Stilettiavaimesta...
Valvoja: ffp jäsenet
Stilettiavaimesta...
Oon noita topicceja lueskellut aiheesta, mutta jotkin jutut jäi vielä hampaankoloon...
Kyseessä on siis mtt-tradingin myymä Vw tylppä-avain V60.
Esim. miten ton ajonestolaitteen kanssa on, että saako sen sirun vaihdettua tohon uuteen avaimeen.
Lähinnä huolestuttaa kun vanhassa avaimessa on tommosta mustaa muovia avainosan tyvessä
n. 8mm joka menee lukkopesän sisään osittain kun avaimen työntää paikalleen...
Vaikuttaako ajonestolaitteeseen?
Ja onko passatissa toi pumppu myös takakontissa vasemmalla? Ja miten vilkut toteutettu?
Ja vielä ihan mielenkiinnosta, paljonko suurinpiirtein avaimen jyrsittäminen maksaa?
Kiitos vastaajille!
Kyseessä on siis mtt-tradingin myymä Vw tylppä-avain V60.
Esim. miten ton ajonestolaitteen kanssa on, että saako sen sirun vaihdettua tohon uuteen avaimeen.
Lähinnä huolestuttaa kun vanhassa avaimessa on tommosta mustaa muovia avainosan tyvessä
n. 8mm joka menee lukkopesän sisään osittain kun avaimen työntää paikalleen...
Vaikuttaako ajonestolaitteeseen?
Ja onko passatissa toi pumppu myös takakontissa vasemmalla? Ja miten vilkut toteutettu?
Ja vielä ihan mielenkiinnosta, paljonko suurinpiirtein avaimen jyrsittäminen maksaa?
Kiitos vastaajille!
Jyrsityttäminen on n. 15-30e/avain ja helpoin saada vilkkumaan kunhan vedät vaan niistä kahdesta johdosta missä on sulake niin oikealle etuvilkulle ja toinen johto vasemmalle etuvilkulle
Helppo ja nopea homma. Itteäkin kiinnostaa tuo, että miten se siru lähtee irti siitä kun se vissiin on liimattu? Ja että miten sen siis saa irti särkemättä sirua?
Helppo ja nopea homma. Itteäkin kiinnostaa tuo, että miten se siru lähtee irti siitä kun se vissiin on liimattu? Ja että miten sen siis saa irti särkemättä sirua?
Siru ei ole liimattu alkuperäiseen avaimeen.
Itse ainakin otin sirun pois varovasti raaputtamalla avaimesta sen pienen muoviväkäsen joka pitää sirua paikoillaan.
V60 avaimeen sitten laitoin pienen tipan pikaliimaa ja laitoin sirun paikoilleen.
Hyvin toimii ja suosittelen kyllä.
Helppo oli kytkeä kun on hyvät ohjeet. Vilkunjohdot sai näppärästi kuskin jalkatilasta vasemmalta puolelta. Itse ohjainboksin laitoin reletaulun päälle ja 2 johtoa piti vetää ovipahvin taakse.
Tuolla lisää aiheesta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... hlight=v60
Itse ainakin otin sirun pois varovasti raaputtamalla avaimesta sen pienen muoviväkäsen joka pitää sirua paikoillaan.
V60 avaimeen sitten laitoin pienen tipan pikaliimaa ja laitoin sirun paikoilleen.
Hyvin toimii ja suosittelen kyllä.
Helppo oli kytkeä kun on hyvät ohjeet. Vilkunjohdot sai näppärästi kuskin jalkatilasta vasemmalta puolelta. Itse ohjainboksin laitoin reletaulun päälle ja 2 johtoa piti vetää ovipahvin taakse.
Tuolla lisää aiheesta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... hlight=v60
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
En kyllä pikaliimalla sirua laittaisi. Ei ne avaimet kuitenkaan ikuisia ole ja irti pitää se siru joskus saada.
Omassa oli vanhassa avaimessa liimattu ja oli melko kiva irroittaa se hajottamatta sirua. Vanhassa avaimessa nyt mukava kolo sirun kohdalla ;-)
En uskalla edes ajatella mitä uusi siru maksaa...
Omassa oli vanhassa avaimessa liimattu ja oli melko kiva irroittaa se hajottamatta sirua. Vanhassa avaimessa nyt mukava kolo sirun kohdalla ;-)
En uskalla edes ajatella mitä uusi siru maksaa...
Ite tuli kans eilen tilattua tuollanen stiletti avain setti. Mut mut, mites kun mulla tuli vaan
yks avain -97 pasuunan mukana ja olis kuitenkin mukava saada molemmat uudet avaimet toimimaan. Saako noita siruja tilattua jostain ja jos saa niin mistä?
Vai onko tuossa mun autossa edes ajonestoa tms. siruja?
Ja jos joku kuopion suunnalla osais avittaa asennuksessa niin kiitollinen olisin ja palkkiolla muistaisin.
yks avain -97 pasuunan mukana ja olis kuitenkin mukava saada molemmat uudet avaimet toimimaan. Saako noita siruja tilattua jostain ja jos saa niin mistä?
Vai onko tuossa mun autossa edes ajonestoa tms. siruja?
Ja jos joku kuopion suunnalla osais avittaa asennuksessa niin kiitollinen olisin ja palkkiolla muistaisin.
Kyllä sieltä vanhasta avaimesta varmaan siru löytyy. Ite liimasin sen uuteen avaimeen tipalla silikoonia. Ei pitäis vaatia niin suurta väkivaltaa, jos joutuu irrottaan joskus.
Voipi olla, että joudut hankkia merkkiliikkeen kautta uuden koko avaimen, jos ei löydy suutaria/lukkoliikettä joka pystyy kopioimaan sirun. Eivät taida merkkiliikkeestä toimittaa pelkkiä siruja.
Voipi olla, että joudut hankkia merkkiliikkeen kautta uuden koko avaimen, jos ei löydy suutaria/lukkoliikettä joka pystyy kopioimaan sirun. Eivät taida merkkiliikkeestä toimittaa pelkkiä siruja.
No aika kivastihan toi siru oli liimattu avaimeen... Puolen tunnin ähkimisen jälkeen sain toisesta
avaimesta sirun ehjänä irti... Toisesta en oo ees kokeillu... No nyt pitäis saada toi uusi avain
uritettua/jyrsittyä... Mistähän päin kannattais käydä kysäsemässä, kun tikkurilassa tuhattaituri ei osannut tehdä ja jumbossa pyysivät jotain ihan älytöntä hintaa...
Eli jos jollain vinkkejä niin laittakaa ihmeessä... Ja mielellään PK-seudulta...
avaimesta sirun ehjänä irti... Toisesta en oo ees kokeillu... No nyt pitäis saada toi uusi avain
uritettua/jyrsittyä... Mistähän päin kannattais käydä kysäsemässä, kun tikkurilassa tuhattaituri ei osannut tehdä ja jumbossa pyysivät jotain ihan älytöntä hintaa...
Eli jos jollain vinkkejä niin laittakaa ihmeessä... Ja mielellään PK-seudulta...
Täällä päin ainakin paikallinen lukkocenter jyrsi avainrungot 10e hintaan molemmat aihiot. Mielestäni oli aika sopiva hinta. Ja kuten aikasemminkin tuli mainittua niin tuon sirun saa kaiveltua sieltä vanhasta avaimesta, ainakin mk3 terävän puukon ja vähän ajan näpräämisen jälkeen sen sieltä pois sai ja V60 valmis paikka, se paikalleen ja avain jyrsityksi niin johan toimii!
Stevie kirjoitti:No niinku sanottu niin kyllä se sieltä maltilla toisesta avaimesta jo lähti, mut toisesta en
viitti vielä repiä pois että on ees joku avain mikä toimii...
Kai se sit on lähdettävä lohjalle lukkocenteriin prrkle!
Minkälainen avain noissa uudemmissa Passateissa sitten on, joku erikoinen ura-avain mitä ei saa jyrsittyä ihan perusvehkeillä? Kun mk3 semmoinen "perusavain" vielä ainakin niin saivat lukkocenterissä jyrsittyä, mutta en sitten tiedä noista uudemmista vehkeistä..
Tollanen kun toi mtt:n myymä v60 malli...
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=59
Kyllähän noita joku täälläkinpäin tekee, mut kuka ja missä...?
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=59
Kyllähän noita joku täälläkinpäin tekee, mut kuka ja missä...?
Sami-88 kirjoitti:ei se lähe edes käyntiin jos ei ole sitä sirua... tarttee sen tiedon siintä
Lähtee kyllä, mutta ei käy kuin parin sekunnin ajan.
Itsellä -95 Vento ja myöskin ajonestosiru avaimesta löytyy, eikä tuo mikään huippuvarusteltu malli ole muutenkaan joten luulisin, että on tullut jo aikaisemmin vakiovarusteeksi. Helposti kuitenkin löytyi siru vanhasta avaimesta ja pienen vääntämisen jälkeen saikin sen sieltä kolostaan irti ja V60 avaimeen sisälle. Hyvin on pelittänyt jo muutaman kuukauden.
Itsellä -95 Vento
50% varmuudella väitän että autosi on "teknisesti" -96 mallia ;)
Esim tällä näkee vuosimallin: http://www.abvwc.org.uk/vw_vin.htm
Onko noi oikeasti laadukkaan oloiset avaimet, vai onko rimpulat? Ostin joskus edelliseen bemariini inca pro merkkiset "salmiakin" malliset avaimet ja ne oli ainakin aivan luokattoman huonot. Avainta käännettäessä tuntui, että itse metalli irtoaa muovista ja avain osa klappasi aika reilusti. Tuli semmonen halpa kiinalainen jäljitelmä mieleen.
tuli ja tilattua tuollainen mtt-traidingin stiletti avain+johtosarja ja autona on -95 passat variant... tänään kävin hakee matkahuollosta ja heti vaan paikoilleen ja hyvin tuntuu pelaavaan.Avaimet on ihan ok:n oloiset.....
sitten ongelmaan eli jo ennen tuon asennusta niin kuskin ovesta avattaessa aukeaa kaikki ovet ja luukut,mutta pelkääjän ovesta avattaessa aukeaa kaikki paitsi kuskin ovi ja tolla stiletti systeemillä tosiaan kaikki paitsi kuskin ovi... onko kellään hajua mikä ois vikana,ilmeisesti kuskin ovessa jotain häikkää?
sitten ongelmaan eli jo ennen tuon asennusta niin kuskin ovesta avattaessa aukeaa kaikki ovet ja luukut,mutta pelkääjän ovesta avattaessa aukeaa kaikki paitsi kuskin ovi ja tolla stiletti systeemillä tosiaan kaikki paitsi kuskin ovi... onko kellään hajua mikä ois vikana,ilmeisesti kuskin ovessa jotain häikkää?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
nyt vika korjattu keskuslukosta ja pelittää... oli moottorin päästä letku poikki :).
nyt toimii stiletistä kaikki ovet ja sain jopa ajonestosirun siirrettyä stilettiin....
eipä ollu kallis käydä teettää avaimet,paikallinen suutari otti 7 euroa kahdesta avaimesta....
jouduin vaan irroittaa avain osan säätimestä kun ei olis muuten mahtunu sen koneeseen.
nyt toimii stiletistä kaikki ovet ja sain jopa ajonestosirun siirrettyä stilettiin....
eipä ollu kallis käydä teettää avaimet,paikallinen suutari otti 7 euroa kahdesta avaimesta....
jouduin vaan irroittaa avain osan säätimestä kun ei olis muuten mahtunu sen koneeseen.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
ostitko mallikohtaisen johtosarjan kanssa vai pelkän boxin kanssa missä mukana yleismallin johtosarja... itse ostin passattiin merkki kohtaisen johtosarjan tohon sarjaan lisäksi(maksoi+15 euroa)niin oli helppo asentaa sen kanssa.... keskuslukon pumpusta vaan johtoliitin irti ja toi keskuslukon johtosarja kiinni siihen väliin ja toinen pää kiinni boxiin ja keskuslukko kaukosäätöinen.....
oisko menny aikaa 10 minuuttia.....
oisko menny aikaa 10 minuuttia.....
No siinä kait se vaikeus sitten onkin. Kun tuo johtosarja on vaan,että liitin boxiin ja johtoja. Pitäis varmaan tilata se mallikohtainen johtosarja, niin sais ton kiinni. Käyköhän tämä johtosarja myös audiin: http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=61
vittu rupee meneen hermo! Tilasin nytte ton johtosarjan, josta linkin laitoin ylempää viestiin. Johtosarjassa on sellanen leveä liitin(ei se valkoinen ohjainboksin)mutta ei vaan löydy kuskin jalkatilassa olevista liittimistä siihen sopivaa. Eikä ainakaa takaluukussa sijaitsevan lukkojen pumpun luota päällimmäinen liitin sovi. Missä vitus se liitin sitte on? Kyllä tos ny satavarmaan on samat lukko systemit ku passatis, on vag niin sisäsiittonen. Vittu taidan ruveta ryyppään...
On se liitin ainaki ihan samanlainen,kuin mtt tradingin kuvassa,niitten sivuilla. Ehkä sitte audissa on erilainen pumppu? 3 liitin paikkaa siinä on päällekkäin. ylin on mustan värinen liitin,keskimmäinen kermanvalkoinen ja alin on musta. Nihinkään noista ei se johtosarjan liitin sovi.
Aloin siis asentamaan tota lukko sarjaa sillä yleismallisella johtosarjalla. Otin avaus ja lukitus signaalin ovessa olevasta lukitus napista, mutta nyt kun oon kaikki johdot kytkeny, niin kaukosäätimestä painaessa kuuluu boksista vaan napsutusta, Kytkin johtdon mese.fi foorumilta löytyneen ohjeen mukaan:
Oranssi - ei kytketä.
Valkoinen - lukitussignaali
Keltainen - maa
Oranssi/musta - ei kytketä
Valkoinen/musta - avaussignaali
Keltainen/musta - maa
Musta - maa
Punainen - jatkuva virta
Punainen/musta - ei kytketä
Vaaleanpunainen - maa
Ruskea - vilkku
Ruskea - toisen puolen vilkku
Vihreä - ei kytketä
Aloin siis asentamaan tota lukko sarjaa sillä yleismallisella johtosarjalla. Otin avaus ja lukitus signaalin ovessa olevasta lukitus napista, mutta nyt kun oon kaikki johdot kytkeny, niin kaukosäätimestä painaessa kuuluu boksista vaan napsutusta, Kytkin johtdon mese.fi foorumilta löytyneen ohjeen mukaan:
Oranssi - ei kytketä.
Valkoinen - lukitussignaali
Keltainen - maa
Oranssi/musta - ei kytketä
Valkoinen/musta - avaussignaali
Keltainen/musta - maa
Musta - maa
Punainen - jatkuva virta
Punainen/musta - ei kytketä
Vaaleanpunainen - maa
Ruskea - vilkku
Ruskea - toisen puolen vilkku
Vihreä - ei kytketä
Onko tämä johtolenkki se musta pala, mitä voi siirrellä 3pinnin välissä? Pitääkö se katkaista pitkittäis vai poikittais suunnassa? Sain ovet lukittua, kun maadoitin virtakynän, mutta auki ne ei menneet mistään pinnistä. Nämä siis sen oven lukitusnapin liittimestä kokeiltuja. Ens kerralla ku yritän asennella tota, niin täytyy pumpun liittimiltä kokeilla se aukaisu ja lukitus.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Saman homman kans minäkin painin. Vaihdettua tuli tuollanen -00 3b passatti, siinä on kaukosäätönen keskuslukko, mutta ei ole stilettiavainta. Eli normi avain + erillinen kaukosäätö "ohjain"
Tarkoituksena olisi hommata stilettiavaimet, miten on, onnistuuko vaihtaa vain nuo hilppeet stilettiavaimen kuoriin ja that's it, vai meneekö mutkikkaammaksi? :)
Tarkoituksena olisi hommata stilettiavaimet, miten on, onnistuuko vaihtaa vain nuo hilppeet stilettiavaimen kuoriin ja that's it, vai meneekö mutkikkaammaksi? :)
Ei se alkuperäinen systeemikään kovin vaikeaa ole sinne laittaa. Eli mukavuusmoduuli kiinni ja siihen kaukosäätimen koodaaminen. Itse vaihdoin mukavuusmoduulin 1j0->1c0 joka käyttää eri kieltä. Tämä siis golf 4. Muista en tiedä. Kannattaa kattoa ebayst käytettyjä moduuleja. jossain 60-80e hinnoissa pyörii, kaukosäädin on joku 10-50e/kpl.
^toteutuksia on varmaan yhtä monta kuin tekijää, mutta helpoimmalla ja halvimmalla pääset, kun laitat flippiavaimilla varustetun halpissarjan alkuperäisen rinnalle ja riistät alkuperäisistä avaimista sirut.
Jos vähän OEM:ää haluat niin ota tarvikemallin aftermarket "stilettiavainsarjan ja siitä avaimen sisukalut IV:n avaimeen ja loppusarja autoon kiinni.
Toki voit alkuperäisen avaimen sisukaluja yrittää sovittaa flippiavaimeen, mutta askartelutaitoja ja vakaata kättä vaaditaan.
Jos vähän OEM:ää haluat niin ota tarvikemallin aftermarket "stilettiavainsarjan ja siitä avaimen sisukalut IV:n avaimeen ja loppusarja autoon kiinni.
Toki voit alkuperäisen avaimen sisukaluja yrittää sovittaa flippiavaimeen, mutta askartelutaitoja ja vakaata kättä vaaditaan.
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
Niille jotka 4-5 kopan volkkareihin ettii avainta niin suosittelen suuresti kurkkaamaan Ebayhin. Ite ostin omaan golffiin tämän ei ole hinnalla ainakaan pilattu ja on paikka sirulle. Eli vanhasta avaimesta vaihdan sirun tohon ja tietysti jyrsintä, kokonais kustannu ~20€.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Minullekin tuli eilen postissa tuo MTT-Tradingin V60 stiletti/kaukosäätö -setti Golf IV -98 TDI:hin. Tarvisin vähän apua kyseisen sarjan asennuksen kanssa. Eikös homman pitäisi toimia niin että liittää ohjauksen kuskin ovelta tuleviin johtoihin (oranssi-vihreä ja oranssi-ruskea)? Entä millaista kytkenttää olette käyttänyt? Jompaa kumpaa näistä: "Figure B positive trigger wiring diagram" tai "Figure C negative trigger wiring diagram"? Vai olenko täysin hakoteillä. Jos jostain löytyisi kuvitettu DIY ohje vaikka englanniksi niin auttaisi todella paljon.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Voe elämä! Nyt tarvis löytää ne oikeat paikat niille lukkojen ohjaus johdoille. Johdot on nyt muuten kuten Äpsän kaaviossa, mutta minkä liittimen pinneihin 4 ja 24 ne ohjaus johdot nyt tulisi kytkeä? Autodata näytti kuskin oven johtosarjasta k-lukon johdoiksi oranssi-vihreän ja oranssi-ruskean, niillä ei ainakaan pelitä.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Uusi sarja kiinni GTI Golf mk3
No niin, uusi Inca-Pro V60 sarja kiinni. Johtosarjaa en tilannut koska niitä ei ollut varastossa mutta vanhan sarjaa modaamalla kytkentä onnistui. Kytkentäkaavio löytyi oheisesta linkistä:
https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/installing-an-aftermarket-keyless-central-locking-system-in-a-b3b4-passat
Liittimen pinnit pumpulla oli siis seuraavat: (suluissa incapron piuhojen värit)
T12/1 +12V (punainen, keltainen, kelta/musta)
T12/3 maa (musta)
T12/7 ovikytkin (valkoinen)
T12/10 ovikytkin (valko/musta)
Espoon Sellon suutari ei suostunut tekemään irrallista sirua mutta ostin sitten ylimääräisen avaimen, josta purin sirun stilettiavaimeen. Näin jäi alkuperäiset avaimet ehjäksi.
Stilettiavain on kyllä hieman iso mk3:sen virtalukkoon..
Täytyy vielä kytkeä vilkun johdot takavilkuille ja katsoa saisiko konttiin pujoteltua piuhat solenoidia varten.
https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/installing-an-aftermarket-keyless-central-locking-system-in-a-b3b4-passat
Liittimen pinnit pumpulla oli siis seuraavat: (suluissa incapron piuhojen värit)
T12/1 +12V (punainen, keltainen, kelta/musta)
T12/3 maa (musta)
T12/7 ovikytkin (valkoinen)
T12/10 ovikytkin (valko/musta)
Espoon Sellon suutari ei suostunut tekemään irrallista sirua mutta ostin sitten ylimääräisen avaimen, josta purin sirun stilettiavaimeen. Näin jäi alkuperäiset avaimet ehjäksi.
Stilettiavain on kyllä hieman iso mk3:sen virtalukkoon..
Täytyy vielä kytkeä vilkun johdot takavilkuille ja katsoa saisiko konttiin pujoteltua piuhat solenoidia varten.
Ilmeisesti tämän näköinen kaukosäädin kyseessä.
Varmasti helpoimmalla pääsee vaihtamalla stilettiavaimella varustetun sarjan Cobran tilalle kaikkineen päivineen, mutta tosiharrastaja sovittelisi ehkä Cobran elektroniikan OEM-stilettiavaimen sisälle, sillä 'koodaaminen' ei taida onnistua.
e:
Varmasti helpoimmalla pääsee vaihtamalla stilettiavaimella varustetun sarjan Cobran tilalle kaikkineen päivineen, mutta tosiharrastaja sovittelisi ehkä Cobran elektroniikan OEM-stilettiavaimen sisälle, sillä 'koodaaminen' ei taida onnistua.
e:
Siis onko Passatissasi alkuperäinen VW:n keskuslukitus + Cobran kaukosäätösarja, vai Cobraa kaikki osat?Itellä on 3b passatissa ilmeisesti Cobran keskuslukitus järjestelmä
Tuota MTT-Tradingin sarjaa tullu kateltua. Niin meneekö tuo sarja 3golfiin suoraan kiinni tällä johtosarjalla? Tuleekossa tossa sitten hyvät ohjeet mukana missä on vilkkujen + takaronkin solenoidin avaus ja ikkunoiden kiinni meno kytkentä ohjeet?
^Tuo on p&p johtosarja g3:n alipainepumpulle, eli vanha liitin auki ja johtosarja väliin. (Omaan avoon laitettaessa joutui kuitenkin vaihtamaan auki/kiinni johtimet keskenään oikean toiminnan aikaansaamiseksi)
Vilkkujen johdot voi kytkeä suoraan takavalojen vapaisiin liittimiin apicoilla.
Tavaratilan kannessa ei ole alunperin solenoidia, joten sellaisen + releen joutuu asentamaan, mikäli haluaa kannen avausnapin käyttöön. Ohjeesta selviää kyllä kytkentä.
Mahdollisesta sähköikkunoiden/kattoluukun ohjauksesta ei ole muistikuvaa, kun omassa on tuo Confort toiminto, niin kriittisempää oli avaus- ja sulkusignaalin pituus, jotta ikkunat eivät aina ole matkalla alas kun ovet avaa ja toisinpäin.
Vilkkujen johdot voi kytkeä suoraan takavalojen vapaisiin liittimiin apicoilla.
Tavaratilan kannessa ei ole alunperin solenoidia, joten sellaisen + releen joutuu asentamaan, mikäli haluaa kannen avausnapin käyttöön. Ohjeesta selviää kyllä kytkentä.
Mahdollisesta sähköikkunoiden/kattoluukun ohjauksesta ei ole muistikuvaa, kun omassa on tuo Confort toiminto, niin kriittisempää oli avaus- ja sulkusignaalin pituus, jotta ikkunat eivät aina ole matkalla alas kun ovet avaa ja toisinpäin.
Sarjan keskusyksikössä ei ole jumppereita vaan johtosilmukka, mikä katkaisemalla signaalin pituus valitaan (kaksi vaihtoehtoa: lyhyt ja pitkä). Muistaakseni tässä ei tarvinnut muuttaa mihinkään eli luuppi jäi katkaisematta kun signaali oli sopivan mittainen "tehdasasetuksella".Mitenkäs sait sen signaalin oikean mittaiseksi? Itsellänikin on tuo comfort ominaisuus siis.
Aikaisemmin itselläni oli toisen valmistajan sarja jossa keskusyksiköstä säädettiin pulssin pituutta jumppereilla, eikä sopivan pituista pulssia tahtonut löytyä millään: joko ikkunat aukesivat "tuuletusasentoon" tai lukitus ei toiminut oikein.
Vihjaistaampa tänne, että jos alkaa ottaan hermojen päälle inca-pron kamala muovinen, nitisevä ja heiluva stiletti mallin avain, niin lievällä modaamisella sopii sisuskalut OEM-avaimen kuoriin. Piirilevyä vähän piti viilata, kun siinä oli "tyhjää" reippaasti ja itse avainosaa hieman dremelöidä, nyt on kunnon kuoret ja avain ei enään heilu ympäriinsä.
Tilasin Espanjan Poloon sarjan Ebaysta, sama kuin MTT-Tradingin myymä. Hintaa tosin vain hieman yli pari kymppiä. MTT-Tradingista tilasin johtosarjan joka meni melkein plug 'n play paikalleen. Vilkkujen ohjauksen otin vetokoukun johdoista.
Turkulainen Avain-Tuote varoitteli kiinalaisten avaimien jyrsinnästä, eivät ole messinkiseosta vaan jotain paskarautaa joka on liian kovaa koneelle. Sanoivat että näissä tapauksissa asiakas maksaa uuden terän (300€) kun on kerran varoitettu. Ostin siis heiltä aihiot jyrsittynä (40€), toimivat kuten pitää, eli avain kuluu ja lukot ei.
Ajoneston siru oli sellainen musta palikka, joka lähti lämmittämällä irti. Linkkuavaimeen kannattaa laittaa esim. kuumaliimalla kiinni, pudotessaan lattialle siru saattaa irrota avaimesta ja auto ei käynnisty.
Turkulainen Avain-Tuote varoitteli kiinalaisten avaimien jyrsinnästä, eivät ole messinkiseosta vaan jotain paskarautaa joka on liian kovaa koneelle. Sanoivat että näissä tapauksissa asiakas maksaa uuden terän (300€) kun on kerran varoitettu. Ostin siis heiltä aihiot jyrsittynä (40€), toimivat kuten pitää, eli avain kuluu ja lukot ei.
Ajoneston siru oli sellainen musta palikka, joka lähti lämmittämällä irti. Linkkuavaimeen kannattaa laittaa esim. kuumaliimalla kiinni, pudotessaan lattialle siru saattaa irrota avaimesta ja auto ei käynnisty.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No vähän väärin muistin hinnan tai sitten on noussut. Halvempi kuitenkin kuin MTT-Tradingilla: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=370448207989
Avain on ihan kelvollinen, ei nyt ihan samaa tekoa kuin orkkis VW. Tuossa boksissa oli liitin hieman lyhyempi (tai pidempi, ei muista) kuin johtosarjassa joten pinnit piti siirtää liittimestä toiseen, helppo homma.
Tuo koko setti oikeilla HAA avainaihioilla kaiverrettuna oli varmaan jotain satasen luokkaa, joista n. 40e oli ne avaimet.
Avain on ihan kelvollinen, ei nyt ihan samaa tekoa kuin orkkis VW. Tuossa boksissa oli liitin hieman lyhyempi (tai pidempi, ei muista) kuin johtosarjassa joten pinnit piti siirtää liittimestä toiseen, helppo homma.
Tuo koko setti oikeilla HAA avainaihioilla kaiverrettuna oli varmaan jotain satasen luokkaa, joista n. 40e oli ne avaimet.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^^ Kakkikseen on näppärä laittaa kannen avaus napilla, näin ainakin itse tein ja tekisin edelleen. Talven tuskailut jää historiaan.
Kaksinappista ei ole tullut vastaan, mutta ainahan 2-nappisen (OEM/tarvike) runkoon niitä kolminappisen sisukaluja voisi sovitella?
e: Itse mietin josko Inca-sarjaan saisi tukevammat kuoret näistä, kokemuksia?
Kaksinappista ei ole tullut vastaan, mutta ainahan 2-nappisen (OEM/tarvike) runkoon niitä kolminappisen sisukaluja voisi sovitella?
e: Itse mietin josko Inca-sarjaan saisi tukevammat kuoret näistä, kokemuksia?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa