Mersut kestäviä autoja.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

Mersut kestäviä autoja.

ViestiKirjoittaja 204 » 28.1.2011 17:41

Aika hyvältä vaikuttaa nuo mersut ainakin W211 malli.

http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml
Viimeksi muokannut 204, 28.1.2011 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.1.2011 17:50

ei nyt vw-vouhotuksena mut kuinkahan monet ahtimet ja suuttimet tohon on vaihettu :) aika yleinen vika kyseisissä koneissa. tai mitä muuta koneelle on tehty ku ei puhuta siitä mitään

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 28.1.2011 17:57

Jos alkuperäisillä suodattimilla huolletaan ei noita vikoja ole.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.1.2011 18:00

ja mitäs merkkiä alkuperäiset suodattimet sitten on? ei varmaan kuiten mersun ite tekemiä.
no tottapa tuossa olis ollu maininta jos koneelle ei ois mitään tehty mutta kun ei ole

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 28.1.2011 18:04

Mann

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 28.1.2011 18:11

jossain toisaalla oli juttua...

edit: tässähän se juttu oli http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml

suutinremppa 750 tkm
turbo 850 tkm

ei mainintaa milloin mennyt
startti vaihdettu kerran
kardaani samoin
ilmajousitus (airmatic??) kaksi kertaa.. tää on jo kallis paukku..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.1.2011 19:16

Eli yksi mersu on kestänyt miljuunan, niin kaikki mersut on maailman ylivertaisimpia autoja?
Tää on kyllä jo niin huono trolli....

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 28.1.2011 20:18

Eli yksi mersu on kestänyt miljuunan, niin kaikki mersut on maailman ylivertaisimpia autoja?
Tää on kyllä jo niin huono trolli....


Se ei kyllä ole trolli,että Mersujen ajosuoritteet ovat aivan eri luokkaa,kuin millään muulla automerkillä.
Varmaan kertoo jotain myös kestävyydestä.
Eikä varmasti ole ainoa Mersu,joka miljoonaan on päässyt,hatunnoston arvoinen suoritus!

jms
-
Viestit: 91
Liittynyt: 9.2.2004 15:31

ViestiKirjoittaja jms » 28.1.2011 20:45

Mielestäni tässä korostetaan enemmän sitä, että auto kestää hyvin, jos sitä huoltaa ja hoitaa asiallisesti. Kyseessä nyt sattuu olemaan Mese. Eihän ne täysin ylivertaisia autoja ole, mutta kyllä silti laatuautoista on kysymys.
Nämä kokemukset juurikin taksiautoista ja lähipiirin tutun useista uusista meseistä. Ainakin paljon ajavalle järkeviä autoja. Huoltokustannukset järkevät ja koneet pihejä. Hyviä myös ajaa, mutta ohjaus on mun makuun vähän hassu ja tunnoton.
Itse en siis ole yhtään Mercedestä omistanut, joten se ei ole syy kehuille... ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.1.2011 21:40

Tuo miljoona nyt mikään ihme ole, muutama 860 000km menty 1-Golf tiedossa jolla ois varmasti painanu sinne miljoonaan, ainaki sen hetkisen kunnon perusteella. Ja on tuossa kylillä joskus liikkunu mk2 diesel, joka kuulemma miljoonan rikkoonnuttua työnnetty paaliin.. ja mersu menee museoon :)

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 28.1.2011 21:57

Miljoona mailia???????

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 28.1.2011 22:00

Onhan noita Transujakin ja Caravellejäkin aika isoilla kilometrimäärillä taksissa.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 28.1.2011 23:02

No kestäähän T4:kin todistetusti miljoonan. Paikallisella yrittäjällä on edelleen vara-autona tuo vanha miljoonan kilometrin T4. T5 kerää paraikaa omaa saldoaan.

No helpotetaan painetta hieman kertomalla että tämä suoritus on tehty helpoimmalla mahdollisella tavalla. Joka päivä, sama reitti, samat kuskit, alle 80 keskinopeus, kevyttä rahtia eikä mitään muutakaan rasittavaa. No pieni kylmäkone katolla oikeastaan ainoa erikoisuus tässä autossa.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 28.1.2011 23:39

204 kirjoitti:Miljoona mailia???????

Mitä vauhkoot siitä miljoonasta mailista kun eihän tuo mersukaan sitä vielä ole kestänyt.

@iltasanomat kirjoitti:Kilometreissä miljoona meni rikki jo heinäkuussa ja nyt on tullut 70 000 kilometriä lisää.

Ei edes 700 000mailia vielä mittarissa tuon jutun mukaan.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 29.1.2011 9:52

Kuinkahan monet alapalllot tuohonkin E-sarjalaiseen on jo vaihdettu?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 29.1.2011 13:29

Niin, mikä on oikeasti vika ja mikä normaalia kulumista ? Hankala se on vetää rajaa mihinkään.
Tuohon miljoonaan kilometriin on taatusti vaihdettu ainakin laturia, etupään pyöränripustuksebn osia, vetoniveltä, pyöränlaakeria, jarrupaloja, jarrulevyjä, jotain muuta sähköhilpettä mitkä pääsääntöisesti ovat tuolla +300tkm kohdilla viimeistään vaihtokunnossa autosta riippumatta. Eli onko ne sitten vikoja ?
Ei se mersu ole kasattu sen kummemmista osista kuin muutkaan autot. Samaa Bosch- tekniikkaa siellä on kuin muissakin saksalaisissa autoissa.
Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 29.1.2011 18:07

Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?

Väittääkö joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 29.1.2011 18:30

Quote:
Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?

Väittääkö joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä?


Kiinnostaako ketään onko käytössä alkuperäinen laturi?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 29.1.2011 18:43

^ Kyllähän se on varsin olennainen tieto, eli onko laturia huollettu auton tavoin ja onko siihen vaihdettu esim. hiilet, vai onko tilalle esim. vaihdettu OEM laturi, mahdollisesti tehdasuusi vai tehdaskunnostettu. Tarvikeosaa ei tietääkseni ko. yksilössä ole.

ilmajousitus (airmatic??) kaksi kertaa.. tää on jo kallis paukku..
Näitä on ilmeisesti uusittu +400tkm jälkeen varsin yleisesti?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 29.1.2011 19:01

En nyt halua ylistää tähtikeulaa, mutta tässä 7 vuotta VW:llä pilistäneenä olen ajatellut siirtyä takaisin mersuun.
Aloittelin ajeluni W124 dieselillä ja sitä en saanut rikki vaikka kuinka yritin.
Välillä usko merkkiin hiipui kun oli niitä maaliongelmia, mutta toin isälleni reilu vuosi sitten W211 E350:n. Alkoi kiinostus palaamaan. Webastoa asentaessa mitä tuli autoa purettua, niin ei voi verratakkaan näihin kolmasosan halvempiin saksalaisiin (muun maalaisia autoja ei olekkaan, opelia ja fordia lasketa). Äänieristyksen määrä ja laatu muutenkin on aivan toiselta planeetalta. Samoin varustus on semmoista mitä näihin japsi paskoihin on mahdollista saada kymmenen vuoden päästä. Mielestäni Audin laatu ei ole niin hyvää, BMW on ehken samalla tasolla kuin MB. Ruostevaivaa ei vielä ole esiintynyt, mutta on vissiin pari paikkaa mista voi lähteä.

Mielestäni ei ole mikään ihme että miljoona on ylitetty nuinkin vähällä korjaamisella. Jos yrittäisi miljoonaa 3C-passatilla, niin aika paljon enemmän saisi olla remppaamassa. Siitä se hintaero vissiin tuleekin.

jms
-
Viestit: 91
Liittynyt: 9.2.2004 15:31

ViestiKirjoittaja jms » 29.1.2011 19:05

Nuo Transporterit on kanssa huomattavan sitkeitä autoja. Meillä oli vuokrassa toissa kesänä yli miljoonan kilsan menty T4 portteri. Oli kiva vielä ajaa ja Jonassonin Carsport sisusta hienossa ryhdissä. Turbo oli kuulemma kerran uusittu silloisen omistajan aikana, mutta ei kuulemma muuta ihmeellistä. Oli tullut hänelle 400tkm ajettuna. HIntansa arvoinen auto paremmin kuin limusiinimese tuossa tapauksessa.

jms
-
Viestit: 91
Liittynyt: 9.2.2004 15:31

ViestiKirjoittaja jms » 29.1.2011 19:09

Nuo Transporterit on kanssa huomattavan sitkeitä autoja. Meillä oli vuokrassa toissa kesänä yli miljoonan kilsan menty T4 portteri. Oli kiva vielä ajaa ja Jonassonin Carsport sisusta hienossa ryhdissä. Turbo oli kuulemma kerran uusittu silloisen omistajan aikana, mutta ei kuulemma muuta ihmeellistä. Oli tullut hänelle 400tkm ajettuna. HIntansa arvoinen auto paremmin kuin limusiinimese tuossa tapauksessa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.1.2011 19:31

Velipoika on Mersu fani, ja aivan samat tai eri ongelmat sieltäkin kuuluu.
Eli minusta tähän mennessä ei ole tehty täydellistä autoa, vaikka jotkut fanipojat niin kuvittelee.

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 29.1.2011 19:32

Hyvää keskustelua.

Miljoonan menty auto kertoo siitä, että sitä on vielä ollut kannatavaa huoltaa. Kyllähän melkeen millä vaan sen miljoonan ajaa, mutta kuinka järkevää sen kotteron pitäminen siinä kunnossa on onkin eri juttu.

Sekin vaikuttaa paljon kuinka paljon päivittäistä ajoo on. On ihan eriasia verrata jotain 25 vuotiasta käyttöpeliä ja alle 10 vuotta vanhaa ammattiautoo.

Ja jos jousituksen joutuu jo 400 tkm. jälkeen remmpaan niin yksityinen varmaan menis vaatiin kuluttajan suojaan vedoten ilmasta remonttia?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 29.1.2011 19:57

Tosiaan 2000-luvun alussa mersuissa oli niitä ruostumisongelmia, mutta niistä kun päästiin niin tilalle tuli alapallonivelten laatuongelmat. Uusia 40 tuhatta ajettuja mersuja saa pistää hylkyyn ensimmäisessä katsastuksesta väljistä nivelistä. Sama tosin koskee uusia bemareitakin.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 29.1.2011 20:03

Vai uskooko joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä ?

Väittääkö joku että on vielä alkuperäinen laturi käytössä?


Kiinnostaako ketään onko käytössä alkuperäinen laturi?



- Moottoriin on vaihdettu injektioruiskut 750 000 kilometrin kohdalla. Turbo meni vaihtoon 850 000 kilometrin kohdalla. Muuten koneeseen ei ole tarvinnut kajota, Tarvainen kertoo.

Mersuissa laturin vaihtokin on huoltotoimenpide, ei korjaus.

Joo, mut pointtina oli se minkä Ves_ku jo kertoikin eli :

Miljoonan menty auto kertoo siitä, että sitä on vielä ollut kannatavaa huoltaa. Kyllähän melkeen millä vaan sen miljoonan ajaa, mutta kuinka järkevää sen kotteron pitäminen siinä kunnossa on onkin eri juttu.


jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.1.2011 20:13

paljon vaikuttaa myös sekin ettei kone ole nähny kylmäkäynnistyksiä juurikaan. näin ollen kone pysyy paremmassa kunnossaki.

onhan täällä rovaniemelläki ammattikoulun autopuolen opettajalla ollu ennen passatti jolla oli ajettu 1.3miljoonaa. auto näki maantietä joka päivä päälle 200kilometriä. joka viikko huollettu. eikä siitäkään konetta ollu availtu

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 29.1.2011 20:37

Kyllä tuo minusta jo ihan kunnioitettava lukema on. Tein pikaisen tutkimuksen nettiautossa +600tkm ajetuista kotteroista. Henkilöautoista löyty pääasiassa mersua + jokunen vw ja volvo. Pakut oli pääasiassa portteria/sprintteriä. Pari kappaletta toyotan land cruiseria löytyi myös. Itellä olis tavoitteena kerätä cordon mittariin 500tkm. Tällähetkellä mittari näyttää pikkasta vajaata 330tkm ja metrejä tulee 40-50tkm lisää vuodessa, joten saa nähdä miten epsanjan rauta kestää ;).

Tosiasiahan taitaa olla se, että nykyään voitaisiin valmistaa enemmänkin noita miljoonan kestäviä autoja, mutta kun nykyään säästetään kaikessa ja tehdään mahdollisimman halvalla. Esimerkiksi peltikatotkin ovat nykyään ohuempia kuin ennen ja katolle mennessä joutuu pelkäämään meneekö jalka pellin läpi.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 29.1.2011 20:46

Piti kaks kertaa katsoa mittaria kun syksyllä Lissabonissa istuttiin ensimmäisen sukupolven taxi-Superbissa ja mittarissa möllötti 718tkm... Eikä tuo nyt vaikuttanut olevan ihan loppu. Oli muuten mersuja myöten kaikki taksit millä ajettiin Portugalissa manuaalilaatikolla. Ei vissiin niin kova luotto tomaattiin...

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 29.1.2011 20:46

eräällä taksikuskilla on Saabi joka on ajettu yli 600tkm automaattilaatikolla.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.1.2011 3:05

^ Itketäänkö yhdessä?

Kerrotaan tässä yhteydessä, että Itävallassa pitivät lähinnä mieleltään vajaina MB:llä ihmisiä, jotka ostavat yli 100tkm ajetun auton. Merkkiliike ei edes huolinut yli 1v/30tkm ajettua Mercedestä vaihdossa uuteen ja 4 viikon aikana tuli lähes päivittäin 60-80tkm ajettuja vikaisia automaattilaatikkoja huoltoon avattavaksi.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 30.1.2011 13:01

Viime syksyyn sattui myös toinen ongelma: ilmastointilaite hajosi.

- Se laitettiin kokonaan uusiksi: höyrystin, lauhdutin, kuivain, kaikki. Se oli suuri remontti, mutta kesti lopulta vain 12 tuntia, kun kaksi asentajaa työskenteli tiiviisti.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.1.2011 13:07

kuinka järkevää sen kotteron pitäminen siinä kunnossa on onkin eri juttu


Tässä kohtaa kulminoituu yksi käytetyn mersun ja esim. sitikan suurimmista eroista, jälleenmyyntiarvo. Ihan varmasti nuita "statusautoja" pidetään yleisemmin paremmassa kunnossa kaikilta osin.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 30.1.2011 13:09

^^vaikka höyrystimen takia pitääkin purkaa kojelauta pois edestä, niin ei siihen ilmastointiremppaan kyllä 24 työtuntia tarvi. Tietenki kun sen Veholla teettää, niin pitää ohjeiden mukaiset valohoidot teettää..

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 30.1.2011 22:00

Aloittelin ajeluni W124 dieselillä ja sitä en saanut rikki vaikka kuinka yritin.

200diesel mersu ja tehoa vain noin 70hv ja maksimissaankin kone kiertää jotain 5000rpm, niin miten sellaisen voi edes saada rikki? Mutta eihän mersumiehet sitä ymmärrä, vaan kuvittelevat että kysymyksessä on joku maailman seitsämäs ihme. Ennemminhän 200d mersussa hajoaa kuski vitutukseen kuin moottori tekniseen vikaan, mikä ei ole ihme kun ottaa em. suoritusarvot huomioon :)

Typ43_5D
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.6.2005 10:56

ViestiKirjoittaja Typ43_5D » 31.1.2011 9:50

vaan kuvittelevat että kysymyksessä on joku maailman seitsämäs ihme.


Kyllä se kuitenkin vaan on automaailmassa niin lähellä ihmettä kuin tekninen laite vain voi kestävyyttä ajatellen olla. Nimittäin mersu ja etenkin W124 -korimalli.

Itse olen harrastanut VAG-konsernin vanhempia ja uudempia laiteitta aktiivisesti jo yli 15 vuotta, ja niin teen edelleenkin. Reilu viisi vuotta sitten oli vain pakko hankkia talouteen yksi W124 200D vm. ´92, sillä pihassa pitää olla yksi sellainen auto, jolla pääsee varmasti joka päivä liikkeelle ja vieläpä perille asti. Enkä pysty mesestä luopumaan vieläkään, vaikka käytössä on useampia VAG-kulkineita vuosimalleiltaan 70-luvun lopulta 2000-luvun alkuun asti. Ja huollettuina ja tarkalla pidolla olen koittanut niitä pitää, mutta ei se konsernille tuttujen ominaisuuksien yllättäviin ilmenemiseen aina auta.

Ei se nopeus, vaan se suoritusvarmuus.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 31.1.2011 9:58

^^Älä nyt, kyllähän sitä pitää aikaa olla kun liikenteeseen lähtee. Onhan tossa 200d:ssä sentään 55,9kW@4600rpm, ja kokonaiset 126 Nm@2700rpm Kiihtyvyys 18,5s 0-100 km/h säästää renkaita. Sehän on ihan normaalia, että ylämäkeen pitää vaihtaa kakkoselle asti ;)

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 31.1.2011 10:26

Ei se vauhti ,vaan miltä sse tuntuu!!!!!!!


Kyllä tuo 320 cdi kulkee niin nätisti ja ei varmasti jää toisten jalkoihin ja veturina aivan mahtava auto.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 31.1.2011 10:53

naurattaa kun foorumille mitä ei ole mitenkään leimattu VAG foorumiksi, mutta kuitenkin sellaisen maineen on saanut. Sinne kun joku laittaa linkin että mersu on kestäny yli miljoonan kilometrin ni efekti on sama ku kepillä tökkis ampiais pesää, asukit hermostuu ja alkaa hyökkäilemää omaks puolustukseks. Asiahan olis aivan eri jos kyseessä ois vaikka passat tai a6 audi "kyllä nää vag vehkeet kestää" Palatkaa maan pinnalle hyvät ihmiset...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.1.2011 14:31

jotenki vaan tuntuu ettei täällä kuitenkaan kehuta kestävimmäksi autoksi vaggilaisia.

ja jotku on taas ollu toista mieltä. käyttöautona toimii mersu ja passatilla lähetään pitempiä reissuja ajamaan :) että tuppaa oleen mielipide kysymys ja onko sattunu maanantai vaiko torstai versio

tonska
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.8.2008 14:12

ViestiKirjoittaja tonska » 31.1.2011 18:09

Skoda Magazine 3/2010 lehdessä oli juttu suomalaisesta naisesta, joka ajoi kymmenessä vuodessa miljoonan skoda felicialla. Osti kesällä uuden diesel mallin ja kehu ajavansa silläkin miljoonan.

jms
-
Viestit: 91
Liittynyt: 9.2.2004 15:31

ViestiKirjoittaja jms » 31.1.2011 20:53

"jotenki vaan tuntuu ettei täällä kuitenkaan kehuta kestävimmäksi autoksi vaggilaisia."

Eipä välttämättä ole syytäkään, ainakaan noin yleisesti. Meillä on käyttiksinä aina uutena ostettuja Volsuja ja autot ovat todella hyvässä pidossa. Silti ei missään ole oikein ollut yhtä paljon ensikilometrien ongelmia. Esim. ed. Golfissa meni 2,5 vuoden aikana mm. ABS -yksikkö, DSG-vaihdelaatikko,mittaristo, lakat hilseili toisesta kyljestä pois, virtalukon pohja. Ja kilsoja ehti kertyä 35tkm. Kaikki korjattiin takuuna, mutta laadusta ei kyllä voi puhua samassa lauseessa. Touranilla tuli 5tkm täyteen ja vielä on ollut viaton ja muutenkin on ihan laadukkaan oloinen.

Tässä taas tullaankin kysymykseen, miksi sitten edelleenkin ostan Volkkareita? Hyvät ominaisuudet ylittävät huonot. Tosi hyviä ajaa, mahtava voimalinja (toimiessaan), pieni kulutus, laadukkaan tuntuinen (huom. tuntuinen), tyylikäs katsoa ja kukaan ei koskaan tule kysymään miksi ihmeessä sä tollaisen ostit.
Vaikka auto kestäis maailman tappiin asti, mutta ed. mainitut ominaisuudet eivät natsaa, niin en sellaista haluaisi.

Eli vaikkei ehdotonta kestävyyttä kehutakaan VAGgilaisissa, niin kehutaan muuten sitten... (=

Pjörklundi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.10.2008 17:55

ViestiKirjoittaja Pjörklundi » 31.1.2011 21:20

)
^^Älä nyt, kyllähän sitä pitää aikaa olla kun liikenteeseen lähtee. Onhan tossa 200d:ssä sentään 55,9kW@4600rpm, ja kokonaiset 126 Nm@2700rpm Kiihtyvyys 18,5s 0-100 km/h säästää renkaita. Sehän on ihan normaalia, että ylämäkeen pitää vaihtaa kakkoselle asti ;


Hmm... Volsu käytti esim Golfissa näitä samantapaisia koneita vielä pitkälle 2000 luvulla, mersu kun luopui jo 90-luvulla niistä ainakin henkilöautoissa. Tietysti kori on eri kokoluokkaa, mutta kiihtyvyys samaa luokkaa, mutta aina voi vertailla:-)
1.9 SDI R4 AGP 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4200 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
1.9 SDI R4 AQM 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4000 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min

Eli turha näistä on kinata, makunsa ja mieltymyksensä kullakin. Mulla on kumpikin ja hyvin ovat toimineet.

Monipiste
-
Viestit: 42
Liittynyt: 3.7.2004 17:49

ViestiKirjoittaja Monipiste » 14.2.2011 8:22

Aika hyvältä vaikuttaa nuo mersut ainakin W211 malli.

http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml


Niin olikohan tossa jutussa nyt idea se, että mersulla pääsee miljoonan vaiko se, että laatikko kestää miljoonan?

Tarvaisen edellinen cadillac limo kun tietääkseni on edelleen liikenteessä ja painaa varmaan kolmatta miljoonaa kilometriä jo taulussa.

Itsekin tuli ratissa oltua muistaakseni joskus 2003 paikkeilla..

http://i108.photobucket.com/albums/n12/ ... MGshRK.jpg

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 19.2.2011 23:40

kyllä tähän täytyy sanoa että ei ole ihme tuo miljoona, itsellä on ollut mersuja, tosin vanhempia ja nekin ovat kaikki olleet 700tkm tai miljoonan ajettuja. Alkaa muuten tommonen miljoonan ajettu w124 taxi olee jo vähän aikansa eläny :) Mut hyvin se kuljetti paikasta toiseen, eikä tarvinnut korjata mitään. makso 400e, ostin polttoainetta siihen 700e:llä ja en korjannu eurollakaan :D öljyt tietysti tuli vaihdeltua. Aika kokonais edullinen ratkaisu sen hetkisiin matkoihin. autosta sen myydessä sain 800e..

nyt tämänhetkinen vento on ajettu 388tkm ja on ihan hyvä auto 1.9td. Muuten kiva mut sisämelu on samantyylinen kun mersulla ajais ikkunat auki ;) On volkkarissa vaan kova kulutus verrattuna mersuun, vw vie 6.5-7l kun mersu hörppi 5-5,5litraa.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 20.2.2011 0:46

Tässä taas tullaankin kysymykseen, miksi sitten edelleenkin ostan Volkkareita? Hyvät ominaisuudet ylittävät huonot. Tosi hyviä ajaa, mahtava voimalinja (toimiessaan), pieni kulutus, laadukkaan tuntuinen (huom. tuntuinen), tyylikäs katsoa ja kukaan ei koskaan tule kysymään miksi ihmeessä sä tollaisen ostit.
Vaikka auto kestäis maailman tappiin asti, mutta ed. mainitut ominaisuudet eivät natsaa, niin en sellaista haluaisi.


Itse olen tullut päätökseen että noita volkkareita ja Vaggineita on jokapaikka täynnän ja muutenkin, olen vokkarilla tappanut nyt kilometrejä varmaan suurinpiirtein semmoiset 700tkm ihan okei autoja mutta nekin löysivät selättäjänsä eli Saabin.

Pakettiautosta ei parempaa ajettavaa vaan löydy kun tuo T5 ette arvaakaan kuinka montaan autoa kokokeilin yhteensä autoa etsiessä (kolaroidun tilalle) on yhteensä kahteen autoon tullut kilometrejä 1500km uutta autoa hakiessa

Eli etsitty on, Mutta Volkswagen menee jos on vaan webasto Jossa on kello, ja Tai tärkeempänä kaukosäädin !

Saabin löysin 1,5 vuotta sitten enkä vaihtaisi pois kylläkään, Hiukan jotain pientä vikaa näyttää lämpöisellä kelillä oleen ESP ABS ja JÄRRUJÄRJESTELMÄn sisällä eli joulukuusta olen päässyt ihailemaan muutamia kertoja, Muuten auto toiminut kuin unelma, Pakkasten tullen vain on nyt nuo jarru hälytkin poistunut. Eräs hiukkasloukun paineanturille tulevista letkuista oli lytyssä ja vaihdettin huollossa tämä aiheutti muutaman vierheeellisen "hiukkassuodatin tukossa" Ilmoituksen kun sen moottorin vikavalon kanssa rupesi tetristä pelaamaan. Mutta letkun vaihdon jälkeen nämäkin ovat poistuneet.



Volkkareissa ei ole näitä valoja ollut pahemmin, mitä nyt pakoputkia tippunut tienvarteen ja tälläistä pientä, Mutta tämä -07 T5 ei kestänyt toisen osakkaan käytössä kun se kohtasi ~50-60km/h nopeudessa bemarin, ja päätyi siitä paikallisen romiksen pihan kautta merkkiliikkeeseen jonka kautta AVK'lle, harmittaa autolla oli ajettu vain 88tkm .... ja se siitä autosta. Nyt on sitten nykyinen mistä vaihdettiin heti oston jälkeen myyjäliikeen piikkiin koiranluut autolla ajettu nyt 136tkm ja ja tällästä saabilla ollaan nyt ajettuu sitten 90-142tkm tässä 1,5 vuodessa ja ei tosiaan ole sanomista, Perus huollon lisäksi on takatukivarsihelat ja toinen oikeanpuolen.. vai vasemman.. koiranluut vaihdettu mutta ei mitään sen isompaa ole ollut, kohta onkin sitten jo aika ajaa tämä auto jakohihnan vaihtoon. Uudet vanteet pitää kesäksi hommata edelliset on vetänyt syystä tai toisesta kieroon.. seuraava henkilöauto tulee myös todennäköisesti olemaan Saab ja pakettiauto puolella pysytään Transporterissa, mutta henkilöauto vaggine jos pitäisi valita olisi se varmaankin skoda Superb combi.


Ohhoh... tulipa taas pitkä viesti.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.2.2011 1:37

Ihan mersu-kuume jälleen nousee kun juttuja lukee ja muistelee vanhoja hyviä aikoja..

Itselläni oli sedani w124 300D automaatilla. Kopilla oli ajettu 620tkm kun ostin sen talvea vasten. Tekniikaltaan 4-10 asteikollaa 15, mutta kori oli jo aikansa elänyt kun huonolla pidolla oli ollut. Ajolleen varsin mukava, ihan toista luokkaa kuin volkkari. En edes muista että autossa olisi ollut lämmitystöpseliä nokassa, kun ei tarvinnut juuri lämmitellä reilulla -20 pakkasellakaan. Aina oli varma lähtö sekä perille pääsy. Ainut auto minkä myyntiä olen katunut ja harmitellut jälkikäteen. Ruostehommiahan nyt olisi ollut hiukan, mutta kaikki onneksi päälypelleissä. Silloisen rahatilanteen takia oli pakko luopua. Ehkä vielä joskus... siihen asti pärjätään näillä volkkarinraadoilla.

masawee
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.3.2012 21:34

ViestiKirjoittaja masawee » 6.5.2012 6:41

itsellä ollut aikoinaan 3:kin meseä ja huonoksi todennut,eikä tuo miljoona ole mikään saavutus,muistan aikonas salossakin näyteltiin volvon hallilla,miljuunaa ajettuja volvoja useampikin ollut,amazonia,v6,240,b6,tuo nyt ei ole mikään iso asia,
vahvin auto 50V kokemukseni aikana on ollut toyota camry ja tuo golf mk2 rääpäle, tosin golffissa todella surkea ajoominaisuudet ja mukavuus,passatti nyt ja huonoksi todennut.ainaisia vikoja.golffissa ollu ikinä mitään senkun ajoi vaan,normi huollot tietty.
vahvin auto on ollut jenkki foordi aikonas,ajoin kertaheitolla siihen 500 000km ja tarvinnut mitään korjailla koskaan,no koskaan aika rajua,muistu mieleen että ajovalojen kytkin joutu vaihtamaan.koneen kun siitä foordista aukas ja meinas että vaihdetaan laakerit,ni ei tarvinnut mittausten jälkeen harkita edes vielä,oli meinaan suositus mitoissa vieläkin ja mittarissa 600 000km.hyvin kestää jenkit.mazda 626 taas ei laakerit kestä kuin max,120 000km,kun kone laukeaa,kavereilla noita mennyt konevaihtoon 6kpl.mut ite oon ajatellut että jos vielä autoa vaihdan ostan joko jenkin ni kestää seuraavat 3 sukupolvea tai jaguarin 90-96VM ni kestää mun elinikäni varmasti.no vw konsernin vanhemmat kestää,nää uudet kun tuntuu olevan kaikki kuraa vst,mk2 golffi esm, :)
näin niinkuin vanhemman automiähen kokemuksena ja vinkkinä nuorille.bmw en huolis edes ilmaseksi,yks raato ollut(uutena)ja ekat pakkaset ja ei toiminut edes maahantuojan huollossa,vaihdettiin lähes kaikki mitä voi,12000€ tietokoneesta kaikkiin lisähärpäkkeisiin,eikä ikinä toiminut jos 0 tai - keli.uus auto,:O
1kk oli ja toista en huoli vaikka maksettais,tuokin ylihintanen romu bmw,46000€ ja ei edes toimi tyolla hinnalla,surkeaa :)
vaihdoin meseen ja ajoin 1V ni vaihtoon meni sekin romu,passatti nyt alla ja jagge seuraavaksi no saa edes laatua.vastineeksi.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 6.5.2012 21:48

OT: Tosi mukavaa luettavaa tuollainen yhteenputkeenkirjoitettu, runsailla kirjoitusvirheillä koristeltu teksti.

masawee
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.3.2012 21:34

ViestiKirjoittaja masawee » 7.5.2012 21:40

juu eiks olekin :D meinasin vaan että ymmärtää nämä nyky nuoret paremmin tällasta kirjotusta kun amiksen pennut ei nyk,osaa edes kirjoittaa saati lukea mitään niin ymmärtävät paremmin tällasen putki jutun paremmin :D

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 8.5.2012 9:11

Just

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 8.5.2012 9:50

ja kissat koiria

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2012 11:56

200diesel mersu ja tehoa vain noin 70hv ja maksimissaankin kone kiertää jotain 5000rpm, niin miten sellaisen voi edes saada rikki?

onhan noissa 3korin 1.8 bensa golffeissa ja ventoissa toisessa puolessa (jonka itsekkin kortin saannista lähtien omistanut) kaikki 75hv ja kiertää jopa 6000rpm ja niitäkin on saatu rikki :D(ja tämä ei nyt ollut osoitettu mitenkään henkilö kohtaisesti lainatun tekstin kirjoittajalle) eipä siinä pääsääntöisesti hyviä pelejä edullisia ja helppoja huoltaa siksi en itsekkään vaihda. Hauskaa vain lukea millaisia tunteen purkauksia tämä 'merkkifoorumille' osunut juttu väärän liiton pirssistä saa aikaan :D kaikki kai ne hyviä on jos ne on kunnossa pidetty, toiset vaan tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa