Miten te valmistaudutte talveen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Miten te valmistaudutte talveen?
Eli näköjää talvi alkaa pikkuhiljaa tulemaan kun joutu täällä etelässä ekaa kertaa ikkunat raapimaan auki. Ite heitän kohta golffin alle talvirenkaat ja orkkispuskurin eteen talvea odottaessa. alustan kanssa mulla no problemo kun alla pyörii vielä orkkis gti alusta :) (työkaverit kiusaa että korkeampaa golffia saa etsiä) onneksi keväälle on jo odottamassa uusi alusta ja väähän muutakin.
Mutta kysymykseni teille Vaggilaiset on: MIten sinä valmistaudut kohtaamaan talven autollasi vai jääkö se tallin pimentoon odottamaan seuraavaa ajokautta?
Mutta kysymykseni teille Vaggilaiset on: MIten sinä valmistaudut kohtaamaan talven autollasi vai jääkö se tallin pimentoon odottamaan seuraavaa ajokautta?
-
- -
Eilen pyöräytin tallilla nastat vanteille,siirsin lämppärinjohdon liitospään konehuoneesta (jossa se kesän aina viettää) etupuskurin ritilään,kumimatot kangasmattojen tilalle ja skraba kuskinoven taskuun.
Noilla pärjää.
edit:Unohdin,nostinhan minä peräti sentin keulaa ylemmäs :)
Noilla pärjää.
edit:Unohdin,nostinhan minä peräti sentin keulaa ylemmäs :)
Viimeksi muokannut Jone, 26.10.2012 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on momentit sellaset et pysyy kiinni ja saa auki myös, toisessa autossa joka oli MDComperilla rengastettu lähti pultit nätisti auki kun oli laitettu suoja-ainetta pultteihin, mut tuolla Lonsinkumissa tuntuu hommat olevan vähän sinnepäin aina, kun noi renkaat laitettiin alle oli rengasrasvaa vanteessa niin paljon et luulis riittävän useampaan autoon ja sit mitään rättejä ei käytetä liikarasvojen poistoon vaan annetaan olla.
Aikoinaan sama firma tuhos yhden tuliterän vanteen kun laittovat nastarenkaita paikoilleen ja pyöritelivät muina miehinä rengasta siinä vanteeen päällä, seurauksena isot naarmut ja hölmistynyt kommetti et ei ne nyt tästä voinut tulla, onneks olin itse vieressä niin näin mitä tapahtui. sit kysyivät vielä et pitääks toi nyt sit jotenkin korvata. Saattoi olla myös momenttikin pikkasen enemmän kuin laki sallii.
Aikoinaan sama firma tuhos yhden tuliterän vanteen kun laittovat nastarenkaita paikoilleen ja pyöritelivät muina miehinä rengasta siinä vanteeen päällä, seurauksena isot naarmut ja hölmistynyt kommetti et ei ne nyt tästä voinut tulla, onneks olin itse vieressä niin näin mitä tapahtui. sit kysyivät vielä et pitääks toi nyt sit jotenkin korvata. Saattoi olla myös momenttikin pikkasen enemmän kuin laki sallii.
Ekat pakkaset (hurjat -4 astetta) ja Ventosta jääty lukot sekä kahva. Kontista sisään ja hurautin kulkupelin työpaikan halliin jossa sulatin sitä pari tuntia ja paineilmalla kuivattelin about 15min kuskin ja hantin puolen lukot ja kahvat. Sen jälkeen suihkuttelin CRC:n aseöljyä (~10€ purkki) kahvan raoista, lukkopesän avainreiästä, lukitusnupin reiästä, ovensalvan raoista ja salvan alapuolelta olevasta reiästä josta piti ensin irrottaa muovinen tulppa. Salpa liikkui selkeästi tahmeammin ennen öljyämistä muihin osiin verrattuna, nyt sekin liikkuu liukkaasti.
Pidin autoa vielä noin tunnin hallissa ennen kuin poistuin takaisin pakkaseen.
Nyt on kahtena pakkasaamuna ja kerran yöllä käyty lukot ja kahvat testaamassa ja toimii kuin uutena. Eli lukkopesät pyörii nätisti ja ovet menevät myös avaamisen jälkeen kiinni ilman sulattelua.
Jos näin helpolla pääsee niin voi huokaista helpotuksesta kun en laiskana jaksaisi purkaa ovea ja alkaa virittelemään mitään jousia/nippareita yms yms...
Tulipa myös varmuudeksi tilattua MTT:ltä kaukosäätöyksikkö+johtosarja mikäli voitelu ei riitä.
Täytyy seurailla kuinka kauan kestää ennen kuin joutuu taas könyämään kontista sisään...
Hyvältä näyttää toistaiseksi.
Pidin autoa vielä noin tunnin hallissa ennen kuin poistuin takaisin pakkaseen.
Nyt on kahtena pakkasaamuna ja kerran yöllä käyty lukot ja kahvat testaamassa ja toimii kuin uutena. Eli lukkopesät pyörii nätisti ja ovet menevät myös avaamisen jälkeen kiinni ilman sulattelua.
Jos näin helpolla pääsee niin voi huokaista helpotuksesta kun en laiskana jaksaisi purkaa ovea ja alkaa virittelemään mitään jousia/nippareita yms yms...
Tulipa myös varmuudeksi tilattua MTT:ltä kaukosäätöyksikkö+johtosarja mikäli voitelu ei riitä.
Täytyy seurailla kuinka kauan kestää ennen kuin joutuu taas könyämään kontista sisään...
Hyvältä näyttää toistaiseksi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”