Stilettiavaimesta...

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Stevie
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.5.2007 19:58

Stilettiavaimesta...

ViestiKirjoittaja Stevie » 30.10.2007 20:05

Oon noita topicceja lueskellut aiheesta, mutta jotkin jutut jäi vielä hampaankoloon...

Kyseessä on siis mtt-tradingin myymä Vw tylppä-avain V60.

Esim. miten ton ajonestolaitteen kanssa on, että saako sen sirun vaihdettua tohon uuteen avaimeen.
Lähinnä huolestuttaa kun vanhassa avaimessa on tommosta mustaa muovia avainosan tyvessä
n. 8mm joka menee lukkopesän sisään osittain kun avaimen työntää paikalleen...
Vaikuttaako ajonestolaitteeseen?

Ja onko passatissa toi pumppu myös takakontissa vasemmalla? Ja miten vilkut toteutettu?

Ja vielä ihan mielenkiinnosta, paljonko suurinpiirtein avaimen jyrsittäminen maksaa?

Kiitos vastaajille!

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 30.10.2007 20:21

Jyrsityttäminen on n. 15-30e/avain ja helpoin saada vilkkumaan kunhan vedät vaan niistä kahdesta johdosta missä on sulake niin oikealle etuvilkulle ja toinen johto vasemmalle etuvilkulle
Helppo ja nopea homma. Itteäkin kiinnostaa tuo, että miten se siru lähtee irti siitä kun se vissiin on liimattu? Ja että miten sen siis saa irti särkemättä sirua?

wanderer
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.1.2007 14:41

ViestiKirjoittaja wanderer » 30.10.2007 20:48

Ja vielä ihan mielenkiinnosta, paljonko suurinpiirtein avaimen jyrsittäminen maksaa?

Kolmosgolffiin 4e/kpl. Mister Minit paikkana Treen Kalevan Prismassa.

MarkusR
-
Viestit: 221
Liittynyt: 6.12.2003 13:22

ViestiKirjoittaja MarkusR » 30.10.2007 21:02

Siru ei ole liimattu alkuperäiseen avaimeen.
Itse ainakin otin sirun pois varovasti raaputtamalla avaimesta sen pienen muoviväkäsen joka pitää sirua paikoillaan.
V60 avaimeen sitten laitoin pienen tipan pikaliimaa ja laitoin sirun paikoilleen.
Hyvin toimii ja suosittelen kyllä.
Helppo oli kytkeä kun on hyvät ohjeet. Vilkunjohdot sai näppärästi kuskin jalkatilasta vasemmalta puolelta. Itse ohjainboksin laitoin reletaulun päälle ja 2 johtoa piti vetää ovipahvin taakse.

Tuolla lisää aiheesta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... hlight=v60

Stevie
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.5.2007 19:58

ViestiKirjoittaja Stevie » 31.10.2007 13:16

No tuli sitten tänään tilattua, että kysellään sitten lisää jos ei tunnu onnistuvan... :)

Moilanen1976
-
Viestit: 69
Liittynyt: 28.1.2004 18:23

ViestiKirjoittaja Moilanen1976 » 31.10.2007 15:08

En kyllä pikaliimalla sirua laittaisi. Ei ne avaimet kuitenkaan ikuisia ole ja irti pitää se siru joskus saada.

Omassa oli vanhassa avaimessa liimattu ja oli melko kiva irroittaa se hajottamatta sirua. Vanhassa avaimessa nyt mukava kolo sirun kohdalla ;-)

En uskalla edes ajatella mitä uusi siru maksaa...

MarkusR
-
Viestit: 221
Liittynyt: 6.12.2003 13:22

ViestiKirjoittaja MarkusR » 31.10.2007 16:51

Löytyy sitä liimanirroitus ainettakin millä sen saa sitten nätisti irti.
No sehän on vain yks vaihtoehto kiinnittää se kapseli liimalla.

Jasso-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.10.2007 17:58

ViestiKirjoittaja Jasso- » 1.11.2007 14:51

Ite tuli kans eilen tilattua tuollanen stiletti avain setti. Mut mut, mites kun mulla tuli vaan
yks avain -97 pasuunan mukana ja olis kuitenkin mukava saada molemmat uudet avaimet toimimaan. Saako noita siruja tilattua jostain ja jos saa niin mistä?
Vai onko tuossa mun autossa edes ajonestoa tms. siruja?
Ja jos joku kuopion suunnalla osais avittaa asennuksessa niin kiitollinen olisin ja palkkiolla muistaisin.

MarkusR
-
Viestit: 221
Liittynyt: 6.12.2003 13:22

ViestiKirjoittaja MarkusR » 1.11.2007 16:34

Aukase nykyinen avain ja katso löytyykö sieltä sitä ajonestosirun kapselia. Se on sellainen lasiputki noin 10mm pitkä.
Veikkaan kyllä, että siellä semmonen on.
Luulis jos uuden sirun tarvii niin paras mennä suoraan merkkiliikkeen tiskille kyselemään.

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 1.11.2007 18:30

Kyllä sieltä vanhasta avaimesta varmaan siru löytyy. Ite liimasin sen uuteen avaimeen tipalla silikoonia. Ei pitäis vaatia niin suurta väkivaltaa, jos joutuu irrottaan joskus.
Voipi olla, että joudut hankkia merkkiliikkeen kautta uuden koko avaimen, jos ei löydy suutaria/lukkoliikettä joka pystyy kopioimaan sirun. Eivät taida merkkiliikkeestä toimittaa pelkkiä siruja.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 2.11.2007 13:22

Mitä se "HAA" merkitsee avaimessa ?
Tuli nettihuutokaupassa varaavain käyttämättömällä avaimella. Kaukari ja runko alkup. mutta tuo avain itsessään on kyllä nyt jonkun vaihtama. Jostian luin vaan että pitää lukea HAA jostain syystä...

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 2.11.2007 19:16

Siis tä, eikö nyt tarvitsisikaan tilaa volkkarilta uutta 80e arvoista metallipalaa ja koodausta siihen yhteishintaan 110e? Mull on ajonesto, voiko ton operaation hoitaa muutamalla eurolla?

Stevie
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.5.2007 19:58

ViestiKirjoittaja Stevie » 16.11.2007 17:05

No aika kivastihan toi siru oli liimattu avaimeen... Puolen tunnin ähkimisen jälkeen sain toisesta
avaimesta sirun ehjänä irti... Toisesta en oo ees kokeillu... No nyt pitäis saada toi uusi avain
uritettua/jyrsittyä... Mistähän päin kannattais käydä kysäsemässä, kun tikkurilassa tuhattaituri ei osannut tehdä ja jumbossa pyysivät jotain ihan älytöntä hintaa...

Eli jos jollain vinkkejä niin laittakaa ihmeessä... Ja mielellään PK-seudulta...

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 17.11.2007 1:18

Täällä päin ainakin paikallinen lukkocenter jyrsi avainrungot 10e hintaan molemmat aihiot. Mielestäni oli aika sopiva hinta. Ja kuten aikasemminkin tuli mainittua niin tuon sirun saa kaiveltua sieltä vanhasta avaimesta, ainakin mk3 terävän puukon ja vähän ajan näpräämisen jälkeen sen sieltä pois sai ja V60 valmis paikka, se paikalleen ja avain jyrsityksi niin johan toimii!

Stevie
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.5.2007 19:58

ViestiKirjoittaja Stevie » 17.11.2007 10:09

No niinku sanottu niin kyllä se sieltä maltilla toisesta avaimesta jo lähti, mut toisesta en
viitti vielä repiä pois että on ees joku avain mikä toimii...

Kai se sit on lähdettävä lohjalle lukkocenteriin prrkle!

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 17.11.2007 10:34

Stevie kirjoitti:No niinku sanottu niin kyllä se sieltä maltilla toisesta avaimesta jo lähti, mut toisesta en
viitti vielä repiä pois että on ees joku avain mikä toimii...

Kai se sit on lähdettävä lohjalle lukkocenteriin prrkle!

Minkälainen avain noissa uudemmissa Passateissa sitten on, joku erikoinen ura-avain mitä ei saa jyrsittyä ihan perusvehkeillä? Kun mk3 semmoinen "perusavain" vielä ainakin niin saivat lukkocenterissä jyrsittyä, mutta en sitten tiedä noista uudemmista vehkeistä..

Stevie
-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.5.2007 19:58

ViestiKirjoittaja Stevie » 17.11.2007 13:06

Tollanen kun toi mtt:n myymä v60 malli...

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=59

Kyllähän noita joku täälläkinpäin tekee, mut kuka ja missä...?

Pulari
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.2.2008 10:14

asetonia

ViestiKirjoittaja Pulari » 20.2.2008 11:17

Pieni tippa kynsilakanpoistoainetta tai muuta asetonia sisältävää kemikaalia ja antaa hetken vaikuttaa niin siru lähtee(tai ainakin itsellä lähti) ilman väkivaltaa.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 8.3.2008 21:51

Miten noista vanhemmista vw avaimista saa sen avaimen "kannan" purettua kun materiaali on "pehmeää" muovia, enemmän kumintapaista materiaalia. Ei ole siis kovaa muovia. Pitääkö veistellä vain puukolla paskaks se kanta ?

avaimena siis -94 venton avain.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.3.2008 17:30

^Josko siinä ei oo ajonestoa viel?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.3.2008 19:01

94 ei ole välttämättä vielä ajonestoa.

JUQA
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.5.2004 19:11

ViestiKirjoittaja JUQA » 11.3.2008 21:08

Tosiaan, onko alle 97 (takavalot kirkkaat) Ventoissa siru? Olen ajatellut ostaa kauko-ohjauksen keskuslukitukseen.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 11.3.2008 22:09

onkos kenelläkään tietoa saakos defan hälyttimen kytkettyä jotenkin tohon toimintaan ?

tai saakos jostain pelkän stilet avaimen missä ei olisi noita keskuslukko juttuja.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.3.2008 8:03

Tosiaan, onko alle 97 (takavalot kirkkaat) Ventoissa siru?

Jos muistan oikein, se tuli -96 vuonna vakioksi.

Mutta jos avain on "halkeavaa" mallia... veittellä siitä raottamaan ja siel se siru näkyy.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 13.3.2008 13:54

Vois jopa olettaa ettei sirua ole ? Pitää koittaa. Eihän siitä autolle mitään haittaa ole että käynnistää "siruttomalla" avaimella vaikka pitäisi olla siru ?

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 13.3.2008 17:31

ei se lähe edes käyntiin jos ei ole sitä sirua... tarttee sen tiedon siintä

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 13.3.2008 20:39

Sami-88 kirjoitti:ei se lähe edes käyntiin jos ei ole sitä sirua... tarttee sen tiedon siintä

Lähtee kyllä, mutta ei käy kuin parin sekunnin ajan.

Itsellä -95 Vento ja myöskin ajonestosiru avaimesta löytyy, eikä tuo mikään huippuvarusteltu malli ole muutenkaan joten luulisin, että on tullut jo aikaisemmin vakiovarusteeksi. Helposti kuitenkin löytyi siru vanhasta avaimesta ja pienen vääntämisen jälkeen saikin sen sieltä kolostaan irti ja V60 avaimeen sisälle. Hyvin on pelittänyt jo muutaman kuukauden.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.3.2008 8:10

Itsellä -95 Vento

50% varmuudella väitän että autosi on "teknisesti" -96 mallia ;)
Esim tällä näkee vuosimallin: http://www.abvwc.org.uk/vw_vin.htm

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 14.3.2008 15:09

Itsellä toimii. -94 ei siis ajonestoa. Jyrsittäminenkin vain 3€ ja työlaatu erittäin hyvä :)

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 12.10.2008 8:09

HUOM!!! Audi A4 (ehkä vain -96) voi vaatia tuplapulssin aukaistakseen ovet. K.yksikkö ei pysty tuplapulssia tuottamaan,vaan vaatii lisä asennuksia!!! Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.10.2008 8:21

Eikös tuossa audissa ole alipainetoimeset lukot.

Eli se ohjausboksin musta piuha katkastaan ja se tuottaa pidemmän pulssin?`
Emmätiijä ;)

Mänis
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.10.2007 10:15

ViestiKirjoittaja Mänis » 12.10.2008 11:04

Onko noi oikeasti laadukkaan oloiset avaimet, vai onko rimpulat? Ostin joskus edelliseen bemariini inca pro merkkiset "salmiakin" malliset avaimet ja ne oli ainakin aivan luokattoman huonot. Avainta käännettäessä tuntui, että itse metalli irtoaa muovista ja avain osa klappasi aika reilusti. Tuli semmonen halpa kiinalainen jäljitelmä mieleen.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.10.2008 11:08

Eihän ne OEM laatua vastaa mitenkään ;)
Mutta hyvä yritys kuitenkin.

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 12.10.2008 11:41

joo kyllä tos mun 97 audis on ainaki alipaineiset lukot. Mutta taitaa olla sitte joku 96 loppuvuodenmalli, kun kaikki 96 jarruosatki kävi tohon ku takalevyt ja palat uusin..Se ohjainboksi on vissiin takaluukus?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.10.2008 12:06

saako noita stilettiavaimia sarjoitettua kakkiksen lukoille vai onko aivan erinlainen aihio?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.10.2008 14:00

^Aihion voi valita yleensä tilauksen yhteydessä.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 27.10.2008 14:53

tuli ja tilattua tuollainen mtt-traidingin stiletti avain+johtosarja ja autona on -95 passat variant... tänään kävin hakee matkahuollosta ja heti vaan paikoilleen ja hyvin tuntuu pelaavaan.Avaimet on ihan ok:n oloiset.....
sitten ongelmaan eli jo ennen tuon asennusta niin kuskin ovesta avattaessa aukeaa kaikki ovet ja luukut,mutta pelkääjän ovesta avattaessa aukeaa kaikki paitsi kuskin ovi ja tolla stiletti systeemillä tosiaan kaikki paitsi kuskin ovi... onko kellään hajua mikä ois vikana,ilmeisesti kuskin ovessa jotain häikkää?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 27.10.2008 15:53

Arvauksena että kuskin ovessa ei ole kuin ns. mikrokytkin.
Aikoinaan laitoin kauko- ohjaimen -89 Jetta:n, piti laittaa kuskin oveen solenoidi (vai mikä se on).

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.10.2008 16:35

Se ohjaus pitäs ottaa sieltä kuskin ovelta. (jos se yhtään on samallainen kun golf4)
Siten kaukolla sais pelaan kaikki ovet.

Edellises golffissa oli myös mikrokytkin vikaa, mutta se ei haitannu kaukon toimintaa.
Vaikka vänkärin lukosta ei auennu kuskin ovi.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 30.10.2008 11:14

nyt vika korjattu keskuslukosta ja pelittää... oli moottorin päästä letku poikki :).
nyt toimii stiletistä kaikki ovet ja sain jopa ajonestosirun siirrettyä stilettiin....
eipä ollu kallis käydä teettää avaimet,paikallinen suutari otti 7 euroa kahdesta avaimesta....
jouduin vaan irroittaa avain osan säätimestä kun ei olis muuten mahtunu sen koneeseen.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.11.2008 15:08

Kuinkas kranttu tuo siru on paikasta avaimessa? Pitääkö sen sirun olla kuinka lähellä virtalukkoa? Pitääkö sen sirun myös olla just oikeassa kohtaa virtalukkoa?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.11.2008 18:20

itellä ei muistaakseni ottanu ihan avaimen peräpäästä... kokeilemalla selvii

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 30.11.2008 19:16

noissa mtt-traidingin stiletti avaimissa oli ihan oma paikka mihin se siru laitettiin.....

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.11.2008 19:26

Itellä JOMin stilettiavain, johon ei näköjään saa sirua sopivaan paikkaan.

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 6.12.2008 20:26

Eli on ongelmia tuon mtt-tradingin avainsetin asentamisessa. Auto on audi a4-97. Kuuluuko ne asentaa ohjeen mukaan kohdan(Figure F wiring diagram for pneumatic circuit instalation)? Mistähän kyseiset johdot mun autosta löytyy?

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 6.12.2008 20:37

ostitko mallikohtaisen johtosarjan kanssa vai pelkän boxin kanssa missä mukana yleismallin johtosarja... itse ostin passattiin merkki kohtaisen johtosarjan tohon sarjaan lisäksi(maksoi+15 euroa)niin oli helppo asentaa sen kanssa.... keskuslukon pumpusta vaan johtoliitin irti ja toi keskuslukon johtosarja kiinni siihen väliin ja toinen pää kiinni boxiin ja keskuslukko kaukosäätöinen.....

oisko menny aikaa 10 minuuttia.....

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 7.12.2008 7:38

No siinä kait se vaikeus sitten onkin. Kun tuo johtosarja on vaan,että liitin boxiin ja johtoja. Pitäis varmaan tilata se mallikohtainen johtosarja, niin sais ton kiinni. Käyköhän tämä johtosarja myös audiin: http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=61

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 12.12.2008 18:52

vittu rupee meneen hermo! Tilasin nytte ton johtosarjan, josta linkin laitoin ylempää viestiin. Johtosarjassa on sellanen leveä liitin(ei se valkoinen ohjainboksin)mutta ei vaan löydy kuskin jalkatilassa olevista liittimistä siihen sopivaa. Eikä ainakaa takaluukussa sijaitsevan lukkojen pumpun luota päällimmäinen liitin sovi. Missä vitus se liitin sitte on? Kyllä tos ny satavarmaan on samat lukko systemit ku passatis, on vag niin sisäsiittonen. Vittu taidan ruveta ryyppään...

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 13.12.2008 21:01

ettei vaan olis tullu väärä johto sarja..... kyllä mulla sopis ainaskin suoraan siihen pumpun liittimeen toi merkkikohtainen johtosarja.

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 14.12.2008 8:12

On se liitin ainaki ihan samanlainen,kuin mtt tradingin kuvassa,niitten sivuilla. Ehkä sitte audissa on erilainen pumppu? 3 liitin paikkaa siinä on päällekkäin. ylin on mustan värinen liitin,keskimmäinen kermanvalkoinen ja alin on musta. Nihinkään noista ei se johtosarjan liitin sovi.

Aloin siis asentamaan tota lukko sarjaa sillä yleismallisella johtosarjalla. Otin avaus ja lukitus signaalin ovessa olevasta lukitus napista, mutta nyt kun oon kaikki johdot kytkeny, niin kaukosäätimestä painaessa kuuluu boksista vaan napsutusta, Kytkin johtdon mese.fi foorumilta löytyneen ohjeen mukaan:
Oranssi - ei kytketä.
Valkoinen - lukitussignaali
Keltainen - maa
Oranssi/musta - ei kytketä
Valkoinen/musta - avaussignaali
Keltainen/musta - maa
Musta - maa
Punainen - jatkuva virta
Punainen/musta - ei kytketä
Vaaleanpunainen - maa
Ruskea - vilkku
Ruskea - toisen puolen vilkku
Vihreä - ei kytketä

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 14.12.2008 8:37

No lukeeko tuossa johtosarjan "myyntiesitteessä " että sopii a4 audiin? ei mielestäni missään kohtaa.
Tuo sopii siis noihin edellisen mallisarja passatteihin ja golffeihin. todennäköisesti kävis corraadoonkin..

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 14.12.2008 9:34

huomasin kyllä ostaessakin,että ei lukenut. Mutta oletin,että passatissa on samat stydeemit.

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 14.12.2008 20:33

Muistithan katkaista sen johtohtolenkin siitä ohjainboksin kyljestä, millä valitaan pitempi pulssi paineilmatoimisia keskuslukkoja varten? Oletko tarkistanut onko auton keskuslukko positiivisella vai negatiivisella ohjauksella?

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 15.12.2008 8:18

Onko tämä johtolenkki se musta pala, mitä voi siirrellä 3pinnin välissä? Pitääkö se katkaista pitkittäis vai poikittais suunnassa? Sain ovet lukittua, kun maadoitin virtakynän, mutta auki ne ei menneet mistään pinnistä. Nämä siis sen oven lukitusnapin liittimestä kokeiltuja. Ens kerralla ku yritän asennella tota, niin täytyy pumpun liittimiltä kokeilla se aukaisu ja lukitus.

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 15.12.2008 21:35

Sulla on ilmeisesti erilainen sarja ku mulla oli noin vuosi sitte ku ostin. Siinä ei ollu jumpperia, vaan sulku/avauspulssin pituus saatiin muutettua katkaisemalla johtolenkki ohjainboksin kyljestä. Sulla se ilmeisesti valitaan jumpperilla. Älä mee sitä katkomaan. :-)

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 18.12.2008 8:13

Joo niin tuumasinki, että typeräähän tuota on mennä katkasemaan :) Varmaan vika oli siinä,että oli väärissä johdoissa. Täytynee viikonloppuna kokeilla uusiksi.

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 19.12.2008 12:42

Kuis muuten paristo vaihdetaan tohon originaaliin -03 golffin avaimeen?
Tossa äkkiä sitä kattelin, et miten se aukee, mut en tajunnu (jäässä) :D

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 21.12.2008 18:01

Nyt sain asennettua stilettisetin audiini. Löysin toimivan kytlentäohjeen mese.fi foorumilta, siitä kun vähä a4:seen sovitti,niin hyvin rokkas ;) Mistähän kannattas ottaa vilkuille ohjaus,kun asennin ton keskusyksikön tonne sulaketaulun yläpuolelle.

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 22.12.2008 16:15

Tänään tuli haettua mtt tradingin sarja. Lukitus ja avaus toimii jo loistavasti. Vielä tosiaan pitäisi keksiä mihin nuo vilkun karvat tökkää???

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 22.12.2008 17:39

Mä liitin ne vilkkujen ohjaukset vilkun viiksen johtoihin. Se oli siinä sopivasti lähellä, ku asensin sen boksin sinne ratin alle auton oman keskuslukitusboksin viereen.
Vilkku päälle ja virtakynällä ettimään oikeat johdot.

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 22.12.2008 18:53

Ratkaisu vilkku-ongelmaan. Vedin piuhat vilkunreleelle ja siihen patentilla kiinni. Ei ole tapana tehdä tuollasta mutta kun meni hermot...

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 26.12.2008 13:35

ilkka j: varmaan sen avaimen saa halkaistua, niinkuin nää tarvikemallit?

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 12.9.2011 8:40

Saman homman kans minäkin painin. Vaihdettua tuli tuollanen -00 3b passatti, siinä on kaukosäätönen keskuslukko, mutta ei ole stilettiavainta. Eli normi avain + erillinen kaukosäätö "ohjain"

Tarkoituksena olisi hommata stilettiavaimet, miten on, onnistuuko vaihtaa vain nuo hilppeet stilettiavaimen kuoriin ja that's it, vai meneekö mutkikkaammaksi? :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.9.2011 4:42

Ei se alkuperäinen systeemikään kovin vaikeaa ole sinne laittaa. Eli mukavuusmoduuli kiinni ja siihen kaukosäätimen koodaaminen. Itse vaihdoin mukavuusmoduulin 1j0->1c0 joka käyttää eri kieltä. Tämä siis golf 4. Muista en tiedä. Kannattaa kattoa ebayst käytettyjä moduuleja. jossain 60-80e hinnoissa pyörii, kaukosäädin on joku 10-50e/kpl.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 23.11.2011 15:32

Mulla on kolmoskoppanen golffi ja siinä on toi kauko-ohjattu keskuslukko jo vakiona, saako tommosta stilettiavainta siihen millään? Tai siis millanen homma on saada toimiin?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 24.11.2011 22:01

^toteutuksia on varmaan yhtä monta kuin tekijää, mutta helpoimmalla ja halvimmalla pääset, kun laitat flippiavaimilla varustetun halpissarjan alkuperäisen rinnalle ja riistät alkuperäisistä avaimista sirut.

Jos vähän OEM:ää haluat niin ota tarvikemallin aftermarket "stilettiavainsarjan ja siitä avaimen sisukalut IV:n avaimeen ja loppusarja autoon kiinni.

Toki voit alkuperäisen avaimen sisukaluja yrittää sovittaa flippiavaimeen, mutta askartelutaitoja ja vakaata kättä vaaditaan.

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 3.1.2012 20:39

Osuu tää topic mun asiaan. Saako Audin kaukosäätöavaimeen pelkkää kaukosäätimen osaa? Kake ilmeisesti rikki kun patterin vaihtokaan ei saanut sitä toimimaan.

-JK-
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.10.2011 23:24

ViestiKirjoittaja -JK- » 3.1.2012 22:48

Niille jotka 4-5 kopan volkkareihin ettii avainta niin suosittelen suuresti kurkkaamaan Ebayhin. Ite ostin omaan golffiin tämän ei ole hinnalla ainakaan pilattu ja on paikka sirulle. Eli vanhasta avaimesta vaihdan sirun tohon ja tietysti jyrsintä, kokonais kustannu ~20€.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.1.2012 4:02

Riippuu audista ja avaimesta, eli stiletti jne....Stiletteihin yleensä saa.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 4.1.2012 9:30

Minullekin tuli eilen postissa tuo MTT-Tradingin V60 stiletti/kaukosäätö -setti Golf IV -98 TDI:hin. Tarvisin vähän apua kyseisen sarjan asennuksen kanssa. Eikös homman pitäisi toimia niin että liittää ohjauksen kuskin ovelta tuleviin johtoihin (oranssi-vihreä ja oranssi-ruskea)? Entä millaista kytkenttää olette käyttänyt? Jompaa kumpaa näistä: "Figure B positive trigger wiring diagram" tai "Figure C negative trigger wiring diagram"? Vai olenko täysin hakoteillä. Jos jostain löytyisi kuvitettu DIY ohje vaikka englanniksi niin auttaisi todella paljon.

Äpsä
-
Viestit: 12
Liittynyt: 6.2.2011 17:43

ViestiKirjoittaja Äpsä » 4.1.2012 12:11

Tässois tämmönen oma kaavio kun mikään ohjeiden kaavio ei pelittänyt.
Ja auto oli Golf IV TDi
Kuva

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 4.1.2012 13:31

Paljon kiitoksia! Vielä jos sen verran valaiset asiaa että missä tarkalleen sijaitsevat nuo pinni 24 ja pinni 4? itse kun meinasin ohjauksen kytkeä kuskin ovelta, olisiko edes toiminut niin?

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 4.1.2012 16:01

Mun Audin avain on sellainen stiletti, mutta mistä saisi edullisimmin pelkän kaken osan?

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 4.1.2012 18:45

Voe elämä! Nyt tarvis löytää ne oikeat paikat niille lukkojen ohjaus johdoille. Johdot on nyt muuten kuten Äpsän kaaviossa, mutta minkä liittimen pinneihin 4 ja 24 ne ohjaus johdot nyt tulisi kytkeä? Autodata näytti kuskin oven johtosarjasta k-lukon johdoiksi oranssi-vihreän ja oranssi-ruskean, niillä ei ainakaan pelitä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.1.2012 19:14

Eikös se liitin ole siellä kuskin ovessa,iso liitin sähkölasin moottorissa. Vaatii siis ovipahvin irroituksen.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 4.1.2012 23:56

Siellähän se oli. Nyt toimii. Kiitokset Äpsälle ja Sebastianille!

*btw: Mulla oli siinä #4 -pinnissä puna-vihreä johto, vitosessa oli se kelta-vihreä. Nelos-pinnistä kuitenkin toimii. Ja #24 -pinnissä oli siis se kelta-sininen.

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 30.6.2012 9:51

Noissa sarjojen mukana tulevissa avaimissa ei ilmeisesti ole "tyhjää" sirua mukana?
Käsittääkseni markettien suutarit pystyvät kopioimaan sirun omiin avainaihioihinsa mutta saisiko sarjan stilettiä koodattua ilman vanhan avaimen hajoitusta?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.6.2012 15:17

Aftermarket sarjojen avaimissa ei tule tyhjää sirua mukana, mutta markettisuutareilla niitä on ja alkup. avaimen sirutietojen kopionti uuteen blancoon onnistuu kyllä.

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

Uusi sarja kiinni GTI Golf mk3

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 9.7.2012 14:55

No niin, uusi Inca-Pro V60 sarja kiinni. Johtosarjaa en tilannut koska niitä ei ollut varastossa mutta vanhan sarjaa modaamalla kytkentä onnistui. Kytkentäkaavio löytyi oheisesta linkistä:

https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/installing-an-aftermarket-keyless-central-locking-system-in-a-b3b4-passat

Liittimen pinnit pumpulla oli siis seuraavat: (suluissa incapron piuhojen värit)

T12/1 +12V (punainen, keltainen, kelta/musta)
T12/3 maa (musta)
T12/7 ovikytkin (valkoinen)
T12/10 ovikytkin (valko/musta)

Espoon Sellon suutari ei suostunut tekemään irrallista sirua mutta ostin sitten ylimääräisen avaimen, josta purin sirun stilettiavaimeen. Näin jäi alkuperäiset avaimet ehjäksi.

Stilettiavain on kyllä hieman iso mk3:sen virtalukkoon..

Täytyy vielä kytkeä vilkun johdot takavilkuille ja katsoa saisiko konttiin pujoteltua piuhat solenoidia varten.

cyril
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.9.2011 15:07

ViestiKirjoittaja cyril » 19.7.2012 14:56

Samaa sarjaa mitä MTT:ltä saa löytyy täältä edukkaammin.

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 10.11.2012 16:41

Itellä on 3b passatissa ilmeisesti Cobran keskuslukitus järjestelmä, tuli mieleen että oisko mahdollista "koodata" stilettiavain toimimaan tuon keskuslukituksen järjestelmän kanssa vai onko helpompaa hommata kokonaan uus stilettiavain setti?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.11.2012 0:07

Ilmeisesti tämän näköinen kaukosäädin kyseessä.
Varmasti helpoimmalla pääsee vaihtamalla stilettiavaimella varustetun sarjan Cobran tilalle kaikkineen päivineen, mutta tosiharrastaja sovittelisi ehkä Cobran elektroniikan OEM-stilettiavaimen sisälle, sillä 'koodaaminen' ei taida onnistua.

e:
Itellä on 3b passatissa ilmeisesti Cobran keskuslukitus järjestelmä
Siis onko Passatissasi alkuperäinen VW:n keskuslukitus + Cobran kaukosäätösarja, vai Cobraa kaikki osat?

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 11.11.2012 0:29

Ilmeisesti vaan heitetty cobran kauko-ohjaus setti. Ja joo just tuollanen ohjain siinä on.

Ittekki aattelin että varmaan helpoin tilata koko setti uus ebaystä nii selviää ilman mielenrauhan menetystä, voi olla aika vaikeeta siirtää tuon ohjaimen elektroniikka stilettiin..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.11.2012 17:25

Tuota MTT-Tradingin sarjaa tullu kateltua. Niin meneekö tuo sarja 3golfiin suoraan kiinni tällä johtosarjalla? Tuleekossa tossa sitten hyvät ohjeet mukana missä on vilkkujen + takaronkin solenoidin avaus ja ikkunoiden kiinni meno kytkentä ohjeet?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 12.11.2012 19:16

^Tuo on p&p johtosarja g3:n alipainepumpulle, eli vanha liitin auki ja johtosarja väliin. (Omaan avoon laitettaessa joutui kuitenkin vaihtamaan auki/kiinni johtimet keskenään oikean toiminnan aikaansaamiseksi)

Vilkkujen johdot voi kytkeä suoraan takavalojen vapaisiin liittimiin apicoilla.

Tavaratilan kannessa ei ole alunperin solenoidia, joten sellaisen + releen joutuu asentamaan, mikäli haluaa kannen avausnapin käyttöön. Ohjeesta selviää kyllä kytkentä.

Mahdollisesta sähköikkunoiden/kattoluukun ohjauksesta ei ole muistikuvaa, kun omassa on tuo Confort toiminto, niin kriittisempää oli avaus- ja sulkusignaalin pituus, jotta ikkunat eivät aina ole matkalla alas kun ovet avaa ja toisinpäin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.11.2012 19:18

Mitenkäs sait sen signaalin oikean mittaiseksi? Itsellänikin on tuo comfort ominaisuus siis.

Tuon solenoidi homman tiesinkin, sen takia ajattelinkin samaan aikaan asentaa solenoidin luukkuun, kun tuo nykyinen avausnappi ei oikein suostu tottelemaan...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.11.2012 0:49

Mitenkäs sait sen signaalin oikean mittaiseksi? Itsellänikin on tuo comfort ominaisuus siis.
Sarjan keskusyksikössä ei ole jumppereita vaan johtosilmukka, mikä katkaisemalla signaalin pituus valitaan (kaksi vaihtoehtoa: lyhyt ja pitkä). Muistaakseni tässä ei tarvinnut muuttaa mihinkään eli luuppi jäi katkaisematta kun signaali oli sopivan mittainen "tehdasasetuksella".

Aikaisemmin itselläni oli toisen valmistajan sarja jossa keskusyksiköstä säädettiin pulssin pituutta jumppereilla, eikä sopivan pituista pulssia tahtonut löytyä millään: joko ikkunat aukesivat "tuuletusasentoon" tai lukitus ei toiminut oikein.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.11.2012 12:21

Vilkkujen johdot voi kytkeä suoraan takavalojen vapaisiin liittimiin apicoilla.


Väläyttääkö se tuolla tavalla vain takavilkkuja vai kaikkia?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.11.2012 16:57

Väläyttääkö se tuolla tavalla vain takavilkkuja vai kaikkia?
Kaikkia. Samat piuhat kulkee sulaketaulun takaa helmakoteloa pitkin takavaloille, eli turha sinne enää johtoja eteen vetää.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.11.2012 19:54

Noni hyvä, kiitoksia! Pitää tuota alkaa sitten ihmettelemään kunhan saa tilattua tuon sarjan.

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 12.12.2012 12:42

Vihjaistaampa tänne, että jos alkaa ottaan hermojen päälle inca-pron kamala muovinen, nitisevä ja heiluva stiletti mallin avain, niin lievällä modaamisella sopii sisuskalut OEM-avaimen kuoriin. Piirilevyä vähän piti viilata, kun siinä oli "tyhjää" reippaasti ja itse avainosaa hieman dremelöidä, nyt on kunnon kuoret ja avain ei enään heilu ympäriinsä.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 12.12.2012 12:58

Noniin hieno että joku on toiminut pellepelottomana, itekkin harkinnu oem avaimen tilaamista mut nyt tuli varmistus viä että kyllä ne sinne sopii, ja jos ei sovi niin ne sovitetaan!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.2.2013 16:46

Saakos tuota MTT-Tradining sarjaa jostain muualta tilattua? Heillä ainoat maksutavat ovat paypal tai tilisiirto ja mulla taas käteisenä tuota varten säästetyt rahat. Pankkiinkaan en jaksaisi alkaa noita viemään.

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 14.5.2013 22:07

Tilasin Espanjan Poloon sarjan Ebaysta, sama kuin MTT-Tradingin myymä. Hintaa tosin vain hieman yli pari kymppiä. MTT-Tradingista tilasin johtosarjan joka meni melkein plug 'n play paikalleen. Vilkkujen ohjauksen otin vetokoukun johdoista.

Turkulainen Avain-Tuote varoitteli kiinalaisten avaimien jyrsinnästä, eivät ole messinkiseosta vaan jotain paskarautaa joka on liian kovaa koneelle. Sanoivat että näissä tapauksissa asiakas maksaa uuden terän (300€) kun on kerran varoitettu. Ostin siis heiltä aihiot jyrsittynä (40€), toimivat kuten pitää, eli avain kuluu ja lukot ei.

Ajoneston siru oli sellainen musta palikka, joka lähti lämmittämällä irti. Linkkuavaimeen kannattaa laittaa esim. kuumaliimalla kiinni, pudotessaan lattialle siru saattaa irrota avaimesta ja auto ei käynnisty.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.5.2013 22:58

Laitatko linkkiä tuotteeseen? Onko avainrunko kuinka tukevaa tekoa? Paljonko kustansi kaikkineen?

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 15.5.2013 10:19

No vähän väärin muistin hinnan tai sitten on noussut. Halvempi kuitenkin kuin MTT-Tradingilla: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=370448207989

Avain on ihan kelvollinen, ei nyt ihan samaa tekoa kuin orkkis VW. Tuossa boksissa oli liitin hieman lyhyempi (tai pidempi, ei muista) kuin johtosarjassa joten pinnit piti siirtää liittimestä toiseen, helppo homma.

Tuo koko setti oikeilla HAA avainaihioilla kaiverrettuna oli varmaan jotain satasen luokkaa, joista n. 40e oli ne avaimet.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.5.2013 14:46

Onko porukalla tietoa löytyykö noita kaksinappisina? Tuo tavaratilan nappi olisi mulla turha.

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 15.5.2013 14:50

En ole ainakaan nähnyt. Tosin ei kai siitä napista haittaakaan ole? Sillä voi ohjata jotain hauskaa, esim valot päälle. Tuossahan on vielä lisäksi ikkunoiden ohjaus.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 15.5.2013 16:02

^^ Kakkikseen on näppärä laittaa kannen avaus napilla, näin ainakin itse tein ja tekisin edelleen. Talven tuskailut jää historiaan.

Kaksinappista ei ole tullut vastaan, mutta ainahan 2-nappisen (OEM/tarvike) runkoon niitä kolminappisen sisukaluja voisi sovitella?

e: Itse mietin josko Inca-sarjaan saisi tukevammat kuoret näistä, kokemuksia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.5.2013 22:04

^^ Kakkikseen on näppärä laittaa kannen avaus napilla, näin ainakin itse tein ja tekisin edelleen. Talven tuskailut jää historiaan.
Audiin olisin tommosta vähän vailla. Golfissa on jo hälyttimen myötä.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa