VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 -92 Tökkii rajusti
Hei kaikki. Autoni on golf mk3 vr6 -92 ja siinä on tosi ärsyttävä vika. Välillä kiihdyttäessä auton kierrokset rupee heittelehtimään edes takaisin ja sen jälkeen tulee raju tökkiminen. Auto ei aloita tökkimään jos vaihtaa isommalle kun kierrokset rupeaa heittelehtimään,voisiko vika olla vapaasti virtaavassa ilmanputsarissa. Tämä tökkiminen on tullut nykimisen kaveriksi vähän aikaa sitten,joten mitä minun pitäisi tehdä? (ilmamassa mittari on putsattu) Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.
Millanes homma tuo apulaitehihna on vaihtaa? Tälläsellä märällä kelillä ajaessa ulvahtaa välillä. Kannattaako samalla vaihtaa kiristin?
Nii joo ja mites noi etulokarit lähtee irti, tulevaisuutta ajatellessa, kun on toiselta puolelta puhkiruostunu ja toiselta puolelta melkein puhki, niin helpommalla pääsee ku ostaa "uudet" tilalle.
Nii joo ja mites noi etulokarit lähtee irti, tulevaisuutta ajatellessa, kun on toiselta puolelta puhkiruostunu ja toiselta puolelta melkein puhki, niin helpommalla pääsee ku ostaa "uudet" tilalle.
Joo, se pultti löystyttää sen kiristimen.
Jotain laakeri yms rasvaa.
Mutta ihan pikkutippa, ettei se tule sieltä sit ulos, jos tunkee liikaa.
Vwvortex DIY
Jotain laakeri yms rasvaa.
Mutta ihan pikkutippa, ettei se tule sieltä sit ulos, jos tunkee liikaa.
Vwvortex DIY
Pitääkin mennä huomenna kyselee uutta hihnaa sinne samalla kun hakee hallitunkin IKH:lta, oli halvalla 2t hallitunkki (16,90e).
Mites toi takalasinpyyhin + moottori lähtee irti? On jumittunu pysty asentoon se, eli en pääse nostamaan pyyhintä lasista irti ku ottaa taka"spoikkaan" kiinni. Ja mites sen takalasin pesurin saa toimimattomaks?
Mites toi takalasinpyyhin + moottori lähtee irti? On jumittunu pysty asentoon se, eli en pääse nostamaan pyyhintä lasista irti ku ottaa taka"spoikkaan" kiinni. Ja mites sen takalasin pesurin saa toimimattomaks?
Tulipa käytyy sit kyselee hihnaa... Katselin, että ilmastoimattomaan malliin olisi n.15e hihnan hinta, niin tuli hieman puun takaa tän ilmastoidunmallin hihnan hinta, 45e... Jäi vielä toistaseks kauppaan, mutta tunkki tuli haettua pois kaupasta.
Siinähän on se pesurinsuutin? En muistanut katsoa auton luona tuota tarkemmin, mutta kun kuvista katselin niin siinä ei näy sellaista peitelätkää kuten vaikka etupyyhkijöissä on... Niin miten tuon pesurinmoottorin poisto? Onko sille oma sulake jossain, ettei vahingossakaan pääse ruikkimaan.
Takalasin pyyhkijän varren juuressa, peitelätkin alla on pultti.
Siinähän on se pesurinsuutin? En muistanut katsoa auton luona tuota tarkemmin, mutta kun kuvista katselin niin siinä ei näy sellaista peitelätkää kuten vaikka etupyyhkijöissä on... Niin miten tuon pesurinmoottorin poisto? Onko sille oma sulake jossain, ettei vahingossakaan pääse ruikkimaan.
Saas nähä mitä tuostakin tulee jos tuohon hommaan joskus alkaa, kun ei ole tuosta turbottamisesta oikeen mitään tietoa... Mitkä kaikki pultit kannattaisi siis vaihtaa ARP:n pultteihin? Mitenköhän mahtaa herätä tälläne turbo: TURBO AR .63 T3 Compressor A/R.70? Juu muut osat tietenkin vaikuttaa, mutta noin suurinpiirtein...
Pitää alkaa tutkiin jostain tuota turbottamista paremmin ja mitä kaikkea se vaatii. Saa ny nähä mitä konetta alkaa ropaamaan, mutta kauhea kuume olisi johonkin koneeseen pistämään potkua. Ellei sitten ostaisi projekti koneeksi 2.2 20vt:n kuhan rahatilanne paranee... Tällä hetkellä kuitenkin vr6 houkuttas eniten.
Ikonen kirjoitti:Vaatii alapään koon tarkistuksen
Vaikuttaako vehkeiden koko muka pulttien valintaan? :D Ettet vain olisi ollut väärä-merkkisten kahvipöydässä tänään? :D
Sori kun takerruin, oli aivan pakko.. :)
Mutta asiaan. E85 antaa anteeksi todella paljon. Siksipä kannattanee rakentaa moottori sillä käytettäväksi, mikäli sinisiä pistooleja on lähistöllä tarpeeksi tiheään.
Hyvää turpo-tietoutta aloittelijalle sekä laskukaavoja löytyy mm. täältä. Itse se on laskut laskettava, että nuista jotain ymmärtää.
Jos turvallisesti haluat ajella E85:sella, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Eli joko Dw200 tai DW300, myös Walbrolla on alkoholin kestäviä pumppuja.
Aeromotiven yms pumput maksaa jo melkein sit Vr6 golffin verran :)
Aeromotiven yms pumput maksaa jo melkein sit Vr6 golffin verran :)
Juu ei viitti mitään hirveen kalliita ostaa, kun olis tarkotus halppis osilla näin aluks koitella. Sen taki tuosta halppis turbostakin kyselin, kun ei maksaisi kuin vähän vaille 300e toimituskuluineen, mutta eri asia onkin, että kuinka sellainen kestää/toimii. Eniten mietityttää tuo suutinten koko, jos vaikka tavoite olisi n.400hp ja E85...
Nyt vittu menee hermot. Ollu tuon vr6:sen kattoluukun kanssa vähän ongelmia. Ensin se ei toiminut ollenkaan no purin sen autosta pois ja tutkailin sitä. No sieltähän oli ne perus osat paskana mitkä näissä yleensä menee eli se osa mikä on vaijerin päässä kiinni niin on katkennut siitä päästä. Kävin hakemassa uudet volkkarilta ja vaihdoin ne. Sitten alkoi jotenkin pelittämään mutta toisella puolella se kiiltävä keinuvipu tai mikä nyt onkaan nimeltään niin keulii liikaa. Luukku nousee siis ylös ja tulee myös alas ja menee myös siinä toisessa asennossa sinne taakse mutta ei tule enää takaisin koska se keinuvipu ei pysy sen vaijerin päässä olevassa osassa kiinni niin kuin toisella puolella pysyy. Nyt toinen luukku jo menossa kun ekasta ei olisi enää toimivaa saanut. Tuossa ensimmäisessäkin luukussa oli tuo sama ongelma että toisella puolella se kiiltävä osa keulii liikaa. Aika sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku osaisi auttaa. Missä vika?
Joo elikkäs semmoinen ongelma että kuskin puolen sähköikkanu kettuilee.. eli laskee normisti muttei nouse.. kuuluu samanlainen naksaus kuin olisi ylhäällä. sitten kun oikein nykäsee lasia ylöspäin ja samalla painaa ylösnappia niin kuuluu naks ja se lähtee menee ylöspäin. puolessa välissä hyytyy ja taas sama homma. missä vika? onko kellään ollut samanlaista ongelmaa??
Joo elikkäs semmoinen ongelma että kuskin puolen sähköikkanu kettuilee.. eli laskee normisti muttei nouse.. kuuluu samanlainen naksaus kuin olisi ylhäällä. sitten kun oikein nykäsee lasia ylöspäin ja samalla painaa ylösnappia niin kuuluu naks ja se lähtee menee ylöspäin. puolessa välissä hyytyy ja taas sama homma. missä vika? onko kellään ollut samanlaista ongelmaa??
Itellä oli vähän saman tyyppistä vikaa hannarin puolen ikkunassa. Rasvailin vaan niitä vaijereita ja ohjainkiskoja, mitä lie. Samalla vaivalla säätelin niitä kiskoja myös (kiristin ja löystin sitä mukaan miten toimi parhaiten)
Vaihdoin virranjakajan ja ei auttanu mun pätkimis ongelmaan. En voi lukee vikakoodeja, paitsi jos joku tietää kuopiosta paikan joka osaa lukee obd1 muu kun laakkonen. Uus pyörijä oli semmonen mikä kiritään kiinni jonkinlaisella ruuvilla mutta vanhassa ei sitä ruuvi reikää ole. Mites toi pyörijä vaihdetaan?
Alustasta rupes kuulumaan ihme tikitystä aina kun liikkuu eteenpäin ja loppuu kun rullaa vapaalla, mikähän lie?
Alustasta rupes kuulumaan ihme tikitystä aina kun liikkuu eteenpäin ja loppuu kun rullaa vapaalla, mikähän lie?
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
vr6 keskuslukko
keskuslukko ei toimi ollenkaan ja kun avaimesta vääntää ja vähän heiluttaa ni ikkunat aukeaa. mistähän osaisi ettiä vikaa??
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
vr6 keskuslukko
mitenkähän sen helpoiten sais testattua (moottorin) ?
pitääkö se moottori ääntä? jos,näin, todennäköisesti toimii. letkut on varmaan irti,veikkaisin ovien liittimiä korin puolelta. ainakin,jos ovet ovat olleet irti joskus,tai ihan lähiaikoina eritoten.meinaan karkaa se vastakappale sille letkulle helposti siitä liittimestä,eikä saa tarpeeks pohjaan sitä kovaa letkua jollonka irtoaa jossakin vaiheessa.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Osaisko kukaan kertoo käykö tuo motonetin 28-3444 Delphi-lambda 4-johto Zirkonia, ABV 2.9 moottoriin
tuossa oli huomautus ettei saisi etummaiseksi lambdaksi laittaa jos on kahdella lambdalla, mutta kun tuossa veerassa ei ole kuin yksi lambda.
ebaysta löyty lambdaa ja siellä mainittiin että 1.4 ja 2.9 olisi sama lambda?
tuossa oli huomautus ettei saisi etummaiseksi lambdaksi laittaa jos on kahdella lambdalla, mutta kun tuossa veerassa ei ole kuin yksi lambda.
ebaysta löyty lambdaa ja siellä mainittiin että 1.4 ja 2.9 olisi sama lambda?
No itse asiassa kokelin jo tuota motonetin zirkoni lambdaa ja aluksi pelas ihan ok mut nyt kun lämpiää niin se ei näytä scoopissa mitään ihan 0V ja välillä saattaa muutama piikki tulla eli onkos se nyt sitten rikki vai eikö tuo ole yhteen sopiva kait lambdan pitäisi säätää koko ajan seosta ja sillä ei ole ajettu ollenkaan käytelty vain paikallaan.
Pitänee kait suosiolla hakee se bosch lambda mutta oliko motonetissä niitä tarjolla?
Pitänee kait suosiolla hakee se bosch lambda mutta oliko motonetissä niitä tarjolla?
Millanes homma tuo vetarin ulompi pää on vaihdella? Olisko jossain yksityis kohtaisia ohjeita homman suorittamiseen + mitä työkaluja tarttis? Toinen on myös ku joulun alla tulee sopivasti palautuksia niin voisi ostaa JOM:in sarjan alle, olisko jossain ohjeita, että kuinka nuo jousien ja iskarien vaihdot onnistuu ja meneekö kauan yms.?
Pitäisi tuossa kerrostalon pihalle tehdä, niin ei hirveästi viitsisi jättää hommaa siinä kesken/miettiä liian pitkään.
Pitäisi tuossa kerrostalon pihalle tehdä, niin ei hirveästi viitsisi jättää hommaa siinä kesken/miettiä liian pitkään.
Toinen on myös ku joulun alla tulee sopivasti palautuksia niin voisi ostaa JOM:in sarjan alle, olisko jossain ohjeita, että kuinka nuo jousien ja iskarien vaihdot onnistuu ja meneekö kauan yms.?
Eipä tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Kunnon työkalut niin saa ekalla kerralla vanhat tolpat pois, voi pultit olla aika tiukassa. Jousipuristimet tarvitset vanhojen jousien/iskarien pois ottoon.
Samalla kun laittaa uudet tolpat niin kannattaa vaihtaa ne yläpään kumit/laakerit.
Sitten omaan kysymykseen.
Onko tuo verkun katalysaattori millään klemmarilla/lenkillä kiinni pohjassa?
Kaasulla on huono alkaa pelaamaan tuossa kerrostalon pihalla :) Pitääkin sitten vissiin hakee motonetistä noi jousipuristimet jossain vaiheessa, ja ilmeisesti myös vasara :D Onkohan ne nyt kuinka jumissa kun alusta sinne kuitenkin on vaihdettu 2v sitten?
Se on kolmella pultilla kiinni downpipessa ja pakoputki klemmarilla sitten loppuputkessa, eli ei ole pohjassa mitenkään kiinni.
Onko tuo verkun katalysaattori millään klemmarilla/lenkillä kiinni pohjassa?
Se on kolmella pultilla kiinni downpipessa ja pakoputki klemmarilla sitten loppuputkessa, eli ei ole pohjassa mitenkään kiinni.
Nyt viikon päivät ihmetellät toista VR6sta taloudessa. Pari kysymystä herännyt.
Ajossa lämmöt todella alhaalla, öljyt n. 66c ja vedetkin ihan mittarin alhaalla. Sitten kun paikallaan pitää niin mittari nousee kivasti 90c ja öljytkin parhaimmillaan ollut 80c. Jäähdytysnestettä on tarpeeksi ja öljytkin vastavaihdetut.. Ei mtn vikakoodeja. Tuskin voi kelejäkään syyttää, omassa Ventossa kovilla pakkasillakin aina öljyt jtn 96c luokkaa..
Itse ongelma, mikä alkoi kolmantena omistus päivänä. Eli kun käynnistää, niin sammuu heti sen jälkeen. Saattaa kolmannella lähteä, paukahtelee putkessa myös. Kaasulla voi saada avitettua helpommin käyntii. Lämpösenä lähtee myös helpommin. Tosiaan ei vikakoodeja ja vedotkin tallessa.. Bensaa vie perus 8-9l/100km
Toista bensapumpun reletta ja tyhjäkäyntisäädintä yritin. Myös toisella avaimella. Bensaa tankki täynnä.
Ajossa lämmöt todella alhaalla, öljyt n. 66c ja vedetkin ihan mittarin alhaalla. Sitten kun paikallaan pitää niin mittari nousee kivasti 90c ja öljytkin parhaimmillaan ollut 80c. Jäähdytysnestettä on tarpeeksi ja öljytkin vastavaihdetut.. Ei mtn vikakoodeja. Tuskin voi kelejäkään syyttää, omassa Ventossa kovilla pakkasillakin aina öljyt jtn 96c luokkaa..
Itse ongelma, mikä alkoi kolmantena omistus päivänä. Eli kun käynnistää, niin sammuu heti sen jälkeen. Saattaa kolmannella lähteä, paukahtelee putkessa myös. Kaasulla voi saada avitettua helpommin käyntii. Lämpösenä lähtee myös helpommin. Tosiaan ei vikakoodeja ja vedotkin tallessa.. Bensaa vie perus 8-9l/100km
Toista bensapumpun reletta ja tyhjäkäyntisäädintä yritin. Myös toisella avaimella. Bensaa tankki täynnä.
Tais tulla itselleni kansiremontti ku alko kolisee siihen malliin.
Joten pyydän hieman opastusta tuohon hommaan niiltä jotka ovat sen tehneet.
Miten ne merkit menee kohdalleen ja onko hirveen iso homma ottaa
Kansi irti ?
Ja mikäköhän alko kolkuttaa ku paikallani painoin kaasua 4 tonniin ja kun sitten putosi tyhjäkäynnille niin kone sammui. Aivankuin olisi kilahtanut joku venttiili.
Ne jolla on kokemusta niin kertokaa miten homma hoituu helpoiten
Vika löytyi.. Jako oli päässyt hyppäämään hampaalla liian vähäisen oljyn ja oljyn paineen vuoksi joten yksi hydrauli nostin oli korkannut.
Onneksi venttiileissä ei ollut mitään vikaa..
Joten pyydän hieman opastusta tuohon hommaan niiltä jotka ovat sen tehneet.
Miten ne merkit menee kohdalleen ja onko hirveen iso homma ottaa
Kansi irti ?
Ja mikäköhän alko kolkuttaa ku paikallani painoin kaasua 4 tonniin ja kun sitten putosi tyhjäkäynnille niin kone sammui. Aivankuin olisi kilahtanut joku venttiili.
Ne jolla on kokemusta niin kertokaa miten homma hoituu helpoiten
Vika löytyi.. Jako oli päässyt hyppäämään hampaalla liian vähäisen oljyn ja oljyn paineen vuoksi joten yksi hydrauli nostin oli korkannut.
Onneksi venttiileissä ei ollut mitään vikaa..
Viimeksi muokannut henzuu, 21.11.2012 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllähän tuo hommana on semmonen että ei ihan turhaa viitsi tehdä.
tossa on ihan ok ohjeet. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6
jos ihan tosiaan ääni muisttuttaa/on kolinaa niin potentiaalista vikaa vois olla mm. kiertokankien laakerit.
josko jako on hypännyt ja venttiilit solmussa,niin silloin puristuspainemittauksessa kolme sylinteriä pitäs olla alhaalla..
rahaa saa olis hyvä olla saatavilla toista tonnia..
tossa on ihan ok ohjeet. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6
jos ihan tosiaan ääni muisttuttaa/on kolinaa niin potentiaalista vikaa vois olla mm. kiertokankien laakerit.
josko jako on hypännyt ja venttiilit solmussa,niin silloin puristuspainemittauksessa kolme sylinteriä pitäs olla alhaalla..
rahaa saa olis hyvä olla saatavilla toista tonnia..
Nakataanpa kysymys kaverin puolesta:
-96 veeär Passat. Satunnaisesti auto alkaa nykiä todella rajusti, aivan kuin joku katkoisi virtoja. Nykiminen lakkaa kun kytkee päälle jonkun virtaa kuluttavan laitteen - takalasin lämmitin on havaittu toimivaksi.
Vaihdettu vikaa ihmetellessä
- tulpanjohdot
- puolapaketti
- nopeusanturi (vikakoodit herjasivat sen olevan viallinen > vaihtamisella ei vaikutusta)
... sekä tsekattu ja putsailtu kaikki moottorin liittimet ja maadoitukset.
Mistä jatkaisi seuraavaksi? Virtalukon pohja? Päävirtarele ("x-rele")? Joku muu, mikä?
-96 veeär Passat. Satunnaisesti auto alkaa nykiä todella rajusti, aivan kuin joku katkoisi virtoja. Nykiminen lakkaa kun kytkee päälle jonkun virtaa kuluttavan laitteen - takalasin lämmitin on havaittu toimivaksi.
Vaihdettu vikaa ihmetellessä
- tulpanjohdot
- puolapaketti
- nopeusanturi (vikakoodit herjasivat sen olevan viallinen > vaihtamisella ei vaikutusta)
... sekä tsekattu ja putsailtu kaikki moottorin liittimet ja maadoitukset.
Mistä jatkaisi seuraavaksi? Virtalukon pohja? Päävirtarele ("x-rele")? Joku muu, mikä?
nopeusanturi (vikakoodit herjasivat sen olevan viallinen > vaihtamisella ei vaikutusta)
Totahan se herjaa aina jos moottori ei ole käynnissä vikakoodien luvun aikana. Auto ei lähtis edes käyntiin jos toi olis oikeasti rikki. Viallinen kaasuläpän asentotunnistinkin voi aiheuttaa rajua nykimistä, mutta tuo jonkun sähkölaitteen päälle kytkeminen ja sen auttaminen vähän ihmetyttää...
Totahan se herjaa aina jos moottori ei ole käynnissä vikakoodien luvun aikana.
Tarkennan että herja koski VSS (Vehicle Speed Sensor) -anturia. Ja koodit haeskeltiin vagcom:lla ajon aikana.
Nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu ikään kuin varmuuden vuoksi, kampuran asentotunnistin on vielä vaihtamatta.
Voiko vr:stä mennä kansipahvi rikki silleen että se ei sotke öljyjä ja vesiä sekasin ainoastaan ilmaa turisee siihen kannesta lähtevään letkuun joka menee lämppärin kennolle, eli kennoon tulee ilmaa koko ajan ei auta ilmaukset ja sisälle ei pahemmin lämpöö irtoo.
Vaihdoin tarvike kennon joka oli kyllä paljon harvemmalla rivoituksella kuin tuo orggis lämppärin kenno, ei kait se nyt voi tuota aiheuttaa, ja letkussa tuntuu ilman turina kun moottori käy, samaten kun sammuttaa niin sähköpumppu vatkaa kennosta ilmaa turinan kera.
Alkaa kyllä jo pikkusen usko loppuun tuohon kotteroon, aina jotain uutta kun yhden paikan saa kondikseen mutta sehän nyt on kait jo ominaisuus :-)
Vaihdoin tarvike kennon joka oli kyllä paljon harvemmalla rivoituksella kuin tuo orggis lämppärin kenno, ei kait se nyt voi tuota aiheuttaa, ja letkussa tuntuu ilman turina kun moottori käy, samaten kun sammuttaa niin sähköpumppu vatkaa kennosta ilmaa turinan kera.
Alkaa kyllä jo pikkusen usko loppuun tuohon kotteroon, aina jotain uutta kun yhden paikan saa kondikseen mutta sehän nyt on kait jo ominaisuus :-)
Öljypohja pois, öljypumppu pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Kurkistus öljypohjan alle.
Anturin signaalijohto saattaa olla maihin yhteydessä. Onko varma ettei anturiin ruuvattava rengasliitin ota anturikellon runkoon kiinni? Se saa nimittäin ottaa vain siihen keskinapaan, mihin se johto kiinnitetään sillä pirun pienellä mutterilla. Jos viisari menee nollaan kun irroitat anturilta johdon, on vika siinä liitoksessa tai itse anturissa.
Ecu ja Coilpack vr6
Tervehdys! Elikkäs em. osat sökönä verkusta. Coilpackki räpsinyt läpi jo vuoden paivät kosteella kelillä käynnistäessä ja nyt sit kyrvähti ilmeisesti ecu. Eli kymysys ois seuraava; Meinasin ostaa ecun käytettynä purkuautosta joka virranjakajamalli, onko väliä vai pitääkö sen olla coilpack koneesta???
Ja jos jollain on löytyy kyseisiä osia tallin nurkasta niin saa tarjota :)
Ja jos jollain on löytyy kyseisiä osia tallin nurkasta niin saa tarjota :)
Auto ei käynnisty, kipinää antaa mut bensaa ei. Kun vika muistin tyhjentää ja yrittää startata niin lyö kaikki koodit uudestaan päälle. Vilkutellut abs valoa satunnaisesti kunnes lopulta jäi kokoajan palamaan vähän ennen totaalista hyytymistä. Itse en ole vikakoodeja kattellut vaan auto on kaverin pajalla ja hän veikkaili hajonnutta ecua... Hajoamista ennen akku hyytyi ja kengät oli irti latauksen ajan. Sen jälkeen ei enää lähtenyt tulille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa