US A2 jetta GLi 87´
Valvoja: ffp jäsenet
US A2 jetta GLi 87´
kiitokset kuvasta http://eriknygren.com/
Auto siis on jetta GLI 87´ Califonian myyntiversio, joka on kohtuu harvinainen näillä leveysasteilla. Alkupään malli, joka on kuitenkin wolfsburgissa valmistettu, eikä Amerikassa niin kuin myöhemmät. Autolla on ollut kaksi naisomistajaa ennen meikäläistä. Yksi jenkeissä ja yksi Suomessa.
Tehtaan lisävarustelistalta on ruksittu aikoinaan kaikki mitä tähän malliin on ollut saatavilla (paitsi automaattivaihteisto) perusvarusteiden lisäksi. Ilmastointi, kattoluukku, sähköikkunat edessä ja takana, sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit, vakionopeudensäädin, keskuslukitus, puolnahka/plyysi- sisusta gti penkeillä, nahkaiset hallintalaiteet sävylasit ja .... suksipussi :P Mittaristossa on vaihtovalo, ja tietysti mailimitari. Ajotietokone näyttää fahrenheiteja ja mpg kulutusta. Turvavyön ja valojen muistutus- musiikit löytyy :D
Tekniika on 1.8 8v (107) RD KE-jetronic ruiskulla lamdalla ja katilla. vaiteisto käsivalinta 5v 020 9A, jossa on aika tiuhat välitykset ainakin moottoritiellä ylinopeutta ajamiseen. Alusta ja ja jarrut vastaavat gti:tä
Ulkoisia eroja euromalliin on jenkkien tuhdimmat törmäilypuskurit, joissa ei ole edessä kilvenpaikkaa ja äärivalot. Liimalasi niin kuin g60:essä
Vanteet ovat Ronal turbo phase1 culttivanteet 87-vuodelta 15x7, kiillotettuina
Auto oli täysin alkuperäiskunnossa kun sen ostin ja tarkoitus on pitää OEM- luukki sopivasti maustettuna. Väri on LP7V.
Alusta on mallia gewinde ~ 8-10 cm.
short shifter ja mk3 vaihdevivuston paino
muovikaaret, ylimääräiset teippaukset ja kylkilistat poistettu
kaaria muokattu
puskurit silotettu ja maalattu
tummaoptiikka etuvalot
etc.
perä
stance
sisusta
sisusta2
jetta gli
Suunnilleen tästä lähdettiin, vauhtimallin muovikaaret jo poistettu
rumajaruosteinen
Viimeksi muokannut honasz, 1.7.2009 23:09. Yhteensä muokattu 29 kertaa.
Kiva nähdä lisää näitä alkuperäisiä jenkkilän ihmeitä, vaikka omani onkin tuolla lätäkön toisella puolella kasattu.
Myöskin löytyy kaikki jenkkiherkut, saisi olla sama käytäntö näissä euroautoissa mutta minkäs teet... :)
Komea on! ehkä tuo kilpi voisi olla keskellä, vaikkei siellä sitä paikkaa olekkaan.. :) Vanteet sopii tuohon jenkkilookkiin helvetin hyvin.
Ei näemmä ole muuttoauto, koska omaa sivuvilkut. Milloin tuotu suomeen? Omaako jenkkien huomiovalokytkennän? (vilkut palaa aina äärivalojen kanssa).
Myöskin löytyy kaikki jenkkiherkut, saisi olla sama käytäntö näissä euroautoissa mutta minkäs teet... :)
Komea on! ehkä tuo kilpi voisi olla keskellä, vaikkei siellä sitä paikkaa olekkaan.. :) Vanteet sopii tuohon jenkkilookkiin helvetin hyvin.
Ei näemmä ole muuttoauto, koska omaa sivuvilkut. Milloin tuotu suomeen? Omaako jenkkien huomiovalokytkennän? (vilkut palaa aina äärivalojen kanssa).
Ei näemmä ole muuttoauto, koska omaa sivuvilkut. Milloin tuotu suomeen? Omaako jenkkien huomiovalokytkennän? (vilkut palaa aina äärivalojen kanssa).
Kiitoksia kommenteista! hyvä jos jonkun muunkin silmää miellyttää, vaikka itselle olen tätä laittanutkin.
On tuotu muuttoautona vuonna 1991. Kuitenkin ollut vielä huoltokirjan mukaan sen jälkeen jenkeissä ja Englannissa(todisteena takapenkin alta löytyi enlannin penny). Lopullisesti Suomeen rantautunut 98. Etuäärivalot ei ole kytketty. sivuäärivalot palaa ja takavaloissa olevat sivulle näkyvät äärivalot myös. Sivuvilkut on lisätty Suomeen tuodessa. Tarkoitus olisi löytää niiden tilalle alkuperäiset peitemerkit tai muut tyyliin sopivat.
Alusta on FormelK.de kaupasta, mutta ei ole sama alusta kuin monilla muilla on näkynyt tai nettisivulla mainostetaan. Saman hintainen ja luultavasti aika vastaava ominaisuuksilta. On aika jäykkä ja korkeuden saa säädettyä sopivaksi(edessä n.1cm kierrettä ja takana n.2cm jäljellä) Kuopissa pompotelee mukavasti :) eikä ajo-ominaisuuksia voi verrata kalliisiin alustoihin. Ajaa kuitenkin asiansa ja on hintansa väärrrrtti!
Tulipas tämäkin nähtyä livenä eurocruisingeissa, oikein siisti Jetta. Ne puskurit voisin kyllä tosta ottaa.. ;)
Kuten tuli puheeksi jos tarviit niitä kattoluukun osia niin multa löytyy jotain. Missäpäin tämä Jetta muuten majailee? Ihan mielenkiinnosta vaan kun Porvoosta puhutaan. Itse asun tässä Sipoossa ja jos vaan olisi mahdollista niin mielellään tuota Jettaa päivän valossakin katselisi.
Kuten tuli puheeksi jos tarviit niitä kattoluukun osia niin multa löytyy jotain. Missäpäin tämä Jetta muuten majailee? Ihan mielenkiinnosta vaan kun Porvoosta puhutaan. Itse asun tässä Sipoossa ja jos vaan olisi mahdollista niin mielellään tuota Jettaa päivän valossakin katselisi.
Tuolla kuva nykykuosista. Päässy lokari ruostumaan :)
http://miikasalminen.kuvat.fi/kuvat/Tap ... om+012.jpg
Löyty kans tommonen vanha mainos tästä autosta. Kovia myyntimiehiä noi jenkit
http://www.tuned1.at/cult-classic/specs ... ta_gli.htm
http://miikasalminen.kuvat.fi/kuvat/Tap ... om+012.jpg
Löyty kans tommonen vanha mainos tästä autosta. Kovia myyntimiehiä noi jenkit
http://www.tuned1.at/cult-classic/specs ... ta_gli.htm
Viimeksi muokannut honasz, 5.4.2009 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tässä ketään oo yrittäny apinoida vaikkei eka ruosteauto ookkaa :D Oikea lokari on maalauksessa. Oli aluks vähä hätäratkasu, ku meni uudestaa maalaukseen loksu, mut alko sit mielyttää omaa silmää ni saa ny jonku aikaa olla
xiten vento oli kyllä radalle.comin kermaa kuten golffi porkke vanteilla ja kattotelineillä siinä vieressä
xiten vento oli kyllä radalle.comin kermaa kuten golffi porkke vanteilla ja kattotelineillä siinä vieressä
Kovasti jakaa mielipteitä :)
Tuli vaihdettua kaikki vaihdevivuston puslat ja nivelet usiin ku oli jo sen verran tota keppiä veivattu. Välykset hävisivät kokonaan ja vaihteet löytyy taas vaivatta.
uudet
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... a051-1.jpg
vanhat
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... uva063.jpg
Tuli vaihdettua kaikki vaihdevivuston puslat ja nivelet usiin ku oli jo sen verran tota keppiä veivattu. Välykset hävisivät kokonaan ja vaihteet löytyy taas vaivatta.
uudet
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... a051-1.jpg
vanhat
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... uva063.jpg
honasz kirjoitti:Tehtaan lisävarustelistalta on ruksittu aikoinaan kaikki mitä tähän malliin on ollut saatavilla perusvarusteiden lisäksi.
Pilkunnussintaa ehkä, mutta lueskelin tuota postaamaasi ameriikan-esitettä ja siinä oli automaattivaihteisto mainittu Options-listalla - eli _ihan_ kaikkia lisävarusteita ei ole tuohon kiesiisi sittenkään ruksittu. Tosin tuo esite oli '85-mallista, eroa voi olla tuohon pari vuotta uudempaan?
Esitteen mainoslause on kyllä wanhoja wolkkareita rassanneen silmissä ehkä hieman koominen "It's not a car - it's a Volkswagen" kuulostaa melkein samalta kuin ruotsalaisen pölynimurivalmistajan käyttämä mainoslause 60-luvulta: "Nothing sucks like an Electrolux" :D
honasz kirjoitti:
Tehtaan lisävarustelistalta on ruksittu aikoinaan kaikki mitä tähän malliin on ollut saatavilla perusvarusteiden lisäksi.
Pilkunnussintaa ehkä, mutta lueskelin tuota postaamaasi ameriikan-esitettä ja siinä oli automaattivaihteisto mainittu Options-listalla - eli _ihan_ kaikkia lisävarusteita ei ole tuohon kiesiisi sittenkään ruksittu. Tosin tuo esite oli '85-mallista, eroa voi olla tuohon pari vuotta uudempaan?
Niin, Ameriikassahan "kaikissa" autoissa on automaattivaihteisto, joten onko manuaalivaihteisto silloin lisävaruste, josta pitää maksaa lisähinta?
^ viittasin siis tuohon USA-esitteeseen, jossa Automatic Transmission on listattu Options-osiossa. Ei siis ollut ainakaan '85-mallin vakiovaruste, vaan valittava erikseen tilatessa.
Esitteessä kiinnitti huomiota sellainenkin seikka, että amerikkalaisesta käytännöstä poiketen melkein kaikki varusteet olivat Jetassa jo vakiona, ja Options-listalta löytyy vain kymmenkunta valinnaista varustetta. USA-valmisteisissa autoissa kun on ollut perinteenä, että perusvarustukseen ei kuulu oikein mitään, kaikki on options-listalla - jopa puskurit, pölykapselit tai vaikkapa moottoritilan maalipinta :O.
Esitteessä kiinnitti huomiota sellainenkin seikka, että amerikkalaisesta käytännöstä poiketen melkein kaikki varusteet olivat Jetassa jo vakiona, ja Options-listalta löytyy vain kymmenkunta valinnaista varustetta. USA-valmisteisissa autoissa kun on ollut perinteenä, että perusvarustukseen ei kuulu oikein mitään, kaikki on options-listalla - jopa puskurit, pölykapselit tai vaikkapa moottoritilan maalipinta :O.
Jetta on tällä hetkellä maalarilla ottamassa väriä pintaan. Samalla vaihdetaan tuulilasi uuteen sävyliimalasiin
Tallillakin tullu joku hetki vietettyä ronaleitten parissa ja renkaat noihin pitäis vielä tilailla
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... va0826.jpg
Kaikenlaista nippeliä ja nappelia tullu tilailtua, mutta niistä lisää kun saadan auto takaisin maalarilta
Tallillakin tullu joku hetki vietettyä ronaleitten parissa ja renkaat noihin pitäis vielä tilailla
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... va0826.jpg
Kaikenlaista nippeliä ja nappelia tullu tilailtua, mutta niistä lisää kun saadan auto takaisin maalarilta
Väriksi oli kaikenlaista ideaa, mutta päätin kuitenkin pitäytyä orkkisvärissä, koska sopii omaan silmään, eikä tän väristä samalla tyylillä laitettua oo vastaan tullu, jotenka näin.
Porvoosta meitä on jonkunlainen kööri lähössä, ainakin kolmisen autoo.. ei oo vissii viel tarkemmin reissua varailtu, mut sinne mennää :D
Porvoosta meitä on jonkunlainen kööri lähössä, ainakin kolmisen autoo.. ei oo vissii viel tarkemmin reissua varailtu, mut sinne mennää :D
Nyt on saatu rengasta vanteen päälle
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... uva003.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... va0181.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... uva003.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... va0181.jpg
Nyt on vanteet alla ja auto ajossa, pientä niputeltavaa vielä löytyy. Perää on noista kuvista jo vähän ruuvattu enemmän kenttään. Pystyy jopa ajamaan ihan kovaakin tolla vanne/alusta yhdistelmällä. Kattoluukun kunnostus tuli myös tehtyä samalla kun oli purettuna maalauksessa. kattoluukun tiiviste ja liukupalat vaihdettiin .
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0784.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0789.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0795.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0791.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0787.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0797.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0784.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0789.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0795.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0791.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0787.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp27 ... CN0797.jpg
kiitoksia. joo pääsee taas pitkästä aikaa tällä ihan ajamaankin kun talvi tuli kärvisteltyy perus ibizalla. Joo vanteita on useempikin luullut th-lineiksi. kilpi ainakin toistaseksi sivussa, tilasin vanhat kilvet tähän takasin niin voihan sitä paikkaa mallailla sitte ku ne saapuu.
eilen kerkes vielä suola-autot härnäämään, aamulla ku kattelin ni oli pientä pilkkua vanteessa, mut lähti ihan tahnan kans hinkkaamalla. prkl
tänään tuli lakkapintaa kiilloteltua laiskan maalarin jäljiltä ja huomenna pitäis se saada valmiiks, uusia äärivaloja pitäis vähän sävyttää ennen asentelua ja muuta pientä..
eilen kerkes vielä suola-autot härnäämään, aamulla ku kattelin ni oli pientä pilkkua vanteessa, mut lähti ihan tahnan kans hinkkaamalla. prkl
tänään tuli lakkapintaa kiilloteltua laiskan maalarin jäljiltä ja huomenna pitäis se saada valmiiks, uusia äärivaloja pitäis vähän sävyttää ennen asentelua ja muuta pientä..
Kaikenlaista pientä tähänkin tullut väkerrettyä, bra keulalle, uutta soitinta, vihdekepin nuppi ja pussi,
Tuli Artukaisten radalle.comissa käytyä ja tälläinen tarttui matkaan
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00259.jpg
edit. Uusia kuvia http://s419.photobucket.com/albums/pp279/honasz/
Tuli Artukaisten radalle.comissa käytyä ja tälläinen tarttui matkaan
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00259.jpg
edit. Uusia kuvia http://s419.photobucket.com/albums/pp279/honasz/
Tätäkin pitäis käyttää leimalla ja vuotava pakoputki, jota ajokorkeus ei yhtään ole säälinyt pisti ekana silmään/korvaan. Kattihan siellä on eniten osumaa ottanut, joten siinäpä hyvä syy päivittää hieman putkistoa ja päästää samalla katti jäähylle. Vanha pakosarja pois oem ja Martelius tilalle. Pakosarja putsattiin ja maalattiin ja kollektoriin hitsasin mutterin lamdalle. Pakosarjan päälle kiedoin vielä lämmöneristysnauhan. Bolt on Tästä eteenpäin putki jatkuu 2" Ferrita rosteri putkistolla kahdella läpivirtaavalla äänenvaimentajalla.
Samalla tulee vaihdettua suutinten O-renkaat, jotka suorastaan sujahtivat pois koloistaan. Juu-ei. Mutta vauriosaldo rajoittui kuitenkin vain yhteen suutinputkeen :)
Venttiilinkoppa koppa ja imusarja tuli putsattua ja niihin maalit pintaan imusarja. Konehuoneen letkuja uusitaan myös samalla ja muuta pientä sipistelyä.
Ja kyllähän tällänenkin sinne mahtuis :P
edit. Ja onhan tohon taka-akseliille tullu camberia lisättyä, lisään kuvat myöhemmin kun valokuvaämpäri taas tekee yhteistyötä
Samalla tulee vaihdettua suutinten O-renkaat, jotka suorastaan sujahtivat pois koloistaan. Juu-ei. Mutta vauriosaldo rajoittui kuitenkin vain yhteen suutinputkeen :)
Venttiilinkoppa koppa ja imusarja tuli putsattua ja niihin maalit pintaan imusarja. Konehuoneen letkuja uusitaan myös samalla ja muuta pientä sipistelyä.
Ja kyllähän tällänenkin sinne mahtuis :P
edit. Ja onhan tohon taka-akseliille tullu camberia lisättyä, lisään kuvat myöhemmin kun valokuvaämpäri taas tekee yhteistyötä
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
Eli camberia on lisätty tälläsillä camberlevyillä, jotka tulee akselin ja pyörännavan väliin. Näkyy noita cambereita porukka jenkeissä ihan prikoillakin laittavan, mutta tuntus vähän huteralta jos sillä pitäs sen jälkeen ajaakin vielä :)
Ja seuraavassa kuvassa näkyy miltä se näyttää, linkitän kun photobucketti taas pelaa
Eli näin
Kyllä se ainakin saman näköinen on kun martelius
Ja seuraavassa kuvassa näkyy miltä se näyttää, linkitän kun photobucketti taas pelaa
Eli näin
Lapex: oot fiksannu oikeen kunnolla tuon peltisatsin. Sekö nyt sitte oli marttelius?
Kyllä se ainakin saman näköinen on kun martelius
Joo ei oo samat vanteet mitä oli myynnissä, nää metsästin pari vuotta sitten kylläkin samasta osotteesta. Ei oo hirveesti näkyny myynnissä, hyvä sinänsä ettei tarvii heti alkaa vanteita päivittämään :)
onhan tosta autostakin juttua tossa uudessa tuning.fi lehdessä jos joku ei o vielä huomannu. Kuvat nyt on tosi huonosti valittu tohon :( mut muuten ihan asiallinen juttu, täällä voi sit katella parempia kuvia ;)
onhan tosta autostakin juttua tossa uudessa tuning.fi lehdessä jos joku ei o vielä huomannu. Kuvat nyt on tosi huonosti valittu tohon :( mut muuten ihan asiallinen juttu, täällä voi sit katella parempia kuvia ;)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa