Ajatko ylinopeutta?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Rikunaattori
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.9.2009 9:08

Ajatko ylinopeutta?

ViestiKirjoittaja Rikunaattori » 24.8.2010 8:13

Mitenkä on? Tuppaako motarilla jalka painamaan normaalia enemmän? Houkuttaako tutulla pikkutiellä päästää vähän kovempaa? Nythän on hyvä keskustella kiireestä koska kesä alkaa olla lopulla ja joutuu noita kotteroita taas kohta tyrkkimään tonne tallien perukoille piiloon. Ja poliisitkin perkule valvoo hanakasti isoilla teillä.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 24.8.2010 10:12

Kun sain kortin, niin tuli ajeltua muutama vuosi kyllä melkein aina yli rajoitusten. Viimeistään siinä vaiheessa taisin tajuta, kun pakettiauto kääntyi eteen, että mikäs kiire liikenteessä on. Tosin tuolloin ei ollut ylinopeutta, onneksi.

Nykyään kun on sitten vielä pieni lapsi, niin ajan kyllä mahdollisimman tarkasti vallitsevien nopeusrajoitusten mukaan. 100 alueella 110 mittarissa eli todellinen nopeus on vähän yli 100 km/h.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.8.2010 10:13

Ajan jos liikenne sen sallii. - Joskus se normaali +20 mittarinmukaan, ohitan jos on tarvetta. Mutta toisaalta, on tieosuuksia (vaikkapa esimerkkinä Tampere - Parkano väli) jossa ei tule ohiteltua paljoakaan, edes ohituskaistoilla. Liikennettä niin paljon ettei ohittelu enää ole edes "hauskaa".. Vaan lähinnä ärsyttää kanssa-autoilijoidenkin pakkomielteinen ohittelu ohituskaistoilla..

Samaisella tieosuudella usein tuleekin kiroiltua päättömiä ohituksia ym.

Kaupunkialueella tulee ajaltua aika maltillisesti..

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 24.8.2010 11:10

ihan keskustassa tulee ajeltua aika rauhallisesti, kaupungin ulkopuolella hieman reippaammin eli 60 alueella saattaa olla 70+ mittarissa, mutta toki harkinnan mukaan. motarilla yleensä 140-145 vakkarissa jos ei ole paljon liikennettä, kun tulee lähinnä ajeltua Turku-Helsinki väliä hyvällä uudella tiellä. tuota pidän melko maltillisena ylinopeutena jos olosuhteet sallivat.

otin itseasiassa elämäni ensimmäisen ylinopeussakon tuossa kesällä (autolla, kevarilla tuli 10v sitten yksi), vaikka aika paljon on tullut vuosien mittaan ajeltua. vedin tutkaan melko mulkvistissa paikassa, about 20 metriä sen jälkeen kun rajoitus oli tippunut 60:stä 50:een jolloin en ollut vielä ehtinyt laskea nopeutta. taisi olla 67 km/h.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 24.8.2010 12:05

Kyllä tulee, mutta mun mielestä ylinopeudesta vauhkotaan ihan liikaa, mä nään päivittäin semmosia juttuja tuolla tiellä mitkä aiheuttaa enemmän vaaraa, kuin lievä ylinopeus.

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 24.8.2010 12:30

^Täysin samaa mieltä. Keskustassa tulee ajettua kyllä rajoitusten mukaan, mutta kyllä tuolla motarilla menee aina muutaman kympin yli tuo nopeus jos vain olosuhteet sallii. Muuten semmoinen +10-15km/h yleensä.

Enkä ole itse liikenteessä huomannut että muiden/oma ylinopeus olisi vaaratilannetta aiheuttanut.. Useammin näkee vaaratilanteita syntyvän kun joku ei jaksa/halua vilkkua käyttää ja sitten sompailee tuolla kaistoilla. Tai ohitetaan ohituskaistoilla sitä 90km/h menevää rekkaa 92km/h mittarissa ja sitten muille tulee hoppu päästä ohi kun ei aina välttämättä takaisinkaan pääse.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.8.2010 12:52

Kyllä tulee, mutta mun mielestä ylinopeudesta vauhkotaan ihan liikaa, mä nään päivittäin semmosia juttuja tuolla tiellä mitkä aiheuttaa enemmän vaaraa, kuin lievä ylinopeus.

- Niinpä. Ja tästä seurauksena on lähes täydellinen välittämättömyys sakoista ym. Ajellaan ilman korttia jos sattuu sakkokiintiö täyttymään.

Taas vilkuton kaistan vaihto meinasi aiheuttaa peltivaurioita.. ym. Suhtaudun vakavemmin nopeusvalvontaan kun poliisi kyttää keskustassa päin punaisia ajavia, vilkuttomia ym.

Eikä joka päivä jeesustella ylinopeuksista kaikenmaailman lööppilehdissä.

Samahan se ohituksissakin on, mielestäni on vaarallista jurnuttaa laiskalla kipolla rekan ohitse, kun ohi halutaan vaikka sitten väkisin. Vs. ohitus tehdään ripeästi, nopeutta hetkellisesti vaikka mielettömät 140 mittarissa ja palataan omalla kaistalle turvallisesti.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.8.2010 13:07

Taajamissa tiukasti rajoitusten mukaan ja maantiellä 60 alueella ajelen kans rajotusten mukaan.
Mutta sit 80 alueella yleensä 82-85 ja 100 alueella 102-110.
Jos on hiljanen liikenne niin ohittelen jonkun verran, mutta jos näkee että edessä on 2-4 rekkaa niin sit tyydyn ajelemaan letkassa.
Turvavälin pidän aina edellä menevään. Varsinkin jos liikenettä on paljon.
Vain yhdet ylinopeus-sakot olen saanut kameratolpasta 18vuoden aikana.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 24.8.2010 13:13

^Viimeistä lausetta huomioimatta sama systeemi.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 24.8.2010 13:24

Yleensä ajelen 10km/h yli rajoituksen (mittarin mukaan). Ohituksissa välillä saattaa tulla reilumpia ylityksiä, mutta se on turvallisuuskysymys omasta mielestäni. Enkä yleensä jaksa lähteä ohittelemaan jos edellä ajaa enemmän kuin 2 kuorma-autoa tms ja/tai tiedän kääntyväni toiselle tielle kohtuullisen ajan sisällä.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 24.8.2010 13:36

Keskustoissa ajelen pääsääntöisesti rajoitusten mukaan, poislukien paikat joissa 50/60km/h rajoitus eikä mitään lähimainkaan.

Isommilla teillä poikkeuksetta ylinopeutta, valitsen reittini niin ettei tarvitse ruuhkissa ja jonoissa ajella.

V*ituttaa jo valmiiksi tulevat talvirajoitukset, kuiva tie, hyvä näkyväisyys ja pitäis 80km/h jurnuttaa.

Viime vuosina maksanut 1 sakko/500€/vuosi.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 24.8.2010 14:24

uutiset tästä keskinopeuteen pohjautuvasta kameravalvonnasta pistivät kyllä miettimään, että onko tässä tosiaan se asia mihin kannattaa törsätä resursseja? aiheuttavatko moottoritie ylinopeudet enemmän onnettomuuksia, kuin esimerkiksi taajama-alueella kaahailu, ohittelu, punaisia päin ajaminen, rattijuoppous ym? tuntuu jotenkin hullulta, että tähän panostetaan niin paljon. itse en ole ikinä nähnyt nopeudesta johtuvaa vaaratilannetta moottoritiellä, sen sijaan kaupungissa näkee erinäisiä läheltä piti -tapauksia melko usein.

tku-hel välillä ei ihme kyllä vielä ole automaattista valvontaa, mutta kai se sinne pian ilmestyy. ja eiköhän jossain kohtaa saada jonkinlainen autoon asennettu valvontasysteemi, ei olisi suomessa mikään yllätys.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 24.8.2010 15:02

Arton kanssa täysin samaa mieltä.
Täysin järjetöntä touhua, moottoriteillä, taajamassa tms. ymmärtäisin paremmin..

Vaikka kiroaisin sitä silti, nopeutta kun on kuulemma välillä ollu liikaa..

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 24.8.2010 16:18

Lahden alueella ainakin pyörii auto josta löytyy samantyyppinen kamera kuin tolpista...

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 24.8.2010 16:28

Lahden alueella ainakin pyörii auto josta löytyy samantyyppinen kamera kuin tolpista...

Pääkaupunkiseudulla näkee melkein päivittäin kamera autoja.
Tulee ajettua 10-20kmh motarilla ylinopeutta mutta kylillä nopeusrajotusten mukaan.
Vaikka paljon tuleekin kilometrejä vuodessa niin 14 vuoteen ei ole tullu ylinopeudesta rapsuja *koputtaa puuta*
Moottoriteillä näkyny poliiseja melko paljon nyt muutaman kuukauden että kai se sakko kiintiö pitää sit hakee sieltä kun noin 80% luultavemmin ajaa siellä ylinopeutta nyky säännösten mukaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.8.2010 16:33

Eiköhän arc tarkoittanut tuolla tuolla autoon asennettavalla järjestelmällä sitä, että jokaiseen rekisteröityyn autoon asennetaan joku pirun gps paikannus.
Noi liikkuvat kamera-autot nyt on ihan perushuttua jo tänäpäivänä, niissä ei mitään ihmeellistä ole, eikä niitä tässä tarkoitettukaan.
Yhdestä sellaisesta sakot ottanut ja juhannuksena Hartolan kulmilla viimeksi välähti sellaisessa, mutta ylitys oli luokkaa muutama kilsa, joten eivät viitsineet edes huomautusta lähettää. Näin jo pirun kaukaa että siellä se on parkissa ohituskaitan lopussa, joten osasin pudottaa nopeuden suunnilleen oikeaksi. Mutta ihmeen herkällä oli kamera, saattaa olla jokunen kuva katseltavana noilla herkkyyksillä.
Tulee kai sitä aika paljonkin ajeltua ylinopeutta (varmaan itseasiassa vähän koko ajan), kerta vuoteen pitänyt sellaisena hyvänä tapana sakot ottaa.

Voisivat levähdyspaikan tehdä ennen sitä jälkimmäistä keskinopeuskameraa...
Viimeksi muokannut Eemeli, 24.8.2010 16:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.8.2010 16:40

Kohta sitten ajellaan jatkuvasti 20 alle rajoitusten, ettei vain ajeta ylinopeutta. Tuijotetaan nopeusmittaria herkeämättä... Eikä huomata mitään muuta liikenteessä.

Ja varmasti yhtä usein sattuu ko. tielle niitä tempauksia, joissa 3 promillen humalassa ollut huumekuski ajaa kavereiden kanssa 180 maijaa karkuun...

Eiköhän arc tarkoittanut tuolla tuolla autoon asennettavalla järjestelmällä sitä, että jokaiseen rekisteröityyn autoon asennetaan joku pirun gps paikannus.


Kyllä tuossa kohdin pitäisi vaatia myös alaikäsille jotain sirua joka antaa tainnutavan sähkärin tms aina jos alle 18v polttaa tupakkia, juo alkoholia, kiroilee.. ym.

Taas kerran, holhoaminen menee liian pitkälle..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.8.2010 16:51

Onkos muuten missään kerrottu, miten tuo keskinopeusvalvonta yksilöi autot? Jotenkinhan se on automaattisesti tehtävä, koska tuskin se paukuttaa kuvia jokaisesta autosta, jonka jälkeen konttorilla apinat laskimet kädessä laskee keskinopeuksia? Lukee ilmeisesti rekisterikilvet ja kuvaa vain ylikeskinopeutta (hauska termi...) ajavat?
Ja minkälaiset toleranssit tuossa on sen ylinopeuden suhteen? Eli onko sakotusrajat samat kun mitä normaalissa nopeusvalvonnassa?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 24.8.2010 16:59

juu meinasin juurikin jotain pakollista omaan autoon asennettavaa seurantajärjestelmää. Maamme tuntien varmaan joku höyrypää moista on jo ehdottanutkin.

samantien voisi tehdä viiden minuutin palikkatestin, joka pitäisi idiootit pois liikenteestä. olisi autoja varmaan heti puolet vähemmän, ja huomattavasti vähemmän riskitekijöitä kuin mitä kymmenen kilometrin ylinopeus aiheuttaa.

käsittääkseni tuo keskinopeusvalvonta perustuu samalla tavalla (rekkarin) kuvaukseen, ja sitten jälkimmäinen tolppa vain vertaa rekkaria aiemman tietoihin ja laskee keskinopeuden. en muista oliko rajat samat, luulisi olevan. jotenkin kieroutunutta, että tuonkin perusteella pystyy sakottamaan. mutta entä jos sanoo menneensä oikotietä? :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.8.2010 17:02

^Mitenköhän jos ottas takakilven autosta johonkin toiseen autoon eteen, sitten joku toinen ajaa sillä toisella autolla ekaan tolppaan ja itse pientä hetkeä myöhemmin oikealla autolla siihen jälkimmäiseen tolppaan. Saattaa olla, että tulisi aika mielenkiintoisia keskinopeuksia :D

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 24.8.2010 17:32

^nythän se on vasta testikäytössä, tarpeeks moni kun tekee noin toteevat järjestelmän niin bugiseksi että luopuvat ajatuksesta

PalliArt
-
Viestit: 131
Liittynyt: 5.3.2005 22:25

ViestiKirjoittaja PalliArt » 24.8.2010 18:59

juu meinasin juurikin jotain pakollista omaan autoon asennettavaa seurantajärjestelmää. Maamme tuntien varmaan joku höyrypää moista on jo ehdottanutkin.


Joku reilu 5v. sitten mietin itsekseni että kauanko menee että isoveli valvoo gepsin avulla missä menet, ja auton nopeus rajoitetaan kyseisen rajoitusalueen mukaan ym.

Meni pari vuotta ja tuli tämä, ei enää pitkä matka siihen nopeusvalvontaan jos nuo idiootit haluaa pakkoasentaa jokaiseen autoon gps:n.

[OT]Jos halutaan siirtyä käytön mukaiseen ajoneuvoverotukseen, eikö se nyt olisi pikkaisen helpompi ja halvempi toteuttaa leipomalla se vero siihen bensan hintaan, vaikka onhan siinä ihan tarpeeksi hintaa on nytkin. Eikä tarvitsisi enää laskea niitä co2-taulukoita...[/OT]

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.8.2010 19:04

Ei tule juuri ajettua ylinopeuksia, ei noilla mun peleillä pääse niin lujaa. Mittarivirhe on käytännössä katsoen nykyisellä rengastuksella olematon, paljon tulee silti niitä 7-8km/h alinopeutta ajavia vastaan. Ohi mennään kun tilanne sallii, ennakointia vain joutuu käyttämään voiman puutteen takia. Täydessä läskikyydissä liki kolmetonnia painava kaappi menee kyllä ohi, jos vain vapaata tienosuutta riittää.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 24.8.2010 19:32

GPS-seurantaan tienkäyttömaksuun löytyy laki jo ainakin 2009 tieliikennelakikirjasta... helppohan tosta on laajentaa tota...

Tuijotetaan nopeusmittaria herkeämättä... Eikä huomata mitään muuta liikenteessä.

JEp just tää on mun mielestä se mikä tekee asiasta ihan nurinkurisen, eli vedotaan siihen että liikenne on turvallisempaa kun ajetaan nopeusrajoitusten mukaan, mut sit samalla kielletään kännykkään tai muu tekijä, joka vähentää keskittymistä tiehen. hmm..
Motskarilla ainakin huomaa ton, kuinka vaarallista on herkeämättä töllistellä sitä mittaria, kun se 2-3 sekuntia jonka keskimäärin kestää katsoa ja nostaa katse takaisin tiehen, kuljetaan 80 vauhdilla >60metriä.
Samalla sit suojateillä ajetaan jatkuvasti ihmisten yli ja kännikalat perseilee minkä kerkiää.
Johan iltsarissa oli juttua tyypistä joka oli jäännyt 13 kertaa vuoden sisällä kortitta ajosta, turvallisuutta lisäävää eikö?
Henk. koht mun mielestä poliisin pitäisi näkyä muutenkin liikenteessä, kuin pelkästään sakottamassa. Monet uskovat jopa paremmin, kun poliisi "ohjastaa" ylinopeutta ajavaa liikennerajoituksesta huomauttamalla ja kertomalla esim miksi koulualueella ei saa ajaa ylinopeutta, kuin sen että kirjoitellaan papereita transportterin tai mondeon takapenkillä samalla siinä kertoen vinoilevasti "no just mennään sen rajan alapuolella et kortti oisi lähtemässä"

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.8.2010 20:05

Mittarin mukaan joku max. 10% rajoitusten yli tulee ajettua. Mitä pienempi rajoitus sen tarkemmin oikeata nopeutta.

edit: joskus tulee tehtyä rivakkaa kiihdytystä, jolloin hetkellisesti nousee korkeammalle.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 24.8.2010 22:46

Alle 8-kymppisellä tulee ajettua 0-5km/h yli, satasella n. 5-10.

Huvittaa suuresti kun vaahdotaan vanhempien toimesta, että koulujen lähellä pitäisi olla alemmat nopeusrajoitukset. Sit kuitenki se sama keski-ikäinen mamma vetää hopealla farkkuavensiksella koulun kohdille sijoitetulla 30-rajoituksella 70-lasissa kun on kiire viemään penska kotiin kesken palaverin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 24.8.2010 22:56

Joo ja mun mielestä kaikkein oudointa (enkä mä ymmärrä miksi), 80 rajoituksella ajetaan hädin tuskin 70:iä, mut annas olla ku se rajoitus vaihtuu 60 sen takia et siellä on paljon risteyksiä tai asutusta, ni sit tykitetään jopa päälle sen 80... What-The-Fuck?! oikeesti, haluaisin kuulla selityksen tähän :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2010 1:51

Viimesen 2 vuoden aikana tuli ajettua paljon Ruovesi-Lpr/Kouvola/Lahti väliä.
Niin porukka joka körötelee 100alueella 90, niin se 90 pysyy vaihtu se rajotus sit 80 tai 60, osa veteli ohi 60 alueella kun ite ajoin siellä rajotusten mukaan. Ja sit niistä tolloista sai puottaa ohi 100 alueella.

Omasta mielestä 40-60 rajotus alueet on ihan syystä ja niitä on syytä noudattaa. 100-120 alueilla voi sit jo hieman lipsua :)

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 25.8.2010 3:04

Valehtelisin jos väittäisin, etteikö sitä välillä tulisi vähän innostuttua kun olosuhteet ovat oikeat, mutta kyllä nuoruuden hölmö kaahaaminen on ollut mennyttä aikaa jo vuosia. Onhan se hauskaa antaa turbon välillä tehdä töitä palkkansa eteen, mutta riskit kyllä tulee mietittyä melko tarkkaan.

Hyväkuntoinen ja hiljainen syherö asfalttitie aina jaksaa innostaa kun on ajajan auto alla, mutta mitä niihin harvoihin kotimaisiin moottoriteihin tulee, niin mieluummin niillä vaan painaa cruisen päälle ja antaa kiireisempien ohitella.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 25.8.2010 21:19

Ei se kova ylinopeus vaan raju kiihdytys tavoitenopeuteen, joka on yleensä 2-4km/h yli sallitun.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

ylinopeus

ViestiKirjoittaja jeba » 25.8.2010 22:13

speedlimits are for pussies!

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 25.8.2010 23:56

Autolla kyllä tulee nykyään mentyä aika usein rajoitusten mukaan, en ymmärrä miksi. Välillä huomaa ajavansa jopa "alinopeutta" ja sekös vasta vaivaakin :-/ Taajamassa kyllä ihan tarkoituksella, joku kun voi tulla eteen mistä tahansa.

Mutta, moottoripyörä... En uskalla kertoa yleensäkään "pohjia", joskaan en tältäkään kesältä...
Sanotaan että ilmeisesti vielä menis lujempaa, mutta pää ei kestä enempää (ku 100km/h+10% tai jotain, about virallisesti, huomioimatta mittarivirhettä) :-/

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 26.8.2010 1:49

Onks sul liian isokokonen kypärä jos pää niin paljon heiluu ilman pyörteilystä ;)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 26.8.2010 13:04

:-) Kypärä on kyllä sopiva.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.8.2010 20:04

Joo ja mun mielestä kaikkein oudointa (enkä mä ymmärrä miksi), 80 rajoituksella ajetaan hädin tuskin 70:iä, mut annas olla ku se rajoitus vaihtuu 60 sen takia et siellä on paljon risteyksiä tai asutusta, ni sit tykitetään jopa päälle sen 80... What-The-Fuck?! oikeesti, haluaisin kuulla selityksen tähän :D

Tuohon minäkin kaipaisin vastausta kovin. Että tuo voikin olla syvältä.

Itsellä ylinopeudet on juurikin niin, että mitä alhaisempi rajoitus, sitä vähemmän ylitän rajoitusta. Toki vahinkojakin sattuu.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 2.9.2010 1:38

Vaikkei tämä liity suoranaisesti ylinopeuksiin, mutta suojateitä pitäisi porukan opetella kyllä kunnioittamaan. Näitä suojatien eteen pysähtyneiden ohiajoja sattuu ainakin täällä Tampereella päivittäin. Sattunut myös omalle kohdalle muutamaan otteeseen.

Enää ei uskalla valottomassa risteyksessä pysähtyä suojatien eteen edes vasemmalle kääntyessä jos oikealla on vapaa kaista. Edes Ruuhka-aikaan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 2.9.2010 1:45

Vaikkei tämä liity suoranaisesti ylinopeuksiin, mutta suojateitä pitäisi porukan opetella kyllä kunnioittamaan.

Todellaki ja se että ei kaasuteta melkein päälle, kun nähdään että jalankulkija aikoo astua suojatielle.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 2.9.2010 2:02

Vaihtoehtona pysähtyä siihen eteen ja nähdä kun vierestä pyyhältää joku idiootti vieden jalankulkijan hautaan? Ei kiitos.

Oikeasti tuo on tilanne Tampereella.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.9.2010 16:09

Noniin, näin siinä käy kun kiusataan autoilijoita tarpeeksi :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2010 16:58

Ajatko ylinopeutta?


Mittarin mukaan +10km/h oikeastaan aina. Todellinen ylinopeus siis siinä 2-5 km/h luokkaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 4.9.2010 17:38

^Minun kohdallani pätee sama kuin Sebastianilla.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 4.9.2010 22:11

Oikeastaan aina ja kyllä siitä saa kärsiäkin. Kohta taas vietävä kortti kuivumaan asemalle.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 4.9.2010 23:57

Tuleehan tuota ajeltua, en oo vielä jääny kiinni toivottavasti jääkkään. Ens kesänä pärrä saahan nähän malttaako nätisti ajella ;)

juse87
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2010 23:26

ViestiKirjoittaja juse87 » 5.9.2010 16:12

Eipä tule kovin kummosia ylinopeuksia ajeltua. Yleensä ylinopeutta ehkä joku 0-5 km/h.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.9.2010 22:18

Oikeastaan aina ja kyllä siitä saa kärsiäkin. Kohta taas vietävä kortti kuivumaan asemalle.


Niinpä... ja moniko tien päällä ajelee sitten muutaman kuukauden ilman sitä. - Samaan aikaan, kun rattijuoppouksia ehköistään alkolukolla yms. Moniko uusiva rattijuoppo ajelee humalassa ilman korttia.. moni.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.9.2010 23:10

En tod aja ilman korttia metriäkään ku vähän väliä paskalakit pysäyttelee. Rikesakoista mulla kortti lähtee. Minusta valvontaa pitäs lisätä rattijuoppojen takia kuin myös huumehörhöjenkin eli puhallutusta ym. lisää vaan.

Tubi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2008 17:54

ViestiKirjoittaja Tubi » 6.9.2010 0:03

Maantienopeuksissa mittarin mukaan 10 km/h ylinopeutta niin satasen alueella todellinen nopeus ~104-105. Taajamassa rajoitusten mukaan kun ei ikinä tiedä jos joku hyppää eteen jostakin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.9.2010 1:07

Minusta valvontaa pitäs lisätä rattijuoppojen takia kuin myös huumehörhöjenkin eli puhallutusta ym. lisää vaan.

Aivan samaa mieltä ja musta poliisin pitäisi näkyä enemmän liikenteessä, eikä vaan sivariautolla jossain motarin varrella tai peltipönttöinä tien vierellä, jolla ei noita vaarallisia (rattijuopot/huumekuskit/yms) tapauksia kuitenkaan saada kuriin...

Miqwe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2009 19:16

ViestiKirjoittaja Miqwe » 6.9.2010 20:50

Siellä, missä on jalankulkijoita, lapsia yms. tulee ajettua rajoitusten mukaan.
Suojateitä tulee kunnioitettua, onneksi se on tässä kylässä muillakin tapana !

Maantiellä hiukan enemmän, vakkarilla 110 mittarissa niin pysyy mukavasti oikeaa nopeutta siinä satasen tuntumassa, eikä kerry hirveitä jonoja taakse.

Toisinaan ohitustilanteissa vauhtia löytyy, muttei päättömästi vaan turvallisesti.

Jos eteen sattuu 90km/h pudotteleva turbodieselin kuljettaja (mitä tahansa automerkkiä edustava), on kaasua tarvinnut ohituksessa enemmänkin kun jostakin ihmeen syystä kaasupoljin löytyy sen jälkeen, kun yrittää ottaa hieman etäisyyttä.
Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään. :)

Kaasujalka on keventynyt ja turha näyttämisen halu vähentynyt kortin saamisesta ja auton vaihduttua tehokkaammaksi. 1.6:lla kun oli silloin "kiire" joka paikkaan.
Jääradalla tulee kikkailtua edelleen.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 6.9.2010 21:58

Tällä viikolla sain ekan ylinopeussakon ~5-vuoteen. 89km/h@80km/h ja 70e tiketti postissa. Tod, näk. oikealta poliisilta ei sakkoa olisi napsunut olosuhteet huomioon ottaen...

Volkkarimiäs-84
-
Viestit: 161
Liittynyt: 2.7.2005 17:17

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 7.9.2010 17:06

Ajatko ylinopeutta?


Kaupunkialueella yleensä n. 5 km/h yli rajoituksen, hiljaisemman liikenteen aikana saattaa lipsahtaa hieman enemmän.

Maantiellä nopeutta on n. 10 km/h yli rajoituksen. Ohituksissa vauhtia on enemmän, mutta järki on kuitenkin mukana. Nelisen vuotta sitten otin ainoat sakot, 80-alueella 108. Vaikka täällä pk-seudulla asustelen, ei ole pöntöt vilkkuneet, ainakaan vielä (kop kop). Turväliä pidän aina edellä ajavaan vähintäänkin sallitun matkan.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 8.9.2010 9:57

joo

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 10.9.2010 10:16

Mahdollisuuksien mukaan. 10-20km/h yli aina. Jos liikun alueella jota en tunne tai lapsia on liikkeellä, hiljenee vauhti.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 10.9.2010 21:37

Alko naurattaan tänään, ajoin 3-motaria pohjoseen, Nurmijärven kohdalla oli etelään menevien kaistalla poliisi pysäyttäny auton. Vähän ennen tätä kohtaa ajoin vasenta kaistaa pitkässä letkassa mittarissa ~130km/h. Juuri ennen poliisiautoa koko letka paino jarrua ja siirty oikeenpuoleiselle kaistalle ajamaan 110km/h. Näin liikenteeseen saadaanki sujuvuutta kun pelätään poliisia ja sitä parin kilometrin ylitystä..

Varmastihan ne olis hypänny äkkiä autoon ja käyny Myllykukon liittymässä kääntymässä, sekä tullut sakottamaan kaikkia.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa