VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Ei se vaadi kuin pakkasta niin voi hyvinkin välillä toimia ja välillä ei. Lukko paketti irti ovesta ja puhdistus + uudet öljyt.
Edit: Pitääkös toi apulaitehihnan kiristin ujeltavaa ääntä kylmällä ilmalla jos se alkaa vetämään viimeisiään? Ääni loppuu sitten kun kone ollut vähän aikaa käynnissä ja mun mielestä kuuluu juurikin tuolta kiristimen suunnalta. Joku täällä kauppasikin mulle uutta kiristintä, mutta poistin vahingossa kaikki yksityisviestit, joten en muista enää, että kuka... Jos jollain on kunnostettu kiristin niin ilmottautukoot yv:llä :).
Edit: Pitääkös toi apulaitehihnan kiristin ujeltavaa ääntä kylmällä ilmalla jos se alkaa vetämään viimeisiään? Ääni loppuu sitten kun kone ollut vähän aikaa käynnissä ja mun mielestä kuuluu juurikin tuolta kiristimen suunnalta. Joku täällä kauppasikin mulle uutta kiristintä, mutta poistin vahingossa kaikki yksityisviestit, joten en muista enää, että kuka... Jos jollain on kunnostettu kiristin niin ilmottautukoot yv:llä :).
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 5.12.2012 11:11
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Paukuttaako muuten kellään moottorijarrutuksessa putkessa? Mulla kun hitaasti kierrokset laskee alle 2000rpm niin alkaa putkesta kuulumaan toisinaan paukahtelu. Onhan se toisinaan ihan mukavan kuulosta, mutta katti ainakaan ei tästä varmaankaan tykkää.
Mistähän tuollainen voisi johtua? Lambda vaihdettu 1v sitten, samoin kuin tulpat ja tulpanjohdot. Vikakoodit luettu ja ei ole yhtäkään.
Mistähän tuollainen voisi johtua? Lambda vaihdettu 1v sitten, samoin kuin tulpat ja tulpanjohdot. Vikakoodit luettu ja ei ole yhtäkään.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 5.12.2012 11:11
ei mennä tähän nyt. uskoisin että meidän kahden autoissa ei ole käytännössä mitään muuta samaa kun merkki ja moottorin tyyppi. yksilöitähän nämä on. tosin,katalysaattori mikä mul on,alkujaan seatista,retrofittasin sen tohon omaani kun oli orkkis sulanut. eli 1.8 turbon katti.ja eron huomaa kun sen ottaa pois.
ei tätä mun yksilöä juurikaan viritetty ole. lastu,1.8 imuilma,koko putkisto. 170-192 psi puristuspaineet sylintereissä ennen remonttia.oli aika hurjat karstat venttiileissä,elikä nyt saattaa olla puristuksia hiukan enempi. viritystä on kyllä tulossa tähän tulevaisuudessa enempikin. mutta itse huomaan eron jo nyt ilman kattia,mulla onkin tarkka silmä :)
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Osat Laakkosen kautta 850e
Kannen koneistus 120e
Työt + öljyt, nesteet ja suodattimet 1000e
Onko kuitit vielä tallella?
Tehtiinkö myös täysi kytkinremontti samalla kertaa? Kytkimen osat kuitenkin yli 200eur.
Montako työtuntia ja mikä oli tuntiveloitus?
Jeesuksen kalliin remontin oot tehny :D Miksi laakkoselta osat? Motonetistä esim. jakopään osat saa huomattavasti halvemmalla...
Jaa halvemmalla. Mikä olisi sitten motonetin hinta jakopään hiluille + kannentiivisteelle.
Viimeksi muokannut kraftVWerk, 24.2.2013 7:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itse kesällä laittelin tota omaa katiskaa. motonetistä ei saanut tota yläkiristimen laahainta. no fiksukselta ei saanut sitten sitä toista ylälaahainta. osat tuli sitten motonetistä ja fiksukselta, ja hintaa tuli noin 250euroa. itelle makso täydellinen reinzin yläp.tiivistesarja ja kannenpultit tutulta myyjältä 150euroo. ei olis saanut edes saksasta siihen hintaan.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Onko muuten yhtään aitoa VR6-miitiä järjestetty koskaan Suomessa? Ens syksynähän voisi järjestää sellaisen vaikka Lappeenrannan ilmailupäivien yhteydessä, siinä elo-syyskuun vaihteessa. Jonkinmoinen pienimuotoinen miitti aamupäivistä ja sitten puolenpäivän jälkeen lentokentälle kiihdyttelemään, niin saataisin jonkinmoinen ronkkimisjärjestys selville tämänkin foorumin voimasuhteista. Ja koska VR6 miehet on reilua porukkaa, niin sovitaanko että VR5-miehetkin saa tulla jos hoitavat kaikki tapahtuman järjestämiseen liittyvät järjestelyt ja työt. Ketä olisi mukana? Avataan sitten oma topic jos löytyy kiinnostusta.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
On vaan niin hyvin järjestetty tapahtuma tuo Lappeenrannan lentokenttä ajot, että siinä samassa yhteydessä olisi hyvä järjestää miitti + ajot. Eikä tarvisi kenenkää stressata ajojärjestelyiden, ratavarauksien yms kanssa. Sen kun vaan jokainen maksaa sen pääsylipun 5€ ja ajot 20€/veto.Ja kun jokainen vetäisi lentokentällä sen 200tutkaan, niin loppuisi se turhapäiväinen uhoaminen +200hv vapari tehoista. Onko muuten se ilmailupäivien lähettäjänä toimiva järkkäri, takatukka ventomies palstalaisia?
Tiettääkö kukaan VR6(AAA +ABV) tarkkaa lukumäärää Suomessa. Jos pelkästään nettiautossa on kerrallaan 40-50kpl VR6 Golf IIII myynnissä, niin kyllä kok määrä täytyy olla melko suuri, >200kpl ?? VR6 Corradoja taitaa olla vain alun toista kymmentä? Jos edes sitä?
Tiettääkö kukaan VR6(AAA +ABV) tarkkaa lukumäärää Suomessa. Jos pelkästään nettiautossa on kerrallaan 40-50kpl VR6 Golf IIII myynnissä, niin kyllä kok määrä täytyy olla melko suuri, >200kpl ?? VR6 Corradoja taitaa olla vain alun toista kymmentä? Jos edes sitä?
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Paukuttaako muuten kellään moottorijarrutuksessa putkessa? Mulla kun hitaasti kierrokset laskee alle 2000rpm niin alkaa putkesta kuulumaan toisinaan paukahtelu. Onhan se toisinaan ihan mukavan kuulosta, mutta katti ainakaan ei tästä varmaankaan tykkää.
yleensä viallinen lambda-anturi aiheuttaa vian tai joku muu mikä
sekoittaa moottorinohjauksen niin ettei kone polta kunnolla ja katalysaattoriin pääsee palamatonta seosta joka voi syttyä pakoputkessa myöhemmin tai jonkin ajan kuluttua.
Juuri näin!
-----------------------------------------------------------
ei täällä mun mielestä kukaan ole tehoilla uhonnut.
Antza12
Vw Golf 2.8 vr6 +250hv
-------------
Onko muut käyneet penkissä kattomassa mitä sieltä pellin alta irtoaa?
169hv / 217nm
En tiedä jos olisi lähemmäs rajoitinta vetänyt, olisiko sieltä tullut ne loput 5hv?
----------------------
No ei noihin nyt niin "älyttömästi" uppoa.
2.9 klooni = työtä (5-10hp), 1.8t anturi 30€ (4hp), pako- ja imusarjaporttaus = työtä (5-10hp), 3" putkisto 400-600€?
(10hp), lastu 150€ (5-10hp), 268 (DRC jenkeistä veroineen,tulleineen yms) nokat 300€ (5-10hp), kevennetty
vauhtipyörä 120€, hihnapyörät kokosarja 180€.
Ja jotkut tunkee tonneja johonkin vanteisiin ja hifeihin tai 300-400€ peltisarjoihin tai kartiofilttereihin...
--------------
Voi sitä rahan ropinaa mikä noihin uppoaa ;)
---------
Jospa äijillä on yli 350 hp niin pitää jo alkaa ilman saantia lisäämään?! Eli eihän se vakio suodatin ja kotelo oikein
mihinkään riitä.
---------
VR6 Golf + VR6T projekti
-------------
Joo eli luin vanhoja lehtiä ja ainakin minun päähän jäi et jos meinaa vaihtaa 2,8:in tilalle 1,8T 20V tekniikan niin
helpoin vr6:en poissanoston jälkeen ostaa jostain siihen 2,0 16v gti:n laatikko ja siihen kunnon kytkin ja sit se
uudempi turbopata kävis suoraan siihen 16v lootaan joka taas istuu suoraan veeran akseleihin ja napoihin, samat kun
ovat...?? kuulostaa helpolta... mut kuka osais tai on tehnyt tällaisen tekniikanvaihdon???
-----------------
Mutta periaattessa, nokat Schrick, DCR etc, IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste, kannen porttaus + isommat
venat, lastu, vauhtipyörän + hihnapyörien kevennys, pakosarjonen porttaus ja isompi putkisto, R32 kampura....
Tai sit suoraan remmiahdin/turbo.
Ja noi ei ole missään järjestyksessä.
Edit Ilokaasuista Vr6 tykkää kuin hullu puurosta. 75hp wet tai sit 125hp direct port injection.
------------------
Tee palvelus kaikille.
1 Käytä autosi dynossa
2 osta lastu ja asenna se
3 käytä auto uudestaan dynossa ja laita laput tänne.
-----------------------
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.11.2012 12:37
virtalukon pohja paskana?
Nyt tuli golffiin sellainen ongelma et kun vääntää avaimesta ni virrat saa päälle mutta ei tunnu oikein avain vääntyvän loppuun asti niin et kaara lähtis käyntiin.muutenkin saanut välillä muutaman kerran sahailla käyntiin.ja sit välillä on taas lähteny ihan nätisti.oon kokeillu myös vara avaimella mut eipä silläkään toiminu.oiskohan sitten toi virtalukon pohja valmis?
Onkos kenelläkään foorumilaisella kokemusta isoista putkistoista näissä VR6 golffeissa?
Taka-akselin ylitys tuntuu olevan hankala toteuttaa yli 3" putkella, joten olen tullut tulokseen että takapenkkien alle yhdellä 3.5" putkella ja siitä y-haaralla kaksi kappaletta 2.5" putkistoja molemmin puolin autoa ulos.
Ongelmaksi tuossa vaan muodostuu bensatankki. Eli silloin pitäisi tuo alkuperäinen tankki poistaa ja laittaa toisenlainen tankki keskelle konttia ja poistaa samalla varapyöräkotelo.
Toinen vaihtoehto olisi kylkiputki ulos takarenkaan etupuolelta, mutta äänitaso tuossa taas kasvaa niin korkeaksi että ei taida saada alle 95db millään?
Tällä hetkellä kiinni Marteliuksen 2.5" ränni ilman kattia ja putkiston vastapaine 0.55bar.
Taka-akselin ylitys tuntuu olevan hankala toteuttaa yli 3" putkella, joten olen tullut tulokseen että takapenkkien alle yhdellä 3.5" putkella ja siitä y-haaralla kaksi kappaletta 2.5" putkistoja molemmin puolin autoa ulos.
Ongelmaksi tuossa vaan muodostuu bensatankki. Eli silloin pitäisi tuo alkuperäinen tankki poistaa ja laittaa toisenlainen tankki keskelle konttia ja poistaa samalla varapyöräkotelo.
Toinen vaihtoehto olisi kylkiputki ulos takarenkaan etupuolelta, mutta äänitaso tuossa taas kasvaa niin korkeaksi että ei taida saada alle 95db millään?
Tällä hetkellä kiinni Marteliuksen 2.5" ränni ilman kattia ja putkiston vastapaine 0.55bar.
Voi jeesus että tuli taas hiki ko kävin marmoritiskiltä tilaamassa kasan o-renkaita, nopeusanturin ja termostaatin... Huhuhuhuhuhuhuhuh!
Jumalauta, ö-suodatinjalan tiiviste maksoi reilu 22e ?!! Eikä mistään muualta saanu... Miten perkeleessä voi pieni kumikäikäle maksaa niin paljo... -.-
No, harrastus maksaa. - sanoi marmoritiskin setä ja nauroi mellevästi päälle,
Ei taida olla ihan tervettä jos bensanpaineensäädin vuotaa alipaine-lähdöstä? :D
Tulevaisuutta ajatellen investoin säädettävän paineensäätimen, osaako kukaan sanoa jotta mitenkä olis nätti ohittaa toi entinen säädin?
Jumalauta, ö-suodatinjalan tiiviste maksoi reilu 22e ?!! Eikä mistään muualta saanu... Miten perkeleessä voi pieni kumikäikäle maksaa niin paljo... -.-
No, harrastus maksaa. - sanoi marmoritiskin setä ja nauroi mellevästi päälle,
Ei taida olla ihan tervettä jos bensanpaineensäädin vuotaa alipaine-lähdöstä? :D
Tulevaisuutta ajatellen investoin säädettävän paineensäätimen, osaako kukaan sanoa jotta mitenkä olis nätti ohittaa toi entinen säädin?
Termari oli kans halpa... 54e :D
Tuolla ö-suodatinjalan tiivisteellä tarkotan sitä oo -rengasta joka tulee suodatinjalan ja moottorilohkon väliin..
Ajattelin tuossa jotta kun tota e85-tavaraa himottaa käyttää raakana niin vois kompensoida liian pieniä suuttimia besanpaineella...?
edit: ja "crackpipe" olis maksanu 47e marmorilta... jätin tilaamatta :D Pitää tilata nahkahousuilta, saa paljo halvemmalla. Ihmettelin ko ei löytynyt tarvikeosana O.o
Tuolla ö-suodatinjalan tiivisteellä tarkotan sitä oo -rengasta joka tulee suodatinjalan ja moottorilohkon väliin..
Ajattelin tuossa jotta kun tota e85-tavaraa himottaa käyttää raakana niin vois kompensoida liian pieniä suuttimia besanpaineella...?
edit: ja "crackpipe" olis maksanu 47e marmorilta... jätin tilaamatta :D Pitää tilata nahkahousuilta, saa paljo halvemmalla. Ihmettelin ko ei löytynyt tarvikeosana O.o
Testaat vaan suoraan isompia suuttimia, tietysti jos ne jotkut +1000cc, sit voi olla liian isot. Itse meinasin kokeilla 440 suuttimia, ilman mitään ohjelmisto muutoksia.
Ja nopee ne on vaihtaa, 20min niin on suuttimet näkyvissä. Siitäkin 10min menee kirotessa, kun etsii sopivaa avainta suojamuovien poistoon :)
Ja nopee ne on vaihtaa, 20min niin on suuttimet näkyvissä. Siitäkin 10min menee kirotessa, kun etsii sopivaa avainta suojamuovien poistoon :)
Eikai niissä pitäisi kummempia eroja olla tietääkseni...
Kyllä muuten oli noi anturit ala- ja yläpaineelle... Ihmettelin vaan kun katoin alapaine-anturia motonetistä niin oli ruskea ja jtn 0,7-0,9 bar toiminta-arvoltaan ja taasen paikallisessa varaosaliikkeessä tarjottiin sinistä jonka toiminta-arvo oli 0,3 bar... Kummankohan sitte ottaisi?
Kyllä muuten oli noi anturit ala- ja yläpaineelle... Ihmettelin vaan kun katoin alapaine-anturia motonetistä niin oli ruskea ja jtn 0,7-0,9 bar toiminta-arvoltaan ja taasen paikallisessa varaosaliikkeessä tarjottiin sinistä jonka toiminta-arvo oli 0,3 bar... Kummankohan sitte ottaisi?
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Moi! Täällä vm92 vr6 Golf aiheuttaa hämmennystä. Vikana: Ei käynnisty avaimesta.
Kun kääntää virrat päälle niin virtalukolta puolalle tulee jännite (musta johto #15), mutta startatessa jännite katoaa kyseisestä johdosta. Kun puolalle antaa virtaa akulta hyppylangalla starttauksen ajan niin auto hörähtää nätisti käymään. Mikä siis voi olla vikana? Ainut järjellinen selitys jonka itse keksin on viallinen virtalukonpohja. Voiko se olla sillätavoin rikki ettei anna "start-asennossa" virtaa puolalle?
Kun kääntää virrat päälle niin virtalukolta puolalle tulee jännite (musta johto #15), mutta startatessa jännite katoaa kyseisestä johdosta. Kun puolalle antaa virtaa akulta hyppylangalla starttauksen ajan niin auto hörähtää nätisti käymään. Mikä siis voi olla vikana? Ainut järjellinen selitys jonka itse keksin on viallinen virtalukonpohja. Voiko se olla sillätavoin rikki ettei anna "start-asennossa" virtaa puolalle?
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Kiitoksia, ehdin sen kylläkin jo vaihtaa ja hienosti toimii. :) Löytyi paikallisen varaosaliikkeen hyllystä ja maksoi 20€.
Mullakin oli ostaessa viritelty typerä nappi kojelautaan. Käsittämätöntä räpellystä parin kympin säästön takia..
EDIT: Mitenkäs näistä muuten saa jarrupalojen anturit "ohitettua"? Vaatiiko se jotkut vastukset sinne johtojen päihin?
Mullakin oli ostaessa viritelty typerä nappi kojelautaan. Käsittämätöntä räpellystä parin kympin säästön takia..
EDIT: Mitenkäs näistä muuten saa jarrupalojen anturit "ohitettua"? Vaatiiko se jotkut vastukset sinne johtojen päihin?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Mullakin oli ostaessa viritelty typerä nappi kojelautaan. Käsittämätöntä räpellystä parin kympin säästön takia..
EDIT: Mitenkäs näistä muuten saa jarrupalojen anturit "ohitettua"? Vaatiiko se jotkut vastukset sinne johtojen päihin?
Ei tarvitse vastuksia, piuhat vain irti ja katselee, jotta ei pääse piuhanpää maihin. "Käsittämätöntä räpellystä..."
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Nyt ymmärrän teiän pointin. :D Unohtu tosiaan mainita että muutama sata km ajetut Black Diamondin levyt+palat siellä on. Olin niitä asentaessa siinä käsityksessä ettei niitten kanssa saa sitä kuluneisuus valoa toimimaan, eli en edes tutkinut asiaa mitenkään. Nopeesti vaan kaverin kanssa vaihdettiin levyt ja palat joka nurkkaan ja otettiin auto alas nosturilta. Ja ei ollut vanhoillakaan paloilla ne johdot kiinni (vanha omistaja sanoi ettei sovi niihin paloihin ja sen takia valo palaa). Eli tuo valo on siellä mittaristossa loimottanut niin kauan kun auto on minulla ollut, palat eivät kylläkään ole koskaan ollu lopussa..
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Voi pahus. Täytyypi tutkailla sitä pumppua, se on ehkä jämähtäny seisonnassa.
edit: Eilen tutkin sen pumpun toimintaa eikä ollut ainakaan jumissa/kuollut. Ilosesti pyöri kun antoi virtaa suoraan akulta, ja pumpun käydessä vaikutti myös jarrupolkimeen. Täytyypi varmaan tutkailla kaikki kehät ja anturit vielä varmuuden vuoksi läpi. Vai onko tuolla koodilla selvä peli ettei vika ole niissä, vaan nimenomaan pumpussa?
edit: Eilen tutkin sen pumpun toimintaa eikä ollut ainakaan jumissa/kuollut. Ilosesti pyöri kun antoi virtaa suoraan akulta, ja pumpun käydessä vaikutti myös jarrupolkimeen. Täytyypi varmaan tutkailla kaikki kehät ja anturit vielä varmuuden vuoksi läpi. Vai onko tuolla koodilla selvä peli ettei vika ole niissä, vaan nimenomaan pumpussa?
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Vaihdelaatikossa vaihteensiirtäjässä (johon vaihdekepin vaijerit tulee kiinni) on sellanen paino kiinni. onkohan tuo kuinka tähellinen osa ? lienekkö suuresti haittaa jos tuon ottaa pois, kun ei meinaa sopia vesiletkujen keskellä liikkumaan kunnolla... meinaa vaihteiden vaihto takerrella tuon takia.
Vaihdoin tuon laatikon golffista, ja näkyy olevan entisessä laatikossa hieman erilainen, pienempi paino, joka ei tietenkää sovi nykyiseen lootaan kiinnityksiltään.
Vaihdoin tuon laatikon golffista, ja näkyy olevan entisessä laatikossa hieman erilainen, pienempi paino, joka ei tietenkää sovi nykyiseen lootaan kiinnityksiltään.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
Onko VR6:ssa sama polttoainesuodatin kuin muissakin ruuttapeleissä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-8001
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-8001
Ei nyt varsinaisesti suoraan verkkuun liittyvä kysymys, mutta osista kyse.
Saksasta kun ostelee laakereita, niin onko Kurbelwellenlager ja Hauptlager yksi ja sama asia? Pleuellager oli kiertokankien laakerit, mutta nuo kaksi nyt ihmetyttää onko sama asia vai kuinka perhanasti niitä laakeriliuskoja siellä alakerrassa on.
Saksasta kun ostelee laakereita, niin onko Kurbelwellenlager ja Hauptlager yksi ja sama asia? Pleuellager oli kiertokankien laakerit, mutta nuo kaksi nyt ihmetyttää onko sama asia vai kuinka perhanasti niitä laakeriliuskoja siellä alakerrassa on.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
ABS jarruja en ole vieläkään saanut kuntoon, rahinan ja keest00:n avuista huolimatta, kiitos niistä. Ja tosta keest00:n laittamasta linkistä löytyvistä: "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Signal Outside Specifications", "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Electrical Fault in Circuit", "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Implausible Signal" ei ole sen tarkempaa tietoa kun tuo rahinan kertoma 01276, eli ABS-pumppumoottorin koodi.
Kaikkia johtoja ja liitäntöjä olen tutkinut ja tarkastanut parhaani mukaan, löytämättä mistään vikakohtaa. Harmittaa.
Missä päin autoa tarkalleen kuuluu ulkolämpötilan anturin sijaita? Ja minkä väriset johdot mahtaa sille mennä ja mitä kautta? MFA "hyppää yli" tuon ulkolämpötilan näytön ja en löydä anturia mistään.
Mitkä johdot ovat konetilan (menosuuntaan katsoen) oikealta puolelta iskarin yläpään vierestä menevässä nipussa puna-valkoinen ja ruskea-valkoinen. Ovat poikki omasta autosta eikä toisia päitä näy missään päin konetilaa. Omat epäilykseni kohdistuu tuohon ulkolämpötila-anturiin..
Kaikkia johtoja ja liitäntöjä olen tutkinut ja tarkastanut parhaani mukaan, löytämättä mistään vikakohtaa. Harmittaa.
Missä päin autoa tarkalleen kuuluu ulkolämpötilan anturin sijaita? Ja minkä väriset johdot mahtaa sille mennä ja mitä kautta? MFA "hyppää yli" tuon ulkolämpötilan näytön ja en löydä anturia mistään.
Mitkä johdot ovat konetilan (menosuuntaan katsoen) oikealta puolelta iskarin yläpään vierestä menevässä nipussa puna-valkoinen ja ruskea-valkoinen. Ovat poikki omasta autosta eikä toisia päitä näy missään päin konetilaa. Omat epäilykseni kohdistuu tuohon ulkolämpötila-anturiin..
kakkoskuski:
Ootko tsekannu abs-ohjainboksia (hapettumien/kylmäjuotosten varalta)?
Ei oikee muuta tule mieleen mulla ko et ohjainboksissa jotai matoja...
Jos jostain sais toimivan jolla vois kokeilla että katoaako vika sillä. Tosin, voihan vika olla siellä konehuoneen puolella olevassa venttiilien ohjaus-boksissa (mikä liene viralliselta nimeltään), mutta se loota taitaa olla niin vaikeassa paikassa että joutuu purkamaan jonkin verran tavaraa tieltä...
Ootko tsekannu abs-ohjainboksia (hapettumien/kylmäjuotosten varalta)?
Ei oikee muuta tule mieleen mulla ko et ohjainboksissa jotai matoja...
Jos jostain sais toimivan jolla vois kokeilla että katoaako vika sillä. Tosin, voihan vika olla siellä konehuoneen puolella olevassa venttiilien ohjaus-boksissa (mikä liene viralliselta nimeltään), mutta se loota taitaa olla niin vaikeassa paikassa että joutuu purkamaan jonkin verran tavaraa tieltä...
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Oon kyllä avannut sen boksin, silmämääräisesti oli ok. Olis pitänyt ehkä jollain suurennuslasilla tms. tutkia tarkemmin jokainen juotosi..Tai kuumalla kolvin kärjellä käydä joka juotos läpi?
Olisko jollain lainata/vuokrata/myydä tollasta toimivaa ABS-ohjausyksikköä Rauman seudulla? Tai vaikkapa Turku-Pori akselilla? Olis kiva saada noi toimimaan.
Ja kiitos Keest00 tosta johtojen väristä sekä anturin sijainnista. :) Helpottaa kummasti tutkimista kun auton luo taas seuraavaksi pääsen.
BTWEdit: Noppis: Mikä on VSR-imusarja? :o
Olisko jollain lainata/vuokrata/myydä tollasta toimivaa ABS-ohjausyksikköä Rauman seudulla? Tai vaikkapa Turku-Pori akselilla? Olis kiva saada noi toimimaan.
Ja kiitos Keest00 tosta johtojen väristä sekä anturin sijainnista. :) Helpottaa kummasti tutkimista kun auton luo taas seuraavaksi pääsen.
BTWEdit: Noppis: Mikä on VSR-imusarja? :o
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Jokaisen autosta löytämäni sulakkeen olen tarkastanut. Vai onko tohon ABS-järjestelmään liittyviä sulakkeita jossain hyvässä piilossa? Ja eikös tohon järjestelmään liity pari relettä, mites niitä vois testata?
Ulkolämpötilan anturia en vieläkään löytänyt. Minkä näköinen kyseinen mötikkä mahtaa olla? Joku saattanut tietysti heivata sen sieltä, syystä tai toisesta..
Ulkolämpötilan anturia en vieläkään löytänyt. Minkä näköinen kyseinen mötikkä mahtaa olla? Joku saattanut tietysti heivata sen sieltä, syystä tai toisesta..
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
Itseäni lainaten: Onko VR6:ssa sama polttoainesuodatin kuin muissakin ruuttapeleissä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-8001
Vaiko hakeeko porukka täällä aina marmorilta kaikki osat ?
Seuraavanlainenkin ongelma olisi kun ajotietokone ilmeisesti temppuilee kun tuossa kohtaa mittaristossa missä pitäisi näkyä kulutus näyttää pelkkää viivaa. Vilkkuviiksestä vaihtaa kyllä "arvoa" jota pitäisi näyttää. Niin akkuhan on ollut irti jonkun aikaa ja ennen tuo on toiminut eli mistä päin etsimään vikaa.
Vaihteistosta vielä vaihdoin 75/90W Shellin öljyt. Nytten vaihteet menee loksahtamalla paikalleen, ikään kuin nykäsee aina hiukan. Toinen vaijeri pääsee liikkumaan laatikon pään kiinnikkeessään muutaman millin molempaan suuntaan, normaalia ? Linkin kuvan vaijeri A. http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/02a_shifter.jpg
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-8001
Vaiko hakeeko porukka täällä aina marmorilta kaikki osat ?
Seuraavanlainenkin ongelma olisi kun ajotietokone ilmeisesti temppuilee kun tuossa kohtaa mittaristossa missä pitäisi näkyä kulutus näyttää pelkkää viivaa. Vilkkuviiksestä vaihtaa kyllä "arvoa" jota pitäisi näyttää. Niin akkuhan on ollut irti jonkun aikaa ja ennen tuo on toiminut eli mistä päin etsimään vikaa.
Vaihteistosta vielä vaihdoin 75/90W Shellin öljyt. Nytten vaihteet menee loksahtamalla paikalleen, ikään kuin nykäsee aina hiukan. Toinen vaijeri pääsee liikkumaan laatikon pään kiinnikkeessään muutaman millin molempaan suuntaan, normaalia ? Linkin kuvan vaijeri A. http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/02a_shifter.jpg
En tiedä onko tätä linkattu tänne, mutta tuossa on hyvä itse opiskelu opas jos saksa taipuu, ja vaikkei taipuisikaan (kuten itselläni ei taivu): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_127.PDF
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa