VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä, tuli verrattua uutta anturia vanhaan ja identtiset olivat eikä uuden paikalleen laitossa ollut ongelmia. Kuusamossa loma reissulla tuli pörhöllä käytyä passatin kanssa ja kysyin asentajalta ongelmasta, sanoi että muistaa että joskus oli tullut samanlainen tapaus vastaan mutta ei muistanut mikä autoa vaivasi. Muisteli että syy ei ollut suoraan anturissa.
S4mmy
Mistähän muuten voisi saada verkuun hyvän 3" cat-back putkiston?
Ei taida 3" tehdä kukaan, ehkä joku pikkupaja jenkkilän puolella. Suurin osa on 2.25" tai 2.5".
3" on aika iso, se vaati jo nokat, lastu, 2.9 imusarjan yms muutoksia.
http://www.martelius.com/ luulisi tekevän.
Mistähän muuten voisi saada verkuun hyvän 3" cat-back putkiston?
3" voi olla vähän turhan isoa joo :D
Itse viime perjantaina talvilinttaSierran vein tuohon Sulan teollisuusalueelle pakoputken laittoon. Alusta loppuun 2,5" putkea yhdellä vaimentimella. 120€ tuli hintaa koko keissille :) Kyllä nyt höpisee
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ck-to-back.
Ainakin noilla vireillä.. 2.9 imusarja, rälläköity pakosarja, nokat yms. kuten Ikonen ylempänä sano.
Onks muuten ketään täältä tulossa bug in finniin?
Ainakin noilla vireillä.. 2.9 imusarja, rälläköity pakosarja, nokat yms. kuten Ikonen ylempänä sano.
Onks muuten ketään täältä tulossa bug in finniin?
Ei muutakuin pakosarjat ja downpipet porttaukseen.
http://forums.subdriven.com/showthread. ... -Intensive)
Valmiita peltisarjoja ei löydy syncroon. Ja vajaa vetosiinkin peltisarja millä todistetusti saa 10hp lisää, maksaa n. 1k dollaria.... siihen sit verot, tullit yms päälle..
http://forums.subdriven.com/showthread. ... -Intensive)
Valmiita peltisarjoja ei löydy syncroon. Ja vajaa vetosiinkin peltisarja millä todistetusti saa 10hp lisää, maksaa n. 1k dollaria.... siihen sit verot, tullit yms päälle..
Lisää venton ongelmista: Tein havainnon että kylmällä koneella antaa tuolta nokka-akselin asentotunnistimelta koodin (camshaft position sensor (hall) g40 open or short to b+) alle kahdentuhanen kierroksen mutta lämpimällä koneella tuo raja missä koodin antaa siirtyy kolmeentonniin. Nyt antoi myös toistakin koodia välillä (camshaft position sensor (hall) g40 short to ground) eli olevinaan maakin häviää välillä tuolta anturilta. Ihme juttuja...
Edit: Oiskohan tässä lähistöllä kiinnostunutta henkilöä tulla vilkasemaan venton pellin alle, palkaksi vaikka koppa olutta jos joku jolla olis pientä käryäkään vr6:sta viittis tulla katsomaan? Päivitellään sit vaikka kahdestaan tilannetta :D Asun Siilinjärven ja Nilsiän rajalla.
Edit: Oiskohan tässä lähistöllä kiinnostunutta henkilöä tulla vilkasemaan venton pellin alle, palkaksi vaikka koppa olutta jos joku jolla olis pientä käryäkään vr6:sta viittis tulla katsomaan? Päivitellään sit vaikka kahdestaan tilannetta :D Asun Siilinjärven ja Nilsiän rajalla.
Minkäs hintane projekti tuo kansi remppa on? Vaikuttaisi, että nostajat ainakin nakuttaa siellä, öljykorkinkin kun avaa kun kone on päällä niin kuuluu ihmeellinen kolkotus...
Minkälainen homma toi nyt sitte on itse tehtynä tai jos vie korjaamolle? Onko halukkaita korjaajia? :)
Edit: Kannattaakohan tuohon sitten pistää kerralla se mk4 vr6:sen kansipahvi? Eikös siitä jotain hyötyä ollu?
Minkälainen homma toi nyt sitte on itse tehtynä tai jos vie korjaamolle? Onko halukkaita korjaajia? :)
Edit: Kannattaakohan tuohon sitten pistää kerralla se mk4 vr6:sen kansipahvi? Eikös siitä jotain hyötyä ollu?
Hitto kun on kallista... ku ei oo sit välineitä eikä paikkaa tehä tota. Siis sen äänen kuulee paremmin kun avaa korkin ja pistää korvan siihen lähelle, sellane ihmeellinen kolnksotus... millaista ääntä se pitää jos nokkien laakerit on menny tai onks niille ees mitää laakereita? En oikein tunne tuota nokan toimintaa... onko mahdollista et nokka-akseli olis käyräks menny jotenki ja se aiheuttais ton?
Hitto kun on kallista... ku ei oo sit välineitä eikä paikkaa tehä tota. Siis sen äänen kuulee paremmin kun avaa korkin ja pistää korvan siihen lähelle, sellane ihmeellinen kolnksotus... millaista ääntä se pitää jos nokkien laakerit on menny tai onks niille ees mitää laakereita? En oikein tunne tuota nokan toimintaa... onko mahdollista et nokka-akseli olis käyräks menny jotenki ja se aiheuttais ton?
Juu sellanen 500e meni ittellä kanteen kun laittoi koneistamolla ohjurit+kumit, seetit ja kannen plaanaus. Venttiilit jos tarvii vaihtaa niin 25e/kpl.
Sitte vielä motonetistä uudet nostimet ~190e.
Tietty kannentiiviste ja pultit ~80-100e.
Ja muutamat tiivisteet/hilut siihen päälle.
Halpaa ko saippua :>
Nokissahan ei ole laakereita vaan nokat tulee kiinni akselipukkeihin ja öljy pitää nokat irti pukeista...
Voiskohan joku venttiilinjousi olla poikki ja päästää ylimääräistä ääntä? Tuleeko kellään mitään mieleen?
Sitte vielä motonetistä uudet nostimet ~190e.
Tietty kannentiiviste ja pultit ~80-100e.
Ja muutamat tiivisteet/hilut siihen päälle.
Halpaa ko saippua :>
Nokissahan ei ole laakereita vaan nokat tulee kiinni akselipukkeihin ja öljy pitää nokat irti pukeista...
Voiskohan joku venttiilinjousi olla poikki ja päästää ylimääräistä ääntä? Tuleeko kellään mitään mieleen?
Jotenkin kauheen vaikee uskoo et ketjuissa tai laahaimissa olis jotain, kun kuitenkin 2008 tehty jakopään remppa, ja sen jälkeen tullut n. 70tkm ajettua... Muutenkin ääni ei ole rallattava vaa juurikin enemmän venttiileihin viittaava...
Toi koneen avaus on sellane asia, et vaikka olis kuinka yksinkertainen homma, niin sitä en mielelläni tee yksin vaan mielummin jonkun kanssa joka tietää hieman mua enemmän siitä :).
Toi koneen avaus on sellane asia, et vaikka olis kuinka yksinkertainen homma, niin sitä en mielelläni tee yksin vaan mielummin jonkun kanssa joka tietää hieman mua enemmän siitä :).
Mistähän vois johtua, että autoa saa käynnistää aika kauan ja kun lähtee käyntiin niin tyhjäkäynti on noin 500rpm?
Omasta mielestäni mun veera on huono lähteen käyntiin, mut ei se mun mielest oo normaalia jos 2sek saa käynnistää ja sen jälkeen käy 500rpm tyhjäkäyntiä?
Kyse ei ole siis mun autosta, mulla lähtee melkein heti kun kääntää avaimesta ja käy n.600-700rpm tyhjäkäyntiä. Tosin jostain syystä epätasaista sellaista...
Omasta mielestäni mun veera on huono lähteen käyntiin, mut ei se mun mielest oo normaalia jos 2sek saa käynnistää ja sen jälkeen käy 500rpm tyhjäkäyntiä?
Kyse ei ole siis mun autosta, mulla lähtee melkein heti kun kääntää avaimesta ja käy n.600-700rpm tyhjäkäyntiä. Tosin jostain syystä epätasaista sellaista...
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=387.0
Ai että jos 1 ihminen hommaa päästölaput turbolla niin vaikka 5 miljoonaa ihmistä suomessa saa turbottaa kyseisen auton(tässä tapauksessa mikä tahansa mx5)? vai tietääkö joku tuosta toiminnasta enemmän..
Eli jos jollain suomessa on vr6 turbolla me kaikki saadaan semmonen?
Ai että jos 1 ihminen hommaa päästölaput turbolla niin vaikka 5 miljoonaa ihmistä suomessa saa turbottaa kyseisen auton(tässä tapauksessa mikä tahansa mx5)? vai tietääkö joku tuosta toiminnasta enemmän..
Eli jos jollain suomessa on vr6 turbolla me kaikki saadaan semmonen?
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Takana sähköikkunat eivät toimi?
Edessä toimii mutta kun painaa sitä avausnappia niin ikkuna liikkuu alaspäin muutaman sentin vaan kerralla?
Itellä ei kans 92vr6 ostaessa pelannu ikkunat ollenkaan ja osa nousi 5 cm kerrallaan. Vaijeristo irti, moottori irti. Tottakai kannattaa putsata ne navat sieltä ensin, voi olla hapettunut, on nimittäin todella kostea paikka vesisateella(yksi moottori alko pelaamaan tuolla, toinen ei). Siellä moottorin akselissa on kiinni semmonen magneetti joka pääsee liikkumaan pitkän ajan myötä, niin sen pitäisi vastata sille anturille joka tulee piirilevyltä. Itsellä oli siirtynyt se magneetti, pukkasin sen vain oikeaan kohtaan niin alkoi pelaamaan moitteettomasti. Btw. Etu ja takalasien moottoreita ei voi vaihtaa keskenään, vaihdoin takaa moottorin eteen ku etuikkunaa tarvii enemmän, niin etuikkuna toimii moitteettomasti mutta takalasi toimii VÄÄRINPÄIN etuikkunan moottorilla. johdoille ei oo tehty mitään ja samat sarjanumerot moottoreissa <3. Ei mee kauan kun on veivit paikoillaan niin säästyy murheilta.
Lämmöt nousee vaan johonkin 70 asteeseen?
Normaalia. tyhjäkäynnillä itellä nousee lämmöt 110 ja flekti lähtee pyörimään ja alkaa laskemaan. Aiemmin manasin tuota flektiä kun auto sammui yllättäen flektin lähtiessä päälle niin nyt se vika on mystisesti kadonnut. Vituttaa vielä enemmän. Kun se voi tehä sen uudelleen.
Älä mitään veivejä laita. Ei tietenkään takaata mene eteen.. Yleisin syy niiden toimimattomuuteen on ovien ja korin välisen haitarin sisällä olevien johtojen hajoaminen/kuoriutuminen ym.. Itse joskus tein sen virheen. että laitoin takalasien katkaisijan väärinpäin paikalleen edessä ja ihmettelin että miks ikkunat menee väärään suuntaan =DD
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Siis kun tuossa joku aika sitten etuikkunan moottori alko temppuilemaan taasen(huonot pinnit) niin purin molemmat taka-ja etuikkunoiden vaijeristot irti ja vaihoin moottorit keskenään( siis piirilevy moottori ja pohja, vaijerit tulee eritavalla edessä ja takana) kun molemmissa yksiköissä oli samat sarjanumerot. Jostain syystä se edestä taakse otettu moottori pyörii väärinpäin kun takaikkunaa ohjaa mistä vaan,avaimelta tai napeilta. Ei ole ollut mielenkiintoa purkaa vielä vänkärinpuolen edestä ja takaa ja kuskin takaa motteja irti ja testata missä vika.
Vois kyllä koittaa vaihtaa moottorin navoituksen niin on taas seuraavalla omistajalla pähkäiltävää :D
Vois kyllä koittaa vaihtaa moottorin navoituksen niin on taas seuraavalla omistajalla pähkäiltävää :D
Nyt tarvitsisi tietoa mistä löytyisi hajonneen ABV-moottorin tilalle vaihtokone. Tai onko kannattavaa lähteä korjaamaan vai vaihtamaan koko moottori. Ajossa kolahtanut ja sammunut --> näillä näkymin lohkosta tullut jotain kurkistamaan ulos ja öljyt tiputtanut maahan.
Vai auto myyntiin moottorivikaisena. Vai samantien paaliin.
Potilas on Golf VR6 Syncro.
Vai auto myyntiin moottorivikaisena. Vai samantien paaliin.
Potilas on Golf VR6 Syncro.
Vaurioita tarkasteltu ulkoisesti ja jakopäähän viittaisi.. Kuinkahan pahaa jälkeä tuo on venttiileille ym. tehnyt kun jakopään koppakin on murtunut. Startatessa koittaa hieman pyöräyttää konetta rutinan kera, mutta ei jaksa. Eikä enempää varmaan kannata yrittääkkään. Ketju tuntuu olevan paikallaan, mutta jako varmaan hypännyt ja samalla lyönyt ketju kopan paloiksti. Pari kuvaa alla josta joku voi selventää mikä on räjähtänyt ja mitä asialle kannattaa tehdä.



Miten mun silmiin ainakin näyttäisi siltä että kopan raosta pilkistää ketju kaksinkerroin? Ei kyllä kannattane starttailla yhtään jottei synny lisää vaurioita.
Ei muutakuin loota irti ja jakopää auki. Sillähän se selviää. Uskoisin että kansirempan tekoon joudut. Samalla mittaat mäntien ykk:t joka sylinteristä, että saa varmuuden kiertokankien suoruudesta.
Ei muutakuin loota irti ja jakopää auki. Sillähän se selviää. Uskoisin että kansirempan tekoon joudut. Samalla mittaat mäntien ykk:t joka sylinteristä, että saa varmuuden kiertokankien suoruudesta.
Aika harvinaista että laahurit hajoisi kerrasta, ilman meteliä.
Tosin, hiljasta VR6 konetta en ole vielä kuullut, omakin rallattaa, nakuttaa, kilisee ja kolisee kuin diesel välillä. Mutta laahurit yms on ehjät/vaihdettu.
Tiellä jossa tuo sattui on aikamoinen kumpare risteyksessä. Siinä saa auton vaikka hyppäämään jos kunnolla yrittää. Nyt oli kuulemma vahutia ripaus liikaa(ei kuitenkaan mitään hyppyvauhtia) ja kumpareen jälkeen autosta kuului kolahdus ja sammui. Olisiko siellä ollut laahain tai joku kiristin antautunut ja möykyssä päässyt ketju heilahtamaan jotenkin että jako olisi hypännyt?
Auto kyllä ihan siisti 95vm. musta 5-ovinen jolla ajettu hieman yli 200tkm. Ei räpelletty tai tuunattu. Tarjouksia saa varmaan laittaa. :P
Veikkaan että alalaahain on ollu paskana, ei se muuten menis tollein 2 kerroin, koska sit ois pitäny hajota keskiratas, jolla on myös väliakseli-akseli, joka pyörittää öljypumppua.
Alaketju pyörii kampiakselin ja väliakselin välissä, tosin en ole ikinä kuullu/lukenu et se ois hajonnu. Yleensä ylälaahain antaa eka periksi.
Tai sit on hypätty reilummin, öljypohjaan osuma, öljynpaineet hävinny, kiristin menettäny paineet, ketjut löysälle ja Welcome to Jackass, im exhaust valve...
PS GTI miehet voi mennä huutelemaan 1.8t topicciin :P
Alaketju pyörii kampiakselin ja väliakselin välissä, tosin en ole ikinä kuullu/lukenu et se ois hajonnu. Yleensä ylälaahain antaa eka periksi.
Tai sit on hypätty reilummin, öljypohjaan osuma, öljynpaineet hävinny, kiristin menettäny paineet, ketjut löysälle ja Welcome to Jackass, im exhaust valve...
PS GTI miehet voi mennä huutelemaan 1.8t topicciin :P
On se kumma miten nää veerat korjaantuu "itsestään"... Ennen kennon vaihtoa auto nyki aina välillä erittäin rajusti. Kennon vaihdon jälkeen (akku ollu irti) vika on korjaantunut täysin tänää tuli ajettua pakon sanelemana vähän pidempi kuin 2km:n matka eikä mitään muuta ongelmaa ollu havaittavissa kuin vesivuoto joka on ollut tiedossa :).
Mikähän ihme siel on voinu sen nykimisen ja huonon/alhasen tyhjäkäynnin aiheuttaa joka korjaantu sillä, että akku ollut irti??
Mikähän ihme siel on voinu sen nykimisen ja huonon/alhasen tyhjäkäynnin aiheuttaa joka korjaantu sillä, että akku ollut irti??
Onko joku tehnyt tuon remontin 2.9:n jakopään porsittua? Jos oletetaan että venttiilit on solmussa, niin mitä kaikkea menee uusiksi ja mikä olisi noin hinta tarvittaville osille? Neloskoneelle tullut jotain remontteja tehtyä ja Alfan V6:sen jakopää rempattu joten eiköhän tuokin jotenkin onnistuisi. Jos edes kannattaa aloittaa. Onko mitään vinkkejä, varoituksia, hyviä ja huonoja neuvoja?
Linkkejä ohjeisiin joilla pääsisi turvalliseen alkuun?
Linkkejä ohjeisiin joilla pääsisi turvalliseen alkuun?
Jakopää remppa lontooksi.
Minimissään (tietämättä mitä kaikkea menny) jakopään osat, pakovenat ja kopan osat mitkä on hajonnu ja kasa tiivisteitä.
Extrana kytkin remppa, kannen täysremppa, vesipumppu/crakpipe, koneenkannatin kumit, alusta remppa kun tekniikka on pois tieltä yms...
Suosittelen aukasemaan eka sen koneen ja kattomaan mitä on hajalla.
Jos on hyvät tilat ja purkaa koko keulan pois tieltä (maskit,valot, puskuri) ja nostaa sen pakettina pois.
Jos ei ole tiloja niin, sit vaan purkaa sen ylhäältä päin auki.
Minimissään (tietämättä mitä kaikkea menny) jakopään osat, pakovenat ja kopan osat mitkä on hajonnu ja kasa tiivisteitä.
Extrana kytkin remppa, kannen täysremppa, vesipumppu/crakpipe, koneenkannatin kumit, alusta remppa kun tekniikka on pois tieltä yms...
Suosittelen aukasemaan eka sen koneen ja kattomaan mitä on hajalla.
Jos on hyvät tilat ja purkaa koko keulan pois tieltä (maskit,valot, puskuri) ja nostaa sen pakettina pois.
Jos ei ole tiloja niin, sit vaan purkaa sen ylhäältä päin auki.
Mites tollaset suuttimet, käykö noi suoraan bolt-on Vr6:seen?
Ois aika edulliset vs suomi hintoihin.
http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 94-65.html
Ois aika edulliset vs suomi hintoihin.
http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 94-65.html
Mikäs liitin tyyppi noissa Vr6 on?
EDIT Jetronic/EV1? Ja onko toi sama liitin mut erinimellä?
EDIT EDIT, mikös noiden pituus on...
huoh, ois voinu varmaan kysyä nää kaikki kerrasta :)
EDIT Jetronic/EV1? Ja onko toi sama liitin mut erinimellä?
EDIT EDIT, mikös noiden pituus on...
huoh, ois voinu varmaan kysyä nää kaikki kerrasta :)
Viimeksi muokannut Slantsix, 10.8.2012 4:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/1270/39
Tolla saa us liittimelliset suuttimet sopimaan ev1:sten tilalle.
Ja tosiaan pituus on se ~60mm
Tolla saa us liittimelliset suuttimet sopimaan ev1:sten tilalle.
Ja tosiaan pituus on se ~60mm
Bensapumppua pitäis ruveta katteleen... Osaako joku sanoa löytyykö mitään viinan kestävää plug & pray -mallia tohon? Tahi jotain pienelle modaamisella sopivaa mallia?
Sais tietty olla orkkista tehokkaampi...
Mielellään pitäisin pumpun tankinsisäisenä.
Polltoainelinjat tankilta konehuoneelle asti on kovaa muoviputkea ja muuttuu moottorille mentäessä kumiletkuksi... Onko tohon mitään normeja olemassa että polttoainelinja pitää olla tota muoviputkea auton alla vai voiko sen korvata kumiletkulla?
Tyhmä kysymys, mutta tulipahan mieleen...
Sais tietty olla orkkista tehokkaampi...
Mielellään pitäisin pumpun tankinsisäisenä.
Polltoainelinjat tankilta konehuoneelle asti on kovaa muoviputkea ja muuttuu moottorille mentäessä kumiletkuksi... Onko tohon mitään normeja olemassa että polttoainelinja pitää olla tota muoviputkea auton alla vai voiko sen korvata kumiletkulla?
Tyhmä kysymys, mutta tulipahan mieleen...
Liityt Saab forumin kimppatilaukseen. Sitä en kyllä tiedä miten helposti toi menee VW tankkiin....
EDIT Itse liityin tohon Saab forum kimppaan, 85e ei ole paha hinta. Sit näkee kuinka sen saa sopimaan.
EDIT Itse liityin tohon Saab forum kimppaan, 85e ei ole paha hinta. Sit näkee kuinka sen saa sopimaan.
Osaiko kukaan kertoo mikä mahtaa olla vikana kun veeran käynnistää kylmänä niin pärähtää ihan ok tulille ja käy niikuin pitääkin mutta jos polkasee kaasua että ottaa kiekkoja 3000rpm niin pätkäseen ja sammuu ku saunalyhty, sen jälkeen saa sahata tovin ennekuin alkaa pikkuhiljaa tupsuttaan käyntiin ja käy 5 pytyllä jonkun aikaa ja kun antaa ryskyttää niin selviää jonkun ajan kuluttua käynti eikä sen jälkeen mitään häikkää.
Jos motti lämpiää niin tätä ongelmaa ei ole eli onko lambda tai ecun lämpötila anturi nyt syynä tuohon.
Lambda kyllä anto kylmänä ihan mitä sattuu lukemaa kun scoopilla mittailin, kun lämpes niin alko piirtää oikeenlaista käyrää.
Jos motti lämpiää niin tätä ongelmaa ei ole eli onko lambda tai ecun lämpötila anturi nyt syynä tuohon.
Lambda kyllä anto kylmänä ihan mitä sattuu lukemaa kun scoopilla mittailin, kun lämpes niin alko piirtää oikeenlaista käyrää.
No mites sitte, kun mulla heittää välillä yhtäkkiä seoksen helvetin rikkaalle. Ei oo vetoja, täristää ja röpeltää. häviää itekseen, tai saattaa lähteä kun käyttää virrat pois päältä.
Sitten ajossa jos saa kohtauksen, niin se voi yhtäkkiä myös hävitä ja vetää normaalisti.
Ja mistä tiedän, että heittää just rikkaalle. No siitä, että pimeellä jopa tyhjäkäynnillä katalysaattori hohkaa punasena.
Voisko se lämpötila-anturi aiheuttaa tätä? Vika ilmenee lähes aina illalla, kun kelit on viilentyneet. Päivällä lämpimällä ei ole kertaakaan vielä tehny moista.
Kaikki muut osat onkin vissiin jo vaihdettu, paitsi lämpötilaanturi.
Vikakoodeja ei tule. Oliko se sininen anturi ohjainlaitteelle?
Sitten ajossa jos saa kohtauksen, niin se voi yhtäkkiä myös hävitä ja vetää normaalisti.
Ja mistä tiedän, että heittää just rikkaalle. No siitä, että pimeellä jopa tyhjäkäynnillä katalysaattori hohkaa punasena.
Voisko se lämpötila-anturi aiheuttaa tätä? Vika ilmenee lähes aina illalla, kun kelit on viilentyneet. Päivällä lämpimällä ei ole kertaakaan vielä tehny moista.
Kaikki muut osat onkin vissiin jo vaihdettu, paitsi lämpötilaanturi.
Vikakoodeja ei tule. Oliko se sininen anturi ohjainlaitteelle?
Moro! Kaverin yli vuoden seissyttää mk3 VR6:tta ruvettiin yks päivä ihmettelemään, ja akun latauksen jälkeen lähtikin hyvin käyntiin, mutta sammutettiin melkein heti käynnistyttyä. Öljyt katottiin ja oli ok, mutta sitten huomattiin että jäähdytysnestettä ei ollut säiliöön asti (letkuissa oli, ja neste kiersi).
Toisella käynnistyksellä ei sitten pelannutkaan oikeen mihinkään suuntaan. Kävi todella huonosti, tuskin ainakaan kaikilla, ja kuului kova nakutus moottorista. Sen lisäksi kierrokset jäi leijumaan kun painoi kaasua. Oisko äkkiseltään ideoita? Tuo nakutus tässä eniten jännittää.. Tuntui kuuluvan moottorin vasemmalta puolelta edestä päin katsottuna, eli ei olisi ehkä jakopää?
Tänks!
Toisella käynnistyksellä ei sitten pelannutkaan oikeen mihinkään suuntaan. Kävi todella huonosti, tuskin ainakaan kaikilla, ja kuului kova nakutus moottorista. Sen lisäksi kierrokset jäi leijumaan kun painoi kaasua. Oisko äkkiseltään ideoita? Tuo nakutus tässä eniten jännittää.. Tuntui kuuluvan moottorin vasemmalta puolelta edestä päin katsottuna, eli ei olisi ehkä jakopää?
Tänks!
Itellä tuli nyt jännä vika... Tyhjäkäynti noussu 200rpm lämpimällä koneella ja kylmällä koneella taasen käy liian matalalla (normaalistihan kylmässä koneessa on korkeammat tyhjäkäyntikierrokset kuin lämpimässä),
Jos pitää konetta tyhjäkäynnillä pidemmän aikaa ja lähtee ajamaan niin alkaa nykimään/ryntäämään säännöllisellä syklillä, vika katoaa yleensä kun painaa kytkimen pohjaan ja polkasee kaasupoltinta pari kertaa...
Jos taasen painaa polkimen pohjaan ajaessa kun vika päällä niin nykii rajusti 5-7 kertaa ja sen jälkeen vika katoaa.
Edit: Olipa helppo vika :D Tyhjensin vikamuistin niin taas pelittää. Oli kerran moottorin johtosarjan liitin irti kun käytin virtoja päällä niin oli jääny muistiin melkonen litannia vikoja :)
Jos pitää konetta tyhjäkäynnillä pidemmän aikaa ja lähtee ajamaan niin alkaa nykimään/ryntäämään säännöllisellä syklillä, vika katoaa yleensä kun painaa kytkimen pohjaan ja polkasee kaasupoltinta pari kertaa...
Jos taasen painaa polkimen pohjaan ajaessa kun vika päällä niin nykii rajusti 5-7 kertaa ja sen jälkeen vika katoaa.
Edit: Olipa helppo vika :D Tyhjensin vikamuistin niin taas pelittää. Oli kerran moottorin johtosarjan liitin irti kun käytin virtoja päällä niin oli jääny muistiin melkonen litannia vikoja :)
Viimeksi muokannut Noppis, 28.8.2012 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikähän vois aiheuttaa sen, et takalasin pyyhin nousi hitaasti keskelle lasia ja sammahti siihen kun koitin pyyhkiä sillä takalasia tnään? Moottori entinen?
Ja miettiny tässä uusia vanteita, ku ihastuin kaverin keskineihin, niin pitäisi saada omaankin autoon leveempää vannetta ja lipallista kohtuu hintaan, mutta lensoilla näyttäis 16" ja 7,5" levee olevan levein ja haluaisin leveempää... Mitä te suosittelisitte vanteeksi jossa olisi lippa ja n.8,5-9" levee? Jotenkin tuntuisi kauhean pieneltä laittaa 15" vannetta sinne...
Ja miettiny tässä uusia vanteita, ku ihastuin kaverin keskineihin, niin pitäisi saada omaankin autoon leveempää vannetta ja lipallista kohtuu hintaan, mutta lensoilla näyttäis 16" ja 7,5" levee olevan levein ja haluaisin leveempää... Mitä te suosittelisitte vanteeksi jossa olisi lippa ja n.8,5-9" levee? Jotenkin tuntuisi kauhean pieneltä laittaa 15" vannetta sinne...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa