Passat variant 96 vr6 syncro ja abs ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

Passat variant 96 vr6 syncro ja abs ongelma

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 28.9.2010 18:20

Tulipahan hommattua tollainen otsikon mukainen kulkine....Pienellä riskillä toki,,,

Muuten kaikki kunnossa mutta noi pirun jarrut,

Ekan kerran kun luki vikakoodit niin herjar takavasenta absanturia. No johtohan oli katki eikä oikein enää korjattavissa.... uusi halvin mahdollinen tarvikeosa tilalle... liitiin vaihtoon ja eipä toimi... Vaihdettiin aten vastaava anturi jossa liitin oikea mutta johto lyhyt.... eikä auttanut.

Noh, vv-autolta orkkisosa paikalle, josko nyt., No ei vasen taka anturi taas huutaa....

Mitattiin anturilta vastukset, vanhalla kehällä 0,7, uudella tarvikekehällä 0.9, toisen puolen antaessa yli 1.0 lukemia. IOnko liian pienet lukemat???

Ohjainyksiköltä tulevat johdot mitattu ja virta kulkee...

Vikakoodi seuraava 00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)

Vagcom nollaa mutta pomppaa heti takas. Korjaamon testeri ei anna nollata...

Seuraavaksiko pitää tuveta hommaamaan tota ebs/eds yksikköä? Anyone? 3a0907379a lienee numero, tai sen vagcomi antaa...

Milläs vian saisi eliminoitua ja auton ajoon?

Abs-merkkivalossa ei ole kaikki kotona mutta ei kai se vaikuta...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.9.2010 7:36

Etäisyys anturista kehään ok?
Laakeri sökö, etäisyys vaihtuu ja herjaa siksi?
Tai sit kehä vaan niin paskanen ettei lue kunnolla?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 29.9.2010 19:46

Anturi on pohjassa... se että riittälö etäisyys on vielä epäselvää...

Laakerista ei ainakaan leimalla sanottu mitään.

Vagcomilla sai koodit nollattua ja toimi jopa hetken. Lakkasi luonnollisesti toimimasta just konttorin pihassa....

Tarvii vielä vaihtaa tarvikekehän tilalle orkkis ja tarkastaa lakru...

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 29.9.2010 21:09

Mitään ABSeista sen enempää tietämättä, itsellekkin tulisi mieleen tarkistella tuota anturin ja kehän välystä. Myös tarkistaa vielä kaikki liitokset ettei ole hapettumia tms. Anturin antama signaali voi olla juuri sillä rajoilla että se pystyy antamaan riittävän vahvan signaalin mutta tärähtelystä tms. johtuen heikkenee.

Tietty jos haluu vamistaa ettei ABS yksikössä ole vikaa niin kytkisi takajarrujen anturit ristiin katsoisi siirtyykö vika toiselle puolelle. Tietty hieman vaikea niitä johdon nysiä on alkaa repimään toiselle puolelle mutta kai siihen jonkun väliaikaisen virityksen voisi tehdä.

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 3.10.2010 12:01

Vaihtamalla tilalle alkuperäinen abs-kehä nousi vastukset hienosti 1.1ohmiin.

Tosin auto-comilla ei saanu koodeja nollattua...Pitää kokeilla vagcomilla huomenna.

Abs valon lisäksi myös käsijarrun merkkivalo palaa... jarrunestettä on tarpeeksi...

boksiboksiboksi 3A0 907 379 a

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 16.10.2010 15:27

Rupesipahan käsijarrunmerkkivalokin palamaan jatkuvasti...Nestettä tarpeeksi jne...Testerillä sai hetkeksi valon påis....

Boksi löytyi sopivasti saksan ebaysta. Toimittavat nopeammin kun asennan....Tais siis kaveri tässä tapauksessa...

Täällä hyvät ohjeet boksin vaihtoon..

http://www.houseofthud.com/cartech/absp ... edure.html


Vika poistui boksin vaihdon myötä... maanantaina leimalle....


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa