Tulipahan hommattua tollainen otsikon mukainen kulkine....Pienellä riskillä toki,,,
Muuten kaikki kunnossa mutta noi pirun jarrut,
Ekan kerran kun luki vikakoodit niin herjar takavasenta absanturia. No johtohan oli katki eikä oikein enää korjattavissa.... uusi halvin mahdollinen tarvikeosa tilalle... liitiin vaihtoon ja eipä toimi... Vaihdettiin aten vastaava anturi jossa liitin oikea mutta johto lyhyt.... eikä auttanut.
Noh, vv-autolta orkkisosa paikalle, josko nyt., No ei vasen taka anturi taas huutaa....
Mitattiin anturilta vastukset, vanhalla kehällä 0,7, uudella tarvikekehällä 0.9, toisen puolen antaessa yli 1.0 lukemia. IOnko liian pienet lukemat???
Ohjainyksiköltä tulevat johdot mitattu ja virta kulkee...
Vikakoodi seuraava 00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
Vagcom nollaa mutta pomppaa heti takas. Korjaamon testeri ei anna nollata...
Seuraavaksiko pitää tuveta hommaamaan tota ebs/eds yksikköä? Anyone? 3a0907379a lienee numero, tai sen vagcomi antaa...
Milläs vian saisi eliminoitua ja auton ajoon?
Abs-merkkivalossa ei ole kaikki kotona mutta ei kai se vaikuta...
Passat variant 96 vr6 syncro ja abs ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Anturi on pohjassa... se että riittälö etäisyys on vielä epäselvää...
Laakerista ei ainakaan leimalla sanottu mitään.
Vagcomilla sai koodit nollattua ja toimi jopa hetken. Lakkasi luonnollisesti toimimasta just konttorin pihassa....
Tarvii vielä vaihtaa tarvikekehän tilalle orkkis ja tarkastaa lakru...
Laakerista ei ainakaan leimalla sanottu mitään.
Vagcomilla sai koodit nollattua ja toimi jopa hetken. Lakkasi luonnollisesti toimimasta just konttorin pihassa....
Tarvii vielä vaihtaa tarvikekehän tilalle orkkis ja tarkastaa lakru...
Mitään ABSeista sen enempää tietämättä, itsellekkin tulisi mieleen tarkistella tuota anturin ja kehän välystä. Myös tarkistaa vielä kaikki liitokset ettei ole hapettumia tms. Anturin antama signaali voi olla juuri sillä rajoilla että se pystyy antamaan riittävän vahvan signaalin mutta tärähtelystä tms. johtuen heikkenee.
Tietty jos haluu vamistaa ettei ABS yksikössä ole vikaa niin kytkisi takajarrujen anturit ristiin katsoisi siirtyykö vika toiselle puolelle. Tietty hieman vaikea niitä johdon nysiä on alkaa repimään toiselle puolelle mutta kai siihen jonkun väliaikaisen virityksen voisi tehdä.
Tietty jos haluu vamistaa ettei ABS yksikössä ole vikaa niin kytkisi takajarrujen anturit ristiin katsoisi siirtyykö vika toiselle puolelle. Tietty hieman vaikea niitä johdon nysiä on alkaa repimään toiselle puolelle mutta kai siihen jonkun väliaikaisen virityksen voisi tehdä.
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Rupesipahan käsijarrunmerkkivalokin palamaan jatkuvasti...Nestettä tarpeeksi jne...Testerillä sai hetkeksi valon påis....
Boksi löytyi sopivasti saksan ebaysta. Toimittavat nopeammin kun asennan....Tais siis kaveri tässä tapauksessa...
Täällä hyvät ohjeet boksin vaihtoon..
http://www.houseofthud.com/cartech/absp ... edure.html
Vika poistui boksin vaihdon myötä... maanantaina leimalle....
Boksi löytyi sopivasti saksan ebaysta. Toimittavat nopeammin kun asennan....Tais siis kaveri tässä tapauksessa...
Täällä hyvät ohjeet boksin vaihtoon..
http://www.houseofthud.com/cartech/absp ... edure.html
Vika poistui boksin vaihdon myötä... maanantaina leimalle....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa