vr6 oljyn syönti apua!
Valvoja: ffp jäsenet
vr6 oljyn syönti apua!
osaattteko sanoo vikaa autos? jakopääremppa tehny 10 tuhatta sitte ja nyt alkoi syömään öljyä en itse nää mitään vuotoa. auto käy vähän epä tasaisesti öljyn lämpötila korkeimmillaa kävi 142 niin perkeleen korkeella ja nyt pitäisi lähteä vikaa etsimään. öljyn lämpöjä ei saa tippumaan vaikka koneeseen lisää oljyä.
ajettu 110tkm koneella. ei nosta öljyn painetta, virranjakajalla oleva. vikka pitäisi etsiä eli sitä miksi pitää lisätä öljyä ja öljyn lämmöt on korkeella. ikinä ennen ole tämmöistä vikaa nähnyt. voisiko olla öljy-pumppu?? vedet ja öljyt ei oo sekasin.
ajettu 110tkm koneella. ei nosta öljyn painetta, virranjakajalla oleva. vikka pitäisi etsiä eli sitä miksi pitää lisätä öljyä ja öljyn lämmöt on korkeella. ikinä ennen ole tämmöistä vikaa nähnyt. voisiko olla öljy-pumppu?? vedet ja öljyt ei oo sekasin.
Viimeksi muokannut nöllffeli, 11.3.2011 16:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Et sitten yhtään useampaan paikkaan oo viittiny tätä kirjotella? :D
No mut kuitenkin, savuttaako auto sitten, jos se ei kerta tiputa sitä öljyä mihinkään? Yksi vaihtoehtohan voi olla vaikka jumiutunut/katkennut männänrengas/renkaat. Tuolla noinkin lämpimänä käymisellä alkaa kyllä jo öljy karstaantumaan renkaiden uriin.
Ei nosta öljynpainetta? Siis ollenkaan vai? Kyllähän se voi tietty vähän lämpöisenä öljytiloista käydä, jos siellä ei öljy ollenkaan kierrä...
No mut kuitenkin, savuttaako auto sitten, jos se ei kerta tiputa sitä öljyä mihinkään? Yksi vaihtoehtohan voi olla vaikka jumiutunut/katkennut männänrengas/renkaat. Tuolla noinkin lämpimänä käymisellä alkaa kyllä jo öljy karstaantumaan renkaiden uriin.
Ei nosta öljynpainetta? Siis ollenkaan vai? Kyllähän se voi tietty vähän lämpöisenä öljytiloista käydä, jos siellä ei öljy ollenkaan kierrä...
Nyt järki käteen.
Eka öljynsuodatin irti ja halki vaikka puukolla, jos on metallilastua, ei hyvä.
Seuraavaksi öljypohja pois, jos on metallia pohjalla, on isompi tuho. Jos ei niin sit kiertokanget auki ja laakerit tarkasteluun, jos laakerit ok, no panic. Mutta jos leiponu kiinni, niin kampiakseli tarkasteluun. Voi selvitä kiillotuksella tai sit ei.
Nokat syö todella helposti kannen alumiinipukit sohjoksi jos öljyä ei pääse yläkertaan.
Eka öljynsuodatin irti ja halki vaikka puukolla, jos on metallilastua, ei hyvä.
Seuraavaksi öljypohja pois, jos on metallia pohjalla, on isompi tuho. Jos ei niin sit kiertokanget auki ja laakerit tarkasteluun, jos laakerit ok, no panic. Mutta jos leiponu kiinni, niin kampiakseli tarkasteluun. Voi selvitä kiillotuksella tai sit ei.
Nokat syö todella helposti kannen alumiinipukit sohjoksi jos öljyä ei pääse yläkertaan.
vika löytyi
oljypumpun imu sihvilän kotelossa 4 muovin palaa jotka tukkivat öljyn saannin. nyt odotellaan öljypohjan tiivistettä :) muivin paloista ei tarkempaa tietoa pakko liittyä jakopää remppaa
ei auttanut
öljy pumpun putsasin muttei siltikään toimi lämpöjä nostaa huolella! uutta konetta vai kantta??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa