VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Kestää siis hyvin vakiotehoilla/pikkusen piristettynä? Kestääkö jos joskus paikaltaa lähettää? Ja mites kärrynveto? Minkä kokoset vakiovanteet on ja minkäkokoset mahtuu? Kysellääs lisää ku taas muistuu jotai...
PS. Kyseessä on siis tämä auto, jos on tietoa niin kaikki kuullaan.
PS. Kyseessä on siis tämä auto, jos on tietoa niin kaikki kuullaan.
Kävin tuota autoa joku 1v sitten koeajamassa. Silloin ainakin vaikutti aika pommilta. Kai olet sen tajunnut, että nuo kilometrit eivät ainakaan pidä paikkaansa? :) Itse kiertäisin tuon yksilön aika kaukaa...
Pienin vanne koko joka veeraan menee on 15" sekin riippuu vähä vanteen muodosta. Mulla on talvivanteina Boran 15" pellit ET35 ja on todella lähellä jarrusatulaa noilla.
Pienin vanne koko joka veeraan menee on 15" sekin riippuu vähä vanteen muodosta. Mulla on talvivanteina Boran 15" pellit ET35 ja on todella lähellä jarrusatulaa noilla.
Sillon kun koeajoin niin se oli tuolla jarconilla myynnissä mistä tuo takarekkarinkilven alusta on. En muista tarkalleen mistä sillon päättelin, että kilometrit eivät pidä paikkaansa, taisi olla tuo vaihteen siirtäjä ja sen välykset pääasia. Kytkin taisi jäädä pikkasen kantamaan, lupasivat tosin jotenkin korjata tuon, mutta eiköhän se kytkin jo ole siitä kantamisesta vähän kärsinyt.
En muista enää tarkalleen, minkä takia tuo herätti mussa varoituskellot soimaan. Jäi vaan sellainen fiilis, että olsii huonommassa kunnossa kuin tuo oma Golfi, mihin on oston jälkeen mennyt peruskorjauksiin +5000e ja vielä menee lisää. Jos nyt tuon haluat niin lue ainakin ennen ostoa vikakoodit ja varaudu siihen, että korjattavaa todennäköisesti tulee eteen jonkun verran.
En muista enää tarkalleen, minkä takia tuo herätti mussa varoituskellot soimaan. Jäi vaan sellainen fiilis, että olsii huonommassa kunnossa kuin tuo oma Golfi, mihin on oston jälkeen mennyt peruskorjauksiin +5000e ja vielä menee lisää. Jos nyt tuon haluat niin lue ainakin ennen ostoa vikakoodit ja varaudu siihen, että korjattavaa todennäköisesti tulee eteen jonkun verran.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
Reetuhai2 tarkista autosta helmat, etu-ja takajalkatilat kumitulppien ympäriltä. Ovat todennäköisesti mädät. Tuo linkkaamasi yksilö on aika kallis. Kilometrit tuskin pitävät paikkaansa, huoltokirjasta kun katselee on helppo päätellä mikäli on liikkeessä ollut huollettavana.
Etuveto malli vakiona katukäytössä kestää aika hyvin ainakin tuo yksilö mikä minulla on sai edellisen omistajan aikana tennaria huolella eikä mikään paikka hajonnut siis laatikko/vetarit.
Etuveto malli vakiona katukäytössä kestää aika hyvin ainakin tuo yksilö mikä minulla on sai edellisen omistajan aikana tennaria huolella eikä mikään paikka hajonnut siis laatikko/vetarit.
Kuulostaa pahalta.... En mä todellakaa haluu mitää loppuunajettua remontoitavaa vehjettä haluu, vaan käyttöauton. Ekaks autoks tulossa ja liikkumaanhan sillä pitäs päästä, ei remontoimaan. Satutko muistaa että paljonko oli kilsoja sillon, mietin vaa että onko joku ehtiny jo remontoimaan vai onko samassa tilassa... 3800€ ne lupas sen myydä, tänää piti varausmaksuu maksaa mut en tiiä kyl enää...
E:Tarkistelisin ja vois käydä ihan vaan koeajollakin mutta ongelmaks tulee se että matkaa on melkeen 400km kauhajoelle...
E:Tarkistelisin ja vois käydä ihan vaan koeajollakin mutta ongelmaks tulee se että matkaa on melkeen 400km kauhajoelle...
En muista kilometri määriä, kaverille käytiin silloin tuota katsomassa. Jos en ihan väärin muista niin aika hyvin samat kilometrit oli silloin taulussa.
Koita saada joku tuttu/puolituttu/foorumilainen koeajamaan toi sulle. Jos haluat vertailu kohdetta kun olet tuota itsemenossa katsomaan niin kierrä Valkeakosken kautta, ei kierrä ajallisesti kuin n.20min ja voit testata tuota mun autoa, jonka pitäisi olla joten kuten kunnossa.
Koita saada joku tuttu/puolituttu/foorumilainen koeajamaan toi sulle. Jos haluat vertailu kohdetta kun olet tuota itsemenossa katsomaan niin kierrä Valkeakosken kautta, ei kierrä ajallisesti kuin n.20min ja voit testata tuota mun autoa, jonka pitäisi olla joten kuten kunnossa.
Suosittelisin samaa kuin folkkaristi. Etsi joku etuveto malli ja säästä hintojen erotus mahdollisiin korjauskuluihin. Mullakin on etuveto malli jolla ajettu +300tkm eikä konetta ole avattu mitään muuta varten kuin jakopäätä 217tkm kohdalla. Vaihteistokin on muuten ehjä, paitsi kuulemma koko Suomessa olo ajan tuossa on 3vaihteen syncro rusahtanut korkeammilla kierroksilla, hyvin kuitenkin kestänyt vaikka monoa on varmasti saanut enemmän kuin tarpeeksi.
Älä kuuntele noita etuvetomiesten puheita. Syncro se pitää olla. :)
Kori kannattaa tosiaan käydä läpi. Kumitutit jalkotiloissa, oventiivisteiden alta, kynnyskotelot. Samat ongelmat noissa koreissa on, oli sit 1.4 tai 2.9.
Alustan osat on nivelet, puslat yms on halpoja.
Eikä noihin kilometreihin kannata liikaa tuijottaa.
Jos siihen on tehty jakopään remppa, niin kilometrit ei varmasti pidä paikkaansa.
Jos ei ole tehty, niin se on kohta puoliin edessä. Ja se maksaa sit jonkun verran.
Kyllä kestää antaa runtua vakiona/vähän piristettynä.
Kori kannattaa tosiaan käydä läpi. Kumitutit jalkotiloissa, oventiivisteiden alta, kynnyskotelot. Samat ongelmat noissa koreissa on, oli sit 1.4 tai 2.9.
Alustan osat on nivelet, puslat yms on halpoja.
Eikä noihin kilometreihin kannata liikaa tuijottaa.
Jos siihen on tehty jakopään remppa, niin kilometrit ei varmasti pidä paikkaansa.
Jos ei ole tehty, niin se on kohta puoliin edessä. Ja se maksaa sit jonkun verran.
Kyllä kestää antaa runtua vakiona/vähän piristettynä.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Itsekkin olen tuota yllämainittua ABV nelikkoa katsellut ja jonkinlaista (vaihto)kauppaakin hieronut. En oikeen jaksa uskoa tuon mittarilukeman todenperäisyyttä, vaikken autoa olekkaan nähnyt. Saattaahan se lukema toki osoittautua aidoksikin. Ja vaihtokaupat tökkäsi heti siihen että myyjä tosiaan arvotti tuon kulkineen melkosesti yläkanttiin, vaihtohintana piti lähes tuon 5k€.
Tuo 3800€ in cash ei kuulosta enää niin kovin pahalta. Jos itsellä olis tällä hetkellä vähemmän kulkineita ja enemmän käteistä niin saattaisin tuohon hintaan jopa hakea talteen. Käyttöautoksi en tuota kyllä missään nimessä ottaisi! Projekti-aihiona kiva, mutta käyttöautona varmasti vähemmän hyvä. Tosta kun tekisi ruoste- ja maalaus työt, jakopään ja perus huollon + muut yllärit niin sittenhän se olisi enää pikku silausta vaille todella maukas kulkine. :)
Ja herra punasilmä: Eiköhän näissä vanhemmissa kuus mukisissa kuitenkin ole 12venttiiliä. ;)
Tuo 3800€ in cash ei kuulosta enää niin kovin pahalta. Jos itsellä olis tällä hetkellä vähemmän kulkineita ja enemmän käteistä niin saattaisin tuohon hintaan jopa hakea talteen. Käyttöautoksi en tuota kyllä missään nimessä ottaisi! Projekti-aihiona kiva, mutta käyttöautona varmasti vähemmän hyvä. Tosta kun tekisi ruoste- ja maalaus työt, jakopään ja perus huollon + muut yllärit niin sittenhän se olisi enää pikku silausta vaille todella maukas kulkine. :)
Ja herra punasilmä: Eiköhän näissä vanhemmissa kuus mukisissa kuitenkin ole 12venttiiliä. ;)
jakopäänremontti
minkälainen homma on vaihtaa itte ketju ja mitä sieltä nyt onkaan hajalla.. ketju ratastaa sellasta aika kovaa ääntä ja auto sammuilee ajossa kun ei pysy kierrokset tarpeeksi korkealla.. onko tähän jotain ohjetta, mitä työkaluja siihen saa varata yms
Tossa ohjeet IV koriseen, melkein sama kuin III korinen.
Tutun toimintaan. Asensi ja möi niitä työkseen. Kyllästyi ainaiseen kikkailuun ja nykyään myy toisenmerkkistä ecua. Onpa jopa tuumannut että samaan rahaan ja vaivaan rakentaa megasquirtin tai pari. Nykyäänhän niissäkin alkaa olemaan jo rauta kohdillaan.
En väitä etteikö toimisi, kunhan vaan saa toimimaan. :)
En väitä etteikö toimisi, kunhan vaan saa toimimaan. :)
vesipumppu
moro, ketjusta kuuluu tosiaan ratastamisen ääntä, voisko vesipumppu aiheuttaa ton? jos siellä on joku vuoto tai liian vähän nestettä.. konetilassa meinaan oli sellanenki tulva ja kuulu niinku jonkimoinen plörinä äsken yhesvaihees ajoa..
mistä sitä vesipumpulle tulevaa vettä sais lisättyä, onko jossain raja että kuinka säiliö on täys
paisarisäiliössä kans jotain ruskiaa mönjää tullu, liekkö öljyä.. mihin tää viittais
ja mistäs noita jäähdytysnesteitä voi ruveta tyhjäämään, mikä on alin letkupaikka
mistä sitä vesipumpulle tulevaa vettä sais lisättyä, onko jossain raja että kuinka säiliö on täys
paisarisäiliössä kans jotain ruskiaa mönjää tullu, liekkö öljyä.. mihin tää viittais
ja mistäs noita jäähdytysnesteitä voi ruveta tyhjäämään, mikä on alin letkupaikka
Mitenkäs tuon kannen saisi kestämään kierrätystä enemmän? sanotaan vaikka 8000rpm näin hatusta.
Jos hyd nokalla meinaa, niin jäykemmät jouset (koska nokkakin varmasti vaihtuu), titaaniretainerit, kevyemmät nostajat ja jos persaus kestää kevyemmät (titaani)venat.
Kaikki paino mikä on pois noista, helpottaa jousien ja nostajien elämää.
Ei kyllä titaanisia persaus kestä millään :D. Saa nyt nähdä kaatuuko koko projekti jo ennen kuin pääsee alkuun, sen takia, että ei tekisi mieli tehdä pelkälle radalle autoa vaan olisi kiva istuttaa toi kone johonkin, jossa sen saisi katsastettua (joo ei sitä saa suunnitetuilla tehoilla katsastettua, mutta teho lukemahan on vain järjestely kysymys).
Ehdotuksia otetaan vastaan, että mihin koriin voisi istuttaa vr6t moottorin siten, että vetotapana olisi takaveto tai neliveto. Vai onko tuo mahdollista mihinkään. Auton merkillä ei melkein mitään väliä, samoin kuin mallilla. Mietittiin jo 2 koppaista golfia ja konetta takaronkkiin, mutta sekin olisi vain ratalelu. :/
Ehdotuksia otetaan vastaan, että mihin koriin voisi istuttaa vr6t moottorin siten, että vetotapana olisi takaveto tai neliveto. Vai onko tuo mahdollista mihinkään. Auton merkillä ei melkein mitään väliä, samoin kuin mallilla. Mietittiin jo 2 koppaista golfia ja konetta takaronkkiin, mutta sekin olisi vain ratalelu. :/
Käykös 24venasen 2.8 vr6:sen kansi suoraan tai edes millään ilveellä AAA:han?
Mihin pirkanmaan alueella kannattais viedä kansi koneisteittavaks sillein, että ne siellä vaihtais uudet venttiilit, nostajat ja muut härpäkkeet + tietty oikasis kannen. Koneella ajettu +300tkm, joten vois olla ensimmäisen kansiremontin aika :).
Mihin pirkanmaan alueella kannattais viedä kansi koneisteittavaks sillein, että ne siellä vaihtais uudet venttiilit, nostajat ja muut härpäkkeet + tietty oikasis kannen. Koneella ajettu +300tkm, joten vois olla ensimmäisen kansiremontin aika :).
Kyllä tuolla ulkolaisilla boardeilla ollaan vahvasti sitä mieltä että 10-40 on parasta tälle moottorille. suositus on kuitenkin notkeampi. sullakin näyttää olevan kilometriä enempi niin ei varmasti tee huonoa. tosin yleensä ovat puolisynteettisiä joten vaihtaa vaikka 5000-7000 välein sitten jatkossa.
Tuo öljykysymys on ainanen väittelyaihe... Toiset kehuu yhtä ja joku toista.
On tullu laitettua niin mobilin gold:ia kuin valvolinen 10w-60-litkua ja jotain siltä väliltä.
En kauheasti ole eroja itte huomannu... Nyt sisuksissa mobil delvac mx 15w-40 raskaan kaluston öljy. Hyvin pelittää, nostajien äänet vaimeni huomattavasti.
Edit: Mobilin 3000 superiaki joskus käyttäny, ja 2000:sta myös... Hyvin on niilläki pelannu
On tullu laitettua niin mobilin gold:ia kuin valvolinen 10w-60-litkua ja jotain siltä väliltä.
En kauheasti ole eroja itte huomannu... Nyt sisuksissa mobil delvac mx 15w-40 raskaan kaluston öljy. Hyvin pelittää, nostajien äänet vaimeni huomattavasti.
Edit: Mobilin 3000 superiaki joskus käyttäny, ja 2000:sta myös... Hyvin on niilläki pelannu
S4mmy kirjoitti:Vieläkin kaipailisin vinkkiä kohtuuhintaiselle mutta osaavalle kannen oikaisulle
Itse olen ymmärtänyt, että Tampereen alueella hyvä paikka olisi Tammerdiesel..
Jos sitä vr6t konetta haluat istuttaa, niin Corrado G60 on hyvä aihio siihen.. Tai sitten kerran vuodessa leimalle vaihdat sen pakosarjan hyrrineen päivineen..
Juu googlettamalla löysin sitten lopulta myös tuon Tammerdieselin, siitäkin vaan vähän kaksijakosta kokemusta...
Corradoon vaan pitäisi taas väsätä se neliveto täysin uusiks ja pohjaa muokata. Hassultahan se kuulostaa, että moottorista vedettäs isoja tehoja ulos, mutta ei jaksettas korille pientä muokkausta tehdä, mutta olishan se välillä kiva mennä sieltä mistä aita on ainakin vähän matalampi :). Ja se vr6t olis tulossa ihan harrastepeliks ja pääsääntösesti rata-ajoon, joten en halua alkaa siihen mitään pakosarja yms. jumppaa tekemään joka katsastukseen... Saa nähä pistäiskö tohon käyttikseen jonkun pienen mekaanisen ahtimen hetkeks tehon nälkää pienentämään :).
Osaiskohan kukaan sanoa, että miten tälläinen toimisi 3litraiseksi porautetun vr6:sen kyljessä: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7218
Corradoon vaan pitäisi taas väsätä se neliveto täysin uusiks ja pohjaa muokata. Hassultahan se kuulostaa, että moottorista vedettäs isoja tehoja ulos, mutta ei jaksettas korille pientä muokkausta tehdä, mutta olishan se välillä kiva mennä sieltä mistä aita on ainakin vähän matalampi :). Ja se vr6t olis tulossa ihan harrastepeliks ja pääsääntösesti rata-ajoon, joten en halua alkaa siihen mitään pakosarja yms. jumppaa tekemään joka katsastukseen... Saa nähä pistäiskö tohon käyttikseen jonkun pienen mekaanisen ahtimen hetkeks tehon nälkää pienentämään :).
Osaiskohan kukaan sanoa, että miten tälläinen toimisi 3litraiseksi porautetun vr6:sen kyljessä: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7218
G60->Vr6 swapissa tulee ongelma laatikon kanssa Vr6 02C tai 02M ei ole ihan halpoja/helppoja löytää. Eli kannattaa melkein hommata suoraan vr6 syncro.
Näyttäs saksanmaalla olevan halvempia noi passatit kuin golffit. Tosin passat tehoja ilmoitetaan vain 184hp vs golf 190hp.
Näyttäs saksanmaalla olevan halvempia noi passatit kuin golffit. Tosin passat tehoja ilmoitetaan vain 184hp vs golf 190hp.
Viimeksi muokannut Slantsix, 8.4.2013 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän tollain 02m laatikko oo kun 500-600 kotiovelle tuotuna, mut sitte siihen menee lisäksi uusiksi: vauhtipyörä, asetelma, kytkinlevy, laatikon kannake, moottorin/laatikon kannake, startti, vetarit (tehtävä/teetettävä), vetarin nivelet ja ehkä jotain muutaki mitä ei nyt muistu.
En usko että minkää pitkittäis koneen laatikko suoraa menee, mut joku jenkkipaja teki välilaippoja millä laatikon sai sopimaan...
En usko että minkää pitkittäis koneen laatikko suoraa menee, mut joku jenkkipaja teki välilaippoja millä laatikon sai sopimaan...
kansi
millanen toi kannen avaus ja huoltaminen on, saako jostain siihen ohjetta..
mistäs tohon AAA moottoriin saa muutenkaan vähän halvempia osia.. saakos sen kannen auki hajottamatta mitään ku jossan täälä lukenut että ainaki kannen pultit pitää aina vaihtaa kun on kertakäyttökamaa.. kone vaan naksuttaa ja öljyäkin vähän vuotaa ja jäähdytysnestesäiliössä öljyä jaja käy huonosti, olis kiva vilkasta toi kansi.. moottoritilasta jakoketjun kohdalta kuuluva raksutus loppu ku laitto jäähdytysnestettä ihan pirusti, öljytikusta ei kuitenkaan näe muutakun öljyä joten vois ajatella että joku kansipahvi menny tai jotain
mistäs tohon AAA moottoriin saa muutenkaan vähän halvempia osia.. saakos sen kannen auki hajottamatta mitään ku jossan täälä lukenut että ainaki kannen pultit pitää aina vaihtaa kun on kertakäyttökamaa.. kone vaan naksuttaa ja öljyäkin vähän vuotaa ja jäähdytysnestesäiliössä öljyä jaja käy huonosti, olis kiva vilkasta toi kansi.. moottoritilasta jakoketjun kohdalta kuuluva raksutus loppu ku laitto jäähdytysnestettä ihan pirusti, öljytikusta ei kuitenkaan näe muutakun öljyä joten vois ajatella että joku kansipahvi menny tai jotain
Ei se nyt paha rasti ole, tietty ekaa kertaa menee aikaa ihmetellessä... Ei siinä nyt mitään särkymään saa jos ei ihan ole peukalo keskellä kämmentä. Pakosarjan pultit voi olla tiukassa jos ei ole ikinä käytetty irti :)
Tarviit ainaki kannentiivisteen ja pultit luonnollisesti... Lisäksi suosittelen vaihtolistalle hyrd.venttiilinnostimet, venttiilikopan tiivistettä, imusarjan tiivisteitä, venttiilivarren kumit, termostaattikotelo tiivisteineen, "crack-pipe" tiivisteineen (mikäli ei ikinä vaihdettu)... Jotain unohdin varmasti mainita.
Sitten jos haluaa kannen huoltaa hyvin niin ohjurit ja seetit uusiksi, tarvittaessa venttiilit, mikäli huomattavasti kulumaa varsissa...
Motonet tarjoaa joitakin osia kohtuuhintaan, ainakin kannenpultit ja tiiviste sekä venttiilinnostimet...
Jos öljyä menee j.nesteen sekaan niin tarkistaisin myös sen öljynlauhduttimen kunnon, ettei vaan sieltä pääse öljy nesteen sekaan.
Ettei vaan se jakoketjun kohdalta tullut raksutus kuulunut siitä sähköisestä vesipumpusta, kun kerta ääni hävisi nestettä lisätessä?
Tarviit ainaki kannentiivisteen ja pultit luonnollisesti... Lisäksi suosittelen vaihtolistalle hyrd.venttiilinnostimet, venttiilikopan tiivistettä, imusarjan tiivisteitä, venttiilivarren kumit, termostaattikotelo tiivisteineen, "crack-pipe" tiivisteineen (mikäli ei ikinä vaihdettu)... Jotain unohdin varmasti mainita.
Sitten jos haluaa kannen huoltaa hyvin niin ohjurit ja seetit uusiksi, tarvittaessa venttiilit, mikäli huomattavasti kulumaa varsissa...
Motonet tarjoaa joitakin osia kohtuuhintaan, ainakin kannenpultit ja tiiviste sekä venttiilinnostimet...
Jos öljyä menee j.nesteen sekaan niin tarkistaisin myös sen öljynlauhduttimen kunnon, ettei vaan sieltä pääse öljy nesteen sekaan.
Ettei vaan se jakoketjun kohdalta tullut raksutus kuulunut siitä sähköisestä vesipumpusta, kun kerta ääni hävisi nestettä lisätessä?
Mikähän vois olla Golfissa menny? Asentelin tuolla pihalla radiota siihen ja vedin uudenjohdon virtalukolta sekä sulakeboksilta. Kaikki meni hyvin ja radio käynnisty. Radio oli päällä n.3min ja sen jälkeen se sammu yht'äkkiä eikä lähtenyt enää päälle vaikka piti virtojakin päällä. Päätin sitten koittaa, että lähteekö auto enää käyntiin ja kappas ei lähde, eli startti pyörii kyllä iloisesti, mutta kone ei edes lupaa.
Oma arvaus olis, että virtalukonpohja olisi rikki, voisiko se tehdä tuollaisen vian? Vai onko siellä nyt sitten mennyt jokin muu ja radiossa tapahtunut sattumalta samaan aikaan jotain minkä takia se ei lähde päälle? En pysty nyt lukemaan vikakoodeja kun ei ole omia laitteita ja huomenna tarvitsisin autoa, joten olisi kiva tietää, että kannattaako mun ostaa tuota virtalukon pohjaa tuohon, että voiko se edes tehdä tuon, että startti pyörii mutta ei lähde käyntiin?
Oma arvaus olis, että virtalukonpohja olisi rikki, voisiko se tehdä tuollaisen vian? Vai onko siellä nyt sitten mennyt jokin muu ja radiossa tapahtunut sattumalta samaan aikaan jotain minkä takia se ei lähde päälle? En pysty nyt lukemaan vikakoodeja kun ei ole omia laitteita ja huomenna tarvitsisin autoa, joten olisi kiva tietää, että kannattaako mun ostaa tuota virtalukon pohjaa tuohon, että voiko se edes tehdä tuon, että startti pyörii mutta ei lähde käyntiin?
vesipumppu
saakos tota vesipumpun kuntoa / toimivuutta katottua jollakin, sähkönen pumppu ois ja ei viittis kantta avata vielä vaikka sieltä on tiivisteitä varmaan mennykki..
vesipumppu
onko antaa koordinaattia mikä nuosta moniurahihnan rattaista on vesipumppu..
http://www.gti-vr6.net/library/engine/Serp_Belt_few_colors.gif
Tuostapa nätisti näet jotta mikä pyörä on mikäkin.
Tuostapa nätisti näet jotta mikä pyörä on mikäkin.
hei, autonoovisilla ongelmia...
kertokaahan nyt että teinkö aivan susi ostoksen vai onko tässä jotain tehtävissä.
Eli ensi autokseni ostin tämmöisen vr6:n vuosimalli on -92
mitä nyt olen lämpimillä ja kuivilla keleillä (+2-+5) ajellut niin auto on toiminut moitteetta ja lähtenyt käyntiin kerrasta. kuitenkin muutamana pakkasaamuna joutunut starttaan useasti että on saanut käyntiin ja sittenkin on pitänyt lämmittää konetta että jaksaa pysyä liikenteessä käynnissä, moottorin lämpötila mittari on lähtenyt liikkuun siinä 5-10 minuutin jälkeen.
ja tänään sitten menentin toivoni täysin tämän suhteen, sade keli ja vähän kylmyyttä, menoa kuitenkin oli niin päätin koittaa, auto lähti ihan ok käyntiin mutta ongelmia oli luvassa...ekan kerran sammui rampissa tai siis tuintui että menetti vedon neloselta olin vaihtamassa vitoselle mutta siihen se sitten hyytyi, auto tien sivuun ja starttaileen...siitä sitten päätin heti että menot sikseen ja kotia kohden, noin muutaman minuutin pätkissä pääsin eteenpäin kun taas tuli tämä tunne että ei löydy vetoa ja auto sammuu..lopulta kuintenkin sain pirssin pihaan ja nyt stressaa.
tosiaan ihan täysin noviisi olen autojen kanssa eli ottakaa se huomioon kun vastailette niin hirveästi en ymmärrä jos jotain todella teknistä kerrotte.
Eli mitä tälle voi itse tehdä mistä kiikastaa? Pitääkö viedä korjaajalle, mitä pitää tehdä/maksaa?
Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ehkä tietäisi mistä kiikastaa, olisin iloinen jos tähän saisi vastausta eikä tarvis enää huolia ton kanssa....
kertokaahan nyt että teinkö aivan susi ostoksen vai onko tässä jotain tehtävissä.
Eli ensi autokseni ostin tämmöisen vr6:n vuosimalli on -92
mitä nyt olen lämpimillä ja kuivilla keleillä (+2-+5) ajellut niin auto on toiminut moitteetta ja lähtenyt käyntiin kerrasta. kuitenkin muutamana pakkasaamuna joutunut starttaan useasti että on saanut käyntiin ja sittenkin on pitänyt lämmittää konetta että jaksaa pysyä liikenteessä käynnissä, moottorin lämpötila mittari on lähtenyt liikkuun siinä 5-10 minuutin jälkeen.
ja tänään sitten menentin toivoni täysin tämän suhteen, sade keli ja vähän kylmyyttä, menoa kuitenkin oli niin päätin koittaa, auto lähti ihan ok käyntiin mutta ongelmia oli luvassa...ekan kerran sammui rampissa tai siis tuintui että menetti vedon neloselta olin vaihtamassa vitoselle mutta siihen se sitten hyytyi, auto tien sivuun ja starttaileen...siitä sitten päätin heti että menot sikseen ja kotia kohden, noin muutaman minuutin pätkissä pääsin eteenpäin kun taas tuli tämä tunne että ei löydy vetoa ja auto sammuu..lopulta kuintenkin sain pirssin pihaan ja nyt stressaa.
tosiaan ihan täysin noviisi olen autojen kanssa eli ottakaa se huomioon kun vastailette niin hirveästi en ymmärrä jos jotain todella teknistä kerrotte.
Eli mitä tälle voi itse tehdä mistä kiikastaa? Pitääkö viedä korjaajalle, mitä pitää tehdä/maksaa?
Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ehkä tietäisi mistä kiikastaa, olisin iloinen jos tähän saisi vastausta eikä tarvis enää huolia ton kanssa....
En tiedä VR6:sta niinkään hirveästi, mutta tuon Audin kanssa teki vähän vastaavanlaisia oireita, kun kampiakselin asennontunnistin oli rikki. Tosin kylmällä koneella toimi silloin täysin, mutta sammuili ajosta yleensä moottorijarrutuksen yhteydessä. Kuten mainittua, vikakoodeista selviää mukavasti tietoa.
Virtalukon pohja on nyt vaihdettu ja ei ollu vaikutusta. Ei lähde silti käymään. Mikä sieltä voi hajota noin yht'äkkiä ilman oireita? Ennen hajoamista käynnistin auton normaalisti pihassa ja käänsin sen toistepäin takaisin ruutuun ja sammutin siihen. Radion asennuksen jälkeen koitin käynnistää ja ei lähdekään käyntiin. Tuo radion asentelu tuskin nyt tässä tapauksessa vaikuttaa? Sulakkeet on katottu ja siellä oli kaikki ehjiä.
Edit: Miten tuosta saa helpoiten testattua, että saako kone bensaa? Suutin tukista letku irti ja johonkin pulloon ja koittaa starttaa?
Edit: Miten tuosta saa helpoiten testattua, että saako kone bensaa? Suutin tukista letku irti ja johonkin pulloon ja koittaa starttaa?
Nyt oliskin kiperä kysymys. En kaipaa mitään spekulaatiovastausta vaan asiasta tietäviltä faktaa.
Mitkä ovat obd1 ja obd2 maffien erot todellisuudessa? tiedän ulkokuoren olevan täysin erilaiset. oliskohan mahdollista saada obd2 maf toimimaan obd1 systeemissä liittimen vaihdolla? elikä onko anturi mahdollisesti samanlainen/samalla tavallla toimiva?
Mitkä ovat obd1 ja obd2 maffien erot todellisuudessa? tiedän ulkokuoren olevan täysin erilaiset. oliskohan mahdollista saada obd2 maf toimimaan obd1 systeemissä liittimen vaihdolla? elikä onko anturi mahdollisesti samanlainen/samalla tavallla toimiva?
Mulla on tällä hetkellä katti, katin jälkeen RAY:n resonaattori ja RAy:n keskiänkkä, joka on n.puolet pienempi kuin alkuperäinen, takaäänenvaimenninta ei ole. Ei ole ainakaan omasta mielestäni liian äänekäs, voisi olla ehkä jopa vähän äänekkäämpikin toisinaan, mutta jos tuosta menee vielä paljon äänekkäämmäksi menee niin varmasti matka-ajo mukavuus kärsii.
Mihin kohtaan meinasit tuon vaimentajan pistää ja millä tekniikalla vaimentavan?
Mihin kohtaan meinasit tuon vaimentajan pistää ja millä tekniikalla vaimentavan?
Änkkäri tulee putkiston loppuun. Mallista yms ei tietoa vielä.
Tänään piti käydä Lievestuoreella näyttämässä tota, mutta prkle sylkäs nesteet pellolle termarikopan välistä. Kai se on nyt vihdoin ja viimein vaihdettava :) :)
Tosin tuleehan sinne pakopaineiden nostin jossain vaiheessa vaimentamaan meteliä myös.
Tänään piti käydä Lievestuoreella näyttämässä tota, mutta prkle sylkäs nesteet pellolle termarikopan välistä. Kai se on nyt vihdoin ja viimein vaihdettava :) :)
Tosin tuleehan sinne pakopaineiden nostin jossain vaiheessa vaimentamaan meteliä myös.
Kertokaas mistä saisi jakopään uuden hydraulikiristimen ku paikallinen varaosa liike ei tunnistanu edes alkuperäisellä osanumerolla.
Olis jakopääremonti aika pian ja kaikki muut uudet osat löytyy jo paitsi se kiristin.
Marmorilta tietty varmaan löytyy mutta tietääkö kukaan mite kyseinen osa maksaa marmorilla ?
Olis jakopääremonti aika pian ja kaikki muut uudet osat löytyy jo paitsi se kiristin.
Marmorilta tietty varmaan löytyy mutta tietääkö kukaan mite kyseinen osa maksaa marmorilla ?
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
henzuu noita kirististimiä saa motonetista, ei tarvitse marmorilta hakea.
Ja itse asiaan löin golffin käymään muuten ei ongelmaa mutta abs valo jäi palamaan. Tällä hetkellä vasemmasta takapyörästä irroitettu jarrulevy laakerin vaihdon takia eli kehä ei ole paikallaan.
Riittäkö tämä siihen että sytyttää valon vai onko anturi sökö ? Koitin sitä irroittaa kun oli olevinaan toisen satularaudan pultin irroituksen tiellä. ruuvimeisselillä koitin kammeta irti sitä mutta eihän se mihinkään liikkunut. Hiukan taisi saada osumaakin mutta ulkoisesti on ehjä. Tuo anturin pää on kyllä happaman näköinen.
Mites tuo valon nollaus onnistuu ? Täähän on vm 97, eli voi OBD pistokekin löytyä.
Ja itse asiaan löin golffin käymään muuten ei ongelmaa mutta abs valo jäi palamaan. Tällä hetkellä vasemmasta takapyörästä irroitettu jarrulevy laakerin vaihdon takia eli kehä ei ole paikallaan.
Riittäkö tämä siihen että sytyttää valon vai onko anturi sökö ? Koitin sitä irroittaa kun oli olevinaan toisen satularaudan pultin irroituksen tiellä. ruuvimeisselillä koitin kammeta irti sitä mutta eihän se mihinkään liikkunut. Hiukan taisi saada osumaakin mutta ulkoisesti on ehjä. Tuo anturin pää on kyllä happaman näköinen.
Mites tuo valon nollaus onnistuu ? Täähän on vm 97, eli voi OBD pistokekin löytyä.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
Empä tiiä, kun on nimenomaan nelikkoauto hakusessa. Täytyy kyllä varmaan jättää toi sitte jollekkin muulle ja ettiä jotain muuta autoa. On tässä onneks reilu 4kk aikaa korttii. Voishan kysästä äitin pikkuserkulta pystyiskö se kattoo tota... Ikävää kun toiki ny pommiks osottautu...
Pommihan se, kun niin on todistettu. Kävin sen kuitenkin pois hakemassa. Oikein v****ttaa ruveta laittamaan, mutta minkäs ihminen mahtaa luonnolleen.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 2.5.2013 10:56
Vaihdettiin - 93 VR6 automaattiin käytetty vaihdelaatikko. Laatikko vaihtaa liikkeelle lähdössä hyvin vaihteet mutta ajaessa 80 km/h kiertää mielestäni aika paljon. Kickdown toiminto ei toiminut aluksi mutta alkoi toimia taas kun äskön ajelin. Voisiko noihin koviin kierroksiin olla syynä se että laatikon luovuttaja autossa oli vaihdekepissä S vaihde eli joku sportti vaihde mitä mun vaihdekepissä ei ole? Kummatkin laatikot on saman vuosimallin autoista.
Tänään oli aikaa selvittää vähän enemmän. Eli ei lähde veera käymään, koska ei saa kipinää. Joutuuko noita osia nyt vaihtelemaan summa mutikassa sen mukaan mitä kuvittelee, että mikä vaikuttaa, vai? Kuitenkin vähän aikaa sitten on kaikki tulpat, tulpanjohdot, jakaja, kansi ja pyörijä vaihdettu. Vaikuttaisi siis aika vahvasti puolaan tai siinä olevaan pääteasteeseen. Pystyykö noita mittaamaan mitenkään, vai joutuuko vaan ostamaan ja toivomaan parasta?
Tuo uusi alustasarja tuli kans pistettyä alle (tai siis vain kuskinpuolelle eteen) ja tuollainen tuli:
https://www.dropbox.com/s/eq1k2gv219y7f ... .15.38.jpg
https://www.dropbox.com/s/hv52esnx0lxrm ... .15.53.jpg
https://www.dropbox.com/s/bk9122g2pir76 ... .14.30.jpg
Mitenkäs te ootte ton yläpään pistänyt tuohon kun tuo mutteri menee tuossa syvemmälle, joka pitää tuota iskarin yläpään kumia? Itse tein sitten näin: https://www.dropbox.com/s/kemvv5z5d6f7n ... .08.57.jpg
Onko tuo yläpää nyt ihan päin honkia? :D
Noissa kuvissa kierrettä on jäljellä n.2cm ja apujouset on paikallaan.
Tuo uusi alustasarja tuli kans pistettyä alle (tai siis vain kuskinpuolelle eteen) ja tuollainen tuli:
https://www.dropbox.com/s/eq1k2gv219y7f ... .15.38.jpg
https://www.dropbox.com/s/hv52esnx0lxrm ... .15.53.jpg
https://www.dropbox.com/s/bk9122g2pir76 ... .14.30.jpg
Mitenkäs te ootte ton yläpään pistänyt tuohon kun tuo mutteri menee tuossa syvemmälle, joka pitää tuota iskarin yläpään kumia? Itse tein sitten näin: https://www.dropbox.com/s/kemvv5z5d6f7n ... .08.57.jpg
Onko tuo yläpää nyt ihan päin honkia? :D
Noissa kuvissa kierrettä on jäljellä n.2cm ja apujouset on paikallaan.
Onko porukoilla ollut moottorinohjauksen kanssa probleemoita?
Oma vr6 ei lähde käyntiin kun ei syötä polttoainetta.
Pumppu testattu hyppylangalla tuohon releen terminaaliin 87 ja silloin pumppu työntää bensaa letkusta.
No viime viikolla hain marmorilta uuden releen ja vaihdoin vanhan pois. Ei muutosta. Startti pyörittää iloisesti, mutta eihän se ilman bensaa käyntiin lähde.
Alkaa olee kikkakirja pikkasen läpikäyty. Seuraavaksi tutkia tuosta releen terminaalista 85 lähtevä piuha joka menee eculle ilmeesesti.
Näkyyköhän ecun piirilevyistä ulkoisesti onko hajalla. Esim hiiltymistä tjsp?
Voisikohan kulkea käsikädessä sen kanssa sillonkun auto vielä toimi, että välillä esim kovemmassa kiihdytyksessä auto nytkähti rajusti (löi kierrokset nollaan ja palautti takasin haluttuun, tapahtuma kesti noin sekunnin) Tuntui vähän siltä kun olisi polttoaineen syöttö loppunut hetkellisesti... Samaa teki myös talvella käynnistäessä. Välillä lähti ykkösellä ja välillä sai sahailla muutamaankin kertaan ennenkuin heräsi.
Alkaa usko ja toivo loppua!
Oma vr6 ei lähde käyntiin kun ei syötä polttoainetta.
Pumppu testattu hyppylangalla tuohon releen terminaaliin 87 ja silloin pumppu työntää bensaa letkusta.
No viime viikolla hain marmorilta uuden releen ja vaihdoin vanhan pois. Ei muutosta. Startti pyörittää iloisesti, mutta eihän se ilman bensaa käyntiin lähde.
Alkaa olee kikkakirja pikkasen läpikäyty. Seuraavaksi tutkia tuosta releen terminaalista 85 lähtevä piuha joka menee eculle ilmeesesti.
Näkyyköhän ecun piirilevyistä ulkoisesti onko hajalla. Esim hiiltymistä tjsp?
Voisikohan kulkea käsikädessä sen kanssa sillonkun auto vielä toimi, että välillä esim kovemmassa kiihdytyksessä auto nytkähti rajusti (löi kierrokset nollaan ja palautti takasin haluttuun, tapahtuma kesti noin sekunnin) Tuntui vähän siltä kun olisi polttoaineen syöttö loppunut hetkellisesti... Samaa teki myös talvella käynnistäessä. Välillä lähti ykkösellä ja välillä sai sahailla muutamaankin kertaan ennenkuin heräsi.
Alkaa usko ja toivo loppua!
^itellä aikanaan tuo g28 eli moottorin pyörimisnopeusanturi oireili tuolla tavalla ennen kun hajosi, välillä nykäsi kesken kiihdytyksen. Mutta jos tuo hajoaa ei tule startatessa myöskään kipinää, ootko sen kattonu?
^^Käy ekana hakemassa se pääteaste ja testaa, varmaa halvin ja helpoin vaihtoehto seuraavaksi.
^^Käy ekana hakemassa se pääteaste ja testaa, varmaa halvin ja helpoin vaihtoehto seuraavaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa