Golf GTi kr -89

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

Golf GTi kr -89

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 21.3.2012 19:58

Edellinen golopallo vaihtu sitte tutun kans ja tämmöseen se sitten vaihtu. Kyllähän se vähän silti vitutti pitkin vuotta räpellellä entistä autoa ja sitten taas alottaa alusta, mutta ei haittaa..! :) (kyseessä siis toinen autoni)

Mitään projektia tästä ei tule mutta ulkomuotoa pitää hifistellä kesän aikana.
Vanteet on mutta menee vaihtoon, takapuskuri vaihtoon (eteen vaihdettu jo), jostaki pitäs löytää GTi:n kaaret ja helmat ja maskiin hommata se gti lätkä. Kaikkea tollasta pientä.
En tiedä sen kummemmin tämän auton historiaa, liekö aito ja alkuperäinen vai ei, kun korinosat kyllä viittaa siihen että ei ole, mutta ei sitä tiiä.
Pohjassa on pari pientä reikää mitä pitäis hitsata, sekä putkea vähän myös.

Niin ja poppikoneet tohon tuli luonnollisesti laitettua edellisestä autosta.
Focalin erillissarja edessä, jotku kuus ysit hattuhyllyn reikiä peittämässä ja kontissa Rainbow Amboss 12" subi. Vahvarina alitehoinen Ground Zero GZTA 1.800DX.

Lienee tyypillistä näille vehkeille että tyhjäkäynti seilaa kylmänä?

Mutta pari kuvaa:

Tämänhetkinen luukki, paskanen on mutta ei jaksa tähän vuodenaikaan päivittäin pestä joka ajon jälkeen:

Kuva[/img]

Sisustaa: (ei ole enää näin likainen, puunasin kokonaan läpi yks vkl mutta eipä tullut otettua kuvaa)

Kuva

Miltä se näytti kun tuli pihaan:

Kuva

Ja päivittyy sitä mukaa kun alkaa sitä rahaa tulemaan.

Mörssi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 28.5.2009 17:21

ViestiKirjoittaja Mörssi » 21.3.2012 20:03

Mitenkä kävi tuolle punaraitaselle pikkupuskurille, sattuisiko vielä löytymään nurkista?

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 21.3.2012 20:10

Se meni vaihdossa siihen mun edelliseen autoon. pikkupuskurikin menee siihen vielä kun joskus saa vaihettua :D

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 21.3.2012 20:12

Kyllä nuo korinosat viittaa nimenomaan aitoon 16venttiiliseen, tuo kattoluukku tosin on joku jälkiasennus.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 21.3.2012 20:17

Niin en tiedä. Kun sukulainen tämän hommas niin siinä oli isot puskurit ja ei ollut esim noita punasia raitoja kyljissä. En muista oliko edes 16v lätkää takana. Hanskalokeron kannesta se kyllä löyty valmiiksi. Edelleen kiinnostais tietää tämän auton historiasta :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.3.2012 20:22

Katsot peräkontin tarrasta mikä siinä ollut kone alkujaan, eikös se kakkiksistakin jo moottorin erotellut siinä.

Ja pitäshän se rekisteriotteesta selvitä.

GTi:n eroja muihin ainakin(ulkomuistista):
-pehmeä kojelauta
-musta kattoverhoilu ja peräkontin verhoilu (muissa ei ole?)
-musta lattiamatto

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 21.3.2012 20:22

No kyljissä ei alunperin ole mitään raitoja. Puskureissa ja maskissa kuuluu ja tuo etulippa on 16v:n. Mut tosiaan jos edellinen omistaja on noita osia siihen keräillyt, ni vaikea sanoa. Eikö takaluukussa ole sitä varustetarraa tallessa tai huoltokirjassa??

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 21.3.2012 20:24

Jooh pitääpä tsekkailla. No tuossa on juurikin kaikki nuo mitä selostit. Liekö vaan sitten että joku aikanaan on tuota ulkokuorta muokannut omanlaisekseen repimällä/vaihtamalla alkuperäis osia pois..? Ja lapuissa kyllä lukee gti kr muistaakseni. Pitääpä huomenna tarkistaa nuo pari asiaa. Ja joo, kattoluukussa lukee "Finlandia 2000" :D Mutta mukava lisäys tohon autoon.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.3.2012 7:13

Tottakai papereissa lukee auton tiedot oikein mutta tavaratilan pohjassa maton alla pitäisi olla tämän tyyppinen tarra jossa ton "BWA":n kohdalla pitäisi lukea KR sekä kilowatteja pitäisi olla 102kW

Kuva

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 22.3.2012 12:56

Katsoin kontista sen lapun niin kyllä tämä tosiaan on aito gti kr.

Tulipa tossa koulussa väsättyä alumiinista vaihekepin nuppi, joka muutes on hyvän tuntonen kädessä. Ja ei tuu varmasti joka päivä vastaan :) Jonkun asiakastyön susikappaleesta hioin vain pinnan kiiltäväksi ja tein kierteet.


Kuva
Viimeksi muokannut ShuFFel, 22.3.2012 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 22.3.2012 13:17

Toi alumiininen nuppi on kyllä ihan jees, mutta luoja että on kylmä talvella! :D

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 22.3.2012 13:28

Jep, kokemusta on :D Talveksi toki otan pois ja laitan alkuperäsen tilalle.

Oisko mitään ideoita mitä muuta tekis alumiinista?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.3.2012 15:32

Tee semmonen wrc-tyylinen n. 15cm pitkä 4cm halkaisijalla oleva vaihenuppi. Hieman jos päästä pyöristäis ja sitten voit lähettää mulle :) Saat pienen kipurahan ja toimituskulut. Ei tartte kiillottaa, karhennus vois olla paras.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 23.3.2012 17:03

Oisko mitään piirustusta tai vastaavaa millanen nuppi ois kyseessä, ja alumiinistako? kierteet mitä kokoa?

Ja pesimpäs tänään sitten auton ja räppäsin pari uutta kuvaa.

Kuva

Kuva

Vielä pitäs se takapuskuri vaihtaa ku sais vaan aikaseks.. Siinä on pari muuttujaa.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 25.3.2012 16:36

Tänään tuli taas innostuttua pesemään auto ja imuroimaan sisusta kunnolla.
Kunnon kesäkelejä odotellessa..

Vilkasin konepellin alle ja sieltä löysin pari johdon pätkää mitkä ei menny minnekään, niin mitähän ne mahtaisi olla?

Kuva

Tuollanen.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1787.jpg

Mahtaisiko olla sumuvalojen liitin, vai mikä?

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1789.jpg

Ja lopuksi taas vaihteeks ulkokuorta.. Ja kuviahan ei ole koskaan liikaa :D

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1791.jpg

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.3.2012 16:39

Yleensä noi irtojohdot on jarrunestemäärälle, sumuvaloille ja jäähdytinnesteen määrälle. tosin niissä on T malliset liittimet (muistaakseni)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 25.3.2012 16:45

Jaajaa. Tuolla puolassa ois tolle toiselle johdolle paikka mutta en sitten tiiä.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 25.3.2012 16:49

Vaikka mihinkään muuhun en kantaa ottaisi, enkä mistään muuten mitään ymmärrä..
Niin tuon vahvistimen virtajohto näyttää aika onnettomalta paukkalangalta, eikä tuolla näy kunnon maakaapeliakaan olevan.
Ja kyllä nuo johdot pitäisi saada muutenkin paljon siistimmin tuonne asennettua, joten seuraava pikkuinen projekti niiden suhteen, kiitos.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 25.3.2012 16:53

Eipä ole tällä hetkellä NIIIN jytä vehkeitä että tarvis paksummat johdot välttämättä. Ja ehkä joskus jos huvittaa niin laitan paremmin johtoja piiloon, tarkotuksena kyllä ollut.

Jos kesällä on rahaa ylimäärästä niin pistän paremman vahvistimen ja paksummat johdot, mutta nyt keskityn muihin, tärkeämpiin ja näyttävimpiin muutoksiin. :)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 25.3.2012 18:18

kuva2: Etusormen ja peukalon välissä lampunpesurin pumpun liitin. (Pumppu näköjään poistettu). Keskisormen ja nimettömän välissä tuulilasinpesurin pumpun liitin. (Vedetty pumpulle uudet johdot, syytä en osaa sanoa...)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 25.3.2012 21:20

Kiitos tiedosta. Et osaa sanoa varmuutta mihin tuo yksittäinen johto menee, joka on lähellä puolaa?

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.3.2012 10:08

Sellainen kysymys että oisko mitään järkeä alkaa turbottamaan tätä vekotinta, jos käyttöautona pysyy? Kuullut olen että jatkuvasti sais olla sitten värkkäilemässä..
Jos tehotavoite pysyis alle kahdensadan.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 28.3.2012 11:18

Jos käyttöautona meinaat pitää, niin kannattaa nekin viimeiset rahat laittaa perustekniikkaan.. Yleensä sieltä löytyy jo paljon parannettavaa/rempattavaa :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.3.2012 11:38

Eli siis perus kulutus osien vaihtelua, vai? Mutta pitääkö se paikkaansa että näitä ei kannata alkaa turbottamaan jos käyttöautona aikoo pitää? Kaveri prkl kokoajan yllyttämässä.. :D Kyllähän se kuumottais mutta ei huvittas kokoajan sitten olla värkkäämässä..

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 28.3.2012 12:22

Jos auto täytyy olla sinulla päivittäisessä ajossa niin en suosittele. Tai sitten ostat sen 1.3 peruskakkiksen tän rinnalle backupiksi. Sit täytyy olla jo kyhnyäkin..

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 28.3.2012 12:23

Kannattaa keskittyä siihen, että pitää tuon kr-tekniikan kunnossa. Kyllä tuo kakkis silläkin liikkuu :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.3.2012 13:59

Jep, sitä mieltä itsekin että ei mitään järkeä käyttöautolle alkaa tekemään tollasta projektia. Kaikki sitä ei vaan tajua :D Ja, oishan se mukavaa pitää ihan orkkiksena tuo kampe tulevaisuutta silmällä pitäen.
Joo iihan tarpeeksi äkänen tuo on nytkin :) Eipä tuohon muuta isoa nyt suunnitteilla ole kun tosiaan ulkokuoren parannusta OEM+ tyyliin. Ja matalaksi pitää tuo traktori saada.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 28.3.2012 16:41

Tuota vahvistimen virtajohtoa katsoin vain aika alimitoitetuksi, kun kuitenkin kyseessä tuollainen vahvistin ja subi.
Riippuen elementin kytkennästä ja kotelosta, niin kyllä tuokin vahvari virtaa haukkaa ihan kiitettävästi. Ja maitahan se järjestelmä tarvitsee yhtä paljon.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.3.2012 16:58

En näkis että joku kevyt piristys turbolla auton luotettavuutta laskee jos sen tekee kunnolla eikä vasurilla.

Kaverilla käyttiksenä (nyt tosin seissy pikku muutosten ja ajanpuutteen takia reilun vuoden) 80-luvun Micra 1.2 koneella jonka tehot tuplattu turbolla+ohjelmoitavalla ruiskulla ja ihan varma käyttöpeli sekin on ollut.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.3.2012 17:14

Noo, edellisessä autossa oli lisämaakaapeli akulta runkoon mutta eipä se tuntunut mitään vaikuttavan. Juu onhan tuo liian ohutta kaapelia kun valotki välkkyy jos volat on kaakossa. Mutta hyvin se silti soi : D

Lehtilä: Sepäs se, en ole mekaanikko ja kaiken lisäksi olen vasuri :DD Plus, opiskelijan budjetti.. Mutta onneks haaveilu on ilmaista :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 16.4.2012 18:18

Eipä ole tullut ihmeellisempiä muutoksia kuin että kesävanteet alla, jotka tosin vois vaihtua kesällä toisiin.. Ei miellytä omaa silmää.

Kuva

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 17.7.2012 12:07

Jotain pieniä muutoksia saanut aikaan, mm. g60 -kaaret ja helmat. ja uudet sumarit tilattu ja vielä ne kapeat kylkilistat hakusessa.

Tältä se näyttää.

Kuva

Kuva

Jani_m
-
Viestit: 206
Liittynyt: 22.11.2007 17:26

ViestiKirjoittaja Jani_m » 17.7.2012 19:22

Tuo amis5000 kattoluukku ei sovi yhtään kakkikseen. (eikä kyllä mihinkään muuhunkaan). Muuten ihan ok peli

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 17.7.2012 20:38

Jooh, eipä se hääppösen näkönen ole ja aika köykänenkin
mutta kylläpä se asiansa ajaa :) Ja mitäpä sitä turhia
poistelemaankaan kun joku sen on sinne joskus suurella vaivalla
pistänyt :D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.7.2012 1:33

Pitääkö tuo Finlandia muka veden ulkopuolella??

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 18.7.2012 8:31

Finlandia, tuo kattoluukku jonka vuoksi erään krapulaisen kebabissa oli enemmän vettä ku kastiketta..

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 18.7.2012 10:10

Kylläpä se enimmät vedet pitää sielä ulkona mutta joskus pari kertaa kun yöllä on ukkostanu niin näkyny aamulla töihin lähtiessä penkillä kosteutta. Se siitä kahvan kohalta meinaa pullistella ulos vähän. Rättikatto ois kova sana :)

Miuggi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 19.11.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Miuggi » 19.7.2012 12:26

Mites olisi tällainen panoraamaluukku? http://www.kaha.fi/category.php?cid=179 Löytyisi tallista paketissa oleva luukku, soviteltu ja sapluunalla katteltu että olisi ihan tehtävissä kakkiksen kattoon.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 19.7.2012 19:55

Ois aika helv***** kermanen mutta veikkaan että vähän liian tyyris :D Pitäs alkaa keräämään rahaa kansiremppaan ja samalla jotain uusia osia pistää, mm. Venttiilin ohjarit sun muut, mitä nyt kannattaiskaan laittaa samalla kun kansirempan tekee. Meknaa syyä öljyä ja venttiilit naksuttaa kylmänä. Ja ei kyllä oo kaikki hevoset tallisa :/

Rotsku
-
Viestit: 20
Liittynyt: 13.7.2012 20:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rotsku » 31.7.2012 2:33

Terve, "tutun" näköinen golffi...tai vielä tutumpi omistaja...

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 31.7.2012 15:45

Terve terve :D ei oo golffias paljo täällä pohjosemmassa näkyny :)

Rotsku
-
Viestit: 20
Liittynyt: 13.7.2012 20:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rotsku » 31.7.2012 20:48

Nojoo eipä sitä oikee, juhannuksena oltii sillä sielä, en tiiä näitkö missää vaihees :p

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 4.8.2012 12:14

Kuva
Jooooo mikäs tuo liitin on tuossa kuvassa aika keskellä oikeassa reunassa?

Kuva

naikkonen innostu kuvaamaan..

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 27.9.2012 16:43

EIpä se auto edelleenkään käy mutta jospa se joskus. Mutta tuli vaihettua etupuskuri vähän parempaan (ainaki omasta mielestäni!) Siitä kiitos Pellikalle.

Kuva

Vähän ikävästi jäi roikkumaan reunat mutta täytyy kehittää jotain niille joskus.. Kun ei niitä alkuperäsiä puskurikiinnikkeitä ole tossa.
Vielä kun ois joskus varaa vaihtaa vanteet ja alustaa kenttään..

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 1.10.2012 19:25

Pistetään nyt tylsyyttäni vähän taas turhaa päivitystä. Otin vihdoin ton maskilipan irti, tosin Jetta keulaa oon suunnitellu kans pitkään..

Kuva

Keskikonsolia pitäs alkaa työstämään kun ajattelin laittaa mankan tupakansytyttimen tilalle. Sieltä takaa löyty joku tyhjäkäynnin ohjaus rele vai mikä lie.

Loppuviikosta pääsee varmaan jännittämään lähteekö romu käyntiin kun moottorinohjaus boksin vaihtaa. Oli se edellinen kyllä aika haiseva ja hapettuneen näkönen.. edit: TOIMII :) Siitä kiitos Battery:lle! Nyt sitte flekti ei ala pyörimää..

Takapäähän tulossa myös ihan pientä muutosta, joskus ku sais inspistä ; )

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 6.11.2012 11:04

Mankka löytyypi nyt tupakansytyttimen kohalta, oli kannattava modaus. Keula muuttu jettakeulaan, tässä talvimoodi:

Kuva

Heijastuu pimiälläki aika hyvin tuo punanen raita :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.11.2012 15:01

huh huh, johan on hirveä

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.11.2012 15:15

Hämääkö kuva, vai onko raita myös oikeastikkin enemmän oranssi kuin punainen?

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 6.11.2012 16:12

Ainakin pakkauksessa sitä mainostetaan punaisella :D Pakkauksessa taisi kyllä lukea myös että se _on_ heijastava minkä vasta jälkikäteen huomasin... Onhan tuo aika oranssia, mutta ainakin omaan silmään tarpeeksi punanen.
Sanokoot muut mitä sanoo mutta ilman tuota raitaa se vaan on tylsän näkönen. Ja itelleen näitä tehää :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.11.2012 16:38

raidassa itsessään en näe mitään vikaa, mutta tuo heijastus on vähän liikaa :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.11.2012 17:02

Jos meinaa talvella valoilla jotain nähdäkin niin itse olisi Golfin tuplavalot säilyttänyt.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 6.11.2012 20:40

Loistava toi legendaarinen ykspyyhinmodi :D
Tuolla maskilla saattaa lanssikuskit alkaa morjestelemaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.11.2012 21:13

Loistava toi legendaarinen ykspyyhinmodi :D

Tainnut pyörijänvarren jatkopala jäädä hitsaamatta. =D

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 7.11.2012 21:27

Joo kyllä tuo ehkä vähä liikaa heijastaa varsinki synkällä säällä.. Ja joo muuten ollut toimiva pyyhin paitsi jos tuulilasiin kertyny paljo lunta niin se ei jaksa ihan alas asti liikkua se pyyhin.. :D Niin ja tohon pimeässä näkemiseen, en tiiä onko Sebastianilla huono näkö mutta ite ainakin nään hyvin ajaa noilla valoilla, ei juuri kyllä eroa huomaa. Ja valot siis releytetty.......

caravelle4
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.7.2009 18:50

golo pallo

ViestiKirjoittaja caravelle4 » 3.4.2013 23:02

edelleen siisti kuntoinen peli ( toi oli mulla n.2010 vuonna kakkos autona / harraste pelinä).
tuntu et olis ollu lukkoperä ellei sekin oo jo vaihettu pois ku konepeltikin on vaihtunu normiin.
tossa kuva linkki konepellistä mikä mulla oli tossa.
http://www.autodoplnky.cz/tuning-galeri ... ii-a218802

hyvä et on harraste käytössä tuo birssi. :D

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 5.4.2013 20:05

Ei kyllä oo tuntunu siltä että tossa ois lukkoperä? :D Ja konepelti lähti aika heti :D Kiinnostas tietää onko tolle mitää muuta ihmeempiä tehty sun aikana?

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.4.2013 21:09

Vihdoin sain vanteet hommattua, seuraavaks sitten alusta ja speisereitä väliin. Katellaa sitte ku pääsee pois valtion palveluksesta..

Kuva
Klikkaamalla isommaks

Ja kysytäämpä samalla jos viisaammat osais neuvoa että mikäs tuo liitin/anturi tossa on joka on punasella ympyröity?

Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.4.2013 22:02

Tuo liitin, joka on kiinni taitaa olla polttoaineen virtausanturin liitin. Viisaammat korjatkoon, jos olen pahasti hakoteillä? Ajotietokoneen kulutusnäyttöhän tuota tietoa käyttää hyväkseen.

Irtonaisesta johdosta ei mitään hajua?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.4.2013 23:30

Ajotietokone laskee kulutuksen alipaineesta ja nopeudesta.

Vaikka varmaankin tuhat tuntia on KR:n ropaamista tullut täyteen niin en silti hahmota missä toi on? Kannen vasemmassa päässä kenties? Siellä on polttoaineen paineensäädin joka saa kylmärikastuksen aikaan.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 29.4.2013 9:49

Joo tuo johto on siis vaihdelaatikon yläpuolella. Ei se ilmeisesti kovin tärkeä oo kun auto pysyy kuitenki käynnisä :D Mistähän se seilaava tyhjäkäynti mahtaa johtua, yleensä sillon ilmenee kun auto on puolilämmin/lämmin.

zephyr
-
Viestit: 25
Liittynyt: 16.12.2010 11:13

ViestiKirjoittaja zephyr » 29.4.2013 16:19

Toi murikka mihin toi johto menee on bensapaineenssädin.
Purnukka säätää kylmälle koneelle seoksia paremmin tontille.
Johto joka purkkiin menee syöttää sähköä bi-metalliliuskan lämmitysvastukselle.
Ilman kytkyä pysyy kylmäkäynnin seokset pelissä vähän pidempään.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 29.4.2013 17:14

Kiitoksia selvennyksestä. Onko se ihan normaalia kun auton käynnistää, painaa vähän kaasua ja päästää, nii kierrokset tippuu aina pikkuhiljaa takas siihen 1100:aan? Eli tyyliin kun vaikka 2000rpm:stä päästän kaasun, niin se asteittain laskee kierroksia tyyliin 1500, 1300, 1200 jne.. Ja kylmänä siis. Tyhmiä kysymyksiähän ei ole mutta tyhmiä ihmisiä.. :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 14.7.2013 18:46

Pientä päivitystä pitkästä aikaa, nyt alkaa olee taas aikaa laitella ku palvelukset suoritettu ja työelämää siirtymäsä..
Piti laakeri vaihtaa ja kaikkea pientä kivaa että sai ajokuntoo, saa nähä mitä katsastajat on mieltä viimesestä kostosta..

Sisustan kromiraita vaihtunut punaseen ja muuta pientä näpräilyä.
Alustakin vihdoin vaihtu malliin säädettävä. Renkaat tilasin kokoa 175/50/15 ja juuri passelit. Vielä pitäs pari pientä asiaa viimestellä kuntoon.
Leveemmät vanteet ens kesänä. Tai sitte paksua speiseriä väliin..
Katsastuksen jälkeen kalvotan valot savunharmaalla ja pistän lipan joka oottaa varastossa.

Kuvat puhukoon puolestaan. (klikkaamalla isommaksi)


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Punainen golffi on siis entinen autoni joka on nykyään veljelläni :D Pistetään hyvä kiertämään..

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 16.7.2013 20:49

Niin joo nyt vaihteenvalitseminenki on niinku uudessa autosa, pari puslaa vaihoin kepin juureen ja enää ei tarvi arpoa niitä vaihteita :)

Varmaan herättää ristiriitasia tunteita kanssa-autoilijoissa, kaikki tuijottaa siihen malliin, mitä lie mieltä. Omaan silmään sopivaksihan näitä rakennetaan. Saksa -teemaa tuli viljeltyä lisää, tällä kertaa maskin logoon.

Finländiä luukku lopullisesti ummessa, haaveena pistää ihan oikea kattoluukku tilalle kun reikäkin ois valmiina mutta ei taija budjetti riittää. Tärkiämpiäkin rahan tuhlauskohteita on.

Kuva
Kuva
Kuva

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 5.8.2013 12:49

Huhhuh, oli melkonen homma vaihtaa yks raietangonpää ku oli vähän ruostunut kiinni.
Valot on nyt kalvotettu savunharmaalla :) Kuvaa sitte ku joutaa..

EDIT:

sitä kuvaa

Kuva

Ja peltivanteet on väliaikasesti alla koska katsastaja ei tykänny liian kapeista kumeista vanteisiin nähden (LOL)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 4.9.2013 1:03

Nyt kun autossa on taas leimaa, tullut ahkerasti säädettyä alustan kanssa. Pikkuhiljaa se laski ja laski, keulasta 4cm takaa 3cm. (Valmiiksi madallettu alustaa ennen kuin se tähän pistettiin)

7x15 cupit istui ihan nätisti, mutta eihän se riitä. Veljen kanssa vanteet vaihtoon (lainaan?) tilalle 8x15 japan reisingin bbs kopiot. Et luku 15. Vieläkin voisi olla leveämpää vannetta noilla kaarilla mutta se on ensi kesän homma. Kuvia tulee pian..

Kertokaahan toki mielipiteitä, niitä tämä kyllä varmasti herättää, niin positiivisia kuin negatiivisiakin. Saksa teema on ja pysyy :) Tavalliset pyyhkijät pitäs vaihtaa tilalle ja lipasta reiät umpeen. Toki muutakin pientä..

7x15 setuppi: http://pbckt.com/pc.QXjoIQ

8x15 setuppi:
http://pbckt.com/pc.QXjD9D
http://pbckt.com/pc.QXj9Lu

..puhelimella kirjotettu..sori.

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 4.9.2013 7:05

Siisti kakkis..ehkä nuo cupin vanteet olisin pitäny alla vaikka ei nuo replicatkaan pahat oo..mut tuohon valo hommaan täytyy vaan sanoa että ite kyllä laittasin tupla valo maskin takasi varsinki jos joutuu pimeällä ajeleen..:)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 4.9.2013 11:27

Liikaa houkutellut ensi kesäksi 16x9 vanteet, ja keula tuskin muuttuu koska tällä ei enää tuu niin paljon ajettua muutakuin kruisailu/fiilistely ajoa koska tuo harmaa golffi on vähän nyt enemmän käyttöautona ainakin pitemmille matkoille :) Talvesta en vielä tiedä minkä verran tulen tällä ajamaan. Voi kun olisi säilytystalli tälle..

Ja kyllä noilla valoilla näkee myös pimeässä, niin vaikea kuin se on uskoakin :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 14.11.2013 16:54

Talviluukkihan on nyt tällä hetkellä tämmönen. Vähän valkosta kirkasta lediä vanhojen polttimoiden tilalle pistelin, ei oo enää nii kusikeltaset parkit ja rekkarivalot. Puskuriki oli ottanu "vähän" damagea kesän aikana, ja vikatikki oli ku työpaikan pihalle ajoin ja jne kuulu vaa naps ja puskuri lähti osittain raudasta pois.. :D Samalla sitte tuli parsittua kokoon tuota lippaa.

Mielesä käyny että jos sovittais kolmosesta sitä keskikonsolin pätkää misä on vaihekepin nuppi, käsijarrukahva ja mukiteline..

Nii ja jos sattus joltaki löytyy mankan alkuperäselle paikalle peitelevyä? TARTTEE!
ja pitäs pikkuhiljaa saada aikaseks vaihettua pyyhkijät alkuperäsii..

Kuusysit ruuvautu takas hattuhyllylle reikiä peittämään ja että takanaolevat kuulis melun seasta jotain musiikkiaki :)

Kuva
Kuva
Kuva

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 15.11.2013 9:52

Noita vanteita kun mietit niin miten olis 9x15 Cupit noiden 7x15 tilalle? ;) Tossa alla 9x15 ja olis voinu mennä viellä reilusti alemmas 205/50 kumilla:
http://s82.photobucket.com/user/KooAss/media/Projekti/golf2.jpg.html?sort=3&o=1

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 15.11.2013 11:01

Joo kyllähän olen sellasiakin haaveillut mutta koitappa jostai sellaset löytää.. :D Järkevään hintaan. Ois kyllä makiat.

Ja pyyhkijätki vaihtu alkuperäsii, pitäs hioa vaan ruosteet varsista pois ja maalata. Kiiltävällä tai matalla..

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 24.12.2013 0:03

Tämän topicin voipi laittaa lukkoon, vaihto auto omistajaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa