Ajatko ylinopeutta?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.9.2009 9:08
Ajatko ylinopeutta?
Mitenkä on? Tuppaako motarilla jalka painamaan normaalia enemmän? Houkuttaako tutulla pikkutiellä päästää vähän kovempaa? Nythän on hyvä keskustella kiireestä koska kesä alkaa olla lopulla ja joutuu noita kotteroita taas kohta tyrkkimään tonne tallien perukoille piiloon. Ja poliisitkin perkule valvoo hanakasti isoilla teillä.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kun sain kortin, niin tuli ajeltua muutama vuosi kyllä melkein aina yli rajoitusten. Viimeistään siinä vaiheessa taisin tajuta, kun pakettiauto kääntyi eteen, että mikäs kiire liikenteessä on. Tosin tuolloin ei ollut ylinopeutta, onneksi.
Nykyään kun on sitten vielä pieni lapsi, niin ajan kyllä mahdollisimman tarkasti vallitsevien nopeusrajoitusten mukaan. 100 alueella 110 mittarissa eli todellinen nopeus on vähän yli 100 km/h.
Nykyään kun on sitten vielä pieni lapsi, niin ajan kyllä mahdollisimman tarkasti vallitsevien nopeusrajoitusten mukaan. 100 alueella 110 mittarissa eli todellinen nopeus on vähän yli 100 km/h.
Ajan jos liikenne sen sallii. - Joskus se normaali +20 mittarinmukaan, ohitan jos on tarvetta. Mutta toisaalta, on tieosuuksia (vaikkapa esimerkkinä Tampere - Parkano väli) jossa ei tule ohiteltua paljoakaan, edes ohituskaistoilla. Liikennettä niin paljon ettei ohittelu enää ole edes "hauskaa".. Vaan lähinnä ärsyttää kanssa-autoilijoidenkin pakkomielteinen ohittelu ohituskaistoilla..
Samaisella tieosuudella usein tuleekin kiroiltua päättömiä ohituksia ym.
Kaupunkialueella tulee ajaltua aika maltillisesti..
Samaisella tieosuudella usein tuleekin kiroiltua päättömiä ohituksia ym.
Kaupunkialueella tulee ajaltua aika maltillisesti..
ihan keskustassa tulee ajeltua aika rauhallisesti, kaupungin ulkopuolella hieman reippaammin eli 60 alueella saattaa olla 70+ mittarissa, mutta toki harkinnan mukaan. motarilla yleensä 140-145 vakkarissa jos ei ole paljon liikennettä, kun tulee lähinnä ajeltua Turku-Helsinki väliä hyvällä uudella tiellä. tuota pidän melko maltillisena ylinopeutena jos olosuhteet sallivat.
otin itseasiassa elämäni ensimmäisen ylinopeussakon tuossa kesällä (autolla, kevarilla tuli 10v sitten yksi), vaikka aika paljon on tullut vuosien mittaan ajeltua. vedin tutkaan melko mulkvistissa paikassa, about 20 metriä sen jälkeen kun rajoitus oli tippunut 60:stä 50:een jolloin en ollut vielä ehtinyt laskea nopeutta. taisi olla 67 km/h.
otin itseasiassa elämäni ensimmäisen ylinopeussakon tuossa kesällä (autolla, kevarilla tuli 10v sitten yksi), vaikka aika paljon on tullut vuosien mittaan ajeltua. vedin tutkaan melko mulkvistissa paikassa, about 20 metriä sen jälkeen kun rajoitus oli tippunut 60:stä 50:een jolloin en ollut vielä ehtinyt laskea nopeutta. taisi olla 67 km/h.
^Täysin samaa mieltä. Keskustassa tulee ajettua kyllä rajoitusten mukaan, mutta kyllä tuolla motarilla menee aina muutaman kympin yli tuo nopeus jos vain olosuhteet sallii. Muuten semmoinen +10-15km/h yleensä.
Enkä ole itse liikenteessä huomannut että muiden/oma ylinopeus olisi vaaratilannetta aiheuttanut.. Useammin näkee vaaratilanteita syntyvän kun joku ei jaksa/halua vilkkua käyttää ja sitten sompailee tuolla kaistoilla. Tai ohitetaan ohituskaistoilla sitä 90km/h menevää rekkaa 92km/h mittarissa ja sitten muille tulee hoppu päästä ohi kun ei aina välttämättä takaisinkaan pääse.
Enkä ole itse liikenteessä huomannut että muiden/oma ylinopeus olisi vaaratilannetta aiheuttanut.. Useammin näkee vaaratilanteita syntyvän kun joku ei jaksa/halua vilkkua käyttää ja sitten sompailee tuolla kaistoilla. Tai ohitetaan ohituskaistoilla sitä 90km/h menevää rekkaa 92km/h mittarissa ja sitten muille tulee hoppu päästä ohi kun ei aina välttämättä takaisinkaan pääse.
Kyllä tulee, mutta mun mielestä ylinopeudesta vauhkotaan ihan liikaa, mä nään päivittäin semmosia juttuja tuolla tiellä mitkä aiheuttaa enemmän vaaraa, kuin lievä ylinopeus.
- Niinpä. Ja tästä seurauksena on lähes täydellinen välittämättömyys sakoista ym. Ajellaan ilman korttia jos sattuu sakkokiintiö täyttymään.
Taas vilkuton kaistan vaihto meinasi aiheuttaa peltivaurioita.. ym. Suhtaudun vakavemmin nopeusvalvontaan kun poliisi kyttää keskustassa päin punaisia ajavia, vilkuttomia ym.
Eikä joka päivä jeesustella ylinopeuksista kaikenmaailman lööppilehdissä.
Samahan se ohituksissakin on, mielestäni on vaarallista jurnuttaa laiskalla kipolla rekan ohitse, kun ohi halutaan vaikka sitten väkisin. Vs. ohitus tehdään ripeästi, nopeutta hetkellisesti vaikka mielettömät 140 mittarissa ja palataan omalla kaistalle turvallisesti.
Taajamissa tiukasti rajoitusten mukaan ja maantiellä 60 alueella ajelen kans rajotusten mukaan.
Mutta sit 80 alueella yleensä 82-85 ja 100 alueella 102-110.
Jos on hiljanen liikenne niin ohittelen jonkun verran, mutta jos näkee että edessä on 2-4 rekkaa niin sit tyydyn ajelemaan letkassa.
Turvavälin pidän aina edellä menevään. Varsinkin jos liikenettä on paljon.
Vain yhdet ylinopeus-sakot olen saanut kameratolpasta 18vuoden aikana.
Mutta sit 80 alueella yleensä 82-85 ja 100 alueella 102-110.
Jos on hiljanen liikenne niin ohittelen jonkun verran, mutta jos näkee että edessä on 2-4 rekkaa niin sit tyydyn ajelemaan letkassa.
Turvavälin pidän aina edellä menevään. Varsinkin jos liikenettä on paljon.
Vain yhdet ylinopeus-sakot olen saanut kameratolpasta 18vuoden aikana.
Yleensä ajelen 10km/h yli rajoituksen (mittarin mukaan). Ohituksissa välillä saattaa tulla reilumpia ylityksiä, mutta se on turvallisuuskysymys omasta mielestäni. Enkä yleensä jaksa lähteä ohittelemaan jos edellä ajaa enemmän kuin 2 kuorma-autoa tms ja/tai tiedän kääntyväni toiselle tielle kohtuullisen ajan sisällä.
Keskustoissa ajelen pääsääntöisesti rajoitusten mukaan, poislukien paikat joissa 50/60km/h rajoitus eikä mitään lähimainkaan.
Isommilla teillä poikkeuksetta ylinopeutta, valitsen reittini niin ettei tarvitse ruuhkissa ja jonoissa ajella.
V*ituttaa jo valmiiksi tulevat talvirajoitukset, kuiva tie, hyvä näkyväisyys ja pitäis 80km/h jurnuttaa.
Viime vuosina maksanut 1 sakko/500€/vuosi.
Isommilla teillä poikkeuksetta ylinopeutta, valitsen reittini niin ettei tarvitse ruuhkissa ja jonoissa ajella.
V*ituttaa jo valmiiksi tulevat talvirajoitukset, kuiva tie, hyvä näkyväisyys ja pitäis 80km/h jurnuttaa.
Viime vuosina maksanut 1 sakko/500€/vuosi.
uutiset tästä keskinopeuteen pohjautuvasta kameravalvonnasta pistivät kyllä miettimään, että onko tässä tosiaan se asia mihin kannattaa törsätä resursseja? aiheuttavatko moottoritie ylinopeudet enemmän onnettomuuksia, kuin esimerkiksi taajama-alueella kaahailu, ohittelu, punaisia päin ajaminen, rattijuoppous ym? tuntuu jotenkin hullulta, että tähän panostetaan niin paljon. itse en ole ikinä nähnyt nopeudesta johtuvaa vaaratilannetta moottoritiellä, sen sijaan kaupungissa näkee erinäisiä läheltä piti -tapauksia melko usein.
tku-hel välillä ei ihme kyllä vielä ole automaattista valvontaa, mutta kai se sinne pian ilmestyy. ja eiköhän jossain kohtaa saada jonkinlainen autoon asennettu valvontasysteemi, ei olisi suomessa mikään yllätys.
tku-hel välillä ei ihme kyllä vielä ole automaattista valvontaa, mutta kai se sinne pian ilmestyy. ja eiköhän jossain kohtaa saada jonkinlainen autoon asennettu valvontasysteemi, ei olisi suomessa mikään yllätys.
Lahden alueella ainakin pyörii auto josta löytyy samantyyppinen kamera kuin tolpista...
Pääkaupunkiseudulla näkee melkein päivittäin kamera autoja.
Tulee ajettua 10-20kmh motarilla ylinopeutta mutta kylillä nopeusrajotusten mukaan.
Vaikka paljon tuleekin kilometrejä vuodessa niin 14 vuoteen ei ole tullu ylinopeudesta rapsuja *koputtaa puuta*
Moottoriteillä näkyny poliiseja melko paljon nyt muutaman kuukauden että kai se sakko kiintiö pitää sit hakee sieltä kun noin 80% luultavemmin ajaa siellä ylinopeutta nyky säännösten mukaan.
Eiköhän arc tarkoittanut tuolla tuolla autoon asennettavalla järjestelmällä sitä, että jokaiseen rekisteröityyn autoon asennetaan joku pirun gps paikannus.
Noi liikkuvat kamera-autot nyt on ihan perushuttua jo tänäpäivänä, niissä ei mitään ihmeellistä ole, eikä niitä tässä tarkoitettukaan.
Yhdestä sellaisesta sakot ottanut ja juhannuksena Hartolan kulmilla viimeksi välähti sellaisessa, mutta ylitys oli luokkaa muutama kilsa, joten eivät viitsineet edes huomautusta lähettää. Näin jo pirun kaukaa että siellä se on parkissa ohituskaitan lopussa, joten osasin pudottaa nopeuden suunnilleen oikeaksi. Mutta ihmeen herkällä oli kamera, saattaa olla jokunen kuva katseltavana noilla herkkyyksillä.
Tulee kai sitä aika paljonkin ajeltua ylinopeutta (varmaan itseasiassa vähän koko ajan), kerta vuoteen pitänyt sellaisena hyvänä tapana sakot ottaa.
Voisivat levähdyspaikan tehdä ennen sitä jälkimmäistä keskinopeuskameraa...
Noi liikkuvat kamera-autot nyt on ihan perushuttua jo tänäpäivänä, niissä ei mitään ihmeellistä ole, eikä niitä tässä tarkoitettukaan.
Yhdestä sellaisesta sakot ottanut ja juhannuksena Hartolan kulmilla viimeksi välähti sellaisessa, mutta ylitys oli luokkaa muutama kilsa, joten eivät viitsineet edes huomautusta lähettää. Näin jo pirun kaukaa että siellä se on parkissa ohituskaitan lopussa, joten osasin pudottaa nopeuden suunnilleen oikeaksi. Mutta ihmeen herkällä oli kamera, saattaa olla jokunen kuva katseltavana noilla herkkyyksillä.
Tulee kai sitä aika paljonkin ajeltua ylinopeutta (varmaan itseasiassa vähän koko ajan), kerta vuoteen pitänyt sellaisena hyvänä tapana sakot ottaa.
Voisivat levähdyspaikan tehdä ennen sitä jälkimmäistä keskinopeuskameraa...
Viimeksi muokannut Eemeli, 24.8.2010 16:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kohta sitten ajellaan jatkuvasti 20 alle rajoitusten, ettei vain ajeta ylinopeutta. Tuijotetaan nopeusmittaria herkeämättä... Eikä huomata mitään muuta liikenteessä.
Ja varmasti yhtä usein sattuu ko. tielle niitä tempauksia, joissa 3 promillen humalassa ollut huumekuski ajaa kavereiden kanssa 180 maijaa karkuun...
Kyllä tuossa kohdin pitäisi vaatia myös alaikäsille jotain sirua joka antaa tainnutavan sähkärin tms aina jos alle 18v polttaa tupakkia, juo alkoholia, kiroilee.. ym.
Taas kerran, holhoaminen menee liian pitkälle..
Ja varmasti yhtä usein sattuu ko. tielle niitä tempauksia, joissa 3 promillen humalassa ollut huumekuski ajaa kavereiden kanssa 180 maijaa karkuun...
Eiköhän arc tarkoittanut tuolla tuolla autoon asennettavalla järjestelmällä sitä, että jokaiseen rekisteröityyn autoon asennetaan joku pirun gps paikannus.
Kyllä tuossa kohdin pitäisi vaatia myös alaikäsille jotain sirua joka antaa tainnutavan sähkärin tms aina jos alle 18v polttaa tupakkia, juo alkoholia, kiroilee.. ym.
Taas kerran, holhoaminen menee liian pitkälle..
Onkos muuten missään kerrottu, miten tuo keskinopeusvalvonta yksilöi autot? Jotenkinhan se on automaattisesti tehtävä, koska tuskin se paukuttaa kuvia jokaisesta autosta, jonka jälkeen konttorilla apinat laskimet kädessä laskee keskinopeuksia? Lukee ilmeisesti rekisterikilvet ja kuvaa vain ylikeskinopeutta (hauska termi...) ajavat?
Ja minkälaiset toleranssit tuossa on sen ylinopeuden suhteen? Eli onko sakotusrajat samat kun mitä normaalissa nopeusvalvonnassa?
Ja minkälaiset toleranssit tuossa on sen ylinopeuden suhteen? Eli onko sakotusrajat samat kun mitä normaalissa nopeusvalvonnassa?
juu meinasin juurikin jotain pakollista omaan autoon asennettavaa seurantajärjestelmää. Maamme tuntien varmaan joku höyrypää moista on jo ehdottanutkin.
samantien voisi tehdä viiden minuutin palikkatestin, joka pitäisi idiootit pois liikenteestä. olisi autoja varmaan heti puolet vähemmän, ja huomattavasti vähemmän riskitekijöitä kuin mitä kymmenen kilometrin ylinopeus aiheuttaa.
käsittääkseni tuo keskinopeusvalvonta perustuu samalla tavalla (rekkarin) kuvaukseen, ja sitten jälkimmäinen tolppa vain vertaa rekkaria aiemman tietoihin ja laskee keskinopeuden. en muista oliko rajat samat, luulisi olevan. jotenkin kieroutunutta, että tuonkin perusteella pystyy sakottamaan. mutta entä jos sanoo menneensä oikotietä? :)
samantien voisi tehdä viiden minuutin palikkatestin, joka pitäisi idiootit pois liikenteestä. olisi autoja varmaan heti puolet vähemmän, ja huomattavasti vähemmän riskitekijöitä kuin mitä kymmenen kilometrin ylinopeus aiheuttaa.
käsittääkseni tuo keskinopeusvalvonta perustuu samalla tavalla (rekkarin) kuvaukseen, ja sitten jälkimmäinen tolppa vain vertaa rekkaria aiemman tietoihin ja laskee keskinopeuden. en muista oliko rajat samat, luulisi olevan. jotenkin kieroutunutta, että tuonkin perusteella pystyy sakottamaan. mutta entä jos sanoo menneensä oikotietä? :)
juu meinasin juurikin jotain pakollista omaan autoon asennettavaa seurantajärjestelmää. Maamme tuntien varmaan joku höyrypää moista on jo ehdottanutkin.
Joku reilu 5v. sitten mietin itsekseni että kauanko menee että isoveli valvoo gepsin avulla missä menet, ja auton nopeus rajoitetaan kyseisen rajoitusalueen mukaan ym.
Meni pari vuotta ja tuli tämä, ei enää pitkä matka siihen nopeusvalvontaan jos nuo idiootit haluaa pakkoasentaa jokaiseen autoon gps:n.
[OT]Jos halutaan siirtyä käytön mukaiseen ajoneuvoverotukseen, eikö se nyt olisi pikkaisen helpompi ja halvempi toteuttaa leipomalla se vero siihen bensan hintaan, vaikka onhan siinä ihan tarpeeksi hintaa on nytkin. Eikä tarvitsisi enää laskea niitä co2-taulukoita...[/OT]
Ei tule juuri ajettua ylinopeuksia, ei noilla mun peleillä pääse niin lujaa. Mittarivirhe on käytännössä katsoen nykyisellä rengastuksella olematon, paljon tulee silti niitä 7-8km/h alinopeutta ajavia vastaan. Ohi mennään kun tilanne sallii, ennakointia vain joutuu käyttämään voiman puutteen takia. Täydessä läskikyydissä liki kolmetonnia painava kaappi menee kyllä ohi, jos vain vapaata tienosuutta riittää.
GPS-seurantaan tienkäyttömaksuun löytyy laki jo ainakin 2009 tieliikennelakikirjasta... helppohan tosta on laajentaa tota...
JEp just tää on mun mielestä se mikä tekee asiasta ihan nurinkurisen, eli vedotaan siihen että liikenne on turvallisempaa kun ajetaan nopeusrajoitusten mukaan, mut sit samalla kielletään kännykkään tai muu tekijä, joka vähentää keskittymistä tiehen. hmm..
Motskarilla ainakin huomaa ton, kuinka vaarallista on herkeämättä töllistellä sitä mittaria, kun se 2-3 sekuntia jonka keskimäärin kestää katsoa ja nostaa katse takaisin tiehen, kuljetaan 80 vauhdilla >60metriä.
Samalla sit suojateillä ajetaan jatkuvasti ihmisten yli ja kännikalat perseilee minkä kerkiää.
Johan iltsarissa oli juttua tyypistä joka oli jäännyt 13 kertaa vuoden sisällä kortitta ajosta, turvallisuutta lisäävää eikö?
Henk. koht mun mielestä poliisin pitäisi näkyä muutenkin liikenteessä, kuin pelkästään sakottamassa. Monet uskovat jopa paremmin, kun poliisi "ohjastaa" ylinopeutta ajavaa liikennerajoituksesta huomauttamalla ja kertomalla esim miksi koulualueella ei saa ajaa ylinopeutta, kuin sen että kirjoitellaan papereita transportterin tai mondeon takapenkillä samalla siinä kertoen vinoilevasti "no just mennään sen rajan alapuolella et kortti oisi lähtemässä"
Tuijotetaan nopeusmittaria herkeämättä... Eikä huomata mitään muuta liikenteessä.
JEp just tää on mun mielestä se mikä tekee asiasta ihan nurinkurisen, eli vedotaan siihen että liikenne on turvallisempaa kun ajetaan nopeusrajoitusten mukaan, mut sit samalla kielletään kännykkään tai muu tekijä, joka vähentää keskittymistä tiehen. hmm..
Motskarilla ainakin huomaa ton, kuinka vaarallista on herkeämättä töllistellä sitä mittaria, kun se 2-3 sekuntia jonka keskimäärin kestää katsoa ja nostaa katse takaisin tiehen, kuljetaan 80 vauhdilla >60metriä.
Samalla sit suojateillä ajetaan jatkuvasti ihmisten yli ja kännikalat perseilee minkä kerkiää.
Johan iltsarissa oli juttua tyypistä joka oli jäännyt 13 kertaa vuoden sisällä kortitta ajosta, turvallisuutta lisäävää eikö?
Henk. koht mun mielestä poliisin pitäisi näkyä muutenkin liikenteessä, kuin pelkästään sakottamassa. Monet uskovat jopa paremmin, kun poliisi "ohjastaa" ylinopeutta ajavaa liikennerajoituksesta huomauttamalla ja kertomalla esim miksi koulualueella ei saa ajaa ylinopeutta, kuin sen että kirjoitellaan papereita transportterin tai mondeon takapenkillä samalla siinä kertoen vinoilevasti "no just mennään sen rajan alapuolella et kortti oisi lähtemässä"
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Alle 8-kymppisellä tulee ajettua 0-5km/h yli, satasella n. 5-10.
Huvittaa suuresti kun vaahdotaan vanhempien toimesta, että koulujen lähellä pitäisi olla alemmat nopeusrajoitukset. Sit kuitenki se sama keski-ikäinen mamma vetää hopealla farkkuavensiksella koulun kohdille sijoitetulla 30-rajoituksella 70-lasissa kun on kiire viemään penska kotiin kesken palaverin.
Huvittaa suuresti kun vaahdotaan vanhempien toimesta, että koulujen lähellä pitäisi olla alemmat nopeusrajoitukset. Sit kuitenki se sama keski-ikäinen mamma vetää hopealla farkkuavensiksella koulun kohdille sijoitetulla 30-rajoituksella 70-lasissa kun on kiire viemään penska kotiin kesken palaverin.
Joo ja mun mielestä kaikkein oudointa (enkä mä ymmärrä miksi), 80 rajoituksella ajetaan hädin tuskin 70:iä, mut annas olla ku se rajoitus vaihtuu 60 sen takia et siellä on paljon risteyksiä tai asutusta, ni sit tykitetään jopa päälle sen 80... What-The-Fuck?! oikeesti, haluaisin kuulla selityksen tähän :D
Viimesen 2 vuoden aikana tuli ajettua paljon Ruovesi-Lpr/Kouvola/Lahti väliä.
Niin porukka joka körötelee 100alueella 90, niin se 90 pysyy vaihtu se rajotus sit 80 tai 60, osa veteli ohi 60 alueella kun ite ajoin siellä rajotusten mukaan. Ja sit niistä tolloista sai puottaa ohi 100 alueella.
Omasta mielestä 40-60 rajotus alueet on ihan syystä ja niitä on syytä noudattaa. 100-120 alueilla voi sit jo hieman lipsua :)
Niin porukka joka körötelee 100alueella 90, niin se 90 pysyy vaihtu se rajotus sit 80 tai 60, osa veteli ohi 60 alueella kun ite ajoin siellä rajotusten mukaan. Ja sit niistä tolloista sai puottaa ohi 100 alueella.
Omasta mielestä 40-60 rajotus alueet on ihan syystä ja niitä on syytä noudattaa. 100-120 alueilla voi sit jo hieman lipsua :)
Valehtelisin jos väittäisin, etteikö sitä välillä tulisi vähän innostuttua kun olosuhteet ovat oikeat, mutta kyllä nuoruuden hölmö kaahaaminen on ollut mennyttä aikaa jo vuosia. Onhan se hauskaa antaa turbon välillä tehdä töitä palkkansa eteen, mutta riskit kyllä tulee mietittyä melko tarkkaan.
Hyväkuntoinen ja hiljainen syherö asfalttitie aina jaksaa innostaa kun on ajajan auto alla, mutta mitä niihin harvoihin kotimaisiin moottoriteihin tulee, niin mieluummin niillä vaan painaa cruisen päälle ja antaa kiireisempien ohitella.
Hyväkuntoinen ja hiljainen syherö asfalttitie aina jaksaa innostaa kun on ajajan auto alla, mutta mitä niihin harvoihin kotimaisiin moottoriteihin tulee, niin mieluummin niillä vaan painaa cruisen päälle ja antaa kiireisempien ohitella.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Autolla kyllä tulee nykyään mentyä aika usein rajoitusten mukaan, en ymmärrä miksi. Välillä huomaa ajavansa jopa "alinopeutta" ja sekös vasta vaivaakin :-/ Taajamassa kyllä ihan tarkoituksella, joku kun voi tulla eteen mistä tahansa.
Mutta, moottoripyörä... En uskalla kertoa yleensäkään "pohjia", joskaan en tältäkään kesältä...
Sanotaan että ilmeisesti vielä menis lujempaa, mutta pää ei kestä enempää (ku 100km/h+10% tai jotain, about virallisesti, huomioimatta mittarivirhettä) :-/
Mutta, moottoripyörä... En uskalla kertoa yleensäkään "pohjia", joskaan en tältäkään kesältä...
Sanotaan että ilmeisesti vielä menis lujempaa, mutta pää ei kestä enempää (ku 100km/h+10% tai jotain, about virallisesti, huomioimatta mittarivirhettä) :-/
Joo ja mun mielestä kaikkein oudointa (enkä mä ymmärrä miksi), 80 rajoituksella ajetaan hädin tuskin 70:iä, mut annas olla ku se rajoitus vaihtuu 60 sen takia et siellä on paljon risteyksiä tai asutusta, ni sit tykitetään jopa päälle sen 80... What-The-Fuck?! oikeesti, haluaisin kuulla selityksen tähän :D
Tuohon minäkin kaipaisin vastausta kovin. Että tuo voikin olla syvältä.
Itsellä ylinopeudet on juurikin niin, että mitä alhaisempi rajoitus, sitä vähemmän ylitän rajoitusta. Toki vahinkojakin sattuu.
Vaikkei tämä liity suoranaisesti ylinopeuksiin, mutta suojateitä pitäisi porukan opetella kyllä kunnioittamaan. Näitä suojatien eteen pysähtyneiden ohiajoja sattuu ainakin täällä Tampereella päivittäin. Sattunut myös omalle kohdalle muutamaan otteeseen.
Enää ei uskalla valottomassa risteyksessä pysähtyä suojatien eteen edes vasemmalle kääntyessä jos oikealla on vapaa kaista. Edes Ruuhka-aikaan.
Enää ei uskalla valottomassa risteyksessä pysähtyä suojatien eteen edes vasemmalle kääntyessä jos oikealla on vapaa kaista. Edes Ruuhka-aikaan.
Noniin, näin siinä käy kun kiusataan autoilijoita tarpeeksi :D
Minusta valvontaa pitäs lisätä rattijuoppojen takia kuin myös huumehörhöjenkin eli puhallutusta ym. lisää vaan.
Aivan samaa mieltä ja musta poliisin pitäisi näkyä enemmän liikenteessä, eikä vaan sivariautolla jossain motarin varrella tai peltipönttöinä tien vierellä, jolla ei noita vaarallisia (rattijuopot/huumekuskit/yms) tapauksia kuitenkaan saada kuriin...
Siellä, missä on jalankulkijoita, lapsia yms. tulee ajettua rajoitusten mukaan.
Suojateitä tulee kunnioitettua, onneksi se on tässä kylässä muillakin tapana !
Maantiellä hiukan enemmän, vakkarilla 110 mittarissa niin pysyy mukavasti oikeaa nopeutta siinä satasen tuntumassa, eikä kerry hirveitä jonoja taakse.
Toisinaan ohitustilanteissa vauhtia löytyy, muttei päättömästi vaan turvallisesti.
Jos eteen sattuu 90km/h pudotteleva turbodieselin kuljettaja (mitä tahansa automerkkiä edustava), on kaasua tarvinnut ohituksessa enemmänkin kun jostakin ihmeen syystä kaasupoljin löytyy sen jälkeen, kun yrittää ottaa hieman etäisyyttä.
Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään. :)
Kaasujalka on keventynyt ja turha näyttämisen halu vähentynyt kortin saamisesta ja auton vaihduttua tehokkaammaksi. 1.6:lla kun oli silloin "kiire" joka paikkaan.
Jääradalla tulee kikkailtua edelleen.
Suojateitä tulee kunnioitettua, onneksi se on tässä kylässä muillakin tapana !
Maantiellä hiukan enemmän, vakkarilla 110 mittarissa niin pysyy mukavasti oikeaa nopeutta siinä satasen tuntumassa, eikä kerry hirveitä jonoja taakse.
Toisinaan ohitustilanteissa vauhtia löytyy, muttei päättömästi vaan turvallisesti.
Jos eteen sattuu 90km/h pudotteleva turbodieselin kuljettaja (mitä tahansa automerkkiä edustava), on kaasua tarvinnut ohituksessa enemmänkin kun jostakin ihmeen syystä kaasupoljin löytyy sen jälkeen, kun yrittää ottaa hieman etäisyyttä.
Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään. :)
Kaasujalka on keventynyt ja turha näyttämisen halu vähentynyt kortin saamisesta ja auton vaihduttua tehokkaammaksi. 1.6:lla kun oli silloin "kiire" joka paikkaan.
Jääradalla tulee kikkailtua edelleen.
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Ajatko ylinopeutta?
Kaupunkialueella yleensä n. 5 km/h yli rajoituksen, hiljaisemman liikenteen aikana saattaa lipsahtaa hieman enemmän.
Maantiellä nopeutta on n. 10 km/h yli rajoituksen. Ohituksissa vauhtia on enemmän, mutta järki on kuitenkin mukana. Nelisen vuotta sitten otin ainoat sakot, 80-alueella 108. Vaikka täällä pk-seudulla asustelen, ei ole pöntöt vilkkuneet, ainakaan vielä (kop kop). Turväliä pidän aina edellä ajavaan vähintäänkin sallitun matkan.
Alko naurattaan tänään, ajoin 3-motaria pohjoseen, Nurmijärven kohdalla oli etelään menevien kaistalla poliisi pysäyttäny auton. Vähän ennen tätä kohtaa ajoin vasenta kaistaa pitkässä letkassa mittarissa ~130km/h. Juuri ennen poliisiautoa koko letka paino jarrua ja siirty oikeenpuoleiselle kaistalle ajamaan 110km/h. Näin liikenteeseen saadaanki sujuvuutta kun pelätään poliisia ja sitä parin kilometrin ylitystä..
Varmastihan ne olis hypänny äkkiä autoon ja käyny Myllykukon liittymässä kääntymässä, sekä tullut sakottamaan kaikkia.
Varmastihan ne olis hypänny äkkiä autoon ja käyny Myllykukon liittymässä kääntymässä, sekä tullut sakottamaan kaikkia.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa