vr6 oljyn syönti apua!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nöllffeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2011 22:42

vr6 oljyn syönti apua!

ViestiKirjoittaja nöllffeli » 10.3.2011 22:51

osaattteko sanoo vikaa autos? jakopääremppa tehny 10 tuhatta sitte ja nyt alkoi syömään öljyä en itse nää mitään vuotoa. auto käy vähän epä tasaisesti öljyn lämpötila korkeimmillaa kävi 142 niin perkeleen korkeella ja nyt pitäisi lähteä vikaa etsimään. öljyn lämpöjä ei saa tippumaan vaikka koneeseen lisää oljyä.



ajettu 110tkm koneella. ei nosta öljyn painetta, virranjakajalla oleva. vikka pitäisi etsiä eli sitä miksi pitää lisätä öljyä ja öljyn lämmöt on korkeella. ikinä ennen ole tämmöistä vikaa nähnyt. voisiko olla öljy-pumppu?? vedet ja öljyt ei oo sekasin.
Viimeksi muokannut nöllffeli, 11.3.2011 16:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.3.2011 23:05

Paljon ajettu?
Virranjakajalla vai suorasytkä?
Nyt tarvii jonkun verran perustietoa.
Miksi koneeseen pitää lisätä öljyä?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.3.2011 23:32

Mitenkä helevetissä noin korkealla on öljyn lämmöt käyny...? Nesteet kiertää kumminki?

Lienekkö kansipahvi porsinu? Jos nesteet kiertää niin ei kyllä voi noin korkealle nousta öljyn lämmöt O.o?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.3.2011 23:34

Joo, 142 tarkoitaa että öljyt kiehuu jo.
Tulpat irti, näkyykö niissä mitään erikoista, kärjet lähteny, öljyset yms...

duuning
-
Viestit: 15
Liittynyt: 7.2.2011 20:46

ViestiKirjoittaja duuning » 11.3.2011 7:13

katti tukossa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.3.2011 15:47

Et sitten yhtään useampaan paikkaan oo viittiny tätä kirjotella? :D

No mut kuitenkin, savuttaako auto sitten, jos se ei kerta tiputa sitä öljyä mihinkään? Yksi vaihtoehtohan voi olla vaikka jumiutunut/katkennut männänrengas/renkaat. Tuolla noinkin lämpimänä käymisellä alkaa kyllä jo öljy karstaantumaan renkaiden uriin.

Ei nosta öljynpainetta? Siis ollenkaan vai? Kyllähän se voi tietty vähän lämpöisenä öljytiloista käydä, jos siellä ei öljy ollenkaan kierrä...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.3.2011 15:59

Oma veikkaus, jakopään rempassa jäänyt jotain löysälle ja apuakseli yms öpumpulta irti.
Eli jos ei nosta paineita, todennäköisesti nyt on jo kaikki laakerit ja kampiakseli paskana, jos on käytetty ilman öljynpaineita.
Ja aika hyvä mahdollisuus että nokat on sorvannu myös kannen paskaksi.

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ViestiKirjoittaja miza » 12.3.2011 21:47

Öljypumppu varmaankin vainaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.3.2011 21:50

Ei muuta ku raapimaan tulitikkuja... :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.3.2011 3:56

Tai sitten multa OBD2 konetta keulille. ;)

nöllffeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2011 22:42

onko iso homma? vaihtaa vr kutoseen öljy pumppu?

ViestiKirjoittaja nöllffeli » 13.3.2011 12:07

?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.3.2011 13:01

eiköhän se ala uuden koneen metsästys. saattais olla yks kone kaverilla myynnissä


ja olisko lohkoki romurautaa jo tässä vaiheessa :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.3.2011 20:03

Nyt järki käteen.
Eka öljynsuodatin irti ja halki vaikka puukolla, jos on metallilastua, ei hyvä.
Seuraavaksi öljypohja pois, jos on metallia pohjalla, on isompi tuho. Jos ei niin sit kiertokanget auki ja laakerit tarkasteluun, jos laakerit ok, no panic. Mutta jos leiponu kiinni, niin kampiakseli tarkasteluun. Voi selvitä kiillotuksella tai sit ei.
Nokat syö todella helposti kannen alumiinipukit sohjoksi jos öljyä ei pääse yläkertaan.

nöllffeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2011 22:42

vika löytyi

ViestiKirjoittaja nöllffeli » 14.3.2011 22:56

oljypumpun imu sihvilän kotelossa 4 muovin palaa jotka tukkivat öljyn saannin. nyt odotellaan öljypohjan tiivistettä :) muivin paloista ei tarkempaa tietoa pakko liittyä jakopää remppaa

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 15.3.2011 10:30

Eiköhän ne muovinpalaset oo sieltä jakopään laahaimista peräisin. Tämän takia oliskin tärkee löytää kaikki laahaimista mahdollisesti irronnut tavara. Ja yksi syy lisää minkä takia tehdä rempat itse. :)

nöllffeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2011 22:42

ei auttanut

ViestiKirjoittaja nöllffeli » 15.3.2011 23:04

öljy pumpun putsasin muttei siltikään toimi lämpöjä nostaa huolella! uutta konetta vai kantta??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa