Laitoin variantin ihan huvikseni myyntiin, ja männä viikon lopulla puhelin alkoikin pirisemään.
Mamma keksi viime perjantaina variantista vian, joka halvaannutti aikoinaan myös vihreän TDI:n. Ei lähtenyt golffi käyntiin lähikaupan pihasta avainta kääntämällä. Vaimo oli muuten iloinen, kun soitti miulle.
Mie hain ensin vaimon, ja sitten pikkuveljen kanssa työnnettiin varianti käyntiin. Mie ajattelin tosiaan sitä virtalukon pohjaa, kun aikaisemminkin oli käynyt noin, startille ei tule herätettä. Ehdin juuri varaosakauppaan hakemaan uuden pohjan, ja ajattelin vaihtaa sen pohjan lauantaiaamuna.
Tämä ostajaehdokas soitti miulle vielä lauantaiaamuna, ja halusi tulla katsomaan golffia 400 km päästä. Mie kerroin, että golffi ei lähde avaimesta käyntiin, ja että olin juuri korjaamassa vikaa. Toivotin kaverin myös tervetulleeksi sillä riskillä, että ehkä auto ei starttaakkaan, kun he saapuvat paikalle. Ostaja sitten ottikin sen riskin.
Tämä lisäsi motivaatiota golffin niputtamiseen.
Ne teistä, jotka ovat vaihtaneet G3 virtalukon pohjan ulkona/kylmässä/huonoilla työkaluilla TAI kaikilla noista, tietävät homman kurjuuden. Niin sitten kävi kurjasti, että ulosvetäjä miultakin lipsahti, kun kädet loppuivat kesken. Siinä oli sitten se ulosvetäjä. Miun oli pakko luovuttaa, ja niputin auton ostajaehdokasta varten valmiiksi. Mie vielä soitin, ja kerroin tilanteen.
Lauantai-iltana se kaveri sitten pääsi perille. Tutki auton, kävi ajamassa, kun ensin työnnettiin se käyntiin, JA
mätti sellaisen pinon seteleitä pöytään, että miulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin myydä se golffi pois.
...pihassa oli taas tilaa kävellä.
Mutta rahat polttelivat taskussa, ja naapurin projektikupla valmistuu hirmuisen nopeasti, joka taas saa oman autotallin tuntumaan entistä kotoisemmalta paikalta.
Miun piti sitten käydä hankkimaan
osia projektiin.
Päätin myös hakea Haminasta
mallin kattoluukun
käyttöön.
Tuli mallin mukana jotain
muutakin...