpötila korjaantui, sekä auton tyhjäkäynti nousi korkeammalle kylmällä koneella, joten ecunkin anturissa oli ilmeisesti ollut jotain häikkää vaikka vaan varmuuden vuoksi sen vaihdoin siihen :).

Nyt vielä kun raha-asiat paranisivat niin pääsisi ostamaan uutta alustaa sekä korjaamaan/vaihtamaan nuo etulokarit. Miten noi muuten lähtee irti sitten jos/kun niitä nyt alkaa vaihtelemaan?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.9.2012 22:05

Kaveri kävi golfillansa kylässä ja asenneltiin sitten sen konttiin subbari. Tuli otettua sitten kuva veeroista rivissä :). Eka kuva missä näkyy noi mun auton tummat vilkut ja sumarit, sekä tökerö lipan kiinnike... Pitäisi joko pistää ruuveilla kiinni puskuriin keskeltä, tai sitten ostaa uusi puskuri kun on tuolta ylhäältä vähän halki, jonkun parkkipaikka törpön takia.

Matalammaks pitäisi omaa kulkinetta saada...

Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.9.2012 16:15

Tuli sitten golfin matkamittariin lukema 0km, eli 300tkm tuli täyteen :).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 18:16

Tänään sitten kävi näin: http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... 171037.jpg
Pääsee taas talven jälkeen kojelaudan irrotukseen, ellei jollain olisi pariksi päiväksi "lainata" lämminta hallia/tallia.

Kaiken lisäks Pirkkahallin pihalla viikonloppuna etupuskurin lippa hajos...

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.11.2012 20:28

Hansikaslokero/airbag irti niin sieltä kautta pitäis saada johtoihin työskentely tilaa ja pituutta avaamalla kiinnikkeistä. Onhan sulla silti tuo koelauta jo irti ollutkin niin saattaa joku muistukuva johdoista olla. onko mennyt oikoseen vai virtajohto läheltäpiti poikki ja ottanut lämpöä? Eihän tuo tosin vesisateessa hääviä hommaa ole.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:33

Ostan tohon purkuautosta varmaan ISO-liittimen johtosarjan niin sen saa ilman kojelaudan irroitusta sinne sitten. En tiedä kyllä yhtään kohtaa, että mistä menny oikkariin, mutta kyllä koko sulakeboksi - radion isoliitin matkalta tuli savua, että koko johto pilalla. Varmaan johkin nirhautunut kun asentelin uutta radiota ja irrottelin moneen kertaan tuota pistoketta ja koitin saada sitä tulemaan enemmän ulospäin.

Meni sitten johdot ja radionkaan toimivuudesta ei ole mitään varmuutta kun ei pitänyt asetuksia millään muistissa... Voiko nuo hajota jotenkin sillain, ettei asetukset pysy muistissa? Kyseessä on siis pioneerin DEH-6400BT

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.11.2012 20:41

Vanhaan aikaan ainakin oli pioneerissa virta ja heräte ristissä kuten on vw:n sähköissäkin toisinaan ollut. Tuo soitin ei kuitenkaan ole varmaan käytössä ehtinyt olla ennen tuota sulamista? Voi olla sitten että on johto lähtenyt katkeamaan ja vastus noussu turhan suureks. Eihän tuo silti tarvii kun 3johtoa vaikka itse uusis johdot ja poistais vanhat, maa, virta ja heräte.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:43

Radion pistin aamulla kiinni, ja nyt illalla sitten koitin kääntää punasen ja keltasen piuhan toiste päin -> ei vaikutusta muistiin. About pari kertaa tuli koitettua kummallakin tavalla, että muistaisikohan se radio asetuksia ja kertaakaan ei muistanut. Radio oli kiinni kun tuo tapahtui, mutta pois päältä.

Edit: ja käytettynä ostin tuon radion tän foorumin kautta, eli 100 varmaa tietoa ei ole siitä, että onko edes täysin toimiva, kun noita huijareita nykyään riittää...

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38
Auto: Golf Mk2 8v Gti, Corrado g60, ibiza -99

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 21.11.2012 10:44

Lyö punanen ja keltanen yhteen ja ne yhdistät virtajohtoon.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.11.2012 10:52

tai sitten sulaketaululta selvität mistä lähtee soittimen virtajohto vedät siihen uuden langan ja virtalukolta herätteen niin ei ole akku tyhjä kun soitin unohtuu päälle. sitten saakin jo ottaa vanhan soittimen johtonipun pois kun vedät vielä maadoituksen uusiksi niin on varmasti kunnossa. Kaupanpäälle mahdolliset vahvistimien linjahäiriöt jää unholaan kun tekee liitokset huolella ja puhdistaa maa-pisteen kunnolla.

E: nuo kolmehan se ainoastaan vaatii loput on näytön himmentimen yms johtoja. pelkkä virta ja maakin riittää, mutta onhan se ihan käytännöllistä että soitin vaikenee kun avaimet lähtee mukaan, päälle unohtamisen riski jää aika pieneksi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 11:09

Katsotaan tuota johtoasiaa sitten paremmin kun saa johtosarjan ja asentelee sitä, et alkaako muokkaileen vai mennäänkö vakio ratkaisuilla. Ei sulla -Mikkeri- olis aikaa/autoa mihin voisi testata tuota pioneeriä ja sen toimivuutta?

xniko
-
Viestit: 566
Liittynyt: 1.4.2007 21:00
Auto: Passat 4motion 3BG

ViestiKirjoittaja xniko » 21.11.2012 12:03

Saahan sen soittimen testattua ihan vaan 3 johdolla ja akulla.. Eli siis punaseen jatkuva jännite ja keltaseen sitten päälle/pois ja katot kärsiikö soitin dementtiasta vai ei :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 12:12

Ilkee vaan tehdä tuollasia testejä ilman sulaketta :). Mutta kai sitä vois testata niinkin ellei joku ilmottaudu vapaaehtoseks auton kanssa :D.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40
Auto: Passat 1.9TDi Swiss star, Gt Kakkis

ViestiKirjoittaja mosir » 21.11.2012 12:22

Siihen johtoon laittaa puolessaminuutissa sen sulakkeenkin väliin jos tahtoo. Vaikkapa kahdella naarasabikolla..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 12:25

Sit pitäs käydä jossai kaupas hakee taas tarvikkeita, kun ei löydy muuta kun yks ylimääränen iso-liitin millä aattelin testata tota. Kai se täytyy jossai vaiheessa jaksaa mennä testaa akusta ilman sulaketta, niin pääsee vaatiin rahoja takas jos radio ei toimikaan. Kipeekskin vielä tulos prkl.

xniko
-
Viestit: 566
Liittynyt: 1.4.2007 21:00
Auto: Passat 4motion 3BG

ViestiKirjoittaja xniko » 21.11.2012 12:30

Niin ja saahan ne johdot tukittua sinne iso-liittimen pinnien väliin, ettei sitä tartte turhaan teurastaa tuon takia..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 12:32

Nyt meni vähän ohi, että mitä tarkoitit tuolla? Ostin tuollaisen, että sain kaiuttimet kiinni: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... llinen-ISO Eli tuosta paketista mulla on tuo virtapiuhojen ISO käyttämättä, jolla ajattelin sitten akulta testata, ellei jotenkin muuten onnistu.

xniko
-
Viestit: 566
Liittynyt: 1.4.2007 21:00
Auto: Passat 4motion 3BG

ViestiKirjoittaja xniko » 21.11.2012 12:58

Niin tarkotin et sinne pinnien väliin vaan ne johdot jos olisi ollut sellanen iso-liitin adapteri missä on liittimet johtojen molemmissa päissä mutta tuossahan on paljaat johdot toisessa päässä joten sehän onnistuu ihan helposti. Eikä tuohon nyt tartte sulaketta alkaa väliin laittamaan kokeilun takia, kunhan ei söhellä johtojen kanssa. Tai itse en ainakaan laittais.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16
Auto: Bora TDI

ViestiKirjoittaja hattumies » 21.11.2012 14:29

Nätisti istuu vanteet kyllä alle, ei pelkkää vannetta katsomalla olisi uskonut.

Toivottavasti projektissa olisi nyt suurimmat ongelmat takana!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 14:34

Kiitoksia, saisi vaan olla hieman leveemmät noi vanteet :).

Ja ongelmia kyllä riittää tän kanssa vaikka muille jakaa, noh eipähän ainakaan aika käy tylsäks ja lompakko tuu liian paksuks :D

Edit: Mun piti pistää talvilookista kuvia tänne kun on lisävalotkin keulalla, mutta ei tuosta nyt kyllä kehtaa kuvia ottaa kun lippakin puuttuu puskurista.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.11.2012 16:39

Radion toimivuus tuli tänään testattua suoraan akusta, ja kyllähän se niin toimi heti. En tiiä sit miks ei autossa paikoillaan toiminut... Vähän venähti testailu, kun oli koko viikon kipeenä.

Nyt sitten vaan ootetaan yhestä purkuautosta, että olisiko siellä oikeanlaista johtoa, ja jos ei ole niin pääsee itse kolvaus puuhiin (kumpa ei tulisi vielä pakkasta...).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.2.2013 21:39

Pitkästä aikaa pienimuotoinen päivitys. Tuli käytyä vesilahdessa Audiclubin jääratapäivänä ajamassa. Eihän tuolla siellä mitään tehnyt, varsinkaan noilla huonoilla talvirenkailla, mutta kyllähän siinä vähän äärikäyttäytymistä oppi. Kuva sieltä: kliks

Aika rujon näköinen tällä hetkellä. Kotona asennusta odottaa mittaristoon kromit, uusi lippa puskuriin, subbari + pari vahvistinta ja jotain muuta mukavaa tulossa vielä (mm. JOM:n alusta).

Hyviä vinkkejä tuosta lipan kiinnityksestä otetaan vastaan, kun tuon puskurin alkuperäiset kiinnikkeet ovat hajonneet. Olisiko jotkut ruuvit hyvät? Tulee vaan mieleen, että joutuuko rengas kaupoille jos sellainen sattuisi sieltä irtoamaan...

Uusia vanteitakin huokuttaisi, vaan tuli nuo AMK opiskelut hieman tielle.

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38
Auto: Golf Mk2 8v Gti, Corrado g60, ibiza -99

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 11.2.2013 0:30

Itsestään porautuva on aina hyvä vaihtoehto ;)

edut
-
Viestit: 34
Liittynyt: 26.12.2012 22:47
Auto: Audi A3 Quattro

ViestiKirjoittaja edut » 11.2.2013 7:11

itsellä oli leonissa cupran lipa kiinni itse porautuvilla, mutta pieni kosketus jääradalla penkaan niin ruuvit tuli läpi muovista. tämän jälkeen laitoin 5mm popniiteillä kiinni ja vastapuolelle prikka. tällä tavalla luulisi pysyvän.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.2.2013 11:16

Ruuveissa on myös se, että jos ne sattuu irtoamaan sopivasti niin pääsee rengasta paikkaamaan. Taidan koittaa, että jos tuon saisi pulteilla jotenkin hyvin, niin on helpompi ottaa tarvittaessa irti kuin popniitit.

Tällä viikolla pitäisi tulla Golfiin myös tuo Inca-Pron kaukosäätö keskuslukitukseen. Onko kellään kokemusta muuten KCS:n pelleistä? Pitäisi ostaa uudet etulokarit ja siellä näyttäisi olevan kohtuu hintaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.3.2013 20:45

Tänään tuli sitten aloteltua syylärin vaihto. Kaverin kanssa katsottiin youtubesta video, missä tyyppi vaihtaa omaan veeraansa syylärin, mutta eihän se tuossa mulla ole kyllä sinnepäinkään samanlailla... Noh, siinä sitten alettiin purkamaan sitä omalla tavallamme kunnes löytyi yksi pultti joka pyöri vain tyhjää. Tiistaina jatketaan sitten purkamista, kunhan saadaan rälläkkä tms. paikan päälle, jotta pultti lähtee pois. Tähän vaiheeseen jäätiin:

https://www.dropbox.com/s/cs3utko34n7qg ... .55.41.jpg

Huomasin myös, että iskarit ovat vähän heikosti kiinni:

https://www.dropbox.com/s/kxt5wmev31pxq ... .40.31.jpg

Puskurikin oli huonommassa kunnossa kuin muistelin, eli sekin menee varmaan kesällä vaihtoon.

Kesän ostoslista: Uusi puskuri, etulokarit, sisälokarit, suojamuoveja, Jom-coilover ja ehkä uudet etuvalot. Takaluukkukin pitää maalata ja hioa kun pyyhkijä poistetaan + kontin avausnappi lähtee pois.

Onneksi sai töitä kesäksi...

Edit: Minkähän takia noita dropbox kuvia ei saa Img koodilla näkyviin?

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05
Auto: Vw Golf VI variant, Ex Vw Vento -96

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 17.3.2013 20:55

Miten niin iskarit ovat heikosti kiinni? Niissähän kuuluu olla tuo väli jos sitä meinasit

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.3.2013 20:59

Ei sen välin noin suuri kuulu olla. Eli sieltä on se yläpään tukikumi antautunut. Asiaa puitu hieman täällä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=179007

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.3.2013 15:04

Vieläkin on keula levällään kun koko aika tullut jotain uutta vaihdettavaa osaa eteen. Noh, jos sen tällä viikolla saisi taas nippuun...ainakin hetkeksi.

Tänään tuli haettua sitten jomit.

Samalla reissulla tuli sitten tehtyä myös pienimuotoinen löytö: Kliks
Hintaakin tuolla oli vain 5e ja kunto melkein kuin uudella.

Kesällä olisi myös tarkoitus tilata jos vaan rahat riittää BBS RS Replica vanteet koossa 16x8 ja 16x9.

Demon
-
Viestit: 1380
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 25.3.2013 15:15

Rs:t aitoina saatikka replikoina on jo vanhaa :) Ole erilainen ja hommaa jotain oikeasti erilaista alle :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.3.2013 15:21

Ne vaan miellyttää silmää :). Rotiformin NUE:t olis hienot, mutta turhan kalliit ja ei taida saada edes sopivassa koossa. Tuo replicat olisivat n.600e ja ainakaan toistaiseksi ei ole tullut samanhintaluokan vanteita vastaan, jotka miellyttäisivät silmää ja olisivat vielä sopivan kokoiset :/.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.3.2013 16:46

Ens kesän hittivanteet ;P
CD-boxi varsin mukava löytö! Jostain romikselta?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.3.2013 16:51

Hmm.. noikin vanteet voisi olla yksi vaihtoehto, näyttäisi olevan myös 5x100 jaolla joka on se mikä jako mulla on. et10 vaan edessä... kuinkahan mahtuu :s.

Auto purkamolta löysin tuon boxin. Tampereella ja joku F:llä alkava, sen tarkemmin en nimeä muista :D.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.3.2013 17:26

Niin enpä sitä aatellukkaan etteihän täs ookkaan 4x100 jako. :D
Kyllä ne sinne uppoo.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.4.2013 20:33

Tuo Golfi on viime aikoina temppuillut niin paljon, että tuli haettua toinen auto, että saa golfin seisontaan ja samalla pääsee sitten vähän enemmän rakentelemaan sitä.

Eli kuvien kaltainen ihan perus Audin 100:nen laiskalla 2litran koneella :)

Kuva

Kuva

Kuva

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.4.2013 21:17

Unohdat koko golffin ja tuohon vaan kunnon vannetta ja tonttiin! :p
Aina miettiny saisko tollasesta jotain, amaze me!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.4.2013 21:24

Kyllähän tuostakin hienon saa, mutta en tuota kyllä jaksa alkaa rakentelemaan :D. Liian paljon ajettu ja en tuosta koneesta niin välitä... Ehkä joskus sitten quattrona jollakin mukavalla koneella ;).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.5.2013 18:23

Nyt on viime aikoina potkinu nämä autot päähän ja pahasti. Ensin audista hajoo lämppärinkenno, noh ei se mitään siitä selvittiin ohittamalla.

Vähän ajan kuluttua työpaikan pihassa kävi audin ylävesiletkulle näin: https://www.dropbox.com/s/8n7kuiuycjclp ... .26.00.jpg
Siihen onneksi löytyi halvalla purkuautosta uusi, pitäisi tulla tällä viikolla.

Golfi kuitenkin taistelee edelleen vastaan vähän turhankin paljon. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdossa, pultin kanta pääsi lipsahtamaan pyöreäksi, joten jouduin viemään korjaamolle pultin poistoon, koska itselläni ei ole sopivia työkaluja. Sieltä sitten soitettiin tänään, että auto ei lähde edelleenkään käyntiin, vaikka anturi vaihdettiin, eli ei muuta kuin huomenna hinaamaan auto takaisin kotiin sieltä...

Jos jotain hyvää haluaa niin ajokorkeus alkaa olemaan edessä kohdillaan:

Kuva
Kuva Kuva Kuva

Golfiin pitäisi saapua myös tällä viikolla eteen uudet jarrut. Eli Black Diamondilta levyt, palat, teräspunos letkut sekä jarruneste. Kiitos tästä Race.fi:lle.



Pienenä OT:na tuli hommattua myös "oikea" projekti auto: https://www.dropbox.com/s/5xs7z0lkkw80j ... .20.36.jpg

Ilmaiseksi saatu Rekord E 2.0l automaatilla toiselta omistajalta. Seissyt tuossa samassa ladossa noin 10v. Tuota olisi tarkoitus lähteä kunnostamaan kaverin kanssa ja tehdä jotain ajanhenkeen kuuluvia muutoksia. Väriksi on ajateltu sitä Transporterissa käytettyä ruskean vivahteista (nimeä värille en muista).
Myös tuollainen olisi myynnissä jos jotain kiinnostaa: https://www.dropbox.com/s/1eg1r6r2yq9hn ... .10.32.jpg

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2013 23:24

Pienenä välipäivityksenä, että Golfi ei liiku vieläkään, mutta tulipahan ainakin varmistettua auton paikallaan pysyminen uusilla etupään jarru osilla. Taakse pitäisi vielä keksiä jokin sopiva levyt + palat combo, kun vähän ehkä turhan suolaiset pistää taakse saman valmistajan levyt kuin nyt eteen tuli.

Kuva

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Auto: Golf mk3 Gti

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.8.2013 18:45

Joko olet keksinyt että millaista jarrukamaa lykkäät takapäähän?
Ite tilailin GTihin just jarrupalat.fistä EBC:n kamoja ja siellä on ainakin hinnat ihan aisoissa verraten National Performanceen/Black Diamondiin, kun toimituksetkin sisältyvät hintoihin. Pääkallopaikka tosin siinä Valkeakoskella, joten helppo noutaakin paikanpäältä ;)

Tämän saattelemana totean nyt vielä, että hyvännäköinen on Veerasi ja korkeuskin on suhteellisen bueno!
Kunhan saat taas rullaamaan niin täytyy pitää silmät auki, josko sattuis pääseen ihan livenä ihmetteleen kolopalleroa ohimennen :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.8.2013 21:54

Samoissa hinnoissa nuo palikat näyttivät olevan kuin mitä itsekin noista Black Diamondeista maksoin.

Tavoite olisi saada tuo nyt liikkumaan ennen 7.9:ttä kun silloin pääsisi Ahvenistolle ajelemaan. Alkaa kyllä muutenkin pännimään oikeen huolella tuo Golfi kun ei suostu toi vika selviämään.

Jos muuten Valkeakoskella joskus jonkun täytyy viedä auto huoltoon niin älkää missään nimessä viekö JK Autosähköön autoanne! Eivät osaa tehdä mitään ja kun rikkovat jotain ni sanovat, että olisin itse rikkonut. Itse hain auton sieltä pois ja vein muualle.

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34
Auto: vw golf -06 2.0TDI vw golf mk1

ViestiKirjoittaja nelikko » 17.8.2013 1:31

mikäs pallerossa on vikana..? ei lähde käyntiin vai..selvitä hiukan enemmän mitä teki ennen ku vika ilmeni..? luulen että täällä porukka osaa auttaa siihenki vaivaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.8.2013 21:41

Ei lähde käyntiin juu. Kipinää ei iske ollenkaan ja piuhalla ei pääse boksiin.

Asiaa on puitu VR6 topicissa ja siellä päädytty siihen, että ihme vika. Nyt auto on pajalla, joten jos pikkuhiljaa ongelma selviäisi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.8.2013 20:45

Nyt olisi tiedossa 9"x16" ja 10"x16" levipellit. Rullamitalla vaikuttaisi siltä, että edessä ET20 ja takana ET10, eli tiukkaa tekeekö mahtuuko taakse. Nyt siis kaivattaisiinkin sitä oikeeta tietoa, että mahtuuko noi pyörimään mitenkään? Päällä 195/50 kumit.

Golfiin siis tulossa olis.

E: Huomenna saan myyjältä mitat, eipähän tartte arvuutella mahtumista.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31
Auto: 00` Passat 1.9TDI 4motion, 96´ Vento VR6 Limited Edition, 94´ Golf 1.8

ViestiKirjoittaja Piedro » 28.8.2013 22:12

Veikkaan että joutuu matalempaa rengasta vaihtamaan...

Noppa88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.8.2012 17:49
Auto: VW Golf3 variant

ViestiKirjoittaja Noppa88 » 29.8.2013 9:29

Onko golfista katottu että toimiiko ajonesto? se voi tehä sen ettei anna kipinää. Kannattaa myös käydä läpi kaikki maapiuhat konehuoneessa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.8.2013 13:11

toimiiko ajonesto


Eipä ole tuollaista tämän ikäisessä.

Elementti
-
Viestit: 718
Liittynyt: 22.11.2008 20:37
Auto: Golf 3 VR6

ViestiKirjoittaja Elementti » 30.8.2013 14:12

Entä jälkiasennettuna? Jos sorkit mankan takaa johtoja ja sitten lakkasi toimimasta..

Edit: Itse omasta Ventosta poistin jälkiasennetun hälyttimen ja ajoneston melkein heti oston jälkeen.. Ihan varmuuden vuoksi vaan.
Viimeksi muokannut Elementti 4.9.2013 9:24, yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.9.2013 16:22

Jälkiasennettu Defa löytyy, mutta keneltäkään ei löydy taitoa sitä poistaa. Huomattiin myös, että jos hälytin menee päälle niin ei anna edes starttimoottorin pyörähtää tuo Defa, joten tuskin on siitä kiinni.

T.Hell
-
Viestit: 572
Liittynyt: 11.3.2005 9:02
Auto: Passat 3B V6, Ex. A4 B5 4.2 -97

ViestiKirjoittaja T.Hell » 3.9.2013 11:23

Jos ei tuota defaa halua poistaa, niin varmasti jostain löytyy ohjeet kuinka ohittaa se. Ittellä on A4:ssa ohitettuna joku defan häläri (en tiedä onko ajonestoa), ja hoitui ihan yhdellä hyppylangalla. En kylläkään muista mistä ohjeen siihen löysin...

Edit: en muista oliko just tämä, mutta hyvin mahdollista: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 4b1be2d24d

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2013 11:39

Se on jo jotenkin ohitettu, koska siitä on jo jotain johtoja katkottu + sitä ei ole koskaan tarvinnut kuitata mistään pois. Boksia ei vaan kukaan ole uskaltanut kokonaan poistaa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Auto: kvg

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.9.2013 21:34

Jälkiasennettu Defa löytyy, mutta keneltäkään ei löydy taitoa sitä poistaa. Huomattiin myös, että jos hälytin menee päälle niin ei anna edes starttimoottorin pyörähtää tuo Defa, joten tuskin on siitä kiinni.


Ei kai defa:kaan ole koko auton sähköjä uusiksi tehnyt ?

Saksantuliais veeärrästä oli loppupeleissä simppeli juttu poistaa ajonestovehkeet (en tiedä merkkiä), kun purkasi ensin noin puoliautoa, jotta pääsi näkemään johtosarjoihin, keulasta takapenkin alle, jotta mistään on katkottu ja mistä ryöstelty.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

© since 2000 - ffp