
J`nin volkkarit: Polo `10 | Jetta `86
Valvoja: ffp jäsenet
Luulin että ne olis ollu hiukan tummemmat, mutta jäävät nyt tuollaisenaan paikoilleen.
Itekki tykkään kuitenkin ihan. :)
Kuvasta ei ehkä huomaa, mutta edestä laskettu kierteitä 0,5cm ja takaa 1cm.
Taakse tarvis vieläkin mankelia tai jäykempää jousta ettei rapsisi renkaat kaariin joka töyssystä.
edit.
vielä yks kuva juhannukselta vanhoilla valoilla.
*kuva poistettu*
Itekki tykkään kuitenkin ihan. :)
Kuvasta ei ehkä huomaa, mutta edestä laskettu kierteitä 0,5cm ja takaa 1cm.
Taakse tarvis vieläkin mankelia tai jäykempää jousta ettei rapsisi renkaat kaariin joka töyssystä.
edit.
vielä yks kuva juhannukselta vanhoilla valoilla.
*kuva poistettu*
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
http://s323.photobucket.com/user/haz1z/ ... 76dbf2.jpg
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 913783.jpg
ps. Joku vois hakea sen foorumilla myynnissä olevan GTI Edition sisustan mulle tähän. :p
Saa tarjota, jos löytyy ylimääräsenä jotain mielenkiintosta sisustaa tälläseen värkkiin.
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 913783.jpg
ps. Joku vois hakea sen foorumilla myynnissä olevan GTI Edition sisustan mulle tähän. :p
Saa tarjota, jos löytyy ylimääräsenä jotain mielenkiintosta sisustaa tälläseen värkkiin.
Viimeksi muokannut J`ni, 24.8.2013 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pesurit läks puskurista
*kuva poistettu*
Kaamea vannekuume päällä. Tekisi mieli jotain toisen tyylistä, tai ainakin eteen vähän kapeampaa.
Omaan silmään noi nykyiset tulee edessä liian pihalle, kun taas takana ne on just eikä melkeen kaarella.
Biltsun spaceritkin nyppäsin takaa pois, ja nostin takaisin sen sentin verran kierteitä, kun rupes ketuttamaan joka töyssyssä raapiminen.
Kai sitä on vanhaksi tulossa tai jtn..
*kuva poistettu*
Kaamea vannekuume päällä. Tekisi mieli jotain toisen tyylistä, tai ainakin eteen vähän kapeampaa.
Omaan silmään noi nykyiset tulee edessä liian pihalle, kun taas takana ne on just eikä melkeen kaarella.
Biltsun spaceritkin nyppäsin takaa pois, ja nostin takaisin sen sentin verran kierteitä, kun rupes ketuttamaan joka töyssyssä raapiminen.
Kai sitä on vanhaksi tulossa tai jtn..
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Onko tämä se pakollinen talvilook kuva?
*kuva poistettu*
Ajokuntoiseksi tuli sentäs fiksattua auto, mutta taitaa projekti muuten olla tämän osalta tässä.
*kuva poistettu*
Jos jollain ny sattuis tuon värisenä olemaan ylimääräsenä edullisesti konepelti, puskuri ja maski, niin ehkä sitä vois innostuakkin taas. :D
*kuva poistettu*
Ajokuntoiseksi tuli sentäs fiksattua auto, mutta taitaa projekti muuten olla tämän osalta tässä.
*kuva poistettu*
Jos jollain ny sattuis tuon värisenä olemaan ylimääräsenä edullisesti konepelti, puskuri ja maski, niin ehkä sitä vois innostuakkin taas. :D
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viikonloppuna tuli tehtyä reissu pohjoiseen ja sieltä tarttui mukaan tämmöinen projekti:


Kyseessä siis vuoden 1986 jetta coupé 1.6l voimanpesällä, josta olisi jonkin sortin kesäautoa tarkoitus rempata.
Mittarissa maltilliset 75tkm, jonka puolesta auton yleiskunto puhuu, mutta mistäpä näitä tietää.
Varusteina automaattilaatikko, ohjaustehostin, ralliratti ja pörhö design -teippaukset kyljissä. ;)
Hommaa olisi tarkoitus aloitella ihan perus huolloilla ja puunauksella niin sisältä kuin päältäkin.



Kyseessä siis vuoden 1986 jetta coupé 1.6l voimanpesällä, josta olisi jonkin sortin kesäautoa tarkoitus rempata.
Mittarissa maltilliset 75tkm, jonka puolesta auton yleiskunto puhuu, mutta mistäpä näitä tietää.
Varusteina automaattilaatikko, ohjaustehostin, ralliratti ja pörhö design -teippaukset kyljissä. ;)
Hommaa olisi tarkoitus aloitella ihan perus huolloilla ja puunauksella niin sisältä kuin päältäkin.
Viimeksi muokannut J`ni, 23.3.2014 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku M. kirjoitti:Ai että ihan coupe? Katsopas tarkemmin sitä tarraa takakontin lattiassa. Ettei olisi 2d sedan? ;)
autowiki kirjoitti:Coupé
Coupé tai coupe on yleensä urheiluautoissa käytettävä matalakattoinen ja kaksiovinen korimalli.
Miksi 1.6 automaagi 2-ovi Jetsoni ei voisi olla Coupe..? Kaikki kriteerit täyttyvät.. :)
2-oviset kakkos-Jetat tuntuvat olevan trendikkäitä nykyään. Itsekin tuli hankittua saman ikäinen laite loppukesästä.
Koska vanha Blaupunktin kasettimankka ei enää itsestään elonmerkkejä pihalle päästänyt,
täytyi edes jonkinlaista äänilaitteistoa hommata, koska nastojen rapinan kuuntelu käy tylsäksi pitemmän päälle.
Kojelaudalle tuli Alpinen SXE-0825S:t ja soittimeksi Alpinen iDA-X311, joka ei valitettavasti sovi yhtään aikakauteen.
täytyi edes jonkinlaista äänilaitteistoa hommata, koska nastojen rapinan kuuntelu käy tylsäksi pitemmän päälle.
Kojelaudalle tuli Alpinen SXE-0825S:t ja soittimeksi Alpinen iDA-X311, joka ei valitettavasti sovi yhtään aikakauteen.
Kevättä ilmassa sen verran, että piti ensi puunaukset suorittaa viikonlopun huolto-ohjelman jälkeen.
Sisustaan tuli haettua jo addiktiotason saavuttaneet lidl:n kangasmatot kesäksi.
Finnittömät kilvet täytyisi käydä tilailemassa ja sitten varmaankin siirrytään säästökuurille,
jotta saisi joskus alustan ja jonkinlaiset vanteetkin tämän alle. :)
Sisustaan tuli haettua jo addiktiotason saavuttaneet lidl:n kangasmatot kesäksi.



Finnittömät kilvet täytyisi käydä tilailemassa ja sitten varmaankin siirrytään säästökuurille,
jotta saisi joskus alustan ja jonkinlaiset vanteetkin tämän alle. :)
Viimeksi muokannut J`ni, 23.3.2014 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän tuo vipstaaki siltä näyttäisi. Aika harvarvakseltaan niitä kakkiksien apparin penkeissä joka tapauksessa on. Sävylasitkin tuossa näyttäisi olevan, joten muutama ruksi on lisävarustekohtaan aikoinaan saatettu laittaa.
Meikäläisen samanikäisessä 2D CL:ssä ei ole tuota ohjaustehostintakaan. Tosin 1.3 tekniikan mukana sitä tuskin on edes saanutkaan.
Meikäläisen samanikäisessä 2D CL:ssä ei ole tuota ohjaustehostintakaan. Tosin 1.3 tekniikan mukana sitä tuskin on edes saanutkaan.
Tulipa taas komia päivä, niin malttoi ruveta pihalla touhuamaan.
Venton vaimenteluista oli jäänyt tuota STP:n silveriä puoli pakettia nurkkiin pyörimään,
joten mikseipä niitä laittaisi hyötykäyttöön.
Mitään järkyttävää ei, onneksi, löytynyt verhoilujen alta:
Pientä putsausta ja mattoa päälle:
Peräpää saatiin siis jotenkuten vuorattua ja yksi levy jäi vielä mattoa.
Tässä vaiheessa saa kokeneemmat vaimentelijat esittää vinkkejä ja mielipiteitä,
koska sisusta on vielä purettu mikäli on esimerkiksi jotain paikkoja mihin kannattaisi vielä mattoa tunkea.
Pakkohan sitä on lisääkin hakea, että saadaan etupäähänkin jotain vaimennusta.
Venton vaimenteluista oli jäänyt tuota STP:n silveriä puoli pakettia nurkkiin pyörimään,
joten mikseipä niitä laittaisi hyötykäyttöön.
Mitään järkyttävää ei, onneksi, löytynyt verhoilujen alta:




Pientä putsausta ja mattoa päälle:




Peräpää saatiin siis jotenkuten vuorattua ja yksi levy jäi vielä mattoa.
Tässä vaiheessa saa kokeneemmat vaimentelijat esittää vinkkejä ja mielipiteitä,
koska sisusta on vielä purettu mikäli on esimerkiksi jotain paikkoja mihin kannattaisi vielä mattoa tunkea.
Pakkohan sitä on lisääkin hakea, että saadaan etupäähänkin jotain vaimennusta.
Pitää kyllä vuorata noita kaaria vähän paremmin, koska ne kuitenkin varmaan suurimpia äänenlähteitä on. Ei valitettavasti ollut paikallisessa motonetissä hyllyssä tuota stp:n black goldia, joten tilailu hommiksi meni ja projekti nyt vähän seisoo. Jos jollain sattuisi olla lahjoittaa tai myydä muutamalla rahalla etupenkkiin sitä "jousitappiviritelmää", joka siis linkittyy tähän penkin liukukahvaan niin saa ottaa yhteyttä. :)
Kesäkausi olisi "coupe":n kanssa tarkoitus aloitella sitten tämmöisillä vanneksilla:
Jonkinlaiset kerscher calypso replicat kyseessä, strategiset mitat;
eteen 8x14 et 20, taakse 8x14 et 15.
Renkaiksi alustavasti miettinyt 195/45:ia, joko hankookkia tai falkenia.
Vai pitääköhän noille lyödä läskimpää kumia päälle, jottei halkaisija jää liian pieneksi..?

Jonkinlaiset kerscher calypso replicat kyseessä, strategiset mitat;
eteen 8x14 et 20, taakse 8x14 et 15.
Renkaiksi alustavasti miettinyt 195/45:ia, joko hankookkia tai falkenia.
Vai pitääköhän noille lyödä läskimpää kumia päälle, jottei halkaisija jää liian pieneksi..?
Tänään tuli jatkettua vaimentelua etupäässä stp:n black:llä.
Mutta jottei kaikki menisi liian hyvin, on akku alkanut temppuilemaan.
Aamulla näytti vielä varausta 12.5V ja auton käynnissä ollessa 13.8V.
Siirsin autoa vähän, jotta pääsi touhuamaan ja noin tunnin kuluttua yritin startata, ei käyntiin.
Akussa virtaa enää 9.7V. Autossa oli siis kattovalo päällä tuon tunnin ajan,
muttei tuon uskoisi niin paljoa virtaa vievän? Akku siis todennäköisesti entinen?
Näyttää kuitenkin hyvältä ja melko uudelta, mutta mikä sitä virtaa salakavalasti sitten veisi..?
Toinen hommeli on tälläinen mystinen vaijeri, jonka tunnistamiseen tarvisi vinkkejä.
Mitä tuon on / olisi tarkoitus tehdä? Lähtee siis tuosta jarrupolkimesta ja tällä hetkellä menee vain tuonne toiselle puolelle.
edit. saa myös suositella kohtuu hyvää ja edullista akkua, vai onko noilla mitään suurempia eroja?
Mutta jottei kaikki menisi liian hyvin, on akku alkanut temppuilemaan.
Aamulla näytti vielä varausta 12.5V ja auton käynnissä ollessa 13.8V.
Siirsin autoa vähän, jotta pääsi touhuamaan ja noin tunnin kuluttua yritin startata, ei käyntiin.
Akussa virtaa enää 9.7V. Autossa oli siis kattovalo päällä tuon tunnin ajan,
muttei tuon uskoisi niin paljoa virtaa vievän? Akku siis todennäköisesti entinen?
Näyttää kuitenkin hyvältä ja melko uudelta, mutta mikä sitä virtaa salakavalasti sitten veisi..?
Toinen hommeli on tälläinen mystinen vaijeri, jonka tunnistamiseen tarvisi vinkkejä.
Mitä tuon on / olisi tarkoitus tehdä? Lähtee siis tuosta jarrupolkimesta ja tällä hetkellä menee vain tuonne toiselle puolelle.


edit. saa myös suositella kohtuu hyvää ja edullista akkua, vai onko noilla mitään suurempia eroja?
Viimeksi muokannut J`ni, 21.3.2014 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vallan tyytyväinen itsekin olen, vaikka vanteiden oston jälkeen rupesi vähän jännittämään ja kaduttamaan tuo 14" koko. Eiköhän siitä ihan siedettävä saada, kun saa tuon renkaan ja kaaren välin edes vähän sopivammalle tasolle. Kaarelle vanteet tulee omaan makuun juuri sopivasti. Kirkkaat vilkut sivuille oli jo varastossa ja vaihtumassa, mutta oli kiinnikkeet kärsineet sen verran, että pitää uudet hommata jossain välissä.
edit. saa tarjota säädettävää alustasarjaa, jos sattuu nurkissa pyörimään. :)
edit. saa tarjota säädettävää alustasarjaa, jos sattuu nurkissa pyörimään. :)
Kysytäänpäs, mahdollisesti täysin idioottimainen kysymys, mutta bare with me. Tulipa vaan semmoinen mieleen, kun eikös mk2 ja mk3 volsuissa ole periaatteessa täysin samanlaiset nuo alustasarjat? Itse olen huomannut ainakin näiden sedani mallien kanssa, eli venton ja jetan, että takapää on aina melko löysähkö verrattuna etupäähän. Nyt aletaan päästä siihen ongelmaan/kysymykseen, eli kun ta technix esimerkiksi ilmoittaa alustasarjansa max massat taka-akselille olevan mk2 sarjassa 710kg ja mk3:en sarjassa 850kg, niin eikö tällöin tuo mk3:en sarja ole ns jäykempi vai olenko ihan hakoteillä? :D Toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa.
edit. eli saisiko siis tuota löysän perän ongelmaa edes vähän lievennettyä, jos hommaa tuon "mk3" sarjan? vai suosiolla jäykempää jousta erikseen ostamaan?
edit. eli saisiko siis tuota löysän perän ongelmaa edes vähän lievennettyä, jos hommaa tuon "mk3" sarjan? vai suosiolla jäykempää jousta erikseen ostamaan?
Hitaasti autot etenee..
Jetasta meni yksi rengas vaihtoon, kun vuosi tyhjäksi kesken ajon.
Lisäksi sille on matkalla pieni lahjapaketti saksan suunnalta. :)
Venton ajovalot tuli joey-modattua ja uudet vilkut sekä peitelätkät sävytettyä tummiksi.
Tämän lisäksi maalarin kautta tuli "uudet" konepelti ja puskuri. :p
Maskikin kävi maalarilla, mutta pintaväri jostain syystä kiehui, vaikka mitä temppuja oli maalari yrittänyt.
Huono kuva venton nykytilasta, pitäis välillä yrittää jollain muullaki ku samsungilla kuvailla
*kuva poistettu*
Jatketaan taas, kun jotain saadaan aikaiseksi...
edittiä. niin ja tulihan ventolle pyöreitä täyteen, kun 200tkm pyörähti mittariin. \o/
Jetasta meni yksi rengas vaihtoon, kun vuosi tyhjäksi kesken ajon.
Lisäksi sille on matkalla pieni lahjapaketti saksan suunnalta. :)
Venton ajovalot tuli joey-modattua ja uudet vilkut sekä peitelätkät sävytettyä tummiksi.
Tämän lisäksi maalarin kautta tuli "uudet" konepelti ja puskuri. :p
Maskikin kävi maalarilla, mutta pintaväri jostain syystä kiehui, vaikka mitä temppuja oli maalari yrittänyt.
Huono kuva venton nykytilasta, pitäis välillä yrittää jollain muullaki ku samsungilla kuvailla
*kuva poistettu*
Jatketaan taas, kun jotain saadaan aikaiseksi...
edittiä. niin ja tulihan ventolle pyöreitä täyteen, kun 200tkm pyörähti mittariin. \o/
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipäs ne virta ongelmat pelkällä akun vaihdolla hävinneetkään kuin hetkeksi. Myönnettäköön, että olen syyllistynyt liian lyhyeen pätkäajoon. Joku muukin kuitenkin tuntuu virtaa vievän autosta. Tyhjäkäynnillä akunnavoista antaa kuitenkin 13.9V eli laturi ilmeisesti pelaa, akussakaan en usko vian piilevän. Olen todella huono näiden autosähköjen kanssa mutta lueskelin, että sulaketaulusta testailemalla voisi syyllisen löytää. Kaiken sähkövempeleen ollessa poissa päältä mittasin radio/kello/yms.. sulakkeen paikalta tälläisiä arvoja:
Soittimen kun nyppäsin johtojen päästä irti niin mittari meni nollille. Voisiko tässä siis olla virtasyöppö vai onko tuo aivan olematon arvo? Jos vika on tässä, onko tämä soittimen ominaisuus vai onko jotkin johdot mahdollisesti väärinasennettu tai jtn vastaavaa? Jos sillä on jotain merkitystä niin jatkuva ja heräte virta tulee samasta johdosta eli soitin pitää itse aina painaa päälle ja sammuttaa. Varmasti tosi sekavasti taas selitetty mutta kaikki vinkit on tervetulleita! Alkaa tälläiset ongelmat pikku hiljaa sapettaa...
edit. Anyone? Kerta tuo soitin nyt näyttäisi purkavan akkua, niin mites jos heräte otettaisiin jostain muualta kuin samasta jatkuvan virran kanssa niin eikö se ratkaisisi ongelman? Mutta mistä tuolle herätteelle sitten virran voisi pölliä?

Soittimen kun nyppäsin johtojen päästä irti niin mittari meni nollille. Voisiko tässä siis olla virtasyöppö vai onko tuo aivan olematon arvo? Jos vika on tässä, onko tämä soittimen ominaisuus vai onko jotkin johdot mahdollisesti väärinasennettu tai jtn vastaavaa? Jos sillä on jotain merkitystä niin jatkuva ja heräte virta tulee samasta johdosta eli soitin pitää itse aina painaa päälle ja sammuttaa. Varmasti tosi sekavasti taas selitetty mutta kaikki vinkit on tervetulleita! Alkaa tälläiset ongelmat pikku hiljaa sapettaa...
edit. Anyone? Kerta tuo soitin nyt näyttäisi purkavan akkua, niin mites jos heräte otettaisiin jostain muualta kuin samasta jatkuvan virran kanssa niin eikö se ratkaisisi ongelman? Mutta mistä tuolle herätteelle sitten virran voisi pölliä?
Eikö noihin soittimille oo yleensä ruukattu ottaa virtalukon kautta virta? ja ite mitä oon noita soittimia räplänny paikalleen nii ollu sillai et sen virtajohon on voinu kytkeä pariin eri paikkaan sinne soittimen liittimiin nii riippuen siitä sammuuko se soitin sitte ku ottaa virta-avaimen pois lukosta.
Maski on ja pysyy. Noita valoja en jaksa alkaa sotkea, pitää varmaa hommata toiset, joista sävyttäis vilkut sitte punaseksi.
Parhaathan olis ns euro takavalot, joissa vilkku on kirkas. Hinnat ja saatavuus vaan aika huonoja, tai sitten en oo osannu oikeesta paikasta ettiä.
Parhaathan olis ns euro takavalot, joissa vilkku on kirkas. Hinnat ja saatavuus vaan aika huonoja, tai sitten en oo osannu oikeesta paikasta ettiä.
Auttakaapa nyt tyhmää mäessä, alkaa pinna kiristyä tuon jetan kanssa hiljalleen..
Erittäin suuria ongelmia käynnistyksessä, tai pikemminkin tyhjäkäynnille pääsyssä.
Käynnistyksen jälkeen jää usein "röpöttämään" ja yrittää sammuttaa itsensä jollei kaasua paina.
Joskus polkaisu piisaa, välillä saa melkein 5 minuuttia taistella kaasun kanssa ennenkuin tyhjäkäynti alkaa normaalisti hyrräämään.
Hyvät ideat ja vinkit viasta enemmän kuin tervetulleita!
Moottorina tosiaan 1.6 EZ ja kaasuttimena pierburgin 2E.
Erittäin suuria ongelmia käynnistyksessä, tai pikemminkin tyhjäkäynnille pääsyssä.
Käynnistyksen jälkeen jää usein "röpöttämään" ja yrittää sammuttaa itsensä jollei kaasua paina.
Joskus polkaisu piisaa, välillä saa melkein 5 minuuttia taistella kaasun kanssa ennenkuin tyhjäkäynti alkaa normaalisti hyrräämään.
Hyvät ideat ja vinkit viasta enemmän kuin tervetulleita!
Moottorina tosiaan 1.6 EZ ja kaasuttimena pierburgin 2E.
ei nosta kierroksia aluksi ollenkaan, välillä saa seisoa kaasun päällä että ylipäänsä lähtee käyntiin. ryskytellen sitten yrittää kakoa itseään henkiin kunnes kaasun kanssa käy ns normaalisti, mutta jos kaasulta päästää pois jää "ryskyttämään" ja yrittää sammuttaa itsensä jollei kaasulla anna lisäpotkua. selvästi meinaa tukehtua jotenkin tai vastaavaa, liikaa bensaa? liian vähän bensaa? ryyppy kettuilee?
Kuulostaisi siltä että vahatermostaatti on jumissa. Kylmänä vahatermarin karan pitäisi jättää kaasuläppä hieman raolleen samalla kun rikastinläppä on sulkeutunut. Alipainekikkareet hoitelevat loput käyntiin vaikuttavat jutut.
Jos vahatermarin kara on jumiutunut lämpimän moottorin asentoon, kaasuläppä on kiinni ja seos tolkuttoman rikkaalla.
Avaa vahatermostaatin kiinnitysruuvit, vedä vahatermostaattia hieman ulospäin (vesiletkuja ei tarvitse irroittaa) kaasuttimen rungosta ja kokeile lähteekö laite paremmin käyntiin.
Jos tuolla ei ole vaikutusta, tarkista alipaineletkujen kunto ja sulkeutuuko rikastinläppä. Samalla kannattaa irroittaa vahatermostaatti ja tarkastaa sen toiminta. Kylmällä moottorilla kuvassa esitetyn mitan tulisi olla n. 2mm. Kun vahatermostaattia lämmittää, karan pitäisi työntyä ulospäin.
Asennettaessa ehjää vahatermostaattia takasin kaasuttimen kylkeen, kaasuläppää tulee kääntää auki päin ettei termostaatti rikkoudu.
Laitahan raporttia onko noista vinkeistä apua. Opastetaan tarvittaessa lisää...
Jos vahatermarin kara on jumiutunut lämpimän moottorin asentoon, kaasuläppä on kiinni ja seos tolkuttoman rikkaalla.
Avaa vahatermostaatin kiinnitysruuvit, vedä vahatermostaattia hieman ulospäin (vesiletkuja ei tarvitse irroittaa) kaasuttimen rungosta ja kokeile lähteekö laite paremmin käyntiin.
Jos tuolla ei ole vaikutusta, tarkista alipaineletkujen kunto ja sulkeutuuko rikastinläppä. Samalla kannattaa irroittaa vahatermostaatti ja tarkastaa sen toiminta. Kylmällä moottorilla kuvassa esitetyn mitan tulisi olla n. 2mm. Kun vahatermostaattia lämmittää, karan pitäisi työntyä ulospäin.
Asennettaessa ehjää vahatermostaattia takasin kaasuttimen kylkeen, kaasuläppää tulee kääntää auki päin ettei termostaatti rikkoudu.

Laitahan raporttia onko noista vinkeistä apua. Opastetaan tarvittaessa lisää...
Vahatermaria en repinytkään irti, vielä, kun auto on nyt toiminut moitteettomasti taas vaihteeksi.
Venton ollessa katsastuskuosissa, on Daret pyörineet nyt jetan alla.
Vanteet on tainneet jo pari kuukautta olla mustat vaihtelun vuoksi.
Kuvaa todisteeksi, kun tuli pitkästä aikaa vähän puunailtuakin sitä.
Toisille vanteille sain viimein aikaiseksi vaihdattaa uuden renkaan, mutta oli sitten soviterengas kadonnut,
niin ei vielä saanutkaan niitä alle, uudet sovitteet tulossa jo kuitenkin.
Toivottavasti tällä kertaa rengas kestäisi vähän kauemmin...
Venton ollessa katsastuskuosissa, on Daret pyörineet nyt jetan alla.
Vanteet on tainneet jo pari kuukautta olla mustat vaihtelun vuoksi.
Kuvaa todisteeksi, kun tuli pitkästä aikaa vähän puunailtuakin sitä.

Toisille vanteille sain viimein aikaiseksi vaihdattaa uuden renkaan, mutta oli sitten soviterengas kadonnut,
niin ei vielä saanutkaan niitä alle, uudet sovitteet tulossa jo kuitenkin.
Toivottavasti tällä kertaa rengas kestäisi vähän kauemmin...
Venton kanssa ollut vähän motivaatio hukassa viime aikoina, kaikenlaisia ihme ääniä autosta kuuluu nykyään. Talvella aina välillä kuului hassuja ujelluksia kiihdyttäessä autolla, tämän tapaista oli epäiltykin flektistä johtuvaksi ääneksi haun perusteella, mutta siitä on nyt ainakin toistaiseksi päästy eroon. Toinen ongelma on järkyttävä hurina autossa, mahdollisesti laakeri menossa/mennyt? 80-90km/h auto pitää aivan järkyttävää ääntä, tästä jos kiihdyttää lisää ääni hiljenee jälleen. Tätä en muistaakseni talven aikana ole kuullut, mutta sama ongelma oli kyllä esillä jo viime syksynä. Nyt kun kesärenkaat vaihtoi alle on meteli aivan järkky, vaikka alla on kunnon pullakumeilla varustetut vanteet.. Lisäksi etuiskarien yläpään kumit olivat "rojahtaneet" onko tämä normaalia vai puuttuuko tuolta välistä jotain tai onko tolpat kasattu väärin? Mutta kumi oli selvästi mennyt läjään ja tolppa tunkeutunut pidemmälle yläpäästä. Eipä tässä tainnut olla edes mitään kunnon kysymyksiä, lähinnä yleistä avautumista. Kiitos, anteeksi.
Avautumisesta takaisin parempaan suuntaan, mitään kuvia ei tietystikkään tullut otettua, mutta tänä aamuna ahkeroitu venton kimpussa ja vaihtoon lähti:
- Iskareiden ylätukikumit ja laakerit molemmille puolille
- Etupyörien laakerit molemmille puolille
- Alapallonivelet molemmin puolin
- Oikealle raidetangonpää (vasemmalle vaihdettu viime keväänä)
Huomattavasti mukavammin kulkee taas. :)
Vielä pitää varmuuden välttämiseksi käyttää kulmien säädätyksessä, vaikkei pahemmin vetelekkään.
- Iskareiden ylätukikumit ja laakerit molemmille puolille
- Etupyörien laakerit molemmille puolille
- Alapallonivelet molemmin puolin
- Oikealle raidetangonpää (vasemmalle vaihdettu viime keväänä)
Huomattavasti mukavammin kulkee taas. :)
Vielä pitää varmuuden välttämiseksi käyttää kulmien säädätyksessä, vaikkei pahemmin vetelekkään.

Sattuneista syistä renkaina onkin nykyään 185/50:t, mutta aivan hyvin menee noillakin.

Ratti sopii konttoriin osimoilleen noin, kaikista tarkkanäköisimmät voi huomata myös,
että alpinen soitin ei oikeen omaan käyttökokemukseen sopinut ja tilalle tuli pioneerin perus usb -soitin.
Vento on nykyään kunnon pappakuosissa, daret myytiin ja alla pyörii mukana tulleet valbremit.
Oikean värinen maski löytyi vihdoin ja viimein edukkaasti siihen.
Koko auto tekisi mieli tällä hetkellä hävittää ja hommata tuoreempaa tilalle, mutta we will see.
Perhe sai taas lisäystä, kun eräältä puolitutulta tuli ostettua kohtuu hintaan kolariprojektina ollut 2010 vuosimallin Polo 6R. Varustelutasona perinteisesti Trendline, ettei liikaa luksukseen pääse käsiksi sekä pellin alla se tehottomampi versio 1.6 TDI:stä. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan tarvinnut ostosta katua. :)





Eiköhän tätäkin vähän joudu madaltamaan, tosin mitään mahalleen madalluksia ei lähdetä hakemaan. Ja vannetta ehdottomasti huutaa, talvipyörillä olikin itseasiassa Foxin FX004:et, jotka varmasti ajaa asiansa talvivanteina, mutta kesäpyöriin toivottavasti vähän näyttävämpää pyörylää. Pääsis tuosta ventosta vain eroon niin saisi vähän rahoitusta tämän laittoon. :) Mutta hiljaa hyvä tulee, eikös sitä niin tavata sanoa?
Aloitusviesti päivitetty, kun vento lähti tänään uudelle omistajalle. Toivottavasti tarjoaa vielä monia kilometrejä. Siivosin samalla ketjusta kuvat joissa näkyy kyseisen auton rekisterinumero, vaikka eihän sillä periaatteessa varmaan mitään väliä ole, mutta saapahan uusi omistaja olla rauhassa. :)
Ajattelin kuitenkin tähän samaan sekamelskaan yrittää jatkaa näiden autojen tarinaa, ties vaikka noissa teksteissä olisi jotain hyödyllistä tietoa jollekulle.
Ajattelin kuitenkin tähän samaan sekamelskaan yrittää jatkaa näiden autojen tarinaa, ties vaikka noissa teksteissä olisi jotain hyödyllistä tietoa jollekulle.
Melkoista painia pään sisällä tuntuu olevan nyt polon vanteiden katselun suhteen,
mittoja suunnilleen mitä katsellut olisi tarkoitus n. 7,5"-8" leveyttä, halkaisijalta 17" ja offset n. 35.
Omalla maaperällä käytettyjen valikoima on vaikuttanut vähintäänkin surkealta. Ebayn maailmaan on vähän yritetty tutustua, mutta taitaa olla hakusanat hukassa tai ei sielläkään valikoima 5x100 jaolle päätä huimaa, lisäksi saksaa en osaa niin parhaisiin markkinoihin voi nopeasti tulla kielimuuri vastaan.
Nuukuuksissaan ei viitsisi/ei halua/ei ole varaa/emäntä lähtee lätkimään yms tekosyyt jos vanteisiin oikeen mahdottomasti alkaa tuhlailemaan..
Uusina vaihtoehtoina on nyt muutama pyörinyt mielessä:
Kyllä näinkin alas on vajottu, kuin Barzetan Favot, jotka apinoivat törkeästi siis rotiformin blq vanteita, malli näyttää hyvältä kuvissa, hinta on edullinen ja mitat sopisivat aika nätisti mutta niin paljon on shitiä saanut lukea noiden laadusta yms. Mutta onko ne sitten sen kummempia kuin muutkaan replicat? hoxhox, autoissani on aiemminkin ollut vain "halpoja" replicoita.
http://www.vannetukku.fi/favo-p-49477.html
muutama mallikuva miltä aidot näyttää:
http://i393.photobucket.com/albums/pp17 ... 08cb05.jpg
http://i1306.photobucket.com/albums/s56 ... 2cb89e.jpg
Tai parempaa merkkiä budjettiluokan hintaa:
Nämä ei heti niin säväyttänyt kunnes näin alle linkitetyn kuvan ja aloin kasvaa ajatukseen, mitat jälleen nätisti osuu haettuun ja kyseessä siis BBS CF vanteet
http://www.1001renkaat.com/alumiinivant ... -60-124280
mallikuvaa:
https://www.flickr.com/photos/mode_s/14 ... otostream/
Neuvot, vinkit, linkit ja ajatukset tervetulleita. Emäntä ja kaverit ei ymmärrä tälläistä touhua niin vertaistuki on nyt tarpeen. :)
Vai kannattaisiko vaan päristellä loppukausi pelleillä ja laittaa rahat kasvamaan korkoa ensi kesää varten...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jatketaan samaan viestiin vielä muuta pähkäilyä:
Ensimmäiset pikku tuunaukset on tehty, eli poljinpinnat ja vaihdekepinpussin kehys vaihdettu:
Ja sitten kun kyseessä on näinkin uusi auto, on mielestäni käsittämätöntä ettei tässä ole kauko-ohjattua keskuslukitusta, mitenkäs tuollaisten yleisten settien asennus? Yritin käydä pari mallikuvaa pahvintakaa ottamassa että minkälaista rojua sielä on, meneekö pelkällä kaukosetillä vai tarviiko myös solenoidit/pumput jos joku osaisi kuvan perusteella kertoa, vai kannattaako koko hommaan ryhtyä jossei itse tuota tiedä. :)

mittoja suunnilleen mitä katsellut olisi tarkoitus n. 7,5"-8" leveyttä, halkaisijalta 17" ja offset n. 35.
Omalla maaperällä käytettyjen valikoima on vaikuttanut vähintäänkin surkealta. Ebayn maailmaan on vähän yritetty tutustua, mutta taitaa olla hakusanat hukassa tai ei sielläkään valikoima 5x100 jaolle päätä huimaa, lisäksi saksaa en osaa niin parhaisiin markkinoihin voi nopeasti tulla kielimuuri vastaan.
Nuukuuksissaan ei viitsisi/ei halua/ei ole varaa/emäntä lähtee lätkimään yms tekosyyt jos vanteisiin oikeen mahdottomasti alkaa tuhlailemaan..
Uusina vaihtoehtoina on nyt muutama pyörinyt mielessä:
Kyllä näinkin alas on vajottu, kuin Barzetan Favot, jotka apinoivat törkeästi siis rotiformin blq vanteita, malli näyttää hyvältä kuvissa, hinta on edullinen ja mitat sopisivat aika nätisti mutta niin paljon on shitiä saanut lukea noiden laadusta yms. Mutta onko ne sitten sen kummempia kuin muutkaan replicat? hoxhox, autoissani on aiemminkin ollut vain "halpoja" replicoita.
http://www.vannetukku.fi/favo-p-49477.html
muutama mallikuva miltä aidot näyttää:
http://i393.photobucket.com/albums/pp17 ... 08cb05.jpg
http://i1306.photobucket.com/albums/s56 ... 2cb89e.jpg
Tai parempaa merkkiä budjettiluokan hintaa:
Nämä ei heti niin säväyttänyt kunnes näin alle linkitetyn kuvan ja aloin kasvaa ajatukseen, mitat jälleen nätisti osuu haettuun ja kyseessä siis BBS CF vanteet
http://www.1001renkaat.com/alumiinivant ... -60-124280
mallikuvaa:
https://www.flickr.com/photos/mode_s/14 ... otostream/
Neuvot, vinkit, linkit ja ajatukset tervetulleita. Emäntä ja kaverit ei ymmärrä tälläistä touhua niin vertaistuki on nyt tarpeen. :)
Vai kannattaisiko vaan päristellä loppukausi pelleillä ja laittaa rahat kasvamaan korkoa ensi kesää varten...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jatketaan samaan viestiin vielä muuta pähkäilyä:
Ensimmäiset pikku tuunaukset on tehty, eli poljinpinnat ja vaihdekepinpussin kehys vaihdettu:


Ja sitten kun kyseessä on näinkin uusi auto, on mielestäni käsittämätöntä ettei tässä ole kauko-ohjattua keskuslukitusta, mitenkäs tuollaisten yleisten settien asennus? Yritin käydä pari mallikuvaa pahvintakaa ottamassa että minkälaista rojua sielä on, meneekö pelkällä kaukosetillä vai tarviiko myös solenoidit/pumput jos joku osaisi kuvan perusteella kertoa, vai kannattaako koko hommaan ryhtyä jossei itse tuota tiedä. :)

Viimeksi muokannut J`ni, 12.7.2015 8:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sunnuntai-ilta tuli huhkittua auton parissa ja muutaman epätoivon hetken jälkeen,
jousisatsi oli viimein auton alla. Vakio iskunvaimentimien kaveriksi tuli saksasta H&R:n 25/40 jousisarja.
Näillä toivottavasti pärjätään ja nälkä ei ala kasvamaan talven aikana.
Vähän huonohko vertailukuva, mutta eiköhän siitä vähän saa selvää suunnasta.
jousisatsi oli viimein auton alla. Vakio iskunvaimentimien kaveriksi tuli saksasta H&R:n 25/40 jousisarja.
Näillä toivottavasti pärjätään ja nälkä ei ala kasvamaan talven aikana.

Vähän huonohko vertailukuva, mutta eiköhän siitä vähän saa selvää suunnasta.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa