VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on ollut kansi koneistamossa ja sinne perus temput kanteen. Samalla vein sinne mun 274 asteen nokat, että lyövät kiinni. Kyselin myös sieltä, että mitä mieltä ovat jos hommaan jäykemmät jouset kanteen. Nyt olivat laittaneet kannen nippuun ja meinasivat, että ei kannata laittaa jäykempiä jousia. Nykyiset tuplajouset antoivat 80kg vastuksen kuulemma..
Mitä ootte mieltä, kestääkö noilla nokilla vakiojousilla? Koneistaja ainakin sanoi, että huoletta voi kierrättää 7-8krpm noilla..
Samalla vauhtipyörää kevennettiin, lohko hoonattiin ja kampura huollettiin.. Jos pääsis kasailemaan vielä ennen lumia :=)
Mitä ootte mieltä, kestääkö noilla nokilla vakiojousilla? Koneistaja ainakin sanoi, että huoletta voi kierrättää 7-8krpm noilla..
Samalla vauhtipyörää kevennettiin, lohko hoonattiin ja kampura huollettiin.. Jos pääsis kasailemaan vielä ennen lumia :=)
jaa
onko se joskus toiminut, onko mahollista lukea vikakoodeja pariin kertaan, noi termarin anturit kannattaa ny tarkastaa ekana kuitenki.. oikosulussa eli rikkinäisenä voi hyvin näyttää vaan pohjassa kokoajan, enkä mä tiedä että pitäskö sen hyppylangan sille mitään tehdä, samalla lailla se on ilman kuormaa siellä..
Tälläinen kysymys olisi, tallista löytyy mk4 golffin vr6 moottori josta kampiakseli ja yks veivi hajalla (sais viä koneistettua kampurasta ehjän). Mieleen tuli, että onko mk3 golffin vr6 alakerrassa eroa tähän uudempaan aqp koodilla olevaan venttiilejä uudessa on tuplasti ainakin. onko muuta eroa?
Mielessä oli ostaa halvalla AAA koodilla oleva moottori ja laittaa siihen tuo uudemman kansi onko tälläinen operaatio käytännössä toteutettavissa.
Mielessä oli ostaa halvalla AAA koodilla oleva moottori ja laittaa siihen tuo uudemman kansi onko tälläinen operaatio käytännössä toteutettavissa.
Vorteksia lukenu, niin tossa 400-450hp tuntuu olevan maksimi, missä C2, UN lastut toimii vielä järkevästi.
Oisko joku +500 tai sit E85 siirtyminen, et joutuu käyttää muuta ruiskua. Ellei sit teetätä lastua siihen.
Oisko joku +500 tai sit E85 siirtyminen, et joutuu käyttää muuta ruiskua. Ellei sit teetätä lastua siihen.
vikapistoke
Löytyy paneeli rakaa, tyhjä.pieni peitelevy irti nii siel oli ainaki ittellä
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
vr6 flekti ongelma
flekti meinaa sekoilla. moottori ei ole edes kunnolla lämmin ja kun sammuttaa auton ei vielä tapahdu mitään mutta kun ottaa avaimet pois virtalukosta ni flekti alkaa pyörimään ja sähköinen vesipumppu pyörii yleensä kans. missähän on vika???
Pystyykö jakopään ylemmän laahaimen vaihtamaan ilman imusarjan irrotusta vr5 koneessa? Tuntuu noi viimeset imusarjan pultit olevan mahdottomassa paikassa jos ei nosta moottoria pois.
Jakopään ylemmän kannen pultit on irti, mutta ei tuokaan lähde kovin helpolla pois. Kun ei uskalla vääntää kovin paljoa, eikä pääse oikeen koputtelemaankaan mistään.
Taitaa käydä kohta niin, että vaihdan pelkän kiristin pultin ja toivon että se riittää toistaseks.
Jakopään ylemmän kannen pultit on irti, mutta ei tuokaan lähde kovin helpolla pois. Kun ei uskalla vääntää kovin paljoa, eikä pääse oikeen koputtelemaankaan mistään.
Taitaa käydä kohta niin, että vaihdan pelkän kiristin pultin ja toivon että se riittää toistaseks.
Onkos tälläistä "efektiä" mahdollista saada veeraan: https://www.youtube.com/watch?v=vezlwwgozeA
Tiedän, että tuo on tarkoitettu turboihin ja tiedän myös, että se on todella lapsellista, että tuollaisen haluaisi vapariin, mutta kuitenkin. Mitään "flamethrower" settiä en haluaisi vaan jotenkin muuten tuon paukauksen/liekin.
Tiedän, että tuo on tarkoitettu turboihin ja tiedän myös, että se on todella lapsellista, että tuollaisen haluaisi vapariin, mutta kuitenkin. Mitään "flamethrower" settiä en haluaisi vaan jotenkin muuten tuon paukauksen/liekin.
No mikä ero noilla sit on, toinen tekee 1m liekin ja toinen 1,5m :))) Syöttää vaan vähemmän bensaa, niin pienempi liekki.
Edit tosin toisella tuhoo katin ja äänenvaimentimista tavarat pellolle ja hyvällä lykyllä putkisto halki. Tätä tehtiin jo 90 luvulla kaasarivehkeillä. Kierroksia koneeseen, virrat pois, pumpataaan kaasua niin prkleesti ja virrat takasin ja kone käyntiin.... PAM tai sit kunnon BUDUM kun putkisto halkesi
Edit tosin toisella tuhoo katin ja äänenvaimentimista tavarat pellolle ja hyvällä lykyllä putkisto halki. Tätä tehtiin jo 90 luvulla kaasarivehkeillä. Kierroksia koneeseen, virrat pois, pumpataaan kaasua niin prkleesti ja virrat takasin ja kone käyntiin.... PAM tai sit kunnon BUDUM kun putkisto halkesi
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
moottori liikkunut
vr6 golffissa olis taas vikaa vähä... elikkä moottori liikkunut ilmanputsariin kiinni. ni mikähän siellä on mahdollisesti löysänny?? tietäis mistä katella vikaa.... ja keskuslukon alipainepumppu raksuttaa ja välillä surisee. ni onko sähkö vai letkuvuoto vika. vaihdoin käytetyn pumpun siihen ni ei toimi
Viimeksi muokannut ryssykka vr6, 22.10.2013 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. 30Nm
2. 60Nm
3. 90°
4. 90°
2. 60Nm
3. 90°
4. 90°
Koodi: Valitse kaikki
18 11 8 2 7 13 20
16 10 4 1 5 11 17 Vaihteisto ->
12 9 3 6 15 19
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.11.2013 0:32
käyntihäiriötä
Elikkä mulla on vw corrado 2.9 vr6 vm-93 ja siinä on tälläistä vikaa; tyhkäkäynti aaltoilee kylmänä tosi pahasti, mut rauhoittuu n.parissa minuutissa siihen tuhanteen rinkiin..jos sitä tasaantumista ei malta odottaa ja lähtee heti liikkeelle, niin auto sammuu jokaiseen risteykseen ku painaa kytkimen pohjaan! Jos sen malttaa antaa käydä paikoillaan niin kauan että kierokset tasaantuu, niin tienpäällä ei ole mitään ongelmia!eli mistä moinen aaltoilu johtuu.?
hmm
justiin samanlaista vikaa oli omas verkussa, jakoketju meni vaihtoon tosta jonku 2-4tkm päästä, rupes pitämään ääntä ihan pian oireilun alun jälkeen.. mutta kannattaa noi vikakoodit kattoo.. itsellä oli laahaimet ihan finiitto.. teki tosiaan just noin että startin jälkee tyhjäkäynti seilas ja risteyksii mentäes kierrokset alhaalla heitti tosi pahasti..
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.11.2013 0:32
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.11.2013 0:32
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.11.2013 0:32
vr6 passat
No niin! meikäläisen tuuria , kone rempattu ni automaatti laukeaa, ei toimi ku enää pakki! lähtee pajalle viikonloppuna manuteknikniikan vaihtoon!
osaisko joku neuvoo mistä mahtais tämmöstä osaa löytyä kun huomasin ilmansuodatinta vaihtaessa että toi pienempi putki on haljennu tosta moottorille menevästä päästä ja ilma suhisee sieltä välistä pihalle?? (kts. kuvat)
toi pienempi letku siis päässä olevasta muovirinkulasta halki-> http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 29615E.jpg
tuossa kohtaa konetta sijaitsee-> http://i1093.photobucket.com/albums/i42 ... ix/vr6.jpg
toi pienempi letku siis päässä olevasta muovirinkulasta halki-> http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 29615E.jpg
tuossa kohtaa konetta sijaitsee-> http://i1093.photobucket.com/albums/i42 ... ix/vr6.jpg
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.11.2013 0:32
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.11.2013 0:32
No nyt on kyllä halvalla saatu anturit. Mistäs hait ne? Itse maksoin pelkästä kampuran anturista sen n.60-70e ja lämpötila-anturista jonkun 20e... Näihinhän ei kannata pistää sitten mitään halvinta mahdollista tarvike lämpötila-anturia, nimim. 3kertaa vaihtanut anturin ennen kuin uskoin ja hain marmorilta.
Kannattaako tuo downpipeä leikata tuosta kohtaa missä putket yhdistyvät ja muokata se siitä 3tuumaiseksi? http://i168.photobucket.com/albums/u177 ... pipe-1.jpg
Sillon siis kun loppu putkikin tehtäisiin 3tuumaiseksi? Voisi kuvitella, että tuollainen kohta, joka on 2" kuristaisi vähän, vaikka heti sen jälkeen putkisto muuttuisikin 3tuumaiseksi.
Sillon siis kun loppu putkikin tehtäisiin 3tuumaiseksi? Voisi kuvitella, että tuollainen kohta, joka on 2" kuristaisi vähän, vaikka heti sen jälkeen putkisto muuttuisikin 3tuumaiseksi.
TT tekemä 2" putkilla oleva downpipe.
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=187
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=187
Kyl se sitten varmaan se 268 nokka tulisi. Tuota katsonut: http://techtonicstuning.com/main/index. ... ucts_id=68
Ja tuon kaveriksi sitten samaan konkurssiin tuota settiä:
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=798
Mitä muuten tarkoittaa inconel venttiileissä? Toisessa vastaavassa setissä olisi inconel venttiilit ja hintaa $22 enemmän.
Kannattaako noi hydraaliset nostajat vaihtaa näihin samalla vai mennä vakioilla?: http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=108
Edit: Ja onkohan tuosta +2mm suuremmista venttiileistä käytönnössä pahemmin hyötyä? Hinta kuitenkin kasvaa jonkun verran vakio kokoisten ja isompien välillä.
Ja tuon kaveriksi sitten samaan konkurssiin tuota settiä:
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=798
Mitä muuten tarkoittaa inconel venttiileissä? Toisessa vastaavassa setissä olisi inconel venttiilit ja hintaa $22 enemmän.
Kannattaako noi hydraaliset nostajat vaihtaa näihin samalla vai mennä vakioilla?: http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=108
Edit: Ja onkohan tuosta +2mm suuremmista venttiileistä käytönnössä pahemmin hyötyä? Hinta kuitenkin kasvaa jonkun verran vakio kokoisten ja isompien välillä.
Kysäses hintaa tuolta.
http://www.drcamshafts.com/
Omat tais olla jotain 300€ luokkaa. 268 nokissa paremmuus järjestys Schrick, DRC... sit muut.
+2mm ei ole hyötyä hintaansa nähden. Tohon sit vielä kannen porttaus et kanavat virtaa myös ja toi seetien vaihto. Tosin jos tilaa erikseen titaani retainerit ja jouset, niin ei tossa hirveästi jää venoille yms hintaa.
Nostajat vaihtoon ehdottomasti, vanhoja nostajia ei saa käyttää uuden nokan kanssa.
http://www.drcamshafts.com/
Omat tais olla jotain 300€ luokkaa. 268 nokissa paremmuus järjestys Schrick, DRC... sit muut.
+2mm ei ole hyötyä hintaansa nähden. Tohon sit vielä kannen porttaus et kanavat virtaa myös ja toi seetien vaihto. Tosin jos tilaa erikseen titaani retainerit ja jouset, niin ei tossa hirveästi jää venoille yms hintaa.
Nostajat vaihtoon ehdottomasti, vanhoja nostajia ei saa käyttää uuden nokan kanssa.
Pitääkin kysellä tuolta kun tulee ajankohtaiseksi.
Tuon takia tuota sarjaa katsonutkin. Haluan kuitenkin kaikki kannen osat sellaisiksi, että sitä uskaltaa kierrättää reippaasti vakiota korkeammalta, vakionahan tuosta ei tosin ole hyötyä, mutta tulevaisuutta varten.
Niin sulla on 268 nokat? Ootko huomannu eroa vakionokkiin ja kävitkö jossain säädättämässä jos niin missä?
Tosin jos tilaa erikseen titaani retainerit ja jouset, niin ei tossa hirveästi jää venoille yms hintaa.
Tuon takia tuota sarjaa katsonutkin. Haluan kuitenkin kaikki kannen osat sellaisiksi, että sitä uskaltaa kierrättää reippaasti vakiota korkeammalta, vakionahan tuosta ei tosin ole hyötyä, mutta tulevaisuutta varten.
Niin sulla on 268 nokat? Ootko huomannu eroa vakionokkiin ja kävitkö jossain säädättämässä jos niin missä?
S4mmy kirjoitti:Mitähän teho luokkia on parhaimmillaan saatu näistä, vaparina siis?
Täällä on jutusteltu 230-240 hevosesta. Kyseessä siis tämä Corrado:
niels kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa ettei vr6 nyt ihan mailman paras viritys projekti ole. En tiedä enkä halua laskea montako tuhatta on upponut mun moottoriin, mutta ja saa sama tehonlisäys esim audin ahdettuun 2.2l 5 pyttiseen 20v moottorin jonkunlaisen 100€ no name chipping kanssa, niin laittaahan se miettimään...
Kommentin lainasin tästä viritysprojektista:
Golf VR6 proggis
Projektissa taidettiin jäädä 190 (?) hevosen nurkille...? Joku varmaan muistaa paremmin.
Kyllähän Vr6 kannen saa virtaamaan. Tosin tiedä sit millä nostolla, tästä vaan rohkeati mallia :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=3v-RqNejZQc
http://www.youtube.com/watch?v=3v-RqNejZQc
Itselläni on tuo kyseinen werqun entinen auto. vaihdoin tuossa nyt sen kansipahven ja tuli ongelmia noiden venttiilien kanssa, kun piti vaihtaa muutama imuvena ja kun nuo on suuremmat ku vakiot ni joutu jonku aikaa metsästää oikeita venoja. mutta nyt kone kasassa ja vedot kunnossa plus ei enää tee painetta nesteisiin :) ensviikolla auto pajalle jossa otetaan ohjelma pois, lähetetään se jonnekkin päin saksaa, tulee muutaman tunnin päästä takasi ja sit laitetaa takasi autoo nii pitäs saada tehot kohilleen. eli syöttöjä nostetaan nyt ainaskin.. hintaa tulee tuolle noin 800e ja tehoa lupaillaan 5-25hp lisää. saas nähä kun saan takas et menikö ihan kankkulan kaivoon nekin rahat :)
ei mutta siis tämä lastu on vain suunniteltu sitten vain tähän autoon, näille osille mitä on kiinni. ei siis mikään yleismallinen kaikkiin käyvä ohjelma. tämä ohjelma ei siis pitäisi toimia kuin tässä autossa. joo ja kannentiiviste vuskasi ekanpytyn ja vesikanavan välista. oli vissiin laitettu huolimattomasti kiinni kun koneistajakin ihmetteli, että miten voi vuotaa noin uudehko kansipahvi.. joo sain tilattua amerikan mallisen 4koppasen v6sen kansipahven ebaysta
M90 taitaa tulla pyöriltä n. 280-290hp yleensä, riippuen tietenkin kokoonpanosta.
Eipä toi Rotrex edes kallein ole :). Ainakin tuo Vortech V-1 maksaa enemmän kuin Rotrex C38-91 http://1k.savalanche.com/store/product/ ... hop_id=940
Tuon ahtimen haluaisin, mutta taitaa tulla sitten taas liikaa tehoa jo osille :/
Eipä toi Rotrex edes kallein ole :). Ainakin tuo Vortech V-1 maksaa enemmän kuin Rotrex C38-91 http://1k.savalanche.com/store/product/ ... hop_id=940
Tuon ahtimen haluaisin, mutta taitaa tulla sitten taas liikaa tehoa jo osille :/
Höpsis, jos laatikko kestää, niin menoksi vaan. Ja siirtyy vielä E85 käyttöön, niin parempi.
Tossa Vr6 C38-91 ahtimella.
http://www.youtube.com/watch?v=O6A0FPZdrgA
Tossa Vr6 C38-91 ahtimella.
http://www.youtube.com/watch?v=O6A0FPZdrgA
Juurikin tuon videon innoittamana tohon törmäsin. Mietin vaan, että miten vakio männät, veivit, pultit yms. kestää kun ei olisi tarkoitus vielä tehdä muuta kuin kansiremonttia tuohon.
Laatikkoakaan ei vielä tekis mieli joutua vaihtamaan kun kuitenkin suunnitelmissa olisi joskus autoon pistää 02m haldexilla kiinni, mutta koulun takia talous ei anna myöden tällä hetkellä. E85:een ei pysty kyllä siirtymään vielä, koska auto pysyisi kuitenkin käyttiksenä ja en halua suunnitella menojani sen mukaan, että mistä sitä saan + Valkeakoskelta ei saa sitä. Toki Tampereelta saisi, mutta sinnekin on kuitenkin se +30km/suunta.
Edit: Paljonkohan tuo ahtaa tuolla mukana tulevalla pyörällä VR6:ssa...
Laatikkoakaan ei vielä tekis mieli joutua vaihtamaan kun kuitenkin suunnitelmissa olisi joskus autoon pistää 02m haldexilla kiinni, mutta koulun takia talous ei anna myöden tällä hetkellä. E85:een ei pysty kyllä siirtymään vielä, koska auto pysyisi kuitenkin käyttiksenä ja en halua suunnitella menojani sen mukaan, että mistä sitä saan + Valkeakoskelta ei saa sitä. Toki Tampereelta saisi, mutta sinnekin on kuitenkin se +30km/suunta.
Edit: Paljonkohan tuo ahtaa tuolla mukana tulevalla pyörällä VR6:ssa...
Männät, veivit yms kestää, kun vaihtaa ARP:n pultit. Bensalla joutuu sit tiputtaa puristuksia.
Osa väittää että 02A/J kestää mitä vaan, mutta voihan tehot rajoittaa siihen 300hp tuntumaan, kunnes ei malta pitää näppejänsä erossa tai sit on rahaa 02M swappiin. Tai kokeilla vahvistaa 02A sillä pinion tukilevyllä.
Osa väittää että 02A/J kestää mitä vaan, mutta voihan tehot rajoittaa siihen 300hp tuntumaan, kunnes ei malta pitää näppejänsä erossa tai sit on rahaa 02M swappiin. Tai kokeilla vahvistaa 02A sillä pinion tukilevyllä.
Juu tiedän, että sillon kestää, mutta ei tekis mieli tuossa taloyhtiön pihalla alkaa koneeseen vaihtamaan veivien pultteja :).
Kuinkas tuo rajoittaminen onnistuu tuollaisen remmin kanssa? Onko jotain sivua muutenkin missä pääsisi vähän paremmin tutustumaan tuohon remmin maailmaan, kun en siinä niin hirveästi tiedä ahtojen ohjauksista yms. Ymmärtääkseni noissa ahdot määräytyy aikalailla pelkästään hihnapyöränkoosta. Käytetäänkö noissa yleensä by-passiä yms. Turbot on tutummat, mutta tosiaan tuo remmi ei vielä kauhean tuttu ole.
Kuinkas tuo rajoittaminen onnistuu tuollaisen remmin kanssa? Onko jotain sivua muutenkin missä pääsisi vähän paremmin tutustumaan tuohon remmin maailmaan, kun en siinä niin hirveästi tiedä ahtojen ohjauksista yms. Ymmärtääkseni noissa ahdot määräytyy aikalailla pelkästään hihnapyöränkoosta. Käytetäänkö noissa yleensä by-passiä yms. Turbot on tutummat, mutta tosiaan tuo remmi ei vielä kauhean tuttu ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa