Mersut kestäviä autoja.
Valvoja: ffp jäsenet
Mersut kestäviä autoja.
Aika hyvältä vaikuttaa nuo mersut ainakin W211 malli.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml
Viimeksi muokannut 204, 28.1.2011 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jossain toisaalla oli juttua...
edit: tässähän se juttu oli http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml
suutinremppa 750 tkm
turbo 850 tkm
ei mainintaa milloin mennyt
startti vaihdettu kerran
kardaani samoin
ilmajousitus (airmatic??) kaksi kertaa.. tää on jo kallis paukku..
edit: tässähän se juttu oli http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml
suutinremppa 750 tkm
turbo 850 tkm
ei mainintaa milloin mennyt
startti vaihdettu kerran
kardaani samoin
ilmajousitus (airmatic??) kaksi kertaa.. tää on jo kallis paukku..
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Eli yksi mersu on kestänyt miljuunan, niin kaikki mersut on maailman ylivertaisimpia autoja?
Tää on kyllä jo niin huono trolli....
Se ei kyllä ole trolli,että Mersujen ajosuoritteet ovat aivan eri luokkaa,kuin millään muulla automerkillä.
Varmaan kertoo jotain myös kestävyydestä.
Eikä varmasti ole ainoa Mersu,joka miljoonaan on päässyt,hatunnoston arvoinen suoritus!
Mielestäni tässä korostetaan enemmän sitä, että auto kestää hyvin, jos sitä huoltaa ja hoitaa asiallisesti. Kyseessä nyt sattuu olemaan Mese. Eihän ne täysin ylivertaisia autoja ole, mutta kyllä silti laatuautoista on kysymys.
Nämä kokemukset juurikin taksiautoista ja lähipiirin tutun useista uusista meseistä. Ainakin paljon ajavalle järkeviä autoja. Huoltokustannukset järkevät ja koneet pihejä. Hyviä myös ajaa, mutta ohjaus on mun makuun vähän hassu ja tunnoton.
Itse en siis ole yhtään Mercedestä omistanut, joten se ei ole syy kehuille... ;)
Nämä kokemukset juurikin taksiautoista ja lähipiirin tutun useista uusista meseistä. Ainakin paljon ajavalle järkeviä autoja. Huoltokustannukset järkevät ja koneet pihejä. Hyviä myös ajaa, mutta ohjaus on mun makuun vähän hassu ja tunnoton.
Itse en siis ole yhtään Mercedestä omistanut, joten se ei ole syy kehuille... ;)
No kestäähän T4:kin todistetusti miljoonan. Paikallisella yrittäjällä on edelleen vara-autona tuo vanha miljoonan kilometrin T4. T5 kerää paraikaa omaa saldoaan.
No helpotetaan painetta hieman kertomalla että tämä suoritus on tehty helpoimmalla mahdollisella tavalla. Joka päivä, sama reitti, samat kuskit, alle 80 keskinopeus, kevyttä rahtia eikä mitään muutakaan rasittavaa. No pieni kylmäkone katolla oikeastaan ainoa erikoisuus tässä autossa.
No helpotetaan painetta hieman kertomalla että tämä suoritus on tehty helpoimmalla mahdollisella tavalla. Joka päivä, sama reitti, samat kuskit, alle 80 keskinopeus, kevyttä rahtia eikä mitään muutakaan rasittavaa. No pieni kylmäkone katolla oikeastaan ainoa erikoisuus tässä autossa.
Niin, mikä on oikeasti vika ja mikä normaalia kulumista ? Hankala se on vetää rajaa mihinkään.
Tuohon miljoonaan kilometriin on taatusti vaihdettu ainakin laturia, etupään pyöränripustuksebn osia, vetoniveltä, pyöränlaakeria, jarrupaloja, jarrulevyjä, jotain muuta sähköhilpettä mitkä pääsääntöisesti ovat tuolla +300tkm kohdilla viimeistään vaihtokunnossa autosta riippumatta. Eli onko ne sitten vikoja ?
Ei se mersu ole kasattu sen kummemmista osista kuin muutkaan autot. Samaa Bosch- tekniikkaa siellä on kuin muissakin saksalaisissa autoissa.
Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?
Tuohon miljoonaan kilometriin on taatusti vaihdettu ainakin laturia, etupään pyöränripustuksebn osia, vetoniveltä, pyöränlaakeria, jarrupaloja, jarrulevyjä, jotain muuta sähköhilpettä mitkä pääsääntöisesti ovat tuolla +300tkm kohdilla viimeistään vaihtokunnossa autosta riippumatta. Eli onko ne sitten vikoja ?
Ei se mersu ole kasattu sen kummemmista osista kuin muutkaan autot. Samaa Bosch- tekniikkaa siellä on kuin muissakin saksalaisissa autoissa.
Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
^ Kyllähän se on varsin olennainen tieto, eli onko laturia huollettu auton tavoin ja onko siihen vaihdettu esim. hiilet, vai onko tilalle esim. vaihdettu OEM laturi, mahdollisesti tehdasuusi vai tehdaskunnostettu. Tarvikeosaa ei tietääkseni ko. yksilössä ole.
Näitä on ilmeisesti uusittu +400tkm jälkeen varsin yleisesti?ilmajousitus (airmatic??) kaksi kertaa.. tää on jo kallis paukku..
En nyt halua ylistää tähtikeulaa, mutta tässä 7 vuotta VW:llä pilistäneenä olen ajatellut siirtyä takaisin mersuun.
Aloittelin ajeluni W124 dieselillä ja sitä en saanut rikki vaikka kuinka yritin.
Välillä usko merkkiin hiipui kun oli niitä maaliongelmia, mutta toin isälleni reilu vuosi sitten W211 E350:n. Alkoi kiinostus palaamaan. Webastoa asentaessa mitä tuli autoa purettua, niin ei voi verratakkaan näihin kolmasosan halvempiin saksalaisiin (muun maalaisia autoja ei olekkaan, opelia ja fordia lasketa). Äänieristyksen määrä ja laatu muutenkin on aivan toiselta planeetalta. Samoin varustus on semmoista mitä näihin japsi paskoihin on mahdollista saada kymmenen vuoden päästä. Mielestäni Audin laatu ei ole niin hyvää, BMW on ehken samalla tasolla kuin MB. Ruostevaivaa ei vielä ole esiintynyt, mutta on vissiin pari paikkaa mista voi lähteä.
Mielestäni ei ole mikään ihme että miljoona on ylitetty nuinkin vähällä korjaamisella. Jos yrittäisi miljoonaa 3C-passatilla, niin aika paljon enemmän saisi olla remppaamassa. Siitä se hintaero vissiin tuleekin.
Aloittelin ajeluni W124 dieselillä ja sitä en saanut rikki vaikka kuinka yritin.
Välillä usko merkkiin hiipui kun oli niitä maaliongelmia, mutta toin isälleni reilu vuosi sitten W211 E350:n. Alkoi kiinostus palaamaan. Webastoa asentaessa mitä tuli autoa purettua, niin ei voi verratakkaan näihin kolmasosan halvempiin saksalaisiin (muun maalaisia autoja ei olekkaan, opelia ja fordia lasketa). Äänieristyksen määrä ja laatu muutenkin on aivan toiselta planeetalta. Samoin varustus on semmoista mitä näihin japsi paskoihin on mahdollista saada kymmenen vuoden päästä. Mielestäni Audin laatu ei ole niin hyvää, BMW on ehken samalla tasolla kuin MB. Ruostevaivaa ei vielä ole esiintynyt, mutta on vissiin pari paikkaa mista voi lähteä.
Mielestäni ei ole mikään ihme että miljoona on ylitetty nuinkin vähällä korjaamisella. Jos yrittäisi miljoonaa 3C-passatilla, niin aika paljon enemmän saisi olla remppaamassa. Siitä se hintaero vissiin tuleekin.
Nuo Transporterit on kanssa huomattavan sitkeitä autoja. Meillä oli vuokrassa toissa kesänä yli miljoonan kilsan menty T4 portteri. Oli kiva vielä ajaa ja Jonassonin Carsport sisusta hienossa ryhdissä. Turbo oli kuulemma kerran uusittu silloisen omistajan aikana, mutta ei kuulemma muuta ihmeellistä. Oli tullut hänelle 400tkm ajettuna. HIntansa arvoinen auto paremmin kuin limusiinimese tuossa tapauksessa.
Nuo Transporterit on kanssa huomattavan sitkeitä autoja. Meillä oli vuokrassa toissa kesänä yli miljoonan kilsan menty T4 portteri. Oli kiva vielä ajaa ja Jonassonin Carsport sisusta hienossa ryhdissä. Turbo oli kuulemma kerran uusittu silloisen omistajan aikana, mutta ei kuulemma muuta ihmeellistä. Oli tullut hänelle 400tkm ajettuna. HIntansa arvoinen auto paremmin kuin limusiinimese tuossa tapauksessa.
Hyvää keskustelua.
Miljoonan menty auto kertoo siitä, että sitä on vielä ollut kannatavaa huoltaa. Kyllähän melkeen millä vaan sen miljoonan ajaa, mutta kuinka järkevää sen kotteron pitäminen siinä kunnossa on onkin eri juttu.
Sekin vaikuttaa paljon kuinka paljon päivittäistä ajoo on. On ihan eriasia verrata jotain 25 vuotiasta käyttöpeliä ja alle 10 vuotta vanhaa ammattiautoo.
Ja jos jousituksen joutuu jo 400 tkm. jälkeen remmpaan niin yksityinen varmaan menis vaatiin kuluttajan suojaan vedoten ilmasta remonttia?
Miljoonan menty auto kertoo siitä, että sitä on vielä ollut kannatavaa huoltaa. Kyllähän melkeen millä vaan sen miljoonan ajaa, mutta kuinka järkevää sen kotteron pitäminen siinä kunnossa on onkin eri juttu.
Sekin vaikuttaa paljon kuinka paljon päivittäistä ajoo on. On ihan eriasia verrata jotain 25 vuotiasta käyttöpeliä ja alle 10 vuotta vanhaa ammattiautoo.
Ja jos jousituksen joutuu jo 400 tkm. jälkeen remmpaan niin yksityinen varmaan menis vaatiin kuluttajan suojaan vedoten ilmasta remonttia?
Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?
Väittääkö joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä?
Kiinnostaako ketään onko käytössä alkuperäinen laturi?
- Moottoriin on vaihdettu injektioruiskut 750 000 kilometrin kohdalla. Turbo meni vaihtoon 850 000 kilometrin kohdalla. Muuten koneeseen ei ole tarvinnut kajota, Tarvainen kertoo.
Mersuissa laturin vaihtokin on huoltotoimenpide, ei korjaus.
Joo, mut pointtina oli se minkä Ves_ku jo kertoikin eli :
Miljoonan menty auto kertoo siitä, että sitä on vielä ollut kannatavaa huoltaa. Kyllähän melkeen millä vaan sen miljoonan ajaa, mutta kuinka järkevää sen kotteron pitäminen siinä kunnossa on onkin eri juttu.
paljon vaikuttaa myös sekin ettei kone ole nähny kylmäkäynnistyksiä juurikaan. näin ollen kone pysyy paremmassa kunnossaki.
onhan täällä rovaniemelläki ammattikoulun autopuolen opettajalla ollu ennen passatti jolla oli ajettu 1.3miljoonaa. auto näki maantietä joka päivä päälle 200kilometriä. joka viikko huollettu. eikä siitäkään konetta ollu availtu
onhan täällä rovaniemelläki ammattikoulun autopuolen opettajalla ollu ennen passatti jolla oli ajettu 1.3miljoonaa. auto näki maantietä joka päivä päälle 200kilometriä. joka viikko huollettu. eikä siitäkään konetta ollu availtu
Kyllä tuo minusta jo ihan kunnioitettava lukema on. Tein pikaisen tutkimuksen nettiautossa +600tkm ajetuista kotteroista. Henkilöautoista löyty pääasiassa mersua + jokunen vw ja volvo. Pakut oli pääasiassa portteria/sprintteriä. Pari kappaletta toyotan land cruiseria löytyi myös. Itellä olis tavoitteena kerätä cordon mittariin 500tkm. Tällähetkellä mittari näyttää pikkasta vajaata 330tkm ja metrejä tulee 40-50tkm lisää vuodessa, joten saa nähdä miten epsanjan rauta kestää ;).
Tosiasiahan taitaa olla se, että nykyään voitaisiin valmistaa enemmänkin noita miljoonan kestäviä autoja, mutta kun nykyään säästetään kaikessa ja tehdään mahdollisimman halvalla. Esimerkiksi peltikatotkin ovat nykyään ohuempia kuin ennen ja katolle mennessä joutuu pelkäämään meneekö jalka pellin läpi.
Tosiasiahan taitaa olla se, että nykyään voitaisiin valmistaa enemmänkin noita miljoonan kestäviä autoja, mutta kun nykyään säästetään kaikessa ja tehdään mahdollisimman halvalla. Esimerkiksi peltikatotkin ovat nykyään ohuempia kuin ennen ja katolle mennessä joutuu pelkäämään meneekö jalka pellin läpi.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Piti kaks kertaa katsoa mittaria kun syksyllä Lissabonissa istuttiin ensimmäisen sukupolven taxi-Superbissa ja mittarissa möllötti 718tkm... Eikä tuo nyt vaikuttanut olevan ihan loppu. Oli muuten mersuja myöten kaikki taksit millä ajettiin Portugalissa manuaalilaatikolla. Ei vissiin niin kova luotto tomaattiin...
^ Itketäänkö yhdessä?
Kerrotaan tässä yhteydessä, että Itävallassa pitivät lähinnä mieleltään vajaina MB:llä ihmisiä, jotka ostavat yli 100tkm ajetun auton. Merkkiliike ei edes huolinut yli 1v/30tkm ajettua Mercedestä vaihdossa uuteen ja 4 viikon aikana tuli lähes päivittäin 60-80tkm ajettuja vikaisia automaattilaatikkoja huoltoon avattavaksi.
Kerrotaan tässä yhteydessä, että Itävallassa pitivät lähinnä mieleltään vajaina MB:llä ihmisiä, jotka ostavat yli 100tkm ajetun auton. Merkkiliike ei edes huolinut yli 1v/30tkm ajettua Mercedestä vaihdossa uuteen ja 4 viikon aikana tuli lähes päivittäin 60-80tkm ajettuja vikaisia automaattilaatikkoja huoltoon avattavaksi.
Aloittelin ajeluni W124 dieselillä ja sitä en saanut rikki vaikka kuinka yritin.
200diesel mersu ja tehoa vain noin 70hv ja maksimissaankin kone kiertää jotain 5000rpm, niin miten sellaisen voi edes saada rikki? Mutta eihän mersumiehet sitä ymmärrä, vaan kuvittelevat että kysymyksessä on joku maailman seitsämäs ihme. Ennemminhän 200d mersussa hajoaa kuski vitutukseen kuin moottori tekniseen vikaan, mikä ei ole ihme kun ottaa em. suoritusarvot huomioon :)
vaan kuvittelevat että kysymyksessä on joku maailman seitsämäs ihme.
Kyllä se kuitenkin vaan on automaailmassa niin lähellä ihmettä kuin tekninen laite vain voi kestävyyttä ajatellen olla. Nimittäin mersu ja etenkin W124 -korimalli.
Itse olen harrastanut VAG-konsernin vanhempia ja uudempia laiteitta aktiivisesti jo yli 15 vuotta, ja niin teen edelleenkin. Reilu viisi vuotta sitten oli vain pakko hankkia talouteen yksi W124 200D vm. ´92, sillä pihassa pitää olla yksi sellainen auto, jolla pääsee varmasti joka päivä liikkeelle ja vieläpä perille asti. Enkä pysty mesestä luopumaan vieläkään, vaikka käytössä on useampia VAG-kulkineita vuosimalleiltaan 70-luvun lopulta 2000-luvun alkuun asti. Ja huollettuina ja tarkalla pidolla olen koittanut niitä pitää, mutta ei se konsernille tuttujen ominaisuuksien yllättäviin ilmenemiseen aina auta.
Ei se nopeus, vaan se suoritusvarmuus.
naurattaa kun foorumille mitä ei ole mitenkään leimattu VAG foorumiksi, mutta kuitenkin sellaisen maineen on saanut. Sinne kun joku laittaa linkin että mersu on kestäny yli miljoonan kilometrin ni efekti on sama ku kepillä tökkis ampiais pesää, asukit hermostuu ja alkaa hyökkäilemää omaks puolustukseks. Asiahan olis aivan eri jos kyseessä ois vaikka passat tai a6 audi "kyllä nää vag vehkeet kestää" Palatkaa maan pinnalle hyvät ihmiset...
"jotenki vaan tuntuu ettei täällä kuitenkaan kehuta kestävimmäksi autoksi vaggilaisia."
Eipä välttämättä ole syytäkään, ainakaan noin yleisesti. Meillä on käyttiksinä aina uutena ostettuja Volsuja ja autot ovat todella hyvässä pidossa. Silti ei missään ole oikein ollut yhtä paljon ensikilometrien ongelmia. Esim. ed. Golfissa meni 2,5 vuoden aikana mm. ABS -yksikkö, DSG-vaihdelaatikko,mittaristo, lakat hilseili toisesta kyljestä pois, virtalukon pohja. Ja kilsoja ehti kertyä 35tkm. Kaikki korjattiin takuuna, mutta laadusta ei kyllä voi puhua samassa lauseessa. Touranilla tuli 5tkm täyteen ja vielä on ollut viaton ja muutenkin on ihan laadukkaan oloinen.
Tässä taas tullaankin kysymykseen, miksi sitten edelleenkin ostan Volkkareita? Hyvät ominaisuudet ylittävät huonot. Tosi hyviä ajaa, mahtava voimalinja (toimiessaan), pieni kulutus, laadukkaan tuntuinen (huom. tuntuinen), tyylikäs katsoa ja kukaan ei koskaan tule kysymään miksi ihmeessä sä tollaisen ostit.
Vaikka auto kestäis maailman tappiin asti, mutta ed. mainitut ominaisuudet eivät natsaa, niin en sellaista haluaisi.
Eli vaikkei ehdotonta kestävyyttä kehutakaan VAGgilaisissa, niin kehutaan muuten sitten... (=
Eipä välttämättä ole syytäkään, ainakaan noin yleisesti. Meillä on käyttiksinä aina uutena ostettuja Volsuja ja autot ovat todella hyvässä pidossa. Silti ei missään ole oikein ollut yhtä paljon ensikilometrien ongelmia. Esim. ed. Golfissa meni 2,5 vuoden aikana mm. ABS -yksikkö, DSG-vaihdelaatikko,mittaristo, lakat hilseili toisesta kyljestä pois, virtalukon pohja. Ja kilsoja ehti kertyä 35tkm. Kaikki korjattiin takuuna, mutta laadusta ei kyllä voi puhua samassa lauseessa. Touranilla tuli 5tkm täyteen ja vielä on ollut viaton ja muutenkin on ihan laadukkaan oloinen.
Tässä taas tullaankin kysymykseen, miksi sitten edelleenkin ostan Volkkareita? Hyvät ominaisuudet ylittävät huonot. Tosi hyviä ajaa, mahtava voimalinja (toimiessaan), pieni kulutus, laadukkaan tuntuinen (huom. tuntuinen), tyylikäs katsoa ja kukaan ei koskaan tule kysymään miksi ihmeessä sä tollaisen ostit.
Vaikka auto kestäis maailman tappiin asti, mutta ed. mainitut ominaisuudet eivät natsaa, niin en sellaista haluaisi.
Eli vaikkei ehdotonta kestävyyttä kehutakaan VAGgilaisissa, niin kehutaan muuten sitten... (=
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.10.2008 17:55
)
Hmm... Volsu käytti esim Golfissa näitä samantapaisia koneita vielä pitkälle 2000 luvulla, mersu kun luopui jo 90-luvulla niistä ainakin henkilöautoissa. Tietysti kori on eri kokoluokkaa, mutta kiihtyvyys samaa luokkaa, mutta aina voi vertailla:-)
1.9 SDI R4 AGP 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4200 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
1.9 SDI R4 AQM 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4000 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
Eli turha näistä on kinata, makunsa ja mieltymyksensä kullakin. Mulla on kumpikin ja hyvin ovat toimineet.
^^Älä nyt, kyllähän sitä pitää aikaa olla kun liikenteeseen lähtee. Onhan tossa 200d:ssä sentään 55,9kW@4600rpm, ja kokonaiset 126 Nm@2700rpm Kiihtyvyys 18,5s 0-100 km/h säästää renkaita. Sehän on ihan normaalia, että ylämäkeen pitää vaihtaa kakkoselle asti ;
Hmm... Volsu käytti esim Golfissa näitä samantapaisia koneita vielä pitkälle 2000 luvulla, mersu kun luopui jo 90-luvulla niistä ainakin henkilöautoissa. Tietysti kori on eri kokoluokkaa, mutta kiihtyvyys samaa luokkaa, mutta aina voi vertailla:-)
1.9 SDI R4 AGP 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4200 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
1.9 SDI R4 AQM 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4000 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
Eli turha näistä on kinata, makunsa ja mieltymyksensä kullakin. Mulla on kumpikin ja hyvin ovat toimineet.
Aika hyvältä vaikuttaa nuo mersut ainakin W211 malli.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml
Niin olikohan tossa jutussa nyt idea se, että mersulla pääsee miljoonan vaiko se, että laatikko kestää miljoonan?
Tarvaisen edellinen cadillac limo kun tietääkseni on edelleen liikenteessä ja painaa varmaan kolmatta miljoonaa kilometriä jo taulussa.
Itsekin tuli ratissa oltua muistaakseni joskus 2003 paikkeilla..
http://i108.photobucket.com/albums/n12/ ... MGshRK.jpg
kyllä tähän täytyy sanoa että ei ole ihme tuo miljoona, itsellä on ollut mersuja, tosin vanhempia ja nekin ovat kaikki olleet 700tkm tai miljoonan ajettuja. Alkaa muuten tommonen miljoonan ajettu w124 taxi olee jo vähän aikansa eläny :) Mut hyvin se kuljetti paikasta toiseen, eikä tarvinnut korjata mitään. makso 400e, ostin polttoainetta siihen 700e:llä ja en korjannu eurollakaan :D öljyt tietysti tuli vaihdeltua. Aika kokonais edullinen ratkaisu sen hetkisiin matkoihin. autosta sen myydessä sain 800e..
nyt tämänhetkinen vento on ajettu 388tkm ja on ihan hyvä auto 1.9td. Muuten kiva mut sisämelu on samantyylinen kun mersulla ajais ikkunat auki ;) On volkkarissa vaan kova kulutus verrattuna mersuun, vw vie 6.5-7l kun mersu hörppi 5-5,5litraa.
nyt tämänhetkinen vento on ajettu 388tkm ja on ihan hyvä auto 1.9td. Muuten kiva mut sisämelu on samantyylinen kun mersulla ajais ikkunat auki ;) On volkkarissa vaan kova kulutus verrattuna mersuun, vw vie 6.5-7l kun mersu hörppi 5-5,5litraa.
Tässä taas tullaankin kysymykseen, miksi sitten edelleenkin ostan Volkkareita? Hyvät ominaisuudet ylittävät huonot. Tosi hyviä ajaa, mahtava voimalinja (toimiessaan), pieni kulutus, laadukkaan tuntuinen (huom. tuntuinen), tyylikäs katsoa ja kukaan ei koskaan tule kysymään miksi ihmeessä sä tollaisen ostit.
Vaikka auto kestäis maailman tappiin asti, mutta ed. mainitut ominaisuudet eivät natsaa, niin en sellaista haluaisi.
Itse olen tullut päätökseen että noita volkkareita ja Vaggineita on jokapaikka täynnän ja muutenkin, olen vokkarilla tappanut nyt kilometrejä varmaan suurinpiirtein semmoiset 700tkm ihan okei autoja mutta nekin löysivät selättäjänsä eli Saabin.
Pakettiautosta ei parempaa ajettavaa vaan löydy kun tuo T5 ette arvaakaan kuinka montaan autoa kokokeilin yhteensä autoa etsiessä (kolaroidun tilalle) on yhteensä kahteen autoon tullut kilometrejä 1500km uutta autoa hakiessa
Eli etsitty on, Mutta Volkswagen menee jos on vaan webasto Jossa on kello, ja Tai tärkeempänä kaukosäädin !
Saabin löysin 1,5 vuotta sitten enkä vaihtaisi pois kylläkään, Hiukan jotain pientä vikaa näyttää lämpöisellä kelillä oleen ESP ABS ja JÄRRUJÄRJESTELMÄn sisällä eli joulukuusta olen päässyt ihailemaan muutamia kertoja, Muuten auto toiminut kuin unelma, Pakkasten tullen vain on nyt nuo jarru hälytkin poistunut. Eräs hiukkasloukun paineanturille tulevista letkuista oli lytyssä ja vaihdettin huollossa tämä aiheutti muutaman vierheeellisen "hiukkassuodatin tukossa" Ilmoituksen kun sen moottorin vikavalon kanssa rupesi tetristä pelaamaan. Mutta letkun vaihdon jälkeen nämäkin ovat poistuneet.
Volkkareissa ei ole näitä valoja ollut pahemmin, mitä nyt pakoputkia tippunut tienvarteen ja tälläistä pientä, Mutta tämä -07 T5 ei kestänyt toisen osakkaan käytössä kun se kohtasi ~50-60km/h nopeudessa bemarin, ja päätyi siitä paikallisen romiksen pihan kautta merkkiliikkeeseen jonka kautta AVK'lle, harmittaa autolla oli ajettu vain 88tkm .... ja se siitä autosta. Nyt on sitten nykyinen mistä vaihdettiin heti oston jälkeen myyjäliikeen piikkiin koiranluut autolla ajettu nyt 136tkm ja ja tällästä saabilla ollaan nyt ajettuu sitten 90-142tkm tässä 1,5 vuodessa ja ei tosiaan ole sanomista, Perus huollon lisäksi on takatukivarsihelat ja toinen oikeanpuolen.. vai vasemman.. koiranluut vaihdettu mutta ei mitään sen isompaa ole ollut, kohta onkin sitten jo aika ajaa tämä auto jakohihnan vaihtoon. Uudet vanteet pitää kesäksi hommata edelliset on vetänyt syystä tai toisesta kieroon.. seuraava henkilöauto tulee myös todennäköisesti olemaan Saab ja pakettiauto puolella pysytään Transporterissa, mutta henkilöauto vaggine jos pitäisi valita olisi se varmaankin skoda Superb combi.
Ohhoh... tulipa taas pitkä viesti.
Ihan mersu-kuume jälleen nousee kun juttuja lukee ja muistelee vanhoja hyviä aikoja..
Itselläni oli sedani w124 300D automaatilla. Kopilla oli ajettu 620tkm kun ostin sen talvea vasten. Tekniikaltaan 4-10 asteikollaa 15, mutta kori oli jo aikansa elänyt kun huonolla pidolla oli ollut. Ajolleen varsin mukava, ihan toista luokkaa kuin volkkari. En edes muista että autossa olisi ollut lämmitystöpseliä nokassa, kun ei tarvinnut juuri lämmitellä reilulla -20 pakkasellakaan. Aina oli varma lähtö sekä perille pääsy. Ainut auto minkä myyntiä olen katunut ja harmitellut jälkikäteen. Ruostehommiahan nyt olisi ollut hiukan, mutta kaikki onneksi päälypelleissä. Silloisen rahatilanteen takia oli pakko luopua. Ehkä vielä joskus... siihen asti pärjätään näillä volkkarinraadoilla.
Itselläni oli sedani w124 300D automaatilla. Kopilla oli ajettu 620tkm kun ostin sen talvea vasten. Tekniikaltaan 4-10 asteikollaa 15, mutta kori oli jo aikansa elänyt kun huonolla pidolla oli ollut. Ajolleen varsin mukava, ihan toista luokkaa kuin volkkari. En edes muista että autossa olisi ollut lämmitystöpseliä nokassa, kun ei tarvinnut juuri lämmitellä reilulla -20 pakkasellakaan. Aina oli varma lähtö sekä perille pääsy. Ainut auto minkä myyntiä olen katunut ja harmitellut jälkikäteen. Ruostehommiahan nyt olisi ollut hiukan, mutta kaikki onneksi päälypelleissä. Silloisen rahatilanteen takia oli pakko luopua. Ehkä vielä joskus... siihen asti pärjätään näillä volkkarinraadoilla.
itsellä ollut aikoinaan 3:kin meseä ja huonoksi todennut,eikä tuo miljoona ole mikään saavutus,muistan aikonas salossakin näyteltiin volvon hallilla,miljuunaa ajettuja volvoja useampikin ollut,amazonia,v6,240,b6,tuo nyt ei ole mikään iso asia,
vahvin auto 50V kokemukseni aikana on ollut toyota camry ja tuo golf mk2 rääpäle, tosin golffissa todella surkea ajoominaisuudet ja mukavuus,passatti nyt ja huonoksi todennut.ainaisia vikoja.golffissa ollu ikinä mitään senkun ajoi vaan,normi huollot tietty.
vahvin auto on ollut jenkki foordi aikonas,ajoin kertaheitolla siihen 500 000km ja tarvinnut mitään korjailla koskaan,no koskaan aika rajua,muistu mieleen että ajovalojen kytkin joutu vaihtamaan.koneen kun siitä foordista aukas ja meinas että vaihdetaan laakerit,ni ei tarvinnut mittausten jälkeen harkita edes vielä,oli meinaan suositus mitoissa vieläkin ja mittarissa 600 000km.hyvin kestää jenkit.mazda 626 taas ei laakerit kestä kuin max,120 000km,kun kone laukeaa,kavereilla noita mennyt konevaihtoon 6kpl.mut ite oon ajatellut että jos vielä autoa vaihdan ostan joko jenkin ni kestää seuraavat 3 sukupolvea tai jaguarin 90-96VM ni kestää mun elinikäni varmasti.no vw konsernin vanhemmat kestää,nää uudet kun tuntuu olevan kaikki kuraa vst,mk2 golffi esm, :)
näin niinkuin vanhemman automiähen kokemuksena ja vinkkinä nuorille.bmw en huolis edes ilmaseksi,yks raato ollut(uutena)ja ekat pakkaset ja ei toiminut edes maahantuojan huollossa,vaihdettiin lähes kaikki mitä voi,12000€ tietokoneesta kaikkiin lisähärpäkkeisiin,eikä ikinä toiminut jos 0 tai - keli.uus auto,:O
1kk oli ja toista en huoli vaikka maksettais,tuokin ylihintanen romu bmw,46000€ ja ei edes toimi tyolla hinnalla,surkeaa :)
vaihdoin meseen ja ajoin 1V ni vaihtoon meni sekin romu,passatti nyt alla ja jagge seuraavaksi no saa edes laatua.vastineeksi.
vahvin auto 50V kokemukseni aikana on ollut toyota camry ja tuo golf mk2 rääpäle, tosin golffissa todella surkea ajoominaisuudet ja mukavuus,passatti nyt ja huonoksi todennut.ainaisia vikoja.golffissa ollu ikinä mitään senkun ajoi vaan,normi huollot tietty.
vahvin auto on ollut jenkki foordi aikonas,ajoin kertaheitolla siihen 500 000km ja tarvinnut mitään korjailla koskaan,no koskaan aika rajua,muistu mieleen että ajovalojen kytkin joutu vaihtamaan.koneen kun siitä foordista aukas ja meinas että vaihdetaan laakerit,ni ei tarvinnut mittausten jälkeen harkita edes vielä,oli meinaan suositus mitoissa vieläkin ja mittarissa 600 000km.hyvin kestää jenkit.mazda 626 taas ei laakerit kestä kuin max,120 000km,kun kone laukeaa,kavereilla noita mennyt konevaihtoon 6kpl.mut ite oon ajatellut että jos vielä autoa vaihdan ostan joko jenkin ni kestää seuraavat 3 sukupolvea tai jaguarin 90-96VM ni kestää mun elinikäni varmasti.no vw konsernin vanhemmat kestää,nää uudet kun tuntuu olevan kaikki kuraa vst,mk2 golffi esm, :)
näin niinkuin vanhemman automiähen kokemuksena ja vinkkinä nuorille.bmw en huolis edes ilmaseksi,yks raato ollut(uutena)ja ekat pakkaset ja ei toiminut edes maahantuojan huollossa,vaihdettiin lähes kaikki mitä voi,12000€ tietokoneesta kaikkiin lisähärpäkkeisiin,eikä ikinä toiminut jos 0 tai - keli.uus auto,:O
1kk oli ja toista en huoli vaikka maksettais,tuokin ylihintanen romu bmw,46000€ ja ei edes toimi tyolla hinnalla,surkeaa :)
vaihdoin meseen ja ajoin 1V ni vaihtoon meni sekin romu,passatti nyt alla ja jagge seuraavaksi no saa edes laatua.vastineeksi.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
200diesel mersu ja tehoa vain noin 70hv ja maksimissaankin kone kiertää jotain 5000rpm, niin miten sellaisen voi edes saada rikki?
onhan noissa 3korin 1.8 bensa golffeissa ja ventoissa toisessa puolessa (jonka itsekkin kortin saannista lähtien omistanut) kaikki 75hv ja kiertää jopa 6000rpm ja niitäkin on saatu rikki :D(ja tämä ei nyt ollut osoitettu mitenkään henkilö kohtaisesti lainatun tekstin kirjoittajalle) eipä siinä pääsääntöisesti hyviä pelejä edullisia ja helppoja huoltaa siksi en itsekkään vaihda. Hauskaa vain lukea millaisia tunteen purkauksia tämä 'merkkifoorumille' osunut juttu väärän liiton pirssistä saa aikaan :D kaikki kai ne hyviä on jos ne on kunnossa pidetty, toiset vaan tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa