Jotain niistä puuttui ja kuukauden päivät meni youtubesta vr6 ääniä kuunnellessa..
Alkuun katselin Corrado vr6, mutta niitä ei tunnu Suomessa liikaa olevan..
Sattumalta tälläistä pikkuvikaista Vento vr6 tarjottiin mulle joskus nettihautomossa vaihdossa, otin yhteyttä, että vieläkö löytyy ja käytiinkin sitten katsomassa..
Perjantaina haettiin Kotkasta Vento ja lauantaina ruuvattiin Jomit alle ja sisustaan vaihdettiin Gti-Edition jakkarat..


Autohan on siis alkuperäinen Vento Vr6, moottorikoodina AAA.
Ostettaessa 252tkm mittarissa.
Early vento, eli 5/1992 tullut tehtaalta. Suomeen tuotu 2004.
Sähköikkunat, sähkökattoluukku, ilmastointi kuuluvat alkuperäisiin varusteluihin.
Myöhemmin Saksassa asennettu Webasto, varashälytin ja ajonestolaite.

Keulilta löytyy 6000k H4 xenonit ja US-parkit asensin parkkimoduuleilla etuvilkkuihin.
Tekniikaltaan auto on vakiokuntoinen, keskimmäinen äänenvaimennin korvattu suoralla putkella on ainut muutos. Kuulostaa hyvältä :)
Vanteita pyörittelin mielessä ja törmäsin tälläisiin Borbet E 16x9", ET30 ja 195/45/16 Federalit lyötiin päälle.



Edessä on 5mm spacerit jotta mahtuu pyörimään, taakse vaatisi isompaa lättyä näytteekseen yhtähyvältä.

Toistaiseksi on tehty perushuoltoja, Boschin nelikärki tulpat, virranjakajan kansi&pyörijä.
Öljyn vaihdon yhteydessä tein myös STP motorflussin:

Ventolle lähdettiin myös Bugruniin katselemaan Ruotsin skeneä:






Reissussa ihmettelin kun keskikulutus matka-ajossa 12,5l/100km, tehot hukassa ja putkesta välillä ties minkä väristä savua.. Kotiin päästyä luettiin vikakoodit ja lambda, sekä nakutusanturi antavat vikakoodia. Mikä tekee asiasta mielenkiintoisen, Ventoon oli alkuvuodesta vaihdettu alkuperäisen lambdan tilalle vaihdettu tarvike lambda..
Runia varten oli tilattu finnittömät kilvet ja niistä tuli ilmoitus samana perjantaina kun oltiin jo Ruotsissa :) Maanantaina sitten kävin hakemassa paikalleen nekin.
Tulevaisuudessa kiinnostaisi yrittää kutitella hieman lisää tehoa tähän, märissä haaveissa mielessä nokat&lastu, peltipakosarja, 2.9l imusarja.. 1.8t imuilman lämpötila-anturin tilasinkin jo, 12,5€ :)
Peilien kuoret pitäisi saada myös korinväriin, sekä kattoverhoilu, sekä ABC pilarit maalta mustaksi/verhoilla jollain kivalla kankaalla.. Hienoa olisi saada myös punaiset 20-jahre turvavyöt, mutta tuntuvat olevan kiven alla.. 450$ mitä löysin Ebaystä..
Jarruremppa olisi seuraavaksi edessä, tilasin black diamondin jarrupalat eteen ja taakse, kun tuntuu kovin pölisevän nuo normaalit.. Jarrupunosletkutkin hain ja vielä pitäisi jotkin reitetyt levyt investoida..
Pyöriikö foorumilla auton vanhoja omistajia, jolla olisi historia enemmän tiedossa?