VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 29.4.2011 18:01

Tollaset sinne tuli tehtyä, ei ollu monen minuutin homma kun sattu olemaan sopivaa lattaa varastossa. Ei tietysti ole noi kevyet kun mustasta raudasta teki :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.4.2011 18:29

GIII 288mm tilalle menee myös G IV:n Brembon GT junior kitti.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.4.2011 21:25

Niin unohdin mainita että VR6 Corradoon noita jarruja olen suunnittelemassa, tosin samat jarrut käsittääkseni on Golffissakin...

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 1.5.2011 21:56

Nyt tarvis vähän neuvoa. Muistaako kukaan, tai viitsiikö käydä katsomassa, että mikä on sähköjohtojen järjestys öljynsuodattimen jalassa olevien antureiden johdoilla (värit on vihreä, keltainen ja sininen)? Auton edestä katsottuna vasemmasta oikealle. Anturit on ollu paikoillaan, mutta johdot oli irti useamman kuukauden, eikä tullut merkattua niin ei pysty muistamaan enää.

Ja toinen kysymys jakopäänketjun ylemmästä kiristimestä. Uusi osa menossa kiinni, voiko tai pitääkö se ilmata, jos kyllä niin miten?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.5.2011 23:11

Vihreä takimmaiselle (lämpöanturille), keltainen laturin puolelle ja sininen laatikon puolelle.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 1.5.2011 23:43

http://slamit.net/product/4800/vakionop ... -malleihin
onko tommosta samallaista saatavilla VR6

ja onnistuuko http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=420 laitto näihin tuosta vaan?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 1.5.2011 23:58

Kiitos Mikko_, muistin sittenkin oikein! :)

Vielä kun joku kertoo, että mitä öljyä ja kuinka paljon menee ohjaustehostimeen?

Ja nyt kun on moottori remontoitu niin vois vähän tarkemmin katsoa mitä öljyä käyttää. Muistaakseni öljytilavuus on 6 litraa, mutta mitä öljyä kannattaa koneeseen laittaa?

Haulla varmasti löytyis vastaukset, mutta käytössä matkapuhelin jolla menee kikkailuks, joten voisiko joku vastata.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 2.5.2011 8:59

^^aikaisemminkin ollut juttua tosta vakkarihommasta että ei onnistu niin helposti vr6 koneeseen kuin noihin dieseleihin.

Tuo lukkohomma ei pitäs kyllä olla iso homma, varsinkin jos saa jonkinmoisen autokohtaisen ohjeen jostain.

^Ohjaustehostimeen sitä volkkarin "omaa" tehostinöljyä, saa varaosapuljuista ja motonetistäkin. Jos laittaa väärää öljyä niin todennäköisesti tulee talvella pihalle tiivisteistä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.5.2011 16:55

Tilaat tuolta keskuslukon ja johtosarjan, niin asennus on noin 15min. Muuten p&p, paitsi vilkuille joutuu vetää liittimillä johdot.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.5.2011 17:40

Kukaan vaihtanut flektin laakereita?
Omassa pitää joko moottorin tai apuflektn laakeri älytöntä meteliä.
Apuflektin laakerille löysin DIY, mutta entäs moottoroitu flekti?
Ja mistä sais tollasen työkalun tohon apuflektin laakerin vaihtoon.
OEM paketti marmorilta vajaa 700€ :))

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 2.5.2011 19:28

http://www.oichan.org/mods/fan/fan2.htm Tossa ainakin vähäsen läppää sivun lopussa. On kylläkin Corradoon..

Turbokisko
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.9.2009 11:45

ViestiKirjoittaja Turbokisko » 2.5.2011 20:49

Mikähän mahtaa olla -93 vr6 golffissa vikana.
Ei lähde aivaimella käyntiin.
Hinaamalla lahtee käyntiin ja käy aivan normaalisti.
Edellinen omista ja vaihtanut käytetyn virtalukon autoon.
Virtalukon pohja on vaihdettu uuteen.

Apua kaivattais kun pitäs auto saada leimattua ja tuo on ainoa vika, mutta itsellä ei enää ymmärrys riitä.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 3.5.2011 17:11

Ilmeisesti golffin sytytyksessä taas häikkää.. Ilmenee tärisevänä ja epätasaisena tyhjäkäyntinä, matalilla kierroksilla "vedätyksessä" nykii ja pätkii, korkeammalta kiekasee aika normaalisti. Tulpanjohdot ja tulpat pitäisi olla kunnossa. Onko muita ehdotuksia viaksi kuin virranjakaja? Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtoon? Autolla ajettu 237tkm.

*edit: Autoa on myös pidempään vaivannut sellainen vika ettei tykkää ikinä lähteä ekalla starttauksella käyntiin. Liittyykö mahdollisesti toisiinsa? Olisiko syytä tarkistaa puolan kunto jotenkin? Ja mitenkä nuo moottorin lämpöanturit joita en ole vieläkään vaihtanut, voisiko aiheuttaa tällaisia ongelmia?

Mistä päin autoa löytyy bensansuodatin?

*edit2: Aikalailla vastavaanlaista oiretta kuin tässä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=695099 1.8t Audissa. Mahtaako vr6-vehkeissä olla jotain vastaavaa osaa kuin tuo "sytytyksenvahvistin"?

Kiitos taas niille jotka jaksavat auttaa tyhmää!

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 4.5.2011 20:08

Itellä golffin tyhjäkäynti seilas aina miten sattuu, etenkin kylmällä koneella, vedätyksessä nyki ja pätki niin kovin että sai ihan kunnolla puristaa ratista, mutta vain satunnaisesti. Korkeilla kierroksilla toimi taasen täysin normaalisti.
Vika löytyi lambdan liittimestä, puhdistus ym nii rupes auto pelittämään.
Oma ehdotus että siltä suunnalta etsisit vikaa, mutta se voi tosiaan olla myös sielä sytytyspuolella.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 4.5.2011 21:55

Kiitos vinkistä! Pitänee tutkia heti huomenna jos mahdollista. Pahoin pelkään kuitenkin sitä sytytyspuolta..

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 4.5.2011 22:16

Mulla oli golfissa myös tuota käynnistysongelmaa, ettei lähtenyt ensimmäisellä starttauksella, vaikka ois startannu kuinka kauan. Toisella tai viimeistään kolmannella lähti, ja toimi ajossa ihan normaalisti. Vika oli polttoainepumpussa, oli sen verran lopussa, ettei kyennyt antamaan tarpeeksi painetta starttaukseen.
Käyntiin sai siten, että käytti ensin virrat päällä parikolme kertaa ennen starttausta, eli pyöritti useamman kerran polttoainepumppua ennen starttausta, niin lähti heti käyntiin.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 4.5.2011 22:47

Kiitos erittäin paljon myös tästä informaatiosta! Omassa juuri sama vika että ei lähde yleensä ekalla vaikka kuinka kauan starttais, mutta sitten toisella tai viimeistään kolmannella lähtee. Pitää kokeilla tota virtojen päällä käyttämistä. Ja bensapumppua vaihtoon. Kannattaako pistää alkuperäistä varaosaa, vai joku tarvike?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 5.5.2011 0:15

Sitä tiedustelin itsekkin silloin kun vaihto oli ajankohtainen ja täällä kerrottiin, että motonettipumppu toimii ihan yhtähyvin. Sen siis ostin ja on se vuodenpäivät nyt jo toiminut niinkuin pitääkin.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1440

Irroituksesta voin kertoa sen mitä muistan, peräkontin pohjasta matto pois edestä, pohjassa näkyy luukku, jonka otat irti.(nelivetosessa on peräkontin pohjassa, mutta onko etuvetosessa sitten takapenkkien alla pohjassa??)
Luukun alta näkyy polttoainepumpun johdot ja letkut, ne irti ja sitten se kansi lähtee sitä ulkokehää vastapäivää kiertämällä. Kannen alta paljastuu lisää letkuja ja itse pumppu ja mittarin anturi. otat pumpun rungosta kiinni ja kierrät vastapäivään jolloin pumppu naksahtaa irti tankin pohjasta ja nostat koko hökötyksen pöydälle.
Suosittelen tekemään operaation, kun tankissa ei ole paljon bensaa.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 5.5.2011 16:01

Suuri kiitos! Budjetin mukaan rupean osia vaihtamaan. Nyt on virranjakajan kansi ja pyörijä tilattu. Ne tulee nyt tarvike osina varaosaliikkeestä, ei kai ollut paha virhe?

Ja pitäis noita lämpöantureita ym. hankkia. Ajattelin myös ulkolämpötilan anturin vaihtaa kun ei näytä mitään lukemaa, vaan hyppää yli.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 5.5.2011 16:32

samaa tavaraa ne sielä varaosaliikkeessä myyvätten kun volkkarillakin, vain ilman vw&audi logoa ja huomattavasti halvemmalla ;)
Jos bensapumppu vetelee viimisiään niin olettais että auto ei enää yläkierroksilla toimi normaalisti, tosin kun sun tapauksessa? Viisaammat neuvokoot :)

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 5.5.2011 21:08

Totta, mutta meikäläisellä ainekin ajossa toimi täysin normaalisti koko alueella, mutta startatessa ei. Vaihdoin pelkän bensapumpun ja alko toimimaan.

Ja mitä tuohon ulkolämpötilaan tulee, niin jos sinulla on climatronic, eli automaatti-ilmastointi, niin silloin ulkolämpötila näkyy sen näytössä, eikä sitä pidäkkään silloin näkyä ajotietokoneen näytössä, vaan niinsanotusti hyppää siitä yli.

jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

ViestiKirjoittaja jarpki » 5.5.2011 22:24

ilmamassamittari kannattaa kanssa tarkistaa. Oma golffi ei meinannu startata kun käytin putsarin irti ja samalla sen massamittarin liittimen...vissiin vähä vettä roiskahti sinne ja sen jälkeen välillä tyhjäkäynti pomppi ja kiihdytyksissä nyki. Putsasin ja kuivattelin niin pelaa taas hyvin.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 6.5.2011 14:55

Mites, auttakaahan. Tänään pitäis mennä taas vuoden tauon jälkeen hakemaan Vr6 pihaan. Mitäs kannattaa tarkistella tekniikan puolesta.. Kolmosissa kori on numero yksi ja veeärrässä jakohihnan vaihto. Mitä nyt itsellä tiedossa niin kun auto on käynnissä että mitä paisarissa tapahtuu. Mitäs muuta? Kohde on siis -92 ja 250tkm rullattu.

Mitäs tuohon kannattaa vaihtaa sitten ihan huvikseen/vaihdon ilosta että olis huolettomia kilometrejä. Ilmanputsari, tulpat, virranjakajan kansi&pyörijä ainakin..

Viime kesänä luovuin vanhasta Vr6 kun vaihtoa kaipasi vaihdelaatikko, kytkin, kori ja jakopää..

Bondos
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.5.2010 21:25

ViestiKirjoittaja Bondos » 8.5.2011 21:09

kakkoskuski

Onko sillailla että kuitenkin kylmänä lähtee ekalla startilla käymään ??

Itsellä on näin että v-ärrä lähtee kylmänä laakista käyntiin kun aamulla töihin lähtee ja töistä poijes. ja lähtee hyvin käyntiin lämpimänä jos starttaa nopeasti sammuttamisenjälkeen.

Mutta kun autolla ajellut ja lämminkone pysähtyy kaffille johonkin hengailee niin aina lähtee sillä toisella tai viimeistään kolmannella käymään, ekalla ei ikinä vaikka vartin siinä sahais :D

Kiitos tästä jos jollain on jotain ehdotusta vikaan tai on samanlaista omassa ollu :)

Ja sellainen olisi vielä että mikä ihme on kun ei auton lämmöt nouse mittarinmukaan edes 70 asteeseen !!??

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 8.5.2011 21:57

Usein tohon vaivaan kehotetaan vaihtamaan lämpötila anturi.
Mulla ex autoon se ei auttanut, vaiva oli varmaan pari vuotta.
Eräs kaunis kerta jätti tielle bensapumpun hajoamisen takia, kun oli pumppu uusittu niin samalla toi vika hävis.
Tosin ei oo ihan halpa vaihtaa kokeilun vuoksi, oisko uus pumppu ollu 280€

Bondos
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.5.2010 21:25

ViestiKirjoittaja Bondos » 9.5.2011 20:34

Täytynee kai mennä ostamaan se keltanen vedenlämpö-anturi kun alle 70 asteen pysyy (mittarin mukaan) lämmöt :)

Ja jos termostaatin kävis ostaas ja vaihtais ? kävin tänään kysyy fixus liikkeestä niin 35 eurolla saisin uuden termostaatin :)

Ja hei muuten senmanen vielä, että tekeekö tosi kulunut kytkin sellasen ulina-äänen kun ykkösvaihteella lähtee liikenteeseen ? Meinaan se ulina tärisyttää oikeen vaihde-keppiäkin :o

Ja juu kyllä, kytkin irroittaa tooosi alhaalta, ilmattu on ja korjaussarjan vaihdoin viime kesänä siihen pää-sylinteriin (joka oli puolestavälistä ruosteessa :D) ;)

Kiitoksia kaikille jotka ehdottaa uutta laatikkoa ;P

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.5.2011 20:59

^Käy hakee tuo anturi ja termari merkkiliikkeestä, tarvikemalleissa on ollut vikoja. Eivät ole marmoritiskiltä myöskään kalliita...

juippi80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.7.2008 7:34

golf vr6 -93 kierros ongelma

ViestiKirjoittaja juippi80 » 11.5.2011 21:09

Poista viesti
Eli autossa tulee rajotin välillä 4500 rpm kohdalla ja sit joskus saattaa toimia normaalisti ja välillä rupee pätkiin jo 3000rpm kohdalla. Missä mahtas ollla vika? Uusia osia laitettu tulpat+johdot, pyörijä ja kansi ja niillä ei vaikutusta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.5.2011 21:43

Vaikuttaa bensan puutteelta. Yleensä bensan puute on 3-6 vaihteilla. Oisko pumppu sökö tai suodatin tukkeessa?

juippi80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.7.2008 7:34

golf vr6 -93 kierros ongelma

ViestiKirjoittaja juippi80 » 13.5.2011 18:05

bensan suodattimen vaihto tuntu auttavan mut silti takkuaa 3500rpm ja pätkii välillä

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 13.5.2011 21:47

No pumppu saattaa sitte olla lopussa... Kannattaa mitata paineet.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.5.2011 0:11

Mistä hyvälaatuiset ja kestävät tulpanjohdot suorasytkä VeeRaan? Vai onko alkuperäiset parhaat? Missä hintaluokassa orkkikset on? Entä mitkä tulpat pelaa parhaiten?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.5.2011 11:16

Taitaapa olla pienimmän tuskan tie kun menee nöyrästi marmorilta ostamaan tulpanjohdot ;)
Taitaa olla jotain ~240e luokkaa tulpanjohdot ellen väärin muista...

Ja mitä tulppiin tulee niin ei ainakaan halvimmasta päästä kannata ottaa. Mätänetistä saa ainakin iridiumtulppia kohtuu hintaan... Luulis olevan ihan ok-tavaraa.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 15.5.2011 12:06

Itse jouduin aikoinaan tulpanjohtojen hajotessa kesken matkan ostamaan motonetistä tulpanjohtosarjan, että pääsi jatkamaan matkaa. Kolmatta kesää niillä nyt ajetaan ja ihan ongelmitta ovat tähän asti ainakin toimineet, mutta tuskin noi niin pitkäikäiset tulevat olemaan kuin orkkis johdot...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 15.5.2011 13:13

Miten erottaa 2.8 ja 2.9 moottorit helposti toisistaan niiden ollessa konehuoneessa.Venttiilikopan tarrasta tietysti,mutta... Muita tunnisteita kaivataan.

Entäpä miten erottaa imusarjat niiden ollessa koneessa kiinni?

Mitä 10w40 öljyjä tai jäykempiä olette käyttäneet jos olette?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.5.2011 14:35

Mitenkäs sitten, käykö uudenmallin tulpanjohdot tähän vanhempaan?
Tarkoitan siis näitä johtoja. Olis vaan asennus ja irroitus huomattavasti helpompaa.?

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 17.5.2011 13:16

Tulpanjohdoista, ite ostin pari viikkoa sitten uudet Boschit eBaysta, olikohan reilu 60€ sarja. Harmi vaan kun sarjassa ei ollut puolan johtoa, sillä paikalla roikkuu juurikin joku tarvike tällä hetkellä. Vaihtanut en ole vielä joten laadusta en osaa sanoa enempiä.

Käynnistymisongelmat edelleen täysi mysteeri. Samoja kipuja näköjään ilmennyt taas muillakin. Vaihdoin viime kesänä pumpun ja ruiskun alipainesäätimen, startissa pukkaa n. 4bar joten tuskin bensan lykkäämisessä on ongelma. Entä sitten suuttimet? Yksi vaihtoehto on että joku päästää itsensä kuiviin auton seisoessa? Toisaalta käynnistyminen on säästäkin kiinni, talvella lähti laakista. Vaikuttaako sitten ryyppy tuohon että kesän ongelma ei esiinny..
Aika hankala vika löytää kaiken virtalukkopohjan, lämpöantureiden, bensapumpun+releen, virranjakajan kannen+pyörijän, tulpat+johdot jälkeen.. Ehkä parempi unohtaa kun nyt tuntuu auto leviävän käsiin pikkuhiljaa muutenkin. ABS-valo palaa ja katsastaa pitäisi, jos vaihtaisi etupään anturit kylmiltään ja puhaltelisi liat ja pölyt pois.

Kiva sillä silti on ajella, ei voi mitään!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 18.5.2011 16:15

Mulla kun paukkuu toi putki melkosesti, niin pitäskö tota sytytystä säätää? Miten säädetään, onko jotain haittaa jos paukkuu yleensäkkiin, talvella oli ongelma että ei lähteny yli 10 asteen pakkasella käyntiin, johtuiskohan tuosta? Tai voiko johtua tulpajohdoista jotka näyttävät olevan varmaan alkuperäset, ainakin on ihan hapettuneet ja yks jo katkes kun vähän nykäsin :D

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 18.5.2011 18:00

Eiköhän sinne putkeen jokatapauksessa jonkun verran bensaa aina joudu joka aiheuttaa paukkumisen. Itellä jytisee vaikka kuin putkessa ja bensa tuoksahtaa tuontuosta, ei oo ainenkaan vielä mitään ongelmia aiheuttanut

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.5.2011 9:25

Itselläni poltti putkessa ja 4500rpm ylöspäin kiihdyttäessä vedot hukassa sekä käynnistämisessä ongelmia. Vika löytyi hall-anturista ja sen liittimestä. Eli mikäli putkessa palaa niin kyllä silloin jotain häikkää on kyllä... ainakin omasta mielestäni. Oma auto ei kyllä putkessa polta

Kun ottaa hall-piuhan irti niin saattaa startata paremmin, ainakin itse totesin niin...

nöllffeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2011 22:42

mitä öjyjä kannattais laittaa vr6

ViestiKirjoittaja nöllffeli » 19.5.2011 13:54

itsellä kuluuttaa nykyistä oljy melkein litran 1000km

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 19.5.2011 14:28

Mikäs voi olla kun kaasun mukaan kuuluu rohinaa/säksätystä konehuoneesta päin?
Se on sellainen epätasainen säksätys ja loppuu jos painaa esim kytkimenpohjaan. Se kuuluu vain korkeammilla kierroksilla 2500rpm->
Edellinen Golffi ei moista tehnyt..

nöllffeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2011 22:42

kytkin

ViestiKirjoittaja nöllffeli » 19.5.2011 14:46

uskoisin itse kytkimen paine laakeria..

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 21.5.2011 14:26

tulipa muuten mieleen kun itellä ollu toi auto nyt 4kk ja ehtiny öljynsuodatinta motonetistä laakkoseen eikä missään oo oikeenlaista, kun jos oikein muistan niin oikee pitäs olla 120mm pitkä, ja kun laakkoseltakin kävin hakemassa niin se oli ihan samalla sarjanumerolla ja se oli silti 100mm, niin mistäköhän sais oikeenlaisen suodattimen?

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 22.5.2011 9:17

Mites onko jollekkin tullut vastaan halvempaa paikkaa mistä sais koko jäähdyttimen tuohon Corradoon, ABV moottorilla? Halvin mitä ite oon löytänyt niin saksan ebaysta noin 180€ posteineen. Eikä varmaan ole mahdollista saada varmaan vaihdettua sitä muovista päätyä erikseen? Halkeama siinä ylävesiletkun kiinnityksen vieressä...

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.5.2011 10:48

^Mä sain turun jäähdytimestä uuden hintaan 150e.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

Kattoluukun kanssa jumittelua..

ViestiKirjoittaja AceBear » 24.5.2011 13:03

Eli otsikon mukaan, osaa ja koko luukkukin on nyt vaihdettu, mutta mekanismissa tuntuu olevan samaa kipua kuin aiemmin alkuperäisessä joka rikkoontui. Eli toinen reuna vetää edellä ja tällöin koko häristin menee jumiin. Auki päin ei ole mitään ongelmaa, mut täydestä auki -asennosta kiinni päin alkaa tökkimään.

Miten tuo vinous tulee korjata? Turha sitä on ainakaan koittaa väkisin ajaa, kohta se on yhtä karsas kuin alkuperäinen eikä ainakaan toimi. Eli onko joku asento mihin lasi ajetaan/laitetaan/veivataan ja irroitetaan moottori tjs, jotta löysät saadaan pois vaijerilta?

Kattoluukku on kuivalla maalla melko hulju eikä esim. pystyasennossa välttämättä toimi, kun painovoima vetelee vikasuuntaan.. Joku ohje tuohon säätämiseen olisi kiva saada, alkaa sulake palaa tähän touhuun ihan kohta. Entä korkeus, onko oikea täysin tasan katon kanssa? Vai ennemmin vähän yli?

Eli tuohon vaijerien säätöön vinkkiä, pitääkö ottaa pois koko laitos vai voiko sisusta puretussa autossa säätää paikallaan? Kiitokset jos joku jaksaa ja osaa neuvoa.

EDIT:

Tämä oli ihan mallikas ohje: http://www.ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=174
mutta siinäkään ei tavallaan puhuta siitä ongelmasta mihin nyt itse olen törmännyt kahden eri luukun kanssa.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 24.5.2011 13:47

Oli sama vika kattoluukussa. Ota tarpeeksi muovihärpäkkeitä pois edestä että näet kiskot, ja siellä näkyy osa (vipumainen) joka tökkää kiskostoon (siis jumivalla puolella). Itse virittelin pienen nippusiteen tuon "vivun" toiseen päähän ettei toinen pää pääse tökkäämään kiskoon.

Tuossa kuvassa näkyy vedenpoistoputkesta vasemmalle oleva alumiininvärinen vipu (kuvassa sojottaa eteenpäin) johon virittelin nippusiteen.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.5.2011 15:00

Kertokaapas tyhmälle pari juttua...

Ensimmäiseksi, mitenkä tuo kytkin purkautuu tuosta koneen kyljestä? Näkyy olevan jotain erikoispultteja tuossa asetelmassa ? O.o Pitääkö olla joku helevetin special tool?

Toiseksi, eikös tuo bensan jakotukki pitäis lähteä suuttimista ihan vetämällä irti kun ne "sokat" on irroitettu? Ja suuttimethan pitäis myös lähteä vetämällä imusarjasta?

Itse niitä yritin vetää ja nitkuttaa mutta ei irtoa vaikka itkis ja nussis... Eikä oikeen uskalla voimaa kovin kauheasti käyttää. Vinkkejä?

Kolmanneksi, mitenkä irtoaa se laippa vaihdelootasta johon vetari tulee kiinni?

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 24.5.2011 15:27

eeosva, laitoitko sen nipparin siihen pikku rullan viereen vai mihinkä? Eli sen kirkkaan härpäkkeen/kielen jonka kuvasta osoitit (toisessa päässä on pieni rulla joka menee koloon silloin kun luukku on takapäästä ylhäällä).

Vanhassa luukussa vasen puoli tipahti kyydistä (juurikin puhuttu osa ei pysynyt paikallaan) luukkua kiinni ajettaessa, nyt paketti pysyy mielestäni kasassa mutta ajaa vaan vinoon kiinni päin mennessä.

Pitänee ottaa luukku vielä pois paikoiltaan aurinkoisena päivänä ja pyöritellä hieman ja ehkä purkaa pikkasen:F

Onko muuten perästä päin lähtevillä lyhyillä vaijereilla joku merkitys? vai ovatko vain ohjaamassa/tukemassa sitä verhoiltua "käsiluukkua"?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 24.5.2011 16:10

^^Ihan kaksitoistakulmaisella hylsyllä lähtee asetelman pultit auki, tai kiintoavaimen lenkkipäällä, olisko ollu 10 tai 11mm (kiinnitystä varten kannattaa hommata sopiva hylsy että saa oikeaan momenttiin)

Jakotukku lähtee suuttimista vetämällä ja samoin suuttimet imusarjasta, ovat sitten todella kovaa kiinni, vaikka olisivat olleet irti muutama kk aikaisemmin. Itse olen ottanut ensin jakotukki+suutin yhdistelmän imusarjasta ja sen jälkeen suuttimen on yksitellen helpompi irroittaa jakotuksista. Suuttimien juureen olen laittanut hieman öljyä ja sitten pyöritellyt suuttimia...

Onko siinä laipassa pultti keskellä? (jossain laatikoissa olen sellaisen nähnyt, omasta en noita koskaan ole irroittanut)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.5.2011 17:44

Jahas, no eihän siinä sitten hätiä... Katoin vaan että oli vähä omituinen kanta niissä pulteissa :) Tosin edellinen asentaja on jotenki kummasti saanu nylpättyä jokaisen pultin kannan yhdestä reunasta pilalle, ihan niinkun olis vasaralla isketty O.o

Täytynee sitten äly korvata voimalla tuossa suuttimien irrotuksessa :D

Ei näy pulttia laipassa :/ Voiskohan olla seger-renkaalla kiinni? Oli sen verta soosissa tuo loota ettei näe mitään ennenkuin putsailee... Millä litkuilla muuten olette noita lootia/lohkoja ym. osia putsailleet?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.5.2011 20:20

pari viikkoo sit tuli ongelma että autoo sammuskelee aina välillä kun ajaa ja laittaa vapaalle, uudet tulpanjohot heitin kun vanhat oli semmoset hapettuneet paskat. tyhjäkäynnillä ja ajaessa pelittää mainiosti

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 24.5.2011 22:04

Jos vaihdelaatikosta vetareiden laipoissa ei ole pulttia keskellä niin todennäköisesti niissä on sokka akselin ympärillä joka menee tasauspyörästön sisälle. Ainakin molemmissa omissani 02A laatikoissa on ollut sokilla laipat kiinni.

Laipat irtoaa helposti kun kierittää pitkän pultin vetarin kiinnityskierteistä läpi ja asettaa alle tukevan pellinpalasen jolloin pultti toimii ulosvetäjänä laipalle. Itse käytin kahta pulttia ja metallilevyä jolloin vedon sai tasaisesti molemmin puolin laippaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.5.2011 22:40

Tuolla tavalla siis saa vaivattomasti laipan pois, täytyypä kokeilla :)

Entäpä se laipan takaisin laitto? Murikka huulille ja lekalla terveiset perään? :D
Ei vaiteskaa... Lähteekö se sokka sieltä mukaan sitten vai jääkö sisuksiin?

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 25.5.2011 18:16

Sokka lähtee vetarin laipan akselin mukana ulos. Laipan akselissa on ura jossa sokka on.

Tuo takaisinlaitto onkin hieman hankalampaa kun irroitus, itse käytin prässiä jolla sain ne helposti painettua, mutta onnistuu varmaan kahdella isolla ruuvipuristimellakin. Sokat on melko jäykkiä eli vaatii paljon voimaa ennenkuin lähtee uppoamaan takaisin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 25.5.2011 20:54

Arvelinki että voi olla tiukka saada takasin... No, eipä siitä paljoa tarvi köyhtyä jos jollai pajalla käyttää prässillä sutkauttamassa paikalleen... :>

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 25.5.2011 21:56

Ja mennäänpä tästä sitten seuraavaan laatikko-asiaan...

Itsellä menee laatikko vaihtoon ja olen tossa katellu muutamaa vaihtoehtoa niin herää pari kysymystä.

VR6 tekniikan kylkeen tulevat manuaali 02A-leegolaatikothan ovat samanlaiset automallista riippumatta? Välityksissä näyttäisi olevan eroja, mutta onko esim. vaihtajassa eroja?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.5.2011 15:44

02A vaihtajatornit pitäisi olla ainakin vanhemmissa samat 98-99 saakka? Sit 02J ja uudemmissa 02A vaijereiden päät on erillaiset ja torni on myös hieman erillainen. Alapään halkasijassa, pituuksissa on se ero.
Minusta noissa Vr6 laatikoissa taisi olla välityksissä pieniä eroja.
Mutta kaikkien 02A/J rattaita, synrcoja, perävälitykset pystyy sotkee keskenään.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.5.2011 16:05

Ok, Eli ei siis suurempia eroja...

Onko kukaan muuten viimeaikoina tilannu ulkomailta osia?
Kokemuksia tuosta ARZ-Tuning verkkokaupasta? Näyttäisi olevan laajasti osia Vr6-vehkeisiin... Vai onko muita fiksuja verkkokauppoja mistä tilata tavaraa?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 26.5.2011 16:24

Tuo ARZ on ihan mainio pulju, useemman kerran tilannut sieltä tavaraa, ekan kerran viisi vuotta sitten... Siellä tosiaan on hyvin kaikkea vr6 koneisiin.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 26.5.2011 18:09

paljon porukalla on noi öljynlämpötilat? ite kun ajaa satasta niin näyttää 106/108, öljyt on vaihettu ihan 100km ja tehtä ferosiini mikä lie käsittely samalla

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 26.5.2011 18:28

ARZ tuningista itsekkin osia tilanneena, voin suositella!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.5.2011 19:29

+1 Arz-tuningille. Alumiinihihnapyörät tuli sieltä tilattua. Pitäs vaan joskus jaksaa vaihtaa ne + käyttää jossain pajalla kuningaspultti irti.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 26.5.2011 22:04

Mahtaa olla vakiovika VR6:sissa golffeissa ku meidän VeRkussa on öljyä paisuntasäiliössä sekä vuotaa öljyä siitä 1. sylinterin kohilta kannentiivisteestä...

Ei kuitenkaan kerää painetta paisuntasäiliöön... Uskaltaako tällä ajaa edes? Paljonko maksaa kannentiivisteen vaihto?

Oisha tuo myynnissäkin, vuosimallia -92 ja ajettu 330 tkm... jakopää laitettu olikohan 280tkm nurkilla!

Aluvanteet on jne...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.5.2011 22:31

No hemmetti, meikäläinenhän laittaa sitte lomarahat saksan markkinoille :D

Osaako kukaan kertoa jonkinlaista osviittaa lähetyskuluista ku ARZ-Tuningilta tilailee?

Timbee: Kyllähän se näyttäisi olevan ostettu ominaisuus, itselläni vuotanut kans tuosta 1.pöntön kohdalta ulospäin... Tosin ei ole öljyä paisuntasäiliössä. :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.5.2011 10:46

Muistaakseni arzin postikulut näkyvät sivuilla ennen kun lyö tilauksen lukkooon. Kannattaa muuten selailla sivuja englannin kielellä niin näyttää isommann valikoiman, sitä en tiedä miksi mutta näin ollut ainakin aikaisemmin...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 27.5.2011 11:46

laitetaan nyt vaikka tähän topikkiin, niin miten tuo Kuva
"spoileri" lähtee irti, mitään ruuveja tai muita ei näy missään, ois maalaamisen paikka

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.5.2011 12:50

Eiks sieltä tule lasin läpi pultit kontin puolelle?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.5.2011 13:22

Siellähän ne on mutterit ikkunan toisella puolen kumituttien alla.

Paitsi jos ei ole GTi:n takalasi jossa reiät niin sitten se on liimattu kiinni.

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 29.5.2011 16:11

Mitäs kaikkea tarvitsee vaihtaa että perus 1.8i G3:sta saa vr:en? Kori on colorconcept jossa levyt takana, riittääkö ne vai pitääkö olla isommat? Auto on 1995 1.8i 90hv

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 29.5.2011 21:21

Myy pois se 1,8i ja hommaa tilalle VR. Mielestäni aika tajuton idea ruveta tekemään tommosesta aihiosta totaalisesti toisenlaista autoa... Paitsi tietty jos sulla on runsaasti ylimäärästä rahaa ja lehmän hermot...

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 30.5.2011 1:11

^ Niinkuin tossa yllä mainitsin niin kori on colorconcept, eli on 2värinen sporttinahkasisusta yms eli haluisin kyl pitää ton korin, siihen on nyt muutenkin nähty sen verran vaivaa, muun muassa alustan, maalauksen, ruostehommien ja uusien korin osien muodossa. Eikä sitä rahaa nyt mielestäni niin kauheasti mene jos moottorin apulaitteineen saa ~500€ Ja tarviiko autoharrastuksessa olla jotain järkeä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.5.2011 1:40

Eipä se tekniikanvaihto mitään lehmän hermoja vaativaa ole. Kaikkihan on plug & play -asennusta. Moottori, voimansiirto, alusta sekä konehuoneen sähköt ja avot. Tekemään jos alkaa niin ei tarvitse montaa päivää autoa seisottaa tuon takia.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 30.5.2011 18:55

Nyt tulee varmaan taas tyhmä kysymys mutta kai täällä saa niitäkin esittää :D Eli tuli hankittua tuohon ventoon rst- pakosarja merkiltään ta- technix, siinä on lamda- anturille kaksi paikkaa, mutta miksi? Paikat ovat alkukäyrissä, käyrät menevät niin että kolme vierekkäistä käyrää yhdistyy yhteen ja lopuksi ne kaksi erillistä putkea johon käyrät menevät yhdistyvät yhdeksi putkeksi. Onko paikat vaihtoehtoja vai miksi siinä niitä löytyy kaksin kappalein? Ja muutenkin onko kokemuksia tästä pakosarjasta jengillä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.5.2011 19:39

Harvemmin on kokemuksia noista peltisarjoista, kun niillä ei saa lisää tehoja VR6:sesta :)
Todistetusti (dyno) on vain 1 peltisarja jolla saa lisää tehoja. Se on erään jenkkiläisen sällin tekemä, hintaa 1k $ ja teho lisäys 8-10hp...
Vr6 pakosarjat ja alkupää on harvinaisen hyvin virtaavat. Varsinkin jos porttaa ne vielä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 30.5.2011 20:08

Eikös katissa ole paikka lambdalle? Annat olla sen lambaadan siellä katissa ja hitsaat ne pakosarjan röörit umpeen :)

Itselläni ainakin lambdan paikka katalysaattorin etupäässä...

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 31.5.2011 7:15

Aivan, no jospa sillä sais edes voiman ääntä pikkuisen aikaiseksi :P Itse kun en ole nyt ollut remonttia tekemässä autoon, niin ei ole tullut niin tarkkaan tutustuttua vehkeesen :( Tutun tehtäväksi annoin koska häneltä löytyy tilat ja vehkeet rassata autoja. Mielestäni halvalla sain tuon peltisatsin, ja kun kone on irti tällä hetkellä niin ajattelin josko sitten samalla ois vaihtanu sen pakosarjankin sinne.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.5.2011 9:26

Jos ameeriikka taipuu, niin tosta lukemaan Vr6 virittämisestä. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4761622
Ps DRC on tekemässä taas 268 nokkia, joten kannattaa tilata jos niitä vielä on. Varsinkin nykysillä €/$ kurssilla.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 31.5.2011 15:23

Itsellä olis kans kone pöydällä, saa nähdä jääkö lomarahoista ylimääräistä niin vois piristeitä koneeseen yrittää värkätä ;>
Tosin, mistään en mitään tiedä ja koskaan en ole mitään tehnyt jotenka saa nähdä jotta käykö tuo kone enää meikäläisen käsittelyn jälkeen :D Noh, eipä tuo mitään raketti-tiedettä kuitenkaan ole :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.5.2011 16:36

Etsi jostain Bentleyn korjaus-opas. Siinä on kaikki tiedot, voi löytyä jopa jostain netistä (ps, linkkiä voi laittaa mulle)
Kosusen kanssa tuli juteltua tosta isoventtiilikansiprojektista. Hänen mielipide oli hp vs € ei kohtaa, edes lähellekkään. Rahat kuulema kannattaa sijoittaa muualle. Esim turbo/remmi.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 31.5.2011 18:35

Itseasiassa meikäläiseltä löytyy bentleyn opas sähköisenä, linkkiä ei taida löytyä minulta mutta voin tapeen vaatiessa maililla sen laittaa. Tosin taisi olla aika kookas... Tai sitten se oli jokin muu opas :D En muista :P

Löytyy muuten linkki sivustolle jossa volkkareiden 'räjäytys'-kuvia ja varaosanumerot. Pitääpä linkittää kunhan omalle koneelle pääseepi.

Niin oon lueskellu jotta fiksumpaa olis laittaa ahdinta kehiin, mutta en tiedä onko sitten turhan iso pala meikäläiselle :)

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 1.6.2011 7:18

Piedro, ne alkukäyrien reiät on sitä pakokaasun kierrätysjärjestelmää varten, itellä tuli pultit vaa niihin, lambdan paikka on sit sielä ihan pohjan alla, katissa ;)

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 1.6.2011 9:14

Aevan, 19 mm pultit tuli tuossakin mukana kupari prikkojen kanssa. Jäävät siis umpeen. Kiitoksia valaistuksesta jälleen. Pahalle näyttää että sais venton tälle kesää taas tien päälle, oishan siinä vielä pikku juttuja jos haluaisi sen pilkun päälle, mutta ensi talvena sitten taas jatkuu mutta koneen puolesta alkais olemaan tältä erää hyvällä mallilla, alustasarja vielä pitäis tilata ja viskata alle. Jospa sitä visulahteen sillä pääsis :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.6.2011 11:33

Mitenkäs nuo tulli-asiat kun tilaa tavaraa saksasta, esim ARZ-Tuning verkkokaupasta? Pitääkö niistä vielä maksaa jotain tuontiveroja/vastaavaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.6.2011 11:34

Ei, kun Saksa kuuluu EU:hun.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.6.2011 11:40

No näin ajattelinkin, erehdyin vain lukemaan tullin lakitekstejä niin siinähän tavallinen ihminen menee aivan sekasi :D

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 1.6.2011 15:44

EU:n sisältä ostettaessa ei tule veroja maksettavaksi.
EU:n ulkopuolelta tulevat ostokset tullataan jos tuotteen arvo ylittää noin 45 €uroa. En muista tarkkaa summaa, löytyy tullin sivuilta todennäköisesti sekin.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 2.6.2011 18:52

Morje! Nyt kaivattais kipeästi apua.

Ongelma seuraava: Vr6 -94 ei meinaa lähteä millään käymään ensimmäisellä yrityksellä kylmällä koneella, toisella yrittämällä lähtee kyllä erittäin nätisti.
Vagcom antoi vikakoodiksi viime syksynä (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) ja vaihdoinkin kyseisen sinisen lämpötila-anturin. No auto lähti erittäin hyvin käyntiin ja tehotkin tulivat takaisin.

No nyt otin auton takaisin ajoon talven seisonnan jälkeen ja sama ongelma palasi eli ei starttaa ensimmäisellä. Ja sama vikakoodi (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) -Short to Ground) no vaihdoin taas saman sinisen anturin uuteen mutta tällä kertaa sama ongelma ei poistunut ja vikakoodikin pysyy.

Auttakaa! Mitä tehdä seuraavaksi? yritin jo hiukan silmäillä liittimen kuntoa ja hiukan myös johtojen kuntoa mutta näyttivät olevan nopella silmäyksellä OK.

Kiitän jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Alkaa mennä hermot tohon VeeRaan :(

Viittaisko toi short to ground että kyseinen anturi ei saisi maata?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.6.2011 12:44

^se tarkoittaa että oikosulussa maihin... ei siinä varmaan auta muu kuin tutkia niitä johtoja perusteellisemmin....

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 3.6.2011 19:41

Mistä löytäisi vr6 männärenkaat 82mm elikkä kyseessä 2.9 motti ja marmori tiskillä meinasivat että olisi 2.8 ylikoko tuo 82mm, parit öljyrenkaatkin jo auttaisi asiaa.

Onko jotain saksan tai ruotsin maan kauppaa josta moisia voisi tilailla, ja mites ne männät saa muuten tungettua takas ettei rengas katkee onkos siihen olemasa ihan oma renkaan puristin, kun tuo normaali biltsun laitos ei oikein toimi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.6.2011 20:33

Miksei kiristettävä rengaspuristin toimi?
Katsoppas jos tuolla Arz-tuningin sivuilta tai sit kysele Slamitilta.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 3.6.2011 20:47

No kiristettävä jää toisesta laidasta ilmaan kun se mäntä tulee vinoon siihen kanteen nähden niin sieltä ne ulos pullahtaa ennenkuin ovat sylinterin sisässä renkaat, ja sain siinä sitten öljyrenkaan poikki samassa rytäkässä.

Pitääpä tsiikailla tuo arz-tuningi.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 6.6.2011 22:01

plöh, miten tämmöseen saa helpoiten tökkästyä öljynpaine mittarin, kävin ostamassa biltemasta mahtavan

ja jos joku on laittanu kartio vapaavirtaussuodattimen, niin ootteko laittanu siihen ilmansuodattimen laatikon tilalle vai kyhäilly jonkun putken?

http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... -Side.html onko tämä muuten ikkunan nostin?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.6.2011 23:01

Öljynpainemittarista en tiedä, mutta suosittelen että viet sen kartiofiltterin takasin sinne kaupan hyllylle ja anna sen orkkiksen lootan olla... Kun luet tätä ketjua taaksepäin niin on tästä filtteri-asiasta keskusteltu monet kerrat tulpanjohtojen ja jakopääremontin lisäksi :)

Kartiofiltteri vetää pölyä, vettä, itselläni veti jopa talvella lunta sisuksiin kun sitä pidin muutaman kuukauden... On sitä vaikutusta muistaakseni dynossakin testattu, eikä suurta vaikutusta tehoihin, taisi olla enemmän huonompaan suuntaan vaikutusta etenkin jos sen suodattimen laittaa suoraan maffin perään... Ellen väärin muista.

Tietty jos haluaa niitä imuääniä kuulumaan niin sillähän niitä saa. Täällä joku neuvoi poraaamaan ilmanputsarin kotelon alaosan täyteen reikiä ---> Parempi virtaus(ken tietää?) sekä mukavat imuäänet ;)

Tämä on oma mielipiteeni ja luuloni, muut kertokoon paremmin mikäli olen väärässä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.6.2011 12:57

Juu en mä semmosta oo ostanukkaa mutta mietin vaan, mutta taas asiaan >
miten on mahdollista että rauhallisessa maantie ajussa (80-100) öljyn lämmöt on 120-136? normaalisti ollu ajossa 108. Öljyjenkin pitäs olla hyvässä kunnossa kun tonni - pari sitten vaihettu ja samalla tehty se ihmeen ferosiini mikä lie käsittely

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 8.6.2011 16:41

Mites teillä lähtee flektit pyörimään veeroissa? Itellä näyttäis ensimmäinen lähtevät jossai 95-100 asteen nurkilla ja molemmat vasta 110 nurkilla. Nytten kuumilla keleillä asia vain ruvennut mietityttään kun normiajossa pysyy 80-90 nurkilla, muttakun kaupunkiin menee ja ruuhkassa istuu niin lämmöt tykkää heti nousta yli 100 asteen ja siinä alkaa jo kuskikin kuumeta ettei vaan käy köpelösti.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 8.6.2011 16:52

Itellä lähtee yleensä sillein että kun lämmöt nousee 90 niin lähtee pyörimään, tosiaan eilen itelläki lämmöt nous sinne 100, niin ei vissiin kovin paljoo kärsi ajella?

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 8.6.2011 20:42

Tjaaahas taitaa olla vaan jotain häikkää tuossa toisessa tuulettimessa ainakin kun hyppylangalla testasin toimiiko muuten flektit niin toinen ei pyörinyt ollenkaa, kummallakaan nopeudella. Köyhänä tein taktiset ja pistin flektin pyöriin "kakkosasennolla" jo 95 asteella joten ei siitä nyt lämmöt enään nouse eli ongelma ratkastu.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 9.6.2011 16:30

Itelläkään ei toiminut viime kesänä kuin toinen flekti, siel välissä kuuluu kulkea hihna, joka pyörättää myös sitä toista flektiä, oli mennyt poikki.. Ei paljoa maksa volkkarilla(kaan)
Itellä lähtee pyörimää muistaakseni 92 asteessa ja täysillä sitten jossai 100+ asteen kieppeillä. Kaupungissa pamahtaa helposti lämmöt 100-110 asteeseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa