VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Menosuuntaan katsoessa vesikourussa oikealla puolen, eli vänkärinpuolella. ;)
Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.
Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.
Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.
Itelläni on tällä hetkellä joku RAY putkisto (tiedä sitte sanooko mitään?). Katilta eteenpäin 2,5", paitsi, että katti ei ole kiinni autossa kuin katsastuksen ajan. Tällä hetkellä autossa kiinni RAY:n valmistama keskivaimennin sekä resonaattori ja jotain se vielä kaipais ääniin, joten ajattelin resonaattorin poistoa :). Haluan kuitenkin, että pystyn ajamaan myös pitkää matkaa ilman, että korvissa soi...
Menosuuntaan katsoessa vesikourussa oikealla puolen, eli vänkärinpuolella. ;)
Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.
Totta, ajatusvirhe.
Joo ja kaiken lisäks ilmeisesti takavannekkin ihan solmussa (mukavat savut sieltä tupsahti) kun keskiö tipahtanu itestään parkkiksella eikä mene sinnepäinkään enää kiinni... Laakeri + napa + jarrulevyt + palat remppa ei sinäänsä mikään kummonen ois ollu mutta ei vitun vanteet... ÄÄÄH
Hartmannin putkistot on arvokkaita. Ainut joka tekee/teki syncroon putkistoja, hinta tais olla jotain 2k euroa... Sillä hakee jo ison läjän mutkia motonetistä tai teetättää jossain pajassa putkiston :)
Tosin vakiolle 2,5" on paras, viritetylle 3".
Jos hyttiin haluaa murinoita, niin ilmanputsarin boksiin vaan reikiä.
Tosin vakiolle 2,5" on paras, viritetylle 3".
Jos hyttiin haluaa murinoita, niin ilmanputsarin boksiin vaan reikiä.
Kestää, kannattaa ja toimii :)
75hp 1 suutin märkäjärjestelmänä toimii hyvin, kun laittaa ennen kaasuläppää.
125hp satsi vaatii jo omat suuttimet joka pytylle imusarjaan. Koska vaarana on että pari pyttyä (reunimmaiset) ei saa samaa seosta.
Jenkkilän puolella jotkut hurjat ajelee 250-300hp satseilla, sit vaatii jo Arp kkangen, kannenpinnapultit yms. Ja sytkän myöhästämis systeemit yms
75hp 1 suutin märkäjärjestelmänä toimii hyvin, kun laittaa ennen kaasuläppää.
125hp satsi vaatii jo omat suuttimet joka pytylle imusarjaan. Koska vaarana on että pari pyttyä (reunimmaiset) ei saa samaa seosta.
Jenkkilän puolella jotkut hurjat ajelee 250-300hp satseilla, sit vaatii jo Arp kkangen, kannenpinnapultit yms. Ja sytkän myöhästämis systeemit yms
Kestää, kannattaa ja toimii :)
75hp 1 suutin märkäjärjestelmänä toimii hyvin, kun laittaa ennen kaasuläppää.
125hp satsi vaatii jo omat suuttimet joka pytylle imusarjaan. Koska vaarana on että pari pyttyä (reunimmaiset) ei saa samaa seosta.
Mistähän noita sais sitte ja mihin hintaan? Paljonkohan tuollainen 75hp sitten auttaa varttimaililla yms?
Vois ehkä jossain vaiheessa alkaa tuollaista ropeltamaan, pitäisi vaan eka käydä koko kone läpi, mutta ei ole paikkkaa/rahaa :(
Itse ostin omani nettivaraosan kautta, hinta tais olla jotain 350€. Oli käyttämätön sarja.
En osaa sanoa mitä se auttaa, mutta netistä löytyy varmaan laskureita.
Tosin kyllä sillä R32 yms perässä pysyy. :)
Jos kone on kunnossa, niin ei se tarvii mitään ylimääräistä remonttia.
Toi on helppo asentaa, pullo takakonttiin kiinni, ilokaasuletkun vetää alustan kautta konehuoneeseen, venakopan päästä ryöstöbensasolenoidille. Suutin imuputkeen kiinni ennen läppärunkoa ja sähkötyöt.
Testailuineen yms viikonlopun homma.
En osaa sanoa mitä se auttaa, mutta netistä löytyy varmaan laskureita.
Tosin kyllä sillä R32 yms perässä pysyy. :)
Jos kone on kunnossa, niin ei se tarvii mitään ylimääräistä remonttia.
Toi on helppo asentaa, pullo takakonttiin kiinni, ilokaasuletkun vetää alustan kautta konehuoneeseen, venakopan päästä ryöstöbensasolenoidille. Suutin imuputkeen kiinni ennen läppärunkoa ja sähkötyöt.
Testailuineen yms viikonlopun homma.
Viimeksi muokannut Slantsix, 20.5.2012 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kone on kunnossa, niin ei se tarvii mitään ylimääräistä remonttia.
Siinä just on tällä hetkellä vähän kaikennäköstä... Se sähkönen vesipumppu pitäs jostain saada metsästettyä kohtuu hintaan, ja jos noita kaasuja meinaa alkaa pisteleen, ni pitäs tarkistaa toi kansi ja vaihtaa samalla venttiilinkumit yms. ku syö tällä hetkellä kohtuu paljon öljyä.
Kertokaaha missä vika. Kylmänä kiihtyy iha helvetin hyvi ja sitte ku on pari kertaa kiihyttäny nii ei jaksa ennää kiihtyä normaalisti ja niinku meinais jumia 4 tonnin jälkeen. Auto kyllä seissy 2 vuotta ja laitettu uus sytkäpuola ja lamda.
Vikakoodien luku. Mulla oli samantyylistä ongelmaa Hall-anturin kanssa, joten se kannattaa tarkistaa kans.
http://www.mjmautohaus.com/catalog/prod ... ts_id=3458
Näyttäs olevan 154$ 6 letkua.... kalliitahan noi on. Jos sydän on hyvässä kunnossa, kannattaa kysellä myös marmorilta/slamit.
Samcon setti näyttää olevan 300$/€
Näyttäs olevan 154$ 6 letkua.... kalliitahan noi on. Jos sydän on hyvässä kunnossa, kannattaa kysellä myös marmorilta/slamit.
Samcon setti näyttää olevan 300$/€
Ite tilasin ton setin: http://www.ebay.co.uk/itm/Silicone-Radiator-Coolant-Heater-Hose-Kit-VW-Golf-MK3-VR6-91-97-Black-LHD-RHD-/300712334427?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4603da145b
Tuli Autobahn88:n letkut, ilman tulleja yms. Ainoa vika oli, että toinen lämppärin kennolle menevä letku oli väärä.
Tuli Autobahn88:n letkut, ilman tulleja yms. Ainoa vika oli, että toinen lämppärin kennolle menevä letku oli väärä.
Aloin katteleen omasta golfista raitisilmansuodatinta, että missä kunnossa olis, mutta vastassa olikin tälläinen. Mikäs homma tuo nyt sitten oikein on?
Pistin myös auton käymään kun on nyt seissyt about viikon tuossa pihassa, niin tyhjäkäynnissä oli ongelmaa. Eli kun painoi kaasua ja päästi irti niin kierrokset kävivät aika alhaalla josta palasivat takaisin ylös. Tässä vähän videoo. Mistähän tuo voisi johtua?
Pistin myös auton käymään kun on nyt seissyt about viikon tuossa pihassa, niin tyhjäkäynnissä oli ongelmaa. Eli kun painoi kaasua ja päästi irti niin kierrokset kävivät aika alhaalla josta palasivat takaisin ylös. Tässä vähän videoo. Mistähän tuo voisi johtua?
Kuvasi vahvistaa että ei näköjään, vaikka itsekin siinä uskossa ja tähän mennessä saatujen kokemusten mukaan elin.
Se raitisilmasuodattimen runkohan on paljon isompi loota kuin mitä tuo tuossa sinulla. Lie kuitenkin nuiden lehtien alta löysit 10mm muovimutterit että tuon verkon saa irti tuosta? Purkaamoilta sitten suodattimen kehikkoa tilalle. :)
Se raitisilmasuodattimen runkohan on paljon isompi loota kuin mitä tuo tuossa sinulla. Lie kuitenkin nuiden lehtien alta löysit 10mm muovimutterit että tuon verkon saa irti tuosta? Purkaamoilta sitten suodattimen kehikkoa tilalle. :)
http://mikkon.kuvat.fi/kuvat/DSC_3041.J ... hash=11379
Etupuolen anturi on tuossa ton öljynjäähdyttimen tyhjän letkulähdön takana.
Toinen anturi on koneen takapuolella apukuskin puolella pakosarjan alapuolella, muistaakseni pakosarjan tiiviste tulee osittain sen päälle.
Etupuolen anturi on tuossa ton öljynjäähdyttimen tyhjän letkulähdön takana.
Toinen anturi on koneen takapuolella apukuskin puolella pakosarjan alapuolella, muistaakseni pakosarjan tiiviste tulee osittain sen päälle.
VR6 tyjäkäynti vääntö uupuu
Terve !
Seat Alhamra v6 2007, Vaihtelin tässä puolia, kun kostealla kelillä ei meinannut startata - kävi ilmi, puolat on sijoitettu sopivasti altaaseen, johon pääsi (toivottavasti ) sadevettä... 2,3 ja 6 pyttyjen puolat oli märät...
No,kuivauksen kahden puolan vaihdon koko käy taas, mutta innostuin selvittämään vanhaa tyhjäkäynti vääntö ongelmaa.
Löytyisikö täältä referrenssiä. ... Hankinnasta saakka ollut herkkä sammumaan lähtiessä. Parikertaa huollossa yrittävät valittaa aiheesta, mutta eipä siihen ole puututtu.
Yritin testata lisäilmanluistin toimintaa nostamalla kytkintä jarrun kanssa, ja kone kompensoi kyllä 100 kierroksen verran lisäkuormaa (tyhjäkäynti 600 rpm, kuormalla laskee 500 rpm ja nousee taikaisin 600 rpm, mutta sen jälkeen lisäkuormalla kierrokset lasksevat tasaisesti 300 kierrokseen, missä kone sammuu.
Passat 1.8t vm 2001 koneella kompensoi kuormaa ihan eri tavalla.
Ideoita ?
Seat Alhamra v6 2007, Vaihtelin tässä puolia, kun kostealla kelillä ei meinannut startata - kävi ilmi, puolat on sijoitettu sopivasti altaaseen, johon pääsi (toivottavasti ) sadevettä... 2,3 ja 6 pyttyjen puolat oli märät...
No,kuivauksen kahden puolan vaihdon koko käy taas, mutta innostuin selvittämään vanhaa tyhjäkäynti vääntö ongelmaa.
Löytyisikö täältä referrenssiä. ... Hankinnasta saakka ollut herkkä sammumaan lähtiessä. Parikertaa huollossa yrittävät valittaa aiheesta, mutta eipä siihen ole puututtu.
Yritin testata lisäilmanluistin toimintaa nostamalla kytkintä jarrun kanssa, ja kone kompensoi kyllä 100 kierroksen verran lisäkuormaa (tyhjäkäynti 600 rpm, kuormalla laskee 500 rpm ja nousee taikaisin 600 rpm, mutta sen jälkeen lisäkuormalla kierrokset lasksevat tasaisesti 300 kierrokseen, missä kone sammuu.
Passat 1.8t vm 2001 koneella kompensoi kuormaa ihan eri tavalla.
Ideoita ?
=) Napa kanssa hyvän näkönen, ihan matta musta ja parin millin urilla... Onko vr6 ja normi golffin navoissa jotain eroo? Tai oisko jollain myytävänä
Miten toi napa vaihetaan? ne muutama pultti siitä sen vierestä irti? siinä navassa on joku pyöree "peltilevy" että ei pääse räikällä niihin pultteihin käsiks
E: kellään ideaoita miten sais autoo liikutettua ilman yhtä rengasta :D
Tarkoitatko nyt taka-navan purkua?
Jos, niin pitäisi kyllä jarrulevyn irroituksen jälkeen olla neljä pultinkantaa ihan hollilla joista saat napatapin auki. Jos sulla on jääny laakeripesän taaimmainen stefa siihen tapin ympärille, niin saattaa hämätä, mutta sen saa ihan naputtelemalla siitä irti. Ja siihen käy myös nelipulttisen tappi. Laakerithan ovat ihan samat, mutta levyssä on vain eri jako. Levyjarrullisesta sen tietenkin pitää olla, muuten häviää satulankannakkeen kiinnitykset yms.
Jos, niin pitäisi kyllä jarrulevyn irroituksen jälkeen olla neljä pultinkantaa ihan hollilla joista saat napatapin auki. Jos sulla on jääny laakeripesän taaimmainen stefa siihen tapin ympärille, niin saattaa hämätä, mutta sen saa ihan naputtelemalla siitä irti. Ja siihen käy myös nelipulttisen tappi. Laakerithan ovat ihan samat, mutta levyssä on vain eri jako. Levyjarrullisesta sen tietenkin pitää olla, muuten häviää satulankannakkeen kiinnitykset yms.
Ei löytyny tietoa, niin kysytään. Eli ton jakopään ylemmän laahaimen vaihto. Voiko siinä käytännössä sekottaa jakoa edes kun ei itse ketjuun tarvitse kajota? Itellä vr5, mutta samanlaillahan tuo tapahtuu kuulemma tässä ku kutosessakin.
Tänään soittelin ja kyselin hintoja tolle koko jakopään rempalle. Laakkosella kehuivat että tonni osiin ja 3 tonnia työhön :) Puhelu pätkäs nii en kerenny sanomaan, että samalla hinnalla saa saakeli tommosen auton..
4 Päivää väittivät, että kestää tuon tekeminen. 1700-1800e luokkaa olisi Lempäälän Hakala yhtiöllä ja 2 päivän homma kehuivat olevan.
Tänään soittelin ja kyselin hintoja tolle koko jakopään rempalle. Laakkosella kehuivat että tonni osiin ja 3 tonnia työhön :) Puhelu pätkäs nii en kerenny sanomaan, että samalla hinnalla saa saakeli tommosen auton..
4 Päivää väittivät, että kestää tuon tekeminen. 1700-1800e luokkaa olisi Lempäälän Hakala yhtiöllä ja 2 päivän homma kehuivat olevan.
Mun mielestä vwortexin ohjeessa se ylempi laahain laitetaan paikalleen sitten kun ketju jo paikallaan.. Se liu'utetaan sinne kaiketi vaan. Kun onhan se ketju löysällä jo kun sen kiristinpultin ottaa pois?
Enköhän tuon ylemmän laahaimen ihan omin käsin vaihda, jos en saa halvempaa tarjousta korjaamoilta koko jakopäästä :)
Enköhän tuon ylemmän laahaimen ihan omin käsin vaihda, jos en saa halvempaa tarjousta korjaamoilta koko jakopäästä :)
Sen laahaimen vaihtaa helposti. Ei tarvi irrotella ketjuja eikä muuta. Se on parilla pultilla kiinni ja alin osa vaan liu'utetaan sellaseen tappiin. Huolella kun vaan tekee ja pitää huolen, että nokat on lukittuna niin pitäisi löysien jäädä sinne kiristimen puolelle. Toki se ketju hieman löystyy laahaimen puoleltakin, kun se on pikkasen kupera.
Kyseessähän on tämä osa -> http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B4--VR6_12v/Engine/Timing/ES268845/
Sitä kiristimen laahainta mikälie ei vaihdetakaan sitten ilman laatikon irrotusta.
Tuosta kannattaa tsekkailla. Helppoo ja hauskaa tehdä vaikka ite ;)
Muistisääntönä tarkista jako, tarkista jako ja tarkista jako.
Kyseessähän on tämä osa -> http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B4--VR6_12v/Engine/Timing/ES268845/
Sitä kiristimen laahainta mikälie ei vaihdetakaan sitten ilman laatikon irrotusta.
Tuosta kannattaa tsekkailla. Helppoo ja hauskaa tehdä vaikka ite ;)
Muistisääntönä tarkista jako, tarkista jako ja tarkista jako.
Minkäs väriset johdot teillä tulee ABS-valolle? Itseltäni on ilmeisesti joku leikannut alkuperäisen liittimen pois ja ajattelin, että ovatko nämä oikeat piuhat? Kännykkällä otettu joten pahoittelen laatua.
Minkäs väriset johdot teillä tulee ABS-valolle? Itseltäni on ilmeisesti joku leikannut alkuperäisen liittimen pois ja ajattelin, että ovatko nämä oikeat piuhat? Kännykkällä otettu joten pahoittelen laatua.
Viitsisikö joku vilkaista tuon? Ei ole yleismittaria minulla, niin en pysty itse katsomaan. Muuta kuin ottaa sisältä valonpaneelin irti ja katsoo millaiset johdot tulee liittimeen, ei paha homma :P.
noniiin mikäs anturi tuo nyt sitten mahtaa olla tuossa vesiletkussa? silikooni sarjoissa kun tuota ei ole kuvista
Sulla on varmaan Climatronic tai manuaali-ilmastointi?
Omassa sama anturi. Etka näyttää eri letkua ilmastoiduille ja normaaleille.
Mutta mikä toi anturi on? Ei hajuakaan.
4 yms koneissa lukee: Temperature sender for coolant temperature gauge, mutta ABV/AAA koneissa sanotaan, et katso kohta 121-60 ja siellä ei ole koko anturia...
Kun taas termarikopassa on myös anturi 4 pinninen musta/sininen:
Temperature sender with switch for coolant temperature gauge and/or additional water pump...
Eli ota noista nyt selvä sit...
Jos otat sen anturin irti, että sais osanumeron, se vois selventää asiaa.
joo pittää kokeilla ottaa irti ja kahtoo koneella mitä se sanoo. mut tosissaan on kyll erikoinen jos kellään ei sit ole tuota. kerroon kun tiedän mikä toi on.
edit: anturi on g62 coolant temperature. elikkä ottaa tuolta anturilta tiedon climalle nesteen lämmöstä.
tietääköhän joku pystyykö ottamaan ecun kanssa samalta anturilta rinnan? toimiiko noi anturit milliampeeri viestillä vai voltti viestillä?joku jos kokeillu olis niin ei itse tarviis ruveta kokeilemaan ja arpomaan.
sais nuo letkusarjat käymään eikä tarviis orkkis letkua yhtä käydä ostaa. joku jos kokeillu olis niin ei itse tarviis ruveta kokeilemaan ja arpomaan.
edit: anturi on g62 coolant temperature. elikkä ottaa tuolta anturilta tiedon climalle nesteen lämmöstä.
tietääköhän joku pystyykö ottamaan ecun kanssa samalta anturilta rinnan? toimiiko noi anturit milliampeeri viestillä vai voltti viestillä?joku jos kokeillu olis niin ei itse tarviis ruveta kokeilemaan ja arpomaan.
sais nuo letkusarjat käymään eikä tarviis orkkis letkua yhtä käydä ostaa. joku jos kokeillu olis niin ei itse tarviis ruveta kokeilemaan ja arpomaan.
Viimeksi muokannut Häntti, 2.6.2012 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2703042
Tuossa on neloskoppasen vaihteiston irrotus vaihe vaiheelta ja siitä voinee helposti soveltaa. On varmaan helpompaa irrottaa koko kone varsinkin jos ei oo ilmastointeja häiritsemässä. Mehän emme päästä kylmäaineita karkaamaan, eihän. :)
Tuossa on neloskoppasen vaihteiston irrotus vaihe vaiheelta ja siitä voinee helposti soveltaa. On varmaan helpompaa irrottaa koko kone varsinkin jos ei oo ilmastointeja häiritsemässä. Mehän emme päästä kylmäaineita karkaamaan, eihän. :)
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Mistähän mahtaa johtua, kun auton pistin käymään "pitkän" (parisen viikkoa) seison jälkeen käyntiin, niin alussa ei pitänyt tyhjäkäyntiä ollenkaan. Pidin kierroksia n.2000rpm 20sek, jonka jälkeen kävi taas nätisti tyhjäkäyntiä. Ei kai se voi vaikuttaa, että koneessa ei ole tällä hetkellä jäähdytysnesteitä, eikä sähköistä vesipumppu ja sen letkuja kiinni?
Mistähän mahtaa johtua, kun auton pistin käymään "pitkän" (parisen viikkoa) seison jälkeen käyntiin, niin alussa ei pitänyt tyhjäkäyntiä ollenkaan. Pidin kierroksia n.2000rpm 20sek, jonka jälkeen kävi taas nätisti tyhjäkäyntiä. Ei kai se voi vaikuttaa, että koneessa ei ole tällä hetkellä jäähdytysnesteitä, eikä sähköistä vesipumppu ja sen letkuja kiinni?
Anturit ei saa nesteestä oikeata tietoa, joten käy miten sattuu. Ja ilman nesteitä käyttämällä saa helposti kannenkieroksi.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Mikähän voisi golffia vaivaa kun välillä käynnistäessä sammahtaa samointein, lähtee kyllä sekunniksi aina käyntiin mut, samaan aikaan kuuluu koneen seudulta joka naksahdus, joku venttiili tms, päästää äänen ja sammuttaa moottorin ??
Parin starttaus kerran jälkeen lähtee kumminki aina käymään, hävettää vaan kaupan pihassa tuon kanssa aina kikkailla :D,
kyseessä siis 95 vr6, mutta jo suorasytkä malli
Parin starttaus kerran jälkeen lähtee kumminki aina käymään, hävettää vaan kaupan pihassa tuon kanssa aina kikkailla :D,
kyseessä siis 95 vr6, mutta jo suorasytkä malli
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ei ole kuin keskulukon kaukosäädin avainten perässä.
Semmonenki ominaisuus tuossa on ollut kylmänä että pitää kierroksia hieman korkealla (1200) jopa minuutin kun lyö käymään, että voisiko tuossa olla joku automaattiryyppy tms,, venttiili joka sekoilee, kun selvän naksauksen tuo tänäänki päästi konehuoneesta sammuessaan pari kertaa.
Semmonenki ominaisuus tuossa on ollut kylmänä että pitää kierroksia hieman korkealla (1200) jopa minuutin kun lyö käymään, että voisiko tuossa olla joku automaattiryyppy tms,, venttiili joka sekoilee, kun selvän naksauksen tuo tänäänki päästi konehuoneesta sammuessaan pari kertaa.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Jaa-a, 3.81:n ecun korjausvara ainakin riittää +25% asti, joten ei ihan hirveenä. Suosittelen jotain järkevämpää ecua, tai sitten alkuperäisen ohjelmoimista. Tosin ohjelmoinnilla ei pitkälle päästä, mutta sinne 300hp nurkille kuitenkin. MS olisi ihan kiva perehdytys moottorinohjaimen maailmaan. Ja kuitenkin ihan soiva vehje ihan oikeillekin tehoilla, vaikka varmasti jakaa mielipiteitäkin.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Mikä on VR6 oikea öljyn putsari kun tuntuu olevan kahta mallia, mulla on ollu se pelkkä filtteri muovi päädyillä 2.9 motissa ja nyt varaosa 2.8 motista kattelin niin siellä on peltipäädyillä oleva suodatin, ja siinä näyttäis olevan jonkin moinen takaisku venttilikin, niin kysymys olis että kumpi on parempi pistää paikalleen kun eroa ei oo kuin siinä muovisessa kannessa?
Onko tuo venttiilillä varustettu malli kenties parempi kun tuntuis että se pitäis ne öljyt siellä kauemmin kierrossa ennekuin valuu tyhjäksi.
Onko tuo venttiilillä varustettu malli kenties parempi kun tuntuis että se pitäis ne öljyt siellä kauemmin kierrossa ennekuin valuu tyhjäksi.
poiex kirjoitti:Mikä on VR6 oikea öljyn putsari..
Muistaakseni kun noita silmäilin joskus motonetissä niin tuo metallipäätyinen ei olis edes sopinut tohon meikäläisen auton suodattimen tilalle kun siinä oli pienempi reikä keskellä. Voin kyllä hyvinkin muistaa väärin ;D Osanumeroonkin tulee A lisää moottorinumero 176 890 kohdilla ainakin vagcatin mukaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa