Tehokkain "järkevällä" budjetilla tehty vag-kulkin
Valvoja: ffp jäsenet
Tehokkain "järkevällä" budjetilla tehty vag-kulkin
Mikäköhän ois järkevin aihio "leluksi", jos pitäis esim. mk2 / 3 koppaan väkertää niin paljon tehoa ja ajettavuutta kuin mahdollista. Jos siis edes paperilla pyörittelisi ajatusta, että golffista tekis "rata-auton". Vr6 remmiahtimella? Mk2 / 3 gti 16v ahdettuna? Onko porukat tehny jotain ton suuntasta lelua? Isoimmaksi ongelmaksi varmaankin koituu jollain tapaa kestävä / toimiva awd / 4wd tekniikka...ja kone... "Järkevä" budjetti on kuitenkin tuhansia ja tuhansia euroja, mutta ei mitään yli 10k€ juttuja kuitenkaan...
1.9TDI nelikolla kakkoskoppaan. Jos menee ratakäyttöön niin sitähän saa ahtaa sen minkä lystää, diisseliin kun ei saa koskaan menemään liikaa ilmaa koneseen. Alkuun vaikka se 300hv ja 600nm...
Kaksoisahdettuna :) Joku "pieni" turbo ja HX35 vaikkapa ;) Tosin nostaa jonkin verran kustannuksia tollanen... Mut kyllä pitäisi alle 10k€ selvitä.
Aloitusviestissähän oli hienosti lainausmerkeillä kerrottu mielestäni sekin, että kys kulkineella tullaan ajamaan enempi liikenteessä kuin loppuunsa radalla.
Kyllä tuollainen TDI vain peittoaa 1.8T:n järkevyydessään 100-0 jos kulkineella ajellaan myös tieliikenteessä. Hevosvoimiahan siitä ei määrällisesti saa yhtä "helposti", mutta tuo 300hp rajapyykki on vielä saavutettavissa järkevällä budjetilla. Muista TDI:n eduista sitten puhumattakaan.
edit: Eikä tuo R5 TDI:kään tekemätön rasti ole. KLIK
Kyllä tuollainen TDI vain peittoaa 1.8T:n järkevyydessään 100-0 jos kulkineella ajellaan myös tieliikenteessä. Hevosvoimiahan siitä ei määrällisesti saa yhtä "helposti", mutta tuo 300hp rajapyykki on vielä saavutettavissa järkevällä budjetilla. Muista TDI:n eduista sitten puhumattakaan.
edit: Eikä tuo R5 TDI:kään tekemätön rasti ole. KLIK
Siis juu, "lelulla" ois vähän niinku se merlkitys, ettei sillä mennä tieliikenteen sekaan. Jos tekis jonkun VAG- time attack häristimen. Ikonen siellä jo ehdottelikin vr6:sta ahdettuna + haldex. Toi ois itelläkin mielessä, mutta jotenkin himottaisi nuo 400+ hv tehot... Nyt ei siis järjen ja taloudellisuuden kanssa ole mitään tekemistä, vaan ois kiva tehdä joku lelu. Budjetti on tietenkin rajallinen ja se on tiedossa että alusta + jarrut syö jo ison osan esim. tuota 10k€ budjettia. Sen takia olisi hienoa, kun olisi mahdollisimman pitkälle jalostettu "aihio", mistä sais rakennettua tuollaisen kikottimen. :)
4-veto on käytännössä kyllä ehdoton.
4-veto on käytännössä kyllä ehdoton.
Suomessa on tuttujen tutuilla satoja 800hv I5 moottoreita, ainakin jos Esson baarissa uskoo juttuja. Niistä oikeista 800hv moottoreista ei varmaankaan montaa toimivaa ole tehty tällä budjetilla.
Kun unohtaa nostalgian ja miettii jotain uudempaa kuin 70-luvulla suunniteltua tekniikkaa niin se 1.8T on tällaiseen varmasti "järkevin" vaihtoehto. Savua sillä ei saa tulemaan putkesta ilman vikatilanteita, eikä pääse palkintosijoille taloudellisuusajossa, mutta tässähän haettiinkin radalle mukavaa laitetta. Jos ajettavuuden haluaa pitää kunnossa niin sitä tehoakaan ei silloin tarvita lähellekään 800 hevosta, kun valitsee sopivan kevyen korin.
Minä lähtisin etsimään hyväkuntoisia 4wd mk3 tai mk4 Golfeja (ruosteettomien kakkisten ollessa nykyisin mahdottomia löytää) sekä 1.8T tekniikkaa ja haldexia, jos ei sellaista sattunut tulemaan aihion mukana. Tuon paketin saisi jokseenkin mukavaksi varmaan jo tuolla budjetilla, kun vaan muistaa panostaa koriin, alustaan ja jarruihin riittävästi, eikä pelkästään huipputehoihin.
Minä tosin unohtaisin nelivedon ja tekisin lukollisen etuvedon jolla voisi ketterämpänä ja hieman kevyempänä ajella kahdeksikkoa tuon nelikon ympärillä. Dieseleitä en edes harkitsisi.
Kun unohtaa nostalgian ja miettii jotain uudempaa kuin 70-luvulla suunniteltua tekniikkaa niin se 1.8T on tällaiseen varmasti "järkevin" vaihtoehto. Savua sillä ei saa tulemaan putkesta ilman vikatilanteita, eikä pääse palkintosijoille taloudellisuusajossa, mutta tässähän haettiinkin radalle mukavaa laitetta. Jos ajettavuuden haluaa pitää kunnossa niin sitä tehoakaan ei silloin tarvita lähellekään 800 hevosta, kun valitsee sopivan kevyen korin.
Minä lähtisin etsimään hyväkuntoisia 4wd mk3 tai mk4 Golfeja (ruosteettomien kakkisten ollessa nykyisin mahdottomia löytää) sekä 1.8T tekniikkaa ja haldexia, jos ei sellaista sattunut tulemaan aihion mukana. Tuon paketin saisi jokseenkin mukavaksi varmaan jo tuolla budjetilla, kun vaan muistaa panostaa koriin, alustaan ja jarruihin riittävästi, eikä pelkästään huipputehoihin.
Minä tosin unohtaisin nelivedon ja tekisin lukollisen etuvedon jolla voisi ketterämpänä ja hieman kevyempänä ajella kahdeksikkoa tuon nelikon ympärillä. Dieseleitä en edes harkitsisi.
Noniin, eli vaikka toi vr6 aihioksi, mutta mites siihen sitten aletaan sorvaamaan nelikon tekniikkaa :D
edit:
Millä hitolla tollasen etuvetosen tekniikan saa liikkumaan?? Tai siis etenemään. Jotenkin tuntuu aivan poskettomalta ajatella 400hv, etuvetoista ratalelua kaikkien subarujen, evo-mitsujen yms. nelikoiden seassa...
edit:
Millä hitolla tollasen etuvetosen tekniikan saa liikkumaan?? Tai siis etenemään. Jotenkin tuntuu aivan poskettomalta ajatella 400hv, etuvetoista ratalelua kaikkien subarujen, evo-mitsujen yms. nelikoiden seassa...
Viimeksi muokannut Aud-i, 2.8.2012 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomessa on tuttujen tutuilla satoja 800hv I5 moottoreita, ainakin jos Esson baarissa uskoo juttuja. Niistä oikeista 800hv moottoreista ei varmaankaan montaa toimivaa ole tehty tällä budjetilla.
Juu ei 10k budjetilla saa s2:sen koneesta 800heppaa, mutta 20k alkaa jo saamaan :). [offtopic]Tatechin boksi, holsetin turbo ja muuta kivaa siitä löytyy. Viime kesänä oli himpun vaille 700hp mut täks kesäks tuli uus välijäähy ja ainaki launch control. [/offtopic]
IV Golf 2.8 on kestävin vaihdelaatikko, sit seuraavina esim Audi TT 3.2, Golf R32 laatikot.
Ja niistä myös samalla kardaanit ja haldex+perä.
Tim Mullen:kin onnistu hajottamaan VR6:sensa, tosin mitäs meni vaihtamaan vakio männät JE:n mäntiin, ois pitäny vakiot :) :)
Mutta tosiaan paras vois olla etuveto kakkis, vähän piristeyllä 16v koneella ja kunnon alustalla. Unibalia yms joka paikkaan.
EDIT, eikös virittäjissä ollu se pikkukoppero joka meni ihan hyvin Ahvenistolla vs tehohirviöt
Ja niistä myös samalla kardaanit ja haldex+perä.
Tim Mullen:kin onnistu hajottamaan VR6:sensa, tosin mitäs meni vaihtamaan vakio männät JE:n mäntiin, ois pitäny vakiot :) :)
Mutta tosiaan paras vois olla etuveto kakkis, vähän piristeyllä 16v koneella ja kunnon alustalla. Unibalia yms joka paikkaan.
EDIT, eikös virittäjissä ollu se pikkukoppero joka meni ihan hyvin Ahvenistolla vs tehohirviöt
Jos aiot oikeasti tehdä radalle soveltuvan laitteen jolla on tarkoitus ajaa nopeita kierrosaikoja niin panosta keveyteen, alustaratkaisuihin, jarruihin, opettele säätämään autoa, opettele ajamaan ja mieti sitten vasta kuinka paljon sitä tehoa pitäisi olla ;)
Mihin TA -luokkaan autolla on tarkoitus osallistua, säännöt rajaavat myös jonkin verran rakentelua jos ei ole tarkoitus Unlimitediin ajamaan
Mihin TA -luokkaan autolla on tarkoitus osallistua, säännöt rajaavat myös jonkin verran rakentelua jos ei ole tarkoitus Unlimitediin ajamaan
Mieti mitä oikeesti haluut ja rupee sen pohjalta miettimään autoa ja tekniikkaa. Eduliisin olisi varmasti ettiä joku kakkoskolffi tekniikanvaihto ja keventää se, käytettyä coilia jne.. Mut tarviiko turboo jne se on eri juttu Ei kaikki kovat kierrosajat tarvii tehoa vaan hyvän kuskin ja toimivan alustan.
.Yhden auton ku rakentaa ni tietää mitä ei kannattais seuraavan kans tehdä, itekin tiedän mitä nyt tekisin oman harrasteauton kans toisin.
.Yhden auton ku rakentaa ni tietää mitä ei kannattais seuraavan kans tehdä, itekin tiedän mitä nyt tekisin oman harrasteauton kans toisin.
Budjetti on kyllä melko optimistinen, mikäli tarkoitus on ostaa nettiautosta aihio ja kympillä saada se radalle ajokuntoon. Mikäli moottorista repäistään irti se +400 konia, Alastaron pääsuoran päässä oleva mutka lähestyy jonnin verran kolmattasataa(arvio). Siinä vaiheessa saattaa tulla mieleen: 1. Olisko pitänyt kuitenkin laittaa ne "oikeat" kisajarrut eikä CupraRn Bremboja (ei mitään vikaa tiettyyn rajaan asti) (budjetista noin 800-1000 euroa, mikäli uutta laittaa) 2...olisko sitteniin kuitenkin pitänyt laittaa ne kunnon tolpat eikä T-JoXxeja (jälleen mainioita kamppeita kuitenkin tietyssä käytössä) (budjetti 1000-1500 euroa) 3...olisko kuitenniin pitäny laittaa tuo häkki tähän kuitenkin jo kakskytä vuotta vahvaan tai vanhaan koriin muusta kuin saumallisesta vesijohtoputkesta (tähän ei lisättävää muutakun budjetista pois tonnista pariin riippuen materiaalista ja työn laadusta) 4...olisko ehkä kuitenkin pitänyt laittaa aamulla kaapista vähän nomexia ylle CalvinKleinin sijaan (TOIMII jossain piireissä nämäkin, ainakin klo 04 yökerhosta palattua) (budjettivajetta satasia ja mikäli kaheksankytä luvun umpiArai korvataan koninkaulus kypärällä, niin taas on tonni tiukalla) 5...ehkäpä kuitenkin se Euromasterin kierrätyslavalta haetut NangLongit saattaa lipsua kostealla aamuasfaltilla (toimii kauppaan ja kotiin) (joten budjettiin taas miinusta tonnin (renkaat) ja tonnin (vanteet). Hinnat laskettu suunnilleen uusista osista (tuo myös tiettyä varmuutta ajamiseen kun tietää että auto toimii OIKEIN ja siihen pystyy luottamaan). Joten, mikäli budjetti varattu tekniikkaan, niin kutakuinkin realistinen mahdollisuus olemassa. Mikäli kokonaisbudjetti, kannattaa laittaa herätyskello torkkuasennolle.
Hieman tietyt viestit naurattaa... Tietty en minäkään mistään tiedä, mutta silti tykkään nauraa muille :)
Kuka laittaa vr6:n rataleluun? No okei, ne jotka ei ole ajanut vr6:lla radalla. Onhan se kiva kone, ainakin youtuben turbovideoiden perusteella. Mutta on aivan liian etupainoinen.
Tähän samaan voi sitten lyyä kaikki noi poikittaiset vr/v6 koneet. Jos rata sisältää muutakin kuin 1/4 mailin suoran niin hauskuuden takia kannattaa miettiä jotain muuta.
S2 tekniikka... Noh, jos haukuin vr6:sta rataleluna en keksi mitään pahempia haukkumasanoja. Kone pitkittäin, painaa enemmän kuin vr6 ja painopiste edempänä. Mun se ultimate unelma toteuttaa, mutta silti jos radalle hauskuttajaa haluaisin tämä ei olis se.
+300hp 1.9tdi. On varmasti tehokas ja taloudellinen, mutta onko oikeasti se rata-ajajan auto? En ole ikinä +300hp 1.9:iä ajanut, mutta jotenkin se alavääntö tappaa kuvitelmat(pito yms.). Ei siinä, tämän haluaisin kokeilla, eli kakkakoppa, kunnon alusta, kunnon jarrut ja se +300hp. Uskoisin, että yks nopeimmista vaihtoehdoista, mutta ei mun makuun, vai?
Ja se mitä itse tekisin jos budjetti olis 10ke ja mulla olis oikeasti ylimääräistä pistää rataleluun + sen pitäis olla vw.
Eli mk2 syncro, korin täydellinen läpikäynti(+saumojen hitsaus), kunnon alusta, kunnon jarrut, 02a,02j tai jopa 02M vaihdelaatikkoa lukolla(haldexia...), sisusta hiiteen kuppipenkeillä tai kunnon penkit. Jos auto oikeasti kokis rata-ajoa niin myös turvakaaret. Koneeksi joko 2.0 16v(mk3) tai jos budjetti sallis niin 1.8t. 1.8t vaan vaatii jotain että siitä saa mieleisen koneen, vakio on liian kuminauha ja suoraan sanottuna perkeleen tylsä moottori.
Uskoisin, että itse tehden ja vanhat osat myyden vois päästä 10ke pintaan.
Ne jotka on kokeillut mk2 syncroa radalla voi yhtyä, taka-akseliston erot etuvetoon verrattuna tekee uskomattoman eron.
Kuka laittaa vr6:n rataleluun? No okei, ne jotka ei ole ajanut vr6:lla radalla. Onhan se kiva kone, ainakin youtuben turbovideoiden perusteella. Mutta on aivan liian etupainoinen.
Tähän samaan voi sitten lyyä kaikki noi poikittaiset vr/v6 koneet. Jos rata sisältää muutakin kuin 1/4 mailin suoran niin hauskuuden takia kannattaa miettiä jotain muuta.
S2 tekniikka... Noh, jos haukuin vr6:sta rataleluna en keksi mitään pahempia haukkumasanoja. Kone pitkittäin, painaa enemmän kuin vr6 ja painopiste edempänä. Mun se ultimate unelma toteuttaa, mutta silti jos radalle hauskuttajaa haluaisin tämä ei olis se.
+300hp 1.9tdi. On varmasti tehokas ja taloudellinen, mutta onko oikeasti se rata-ajajan auto? En ole ikinä +300hp 1.9:iä ajanut, mutta jotenkin se alavääntö tappaa kuvitelmat(pito yms.). Ei siinä, tämän haluaisin kokeilla, eli kakkakoppa, kunnon alusta, kunnon jarrut ja se +300hp. Uskoisin, että yks nopeimmista vaihtoehdoista, mutta ei mun makuun, vai?
Ja se mitä itse tekisin jos budjetti olis 10ke ja mulla olis oikeasti ylimääräistä pistää rataleluun + sen pitäis olla vw.
Eli mk2 syncro, korin täydellinen läpikäynti(+saumojen hitsaus), kunnon alusta, kunnon jarrut, 02a,02j tai jopa 02M vaihdelaatikkoa lukolla(haldexia...), sisusta hiiteen kuppipenkeillä tai kunnon penkit. Jos auto oikeasti kokis rata-ajoa niin myös turvakaaret. Koneeksi joko 2.0 16v(mk3) tai jos budjetti sallis niin 1.8t. 1.8t vaan vaatii jotain että siitä saa mieleisen koneen, vakio on liian kuminauha ja suoraan sanottuna perkeleen tylsä moottori.
Uskoisin, että itse tehden ja vanhat osat myyden vois päästä 10ke pintaan.
Ne jotka on kokeillut mk2 syncroa radalla voi yhtyä, taka-akseliston erot etuvetoon verrattuna tekee uskomattoman eron.
Anagonda:Kuka laittaa vr6:n rataleluun? No okei, ne jotka ei ole ajanut vr6:lla radalla. Onhan se kiva kone, ainakin youtuben turbovideoiden perusteella. Mutta on aivan liian etupainoinen.
Tähän samaan voi sitten lyyä kaikki noi poikittaiset vr/v6 koneet. Jos rata sisältää muutakin kuin 1/4 mailin suoran niin hauskuuden takia kannattaa miettiä jotain muuta.
Siksi se pitääkin olla syncro/nelikko korissa :)
Kiitos Sore ja Anagonda!! Hyviä vastauksia :D Saanu hyvät aamunaurut :) Työkaveri tuossa ihmetteli, että mitä mää hekottelen... (Alastaron pääsuoraa kolmatta sataa...) Jos kuitennii...
Siis oletus arvoisesti noi rahat uppois tosiaan autoon. nomexit ja arait löytyy jo tallista :)
Kaaret olisi tietenkin laitettava, kupit, ja vyöt löytyy nurkista kanssa. Eli jos tää 10k€ spekulaatio ois nyt vaan ihan autoon. Mitkä jarrut, tolpat, kone??
Kauheesti jakaa kansaa tää vajaavetosuus vs. syncro. Itellä oli ihan "itsesntään selvää" että tietenkin 4-veto tekniikka.
Siis oletus arvoisesti noi rahat uppois tosiaan autoon. nomexit ja arait löytyy jo tallista :)
Kaaret olisi tietenkin laitettava, kupit, ja vyöt löytyy nurkista kanssa. Eli jos tää 10k€ spekulaatio ois nyt vaan ihan autoon. Mitkä jarrut, tolpat, kone??
Kauheesti jakaa kansaa tää vajaavetosuus vs. syncro. Itellä oli ihan "itsesntään selvää" että tietenkin 4-veto tekniikka.
Sami: Mistä nää löyvät järkikuntosen B3 quattron? Kun löydät niin pistä privaviestiä mulle! Yhden olen omistanut jo paria käynyt katsomassa, mutta kyllä ne järjestään aika lahoja rupeavat olemaan. Kaikilla on ajettu 200 - 400tkm ja ehkä se näkyy / kuuluu jo voimansiirrossakin. Mutta tuommosen kyllä vielä haluaisin. Tunnustaako joku omistavansa minun entisen? BAH-831 '86
1,8t + isompi ahdin, pako, imusarja, suuttimet, välijäähy ja ohjelma (280-310hp) 3100€
jarrut esim. willwood osastoa 900€
kori syncro mk2 500€
02J tai M ? ja haldex perä 2xlukot 2500€
kaaret 1000€
vanteet ja renkaat 1400€ (yksi sarja)
alusta esim.kw v3 + puslia 1900€?
Muuhun pikku nippeliin voi vielä helposti laskea 1000€
Total 12300€
Tietysti hinnoissa voi hieman säästää vielä kun tekee itse mahdollisimman paljon ja jaksaa selata Ebayta tarpeeks, noi hinnat nyt oli tuollaisia hatusta äkkiä laskeskeltuja ja ei siis mitään apteekki hintoja. Mutta uskoisin että kova ukko tekee 10K€ budjetilla kakkiksesta 1,8t koneella melko nopea rata-lelun. Harvoinhan toi budjetti pitää paikkaansa vaan aina se kuuluisa mopo alkaa keulia jossain vaiheessa mutta ainakin tuollaisella lasku kaavalla tota voi itselleen koittaa perustella ja uskotella että ei tää niin kallista ole ja järjetöntä ole :D vaikkaki mulle tuokin raha summa on iso jos kyseessä on vaan lelu mille ei mitään muuta käyttöä kun se että voi silloin tällöin käydä ajelee radalla. Ennemmin ostaisin jonkun valmiin auton esim.Locostin http://www.locostfinland.net/phpBB3/vie ... f=4&t=1068
jonka hinta nopeus suhteelle ei mikään muu auto pärjää tai sitten joku evo mitsu jne..
jarrut esim. willwood osastoa 900€
kori syncro mk2 500€
02J tai M ? ja haldex perä 2xlukot 2500€
kaaret 1000€
vanteet ja renkaat 1400€ (yksi sarja)
alusta esim.kw v3 + puslia 1900€?
Muuhun pikku nippeliin voi vielä helposti laskea 1000€
Total 12300€
Tietysti hinnoissa voi hieman säästää vielä kun tekee itse mahdollisimman paljon ja jaksaa selata Ebayta tarpeeks, noi hinnat nyt oli tuollaisia hatusta äkkiä laskeskeltuja ja ei siis mitään apteekki hintoja. Mutta uskoisin että kova ukko tekee 10K€ budjetilla kakkiksesta 1,8t koneella melko nopea rata-lelun. Harvoinhan toi budjetti pitää paikkaansa vaan aina se kuuluisa mopo alkaa keulia jossain vaiheessa mutta ainakin tuollaisella lasku kaavalla tota voi itselleen koittaa perustella ja uskotella että ei tää niin kallista ole ja järjetöntä ole :D vaikkaki mulle tuokin raha summa on iso jos kyseessä on vaan lelu mille ei mitään muuta käyttöä kun se että voi silloin tällöin käydä ajelee radalla. Ennemmin ostaisin jonkun valmiin auton esim.Locostin http://www.locostfinland.net/phpBB3/vie ... f=4&t=1068
jonka hinta nopeus suhteelle ei mikään muu auto pärjää tai sitten joku evo mitsu jne..
Pete I: On niitä vielä. Kilometreihin katsomatta löytyy vielä järkikuntoisia. En väitä että ruosteettomia, mutta parin-kolmen päivän peltihommilla pohjaltaan kuntoon saatavia. Joutuuhan esim. nykyään perus G3:eenkin tekemään ainakin pari päivää pohjaan töitä, että mieleisen saa. Tai sitten olen turhan nirso. :)
B5 quattrojahan saa nykyään jo tosi pienellä rahalla. 1-2te:lla saa jo valita mieleisensä saksasta. Ja voi valita, että ottaako rakentelukohteeksi 1.8t:n, vai ahtaako 2.8:n. Tai sitten vaihtaa tekniikan S4:sta.
Noissa korit on kuitenkin melko eri kunnossa mitä 10v vanhemmissa kulkineissa, jos ei välttämättä halua harrastaa peltihommia. Tekniikka on valmiiksi jo kestävää, että ei tarvitse alkaa vaihtamaan koko voimalinjaa.
Noissa korit on kuitenkin melko eri kunnossa mitä 10v vanhemmissa kulkineissa, jos ei välttämättä halua harrastaa peltihommia. Tekniikka on valmiiksi jo kestävää, että ei tarvitse alkaa vaihtamaan koko voimalinjaa.
http://www.youtube.com/watch?v=qkPps9g3jXE&feature=share
16Vampir Golf MK2 1,8L 16V Turbo 4 Motion Garrett GTX4202R 900HP
16Vampir Golf MK2 1,8L 16V Turbo 4 Motion Garrett GTX4202R 900HP
http://www.youtube.com/watch?v=sgdGfycw ... page#t=80s
*Polo 1.8 16v 1047ps 950Nm*
Kun rupee kahtelemaan mitä nämä vagit tulis maksamaan niin pakko kysyä miks sen on pakko olla vag? :D
*Polo 1.8 16v 1047ps 950Nm*
Kun rupee kahtelemaan mitä nämä vagit tulis maksamaan niin pakko kysyä miks sen on pakko olla vag? :D
Siitä vaan ottamaan mallia :)
http://www.youtube.com/watch?v=CWRX32_U ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=CWRX32_U ... re=related
täällähän on kunnon keskustelut käynnissä :)
mut miksei ratakäyttöön etuveto kakkista? ei taia kuitenkaan vauhit tippua radalla niin kovasti etteikö rattimies osaa kiihdyttää vajaavetoisella. kuten joku mainitsi niin hyvinhän reilusti tehokkaammat (jopa ne hehkutetut nelivedot) autot otti pataan riisikippovajaavetoselta virittäjissä.
ja alustaan sijottaminen ei tarkoita pelkästään sitä melkeen parin tonnin arvoista kw v3 satsia
mut miksei ratakäyttöön etuveto kakkista? ei taia kuitenkaan vauhit tippua radalla niin kovasti etteikö rattimies osaa kiihdyttää vajaavetoisella. kuten joku mainitsi niin hyvinhän reilusti tehokkaammat (jopa ne hehkutetut nelivedot) autot otti pataan riisikippovajaavetoselta virittäjissä.
ja alustaan sijottaminen ei tarkoita pelkästään sitä melkeen parin tonnin arvoista kw v3 satsia
Liekkö kokemusta miten nuo suorastaan halvat korkeus- ja jäykkyyssäädettävät alustat bc-racing, d2 ja k-sport vetää vertoja esim tuolla kw v3:selle? Alkaa olla ainakin laadukkaan olosia ja säätöjä harrastelijalle tarpeeks.
Laskelmat kuulostaa aina kivalle, kun itekkin tekniikka tekis mieli päivittää. Lähinnä 1.8t mielessä ja samantien varmaan kannattaa tehdä ainakin kohtuullisen luja ja varma vaikkei tehoa ottaskaan heti paljoa.
Laskelmat kuulostaa aina kivalle, kun itekkin tekniikka tekis mieli päivittää. Lähinnä 1.8t mielessä ja samantien varmaan kannattaa tehdä ainakin kohtuullisen luja ja varma vaikkei tehoa ottaskaan heti paljoa.
Etuvetokakkis, kaaret, 1,8t, 250 - 300 helposti ajettavaa hevosta, 900 kg, lukollinen laatikko, kohtuullinen ja hyvin säädetty alusta ja vakaajat, hyvät etujarrut (taakse riittää vakiot), sliksit ja kädellinen kuljettaja, ja alastarossa mennään alle 1,28 niin että heilahtaa.
Ja budjetti pysyy helposti alle 10 tonnissa.
Jos ei hitsaamisesta tykkää niin ottaa aihioksi uudemman golfin, lupon tai polon.
Ja budjetti pysyy helposti alle 10 tonnissa.
Jos ei hitsaamisesta tykkää niin ottaa aihioksi uudemman golfin, lupon tai polon.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa