Auto takaisin rekisteriin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auto takaisin rekisteriin
Miten pitää kaikkien sääntöjen mukaan toimia kun pitäisi saada auto takaisin rekisteriin viiden vuoden rekisteröimättömän vuoden jälkeen?
Autossa on alkuperäiset kilvet kiinni ja vikoja on varmasti. Olisi tarkoitus hakea vikalista ja sen mukaan aloittaa korjauksia sitten kun jaksaa.
Siis, saako autolla ajaa konttorille ja takaisin? Kun ei mene läpi niin otetaanko siellä kilvet talteen?
Varmuudeksi varataan aika katsastukseen jos matkalla joku alkaa asiaa penäämään.
Autossa on alkuperäiset kilvet kiinni ja vikoja on varmasti. Olisi tarkoitus hakea vikalista ja sen mukaan aloittaa korjauksia sitten kun jaksaa.
Siis, saako autolla ajaa konttorille ja takaisin? Kun ei mene läpi niin otetaanko siellä kilvet talteen?
Varmuudeksi varataan aika katsastukseen jos matkalla joku alkaa asiaa penäämään.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Toi vakuutus unohtuikin kokonaan... Ja sitähän ei toistaiseksi tähän autoon saa.
Traileri vähän kallis kun konttorille olis matkaa vain jotain muutamia kilometrejä. Hinata jos kerran saa niin siitä varmaankin lähdetään.
Saakos kilvetöntä hinata? Vaikka tuskin se vaikuttaa vaikka ne vanhat kilvet autossa roikkuisikin...
Traileri vähän kallis kun konttorille olis matkaa vain jotain muutamia kilometrejä. Hinata jos kerran saa niin siitä varmaankin lähdetään.
Saakos kilvetöntä hinata? Vaikka tuskin se vaikuttaa vaikka ne vanhat kilvet autossa roikkuisikin...
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siirtokilvet konttorilta, saat ajaa konttorille ja takaisin jos ei mene läpi. Näin ainakin itse olen tehnyt rekisteröimättömälle ja kilvettömälle autolle.
Tossa kun kerta on kilvet niin kannattaa kysyä myös konttorilta jos ajanvarausta vastaan saa ajaa sinne ja takaisin. Taitaa kyllä vakuutuksen puuttuminen tulla vastaan? Seisonnassa olevan auton, josta leima loppu saa ainakin viedä myös näin.
Tossa kun kerta on kilvet niin kannattaa kysyä myös konttorilta jos ajanvarausta vastaan saa ajaa sinne ja takaisin. Taitaa kyllä vakuutuksen puuttuminen tulla vastaan? Seisonnassa olevan auton, josta leima loppu saa ainakin viedä myös näin.
Tuon G60:n kun laitoin liikenteeseen(kesäkuu 2007,auto seisonut ilman kilpiä ~4 vuotta) niin meni näin:
-auto siirtokilvillä ajaen(joissa myös vakuutus,niitä kun saa ilmankin) konttorille (syy tähän oli se että hinatessa hinattavassa autossakin pitää olla vakuutus ja silloin kysyin vakuutusyhtiöstä vakuutusta yhdelle päivälle mutta ei onnistunut koska minimi oli 10 päivää, yhtiötä en muista,pohjola/if/tapiola akselilla kuitenkin.Hinta muistaakseni ei myöskään järkevä)
-auto pomppasi alapallonivelestä-->takasi hallille tunettaa uus alapallo(en ole ikinä varmaan niin nopeasti vaihtanut alapalloa kun tiesi että leima enä siitä kiinni monen vuoden taiteilun jälkeen)--> takasi konttorille ja leima lappuun ja kilvet ja vakuutukset voimaan. Ei kai siinä sen kummempaa.
Kaiken parashan tässä oli että olin hakenut siirtokilvet vahingossa edelliselle päivälle ja ajelin maijan edessä konttorille ~15km. Kumma kun eivät pysäyttäneet,siinähän olisi ureassa voinut olla.
Jos vanhat kilvet haluaa kannattaa ne tilata hyvissä ajoin.
-auto siirtokilvillä ajaen(joissa myös vakuutus,niitä kun saa ilmankin) konttorille (syy tähän oli se että hinatessa hinattavassa autossakin pitää olla vakuutus ja silloin kysyin vakuutusyhtiöstä vakuutusta yhdelle päivälle mutta ei onnistunut koska minimi oli 10 päivää, yhtiötä en muista,pohjola/if/tapiola akselilla kuitenkin.Hinta muistaakseni ei myöskään järkevä)
-auto pomppasi alapallonivelestä-->takasi hallille tunettaa uus alapallo(en ole ikinä varmaan niin nopeasti vaihtanut alapalloa kun tiesi että leima enä siitä kiinni monen vuoden taiteilun jälkeen)--> takasi konttorille ja leima lappuun ja kilvet ja vakuutukset voimaan. Ei kai siinä sen kummempaa.
Kaiken parashan tässä oli että olin hakenut siirtokilvet vahingossa edelliselle päivälle ja ajelin maijan edessä konttorille ~15km. Kumma kun eivät pysäyttäneet,siinähän olisi ureassa voinut olla.
Jos vanhat kilvet haluaa kannattaa ne tilata hyvissä ajoin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Saman hintaista vanhoilla ja uusilla kilvillä.
Autoa rekisteröidessä liikennevakuutus tarvitaan joka tapauksessa, joten se kannattaa tehdä ennen katsastusta. Oikea liikennevakuutus on myös halvempi per päivä kuin siirtovakuutus.
Jokaiselle siirtoluvalle tulee uudet tarrat.
Autoa rekisteröidessä liikennevakuutus tarvitaan joka tapauksessa, joten se kannattaa tehdä ennen katsastusta. Oikea liikennevakuutus on myös halvempi per päivä kuin siirtovakuutus.
Ja saako noi siirtokilvet pitää ja ostaa päiväksi vakuutus silloin tällöin vai tuleeko uudet siirtokilvet joka ajoonottoa varten?
Jokaiselle siirtoluvalle tulee uudet tarrat.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ Tosiaan vähän kuin seisontaan laitto aikoinaan, nyt vaan sekin maksaa. Aken linkistä löytyy jopa homman kannattavuuslaskuri:
If-Liikennekäytöstäpoisto
Ake-Liikennekäytöstäpoisto
If-Liikennekäytöstäpoisto
Ake-Liikennekäytöstäpoisto
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 5 vierailijaa