Golf IV GTI V5 ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV GTI V5 ostamassa
Moi! olen huomenna menossa kattomaan tuollaista v5 2,3 automaatti golffia ja kiinnostaisi tietää mitä kaikkea kannattaa tsekata, ja onko tuo kone ylipäätänsä hyvä? jonkinnäköistä 0-100 lukua tuosta kaipaisin kanssa, manuaalillahan tuo menee 8,5 mutta tuosta automaatista en tiedä.
Tuossahan taitaa olla ketjukone joten jakopään vaihtoja ei ole? mitäs tyyppivikoja tuossa koneessa on ja minkälaista bensankulutusta voi odottaa tuolta 2,3 automaatilta? kyseessä 150hp versio.
Hakua käytin ja vastaavaa en löytänyt.
Tuossahan taitaa olla ketjukone joten jakopään vaihtoja ei ole? mitäs tyyppivikoja tuossa koneessa on ja minkälaista bensankulutusta voi odottaa tuolta 2,3 automaatilta? kyseessä 150hp versio.
Hakua käytin ja vastaavaa en löytänyt.
Sytytyksenohjaus yksikkö näissä menee kaikista. Sen rikkonaisuuden huomaa sillä kun tippuu yks pytty pois pelistä. Volkkarilla sanoivat ketjulle ette virallistai vaihtoväliä ole, mutta en sitten tiedä. Aika monet osat tuohon AGZ moottoriin sopii muista konsernin autoista. Mulla manuaaliaski ja viimoisen 4tkm keskikulutus ollut 8,2 seka-ajossa.
V5 perustelee kyllä olemassaoloaan hyvinkin.
1.8t on ihan eri kone voimaltaan/fiilikseltään kuin 170hv V5 jossa on mahtava saundi ja tietty tasainen voima joka täytyy kokea, toki V6 on kuningas mutta niin on bensanjanokin omaa luokkaansa.
V5 on juuri passeli - voimaa löytyy mutta kumminkin voi ajella ja fiilistellä normikaasulla 8,5 litran keskikulutuksella.
V5 tyyppiviat ovat samat kuin V6:ssa ja muissakin Volkkareissa. Kun puhutaan V5 (tai VR5) niin olennainen ero on myös vuosimalli ja hevosvoimien määrä - eli onko 150 vai 170 hepoa! On meinaan olennainen ero monessakin asiassa.
Jakoketjun vaihto ei ole mitenkään edellytys ainakaan 170hv motissa- kyllä varmaan jos talla on ollut pohjassa (kierrokset 4000+) ja huollot on tehty 30000km Shortlife (siis longlife) ohjelman mukaan. Vaihtotarpeen pitäisi kuulla rallatuksena (ketjun kolina tynnyrissä) jolloin vaihdon ehtii tehdä ajoissa, toki poks-vaihtoehtokin on tai että ketju hyppää yhden hampaan yli tai ohjurit pettää, mutta kaikissa moottoreissa on huonosti kohdeltuina vaaransa, Hyvä muistaa on ettei V5 ole turboa joka voi sanoa poks.
Kiinnostuneelle voi suositella myös golfv5.co.uk sivustoa!
1.8t on ihan eri kone voimaltaan/fiilikseltään kuin 170hv V5 jossa on mahtava saundi ja tietty tasainen voima joka täytyy kokea, toki V6 on kuningas mutta niin on bensanjanokin omaa luokkaansa.
V5 on juuri passeli - voimaa löytyy mutta kumminkin voi ajella ja fiilistellä normikaasulla 8,5 litran keskikulutuksella.
V5 tyyppiviat ovat samat kuin V6:ssa ja muissakin Volkkareissa. Kun puhutaan V5 (tai VR5) niin olennainen ero on myös vuosimalli ja hevosvoimien määrä - eli onko 150 vai 170 hepoa! On meinaan olennainen ero monessakin asiassa.
Jakoketjun vaihto ei ole mitenkään edellytys ainakaan 170hv motissa- kyllä varmaan jos talla on ollut pohjassa (kierrokset 4000+) ja huollot on tehty 30000km Shortlife (siis longlife) ohjelman mukaan. Vaihtotarpeen pitäisi kuulla rallatuksena (ketjun kolina tynnyrissä) jolloin vaihdon ehtii tehdä ajoissa, toki poks-vaihtoehtokin on tai että ketju hyppää yhden hampaan yli tai ohjurit pettää, mutta kaikissa moottoreissa on huonosti kohdeltuina vaaransa, Hyvä muistaa on ettei V5 ole turboa joka voi sanoa poks.
Kiinnostuneelle voi suositella myös golfv5.co.uk sivustoa!
Juu ei tullut V5 pihaan, muuten ihan passeli mutta bensankulutus aivan älytöntä eikä auto liikkunut oikeasti mihinkään (kyseessä 150hv automaatti) 170hv manuaalina olisi varmasti kuin eri planeetalta mutta nuo 150hv mallit nyt unohdan ja odottelen että tulisi myyntiin budjetille ystävällinen 1,8t :P Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista!
V5 on juuri passeli - voimaa löytyy mutta kumminkin voi ajella ja fiilistellä normikaasulla 8,5 litran keskikulutuksella.
Melko suhteellinen käsite tuo "voimaa löytyy", niin kuin nuo muutkin luettelemasi seikat... Ja mikäs estää kunnon softalla olevalla 1.8T:llä tekemästä noita, varsinkin kun voimaa löytyy se 40-50 konia enemmän, vääntöjen ollessa myös ihan eri planeetalla? Postauksestasi haiskahtaa aika pahasti "oma valinta paras valinta"-asenne. ;)
Onhan tuollaisessa V5:ssa ison auton ominaisuudet. Kallis pidettävä ja iso kulutus. ;)
Eikös tuo V5 ole hieman jenkkilän tarpeisiinkin suunniteltu. Siellä kun myy paremmin tilavuus kuin turbo. Jos nyt verrataan samantehoiseen 1.8t koneeseen.
Itse en kyllä huolis tuota automaatin kanssa. Tuntien vag automaattien kestävyyden. Jos nyt kuitenkin sellaista ostamassa niin kannattaa ajaa sen verran pitkät koeajot että laatikkokin kerkeää lämmetä kunnolla. Sitten ajella tasakaasulla erinopeuksilla niin huomaa jos kierrokset humpailee.
Eikös tuo V5 ole hieman jenkkilän tarpeisiinkin suunniteltu. Siellä kun myy paremmin tilavuus kuin turbo. Jos nyt verrataan samantehoiseen 1.8t koneeseen.
Itse en kyllä huolis tuota automaatin kanssa. Tuntien vag automaattien kestävyyden. Jos nyt kuitenkin sellaista ostamassa niin kannattaa ajaa sen verran pitkät koeajot että laatikkokin kerkeää lämmetä kunnolla. Sitten ajella tasakaasulla erinopeuksilla niin huomaa jos kierrokset humpailee.
Melko suhteellinen käsite tuo "voimaa löytyy", niin kuin nuo muutkin luettelemasi seikat... Ja mikäs estää kunnon softalla olevalla 1.8T:llä tekemästä noita, varsinkin kun voimaa löytyy se 40-50 konia enemmän, vääntöjen ollessa myös ihan eri planeetalla? Postauksestasi haiskahtaa aika pahasti "oma valinta paras valinta"-asenne. ;)
Lisäys : Voimaa löytyy tasaisesti. Niin nyt puhuttiin varmaan VAKIOpeleistä ja tekniikasta eikä äärimmilleen yliviritetyistä 1.8tseista kun aloittaja kysyi LUOTETTAVUUDESTA. Kyllä nämä mutu-V5 kommentit joista paistaa se että Suomessa näitä on vähän ja jengillä on 1.8t kun ne on olleet maahantuontiohjemassa-loogista mutta nämä jorinat jos mitkä ovat yleensä "oma valinta paras valinta" luokkaa.
V5 ei tehty jenkkimarkkinoita varten vaan ihan euromarkkinoille ja aasiaan. Ruotsissa V5:sia on golffeina ja passatteina paljonkin kun siellä on aina ollut varaa hankkia parempia kuin hinta alkaen pelejä. 1.8t on loistava peli (ja parempi virittää kuin V5/V6) varsinkin Golffeissa mutta askelta järeämp ja paremmat saundit tekee(jos sillä on merkitystä) 170 hepon V5, taas 150 hepon V5 ei anna lisäarvoa ja varsinkaan ei automaattina. Jos kulutus on tärkeä niin silloin V6:kin on ihan syvältä ja kallis - mutta elämä vain on..ja joidenkin mielestä se on ihan omaa luokkaansa -makunsa ja arvonsa kullakin.
Yksi näkemys lopuksi: http://www.richardaucock.com/which-totally-random-used-car-am-i-looking-at-today-2/
Lisäys : Voimaa löytyy tasaisesti. Niin nyt puhuttiin varmaan VAKIOpeleistä ja tekniikasta eikä äärimmilleen yliviritetyistä 1.8tseista kun aloittaja kysyi LUOTETTAVUUDESTA. Kyllä nämä mutu-V5 kommentit joista paistaa se että Suomessa näitä on vähän ja jengillä on 1.8t kun ne on olleet maahantuontiohjemassa-loogista mutta nämä jorinat jos mitkä ovat yleensä "oma valinta paras valinta" luokkaa.
V5 ei tehty jenkkimarkkinoita varten vaan ihan euromarkkinoille ja aasiaan. Ruotsissa V5:sia on golffeina ja passatteina paljonkin kun siellä on aina ollut varaa hankkia parempia kuin hinta alkaen pelejä. 1.8t on loistava peli (ja parempi virittää kuin V5/V6) varsinkin Golffeissa mutta askelta järeämp ja paremmat saundit tekee(jos sillä on merkitystä) 170 hepon V5, taas 150 hepon V5 ei anna lisäarvoa ja varsinkaan ei automaattina. Jos kulutus on tärkeä niin silloin V6:kin on ihan syvältä ja kallis - mutta elämä vain on..ja joidenkin mielestä se on ihan omaa luokkaansa -makunsa ja arvonsa kullakin.
Yksi näkemys lopuksi: http://www.richardaucock.com/which-totally-random-used-car-am-i-looking-at-today-2/
Kukaan ei ole täällä puhunut mitään äärimmilleen viritetyistä 1.8T:stä vaan ihan järjellä tehdystä ohjelmasta millä saadaa pikkurahalla tuohon 1.8T:hen ne siitä tehtaalla jätetyt kaakit takaisin. Ja maahantuontiohjelmat nyt voidaan jättää omaan arvoonsa, jos joku tuon V5:sen on joskus halunnut muuten kuin uutena Suomesta hankkimalla niin Saksasta niitä on saanut siinä missä 1.8T:tä mutta kumma kyllä suurin osa on päätynyt jälkimmäiseen, senhän täytyy johtua ainoastaan siitä että Suomesta ei ole saanut v5:sta uuteen autoon, eiku... Näyttäisi ennemminkin siltä että vitoskoneen ääänet ja exclusiivisuus Suomen teillä ovat olleet taka-alalla ostopäätöksiä tehtäessä. ;)
Mutta fiilistele sinä toki tuon vitoskoneen äänistä ja erikoisuudesta, jokaisella on omat kriteerit millä autonsa hankkii.
Mutta fiilistele sinä toki tuon vitoskoneen äänistä ja erikoisuudesta, jokaisella on omat kriteerit millä autonsa hankkii.
Kukaanhan ei ole moittinut 1.8:tä -päinvastoin- koneet vaan on ihan ei luonteisia niin se vaan on- kukaan ei ole moittimassa 1.8t:tä. Yleensä kun jotain toteaa niin takana on tietoa - joko itse koettuna tai luettuna. MUTU- tieto jää aina omaan arvoonsa ja sen kyllä huomaa kun toisten kommentteja lähdetään tarkkaan perkaamaan ja tietoa ei ole vaan esitetään että sitä on :0)
Eiköhän täsä nyt ihan threadin aloittajalle moottoria/autoa etsitä, vai mitä meinasit tuolla uhoamisella? Tuskin kyselisi V5:sen perään jos olisi varaa V6-malli hankkia, taino, mistäs näitä tietää...
Ps. Eihän se R32 mihinkään liiku ilman HGP:n (twin)turbokittiä eli suoraan sellanen vaan, eiks je? ;)
Ps. Eihän se R32 mihinkään liiku ilman HGP:n (twin)turbokittiä eli suoraan sellanen vaan, eiks je? ;)
Hyviä pilke silmäkulmassa tehtyjä kommentteja muistakin moottorivaihtoehdoista :-)
Selvä on että 1.8t:ssa on eniten virityspotentiaalia vrt. vapareihin ja on yleisin (kaikilla muillakin on sama -tuttua ja turvallista) ja ehkä helppo huollattaa. 1.8 t:n erinomaisuus ei ole yksiselitteistä vaan puntit on monesti tasan riippuen henkilökohtaisista mieltymyksistä, erityisesti jos kuvaan tulee neiveto jne.
(Jusa101: jos et ole ajanut 170hv V5:sella niin ei kannata osoittaa omaa tietämättömyyttään suotta ja lue tarkemmin muiden kirjoitukset varsinkin jos niitä kommentoi)
1.8t:n ja V5 eroavaisuuksista ja valinnan vaikeudesta on keskusteltu paljon Saksan ja Englannin eri foorumeilla ja tärkeimmät kohdat on tulleetkin esille täälläkin.
Selvä on että 1.8t:ssa on eniten virityspotentiaalia vrt. vapareihin ja on yleisin (kaikilla muillakin on sama -tuttua ja turvallista) ja ehkä helppo huollattaa. 1.8 t:n erinomaisuus ei ole yksiselitteistä vaan puntit on monesti tasan riippuen henkilökohtaisista mieltymyksistä, erityisesti jos kuvaan tulee neiveto jne.
(Jusa101: jos et ole ajanut 170hv V5:sella niin ei kannata osoittaa omaa tietämättömyyttään suotta ja lue tarkemmin muiden kirjoitukset varsinkin jos niitä kommentoi)
1.8t:n ja V5 eroavaisuuksista ja valinnan vaikeudesta on keskusteltu paljon Saksan ja Englannin eri foorumeilla ja tärkeimmät kohdat on tulleetkin esille täälläkin.
Ne "puuttuvat" 20 heppaa varmasti tekevät melkoisen eron tuon V5:sen käytökseen niin mitäs sitä tippaakaan silloin siitä tietää jos ei ole myös sitä "tehokkaampaa" ajanut, joopajoo... Nelivedosta nyt lienee turha puhua kun silloin ei ole golfeissa sitä 1.8T 4motion-vaihtoehtoa olemassakaan. Kuittailut luokkaa "lueppa muiden kirjoitukset tarkemmin" jätän ihan omaan arvoonsa, voit toki moderaattorin paikkaa hakea jos kovin polttelee täällä päsmäröidä. ;)
eli tietoa ei ollut - vain mutua - noh näinhän se usein on. No ainoastaan hauskaahan se on lukea ketjua ja 1.8t kiihkoilijan tarvetta päteä muiden asiallisten kommenttien joukosta :-D
Ihan miten vain, eiköhän nuo sinunkin tekstisi ihan samalta näytä tässä threadissa joten tuollaiset paskapuheet kiihkoilusta voit pitää ihan itselläsi.
Kannattaa ottaa rennosti ja pipoa löysemmälle niin elämä onpi kivempaa:
Tekniikka - Bensa puolella on enemmän tietopohjaista keskustelua - tervetuloa sinne:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=67573
Tekniikka - Bensa puolella on enemmän tietopohjaista keskustelua - tervetuloa sinne:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=67573
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa