Vetoakselivertailu 020/02A
Valvoja: ffp jäsenet
Vetoakselivertailu 020/02A
Missäs 02A nopeusmittarin anturi on? Sähköinen??
Kellään kuvia millaisia ratkaisuja on noissa vaijerilootien kepin asennuksessa, missä sitä on nostettu ylemmäksi??
Kellään kuvia millaisia ratkaisuja on noissa vaijerilootien kepin asennuksessa, missä sitä on nostettu ylemmäksi??
Viimeksi muokannut pipo_esa, 12.9.2006 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
esa hei, mihinkäs olet laittamassa 02A lootaa? Ykkösgolffiinko? Jos siihen niin mitenkäs vetarit ja kiinnityspisteet onnistuu? Se nestekytkin onkin varmaan syvimmästä päästä asentaa ;)
Miulla on Roccossa GTI loota, mutta myös G60 lootakin jos ei GTI loota kestä. Siksi kyselen, kun on puhuttu että vetoakselit on eri pituiset johtuen laatikon vetolaippojen sijainnista.. siultahan selviäisi taas mikä homman nimi on käytännössä :)
Miulla on Roccossa GTI loota, mutta myös G60 lootakin jos ei GTI loota kestä. Siksi kyselen, kun on puhuttu että vetoakselit on eri pituiset johtuen laatikon vetolaippojen sijainnista.. siultahan selviäisi taas mikä homman nimi on käytännössä :)
Juu Ykkös-GTi:hin tulossa.
Kiinnikkeitä joutuu hiemän itse rakentelee, niistä löytyy kuvia esim Vortexista.
Pikaisesti mitattuna 02A perä on 10-20 mm leveämpi kuin 020 perä.
Ainoa mikä saattaa tuottaa ongelmia on se onko 020 ja 02A vetareiden sisäboorit samat niin vois vaihtaa noihin ykkösen vetareihin 02A sisänivelet. Ja lyhentäs ton 10-20 mm yhteensä niitä.
Ton boori homman kun sais varmasti selville niin ei mitään probleemaa enää.
Mulla on corraadon pedaaliastelma mitä aioin käyttää, enkä usko että toi nestekytkin aiheuttaa mitään onkelmia
Kiinnikkeitä joutuu hiemän itse rakentelee, niistä löytyy kuvia esim Vortexista.
Pikaisesti mitattuna 02A perä on 10-20 mm leveämpi kuin 020 perä.
Ainoa mikä saattaa tuottaa ongelmia on se onko 020 ja 02A vetareiden sisäboorit samat niin vois vaihtaa noihin ykkösen vetareihin 02A sisänivelet. Ja lyhentäs ton 10-20 mm yhteensä niitä.
Ton boori homman kun sais varmasti selville niin ei mitään probleemaa enää.
Mulla on corraadon pedaaliastelma mitä aioin käyttää, enkä usko että toi nestekytkin aiheuttaa mitään onkelmia
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
http://kotisivu.dnainternet.net/nriheik/kuvia.htm
Tuolla ois pari kuvaa tuosta kepin sijoituksesta.
Keppi mallia corrado...
Tuolla ois pari kuvaa tuosta kepin sijoituksesta.
Keppi mallia corrado...
P.i.t, en oikein ymmärtänyt itsekään, kunnes PK mainitsi noista palikoista. On siis olemassa 02A laatikoita hydraylisella että vaijerikytkimellä. Corradon laatikko on varmaan paljon kestävämpi kuin 1.6 Passatin.. hyvä tietää niin ei tarvitse koko pedaalisysteemiä vaihtaa (vaikka sellainenkin olisi).
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Onks noi mitat 084/085 askille? Vaikuttas siltä.
mm. http://volkswagen.msk.ru/ "suspension" ->"axle shafts"
Mitat on jenkkien mittaamia joten pieni varaus +/-2" ;)
Golf 2
Left 443
Right 677
Passatin tikut olis tallilla...
Golf 3
Manual Transaxle (02A)
Left Axle ................................. 17.6 (447.4)
Right Axle ................................ 26.8 (681.5)
Corrado
Left Axle ........................... 17.20 (432.8)
Right Axle .......................... 26.00 (666.5)
mm. http://volkswagen.msk.ru/ "suspension" ->"axle shafts"
Mitat on jenkkien mittaamia joten pieni varaus +/-2" ;)
Golf 2
Left 443
Right 677
Passatin tikut olis tallilla...
Golf 3
Manual Transaxle (02A)
Left Axle ................................. 17.6 (447.4)
Right Axle ................................ 26.8 (681.5)
Corrado
Left Axle ........................... 17.20 (432.8)
Right Axle .......................... 26.00 (666.5)
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Eipä ole vielä, täytyy vielä mitata tarkemmin noitten laatikoiden, 020 & 02A, perälaippojen leveysero.
Näin pikaisest laskemalla ton pitemmän vetarin pitäis olla 10 mm lyhempi, niin sitten ne mahtuis ton corraadon lyhyen vetarin kans
Paljos noissa nivelissä on pelivaraa ennenkuin vetarit pohjaa??
Laatikon kohtaa koriin nähden voi sitten vähän mulkata jos siitä on apua.
Polon vetareiden pituudesta ja yleensä sopivuudesta olis kyllä kiva kuulla
Näin pikaisest laskemalla ton pitemmän vetarin pitäis olla 10 mm lyhempi, niin sitten ne mahtuis ton corraadon lyhyen vetarin kans
Paljos noissa nivelissä on pelivaraa ennenkuin vetarit pohjaa??
Laatikon kohtaa koriin nähden voi sitten vähän mulkata jos siitä on apua.
Polon vetareiden pituudesta ja yleensä sopivuudesta olis kyllä kiva kuulla
Jaa, toi sitten selvittää taas vähäsen, toi mitta eroa kyllä noista kaaharin antamista lukemista.
Liian lyhkästä vetaria vois koittaa pidentää teettämällä esim sisänivelen muotoisen teräslätkän sinne väliin, sopivan paksuna sekä oikean mittaiset pultit
Täytyy melkein ostaa/lainata/varastaa tollainen kakkoskorisen 16v vetarit jostain ja alkaa mallailee
Liian lyhkästä vetaria vois koittaa pidentää teettämällä esim sisänivelen muotoisen teräslätkän sinne väliin, sopivan paksuna sekä oikean mittaiset pultit
Täytyy melkein ostaa/lainata/varastaa tollainen kakkoskorisen 16v vetarit jostain ja alkaa mallailee
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
hhmmm, Anagondan kanssa laitettiin 16V(en tiedä varmuutta mutta Antti osti sen 16Vnä) ja G60 (varmuudella Corraadosta) pidemmät akselit nivelineen vierekkäin ja olihan siinä silmin nähtävä ero (n.3cm). Lyhyemmät olivatten sitten samanpituisia, nekin laitettiin lattialle vierekkäin.. eli laatikon perä laippoineen on eri levyinen.
Juu, tosiaan akselit oli erin mittaiset(mulla 16v tipulla g60). Muistan joskus jostain lukeneeni, että 020-laatikon perä on 2cm kapeampi kuin 02a-sukusten. Mielenkiintoinen kuitenkin tuo 3cm ero vetareiden pituudessa...
Jos jollain jää yli tuollainen 02a-laatikon pidempi vetari niin voin ostaa pois. Luultavasti toi vetari mikä multa nyt lyötyy on aivan liian pitkä.
Jos jollain jää yli tuollainen 02a-laatikon pidempi vetari niin voin ostaa pois. Luultavasti toi vetari mikä multa nyt lyötyy on aivan liian pitkä.
Tarkkuus on nyt sitten kehno, koska eri valmistajalla voi olla eripituinen kierreosa. Sinnepäin sittenkin.
Pienissä ulkonivelissä akselin pää on eri kohdassa nivelen sisällä joten, itse akseli on ulompana ja pikkuvetolaippojen erilainen offsetti korjaa tätä. Eli jos isot sisänivelet, niin isot myös ulos.
Pienissä ulkonivelissä akselin pää on eri kohdassa nivelen sisällä joten, itse akseli on ulompana ja pikkuvetolaippojen erilainen offsetti korjaa tätä. Eli jos isot sisänivelet, niin isot myös ulos.
Mulla on Cabriossa pidempi akseli alkuperäinen ja lyhyempi teetetty versio. 100 mm sisänivelet menee bolt on orkkis 5 vaihteisen ykkösmurun akseleihin.
Tosin moottorikaan ei ihan alkuperäisellä paikallaan ole.
Vaijerikeppi on taas toteutettu näin
Tosin moottorikaan ei ihan alkuperäisellä paikallaan ole.
Vaijerikeppi on taas toteutettu näin
Nyt on käytännön tietoa Gti ja G60 pidemmän vetoakselin eroista, kun purin sisänivelet pois vetareista. Meinasin laittaa gtin vetarin g60 sisänivelillä, mutta boori oli n.3mm liian lyhyt että voisi laittaa sokan kiinni. Vahinko. nyt pitäs etsiä 100mm nivel gti leveydellä (en muista mittaa, johtuneeko Pearl Bay redistä + kalajasta). Vai joutuisko sorvauttamaan nivel? Tuo rikan poisjättäminen on vähän arvelluttavaa, jos rataa olisi joskus tarkotus tahkota..
Onkos pipo-esalla tai anagondalla päivitettävää tällä saralla?
Rolle: kuinkas leveä cabrion nivel on? 100mm halkaisijaltaan olisi sopiva.
ps. pitäskö tää topikki vaihtaa vetoakseli-jutksaksi?
Onkos pipo-esalla tai anagondalla päivitettävää tällä saralla?
Rolle: kuinkas leveä cabrion nivel on? 100mm halkaisijaltaan olisi sopiva.
ps. pitäskö tää topikki vaihtaa vetoakseli-jutksaksi?
Mulla on vielä kori työn alla, en ole edes sovitellut vetareita vielä.
Yritin ratkaista ton vetarin liianllisen pituuden siirtämällä alapalloniveltä, mutta se on ratkaisematta miten teen sen.
Jos hitsais/pulttais alatukivarteen lätkät joihin poraa uudet kiinnitysreiät alapalloille. Materiaalinvahvuus sama 2 mm kuin tukivarressa.
Yritin ratkaista ton vetarin liianllisen pituuden siirtämällä alapalloniveltä, mutta se on ratkaisematta miten teen sen.
Jos hitsais/pulttais alatukivarteen lätkät joihin poraa uudet kiinnitysreiät alapalloille. Materiaalinvahvuus sama 2 mm kuin tukivarressa.
TiPu kirjoitti:Vetareista: pääsin vähän vertailemaan elikkä mk2 16V pidempi vetoakseli on noin 3cm lyhyempi kuin G60 akseli. Onkohan sitten liian lyhyt?
Niinkun toniha:kin tuossa tosi, ei tuo voi pitää paikkaansa. Olisko jollain nyt varmaa tietoa 02A laatikkoisen elikkä G60 Corradon/Golffin oikean (apukuskin) puolen vetarin pituudesta? Paras tieto olisi 16v:n ja geen vetarin pituusero
Niin ja esa vaihras ny toi otsikko vaikka 02A 020 vetarien erot
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
ei ole, mutta tuolla on teetetty paljon spooreja.
ja muutakin niinkuin kuvissa näkyy corveten lohko, volvon vauhtis ja ilmeisesti Corveten jarrulevykin..
http://www.takmill.com/
Voihan ton spoori osan tai koko vetarin tehdä uudestaan?
onko vetari putkea vai umpikamaa?
Yllättävän hyvin ovat pysyneet nipussa hitsattunakin jopa kiihdytys vehkeissä.
ja muutakin niinkuin kuvissa näkyy corveten lohko, volvon vauhtis ja ilmeisesti Corveten jarrulevykin..
http://www.takmill.com/
Voihan ton spoori osan tai koko vetarin tehdä uudestaan?
onko vetari putkea vai umpikamaa?
Yllättävän hyvin ovat pysyneet nipussa hitsattunakin jopa kiihdytys vehkeissä.
Aikaisempaan keskusteluun liittyen:
Tuossa on umpikeulapassatin 02A-laatikon vaijeritoiminen kytkimen kampi, sekä uudemman TDi:n 02A-laatikon hydraulinen työsylinteri. Plug'n'play kamaa.
Jos meinaa hydraulisen tilalle laittaa vaijerillisen, niin pitää myös laatikon kannake vaihtaa sellaiseen, jossa on vaijerille hahlo. (kuvassa ylempi kannake)
Tuossa on umpikeulapassatin 02A-laatikon vaijeritoiminen kytkimen kampi, sekä uudemman TDi:n 02A-laatikon hydraulinen työsylinteri. Plug'n'play kamaa.
Jos meinaa hydraulisen tilalle laittaa vaijerillisen, niin pitää myös laatikon kannake vaihtaa sellaiseen, jossa on vaijerille hahlo. (kuvassa ylempi kannake)
Reizkalle hieman mittoja
Ykkös GTI:n vetarit:
Lyhyempi:
Koko pituus nivelillä = 460 mm
akseli ilman niveliä = 440 mm
Akselin paksuus = 25 mm
Sisänivel leveys = 25 mm
Pitempi:
Koko pituus nivelillä = 670 mm
akseli ilman niveliä = 660 mm
Akselin paksuus = 38,5 mm
Sisänivel leveys = 25 mm
Corrado
Lyhyempi
Koko pituus nivelillä = 454 mm
akseli ilman niveliä = 430 mm
Akselin paksuus = 27,5 mm
Sisänivel leveys = 28 mm
Pitempi
Koko pituus nivelillä = 692 mm
akseli ilman niveliä = 665 mm
Akselin paksuus = 42,5 mm
Sisänivel leveys = 28 mm
Millin heittoja saattaa olla mittauksissa
Ykkös GTI:n vetarit:
Lyhyempi:
Koko pituus nivelillä = 460 mm
akseli ilman niveliä = 440 mm
Akselin paksuus = 25 mm
Sisänivel leveys = 25 mm
Pitempi:
Koko pituus nivelillä = 670 mm
akseli ilman niveliä = 660 mm
Akselin paksuus = 38,5 mm
Sisänivel leveys = 25 mm
Corrado
Lyhyempi
Koko pituus nivelillä = 454 mm
akseli ilman niveliä = 430 mm
Akselin paksuus = 27,5 mm
Sisänivel leveys = 28 mm
Pitempi
Koko pituus nivelillä = 692 mm
akseli ilman niveliä = 665 mm
Akselin paksuus = 42,5 mm
Sisänivel leveys = 28 mm
Millin heittoja saattaa olla mittauksissa
En tiedä liippaako lähelle, mutta joku voisi kertoa mitkä kaikki VETOAKSELIt sopivat Vento 1.8i 66kW oikealle (moottori koodi 1-HBOX?). Eli itellä oli aikaisempi omistaja jättänyt sisemmän vetarin sokan pois ja heiluessaan oli päässyt syömään akselin spooreja. Joten olisi tarvetta oikean puoleiselle vetoakselille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa