AAZ ja lootan irrotus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

AAZ ja lootan irrotus

ViestiKirjoittaja Tekno » 15.1.2012 0:53

Mitenkäs päin tuota konetta kantsii tiputella ja tukea, että lootan saa helpoiten irti ?

käytettävissä ei ole mitään millä nostaa konetta, mutta tunkkeja ja liinoja löytyy.

muutenkin kaikki vinkit kelpaisi.

lopetti kytkin toimintansa, tai sitten vaihteet ei mene päälle ollenkaan. ennen moottorin takakumin vaihtoa kaikki toimi hienosti. tosin silloinhan ei löytynyt kuin 3+4+R, oli keppi missä tahansa. ennen tukikumin hajoamista toimi kaikki vaiheet nätisti.

Jouduin luistattamaan kytkintä aika reilusti kun piti ajaa pelkillä 3 ja 4 vaihteilla...

Loota on 020 ja auto Caddy mk1

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.1.2012 0:57

itse oon laittanu tunkin öljy-pohjaan ja kannatellu vaan jos käännelly laatikon pois. tekijästä kiinni mut aikaa menee semmonen 3-5tuntia jos on tehny aiemmin ja ei oo kiirettä

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 15.1.2012 0:59

eli ei tarvii ottaa esim koneen etutukea irti`? mites eikös kone kallistu taaksepäin kun lootan ottaa irti?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.1.2012 1:09

Tunkki + 2x4 öpohjan alle. Ja kun laatikko on irti, niin kääntää vetarinlaipat ylöspäin, siihen koloon mikä pellissä, niin mahtuu helposti pois.
Koneen etutuki on muistaakseni otettava pois, koska pultit menee startti, kytkinkoppa, etutuki läpi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.1.2012 1:15

pitää irrottaa. itse oon aina irrottanu kuskin puolelta alapallon ja vetari pois niin saanu lisää tilaa tuohon muljutteluun. ja laatikko menee yhdessä asennossa takaisin paikalleen. joskus vastustaa ja joskus menee kuin itsestään

edit: ooks käyttäny kytkinvaijeria irti?

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 15.1.2012 1:22

En oo käyttänyt kytkinvaijeria irti. kuinniin?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.1.2012 1:27

sillä vaan että olisko automaattisäätö antanu periksi. ja kun otat sen vaijerin irti niin työnnä vaijeri ekana sisälle kokonaan ja vähän voimaa niin painautuu noin puoli senttiä jonka jälkeen voit vetää alkuperäiseen mittaan ja muoviklipsillä se jousipaketti paikalleen jonka irroitat kun vaijeri on paikallaan. näin saat nollattua sen säädön siitä

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 15.1.2012 1:33

itseasiassa muuten kytkinpoljin tuntuu jotenkin oudon jäykältä, juuri ennen sitä kohtaa kun sen on täysin ylhäällä. voiskohan liittyä..
ja voiko tuo automaattisäätö jäädä niin että kytkin olisi kokojan pohjassa. Eli auto liikkuu vaihde päällä vapaasti.
tuo konehan on nyt välillä hieman kenottanut kun pullahti ulos takatukikumin päältä (öljyfilsu otti etupeltiin kiinni, syyläri alkoi lähennellä konepeltiä jne)

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 15.1.2012 22:12

Laitoin uudet kaikki palikat vaihdekepin alle, ja sit uudet lootaöljyt, sekä irrotin toisen vetarin ja pistin takas kii, ni nyt lähtee liikkeelle

eli en tiedä mikä vika oli, mutta nyt sitä ei ole

Ja sitä semmosta automaattisäätöjuddua en kytkinvaijerissa nähny, sen sijaan siinä on alhaalla kyllä kierre josta sitä kaiketi voisi kiristää/löysätä. Kytkin ottaa tosi ylhäällä, joten pitäskö sitä kiristää?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 16.1.2012 8:31

Jos kiristät vaijeria, niin se ottaa entistä ylempänä. Eli löysää mieluummin, jos nyt vaijerissa ei ole yhtään löysää. Mut eipä tuo kytkimen ylhäällä ottaminen ole yleensä vaijerin säädöistä kiinni, vaan ihan luonnollisesta kulumisesta.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 16.1.2012 22:28

joo ööh, vika löyty

vetoakselin päässä oleva klipsi puuttui kokonaan!

mistäs tommosen saisi?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.1.2012 23:23

Vetoakselin päissä on nivelet, joita pitää kiinni lukkosokka. Niitä löytää esim vanhoista vetareista, tai sitte uuden nivelen mukana.

Kyllähän nuo jotkut asentajat laittaa vaijerit niin saatanan kireälle että suorastaan soi, joten mikään ihme ole jos kytkin alkaa luistelemaan jossain vaiheessa.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 16.1.2012 23:59

joo, toisesta se lukkosokka löytyi, mutta toisessa ei sitä ollut. Vetonivel lähti ihan vetäsemällä irti akselista. Tuleekohan motonetin vetareiden mukana uus?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.1.2012 1:04

Eihän tuo sinällään kytkimeen/vaihteisiin vaikuta, jos nivel muuten on ehjä, kun boorien varassahan se siinä on pääasiassa. Lukkosokat pitää nivelen vetoakselissa, ettei esim. kovan ulosjouston aikana nivel lumpsaha pois paikaltaan. Ja uuden nivelen mukana tulee aina uuet sokatki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa