Vento Vr6 & Jetta Gt

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

Vento Vr6 & Jetta Gt

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.7.2011 10:42

Viime kesänä myin vanhan Golf Vr6 pois ja kavereille lupailin kovaan ääneen, että ei tule enää kolmos koppasia mulle.. Sitten siinä välissä oli G60 Corrado ja 16v kakkis..
Jotain niistä puuttui ja kuukauden päivät meni youtubesta vr6 ääniä kuunnellessa..
Alkuun katselin Corrado vr6, mutta niitä ei tunnu Suomessa liikaa olevan..

Sattumalta tälläistä pikkuvikaista Vento vr6 tarjottiin mulle joskus nettihautomossa vaihdossa, otin yhteyttä, että vieläkö löytyy ja käytiinkin sitten katsomassa..

Perjantaina haettiin Kotkasta Vento ja lauantaina ruuvattiin Jomit alle ja sisustaan vaihdettiin Gti-Edition jakkarat..

Kuva
Kuva
Autohan on siis alkuperäinen Vento Vr6, moottorikoodina AAA.
Ostettaessa 252tkm mittarissa.
Early vento, eli 5/1992 tullut tehtaalta. Suomeen tuotu 2004.
Sähköikkunat, sähkökattoluukku, ilmastointi kuuluvat alkuperäisiin varusteluihin.
Myöhemmin Saksassa asennettu Webasto, varashälytin ja ajonestolaite.

Kuva

Keulilta löytyy 6000k H4 xenonit ja US-parkit asensin parkkimoduuleilla etuvilkkuihin.

Tekniikaltaan auto on vakiokuntoinen, keskimmäinen äänenvaimennin korvattu suoralla putkella on ainut muutos. Kuulostaa hyvältä :)

Vanteita pyörittelin mielessä ja törmäsin tälläisiin Borbet E 16x9", ET30 ja 195/45/16 Federalit lyötiin päälle.
Kuva
Kuva
Kuva
Edessä on 5mm spacerit jotta mahtuu pyörimään, taakse vaatisi isompaa lättyä näytteekseen yhtähyvältä.

Kuva
Toistaiseksi on tehty perushuoltoja, Boschin nelikärki tulpat, virranjakajan kansi&pyörijä.
Öljyn vaihdon yhteydessä tein myös STP motorflussin:
Kuva

Ventolle lähdettiin myös Bugruniin katselemaan Ruotsin skeneä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Reissussa ihmettelin kun keskikulutus matka-ajossa 12,5l/100km, tehot hukassa ja putkesta välillä ties minkä väristä savua.. Kotiin päästyä luettiin vikakoodit ja lambda, sekä nakutusanturi antavat vikakoodia. Mikä tekee asiasta mielenkiintoisen, Ventoon oli alkuvuodesta vaihdettu alkuperäisen lambdan tilalle vaihdettu tarvike lambda..

Runia varten oli tilattu finnittömät kilvet ja niistä tuli ilmoitus samana perjantaina kun oltiin jo Ruotsissa :) Maanantaina sitten kävin hakemassa paikalleen nekin.

Tulevaisuudessa kiinnostaisi yrittää kutitella hieman lisää tehoa tähän, märissä haaveissa mielessä nokat&lastu, peltipakosarja, 2.9l imusarja.. 1.8t imuilman lämpötila-anturin tilasinkin jo, 12,5€ :)

Peilien kuoret pitäisi saada myös korinväriin, sekä kattoverhoilu, sekä ABC pilarit maalta mustaksi/verhoilla jollain kivalla kankaalla.. Hienoa olisi saada myös punaiset 20-jahre turvavyöt, mutta tuntuvat olevan kiven alla.. 450$ mitä löysin Ebaystä..

Jarruremppa olisi seuraavaksi edessä, tilasin black diamondin jarrupalat eteen ja taakse, kun tuntuu kovin pölisevän nuo normaalit.. Jarrupunosletkutkin hain ja vielä pitäisi jotkin reitetyt levyt investoida..

Pyöriikö foorumilla auton vanhoja omistajia, jolla olisi historia enemmän tiedossa?
Viimeksi muokannut Elementti, 13.12.2011 12:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 11.7.2011 12:07

Hienoa olisi saada myös punaiset 20-jahre turvavyöt, mutta tuntuvat olevan kiven alla.. 450$ mitä löysin Ebaystä


Eikös jossain seatissa ollut kanssa punaiset turvavyöt?

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 11.7.2011 15:47

Heh tuli siis viikonloppuna tehtyä hyvät kaupat. Hain meinaan kierroksen ( 5 kpl ) 20 jahre editionin punaisia vöitä paukkupatruunoineen 130 eurolla :)

Ens viikolla varmaan näpeissä toinen kierros kyseisiä vöitä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 11.7.2011 15:49

Tääkin näyttää varsin hyvälle.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 22.7.2011 8:48

Tilasin Ebaystä 120A laturin nykyisen 70A tilalle, voisi vielä tilata kevennetyt moniurahihnan rullat. Vaihtaa sitten samalal vaivalla.
Kuva
Kaverin kanssa purettiin ylimääräistä "Suomisähköä" autosta pois.
Autosta löytyi 6paria RCA kaapeleita ja kaksi erillistä virtajohtoa akulta->konttiin.
Samalla otettiin hälytin ja ajonesto pois. Vaihdeltiin kojelaudan palaneet polttimot ehjiin ym hipistelyä. Paljon on myös kulutusosaa ym hankittu. Vanha omistaja puhui vaihtaneensa juuri bensasuodattimen, vaihdoin sen eilen itse uuteen. Vanha suodatin oli ruskea ja rapea. Siitä meni juuri&juuri puhaltamalla ilma läpi. Lambdan vaihdon jälkeen kulutus oli hetken 6,5l/100km kunnes se pomppasi taas sinne 14l/100km. Selvitellään.. Öljyt pitäisi taas vkl vaihtaa.
Kuva
Kuva
260tkm tuli täyteen :)
Kuva
Kuva

Mallailtiin myös kaverin 17x8 195/40 alle, olisi voinyt hyvin madaltaa vielä perisenttiä tuolla setupilla :)
Kuva
Viimeksi muokannut Elementti, 3.11.2011 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.8.2011 9:10

Jarrurempalla jatketaan, muistelisin että vanhaomistaja mainosti tehneensä juuri jarrurempan.. Ei ollut tainnut =D Levyt&palat ihan loppu ja kaikki pultit niin hemmetin jumissa. Parina iltana yritin saada satulaa irti, kunnes yritin epätoivoisinta kikkaa:
Tunkkaamalla räikkää =D Sillä irtos
Kuva
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/r ... _small.jpg
BlackDiamondin jarrupalat tosiaan, toivottavasti eivät pölise niin paljoa kun normaalit.
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/r ... _small.jpg

Eihän ne 18x8" mahdottomalta Ventoon näytä, kumin kanssa ehkä :D
Kuva

120A laturikin tuli viikossa, seuraavaksi lähti samasta paikasta tilaukseen 2,9 ABV imusarja :)

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 9.8.2011 17:13

Pilko & siivoa sisältä se uus imusatsi ennen paikalleenlaittoa. Hyöty +/-0, mut ehkä sillä voi jotain teoreettista kuvitella saavuttavansa. Paneelivapari rei'itettyyn orkkiskoteloon ja ränni rosterista sopivalla määrällä vaimentajia että sävelet saa ilmoille kivasti.

Huhujen mukaan jotain kansiremonttia on tiedossa niin samalla vaivalla paikalle nokka vähän isommilla asteilla? Ja kun laatikon irrotus on aiheellista ni laihduta vauhtipyötää pari kolme kiloa samaan syssyyn.

Kuvien 17" pallot olis kiva nähdä alla, tosin kaverisi taisi ne jo myydä. Nii ja madalla sitä.

Kyllä tosta vielä hyvä tulee.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.8.2011 18:40

Ei mitään vaparipaneeleita, vakio paperipaneeli virtaa ihan tarpeeksi, pelkkä suodatin boksin reiittäminen on tarpeeksi.
2.9 imusarjaa ei tarvii aukasta ja muokata, se on enemmän 2.8 imusarjalle jos tekee siitä 2.9 kloonin. Porttailee alaimusarjan yms tiivisteiden mukaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.8.2011 0:52

Niin. Ne kun ne amis-tason imuäänet ei tuo sitä koneen luonnetta yhtään sen paremmin esiin kuin oem-suodatin.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 10.8.2011 17:28

No mutta omistajalle äänimaailma on tärkeä :) Rei'itetty boksi tuo varmasti ihan tarpeeksi muutosta, kun jo pelkästään se imutorven irrottaminen suodatinkotelon kyljestä sai aikaan selkeän eron.

Muistasin kyl jossai nähneeni kuvan noista sarjoista missä molemmat sarjat on avattu ja aika samalta ne minusta näytti. Jälkimmäistä käsissä pidelleenä suhteelllisen samanoloinen vrt. AAA. Voipi tietty olla että muistan väärin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.8.2011 17:42

Päällepäin ne näyttää samalta. Tossa on hyvä linkki ja kuvasarja, missä tehdään 2.8 imusarjasta 2.9 klooni.
http://www.dubnetworks.net/showthread.php?t=1254

Kyllä reiitetyllä boksilla saa kivat murinat ja sit vielä 2.5"-3" putkisto.

2.8 ja 2.9 erot on, läppärunko, yläimusarja, nokat ja isompi poraus.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 25.8.2011 13:10

Kuva
Powerflexiä, hohoo!

2.8 AAA Vs. 2.9 ABV

Muistan kyllä kun mun vanhasta täysin orkkis vr6 golffista irrotettiin se imutötterö, johan heräs moottoriäänet henkiin =D Sitten seuraava vaihe olikin kartiosuodatin.. Ehkä tähän voisi kokeilla sitä reikäboksia, pitää käydä purkaamolta kalastamassa Golffin ilmanputsarinloota.

Eipä tälle kuulu kummempia, seisonnassa katoksessa. Imusarjaa odottelen vieläkin.

Jos tähän nyt ruvetaan tekemään jotain kansi/koneremppaa, niin tarkoitus olisi samalla vaihtaa ne modatut Teemun mainitsemat nokka ja vauhtipyörä.

Löysin myös kevennetyt moniurahihnan rullat Arz-tuningilta., nehän kävisivät kivasti tuon 120A laturin kanssa yhteen :)
Viimeksi muokannut Elementti, 31.8.2011 16:34. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2011 14:44

Eniten vaikutusta on kampiakselin kevyellä hihnapyörällä. Mutta ei tolla kokosarjallakaan paha hinta ole Arz-tuningilla.
Autotechin 262 nokat jos haluaa keskialueelle menoja ja DRC 268 nokat jos haluaa yläpäähän. 268 nokille kannattaa laittaa jo lastukin.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 25.8.2011 20:27

DRCtä yritin etsiskellä, mutta tuntuu olevan aika kiven alla..
268 nokkien kanssa piti myös vaihtaa muitakin osia, 262 tais riittää pelkät nokka-akselit.
Arz-Tuningilta olisi tarkoitus tilata jonkin verran rompetta jossain vaiheessa..

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2011 21:50

Nostajat joutuu vaihtaa molemmissa ja 268 nokilla jouset.
DRC on aika kysyttyjä ja käytetyt maksaa melkein enemmän kuin uudet.
Onneksi on hyllyssä moiset. :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 31.8.2011 16:21

Noniin, vihdoin tuli se imusarja. Joku maalannut kivasti sen valkoiseksi.
Kuva
Se siis kokonaan mustaksi, kiillotetaan tai osittain kiilloitus ja loput mustalla?
Pitäisikö se 1.8t imuilma-anturikin tuohon työstää vai laittaa erilleen ilmanputsarin boxiin?

Sain näköjään tuon alemmankin imusarjan pätkän, se taitaa olla sama kuin 2.8 koneessa? Pitäisikö sitä käyttää vaikka jossain koneistamossa, jos ne sais sille tehty jotain?
Viimeksi muokannut Elementti, 31.8.2011 16:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 31.8.2011 16:37

mikä tuossa 1.8t imuilmaanturissa on kun kaikki siitä puhuu? saako sillä muka lisää hevosia karanneiden tilalle vai mikä siinä nyt sitten on parempaa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.8.2011 18:12

Eipä tota imusarjan alempaa osaa ole oikeastaan järkeä työstää, ellei työstä kantta samalla. Kohdistat vaan kannen imuaukkoihin, niin hyvä tulee.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.9.2011 20:21

mikä tuossa 1.8t imuilmaanturissa on kun kaikki siitä puhuu? saako sillä muka lisää hevosia karanneiden tilalle vai mikä siinä nyt sitten on parempaa?

Se reagoi nopeammin yms on parempi, tehon lisäys n.2-3hp.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 26.10.2011 12:27

Kuva

Tosiaan apurungon ja tukivarren välinen pulttikatkesi puslan vaihdon yhteydessä. Piti Ventoa seisottaa loppu kesä/alku syksy sitten..
Kuva
Lopulta kun saatin se hoidettua ja auto ajoon, kaksi päivää ja ylävesiletkuun tuli reikä..
Moottoritiellä jäähdytysnesteet pakosarjan päälle, savu oli melkoinen :)
Kuva
Kuva

Borbetit menin tyhmyyksissäni myymään ja ostin ihan vääränlaiset vanteet tilalle:
Kuva
Edestä 3cm korotettu ja takaata 2,5cm ja kiihdyttäessä raapii takaa ja jarruttaessa edestä.
17x8" 215/45/17 et35. 5mm spacerit joka nurkassa. Pienemmillä kumeilla asia hoituisi.
Nyt olisi talvi aikaa metsästää ensi kaudelle uudet vanteet. Ehkä se 16x9 on paras koko tämmöiseen.

Tänään tuli kuulemma vähän pakettia Saksasta, katsotaan illalla mitä löytyy :)
Kuva

Edit:
Noniin, Saksan pojat oli lähettänyt vähän tuuninkia:
Kuva

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.11.2011 8:08

Kaikkea pientä turhaa pisteosaa tullut osteltua ja lähinnä kovaa ajoa vain. Nyt rupesi vetari/etupyörän laakeri ääntämään, pitää tutkia vkl tarkemmin.

Normaalissa ajossa vr6 menee aika ilmaiseksi:
Kuva

Konehuoneenkin ilmettä hieman päivittänyt, orkkis ilmanputsarin kotelokin tulossa paikalleen, kunhan keksii jonkin paneelin sinne:
Kuva

Vielä pitäisi nuo jälkikäteen laitetut Vr6 tarrat ottaa pois, niin olisi kunnon Vento GT luukki:
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Haettiin kaverillekkin vastaava kolariprojektiksi, paitsi että automaatti, Sveitsin tuonti:
Kuva
Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.11.2011 21:06

Nice pair :D

Myyntipalstalla olis ämeet bebsit kaupan..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159371

Tosin vähän kapeet..

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 4.11.2011 7:54

Tuli noita BBS katseltuakkin, ihan komiat. Taisivat mennä jo :I

Hain tommosen Jetta GT:n. Ota näistä nyt selvää sitten, kumpi on käyttis ja kumpi se harrastus?
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 4.11.2011 8:19

Tarviiko tuota harraste vai käyttis asiaa edes miettiä?? Volkkarit on aina harrastus käyttöön :) ..varsinkin kun tuollaisen GT:n hommaa. Ei muuta kuin harrastamaan.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.11.2011 8:23

Porukalla bongailtiin nettiautosta että kuka ehtii tuon Jetan nappaamaan, hyvä että meni oikeaan kotiin! Onko toi RP-koneella vai jollain muulla? Lienee aika harvinainen täälläpäin.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 5.11.2011 11:00

Mäki vähän vilkuilin tota jettaa nettiautos... no myyt sen mulle sitte talven jälkee :D

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.12.2011 13:53

Hieman ollut hiljais eloa. Tullut Jetalla tyytyväisenä ajeltua ja Vento seisoo katoksessa..
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/kuva%2813%29.JPG/_small.jpg
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/kuva.JPG/_small.jpg
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/kuva%2811%29.JPG/_small.jpg
Saatiin sieltä kyllä purettua sisusta pois. Pari pientä alkavaa reikää löytyi:
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/remppaa/DSC_0248.JPG/_small.jpg
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/remppaa/DSC_0251.JPG/_small.jpg
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/remppaa/DSC_0254.JPG/_small.jpg
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/vento/remppaa/DSC_0257.JPG/_small.jpg
Revin pois vanhat alkuperäiset vaimennusmatot ja tarkoitus olisi laittaa SilentCoattia tilalle. Riittääkö se yksinään vai pitääkö laittaa jotain muutakin sen kaveriksi?
Molemmista Volsuista menee toukokuussa leima umpeen, joten tammikuun alussa saisi leimata molemmat..

Nyt kun sisusta on purettu niin samalla maalaan A, B, C pilarit, aurinkolipat, kauhukahvat mustiksi. Vielä on mietinnässä mitä kattoon. Joko sen maalaa&kattoluukun sisäluukku kankaalla tai verhoilee jollain kankaalla koko katon..


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa