Vetoakselivertailu 020/02A

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

Vetoakselivertailu 020/02A

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.3.2005 13:07

Missäs 02A nopeusmittarin anturi on? Sähköinen??

Kellään kuvia millaisia ratkaisuja on noissa vaijerilootien kepin asennuksessa, missä sitä on nostettu ylemmäksi??
Viimeksi muokannut pipo_esa, 12.9.2006 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 29.3.2005 13:29

kyllä se nopeusmittari ainakin mulla on 02a lootassa vaijerilla. tulee sinne takapuolelle niinku yleensä vw laatikoissa...hannu_h:lla vois olla jotain kuvia nostetusta kebapista.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 29.3.2005 13:42

esa hei, mihinkäs olet laittamassa 02A lootaa? Ykkösgolffiinko? Jos siihen niin mitenkäs vetarit ja kiinnityspisteet onnistuu? Se nestekytkin onkin varmaan syvimmästä päästä asentaa ;)
Miulla on Roccossa GTI loota, mutta myös G60 lootakin jos ei GTI loota kestä. Siksi kyselen, kun on puhuttu että vetoakselit on eri pituiset johtuen laatikon vetolaippojen sijainnista.. siultahan selviäisi taas mikä homman nimi on käytännössä :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.3.2005 13:57

Juu Ykkös-GTi:hin tulossa.

Kiinnikkeitä joutuu hiemän itse rakentelee, niistä löytyy kuvia esim Vortexista.

Pikaisesti mitattuna 02A perä on 10-20 mm leveämpi kuin 020 perä.

Ainoa mikä saattaa tuottaa ongelmia on se onko 020 ja 02A vetareiden sisäboorit samat niin vois vaihtaa noihin ykkösen vetareihin 02A sisänivelet. Ja lyhentäs ton 10-20 mm yhteensä niitä.

Ton boori homman kun sais varmasti selville niin ei mitään probleemaa enää.

Mulla on corraadon pedaaliastelma mitä aioin käyttää, enkä usko että toi nestekytkin aiheuttaa mitään onkelmia

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 29.3.2005 14:01

joo niin mullahan on tuo tuolla vaijerikäyttöisellä kytkimellä,liekkö noissa sitten kauheana eroa?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 29.3.2005 16:10

Sähkönen anturi menee sinne samaan paikkaan kuin vaijerikin, Corradosta esim löytyy sellanen, kuin myös 3-golffeista. Hall-tyyppinen, 3-johtoinen, 1-plus, 2 signaali, 3 maa.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 29.3.2005 16:31

http://kotisivu.dnainternet.net/nriheik/kuvia.htm

Tuolla ois pari kuvaa tuosta kepin sijoituksesta.
Keppi mallia corrado...

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 29.3.2005 19:48

Pit, siis 02A nestekykimen voi vaijerimalliseen?? Mitenkäs tälläinen onnistuu?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 29.3.2005 21:01

mitä nyt tarkoitat? en ymmärrä...?

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 29.3.2005 21:48

Palikat hyrdraulikytkimestä->vaijerikytkimeksi voi ottaa vaikka 1.6-88 passatista, jossa on 02a laatikko tuolla vaijerikytkimellä. Corradoissa nopeusmittari muistaakseni muuttuu sähköiseksi 91->.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 30.3.2005 7:47

P.i.t, en oikein ymmärtänyt itsekään, kunnes PK mainitsi noista palikoista. On siis olemassa 02A laatikoita hydraylisella että vaijerikytkimellä. Corradon laatikko on varmaan paljon kestävämpi kuin 1.6 Passatin.. hyvä tietää niin ei tarvitse koko pedaalisysteemiä vaihtaa (vaikka sellainenkin olisi).

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 30.3.2005 9:43

Corradon laatikko ei ole sen kestävämpi kuin 1.6 passatin. Samaa kamaa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 30.3.2005 12:05

Välitykset vaan voi olla erit.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.3.2005 12:31

Mitens noi vetareiden boorit?? Kellään tietoa?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 30.3.2005 12:45

Boori on alkuaine. Spoori on ura.

Asiaan. Eli spooritus on sama 020 ja 02A vetareissa, mutta 020 100mm nivelissä spooritus on 4mm pidempi kuin 90mm eli nivel on leveämpi. 02A nivelistä en tiedä onko niitä muuta kuin 100mm, joten pitää olla isoille nivelille olevat 020 vetoakselit.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.3.2005 13:23

Huumorimiehiä :D

Kellään listaa vetareiden pituuksista?


Golf I, II 020, II 02A
Corrado
Passat

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 30.3.2005 13:45

Jättää ne prikat sieltä vetareista pois nii ei tarvi vaihtaa... Ainaki itse tein niin...
Ja taas tuli opeteltua kantapään kautta....
Toinen vetoakseli on liian pitkä ja vastaa mutkissa ja kuopissa vaihdelaatikon laippaan...

Eli suosiolla pitää vaihtaa ne vetoakselitkin...

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 3.4.2005 21:21

Eli lisäyksenä tuo vasen vetoakseli on 02A laatikollisissa autoissa n.15mm lyhyempi...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 3.4.2005 23:35

AKTE:n mukaan se on sama esim KR ja PG golffeissa. Eli 020/02A. Oikeassa on eroa osanumerossa, mutta se voi johtoa värinänestopainosta...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.4.2005 23:51

Näkeeks aktessa myös pituuden?

Häynesin kirjasta Golf I vetarit:

Oikea 658 mm
Vasen 445.5 mm

Mitens muissa??

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 4.4.2005 0:25

Onks noi mitat 084/085 askille? Vaikuttas siltä.


mm. http://volkswagen.msk.ru/ "suspension" ->"axle shafts"

Mitat on jenkkien mittaamia joten pieni varaus +/-2" ;)

Golf 2
Left 443
Right 677

Passatin tikut olis tallilla...

Golf 3
Manual Transaxle (02A)
Left Axle ................................. 17.6 (447.4)
Right Axle ................................ 26.8 (681.5)

Corrado
Left Axle ........................... 17.20 (432.8)
Right Axle .......................... 26.00 (666.5)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.4.2005 9:36

Noi I-korisen mitat on 020 lootalle, täytyy vielä tehdä tarkistusmittaus

Tosta corraadosta sais ton lyhemmän vetarin, mutta mistä löytyis toi pitempi hiukkasen lyhyempänä kuin toi I-korisen orkkis??

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.4.2005 10:15

polosta?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 4.4.2005 11:00

Jos orkkis on hiukkasen pitempi, niin mikä estää rälläköimästä ylimääräisen pois? Spooria kuitenkin on tarpeeksi vai? Mietiskelen tässä vain... ;)

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 4.4.2005 12:17

Spooria ei oo tarpeeksi lyhennykseen.
Ja toisaalta myös sokkien urat joutuis sorvaamaan uudelleen.
Voi olla että noissa 020 laatikoissa on myös samat vetarit kun 02A laatikossa, mutta jos on pienemmät nivelet alunperin niin silloin akseleissakin on pituusero...

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 6.4.2005 14:26

Moro Esa, onko löytynyt ratkaisua pitemmän vetoakselin kanssa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.4.2005 15:13

Eipä ole vielä, täytyy vielä mitata tarkemmin noitten laatikoiden, 020 & 02A, perälaippojen leveysero.

Näin pikaisest laskemalla ton pitemmän vetarin pitäis olla 10 mm lyhempi, niin sitten ne mahtuis ton corraadon lyhyen vetarin kans

Paljos noissa nivelissä on pelivaraa ennenkuin vetarit pohjaa??

Laatikon kohtaa koriin nähden voi sitten vähän mulkata jos siitä on apua.

Polon vetareiden pituudesta ja yleensä sopivuudesta olis kyllä kiva kuulla

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 11.4.2005 11:20

Vetareista: pääsin vähän vertailemaan elikkä mk2 16V pidempi vetoakseli on noin 3cm lyhyempi kuin G60 akseli. Onkohan sitten liian lyhyt?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.4.2005 12:08

Jaa, toi sitten selvittää taas vähäsen, toi mitta eroa kyllä noista kaaharin antamista lukemista.

Liian lyhkästä vetaria vois koittaa pidentää teettämällä esim sisänivelen muotoisen teräslätkän sinne väliin, sopivan paksuna sekä oikean mittaiset pultit

Täytyy melkein ostaa/lainata/varastaa tollainen kakkoskorisen 16v vetarit jostain ja alkaa mallailee

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 11.4.2005 14:41

Noita pitempiä vetareita kyllä löytyy ku noita kakkakoppia seisoo joka toisen talon takana melkein...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.4.2005 15:16

En usko G60 akselin olevan pidemmän kuin 16V pelin. Jos vehkeissä on samaa kaikki muu paitsi vaihdelaatikko ja sekin on g60 laitteessa leveämpi diffiltä?, niin eihän vetari voi olla pidempi.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 11.4.2005 15:39

hhmmm, Anagondan kanssa laitettiin 16V(en tiedä varmuutta mutta Antti osti sen 16Vnä) ja G60 (varmuudella Corraadosta) pidemmät akselit nivelineen vierekkäin ja olihan siinä silmin nähtävä ero (n.3cm). Lyhyemmät olivatten sitten samanpituisia, nekin laitettiin lattialle vierekkäin.. eli laatikon perä laippoineen on eri levyinen.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.4.2005 17:51

Juu, tosiaan akselit oli erin mittaiset(mulla 16v tipulla g60). Muistan joskus jostain lukeneeni, että 020-laatikon perä on 2cm kapeampi kuin 02a-sukusten. Mielenkiintoinen kuitenkin tuo 3cm ero vetareiden pituudessa...

Jos jollain jää yli tuollainen 02a-laatikon pidempi vetari niin voin ostaa pois. Luultavasti toi vetari mikä multa nyt lyötyy on aivan liian pitkä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.4.2005 18:28

Viittisitkö Anagonda mitata ne 16v:n vetarit vielä? Tipu myös Corradon, niin sais vertailupohjaa noille I-korisen vetareille.

Olikos nivelet noissa samankokoiset??

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.4.2005 21:13

Juu noi vetarit oli 16v ja isoilla nivelillä. Jossain vanhemmissa 16v:ssä on vissiin ollut pienemmillä ulkonivelillä. Sisä on vissiin aina ollut sen 100mm?

Yritän huomenna muistaa mitata noi.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 12.4.2005 7:31

Noniin, Corradon pitempi akseli mitattu nivelineen kaikkineen 790mm. Onnistuu aika tarkasti kun laittaa pyörän pään seinää vasten suoraan ja siitä. en kehannut ottaa niveliä pois, mutta samannäköiset mötikät ne oli kummassakin niin pituus- kuin leveyssuunnassa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 12.4.2005 10:41

Tarkkuus on nyt sitten kehno, koska eri valmistajalla voi olla eripituinen kierreosa. Sinnepäin sittenkin.

Pienissä ulkonivelissä akselin pää on eri kohdassa nivelen sisällä joten, itse akseli on ulompana ja pikkuvetolaippojen erilainen offsetti korjaa tätä. Eli jos isot sisänivelet, niin isot myös ulos.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 17.4.2005 21:33

Nyt on perän leveydet mitattu tarkemmin ja 02A:n perä on 16mm leveämpi.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.4.2005 0:16

Mulla on Cabriossa pidempi akseli alkuperäinen ja lyhyempi teetetty versio. 100 mm sisänivelet menee bolt on orkkis 5 vaihteisen ykkösmurun akseleihin.

Tosin moottorikaan ei ihan alkuperäisellä paikallaan ole.

Vaijerikeppi on taas toteutettu näin

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 24.10.2005 9:34

Nyt on käytännön tietoa Gti ja G60 pidemmän vetoakselin eroista, kun purin sisänivelet pois vetareista. Meinasin laittaa gtin vetarin g60 sisänivelillä, mutta boori oli n.3mm liian lyhyt että voisi laittaa sokan kiinni. Vahinko. nyt pitäs etsiä 100mm nivel gti leveydellä (en muista mittaa, johtuneeko Pearl Bay redistä + kalajasta). Vai joutuisko sorvauttamaan nivel? Tuo rikan poisjättäminen on vähän arvelluttavaa, jos rataa olisi joskus tarkotus tahkota..
Onkos pipo-esalla tai anagondalla päivitettävää tällä saralla?

Rolle: kuinkas leveä cabrion nivel on? 100mm halkaisijaltaan olisi sopiva.

ps. pitäskö tää topikki vaihtaa vetoakseli-jutksaksi?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.10.2005 10:58

Mulla on vielä kori työn alla, en ole edes sovitellut vetareita vielä.
Yritin ratkaista ton vetarin liianllisen pituuden siirtämällä alapalloniveltä, mutta se on ratkaisematta miten teen sen.

Jos hitsais/pulttais alatukivarteen lätkät joihin poraa uudet kiinnitysreiät alapalloille. Materiaalinvahvuus sama 2 mm kuin tukivarressa.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 12.9.2006 15:11

TiPu kirjoitti:Vetareista: pääsin vähän vertailemaan elikkä mk2 16V pidempi vetoakseli on noin 3cm lyhyempi kuin G60 akseli. Onkohan sitten liian lyhyt?

Niinkun toniha:kin tuossa tosi, ei tuo voi pitää paikkaansa. Olisko jollain nyt varmaa tietoa 02A laatikkoisen elikkä G60 Corradon/Golffin oikean (apukuskin) puolen vetarin pituudesta? Paras tieto olisi 16v:n ja geen vetarin pituusero

Niin ja esa vaihras ny toi otsikko vaikka 02A 020 vetarien erot

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.9.2006 17:06

No eikö toi homma onnistu silleen Ainakin pitemmän vetarin osalta

Otta yhden 02a pitemmän vetarin, ja sitten autoon kuuluvan pitemmän vetarin
Pistää noi vetarti keskeltä poikki ja tekee väliin sopivan jatkon ja hitsaa kasaan

Vai eikö kyseisissä volkkreissa noi pitemmät vetarit ole putkea

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.9.2006 17:28

Mulla ei ole enää tietääkseni vetarine pituuksien kanssa onglemia.

Alatukivarteen tulee audin pallonivel niin voin hieman levittää raideväliä

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 12.9.2006 18:40

Juu siis eihän se vetareiden lyhentäminen/jatkaminen mikään ongelma sinänsä ole, mutta niitä mittoja nyt haettiin silti...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.9.2006 11:59

Täytyy mitata noi g:n vetarit kun pääsen tallille.

Eikös sulle reizka käy noi g:n vetarit vai onko lootan laippa erilainen?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.9.2006 12:15

spoorien teko onnistuu.. myös lyhennys jos tarvetta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.9.2006 12:27

^ Onko sulla jyrsinkone?

Ongelmaa vaan saattaa olla että spooriosa on paksumpi kuin loppuvetari niin spooria ei voi jyrsiä kovin paljon lisää

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.9.2006 13:03

ei ole, mutta tuolla on teetetty paljon spooreja.
ja muutakin niinkuin kuvissa näkyy corveten lohko, volvon vauhtis ja ilmeisesti Corveten jarrulevykin..
http://www.takmill.com/

Voihan ton spoori osan tai koko vetarin tehdä uudestaan?
onko vetari putkea vai umpikamaa?

Yllättävän hyvin ovat pysyneet nipussa hitsattunakin jopa kiihdytys vehkeissä.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 14.9.2006 17:37

voiko siihen hitsata lisää tavaraa, jos vetari menee liian ohueksi

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.9.2006 22:35

Aikaisempaan keskusteluun liittyen:

Tuossa on umpikeulapassatin 02A-laatikon vaijeritoiminen kytkimen kampi, sekä uudemman TDi:n 02A-laatikon hydraulinen työsylinteri. Plug'n'play kamaa.
Kuva

Jos meinaa hydraulisen tilalle laittaa vaijerillisen, niin pitää myös laatikon kannake vaihtaa sellaiseen, jossa on vaijerille hahlo. (kuvassa ylempi kannake)
Kuva

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 15.9.2006 17:34

MK2 golfin 020 laatikollisissakin on erin mittaisia vetareita. Isommalla sisänivelellä olevat vetarit on 5-10mm lyhyemmät kuin pienemmät.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.10.2006 21:45

Reizkalle hieman mittoja

Ykkös GTI:n vetarit:

Lyhyempi:

Koko pituus nivelillä = 460 mm
akseli ilman niveliä = 440 mm
Akselin paksuus = 25 mm
Sisänivel leveys = 25 mm

Pitempi:

Koko pituus nivelillä = 670 mm
akseli ilman niveliä = 660 mm
Akselin paksuus = 38,5 mm
Sisänivel leveys = 25 mm

Corrado

Lyhyempi

Koko pituus nivelillä = 454 mm
akseli ilman niveliä = 430 mm
Akselin paksuus = 27,5 mm
Sisänivel leveys = 28 mm

Pitempi

Koko pituus nivelillä = 692 mm
akseli ilman niveliä = 665 mm
Akselin paksuus = 42,5 mm
Sisänivel leveys = 28 mm

Millin heittoja saattaa olla mittauksissa

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.11.2006 13:11

Niin oliko niitä suoraan sopivia akseleita 02A/mk1 yhdistelmään? Vai meneekö leikkaa ja liimaa leikiksi?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.12.2006 2:24

Eipä ole oikein löytynyt.

Joku voisi tietysti tarkistaa uudemman polon/ibizan vetarin pituudet, näistä vois löytyä sopivaa.

Mitens tuon pidemmän vetarit hitsaus?

Vezques
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.2.2006 14:28

ViestiKirjoittaja Vezques » 3.11.2007 15:41

En tiedä liippaako lähelle, mutta joku voisi kertoa mitkä kaikki VETOAKSELIt sopivat Vento 1.8i 66kW oikealle (moottori koodi 1-HBOX?). Eli itellä oli aikaisempi omistaja jättänyt sisemmän vetarin sokan pois ja heiluessaan oli päässyt syömään akselin spooreja. Joten olisi tarvetta oikean puoleiselle vetoakselille.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 25.6.2009 20:18

Onko vieläkään kellään sopivaa vetariyhdistelmää ykköselle ja 02a laatikolle? ;) Vai meneekö leikkaa-liimaa periaatteella? itselle luultavimmin tulossa ajankohtaiseksi niin olisi kiva tietää jos tuohon olisi joku helppo ratkaisu.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 14.1.2010 1:52

No olisko hyviä vinkkejä tän asian suhteen? Toledo? Joku?
Onko nestekytkin hankala toteuttaa vai kannattaako mennä suoraa vaijerilla?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 20.1.2010 21:02

On kai näitä nyt tehty. Vortexilta sai jotain vinkkejä kytkinjutuista, mutta vetoakseleista en löytänyt juuri mitään muuta ku että jos on väärä ni se ei käy.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 20.1.2010 21:43

Vetari sorviin ja teettää? Ei voi maksaa enempää, kun kolmen vetarin ostaminen plus lukuisat nivelet.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 20.1.2010 21:53

No minkäslaiset pitäis sitte teettää? Lyhyemmät ilmeisesti mutta kuinka paljon? Kuka tekee?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 21.1.2010 8:44

Ite kyllä laittasin laatikon ja navat paikalleen ennen ku uskaltas mittaa sanoa. Putkeahan nuo on alunperinkin ja hyvin kestää hitsaukset. Jossakin jopa nähny ku lyhennetään vetari keskeltä halutun mittaseks, putkenpätkä päälle ja hitsataan ympäri.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.1.2010 9:15

Ittelle tuli sorvissa lyhennetyt ja hitsatut akselit. Hyvin kesti rääkkäämistä, kerran veto loppui kn 12.9 pultit katkesi sisäpäästä. Muistaakseni ~10mm lyhemmät tuli mitä vakio 020/90mm akselit. Sisäpäät tuli takatuuppari-tölkistä akselitumppeineen ja loput vakio-ykköstä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa