VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt tarvis vähän neuvoa. Muistaako kukaan, tai viitsiikö käydä katsomassa, että mikä on sähköjohtojen järjestys öljynsuodattimen jalassa olevien antureiden johdoilla (värit on vihreä, keltainen ja sininen)? Auton edestä katsottuna vasemmasta oikealle. Anturit on ollu paikoillaan, mutta johdot oli irti useamman kuukauden, eikä tullut merkattua niin ei pysty muistamaan enää.
Ja toinen kysymys jakopäänketjun ylemmästä kiristimestä. Uusi osa menossa kiinni, voiko tai pitääkö se ilmata, jos kyllä niin miten?
Ja toinen kysymys jakopäänketjun ylemmästä kiristimestä. Uusi osa menossa kiinni, voiko tai pitääkö se ilmata, jos kyllä niin miten?
http://slamit.net/product/4800/vakionop ... -malleihin
onko tommosta samallaista saatavilla VR6
ja onnistuuko http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=420 laitto näihin tuosta vaan?
onko tommosta samallaista saatavilla VR6
ja onnistuuko http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=420 laitto näihin tuosta vaan?
Kiitos Mikko_, muistin sittenkin oikein! :)
Vielä kun joku kertoo, että mitä öljyä ja kuinka paljon menee ohjaustehostimeen?
Ja nyt kun on moottori remontoitu niin vois vähän tarkemmin katsoa mitä öljyä käyttää. Muistaakseni öljytilavuus on 6 litraa, mutta mitä öljyä kannattaa koneeseen laittaa?
Haulla varmasti löytyis vastaukset, mutta käytössä matkapuhelin jolla menee kikkailuks, joten voisiko joku vastata.
Vielä kun joku kertoo, että mitä öljyä ja kuinka paljon menee ohjaustehostimeen?
Ja nyt kun on moottori remontoitu niin vois vähän tarkemmin katsoa mitä öljyä käyttää. Muistaakseni öljytilavuus on 6 litraa, mutta mitä öljyä kannattaa koneeseen laittaa?
Haulla varmasti löytyis vastaukset, mutta käytössä matkapuhelin jolla menee kikkailuks, joten voisiko joku vastata.
^^aikaisemminkin ollut juttua tosta vakkarihommasta että ei onnistu niin helposti vr6 koneeseen kuin noihin dieseleihin.
Tuo lukkohomma ei pitäs kyllä olla iso homma, varsinkin jos saa jonkinmoisen autokohtaisen ohjeen jostain.
^Ohjaustehostimeen sitä volkkarin "omaa" tehostinöljyä, saa varaosapuljuista ja motonetistäkin. Jos laittaa väärää öljyä niin todennäköisesti tulee talvella pihalle tiivisteistä.
Tuo lukkohomma ei pitäs kyllä olla iso homma, varsinkin jos saa jonkinmoisen autokohtaisen ohjeen jostain.
^Ohjaustehostimeen sitä volkkarin "omaa" tehostinöljyä, saa varaosapuljuista ja motonetistäkin. Jos laittaa väärää öljyä niin todennäköisesti tulee talvella pihalle tiivisteistä.
Tilaat tuolta keskuslukon ja johtosarjan, niin asennus on noin 15min. Muuten p&p, paitsi vilkuille joutuu vetää liittimillä johdot.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9
Kukaan vaihtanut flektin laakereita?
Omassa pitää joko moottorin tai apuflektn laakeri älytöntä meteliä.
Apuflektin laakerille löysin DIY, mutta entäs moottoroitu flekti?
Ja mistä sais tollasen työkalun tohon apuflektin laakerin vaihtoon.
OEM paketti marmorilta vajaa 700€ :))
Omassa pitää joko moottorin tai apuflektn laakeri älytöntä meteliä.
Apuflektin laakerille löysin DIY, mutta entäs moottoroitu flekti?
Ja mistä sais tollasen työkalun tohon apuflektin laakerin vaihtoon.
OEM paketti marmorilta vajaa 700€ :))
http://www.oichan.org/mods/fan/fan2.htm Tossa ainakin vähäsen läppää sivun lopussa. On kylläkin Corradoon..
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.9.2009 11:45
Mikähän mahtaa olla -93 vr6 golffissa vikana.
Ei lähde aivaimella käyntiin.
Hinaamalla lahtee käyntiin ja käy aivan normaalisti.
Edellinen omista ja vaihtanut käytetyn virtalukon autoon.
Virtalukon pohja on vaihdettu uuteen.
Apua kaivattais kun pitäs auto saada leimattua ja tuo on ainoa vika, mutta itsellä ei enää ymmärrys riitä.
Ei lähde aivaimella käyntiin.
Hinaamalla lahtee käyntiin ja käy aivan normaalisti.
Edellinen omista ja vaihtanut käytetyn virtalukon autoon.
Virtalukon pohja on vaihdettu uuteen.
Apua kaivattais kun pitäs auto saada leimattua ja tuo on ainoa vika, mutta itsellä ei enää ymmärrys riitä.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Ilmeisesti golffin sytytyksessä taas häikkää.. Ilmenee tärisevänä ja epätasaisena tyhjäkäyntinä, matalilla kierroksilla "vedätyksessä" nykii ja pätkii, korkeammalta kiekasee aika normaalisti. Tulpanjohdot ja tulpat pitäisi olla kunnossa. Onko muita ehdotuksia viaksi kuin virranjakaja? Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtoon? Autolla ajettu 237tkm.
*edit: Autoa on myös pidempään vaivannut sellainen vika ettei tykkää ikinä lähteä ekalla starttauksella käyntiin. Liittyykö mahdollisesti toisiinsa? Olisiko syytä tarkistaa puolan kunto jotenkin? Ja mitenkä nuo moottorin lämpöanturit joita en ole vieläkään vaihtanut, voisiko aiheuttaa tällaisia ongelmia?
Mistä päin autoa löytyy bensansuodatin?
*edit2: Aikalailla vastavaanlaista oiretta kuin tässä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=695099 1.8t Audissa. Mahtaako vr6-vehkeissä olla jotain vastaavaa osaa kuin tuo "sytytyksenvahvistin"?
Kiitos taas niille jotka jaksavat auttaa tyhmää!
*edit: Autoa on myös pidempään vaivannut sellainen vika ettei tykkää ikinä lähteä ekalla starttauksella käyntiin. Liittyykö mahdollisesti toisiinsa? Olisiko syytä tarkistaa puolan kunto jotenkin? Ja mitenkä nuo moottorin lämpöanturit joita en ole vieläkään vaihtanut, voisiko aiheuttaa tällaisia ongelmia?
Mistä päin autoa löytyy bensansuodatin?
*edit2: Aikalailla vastavaanlaista oiretta kuin tässä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=695099 1.8t Audissa. Mahtaako vr6-vehkeissä olla jotain vastaavaa osaa kuin tuo "sytytyksenvahvistin"?
Kiitos taas niille jotka jaksavat auttaa tyhmää!
Itellä golffin tyhjäkäynti seilas aina miten sattuu, etenkin kylmällä koneella, vedätyksessä nyki ja pätki niin kovin että sai ihan kunnolla puristaa ratista, mutta vain satunnaisesti. Korkeilla kierroksilla toimi taasen täysin normaalisti.
Vika löytyi lambdan liittimestä, puhdistus ym nii rupes auto pelittämään.
Oma ehdotus että siltä suunnalta etsisit vikaa, mutta se voi tosiaan olla myös sielä sytytyspuolella.
Vika löytyi lambdan liittimestä, puhdistus ym nii rupes auto pelittämään.
Oma ehdotus että siltä suunnalta etsisit vikaa, mutta se voi tosiaan olla myös sielä sytytyspuolella.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Mulla oli golfissa myös tuota käynnistysongelmaa, ettei lähtenyt ensimmäisellä starttauksella, vaikka ois startannu kuinka kauan. Toisella tai viimeistään kolmannella lähti, ja toimi ajossa ihan normaalisti. Vika oli polttoainepumpussa, oli sen verran lopussa, ettei kyennyt antamaan tarpeeksi painetta starttaukseen.
Käyntiin sai siten, että käytti ensin virrat päällä parikolme kertaa ennen starttausta, eli pyöritti useamman kerran polttoainepumppua ennen starttausta, niin lähti heti käyntiin.
Käyntiin sai siten, että käytti ensin virrat päällä parikolme kertaa ennen starttausta, eli pyöritti useamman kerran polttoainepumppua ennen starttausta, niin lähti heti käyntiin.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Kiitos erittäin paljon myös tästä informaatiosta! Omassa juuri sama vika että ei lähde yleensä ekalla vaikka kuinka kauan starttais, mutta sitten toisella tai viimeistään kolmannella lähtee. Pitää kokeilla tota virtojen päällä käyttämistä. Ja bensapumppua vaihtoon. Kannattaako pistää alkuperäistä varaosaa, vai joku tarvike?
Sitä tiedustelin itsekkin silloin kun vaihto oli ajankohtainen ja täällä kerrottiin, että motonettipumppu toimii ihan yhtähyvin. Sen siis ostin ja on se vuodenpäivät nyt jo toiminut niinkuin pitääkin.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1440
Irroituksesta voin kertoa sen mitä muistan, peräkontin pohjasta matto pois edestä, pohjassa näkyy luukku, jonka otat irti.(nelivetosessa on peräkontin pohjassa, mutta onko etuvetosessa sitten takapenkkien alla pohjassa??)
Luukun alta näkyy polttoainepumpun johdot ja letkut, ne irti ja sitten se kansi lähtee sitä ulkokehää vastapäivää kiertämällä. Kannen alta paljastuu lisää letkuja ja itse pumppu ja mittarin anturi. otat pumpun rungosta kiinni ja kierrät vastapäivään jolloin pumppu naksahtaa irti tankin pohjasta ja nostat koko hökötyksen pöydälle.
Suosittelen tekemään operaation, kun tankissa ei ole paljon bensaa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1440
Irroituksesta voin kertoa sen mitä muistan, peräkontin pohjasta matto pois edestä, pohjassa näkyy luukku, jonka otat irti.(nelivetosessa on peräkontin pohjassa, mutta onko etuvetosessa sitten takapenkkien alla pohjassa??)
Luukun alta näkyy polttoainepumpun johdot ja letkut, ne irti ja sitten se kansi lähtee sitä ulkokehää vastapäivää kiertämällä. Kannen alta paljastuu lisää letkuja ja itse pumppu ja mittarin anturi. otat pumpun rungosta kiinni ja kierrät vastapäivään jolloin pumppu naksahtaa irti tankin pohjasta ja nostat koko hökötyksen pöydälle.
Suosittelen tekemään operaation, kun tankissa ei ole paljon bensaa.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Suuri kiitos! Budjetin mukaan rupean osia vaihtamaan. Nyt on virranjakajan kansi ja pyörijä tilattu. Ne tulee nyt tarvike osina varaosaliikkeestä, ei kai ollut paha virhe?
Ja pitäis noita lämpöantureita ym. hankkia. Ajattelin myös ulkolämpötilan anturin vaihtaa kun ei näytä mitään lukemaa, vaan hyppää yli.
Ja pitäis noita lämpöantureita ym. hankkia. Ajattelin myös ulkolämpötilan anturin vaihtaa kun ei näytä mitään lukemaa, vaan hyppää yli.
Totta, mutta meikäläisellä ainekin ajossa toimi täysin normaalisti koko alueella, mutta startatessa ei. Vaihdoin pelkän bensapumpun ja alko toimimaan.
Ja mitä tuohon ulkolämpötilaan tulee, niin jos sinulla on climatronic, eli automaatti-ilmastointi, niin silloin ulkolämpötila näkyy sen näytössä, eikä sitä pidäkkään silloin näkyä ajotietokoneen näytössä, vaan niinsanotusti hyppää siitä yli.
Ja mitä tuohon ulkolämpötilaan tulee, niin jos sinulla on climatronic, eli automaatti-ilmastointi, niin silloin ulkolämpötila näkyy sen näytössä, eikä sitä pidäkkään silloin näkyä ajotietokoneen näytössä, vaan niinsanotusti hyppää siitä yli.
Mites, auttakaahan. Tänään pitäis mennä taas vuoden tauon jälkeen hakemaan Vr6 pihaan. Mitäs kannattaa tarkistella tekniikan puolesta.. Kolmosissa kori on numero yksi ja veeärrässä jakohihnan vaihto. Mitä nyt itsellä tiedossa niin kun auto on käynnissä että mitä paisarissa tapahtuu. Mitäs muuta? Kohde on siis -92 ja 250tkm rullattu.
Mitäs tuohon kannattaa vaihtaa sitten ihan huvikseen/vaihdon ilosta että olis huolettomia kilometrejä. Ilmanputsari, tulpat, virranjakajan kansi&pyörijä ainakin..
Viime kesänä luovuin vanhasta Vr6 kun vaihtoa kaipasi vaihdelaatikko, kytkin, kori ja jakopää..
Mitäs tuohon kannattaa vaihtaa sitten ihan huvikseen/vaihdon ilosta että olis huolettomia kilometrejä. Ilmanputsari, tulpat, virranjakajan kansi&pyörijä ainakin..
Viime kesänä luovuin vanhasta Vr6 kun vaihtoa kaipasi vaihdelaatikko, kytkin, kori ja jakopää..
kakkoskuski
Onko sillailla että kuitenkin kylmänä lähtee ekalla startilla käymään ??
Itsellä on näin että v-ärrä lähtee kylmänä laakista käyntiin kun aamulla töihin lähtee ja töistä poijes. ja lähtee hyvin käyntiin lämpimänä jos starttaa nopeasti sammuttamisenjälkeen.
Mutta kun autolla ajellut ja lämminkone pysähtyy kaffille johonkin hengailee niin aina lähtee sillä toisella tai viimeistään kolmannella käymään, ekalla ei ikinä vaikka vartin siinä sahais :D
Kiitos tästä jos jollain on jotain ehdotusta vikaan tai on samanlaista omassa ollu :)
Ja sellainen olisi vielä että mikä ihme on kun ei auton lämmöt nouse mittarinmukaan edes 70 asteeseen !!??
Onko sillailla että kuitenkin kylmänä lähtee ekalla startilla käymään ??
Itsellä on näin että v-ärrä lähtee kylmänä laakista käyntiin kun aamulla töihin lähtee ja töistä poijes. ja lähtee hyvin käyntiin lämpimänä jos starttaa nopeasti sammuttamisenjälkeen.
Mutta kun autolla ajellut ja lämminkone pysähtyy kaffille johonkin hengailee niin aina lähtee sillä toisella tai viimeistään kolmannella käymään, ekalla ei ikinä vaikka vartin siinä sahais :D
Kiitos tästä jos jollain on jotain ehdotusta vikaan tai on samanlaista omassa ollu :)
Ja sellainen olisi vielä että mikä ihme on kun ei auton lämmöt nouse mittarinmukaan edes 70 asteeseen !!??
Usein tohon vaivaan kehotetaan vaihtamaan lämpötila anturi.
Mulla ex autoon se ei auttanut, vaiva oli varmaan pari vuotta.
Eräs kaunis kerta jätti tielle bensapumpun hajoamisen takia, kun oli pumppu uusittu niin samalla toi vika hävis.
Tosin ei oo ihan halpa vaihtaa kokeilun vuoksi, oisko uus pumppu ollu 280€
Mulla ex autoon se ei auttanut, vaiva oli varmaan pari vuotta.
Eräs kaunis kerta jätti tielle bensapumpun hajoamisen takia, kun oli pumppu uusittu niin samalla toi vika hävis.
Tosin ei oo ihan halpa vaihtaa kokeilun vuoksi, oisko uus pumppu ollu 280€
Täytynee kai mennä ostamaan se keltanen vedenlämpö-anturi kun alle 70 asteen pysyy (mittarin mukaan) lämmöt :)
Ja jos termostaatin kävis ostaas ja vaihtais ? kävin tänään kysyy fixus liikkeestä niin 35 eurolla saisin uuden termostaatin :)
Ja hei muuten senmanen vielä, että tekeekö tosi kulunut kytkin sellasen ulina-äänen kun ykkösvaihteella lähtee liikenteeseen ? Meinaan se ulina tärisyttää oikeen vaihde-keppiäkin :o
Ja juu kyllä, kytkin irroittaa tooosi alhaalta, ilmattu on ja korjaussarjan vaihdoin viime kesänä siihen pää-sylinteriin (joka oli puolestavälistä ruosteessa :D) ;)
Kiitoksia kaikille jotka ehdottaa uutta laatikkoa ;P
Ja jos termostaatin kävis ostaas ja vaihtais ? kävin tänään kysyy fixus liikkeestä niin 35 eurolla saisin uuden termostaatin :)
Ja hei muuten senmanen vielä, että tekeekö tosi kulunut kytkin sellasen ulina-äänen kun ykkösvaihteella lähtee liikenteeseen ? Meinaan se ulina tärisyttää oikeen vaihde-keppiäkin :o
Ja juu kyllä, kytkin irroittaa tooosi alhaalta, ilmattu on ja korjaussarjan vaihdoin viime kesänä siihen pää-sylinteriin (joka oli puolestavälistä ruosteessa :D) ;)
Kiitoksia kaikille jotka ehdottaa uutta laatikkoa ;P
golf vr6 -93 kierros ongelma
Poista viesti
Eli autossa tulee rajotin välillä 4500 rpm kohdalla ja sit joskus saattaa toimia normaalisti ja välillä rupee pätkiin jo 3000rpm kohdalla. Missä mahtas ollla vika? Uusia osia laitettu tulpat+johdot, pyörijä ja kansi ja niillä ei vaikutusta.
Eli autossa tulee rajotin välillä 4500 rpm kohdalla ja sit joskus saattaa toimia normaalisti ja välillä rupee pätkiin jo 3000rpm kohdalla. Missä mahtas ollla vika? Uusia osia laitettu tulpat+johdot, pyörijä ja kansi ja niillä ei vaikutusta.
golf vr6 -93 kierros ongelma
bensan suodattimen vaihto tuntu auttavan mut silti takkuaa 3500rpm ja pätkii välillä
Taitaapa olla pienimmän tuskan tie kun menee nöyrästi marmorilta ostamaan tulpanjohdot ;)
Taitaa olla jotain ~240e luokkaa tulpanjohdot ellen väärin muista...
Ja mitä tulppiin tulee niin ei ainakaan halvimmasta päästä kannata ottaa. Mätänetistä saa ainakin iridiumtulppia kohtuu hintaan... Luulis olevan ihan ok-tavaraa.
Taitaa olla jotain ~240e luokkaa tulpanjohdot ellen väärin muista...
Ja mitä tulppiin tulee niin ei ainakaan halvimmasta päästä kannata ottaa. Mätänetistä saa ainakin iridiumtulppia kohtuu hintaan... Luulis olevan ihan ok-tavaraa.
Mitenkäs sitten, käykö uudenmallin tulpanjohdot tähän vanhempaan?
Tarkoitan siis näitä johtoja. Olis vaan asennus ja irroitus huomattavasti helpompaa.?
Tarkoitan siis näitä johtoja. Olis vaan asennus ja irroitus huomattavasti helpompaa.?
Tulpanjohdoista, ite ostin pari viikkoa sitten uudet Boschit eBaysta, olikohan reilu 60€ sarja. Harmi vaan kun sarjassa ei ollut puolan johtoa, sillä paikalla roikkuu juurikin joku tarvike tällä hetkellä. Vaihtanut en ole vielä joten laadusta en osaa sanoa enempiä.
Käynnistymisongelmat edelleen täysi mysteeri. Samoja kipuja näköjään ilmennyt taas muillakin. Vaihdoin viime kesänä pumpun ja ruiskun alipainesäätimen, startissa pukkaa n. 4bar joten tuskin bensan lykkäämisessä on ongelma. Entä sitten suuttimet? Yksi vaihtoehto on että joku päästää itsensä kuiviin auton seisoessa? Toisaalta käynnistyminen on säästäkin kiinni, talvella lähti laakista. Vaikuttaako sitten ryyppy tuohon että kesän ongelma ei esiinny..
Aika hankala vika löytää kaiken virtalukkopohjan, lämpöantureiden, bensapumpun+releen, virranjakajan kannen+pyörijän, tulpat+johdot jälkeen.. Ehkä parempi unohtaa kun nyt tuntuu auto leviävän käsiin pikkuhiljaa muutenkin. ABS-valo palaa ja katsastaa pitäisi, jos vaihtaisi etupään anturit kylmiltään ja puhaltelisi liat ja pölyt pois.
Kiva sillä silti on ajella, ei voi mitään!
Käynnistymisongelmat edelleen täysi mysteeri. Samoja kipuja näköjään ilmennyt taas muillakin. Vaihdoin viime kesänä pumpun ja ruiskun alipainesäätimen, startissa pukkaa n. 4bar joten tuskin bensan lykkäämisessä on ongelma. Entä sitten suuttimet? Yksi vaihtoehto on että joku päästää itsensä kuiviin auton seisoessa? Toisaalta käynnistyminen on säästäkin kiinni, talvella lähti laakista. Vaikuttaako sitten ryyppy tuohon että kesän ongelma ei esiinny..
Aika hankala vika löytää kaiken virtalukkopohjan, lämpöantureiden, bensapumpun+releen, virranjakajan kannen+pyörijän, tulpat+johdot jälkeen.. Ehkä parempi unohtaa kun nyt tuntuu auto leviävän käsiin pikkuhiljaa muutenkin. ABS-valo palaa ja katsastaa pitäisi, jos vaihtaisi etupään anturit kylmiltään ja puhaltelisi liat ja pölyt pois.
Kiva sillä silti on ajella, ei voi mitään!
Mulla kun paukkuu toi putki melkosesti, niin pitäskö tota sytytystä säätää? Miten säädetään, onko jotain haittaa jos paukkuu yleensäkkiin, talvella oli ongelma että ei lähteny yli 10 asteen pakkasella käyntiin, johtuiskohan tuosta? Tai voiko johtua tulpajohdoista jotka näyttävät olevan varmaan alkuperäset, ainakin on ihan hapettuneet ja yks jo katkes kun vähän nykäsin :D
Itselläni poltti putkessa ja 4500rpm ylöspäin kiihdyttäessä vedot hukassa sekä käynnistämisessä ongelmia. Vika löytyi hall-anturista ja sen liittimestä. Eli mikäli putkessa palaa niin kyllä silloin jotain häikkää on kyllä... ainakin omasta mielestäni. Oma auto ei kyllä putkessa polta
Kun ottaa hall-piuhan irti niin saattaa startata paremmin, ainakin itse totesin niin...
Kun ottaa hall-piuhan irti niin saattaa startata paremmin, ainakin itse totesin niin...
mitä öjyjä kannattais laittaa vr6
itsellä kuluuttaa nykyistä oljy melkein litran 1000km
tulipa muuten mieleen kun itellä ollu toi auto nyt 4kk ja ehtiny öljynsuodatinta motonetistä laakkoseen eikä missään oo oikeenlaista, kun jos oikein muistan niin oikee pitäs olla 120mm pitkä, ja kun laakkoseltakin kävin hakemassa niin se oli ihan samalla sarjanumerolla ja se oli silti 100mm, niin mistäköhän sais oikeenlaisen suodattimen?
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Mites onko jollekkin tullut vastaan halvempaa paikkaa mistä sais koko jäähdyttimen tuohon Corradoon, ABV moottorilla? Halvin mitä ite oon löytänyt niin saksan ebaysta noin 180€ posteineen. Eikä varmaan ole mahdollista saada varmaan vaihdettua sitä muovista päätyä erikseen? Halkeama siinä ylävesiletkun kiinnityksen vieressä...
Kattoluukun kanssa jumittelua..
Eli otsikon mukaan, osaa ja koko luukkukin on nyt vaihdettu, mutta mekanismissa tuntuu olevan samaa kipua kuin aiemmin alkuperäisessä joka rikkoontui. Eli toinen reuna vetää edellä ja tällöin koko häristin menee jumiin. Auki päin ei ole mitään ongelmaa, mut täydestä auki -asennosta kiinni päin alkaa tökkimään.
Miten tuo vinous tulee korjata? Turha sitä on ainakaan koittaa väkisin ajaa, kohta se on yhtä karsas kuin alkuperäinen eikä ainakaan toimi. Eli onko joku asento mihin lasi ajetaan/laitetaan/veivataan ja irroitetaan moottori tjs, jotta löysät saadaan pois vaijerilta?
Kattoluukku on kuivalla maalla melko hulju eikä esim. pystyasennossa välttämättä toimi, kun painovoima vetelee vikasuuntaan.. Joku ohje tuohon säätämiseen olisi kiva saada, alkaa sulake palaa tähän touhuun ihan kohta. Entä korkeus, onko oikea täysin tasan katon kanssa? Vai ennemmin vähän yli?
Eli tuohon vaijerien säätöön vinkkiä, pitääkö ottaa pois koko laitos vai voiko sisusta puretussa autossa säätää paikallaan? Kiitokset jos joku jaksaa ja osaa neuvoa.
EDIT:
Tämä oli ihan mallikas ohje: http://www.ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=174
mutta siinäkään ei tavallaan puhuta siitä ongelmasta mihin nyt itse olen törmännyt kahden eri luukun kanssa.
Miten tuo vinous tulee korjata? Turha sitä on ainakaan koittaa väkisin ajaa, kohta se on yhtä karsas kuin alkuperäinen eikä ainakaan toimi. Eli onko joku asento mihin lasi ajetaan/laitetaan/veivataan ja irroitetaan moottori tjs, jotta löysät saadaan pois vaijerilta?
Kattoluukku on kuivalla maalla melko hulju eikä esim. pystyasennossa välttämättä toimi, kun painovoima vetelee vikasuuntaan.. Joku ohje tuohon säätämiseen olisi kiva saada, alkaa sulake palaa tähän touhuun ihan kohta. Entä korkeus, onko oikea täysin tasan katon kanssa? Vai ennemmin vähän yli?
Eli tuohon vaijerien säätöön vinkkiä, pitääkö ottaa pois koko laitos vai voiko sisusta puretussa autossa säätää paikallaan? Kiitokset jos joku jaksaa ja osaa neuvoa.
EDIT:
Tämä oli ihan mallikas ohje: http://www.ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=174
mutta siinäkään ei tavallaan puhuta siitä ongelmasta mihin nyt itse olen törmännyt kahden eri luukun kanssa.
Oli sama vika kattoluukussa. Ota tarpeeksi muovihärpäkkeitä pois edestä että näet kiskot, ja siellä näkyy osa (vipumainen) joka tökkää kiskostoon (siis jumivalla puolella). Itse virittelin pienen nippusiteen tuon "vivun" toiseen päähän ettei toinen pää pääse tökkäämään kiskoon.
Tuossa kuvassa näkyy vedenpoistoputkesta vasemmalle oleva alumiininvärinen vipu (kuvassa sojottaa eteenpäin) johon virittelin nippusiteen.
Tuossa kuvassa näkyy vedenpoistoputkesta vasemmalle oleva alumiininvärinen vipu (kuvassa sojottaa eteenpäin) johon virittelin nippusiteen.
Kertokaapas tyhmälle pari juttua...
Ensimmäiseksi, mitenkä tuo kytkin purkautuu tuosta koneen kyljestä? Näkyy olevan jotain erikoispultteja tuossa asetelmassa ? O.o Pitääkö olla joku helevetin special tool?
Toiseksi, eikös tuo bensan jakotukki pitäis lähteä suuttimista ihan vetämällä irti kun ne "sokat" on irroitettu? Ja suuttimethan pitäis myös lähteä vetämällä imusarjasta?
Itse niitä yritin vetää ja nitkuttaa mutta ei irtoa vaikka itkis ja nussis... Eikä oikeen uskalla voimaa kovin kauheasti käyttää. Vinkkejä?
Kolmanneksi, mitenkä irtoaa se laippa vaihdelootasta johon vetari tulee kiinni?
Ensimmäiseksi, mitenkä tuo kytkin purkautuu tuosta koneen kyljestä? Näkyy olevan jotain erikoispultteja tuossa asetelmassa ? O.o Pitääkö olla joku helevetin special tool?
Toiseksi, eikös tuo bensan jakotukki pitäis lähteä suuttimista ihan vetämällä irti kun ne "sokat" on irroitettu? Ja suuttimethan pitäis myös lähteä vetämällä imusarjasta?
Itse niitä yritin vetää ja nitkuttaa mutta ei irtoa vaikka itkis ja nussis... Eikä oikeen uskalla voimaa kovin kauheasti käyttää. Vinkkejä?
Kolmanneksi, mitenkä irtoaa se laippa vaihdelootasta johon vetari tulee kiinni?
eeosva, laitoitko sen nipparin siihen pikku rullan viereen vai mihinkä? Eli sen kirkkaan härpäkkeen/kielen jonka kuvasta osoitit (toisessa päässä on pieni rulla joka menee koloon silloin kun luukku on takapäästä ylhäällä).
Vanhassa luukussa vasen puoli tipahti kyydistä (juurikin puhuttu osa ei pysynyt paikallaan) luukkua kiinni ajettaessa, nyt paketti pysyy mielestäni kasassa mutta ajaa vaan vinoon kiinni päin mennessä.
Pitänee ottaa luukku vielä pois paikoiltaan aurinkoisena päivänä ja pyöritellä hieman ja ehkä purkaa pikkasen:F
Onko muuten perästä päin lähtevillä lyhyillä vaijereilla joku merkitys? vai ovatko vain ohjaamassa/tukemassa sitä verhoiltua "käsiluukkua"?
Vanhassa luukussa vasen puoli tipahti kyydistä (juurikin puhuttu osa ei pysynyt paikallaan) luukkua kiinni ajettaessa, nyt paketti pysyy mielestäni kasassa mutta ajaa vaan vinoon kiinni päin mennessä.
Pitänee ottaa luukku vielä pois paikoiltaan aurinkoisena päivänä ja pyöritellä hieman ja ehkä purkaa pikkasen:F
Onko muuten perästä päin lähtevillä lyhyillä vaijereilla joku merkitys? vai ovatko vain ohjaamassa/tukemassa sitä verhoiltua "käsiluukkua"?
^^Ihan kaksitoistakulmaisella hylsyllä lähtee asetelman pultit auki, tai kiintoavaimen lenkkipäällä, olisko ollu 10 tai 11mm (kiinnitystä varten kannattaa hommata sopiva hylsy että saa oikeaan momenttiin)
Jakotukku lähtee suuttimista vetämällä ja samoin suuttimet imusarjasta, ovat sitten todella kovaa kiinni, vaikka olisivat olleet irti muutama kk aikaisemmin. Itse olen ottanut ensin jakotukki+suutin yhdistelmän imusarjasta ja sen jälkeen suuttimen on yksitellen helpompi irroittaa jakotuksista. Suuttimien juureen olen laittanut hieman öljyä ja sitten pyöritellyt suuttimia...
Onko siinä laipassa pultti keskellä? (jossain laatikoissa olen sellaisen nähnyt, omasta en noita koskaan ole irroittanut)
Jakotukku lähtee suuttimista vetämällä ja samoin suuttimet imusarjasta, ovat sitten todella kovaa kiinni, vaikka olisivat olleet irti muutama kk aikaisemmin. Itse olen ottanut ensin jakotukki+suutin yhdistelmän imusarjasta ja sen jälkeen suuttimen on yksitellen helpompi irroittaa jakotuksista. Suuttimien juureen olen laittanut hieman öljyä ja sitten pyöritellyt suuttimia...
Onko siinä laipassa pultti keskellä? (jossain laatikoissa olen sellaisen nähnyt, omasta en noita koskaan ole irroittanut)
Jahas, no eihän siinä sitten hätiä... Katoin vaan että oli vähä omituinen kanta niissä pulteissa :) Tosin edellinen asentaja on jotenki kummasti saanu nylpättyä jokaisen pultin kannan yhdestä reunasta pilalle, ihan niinkun olis vasaralla isketty O.o
Täytynee sitten äly korvata voimalla tuossa suuttimien irrotuksessa :D
Ei näy pulttia laipassa :/ Voiskohan olla seger-renkaalla kiinni? Oli sen verta soosissa tuo loota ettei näe mitään ennenkuin putsailee... Millä litkuilla muuten olette noita lootia/lohkoja ym. osia putsailleet?
Täytynee sitten äly korvata voimalla tuossa suuttimien irrotuksessa :D
Ei näy pulttia laipassa :/ Voiskohan olla seger-renkaalla kiinni? Oli sen verta soosissa tuo loota ettei näe mitään ennenkuin putsailee... Millä litkuilla muuten olette noita lootia/lohkoja ym. osia putsailleet?
Jos vaihdelaatikosta vetareiden laipoissa ei ole pulttia keskellä niin todennäköisesti niissä on sokka akselin ympärillä joka menee tasauspyörästön sisälle. Ainakin molemmissa omissani 02A laatikoissa on ollut sokilla laipat kiinni.
Laipat irtoaa helposti kun kierittää pitkän pultin vetarin kiinnityskierteistä läpi ja asettaa alle tukevan pellinpalasen jolloin pultti toimii ulosvetäjänä laipalle. Itse käytin kahta pulttia ja metallilevyä jolloin vedon sai tasaisesti molemmin puolin laippaa.
Laipat irtoaa helposti kun kierittää pitkän pultin vetarin kiinnityskierteistä läpi ja asettaa alle tukevan pellinpalasen jolloin pultti toimii ulosvetäjänä laipalle. Itse käytin kahta pulttia ja metallilevyä jolloin vedon sai tasaisesti molemmin puolin laippaa.
Sokka lähtee vetarin laipan akselin mukana ulos. Laipan akselissa on ura jossa sokka on.
Tuo takaisinlaitto onkin hieman hankalampaa kun irroitus, itse käytin prässiä jolla sain ne helposti painettua, mutta onnistuu varmaan kahdella isolla ruuvipuristimellakin. Sokat on melko jäykkiä eli vaatii paljon voimaa ennenkuin lähtee uppoamaan takaisin.
Tuo takaisinlaitto onkin hieman hankalampaa kun irroitus, itse käytin prässiä jolla sain ne helposti painettua, mutta onnistuu varmaan kahdella isolla ruuvipuristimellakin. Sokat on melko jäykkiä eli vaatii paljon voimaa ennenkuin lähtee uppoamaan takaisin.
Ja mennäänpä tästä sitten seuraavaan laatikko-asiaan...
Itsellä menee laatikko vaihtoon ja olen tossa katellu muutamaa vaihtoehtoa niin herää pari kysymystä.
VR6 tekniikan kylkeen tulevat manuaali 02A-leegolaatikothan ovat samanlaiset automallista riippumatta? Välityksissä näyttäisi olevan eroja, mutta onko esim. vaihtajassa eroja?
Itsellä menee laatikko vaihtoon ja olen tossa katellu muutamaa vaihtoehtoa niin herää pari kysymystä.
VR6 tekniikan kylkeen tulevat manuaali 02A-leegolaatikothan ovat samanlaiset automallista riippumatta? Välityksissä näyttäisi olevan eroja, mutta onko esim. vaihtajassa eroja?
02A vaihtajatornit pitäisi olla ainakin vanhemmissa samat 98-99 saakka? Sit 02J ja uudemmissa 02A vaijereiden päät on erillaiset ja torni on myös hieman erillainen. Alapään halkasijassa, pituuksissa on se ero.
Minusta noissa Vr6 laatikoissa taisi olla välityksissä pieniä eroja.
Mutta kaikkien 02A/J rattaita, synrcoja, perävälitykset pystyy sotkee keskenään.
Minusta noissa Vr6 laatikoissa taisi olla välityksissä pieniä eroja.
Mutta kaikkien 02A/J rattaita, synrcoja, perävälitykset pystyy sotkee keskenään.
Mahtaa olla vakiovika VR6:sissa golffeissa ku meidän VeRkussa on öljyä paisuntasäiliössä sekä vuotaa öljyä siitä 1. sylinterin kohilta kannentiivisteestä...
Ei kuitenkaan kerää painetta paisuntasäiliöön... Uskaltaako tällä ajaa edes? Paljonko maksaa kannentiivisteen vaihto?
Oisha tuo myynnissäkin, vuosimallia -92 ja ajettu 330 tkm... jakopää laitettu olikohan 280tkm nurkilla!
Aluvanteet on jne...
Ei kuitenkaan kerää painetta paisuntasäiliöön... Uskaltaako tällä ajaa edes? Paljonko maksaa kannentiivisteen vaihto?
Oisha tuo myynnissäkin, vuosimallia -92 ja ajettu 330 tkm... jakopää laitettu olikohan 280tkm nurkilla!
Aluvanteet on jne...
No hemmetti, meikäläinenhän laittaa sitte lomarahat saksan markkinoille :D
Osaako kukaan kertoa jonkinlaista osviittaa lähetyskuluista ku ARZ-Tuningilta tilailee?
Timbee: Kyllähän se näyttäisi olevan ostettu ominaisuus, itselläni vuotanut kans tuosta 1.pöntön kohdalta ulospäin... Tosin ei ole öljyä paisuntasäiliössä. :)
Osaako kukaan kertoa jonkinlaista osviittaa lähetyskuluista ku ARZ-Tuningilta tilailee?
Timbee: Kyllähän se näyttäisi olevan ostettu ominaisuus, itselläni vuotanut kans tuosta 1.pöntön kohdalta ulospäin... Tosin ei ole öljyä paisuntasäiliössä. :)
^ Niinkuin tossa yllä mainitsin niin kori on colorconcept, eli on 2värinen sporttinahkasisusta yms eli haluisin kyl pitää ton korin, siihen on nyt muutenkin nähty sen verran vaivaa, muun muassa alustan, maalauksen, ruostehommien ja uusien korin osien muodossa. Eikä sitä rahaa nyt mielestäni niin kauheasti mene jos moottorin apulaitteineen saa ~500€ Ja tarviiko autoharrastuksessa olla jotain järkeä?
Nyt tulee varmaan taas tyhmä kysymys mutta kai täällä saa niitäkin esittää :D Eli tuli hankittua tuohon ventoon rst- pakosarja merkiltään ta- technix, siinä on lamda- anturille kaksi paikkaa, mutta miksi? Paikat ovat alkukäyrissä, käyrät menevät niin että kolme vierekkäistä käyrää yhdistyy yhteen ja lopuksi ne kaksi erillistä putkea johon käyrät menevät yhdistyvät yhdeksi putkeksi. Onko paikat vaihtoehtoja vai miksi siinä niitä löytyy kaksin kappalein? Ja muutenkin onko kokemuksia tästä pakosarjasta jengillä?
Harvemmin on kokemuksia noista peltisarjoista, kun niillä ei saa lisää tehoja VR6:sesta :)
Todistetusti (dyno) on vain 1 peltisarja jolla saa lisää tehoja. Se on erään jenkkiläisen sällin tekemä, hintaa 1k $ ja teho lisäys 8-10hp...
Vr6 pakosarjat ja alkupää on harvinaisen hyvin virtaavat. Varsinkin jos porttaa ne vielä.
Todistetusti (dyno) on vain 1 peltisarja jolla saa lisää tehoja. Se on erään jenkkiläisen sällin tekemä, hintaa 1k $ ja teho lisäys 8-10hp...
Vr6 pakosarjat ja alkupää on harvinaisen hyvin virtaavat. Varsinkin jos porttaa ne vielä.
Aivan, no jospa sillä sais edes voiman ääntä pikkuisen aikaiseksi :P Itse kun en ole nyt ollut remonttia tekemässä autoon, niin ei ole tullut niin tarkkaan tutustuttua vehkeesen :( Tutun tehtäväksi annoin koska häneltä löytyy tilat ja vehkeet rassata autoja. Mielestäni halvalla sain tuon peltisatsin, ja kun kone on irti tällä hetkellä niin ajattelin josko sitten samalla ois vaihtanu sen pakosarjankin sinne.
Jos ameeriikka taipuu, niin tosta lukemaan Vr6 virittämisestä. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4761622
Ps DRC on tekemässä taas 268 nokkia, joten kannattaa tilata jos niitä vielä on. Varsinkin nykysillä €/$ kurssilla.
Ps DRC on tekemässä taas 268 nokkia, joten kannattaa tilata jos niitä vielä on. Varsinkin nykysillä €/$ kurssilla.
Itsellä olis kans kone pöydällä, saa nähdä jääkö lomarahoista ylimääräistä niin vois piristeitä koneeseen yrittää värkätä ;>
Tosin, mistään en mitään tiedä ja koskaan en ole mitään tehnyt jotenka saa nähdä jotta käykö tuo kone enää meikäläisen käsittelyn jälkeen :D Noh, eipä tuo mitään raketti-tiedettä kuitenkaan ole :)
Tosin, mistään en mitään tiedä ja koskaan en ole mitään tehnyt jotenka saa nähdä jotta käykö tuo kone enää meikäläisen käsittelyn jälkeen :D Noh, eipä tuo mitään raketti-tiedettä kuitenkaan ole :)
Etsi jostain Bentleyn korjaus-opas. Siinä on kaikki tiedot, voi löytyä jopa jostain netistä (ps, linkkiä voi laittaa mulle)
Kosusen kanssa tuli juteltua tosta isoventtiilikansiprojektista. Hänen mielipide oli hp vs € ei kohtaa, edes lähellekkään. Rahat kuulema kannattaa sijoittaa muualle. Esim turbo/remmi.
Kosusen kanssa tuli juteltua tosta isoventtiilikansiprojektista. Hänen mielipide oli hp vs € ei kohtaa, edes lähellekkään. Rahat kuulema kannattaa sijoittaa muualle. Esim turbo/remmi.
Itseasiassa meikäläiseltä löytyy bentleyn opas sähköisenä, linkkiä ei taida löytyä minulta mutta voin tapeen vaatiessa maililla sen laittaa. Tosin taisi olla aika kookas... Tai sitten se oli jokin muu opas :D En muista :P
Löytyy muuten linkki sivustolle jossa volkkareiden 'räjäytys'-kuvia ja varaosanumerot. Pitääpä linkittää kunhan omalle koneelle pääseepi.
Niin oon lueskellu jotta fiksumpaa olis laittaa ahdinta kehiin, mutta en tiedä onko sitten turhan iso pala meikäläiselle :)
Löytyy muuten linkki sivustolle jossa volkkareiden 'räjäytys'-kuvia ja varaosanumerot. Pitääpä linkittää kunhan omalle koneelle pääseepi.
Niin oon lueskellu jotta fiksumpaa olis laittaa ahdinta kehiin, mutta en tiedä onko sitten turhan iso pala meikäläiselle :)
Aevan, 19 mm pultit tuli tuossakin mukana kupari prikkojen kanssa. Jäävät siis umpeen. Kiitoksia valaistuksesta jälleen. Pahalle näyttää että sais venton tälle kesää taas tien päälle, oishan siinä vielä pikku juttuja jos haluaisi sen pilkun päälle, mutta ensi talvena sitten taas jatkuu mutta koneen puolesta alkais olemaan tältä erää hyvällä mallilla, alustasarja vielä pitäis tilata ja viskata alle. Jospa sitä visulahteen sillä pääsis :)
Morje! Nyt kaivattais kipeästi apua.
Ongelma seuraava: Vr6 -94 ei meinaa lähteä millään käymään ensimmäisellä yrityksellä kylmällä koneella, toisella yrittämällä lähtee kyllä erittäin nätisti.
Vagcom antoi vikakoodiksi viime syksynä (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) ja vaihdoinkin kyseisen sinisen lämpötila-anturin. No auto lähti erittäin hyvin käyntiin ja tehotkin tulivat takaisin.
No nyt otin auton takaisin ajoon talven seisonnan jälkeen ja sama ongelma palasi eli ei starttaa ensimmäisellä. Ja sama vikakoodi (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) -Short to Ground) no vaihdoin taas saman sinisen anturin uuteen mutta tällä kertaa sama ongelma ei poistunut ja vikakoodikin pysyy.
Auttakaa! Mitä tehdä seuraavaksi? yritin jo hiukan silmäillä liittimen kuntoa ja hiukan myös johtojen kuntoa mutta näyttivät olevan nopella silmäyksellä OK.
Kiitän jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Alkaa mennä hermot tohon VeeRaan :(
Viittaisko toi short to ground että kyseinen anturi ei saisi maata?
Ongelma seuraava: Vr6 -94 ei meinaa lähteä millään käymään ensimmäisellä yrityksellä kylmällä koneella, toisella yrittämällä lähtee kyllä erittäin nätisti.
Vagcom antoi vikakoodiksi viime syksynä (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) ja vaihdoinkin kyseisen sinisen lämpötila-anturin. No auto lähti erittäin hyvin käyntiin ja tehotkin tulivat takaisin.
No nyt otin auton takaisin ajoon talven seisonnan jälkeen ja sama ongelma palasi eli ei starttaa ensimmäisellä. Ja sama vikakoodi (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) -Short to Ground) no vaihdoin taas saman sinisen anturin uuteen mutta tällä kertaa sama ongelma ei poistunut ja vikakoodikin pysyy.
Auttakaa! Mitä tehdä seuraavaksi? yritin jo hiukan silmäillä liittimen kuntoa ja hiukan myös johtojen kuntoa mutta näyttivät olevan nopella silmäyksellä OK.
Kiitän jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Alkaa mennä hermot tohon VeeRaan :(
Viittaisko toi short to ground että kyseinen anturi ei saisi maata?
Mistä löytäisi vr6 männärenkaat 82mm elikkä kyseessä 2.9 motti ja marmori tiskillä meinasivat että olisi 2.8 ylikoko tuo 82mm, parit öljyrenkaatkin jo auttaisi asiaa.
Onko jotain saksan tai ruotsin maan kauppaa josta moisia voisi tilailla, ja mites ne männät saa muuten tungettua takas ettei rengas katkee onkos siihen olemasa ihan oma renkaan puristin, kun tuo normaali biltsun laitos ei oikein toimi.
Onko jotain saksan tai ruotsin maan kauppaa josta moisia voisi tilailla, ja mites ne männät saa muuten tungettua takas ettei rengas katkee onkos siihen olemasa ihan oma renkaan puristin, kun tuo normaali biltsun laitos ei oikein toimi.
Miksei kiristettävä rengaspuristin toimi?
Katsoppas jos tuolla Arz-tuningin sivuilta tai sit kysele Slamitilta.
Katsoppas jos tuolla Arz-tuningin sivuilta tai sit kysele Slamitilta.
plöh, miten tämmöseen saa helpoiten tökkästyä öljynpaine mittarin, kävin ostamassa biltemasta mahtavan
ja jos joku on laittanu kartio vapaavirtaussuodattimen, niin ootteko laittanu siihen ilmansuodattimen laatikon tilalle vai kyhäilly jonkun putken?
http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... -Side.html onko tämä muuten ikkunan nostin?
ja jos joku on laittanu kartio vapaavirtaussuodattimen, niin ootteko laittanu siihen ilmansuodattimen laatikon tilalle vai kyhäilly jonkun putken?
http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... -Side.html onko tämä muuten ikkunan nostin?
Öljynpainemittarista en tiedä, mutta suosittelen että viet sen kartiofiltterin takasin sinne kaupan hyllylle ja anna sen orkkiksen lootan olla... Kun luet tätä ketjua taaksepäin niin on tästä filtteri-asiasta keskusteltu monet kerrat tulpanjohtojen ja jakopääremontin lisäksi :)
Kartiofiltteri vetää pölyä, vettä, itselläni veti jopa talvella lunta sisuksiin kun sitä pidin muutaman kuukauden... On sitä vaikutusta muistaakseni dynossakin testattu, eikä suurta vaikutusta tehoihin, taisi olla enemmän huonompaan suuntaan vaikutusta etenkin jos sen suodattimen laittaa suoraan maffin perään... Ellen väärin muista.
Tietty jos haluaa niitä imuääniä kuulumaan niin sillähän niitä saa. Täällä joku neuvoi poraaamaan ilmanputsarin kotelon alaosan täyteen reikiä ---> Parempi virtaus(ken tietää?) sekä mukavat imuäänet ;)
Tämä on oma mielipiteeni ja luuloni, muut kertokoon paremmin mikäli olen väärässä.
Kartiofiltteri vetää pölyä, vettä, itselläni veti jopa talvella lunta sisuksiin kun sitä pidin muutaman kuukauden... On sitä vaikutusta muistaakseni dynossakin testattu, eikä suurta vaikutusta tehoihin, taisi olla enemmän huonompaan suuntaan vaikutusta etenkin jos sen suodattimen laittaa suoraan maffin perään... Ellen väärin muista.
Tietty jos haluaa niitä imuääniä kuulumaan niin sillähän niitä saa. Täällä joku neuvoi poraaamaan ilmanputsarin kotelon alaosan täyteen reikiä ---> Parempi virtaus(ken tietää?) sekä mukavat imuäänet ;)
Tämä on oma mielipiteeni ja luuloni, muut kertokoon paremmin mikäli olen väärässä.
Juu en mä semmosta oo ostanukkaa mutta mietin vaan, mutta taas asiaan >
miten on mahdollista että rauhallisessa maantie ajussa (80-100) öljyn lämmöt on 120-136? normaalisti ollu ajossa 108. Öljyjenkin pitäs olla hyvässä kunnossa kun tonni - pari sitten vaihettu ja samalla tehty se ihmeen ferosiini mikä lie käsittely
miten on mahdollista että rauhallisessa maantie ajussa (80-100) öljyn lämmöt on 120-136? normaalisti ollu ajossa 108. Öljyjenkin pitäs olla hyvässä kunnossa kun tonni - pari sitten vaihettu ja samalla tehty se ihmeen ferosiini mikä lie käsittely
Mites teillä lähtee flektit pyörimään veeroissa? Itellä näyttäis ensimmäinen lähtevät jossai 95-100 asteen nurkilla ja molemmat vasta 110 nurkilla. Nytten kuumilla keleillä asia vain ruvennut mietityttään kun normiajossa pysyy 80-90 nurkilla, muttakun kaupunkiin menee ja ruuhkassa istuu niin lämmöt tykkää heti nousta yli 100 asteen ja siinä alkaa jo kuskikin kuumeta ettei vaan käy köpelösti.
Tjaaahas taitaa olla vaan jotain häikkää tuossa toisessa tuulettimessa ainakin kun hyppylangalla testasin toimiiko muuten flektit niin toinen ei pyörinyt ollenkaa, kummallakaan nopeudella. Köyhänä tein taktiset ja pistin flektin pyöriin "kakkosasennolla" jo 95 asteella joten ei siitä nyt lämmöt enään nouse eli ongelma ratkastu.
Itelläkään ei toiminut viime kesänä kuin toinen flekti, siel välissä kuuluu kulkea hihna, joka pyörättää myös sitä toista flektiä, oli mennyt poikki.. Ei paljoa maksa volkkarilla(kaan)
Itellä lähtee pyörimää muistaakseni 92 asteessa ja täysillä sitten jossai 100+ asteen kieppeillä. Kaupungissa pamahtaa helposti lämmöt 100-110 asteeseen.
Itellä lähtee pyörimää muistaakseni 92 asteessa ja täysillä sitten jossai 100+ asteen kieppeillä. Kaupungissa pamahtaa helposti lämmöt 100-110 asteeseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa