Vw Golf vr6 ja Audi A6 C4
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Golf vr6 ja Audi A6 C4
Hain auton pari vuotta sitten Kouvolasta heti kun olin kortin saanut taskuun.
Auto on 2005 tuotu Ruotsista Suomeen, jonka jälkeen se on ollut 9:llä eri omistajalla, ja sen kyllä huomas...
Autossa on perusvarusteet, eli ilmastointi ja sähköikkunat. Kattoluukkun olisin halunnut, mutta ei ollut silloin sopivaa myynnissä.
Ulkonäöllisesti tämä on suurinpiirtein siinä mallissa, mitä se oli kun sen ostin. Putkisto on vaihtunut sekä eteen pistetty tummat vilkut ja sumarit. Talveksi autoon pistin kiinni halppis lisäpitkät, kun tuntui ettei valoteho oikein riitä ilman.
Osia tähän onkin sitten vaihdettu ihan tarpeeksi, melkeinpä kaikki muu paitsi koneen sisäiset osat...
Kuvissa on Audin A8 replicat, jotka vaihtuvat lähiaikoina toisiin vanteisiin. Alustana on H&R:n alustasarja, mutta sen tilalle tulee JOM coilover kunhan saan tarpeeksi rahaa siihen.
Loput kuvät löytyvät täältä, johon myös päivittelen uusia kuvia pikku hiljaa: http://s1152.photobucket.com/albums/p481/54mmy/Golfi/
Auto on 2005 tuotu Ruotsista Suomeen, jonka jälkeen se on ollut 9:llä eri omistajalla, ja sen kyllä huomas...
Autossa on perusvarusteet, eli ilmastointi ja sähköikkunat. Kattoluukkun olisin halunnut, mutta ei ollut silloin sopivaa myynnissä.
Ulkonäöllisesti tämä on suurinpiirtein siinä mallissa, mitä se oli kun sen ostin. Putkisto on vaihtunut sekä eteen pistetty tummat vilkut ja sumarit. Talveksi autoon pistin kiinni halppis lisäpitkät, kun tuntui ettei valoteho oikein riitä ilman.
Osia tähän onkin sitten vaihdettu ihan tarpeeksi, melkeinpä kaikki muu paitsi koneen sisäiset osat...
Kuvissa on Audin A8 replicat, jotka vaihtuvat lähiaikoina toisiin vanteisiin. Alustana on H&R:n alustasarja, mutta sen tilalle tulee JOM coilover kunhan saan tarpeeksi rahaa siihen.
Loput kuvät löytyvät täältä, johon myös päivittelen uusia kuvia pikku hiljaa: http://s1152.photobucket.com/albums/p481/54mmy/Golfi/
Viimeksi muokannut S4mmy, 8.4.2014 23:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tänään tuli vaiheltua pari letkua konehuoneeseen sekä sähköinenvesipumppu. Pistin myös sisälle ABS-valon kiinni ja oikeat piuhat siihen (joku entisistä omistajista tehny valovirityksen, jotta ABS-valo ei palaisi katsastuksessa...
Nyt vielä ootellaan katalysaattorin saapumista rengas-onlinesta, piti tulla tänään, mutta ei tullutkaan. Toivottavasti tulee huomenna, kun katsastus on varattu torstaille.
Nyt vielä ootellaan katalysaattorin saapumista rengas-onlinesta, piti tulla tänään, mutta ei tullutkaan. Toivottavasti tulee huomenna, kun katsastus on varattu torstaille.
Tuli pistettyä tänään uudet vanteet alle sekä uusi katalysaattori kiinni. Päästöt olivat loistavissa lukemissa, ei viitsinyt edes ottaa parhaimpia mitä olisi saanut, vaan otettiin kylmällä katalysaattorilla :).
Huomenna sitä sitten jännätäänki katsastuksen läpi pääsyä. Tuossa ekassa kuvassa näkyy myös golfin ruostevaurio, joka tuli talven aikana...
p.s. Miten noi kuvat saa sellaisiksi pieniksi klikattaviksi kuviksi??
Huomenna sitä sitten jännätäänki katsastuksen läpi pääsyä. Tuossa ekassa kuvassa näkyy myös golfin ruostevaurio, joka tuli talven aikana...
p.s. Miten noi kuvat saa sellaisiksi pieniksi klikattaviksi kuviksi??
tuosta reijästä ne leimalla huomauttaavat. aiheuttaa muka vaaraa jalankulkijoille....
Huomauttavat myös vetarinsuojakumista, koska toisella puolelle rikki, sekä oikeanpuoleisesta takapyöränlaakerista, koska vähän väljää. Täytyy toivoo, että pääsis huomautuksilla, niin sais kuitenkin ajella, korjais sitten ajan (ja kun on rahaa) kanssa nuo huomautukset :).
saattaavaat hylyn antaa tuosta reijästä jo pelkästään. näin ainakin savonlinnassa tekivät. mutta katsureita on monenlaisia. :D
Periaatteessa ei pitäisi tulla kuin huomautus, kun ei ole helmassa, eikä kantavassa rakenteessa. Varasin eka ajan toisesta katsastuskonttorista, mutta vaihoin sen kuulopuheiden mukaan ei niin tarkkaan konttoriin :). Pitää toivoo et katsastusmies olis hyvällä päällä :D.
Johan se nyt tempun teki. Päätti sitte katsastuksessa kunnon mossauksella rikkoa lämppärinkennon. Noh, enpähän oo koskaan nähny katsastusmiehen juoksevan niin kovaa kun nyt ku luuli, että auto sytty tuleen :D.
Muuten meni katsastuksesta läpi, mutta pitää mennä näyttämään, että tuo kenno on korjattu. Tilasin uuden fixukselta ja sen pitäisi tulla maanantaina. Tietääkö kukaan mitään halpaa korjaamoa Lempäälässä, joka voisi korjata tuon kennon? Kuinka pahassa paikassa se muutenkin oikeen on vaihdon kannalta?
Muuten meni katsastuksesta läpi, mutta pitää mennä näyttämään, että tuo kenno on korjattu. Tilasin uuden fixukselta ja sen pitäisi tulla maanantaina. Tietääkö kukaan mitään halpaa korjaamoa Lempäälässä, joka voisi korjata tuon kennon? Kuinka pahassa paikassa se muutenkin oikeen on vaihdon kannalta?
Sieltä lukemaan vaihtoa-ohjeita jotka aikoinaan runoilin. Muutaman tunnin homma jos edes perustyökalut pysyy käsissä.
Paikallinen korjaamo antoi työajaksi kennonvaihdolle 4,2 tuntia että sen kun kertoo tuntiveloituksella niin saa aikalailla arvioidun hinnan työlle.
Paikallinen korjaamo antoi työajaksi kennonvaihdolle 4,2 tuntia että sen kun kertoo tuntiveloituksella niin saa aikalailla arvioidun hinnan työlle.
Voi tulla mukava hinta jos käyttää korjaamolla. Katsuriko se sen kennon hajotti? miten muka
En tiiä mikä sen rikko. Normaalisti etujarrutestistä oli ajamassa autoo pois ja sillo mossahti. Kabiini täyteen höyryä ja apukuskin puolen jalkatilaan paljon vettä. Aamulla kun lähdin ajamaan niin ihmettelin kun ei suuttimista tuu ollenkaa ilmaa, mutta totesin vain puhaltimen sulakkeen palaneen, mutta sehän ei vaikuta tuohon ton hajoamiseen. Sitä ihmettelen eniten, että miten se tollein mossahtamalla oikein hajosi? Kaikki vedet oikein kunnolla ja kerralla pihalle...
No jos tuo on kerran vain parin tunnin homma niin ei siitä hirveä lasku tule :). Ei oo tällä hetkellä yhtään inspista alkaa itse korjaamaan sitä. Pitää kysellä vähän hintaa korjaamoista ja vaihtaa sitten itse jos menee liian kalliiks.
Itsellä uppoutu kyseiseen projektiin useampikin tunti ja oli vielä kaveri auttamassa lopuksi. Kyllä siinä oma hommansa on, ilmeisesti ilmastointi vaikeuttaa hommaa jonkin verran?
Mitä autoon tulee niin parempaan suuntaan on ehdottomasti, mutta onhan siinä vielä jonkin verran tekemistä :) Tsemppiä kennon vaihtoon, mikäli itse päätät operaatioon ryhtyä.
Mitä autoon tulee niin parempaan suuntaan on ehdottomasti, mutta onhan siinä vielä jonkin verran tekemistä :) Tsemppiä kennon vaihtoon, mikäli itse päätät operaatioon ryhtyä.
Tuskinpa tulee ite tehtyä, ei vaan kiinnosta tällä hetkellä yhtään ton auton laitto, vituttaa sen verran ankarasti kun ikinä ei mene ton kanssa mikään niinkuin pitäs... Ulkonäköö ja muita pikkujuttuja korjataan kunhan aina rahatilanne sen sallii :). Tällein työttömänä/opiskelijana rahaa ei tule ovista ja ikkunoista :/.
Tällein työttömänä/opiskelijana rahaa ei tule ovista ja ikkunoista :/.
Eikös tämän juuri pitäisi motivoida tekemään itse? Jäisi fyrkkaa sen ilmeisesti "tärkeämmän" ylläpitoon eli ulkonäön.
Itse edes työtätekevänä alkaisi maksamaan 250-300€ tuosta hommasta jollekin firmalle. Jos asustas pikkusen lähempänä niin voisin tuon tehdä kohtuutonta korvausta vastaan. itsellä se vei ilmastoinnilla ja airbägeillä varustetussa katiskassa viitisen tuntia koko remontti.
Ei ole oikein myöskään kokemusta autojen remppailusta, niin kaikki mitä teen kestää kun 2/3:aa ajasta menee ihmetteleen, että mitäs nytte yms. Auto kuitenkin pitäisi saada nyt mahdollisimman nopeasti liikenteeseen ja viikonloppuna on muuta menoa, joten en ehdi korjailemaan sitä. Ainoaksi vaihtoehdoksi täten melkein jääkin tuo korjaamo.
Auto on myös 30km:n päässä, joten joutuisin menemään bussilla aina korjaamaan sitä, koska en saa mistään apua, että se hinattaisiin kotiin, enkä ala maksamaan mistään hinauksesta...
Auto on myös 30km:n päässä, joten joutuisin menemään bussilla aina korjaamaan sitä, koska en saa mistään apua, että se hinattaisiin kotiin, enkä ala maksamaan mistään hinauksesta...
Ei sitä hinata tarvi.
Kennolle menevät letkut irti tulipellista, sopivan paksuinen putki letkujen sisään ja klemmarilla kiinni. Vedet koneeseen ja kovaa ajoa.
Eli kyseisellä toimenpiteellä ohitetaan se rikkinäinen kenno.
Johan tuonne aiemmin laitoin linkin vaihto operaatioon,ei tarvi ihmetellä. Ja tekemällä oppii.
Kennolle menevät letkut irti tulipellista, sopivan paksuinen putki letkujen sisään ja klemmarilla kiinni. Vedet koneeseen ja kovaa ajoa.
Eli kyseisellä toimenpiteellä ohitetaan se rikkinäinen kenno.
Johan tuonne aiemmin laitoin linkin vaihto operaatioon,ei tarvi ihmetellä. Ja tekemällä oppii.
Kennolle menevät letkut irti tulipellista, sopivan paksuinen putki letkujen sisään ja klemmarilla kiinni. Vedet koneeseen ja kovaa ajoa.
Hmm... Pitääkin pistää tuo harkintaan, ei tullut itselläni mieleen. :).
Viimeksi muokannut S4mmy, 28.5.2013 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pankkitilin painostamana päätin itse tehdä tuon kennon vaihdon. PIstän väliaikaisen jatko pätkän siihen ja vaihdan jossain vaiheessa tässä sitten itse kennon. Jos on halukkaita tulla auttamaan ni apua otetaan aina vastaan ;).
Edit: Pitääkö tuo ratti oikeasti ottaa irti?? Eikö saa purettua kojelautaa tarpeeksi tieltä ilman ratin ja airbagin irroittamista?
Edit: Pitääkö tuo ratti oikeasti ottaa irti?? Eikö saa purettua kojelautaa tarpeeksi tieltä ilman ratin ja airbagin irroittamista?
Eli tosiaan, auto seisoo tällä hetkellä pihassa leiman kera. Katsastuksesta kotiin tullessa tosin alkoi valoissa nostamaan lämpöjä... Pihaan tullessa pihisikin jo oikein reippaasti ja höyryäkin tuli. Konelpelti ylös ja katsomaan, että mikäs nyt. Termostaatin suojakotelon luota jostain vuoti vettä sekä höyryä tuli kohtuullisesti. 2v sitte vaihoin sinne koko kotelon ja kaikki tiivisteet ja taas vuotaa...
Noh, juhannuksen jälkeen alkaa ihmettely. Kojelaudan purku ja uuden kennon sekä puhaltimen asentaminen, sekä termostaatin vuoden selvittäminen (samalla uudet anturit ja termostaatti marmoritiskiltä, kun nykyiset mätänetistä). Pitäisi myös selvittää tuo flektin toiminta samalla kun ei pyörinyt toissapäivänä vaikka lämmöt korkealle nousivatkin?? Alkaa pikku hiljaa vituttamaan tän kanssa pelaaminen kun osia on vaihdettu jo samanlaisen auton hinnan verran...
Edit: Tuleeko ilmastoinnin nesteet pihalle kun tuota kennoo alkaa vaihtamaan? Onks siellä jotain ilmastoinnin putkia edessä mitä pitää irroittaa?
Noh, juhannuksen jälkeen alkaa ihmettely. Kojelaudan purku ja uuden kennon sekä puhaltimen asentaminen, sekä termostaatin vuoden selvittäminen (samalla uudet anturit ja termostaatti marmoritiskiltä, kun nykyiset mätänetistä). Pitäisi myös selvittää tuo flektin toiminta samalla kun ei pyörinyt toissapäivänä vaikka lämmöt korkealle nousivatkin?? Alkaa pikku hiljaa vituttamaan tän kanssa pelaaminen kun osia on vaihdettu jo samanlaisen auton hinnan verran...
Edit: Tuleeko ilmastoinnin nesteet pihalle kun tuota kennoo alkaa vaihtamaan? Onks siellä jotain ilmastoinnin putkia edessä mitä pitää irroittaa?
Tuon verran jäi "ylimääräistä" kennon vaihdosta... Osaiskohon kukaan sanoa mistä noi vois olla? Noi metalli klipsut suurinpiirtein tiedän mistä puuttuu, mutta en löytäny mitään kohtaa mihin saisin ne kiinni ja tuntui tiiviiltä, sekä tuon ison mutterin paikan tiedän, hukkasin siitä vain vastakappaleen...
Eli mihin toi muovisuoja ton "tiivisteen" kanssa vois kuulua, sekä noi kaks messinkisen väristä ruuvia?
- kirkkaan värisillä klipsuttimilla lämppärin / puhaltimen kotelo pysyy kasassa
- 13mm kannalla oleva keltapassivoitu pultti voisi kuulua rautaan, jolla kojelauta tuetaan keskitunneliin tai sitten kojetaulun alla olevaan palkkiin
- keltapassivoidut ruuvit saattaisivat olla ne, joilla vikakoodipistoke kiinnitetään kojetauluun
- musta ruuvi... rattiakselin muovien tai keskikonsolin (?) kiinnitykseen
Lopuille en keksi paikkaa.
- 13mm kannalla oleva keltapassivoitu pultti voisi kuulua rautaan, jolla kojelauta tuetaan keskitunneliin tai sitten kojetaulun alla olevaan palkkiin
- keltapassivoidut ruuvit saattaisivat olla ne, joilla vikakoodipistoke kiinnitetään kojetauluun
- musta ruuvi... rattiakselin muovien tai keskikonsolin (?) kiinnitykseen
Lopuille en keksi paikkaa.
kirkkaan värisillä klipsuttimilla lämppärin / puhaltimen kotelo pysyy kasassa
- 13mm kannalla oleva keltapassivoitu pultti voisi kuulua rautaan, jolla kojelauta tuetaan keskitunneliin tai sitten kojetaulun alla olevaan palkkiin
- musta ruuvi... rattiakselin muovien tai keskikonsolin (?) kiinnitykseen
Jep noi tiesin itekki. Tosta 13mm:stä mulla katos vaa mutteri johki ni en saanu sitä vielä kiinni...
Uus rattiakselinmuovi odottaa asennusta niin jäi toi ruuvi ylimääräseks :). Tässähän on 2x2vikakoodipistoke, ja en ainakaan itse poistanut niistä mitään ruuveja enkä nähnyt mitään kohtaa mihin siinä ruuvit saisi? :o
Nyt on Golfista vedenvuodon syy selvitetty. Oli n.1,5v sitten vaihdettu termostaatinkotelo haljennut 3:sta(!!) eri kohdasta ja vuotanut sieltä. Taas nähtiin se mitä "laatua" motonetin osat olevat...
Tuli vaihdettua samalla myös mittaristonlämpötila-anturi, sekä ecun lämpötila-anturi. Mittariston näyttämä väärä lämpötila korjaantui, sekä auton tyhjäkäynti nousi korkeammalle kylmällä koneella, joten ecunkin anturissa oli ilmeisesti ollut jotain häikkää vaikka vaan varmuuden vuoksi sen vaihdoin siihen :).
Nyt vielä kun raha-asiat paranisivat niin pääsisi ostamaan uutta alustaa sekä korjaamaan/vaihtamaan nuo etulokarit. Miten noi muuten lähtee irti sitten jos/kun niitä nyt alkaa vaihtelemaan?
Tuli vaihdettua samalla myös mittaristonlämpötila-anturi, sekä ecun lämpötila-anturi. Mittariston näyttämä väärä lämpötila korjaantui, sekä auton tyhjäkäynti nousi korkeammalle kylmällä koneella, joten ecunkin anturissa oli ilmeisesti ollut jotain häikkää vaikka vaan varmuuden vuoksi sen vaihdoin siihen :).
Nyt vielä kun raha-asiat paranisivat niin pääsisi ostamaan uutta alustaa sekä korjaamaan/vaihtamaan nuo etulokarit. Miten noi muuten lähtee irti sitten jos/kun niitä nyt alkaa vaihtelemaan?
Kaveri kävi golfillansa kylässä ja asenneltiin sitten sen konttiin subbari. Tuli otettua sitten kuva veeroista rivissä :). Eka kuva missä näkyy noi mun auton tummat vilkut ja sumarit, sekä tökerö lipan kiinnike... Pitäisi joko pistää ruuveilla kiinni puskuriin keskeltä, tai sitten ostaa uusi puskuri kun on tuolta ylhäältä vähän halki, jonkun parkkipaikka törpön takia.
Matalammaks pitäisi omaa kulkinetta saada...
Matalammaks pitäisi omaa kulkinetta saada...
Tänään sitten kävi näin: http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... 171037.jpg
Pääsee taas talven jälkeen kojelaudan irrotukseen, ellei jollain olisi pariksi päiväksi "lainata" lämminta hallia/tallia.
Kaiken lisäks Pirkkahallin pihalla viikonloppuna etupuskurin lippa hajos...
Pääsee taas talven jälkeen kojelaudan irrotukseen, ellei jollain olisi pariksi päiväksi "lainata" lämminta hallia/tallia.
Kaiken lisäks Pirkkahallin pihalla viikonloppuna etupuskurin lippa hajos...
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Hansikaslokero/airbag irti niin sieltä kautta pitäis saada johtoihin työskentely tilaa ja pituutta avaamalla kiinnikkeistä. Onhan sulla silti tuo koelauta jo irti ollutkin niin saattaa joku muistukuva johdoista olla. onko mennyt oikoseen vai virtajohto läheltäpiti poikki ja ottanut lämpöä? Eihän tuo tosin vesisateessa hääviä hommaa ole.
Ostan tohon purkuautosta varmaan ISO-liittimen johtosarjan niin sen saa ilman kojelaudan irroitusta sinne sitten. En tiedä kyllä yhtään kohtaa, että mistä menny oikkariin, mutta kyllä koko sulakeboksi - radion isoliitin matkalta tuli savua, että koko johto pilalla. Varmaan johkin nirhautunut kun asentelin uutta radiota ja irrottelin moneen kertaan tuota pistoketta ja koitin saada sitä tulemaan enemmän ulospäin.
Meni sitten johdot ja radionkaan toimivuudesta ei ole mitään varmuutta kun ei pitänyt asetuksia millään muistissa... Voiko nuo hajota jotenkin sillain, ettei asetukset pysy muistissa? Kyseessä on siis pioneerin DEH-6400BT
Meni sitten johdot ja radionkaan toimivuudesta ei ole mitään varmuutta kun ei pitänyt asetuksia millään muistissa... Voiko nuo hajota jotenkin sillain, ettei asetukset pysy muistissa? Kyseessä on siis pioneerin DEH-6400BT
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Vanhaan aikaan ainakin oli pioneerissa virta ja heräte ristissä kuten on vw:n sähköissäkin toisinaan ollut. Tuo soitin ei kuitenkaan ole varmaan käytössä ehtinyt olla ennen tuota sulamista? Voi olla sitten että on johto lähtenyt katkeamaan ja vastus noussu turhan suureks. Eihän tuo silti tarvii kun 3johtoa vaikka itse uusis johdot ja poistais vanhat, maa, virta ja heräte.
Radion pistin aamulla kiinni, ja nyt illalla sitten koitin kääntää punasen ja keltasen piuhan toiste päin -> ei vaikutusta muistiin. About pari kertaa tuli koitettua kummallakin tavalla, että muistaisikohan se radio asetuksia ja kertaakaan ei muistanut. Radio oli kiinni kun tuo tapahtui, mutta pois päältä.
Edit: ja käytettynä ostin tuon radion tän foorumin kautta, eli 100 varmaa tietoa ei ole siitä, että onko edes täysin toimiva, kun noita huijareita nykyään riittää...
Edit: ja käytettynä ostin tuon radion tän foorumin kautta, eli 100 varmaa tietoa ei ole siitä, että onko edes täysin toimiva, kun noita huijareita nykyään riittää...
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
tai sitten sulaketaululta selvität mistä lähtee soittimen virtajohto vedät siihen uuden langan ja virtalukolta herätteen niin ei ole akku tyhjä kun soitin unohtuu päälle. sitten saakin jo ottaa vanhan soittimen johtonipun pois kun vedät vielä maadoituksen uusiksi niin on varmasti kunnossa. Kaupanpäälle mahdolliset vahvistimien linjahäiriöt jää unholaan kun tekee liitokset huolella ja puhdistaa maa-pisteen kunnolla.
E: nuo kolmehan se ainoastaan vaatii loput on näytön himmentimen yms johtoja. pelkkä virta ja maakin riittää, mutta onhan se ihan käytännöllistä että soitin vaikenee kun avaimet lähtee mukaan, päälle unohtamisen riski jää aika pieneksi.
E: nuo kolmehan se ainoastaan vaatii loput on näytön himmentimen yms johtoja. pelkkä virta ja maakin riittää, mutta onhan se ihan käytännöllistä että soitin vaikenee kun avaimet lähtee mukaan, päälle unohtamisen riski jää aika pieneksi.
Nyt meni vähän ohi, että mitä tarkoitit tuolla? Ostin tuollaisen, että sain kaiuttimet kiinni: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... llinen-ISO Eli tuosta paketista mulla on tuo virtapiuhojen ISO käyttämättä, jolla ajattelin sitten akulta testata, ellei jotenkin muuten onnistu.
Niin tarkotin et sinne pinnien väliin vaan ne johdot jos olisi ollut sellanen iso-liitin adapteri missä on liittimet johtojen molemmissa päissä mutta tuossahan on paljaat johdot toisessa päässä joten sehän onnistuu ihan helposti. Eikä tuohon nyt tartte sulaketta alkaa väliin laittamaan kokeilun takia, kunhan ei söhellä johtojen kanssa. Tai itse en ainakaan laittais.
Kiitoksia, saisi vaan olla hieman leveemmät noi vanteet :).
Ja ongelmia kyllä riittää tän kanssa vaikka muille jakaa, noh eipähän ainakaan aika käy tylsäks ja lompakko tuu liian paksuks :D
Edit: Mun piti pistää talvilookista kuvia tänne kun on lisävalotkin keulalla, mutta ei tuosta nyt kyllä kehtaa kuvia ottaa kun lippakin puuttuu puskurista.
Ja ongelmia kyllä riittää tän kanssa vaikka muille jakaa, noh eipähän ainakaan aika käy tylsäks ja lompakko tuu liian paksuks :D
Edit: Mun piti pistää talvilookista kuvia tänne kun on lisävalotkin keulalla, mutta ei tuosta nyt kyllä kehtaa kuvia ottaa kun lippakin puuttuu puskurista.
Radion toimivuus tuli tänään testattua suoraan akusta, ja kyllähän se niin toimi heti. En tiiä sit miks ei autossa paikoillaan toiminut... Vähän venähti testailu, kun oli koko viikon kipeenä.
Nyt sitten vaan ootetaan yhestä purkuautosta, että olisiko siellä oikeanlaista johtoa, ja jos ei ole niin pääsee itse kolvaus puuhiin (kumpa ei tulisi vielä pakkasta...).
Nyt sitten vaan ootetaan yhestä purkuautosta, että olisiko siellä oikeanlaista johtoa, ja jos ei ole niin pääsee itse kolvaus puuhiin (kumpa ei tulisi vielä pakkasta...).
Pitkästä aikaa pienimuotoinen päivitys. Tuli käytyä vesilahdessa Audiclubin jääratapäivänä ajamassa. Eihän tuolla siellä mitään tehnyt, varsinkaan noilla huonoilla talvirenkailla, mutta kyllähän siinä vähän äärikäyttäytymistä oppi. Kuva sieltä: kliks
Aika rujon näköinen tällä hetkellä. Kotona asennusta odottaa mittaristoon kromit, uusi lippa puskuriin, subbari + pari vahvistinta ja jotain muuta mukavaa tulossa vielä (mm. JOM:n alusta).
Hyviä vinkkejä tuosta lipan kiinnityksestä otetaan vastaan, kun tuon puskurin alkuperäiset kiinnikkeet ovat hajonneet. Olisiko jotkut ruuvit hyvät? Tulee vaan mieleen, että joutuuko rengas kaupoille jos sellainen sattuisi sieltä irtoamaan...
Uusia vanteitakin huokuttaisi, vaan tuli nuo AMK opiskelut hieman tielle.
Aika rujon näköinen tällä hetkellä. Kotona asennusta odottaa mittaristoon kromit, uusi lippa puskuriin, subbari + pari vahvistinta ja jotain muuta mukavaa tulossa vielä (mm. JOM:n alusta).
Hyviä vinkkejä tuosta lipan kiinnityksestä otetaan vastaan, kun tuon puskurin alkuperäiset kiinnikkeet ovat hajonneet. Olisiko jotkut ruuvit hyvät? Tulee vaan mieleen, että joutuuko rengas kaupoille jos sellainen sattuisi sieltä irtoamaan...
Uusia vanteitakin huokuttaisi, vaan tuli nuo AMK opiskelut hieman tielle.
Ruuveissa on myös se, että jos ne sattuu irtoamaan sopivasti niin pääsee rengasta paikkaamaan. Taidan koittaa, että jos tuon saisi pulteilla jotenkin hyvin, niin on helpompi ottaa tarvittaessa irti kuin popniitit.
Tällä viikolla pitäisi tulla Golfiin myös tuo Inca-Pron kaukosäätö keskuslukitukseen. Onko kellään kokemusta muuten KCS:n pelleistä? Pitäisi ostaa uudet etulokarit ja siellä näyttäisi olevan kohtuu hintaan.
Tällä viikolla pitäisi tulla Golfiin myös tuo Inca-Pron kaukosäätö keskuslukitukseen. Onko kellään kokemusta muuten KCS:n pelleistä? Pitäisi ostaa uudet etulokarit ja siellä näyttäisi olevan kohtuu hintaan.
Tänään tuli sitten aloteltua syylärin vaihto. Kaverin kanssa katsottiin youtubesta video, missä tyyppi vaihtaa omaan veeraansa syylärin, mutta eihän se tuossa mulla ole kyllä sinnepäinkään samanlailla... Noh, siinä sitten alettiin purkamaan sitä omalla tavallamme kunnes löytyi yksi pultti joka pyöri vain tyhjää. Tiistaina jatketaan sitten purkamista, kunhan saadaan rälläkkä tms. paikan päälle, jotta pultti lähtee pois. Tähän vaiheeseen jäätiin:
https://www.dropbox.com/s/cs3utko34n7qg ... .55.41.jpg
Huomasin myös, että iskarit ovat vähän heikosti kiinni:
https://www.dropbox.com/s/kxt5wmev31pxq ... .40.31.jpg
Puskurikin oli huonommassa kunnossa kuin muistelin, eli sekin menee varmaan kesällä vaihtoon.
Kesän ostoslista: Uusi puskuri, etulokarit, sisälokarit, suojamuoveja, Jom-coilover ja ehkä uudet etuvalot. Takaluukkukin pitää maalata ja hioa kun pyyhkijä poistetaan + kontin avausnappi lähtee pois.
Onneksi sai töitä kesäksi...
Edit: Minkähän takia noita dropbox kuvia ei saa Img koodilla näkyviin?
https://www.dropbox.com/s/cs3utko34n7qg ... .55.41.jpg
Huomasin myös, että iskarit ovat vähän heikosti kiinni:
https://www.dropbox.com/s/kxt5wmev31pxq ... .40.31.jpg
Puskurikin oli huonommassa kunnossa kuin muistelin, eli sekin menee varmaan kesällä vaihtoon.
Kesän ostoslista: Uusi puskuri, etulokarit, sisälokarit, suojamuoveja, Jom-coilover ja ehkä uudet etuvalot. Takaluukkukin pitää maalata ja hioa kun pyyhkijä poistetaan + kontin avausnappi lähtee pois.
Onneksi sai töitä kesäksi...
Edit: Minkähän takia noita dropbox kuvia ei saa Img koodilla näkyviin?
Ei sen välin noin suuri kuulu olla. Eli sieltä on se yläpään tukikumi antautunut. Asiaa puitu hieman täällä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=179007
Vieläkin on keula levällään kun koko aika tullut jotain uutta vaihdettavaa osaa eteen. Noh, jos sen tällä viikolla saisi taas nippuun...ainakin hetkeksi.
Tänään tuli haettua sitten jomit.
Samalla reissulla tuli sitten tehtyä myös pienimuotoinen löytö: Kliks
Hintaakin tuolla oli vain 5e ja kunto melkein kuin uudella.
Kesällä olisi myös tarkoitus tilata jos vaan rahat riittää BBS RS Replica vanteet koossa 16x8 ja 16x9.
Tänään tuli haettua sitten jomit.
Samalla reissulla tuli sitten tehtyä myös pienimuotoinen löytö: Kliks
Hintaakin tuolla oli vain 5e ja kunto melkein kuin uudella.
Kesällä olisi myös tarkoitus tilata jos vaan rahat riittää BBS RS Replica vanteet koossa 16x8 ja 16x9.
Ens kesän hittivanteet ;P
CD-boxi varsin mukava löytö! Jostain romikselta?
CD-boxi varsin mukava löytö! Jostain romikselta?
Nyt on viime aikoina potkinu nämä autot päähän ja pahasti. Ensin audista hajoo lämppärinkenno, noh ei se mitään siitä selvittiin ohittamalla.
Vähän ajan kuluttua työpaikan pihassa kävi audin ylävesiletkulle näin: https://www.dropbox.com/s/8n7kuiuycjclp ... .26.00.jpg
Siihen onneksi löytyi halvalla purkuautosta uusi, pitäisi tulla tällä viikolla.
Golfi kuitenkin taistelee edelleen vastaan vähän turhankin paljon. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdossa, pultin kanta pääsi lipsahtamaan pyöreäksi, joten jouduin viemään korjaamolle pultin poistoon, koska itselläni ei ole sopivia työkaluja. Sieltä sitten soitettiin tänään, että auto ei lähde edelleenkään käyntiin, vaikka anturi vaihdettiin, eli ei muuta kuin huomenna hinaamaan auto takaisin kotiin sieltä...
Jos jotain hyvää haluaa niin ajokorkeus alkaa olemaan edessä kohdillaan:
Golfiin pitäisi saapua myös tällä viikolla eteen uudet jarrut. Eli Black Diamondilta levyt, palat, teräspunos letkut sekä jarruneste. Kiitos tästä Race.fi:lle.
Pienenä OT:na tuli hommattua myös "oikea" projekti auto: https://www.dropbox.com/s/5xs7z0lkkw80j ... .20.36.jpg
Ilmaiseksi saatu Rekord E 2.0l automaatilla toiselta omistajalta. Seissyt tuossa samassa ladossa noin 10v. Tuota olisi tarkoitus lähteä kunnostamaan kaverin kanssa ja tehdä jotain ajanhenkeen kuuluvia muutoksia. Väriksi on ajateltu sitä Transporterissa käytettyä ruskean vivahteista (nimeä värille en muista).
Myös tuollainen olisi myynnissä jos jotain kiinnostaa: https://www.dropbox.com/s/1eg1r6r2yq9hn ... .10.32.jpg
Vähän ajan kuluttua työpaikan pihassa kävi audin ylävesiletkulle näin: https://www.dropbox.com/s/8n7kuiuycjclp ... .26.00.jpg
Siihen onneksi löytyi halvalla purkuautosta uusi, pitäisi tulla tällä viikolla.
Golfi kuitenkin taistelee edelleen vastaan vähän turhankin paljon. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdossa, pultin kanta pääsi lipsahtamaan pyöreäksi, joten jouduin viemään korjaamolle pultin poistoon, koska itselläni ei ole sopivia työkaluja. Sieltä sitten soitettiin tänään, että auto ei lähde edelleenkään käyntiin, vaikka anturi vaihdettiin, eli ei muuta kuin huomenna hinaamaan auto takaisin kotiin sieltä...
Jos jotain hyvää haluaa niin ajokorkeus alkaa olemaan edessä kohdillaan:
Golfiin pitäisi saapua myös tällä viikolla eteen uudet jarrut. Eli Black Diamondilta levyt, palat, teräspunos letkut sekä jarruneste. Kiitos tästä Race.fi:lle.
Pienenä OT:na tuli hommattua myös "oikea" projekti auto: https://www.dropbox.com/s/5xs7z0lkkw80j ... .20.36.jpg
Ilmaiseksi saatu Rekord E 2.0l automaatilla toiselta omistajalta. Seissyt tuossa samassa ladossa noin 10v. Tuota olisi tarkoitus lähteä kunnostamaan kaverin kanssa ja tehdä jotain ajanhenkeen kuuluvia muutoksia. Väriksi on ajateltu sitä Transporterissa käytettyä ruskean vivahteista (nimeä värille en muista).
Myös tuollainen olisi myynnissä jos jotain kiinnostaa: https://www.dropbox.com/s/1eg1r6r2yq9hn ... .10.32.jpg
Pienenä välipäivityksenä, että Golfi ei liiku vieläkään, mutta tulipahan ainakin varmistettua auton paikallaan pysyminen uusilla etupään jarru osilla. Taakse pitäisi vielä keksiä jokin sopiva levyt + palat combo, kun vähän ehkä turhan suolaiset pistää taakse saman valmistajan levyt kuin nyt eteen tuli.
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Joko olet keksinyt että millaista jarrukamaa lykkäät takapäähän?
Ite tilailin GTihin just jarrupalat.fistä EBC:n kamoja ja siellä on ainakin hinnat ihan aisoissa verraten National Performanceen/Black Diamondiin, kun toimituksetkin sisältyvät hintoihin. Pääkallopaikka tosin siinä Valkeakoskella, joten helppo noutaakin paikanpäältä ;)
Tämän saattelemana totean nyt vielä, että hyvännäköinen on Veerasi ja korkeuskin on suhteellisen bueno!
Kunhan saat taas rullaamaan niin täytyy pitää silmät auki, josko sattuis pääseen ihan livenä ihmetteleen kolopalleroa ohimennen :)
Ite tilailin GTihin just jarrupalat.fistä EBC:n kamoja ja siellä on ainakin hinnat ihan aisoissa verraten National Performanceen/Black Diamondiin, kun toimituksetkin sisältyvät hintoihin. Pääkallopaikka tosin siinä Valkeakoskella, joten helppo noutaakin paikanpäältä ;)
Tämän saattelemana totean nyt vielä, että hyvännäköinen on Veerasi ja korkeuskin on suhteellisen bueno!
Kunhan saat taas rullaamaan niin täytyy pitää silmät auki, josko sattuis pääseen ihan livenä ihmetteleen kolopalleroa ohimennen :)
Samoissa hinnoissa nuo palikat näyttivät olevan kuin mitä itsekin noista Black Diamondeista maksoin.
Tavoite olisi saada tuo nyt liikkumaan ennen 7.9:ttä kun silloin pääsisi Ahvenistolle ajelemaan. Alkaa kyllä muutenkin pännimään oikeen huolella tuo Golfi kun ei suostu toi vika selviämään.
Jos muuten Valkeakoskella joskus jonkun täytyy viedä auto huoltoon niin älkää missään nimessä viekö JK Autosähköön autoanne! Eivät osaa tehdä mitään ja kun rikkovat jotain ni sanovat, että olisin itse rikkonut. Itse hain auton sieltä pois ja vein muualle.
Tavoite olisi saada tuo nyt liikkumaan ennen 7.9:ttä kun silloin pääsisi Ahvenistolle ajelemaan. Alkaa kyllä muutenkin pännimään oikeen huolella tuo Golfi kun ei suostu toi vika selviämään.
Jos muuten Valkeakoskella joskus jonkun täytyy viedä auto huoltoon niin älkää missään nimessä viekö JK Autosähköön autoanne! Eivät osaa tehdä mitään ja kun rikkovat jotain ni sanovat, että olisin itse rikkonut. Itse hain auton sieltä pois ja vein muualle.
Nyt olisi tiedossa 9"x16" ja 10"x16" levipellit. Rullamitalla vaikuttaisi siltä, että edessä ET20 ja takana ET10, eli tiukkaa tekeekö mahtuuko taakse. Nyt siis kaivattaisiinkin sitä oikeeta tietoa, että mahtuuko noi pyörimään mitenkään? Päällä 195/50 kumit.
Golfiin siis tulossa olis.
E: Huomenna saan myyjältä mitat, eipähän tartte arvuutella mahtumista.
Golfiin siis tulossa olis.
E: Huomenna saan myyjältä mitat, eipähän tartte arvuutella mahtumista.
Entä jälkiasennettuna? Jos sorkit mankan takaa johtoja ja sitten lakkasi toimimasta..
Edit: Itse omasta Ventosta poistin jälkiasennetun hälyttimen ja ajoneston melkein heti oston jälkeen.. Ihan varmuuden vuoksi vaan.
Edit: Itse omasta Ventosta poistin jälkiasennetun hälyttimen ja ajoneston melkein heti oston jälkeen.. Ihan varmuuden vuoksi vaan.
Viimeksi muokannut Elementti, 4.9.2013 9:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei tuota defaa halua poistaa, niin varmasti jostain löytyy ohjeet kuinka ohittaa se. Ittellä on A4:ssa ohitettuna joku defan häläri (en tiedä onko ajonestoa), ja hoitui ihan yhdellä hyppylangalla. En kylläkään muista mistä ohjeen siihen löysin...
Edit: en muista oliko just tämä, mutta hyvin mahdollista: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 4b1be2d24d
Edit: en muista oliko just tämä, mutta hyvin mahdollista: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 4b1be2d24d
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Jälkiasennettu Defa löytyy, mutta keneltäkään ei löydy taitoa sitä poistaa. Huomattiin myös, että jos hälytin menee päälle niin ei anna edes starttimoottorin pyörähtää tuo Defa, joten tuskin on siitä kiinni.
Ei kai defa:kaan ole koko auton sähköjä uusiksi tehnyt ?
Saksantuliais veeärrästä oli loppupeleissä simppeli juttu poistaa ajonestovehkeet (en tiedä merkkiä), kun purkasi ensin noin puoliautoa, jotta pääsi näkemään johtosarjoihin, keulasta takapenkin alle, jotta mistään on katkottu ja mistä ryöstelty.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa