VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt kun vihdoinkin sain koodit luettua ja mitään ei oikein selvinnyt niin pakko vähän kysäistä.
Ongelma kohde on mk3 golf joka on rakennettu ns vakiorata-autoksi.
Muutoksia on putkisto pakosarjalta eteenpäin ilman kattia.
Kaikki sytkävehkeet, lambda ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
Elikkä ongelmana on rötääminen ja vajailla käynti. Lähtee myös melko pitkällä startilla käymään.
Jää siis välillä kaasuttelun jälkeen käymään vajailla joskus neljällä joskus viidellä. Käynti tasaantuu hetken tyhjäkäynnin jälkeen.
Lisäksi saattaa ajossa alkaa rötäämään ja kierrokset ei nouse yli 4000.
Koodia antaa satunnaisesti moottorin nopeusanturille? kun auto ei ole käynnissä. =ei signaalia
Käydessä antaa satunnaisesti koodia auton nopeusanturille= mahdoton signaali
Käydessä antaa myös satunnaisesti lämpimänä happianturille koodia = ei singnaalia
aktiivihiilisuodattimen ventiilistäkin huutaa, koska sen on joku vienyt. Lekut on tukittu.
VCDSllä en päässyt käsiksi kaikkiin blockeihin esim herjaa kakkoselle välillä erroria ja seitsemästä eteenpäin kaikkiin erroria.
Ongelma kohde on mk3 golf joka on rakennettu ns vakiorata-autoksi.
Muutoksia on putkisto pakosarjalta eteenpäin ilman kattia.
Kaikki sytkävehkeet, lambda ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
Elikkä ongelmana on rötääminen ja vajailla käynti. Lähtee myös melko pitkällä startilla käymään.
Jää siis välillä kaasuttelun jälkeen käymään vajailla joskus neljällä joskus viidellä. Käynti tasaantuu hetken tyhjäkäynnin jälkeen.
Lisäksi saattaa ajossa alkaa rötäämään ja kierrokset ei nouse yli 4000.
Koodia antaa satunnaisesti moottorin nopeusanturille? kun auto ei ole käynnissä. =ei signaalia
Käydessä antaa satunnaisesti koodia auton nopeusanturille= mahdoton signaali
Käydessä antaa myös satunnaisesti lämpimänä happianturille koodia = ei singnaalia
aktiivihiilisuodattimen ventiilistäkin huutaa, koska sen on joku vienyt. Lekut on tukittu.
VCDSllä en päässyt käsiksi kaikkiin blockeihin esim herjaa kakkoselle välillä erroria ja seitsemästä eteenpäin kaikkiin erroria.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
öljynpaine
vr6 golf -92. öljynpaineen merkkivalo palaa ku kone lämpiää ni onkohan öljy kello suodatinkotelon päällä ja mikä niistä ku niitä on 3?? että jos se vika olis siellä vai missä ?
http://www.nettivaraosa.com/kunnostettavat-ajoneuvot/1915661
"vakiona 173, ja race chipillä n 210hp. vakiolastu mukaan."
Ohhoh, onpas lastulla saatu suurehko määrä heposia, varmaan persdynolla mitattu :D
Monesti herättää hilpeyttä nuo myynti-ilmoitusten hevosvoima-arviot... :)
"vakiona 173, ja race chipillä n 210hp. vakiolastu mukaan."
Ohhoh, onpas lastulla saatu suurehko määrä heposia, varmaan persdynolla mitattu :D
Monesti herättää hilpeyttä nuo myynti-ilmoitusten hevosvoima-arviot... :)
vr6 trikkeripyörä
Osaisiko joku kertoa onko vr6 jakaja koneessa sama kampiakselin trikkeri kuin suorasytytys koneessa ?
vr6 ketjun kiristimen laahain/ohjuri
mitenkäs vaihdetaan 92 vr6 nokka-ketjun kiristimen laahain/ohjuri. pitääkö ottaa tuo vaihdelaatikko pois että saa vaihdettua ? vanha haljennut niittejen alta eikä uskalla ajaa tuolla yhtään ettei paskoisi koko konetta.. koitin googlella etsiä aiheesta mutta ei tuottannut tulosta. kiitosta etukäteen
Zalami . Jos katsotaan koneen päätyä laatikosta päin , niin vasemmanpuoleisen pitkän laahaimen saa vaihdettua ilman laatikon irroitusta , mutta oikean puoleisen vaihto , mitä öljynpainekiristin painaa vaatii laatikon irroituksen !
Viimeksi muokannut Jana, 2.11.2014 7:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulpanjohdon irroitustyökalu
Olisko kellään linkkiä , mistä sais ostaa tulpanjohdon irroitustyökalun vr6:n .
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
kumityyny
kone on vinossa vänkärin puolelle. etummaisen moottorin kumityynyn vaihon ja ei kummentunut ni kumpi nyt sitte pitää vaihtaa että osuu oikein.
Kukaan iskenyt käsiänsä pa**** noiden kiinalaisten turbopakosarjojen kanssa? Ei olisi pahan hintasia esim http://www.aliexpress.com/item/VW-12V-V ... 64544.html
Tiedän että materiaali, valu saattaa/on heikompaa kuin laadukkaissa, mutta kunka paljon?
Tiedän että materiaali, valu saattaa/on heikompaa kuin laadukkaissa, mutta kunka paljon?
Vr6 Etuiskarin yläpäät ihan hitoksee jumissa.
Oisko kellää mitään hyviä ideoita.. ei lähde pulttipyssylläkään.. kolme 6:sen kuusiokoloa jo vääntynyt poikki. Itsellä loppu jo ideat.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
ulkolämpötila anturi
missähän on kyseinen anturi kuuluu olla ku mulla roikkuu johdon päässä?
-93 vr-6 golffi.
syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
ajossa lämpö nousee vain 70 asteeseen ja huomasin että flekti käy jatkuvasti. sisällekään ei kunnon kuumaa tule, johtuu varmaan liian matalasta moottorin lämpötilasta. (pakkasta oli -4)
oma veikkaus on:
-syylärin anturi rikki?
-termostaatti kotelosssa moottorin lämpötilaanturi rikki (olikos se sininen anturi?)
-taikka sitten flektin toimintaa ohjaava anturi (keltainen anturi?)
vikakoodeja pääsee lukemaan loppuviikosta..
auton hakumatkalla keskikulutus oli tasan 9 litraa/ satasella, mutta varmaan tippuu, kun koneen lämpötila saadaan n. 20 astetta korkeamalle, eli tuo turhan aikainen flektin käynnistys poistettua.
edit: autosta puuttuu lohkolämmitin. mikä on lohkossa oikea paikka vastukselle? ilmastointi kompura tuolla myös on ja defan tuotteilla ajattelin tuon homman suorittaa, mikä malli toimivaksi havaittu tässä ahtaassa konehuoneessa?
syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
ajossa lämpö nousee vain 70 asteeseen ja huomasin että flekti käy jatkuvasti. sisällekään ei kunnon kuumaa tule, johtuu varmaan liian matalasta moottorin lämpötilasta. (pakkasta oli -4)
oma veikkaus on:
-syylärin anturi rikki?
-termostaatti kotelosssa moottorin lämpötilaanturi rikki (olikos se sininen anturi?)
-taikka sitten flektin toimintaa ohjaava anturi (keltainen anturi?)
vikakoodeja pääsee lukemaan loppuviikosta..
auton hakumatkalla keskikulutus oli tasan 9 litraa/ satasella, mutta varmaan tippuu, kun koneen lämpötila saadaan n. 20 astetta korkeamalle, eli tuo turhan aikainen flektin käynnistys poistettua.
edit: autosta puuttuu lohkolämmitin. mikä on lohkossa oikea paikka vastukselle? ilmastointi kompura tuolla myös on ja defan tuotteilla ajattelin tuon homman suorittaa, mikä malli toimivaksi havaittu tässä ahtaassa konehuoneessa?
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Päivää taloon,
Johan tässä tyytyväisenä pitkään ajeltiinkin, mutta pari päivää sitten alkoi kuulua omituista ääntä konehuoneesta, moottorin vasemmalta puolen. Ihmettelin kun ääni reagoi kierroksiin mutta ei ollut kuitenkaan täysin säännöllistä / jaksollista.
Tänään sitten löytyi syypää, ohessa havainnollistava video aiheesta:
http://youtu.be/7ToyXt8bFqA
Mikähän pyörä tuo lie, miten se kiristetään, saanko itse tehtyä ja uskallanko ajaa huoltoon? Sormin tuo ei heilu, mutta moottorin käydessä hakkaa moottorin kylkeen. Ei kovin terveen näköistä toimintaa... Auto on vm 95 2.9 l VR6
Johan tässä tyytyväisenä pitkään ajeltiinkin, mutta pari päivää sitten alkoi kuulua omituista ääntä konehuoneesta, moottorin vasemmalta puolen. Ihmettelin kun ääni reagoi kierroksiin mutta ei ollut kuitenkaan täysin säännöllistä / jaksollista.
Tänään sitten löytyi syypää, ohessa havainnollistava video aiheesta:
http://youtu.be/7ToyXt8bFqA
Mikähän pyörä tuo lie, miten se kiristetään, saanko itse tehtyä ja uskallanko ajaa huoltoon? Sormin tuo ei heilu, mutta moottorin käydessä hakkaa moottorin kylkeen. Ei kovin terveen näköistä toimintaa... Auto on vm 95 2.9 l VR6
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
arttu
Näyttäis olevan vesipumppu ainakin vanhemmassa muistaakseni on tuossa kohtaa vaiha pumppu
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Kiitos, kyllähän tommosilla ohjeilla jo tekee vaikka mitä. Löysin muuttokaaoksen keskeltä korjausoppaankin ja vesipumpun rulla tuo on.
Mietin vain että onko vesipumppu oletusarvoisesti rikki, vai olisikohan vain tuon rullan kiinnitys löystynyt. Elän uskossa että edellinen omistaja on vaihtanut pumpun pari vuotta sitten.
Mietin vain että onko vesipumppu oletusarvoisesti rikki, vai olisikohan vain tuon rullan kiinnitys löystynyt. Elän uskossa että edellinen omistaja on vaihtanut pumpun pari vuotta sitten.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
arttu
kiristä niitä kolmea kuusiokolo pulttia jos ei auta ni pumppu sökö mulla oli kans
Tuosta Febi Bilstein-setti paremmalla yläkiristimellä ja ylälaahaimella.
Samaan remonttiin pitää varata myös
- ylempi imusarjan tiiviste
- venttiilikopan tiiviste
- vihreä O-rengas jakoketjun ylempään koteloon
- pakosarja - "down pipe" väliset tiivisteet
- vauhtipyörän puoleinen kampiakselin stefa
- vauhtipyörän pultit
Öljypohjan tiivistekin on hyvä olla olemassa > jos ylälaahaimen pinnasta on irronnut palasia on ihan hyvä siivota myös öljypumpun sihti.
Lisätty listaan pari unohtunutta tuotetta.
Samaan remonttiin pitää varata myös
- ylempi imusarjan tiiviste
- venttiilikopan tiiviste
- vihreä O-rengas jakoketjun ylempään koteloon
- pakosarja - "down pipe" väliset tiivisteet
- vauhtipyörän puoleinen kampiakselin stefa
- vauhtipyörän pultit
Öljypohjan tiivistekin on hyvä olla olemassa > jos ylälaahaimen pinnasta on irronnut palasia on ihan hyvä siivota myös öljypumpun sihti.
Lisätty listaan pari unohtunutta tuotetta.
http://www.autowiki.fi/index.php/G11-j%C3%A4%C3%A4hdytysneste
http://www.autowiki.fi/index.php/G12-j%C3%A4%C3%A4hdytysneste
Autowikin mukaan kummankin väristä nestettä käytetty VAG-kulkineissa, suurin ero on se että punaisen nesteen vaihtoväli on 2x pidempi.
Syöpymistä tapahtuu, jos noita nesteitä sekoittaa keskenään.
http://www.autowiki.fi/index.php/G12-j%C3%A4%C3%A4hdytysneste
Autowikin mukaan kummankin väristä nestettä käytetty VAG-kulkineissa, suurin ero on se että punaisen nesteen vaihtoväli on 2x pidempi.
Syöpymistä tapahtuu, jos noita nesteitä sekoittaa keskenään.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin OBD1 2.8 ja 2.9 läppärungon ero olisi valussa. Läppä on molemmissa saman kokoinen, mutta 2.9:ssä imuputken puoleinen osa oni kartion mallinen. 2.8:n osassa vastaavalla kohtaa näkyy tuollainen "hyppyri". Tuolta löytyy mittoja kutosen läpälle.



2.8 kaasuläpän progressiivisyys on tehty läppäkotelon valussa tuolla "puolikuulla" ja 2.9 läpässä taas kääntömekanismilla.
2.8 läpän kun muokkaa suoraksi niin vastaa 2.9 läppää, mutta pikkukierroksilla tulee paljon agressiivisemmaksi johtuen juuri siitä että progressiivisuus katoaa.
Jotkut sanoo että tuo 2.9 läppä on poljintuntumaltaan huonompi johtuen tosta kääntömekanismin monimutkaisuudesta. Itse en ole koskaan päässyt kokeilemaan, eli en osaa sanoa muuta kun että vakioautossa en lähtis tota 2.8 läppää muokkaamaan. Saattaa hyvin äkkiä käydä niin että vaihtoehtoina on vaan 800rpm tai 1800rpm.
2.8 läpän kun muokkaa suoraksi niin vastaa 2.9 läppää, mutta pikkukierroksilla tulee paljon agressiivisemmaksi johtuen juuri siitä että progressiivisuus katoaa.
Jotkut sanoo että tuo 2.9 läppä on poljintuntumaltaan huonompi johtuen tosta kääntömekanismin monimutkaisuudesta. Itse en ole koskaan päässyt kokeilemaan, eli en osaa sanoa muuta kun että vakioautossa en lähtis tota 2.8 läppää muokkaamaan. Saattaa hyvin äkkiä käydä niin että vaihtoehtoina on vaan 800rpm tai 1800rpm.
flektin outo käytös ei selvinnyt vikakoodeista.
tiedän kyllä missä vikakoodi pistokkeen pitäisi olla, tuhkakupin vieressä liukumuovi takana, mutta tässä mallissa tuo muovi on kiinteä osa panelin kanssa, eikä pistoketta löydy, vaikka keskikonsolia purin ja katkaisijoita otin pois edestä.
tuo on -93, saattaa olla vielä se 2x pieni pistoke, mutta ei sitäkään missään?
autossa on hyvä varustetaso, ei siis mikään karvalakki malli.
vaikka alkupään vr-6 kyseessä, eihän tuota ole ilman vikakoodipistoketta edes tehty. vai onko?
edit: ilmastoinnin kenno on vaihtokunnossa, tekeekö noilla ebay:n kennoilla mitään, miten laadukkaita ovat?
merkkiliikkeen hinta kun on tuohon verrattuna moninkertainen.
http://www.ebay.de/itm/Klimakondensator ... 256c4c0c39
tiedän kyllä missä vikakoodi pistokkeen pitäisi olla, tuhkakupin vieressä liukumuovi takana, mutta tässä mallissa tuo muovi on kiinteä osa panelin kanssa, eikä pistoketta löydy, vaikka keskikonsolia purin ja katkaisijoita otin pois edestä.
tuo on -93, saattaa olla vielä se 2x pieni pistoke, mutta ei sitäkään missään?
autossa on hyvä varustetaso, ei siis mikään karvalakki malli.
vaikka alkupään vr-6 kyseessä, eihän tuota ole ilman vikakoodipistoketta edes tehty. vai onko?
edit: ilmastoinnin kenno on vaihtokunnossa, tekeekö noilla ebay:n kennoilla mitään, miten laadukkaita ovat?
merkkiliikkeen hinta kun on tuohon verrattuna moninkertainen.
http://www.ebay.de/itm/Klimakondensator ... 256c4c0c39
janan konsti on hyvä!
öljypohjantiivisteestä..onko tuo kaikissa vr-6 malleissa sama, kun varaosaliikkeen kaveri väitti olevan 2 erivaihtoehtoa, "vanhaan malliin" ja "uudempaan malliin"?
ei osannut sanoa, onko materiaali eroja vai erikokoisia nuo tiivisteet?
tiivisteet on eri tilauskoodeilla, jotakin eroa noissa siis on, mutta mitä?
öljypohjantiivisteestä..onko tuo kaikissa vr-6 malleissa sama, kun varaosaliikkeen kaveri väitti olevan 2 erivaihtoehtoa, "vanhaan malliin" ja "uudempaan malliin"?
ei osannut sanoa, onko materiaali eroja vai erikokoisia nuo tiivisteet?
tiivisteet on eri tilauskoodeilla, jotakin eroa noissa siis on, mutta mitä?
tuota ilmastoinnin kennoa kyselin aikaisemmin, tuolta tuli kuudessa päivässä alkuperäinen kenno kotiin tuotuna:
http://shop.volkswagen-classic-parts.de ... 20413.html
kiitos JiiBee vinkistä!
http://shop.volkswagen-classic-parts.de ... 20413.html
kiitos JiiBee vinkistä!
02A välitykset
Olisko kellään tietoa , mistä vois kysellä vr6:n 02A laatikkoon tiheämpiä kolmos- ja nelosvaihteen rattaita ?
vikakoodi pistoke löytyi kun riittävän kaukaa haki.
syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
ajossa lämpö nousee vain 70 asteeseen ja huomasin että flekti käy jatkuvasti. sisällekään ei kunnon kuumaa tule, johtuu varmaan liian matalasta moottorin lämpötilasta. (pakkasta oli -4)
moottorinlämpötila anturia herjasi (sininen anturi G62) no otin varaosaautosta anturin, käytetty siis ja nyt ei käynnisty flekti, vaikka heti sammuttaa kylmän koneen. mutta mittarin mukaan 70 asteessa lähtee flekti päälle, eikä koneen lämpötila korkeammaksi saa. termostaatti vikaa epäilen, mutta miksi tuossa 70 lähtee jo flekti käymään?
edit: aika iso merkitys tuolla ehjällä lämpötilaanturilla. keskikulutus tipahti 9.5 litrasta parhaimmillaan 7.6L satasella. ajotietokoneen mukaan.
syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
ajossa lämpö nousee vain 70 asteeseen ja huomasin että flekti käy jatkuvasti. sisällekään ei kunnon kuumaa tule, johtuu varmaan liian matalasta moottorin lämpötilasta. (pakkasta oli -4)
moottorinlämpötila anturia herjasi (sininen anturi G62) no otin varaosaautosta anturin, käytetty siis ja nyt ei käynnisty flekti, vaikka heti sammuttaa kylmän koneen. mutta mittarin mukaan 70 asteessa lähtee flekti päälle, eikä koneen lämpötila korkeammaksi saa. termostaatti vikaa epäilen, mutta miksi tuossa 70 lähtee jo flekti käymään?
edit: aika iso merkitys tuolla ehjällä lämpötilaanturilla. keskikulutus tipahti 9.5 litrasta parhaimmillaan 7.6L satasella. ajotietokoneen mukaan.
vag comilla testattu lisää:
auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä, coolant temperaturen noustessa 92 asteeseen flekti lähtee päälle. auton oma mittari näyttää tässä kohtaa karvan alle 90 astetta. (ajamalla nousee vain 70 asteeseen, termostaatti taitaa vuotaa)
coolant t. tipahtaa flektin käydessä 82 asteeseen ja tässä kohtaa auton oma mittari näyttää noin 70 astetta, eikä flekti enää tämän jälkeen sammu. ei ajamaan lähtemälläkään. sammuu vain kun autonkin sammuttaa.
uskoisin että auton oma mittari pitää paikkansa, kun paikallaan ollessa nostaa tuonne 90 tuntumaan. termostaatti menee vaihtoon, mutta sanokaa nyt viisaammat, miten tuo flektin toiminta saadaa kuntoon?
syylärin lämpötila anturi seuraavaksi vaihtoon?
auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä, coolant temperaturen noustessa 92 asteeseen flekti lähtee päälle. auton oma mittari näyttää tässä kohtaa karvan alle 90 astetta. (ajamalla nousee vain 70 asteeseen, termostaatti taitaa vuotaa)
coolant t. tipahtaa flektin käydessä 82 asteeseen ja tässä kohtaa auton oma mittari näyttää noin 70 astetta, eikä flekti enää tämän jälkeen sammu. ei ajamaan lähtemälläkään. sammuu vain kun autonkin sammuttaa.
uskoisin että auton oma mittari pitää paikkansa, kun paikallaan ollessa nostaa tuonne 90 tuntumaan. termostaatti menee vaihtoon, mutta sanokaa nyt viisaammat, miten tuo flektin toiminta saadaa kuntoon?
syylärin lämpötila anturi seuraavaksi vaihtoon?
Kellään kokemuksia sri imusarjoista. Kuinkahan karmeeta kuraa noi halvimmat on.
Esim Ta Technix tai sit tollanen Ebay-malli.
Helpottaisi kummasti tota turbo-projektia, kun saisi lisää tilaa yms.
Esim Ta Technix tai sit tollanen Ebay-malli.
Helpottaisi kummasti tota turbo-projektia, kun saisi lisää tilaa yms.
pätkiminen
Hei. Eilenä ilmesty pätkimistä, tyhjäkäynnillä kierrokset pomppii noin 1500 - 2000 tasaisesti. Tasakaasulla ajettaessa pätkii epäsäännöllisen säännöllisesti, välillä pientä välillä ei. Täys kaasulla kovmmassa vauhdissa ei mitään, mutta jos lähtee vedättää melkein nollasta niin todella pahaa nykimistä, mutta sekään ei aina tapahdu.
Tämähän alkoi siitä kun vaihdoin eilen uuden ilmansuodattimen jonka jälkeen pätkiminen alkoi ja loppui hetken päästä. Mutta taas tänä aamuna alkoi entistä pahempana. Anteeksi hieman sekava teksti.
Tämähän alkoi siitä kun vaihdoin eilen uuden ilmansuodattimen jonka jälkeen pätkiminen alkoi ja loppui hetken päästä. Mutta taas tänä aamuna alkoi entistä pahempana. Anteeksi hieman sekava teksti.
joo pitää kokeilla seuraavaks, nyt tuli taas uus vika kokeilin motonetin led valoa kartan lukuvalon tilalle ja nyt kaikki sisätila valot pimeenä,tupakan sytytin ja mittaristo pimenee kun ottaa virrat pois vaikka pitäs jäädä kello ja kilometrit näkyviin?? sulakke on ehkä ja vaihdoin uuden tilalle. Nyt rupee hermot olemaan aika kireellä tän vehkeen kanssa
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 8.1.2012 20:08
-95 vr6 passattia käytin leimalla niin päästöistä pomppas http://1drv.ms/1KlVeFT
Lambda anturille anto vikakoodin nosignal. Vagcomilla näyttää tyhjäkäynnillä lambda probe voltit n. 0.5V, mutta kun kaasua polkaisee niin voltit putoo nollille hetkellisesti.
Myös short to ground vikakoodia antaa satunnaisesti lambda anturille.
Vaihdoin toisen anturin mutta ihan samallalailla pelaa.
signaalipiuhat tutkin anturin ja ecun väliltä, niin vaikuttaisi olevan kunnossa.
Onkohan tässä boksi vika vai mistähän sitä vikaa alkaisi etsimään?
Lambda anturille anto vikakoodin nosignal. Vagcomilla näyttää tyhjäkäynnillä lambda probe voltit n. 0.5V, mutta kun kaasua polkaisee niin voltit putoo nollille hetkellisesti.
Myös short to ground vikakoodia antaa satunnaisesti lambda anturille.
Vaihdoin toisen anturin mutta ihan samallalailla pelaa.
signaalipiuhat tutkin anturin ja ecun väliltä, niin vaikuttaisi olevan kunnossa.
Onkohan tässä boksi vika vai mistähän sitä vikaa alkaisi etsimään?
syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
tämäkin selvisi.
termostaattikopassa 3 anturia, reunimmaisten anturien liittimet vaihtuneet entisellä omistajalla ristiin. johan alkoi toimia kunnolla, kun johdot oikeissa paikoissa kiinni.
termostaattikotelon kanssa vaan ongelmia.
ostin kaikki uudet "tarvike" muovikotelot ja laipat, crack pipe-putken päässä oleva laippa vuotaa vettä, vaikka miten liimaisi kiinni termostaattikoteloon. kahden purku-tiivistyskerran jälkeen turhautuneena Plastic Padding kittiä saumaan..onko muilla ollut ongelmia tarvike termarikotelon osien kanssa?
edit:kirjoitusvirheitä korjattu..
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
tämäkin selvisi.
termostaattikopassa 3 anturia, reunimmaisten anturien liittimet vaihtuneet entisellä omistajalla ristiin. johan alkoi toimia kunnolla, kun johdot oikeissa paikoissa kiinni.
termostaattikotelon kanssa vaan ongelmia.
ostin kaikki uudet "tarvike" muovikotelot ja laipat, crack pipe-putken päässä oleva laippa vuotaa vettä, vaikka miten liimaisi kiinni termostaattikoteloon. kahden purku-tiivistyskerran jälkeen turhautuneena Plastic Padding kittiä saumaan..onko muilla ollut ongelmia tarvike termarikotelon osien kanssa?
edit:kirjoitusvirheitä korjattu..
Viimeksi muokannut hanski, 26.6.2015 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Löin Golfin käyntiin melkein vuoden seisomisen jälkeen ja kävikin aluks nätisti. N.1-2min tyhjäkäynnin jälkeen alkoi kuitenkin kuulumaan naputtava ääni ja korvakuulolla kuunneltaessa kuulostaisi, että ihan kuin se tulis pakosarjan luota. Näin korvakuulolla kuunneltaessa ei mielestäni kuulostanut nostajilta.
Nätisti kone kuitenkin kävi sillon n. vuosi sitten kun sen nykyiseen paikkaan siirsin n.10km:n matkan. Onko tuo seisominen voinut nyt aiheuttaa tuon naputuksen jos on niin mikähän siellä voisi pitää tuon äänen? Melkein tulee mieleen kampuran laakeri, mutta ei kai se nyt noin yht'äkkiä voi alkaa naputtamaan?
Nätisti kone kuitenkin kävi sillon n. vuosi sitten kun sen nykyiseen paikkaan siirsin n.10km:n matkan. Onko tuo seisominen voinut nyt aiheuttaa tuon naputuksen jos on niin mikähän siellä voisi pitää tuon äänen? Melkein tulee mieleen kampuran laakeri, mutta ei kai se nyt noin yht'äkkiä voi alkaa naputtamaan?
Täytyy koittaa tuolla jatkovarrella kun seuraavan kerran laittaa päälle. Ihmettelen vaan kun jumittavan nostajanhan pitäis naputtaa heti? Tuo tosiaan alkoi naputtamaan vasta kun oli käynyt tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja kun pari kertaa näpäytin vähän kaasua (kiersi maks 3-4krpm).
Kun olis tilat niin nyppäis vaan koneen irti ja vaihtais varmuuden vuoksi laakerit ni ei tarttis murehtia :D. Eipä tuo tosin varmaan tänäkään kesänä tule ajoon... :(
Jos jotain kiinnostaa projekti niin tuosta voisi ehkä irrota, jonkun verran osaa saisi mukaan ;).
Kun olis tilat niin nyppäis vaan koneen irti ja vaihtais varmuuden vuoksi laakerit ni ei tarttis murehtia :D. Eipä tuo tosin varmaan tänäkään kesänä tule ajoon... :(
Jos jotain kiinnostaa projekti niin tuosta voisi ehkä irrota, jonkun verran osaa saisi mukaan ;).
todella ajankohtainen kysymys näin kesähelteellä, mutta mikä vr-6 kojetaulussa on koottu väärin, kun sisälle tulee lämmintä todella huonosti? lämppäri täysillä pieni lämmin lehmänhönkäys tulee läpi..puhallus kyllä toimii ok.
autoon oli edellisen omistajan mukaan vaihdettu lämmityslaitteen kenno, vanhan hajottua.
kone lämpenee varmasti kunnolla 90 asteeseen, itse olen vaihtanut alkuperäisiä osia, vesipumppu, termostaatti, sähköinen kiertovesipumppu jne..eli tuo puoli on kunnossa.
ilmanohjausläpät koottu jotenkin huonosti kojetaulun sisällä?
edit: kennolle menevä/ tuleva vesiputki polttavan kuuma, siellä vesi taitaa kiertää ok.
autoon oli edellisen omistajan mukaan vaihdettu lämmityslaitteen kenno, vanhan hajottua.
kone lämpenee varmasti kunnolla 90 asteeseen, itse olen vaihtanut alkuperäisiä osia, vesipumppu, termostaatti, sähköinen kiertovesipumppu jne..eli tuo puoli on kunnossa.
ilmanohjausläpät koottu jotenkin huonosti kojetaulun sisällä?
edit: kennolle menevä/ tuleva vesiputki polttavan kuuma, siellä vesi taitaa kiertää ok.
Ihmettelen vaan kun jumittavan nostajanhan pitäis naputtaa heti?
Ei aina.
Tuo tosiaan alkoi naputtamaan vasta kun oli käynyt tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja kun pari kertaa näpäytin vähän kaasua (kiersi maks 3-4krpm).
Meidän talouden jokapäiväsessä käytössä oleva 1.3 Polonen saattaa toisinaan kylmillä keleillä tehdä ihan samaa. Joskus naputus lakkaa kun kaasuttaa hieman, joskus taas saa ajella useamman kilometrin ennen kuin rapina lakkaa. :)
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
bensan poltto vikaa
nii ei polta tyhjäkäynnillä kaikkea ja tyhjäkäynti on epätasaista. moottori on vaihdettu 2.8:sta 2.9. ni missä vika vois olla??? ja onko tulpan johdot erit näissä moottoreissa ja mikä muu voisi vaikuttaa. ku en ole varma mitä olisi pitäny vaihtaa 2.9 osia 2.8:sta
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
bensan poltto vikaa
en ole ihan varma jakajasta ja yleensäkään näistä asioista. mitenkä ne sais selville?
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
bensan poltto vikaa
on jakaja. muuta en tiiä ja miten sen sais tietoon? se obd homman
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
bensan poltto vikaa
uskoisin että kone AAAmulla on kummastakin koneesta venakopat ja mahollisesti menny sekasin
Onko Hanskin VR:ssä puhaltimen moottori samanlainen kuin ilmastoimattomassa ja sijaitsee kotelon pohjassa? Jos on, kyseessä taitanee olla jonkinlainen jälkiasennus-ilmastointi. Meikäläisen '93 GTI:ssä on samanlainen, kojelaudassa ainoastaan NORM- ja MAX-nappulat.
Alkuperäinen ilmastointi-pömpeli on tämän näköinen.
Alkuperäinen ilmastointi-pömpeli on tämän näköinen.
VR-6 koneeseen on tarjolla jakopäähän 70 lenkkistä ketjua ja 90 lenkkistä ketjua. (siis 2 ketjua siellä pyörii, sen tiedän)
onko ero yläketjussa, jota on tarjolla 1 ja 2 rivisenä?
vai pitäisikö tuo ymmärtää niin, että yläketjussa on 90 lenkkiä ja alaketjussa 70 lenkkiä?
koneeseen voi laittaa kumman ketjun hyvänsä, vai voiko?
-93 2.8 AAA-koodilla ja "vanhempaa mallia" virranjakajalla.
onko ero yläketjussa, jota on tarjolla 1 ja 2 rivisenä?
vai pitäisikö tuo ymmärtää niin, että yläketjussa on 90 lenkkiä ja alaketjussa 70 lenkkiä?
koneeseen voi laittaa kumman ketjun hyvänsä, vai voiko?
-93 2.8 AAA-koodilla ja "vanhempaa mallia" virranjakajalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa