VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
uskottava se on, ehkä se puola on rikki :-)
en sitä hämärässä nähnyt kun mittailin.
http://picasaweb.google.com/timopee/Sekalaista#5383461755511923218
en sitä hämärässä nähnyt kun mittailin.
http://picasaweb.google.com/timopee/Sekalaista#5383461755511923218
Ajattelin uuden kytkimen tilata. Katsoin tuolta mut onko tuossa mitään järkeä? Eli kannataako ostaa vai oisko teillä parempia ehdotuksia?
http://www.clutch-specialists.co.uk/product.php?productid=12375&cat=3&page=3
http://www.clutch-specialists.co.uk/product.php?productid=12375&cat=3&page=3
tuosta puolasta kun laittelin. niin onkohan se hajonnut vanhuuttaan vai joku myy syy?
puolapaketissahan ei tule kait sitä pääteastetta johon liitin tulee niin arvaako edes kokeilla uutta puolaa siihen liitin osaan rikkomatta ?
edit: tulikin koko roska mukana. toivotaan ettei ole muuta rikki mikä rikkoisi uudestaan puolan
puolapaketissahan ei tule kait sitä pääteastetta johon liitin tulee niin arvaako edes kokeilla uutta puolaa siihen liitin osaan rikkomatta ?
edit: tulikin koko roska mukana. toivotaan ettei ole muuta rikki mikä rikkoisi uudestaan puolan
Viimeksi muokannut pumo, 23.9.2009 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertokaas VR6 gurut missä seuraava vika voisi olla.. verkku toimii moitteettomasti kaupunki ja maantieajossa, mutta moottoritiellä +120km/h noin 50km:n jälkeen aivan kuin sammuu hetkeksi muutamaksi sekunniksi.. ei reakoi kaasuun vaan hyytyy hetken aikaa. Sitten taas lähtee normaalisti, ei paukauta putkeen tai muutakaan! Tekee tätä joskus kerran ja joskus muutaman kerran.. sitten vika taas "häviää"! Autosta on tarkistettu koko moottorin johtosarja (iso liitin) ja muut liittimet tzekattu ja putsattu aina bensapumpun liitintä myöden. Voikohan vapaavirtaus-suodatin aiheuttaa kiusaa ilmamäärämittarille (kosteus), vai lambda oikkuilee vai joku muu? Vika esiintyy siis vain moottoritie nopeuksissa.
Toinen mikä ihmetyttää niin kojetaulussa välillä vilkuttaa öljyvaloa kun laittaa virrat päälle.. tekee satunnaisesti tätä (kosketushäiriö?)
Toinen mikä ihmetyttää niin kojetaulussa välillä vilkuttaa öljyvaloa kun laittaa virrat päälle.. tekee satunnaisesti tätä (kosketushäiriö?)
Onko kellään tullu semmosta vikaa vr6:ssa että kun auto on käynnissä niin yhtä-äkkiä ajonesto ja varashälytin menee päälle ja auto sammuu?
Teki aamulla pari kertaa ja akunkengän irrottamisen ja öljyn lisäämisen jälkeen toiminu normaalisti? Missä mättää. Ja auto oli golf 2.8 vr vm.94
Edit: Ja aamulla jälleen onkelmia käynnissä pysymisen kans. Jälleen sammui kaksi kertaa mut tällä kertaa ajonesto ja hälytin ei oireillu. Eli auto sammuu ilman mitään varotusta oli sitten parkissa tai ajossa...
Teki aamulla pari kertaa ja akunkengän irrottamisen ja öljyn lisäämisen jälkeen toiminu normaalisti? Missä mättää. Ja auto oli golf 2.8 vr vm.94
Edit: Ja aamulla jälleen onkelmia käynnissä pysymisen kans. Jälleen sammui kaksi kertaa mut tällä kertaa ajonesto ja hälytin ei oireillu. Eli auto sammuu ilman mitään varotusta oli sitten parkissa tai ajossa...
Hei, oma VR6 on ruennut pätkimään silloin tällöin paikoiltaan lähtiessä ja tultiin siihen tulokseen että autosta on mennyt tuo nokka-akselin asento tunnistin?
Tosiaan kone on -95vm passatista ja kun käytiin kyseistä osaa kysymässä niin antoi seuraavassa kuvassa numerolla 16 olevan osasen:
http://www.auto2.ru/epc/etka/B121/905300.png
Onko oikea osa?
Ja sitten toista asiaa vielä, kun yksi ilta tulin kotiin kyseisellä autolla niin kaikki toimi ihan niinkuin pitikin, mutta sitten kun aamulla lähdettiin liikenteeseen niin kytkin alkoi luistamaan...
Mietin että voisiko kytkimestä olla jokin osa vääntynyt tai jotain vastaavaa?
Kun kytkin ei ainakaan haise kun autolla ajaa ja kytkin toimii aivan normaalisti kun sitä painaa, mutta heti kun kaasua painaa kierrokset nousee 2500-3500 ja sitten tökkää hieman ja kytkin lopettaa luistamisen.
On koitettu vaihtamalla nesteitä, mutta sillä ei vaikutusta ollut.
Tosiaan kone on -95vm passatista ja kun käytiin kyseistä osaa kysymässä niin antoi seuraavassa kuvassa numerolla 16 olevan osasen:
http://www.auto2.ru/epc/etka/B121/905300.png
Onko oikea osa?
Ja sitten toista asiaa vielä, kun yksi ilta tulin kotiin kyseisellä autolla niin kaikki toimi ihan niinkuin pitikin, mutta sitten kun aamulla lähdettiin liikenteeseen niin kytkin alkoi luistamaan...
Mietin että voisiko kytkimestä olla jokin osa vääntynyt tai jotain vastaavaa?
Kun kytkin ei ainakaan haise kun autolla ajaa ja kytkin toimii aivan normaalisti kun sitä painaa, mutta heti kun kaasua painaa kierrokset nousee 2500-3500 ja sitten tökkää hieman ja kytkin lopettaa luistamisen.
On koitettu vaihtamalla nesteitä, mutta sillä ei vaikutusta ollut.
Joo, tuo homma on suht selvä jo, mutta tänään tuli kevyt ongelma tuon kytkimen kanssa.
Elikkäs kytkin rupesi pikkuhiljaa tänään luistamaan koko ajan enemmän ja enemmän kunnes loppujen lopuksi auto ei enää liikkunut ollenkaan eteenpäin ja samalla poljin meni ihan tunnottomaksi.
Aikaisemmin kun poljinta painoi niin kuului sen moottorinpuolella olevan työsylinterin palautusjousen ääni, mutta nyt sitäkään ei enää kuulu.
Pistetäänkö uusi kytkin tulemaan jo vai voiko vika olla siinä työsylinterin palautusjousessa?
Elikkäs kytkin rupesi pikkuhiljaa tänään luistamaan koko ajan enemmän ja enemmän kunnes loppujen lopuksi auto ei enää liikkunut ollenkaan eteenpäin ja samalla poljin meni ihan tunnottomaksi.
Aikaisemmin kun poljinta painoi niin kuului sen moottorinpuolella olevan työsylinterin palautusjousen ääni, mutta nyt sitäkään ei enää kuulu.
Pistetäänkö uusi kytkin tulemaan jo vai voiko vika olla siinä työsylinterin palautusjousessa?
Lambdan lämmitys rele?
Uusi lambda vaihdettu mutta vieläkin antaa vikakoodia. johtosarjaa tässä mittailtu ja kaikki muut tuntuu löytyvän paitsi lämmityksen yhteys. eli meneekö se releen kautta ja jos niin mistä sen löytää? (vr6 Colf 92)
tällasta ihmettelen:
olen viikko sitten ostanut vr6;sen. luin jonkusen sivua mutta en löytänyt mielestäni vastausta.
kone käy hyvin tyhjäkäynnille ja kiihdyttäessä mutta tasasella kaasulla ajaessa rupee nykii 2000 kiekan kohalla mikä vähenee kun kiekat nousee mutta nykii edelleen vähän mottoritei nopeuksissakin ku kiekat on vähä yli kolmee tonni...
mistä alkaa ettii vikaa???
olen viikko sitten ostanut vr6;sen. luin jonkusen sivua mutta en löytänyt mielestäni vastausta.
kone käy hyvin tyhjäkäynnille ja kiihdyttäessä mutta tasasella kaasulla ajaessa rupee nykii 2000 kiekan kohalla mikä vähenee kun kiekat nousee mutta nykii edelleen vähän mottoritei nopeuksissakin ku kiekat on vähä yli kolmee tonni...
mistä alkaa ettii vikaa???
Nokan asenttotunnistin
Itse kysyin käyttöautolta nokan asentotunnistinta 94 vuoden vr6 golffiin ja ilmoittivat hinnaksi 250€ ja toinen hiukkasen erilaisempi 400€..
mistäs sitä vikaa nyt ettimään nykimiseen? elikkä kahen tonnin kohalla nykii välillä enemmän varsinkin kun kone on kylmä mutta välillä lämpimänäkin. Tulpat ja johdot vaihdettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja testerillä katottu että lamda ja lämpötilaanturit antaa oikeita arvoja. mistä vois jatkaa???
Veikkaisin tuota: http://chris.quietlife.net/passat/coilpack.html
vihdoin ja viimein löyty vika! oti tänään tyhjäkäyntimoottorin auki uudestaan.
Tällä kertaa otin myös irti mustat letkut tyhjäkäyntimoottorista. Letkujen alta paljastu että tyhjäkäyntimoottorin läppä oli jostain syystä (ehkä kulunut) väärässä paikassa niin kun sen olisi pitänyt olla kiinni niin sinne parin millin rako, ruuvasin ruuvia niin että se oli kokonaan kiinni niin nyt toimii!!!
Tällä kertaa otin myös irti mustat letkut tyhjäkäyntimoottorista. Letkujen alta paljastu että tyhjäkäyntimoottorin läppä oli jostain syystä (ehkä kulunut) väärässä paikassa niin kun sen olisi pitänyt olla kiinni niin sinne parin millin rako, ruuvasin ruuvia niin että se oli kokonaan kiinni niin nyt toimii!!!
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Noniin selasin about kaikki sivut läpi ja jotain jäi ehkä käteenkin.... mutta laitetaan nyt tähän.
Eli auto veti pienet herneet nenään pakkasesta ja jäähdytin nesteet sellaseks hileeks....joo hinasin talliin lämppäriä konehuoneeseen sitten kun sain nesteet taas oikeaan olo muotoon niin vanhat pois ja uudet tilalle...... joo no auto käymään näin poispäin mutta sitte, kierroksia kun antaa kaikki ihan ''ok'' sisälle tulee lämmintä ja letkut on suht kovia että khyyl se siellä vissiin kiertää mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä niin sisälle tulee vaan ihan haaleeta vettä ja letkut menee pehmeiksi??? eli ei siis vissiin ihan kierrä niinku pitäs........
Noh nyt sitten kun lueskelin täältä ja päättelin että oisko se sitte vesipumppu paskana?? vai mistköhän mahtaa olla kyse.. niin ja alavesiletku syyläriltä oli ihan kylmä???
Niin ja nyt kun näitä ominaisuuksia on alettu latomaan niin kartiosuodattimen jälkeen siinä putkessa on pieni boksi mistä tuntuis tulevan pientä ''nakutusta'' tää ominaisuus on ollu jo kauan kun ei oo tuntunu haittaavan mitenkään ajoa käyntiä yms.
niin ja autoon on tehty jakopää remppa,hihnat,kiristimet,v.pumppu,kytkit siinä samalla niin n.20tkm sitten
Kiitos jos joku osaa/viitsii vastata muutenkin kuin että...''käytä search nappia...''
Eli auto veti pienet herneet nenään pakkasesta ja jäähdytin nesteet sellaseks hileeks....joo hinasin talliin lämppäriä konehuoneeseen sitten kun sain nesteet taas oikeaan olo muotoon niin vanhat pois ja uudet tilalle...... joo no auto käymään näin poispäin mutta sitte, kierroksia kun antaa kaikki ihan ''ok'' sisälle tulee lämmintä ja letkut on suht kovia että khyyl se siellä vissiin kiertää mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä niin sisälle tulee vaan ihan haaleeta vettä ja letkut menee pehmeiksi??? eli ei siis vissiin ihan kierrä niinku pitäs........
Noh nyt sitten kun lueskelin täältä ja päättelin että oisko se sitte vesipumppu paskana?? vai mistköhän mahtaa olla kyse.. niin ja alavesiletku syyläriltä oli ihan kylmä???
Niin ja nyt kun näitä ominaisuuksia on alettu latomaan niin kartiosuodattimen jälkeen siinä putkessa on pieni boksi mistä tuntuis tulevan pientä ''nakutusta'' tää ominaisuus on ollu jo kauan kun ei oo tuntunu haittaavan mitenkään ajoa käyntiä yms.
niin ja autoon on tehty jakopää remppa,hihnat,kiristimet,v.pumppu,kytkit siinä samalla niin n.20tkm sitten
Kiitos jos joku osaa/viitsii vastata muutenkin kuin että...''käytä search nappia...''
Tohon lämmönsaantiin sisälle auttaa kun vaihtaa kiertovesipumpun. Konehuoneessa edestä katsoen hippasen keskilinjan oikealla puolella oleva nyrkin kokonen "möntti"... :) Se kierrättää nestettä tehokkaammin järjestelmän läpi ja noi tuppaa olemaan vanhemmiten vuosien käytön päästä jopa ihan jumissa.
Toki vesipumppukin voi olla hajalla, mutta se kyllä ääntäänee jos on kaputt...
Lopuista asioista kertonee viisaammat...
Toki vesipumppukin voi olla hajalla, mutta se kyllä ääntäänee jos on kaputt...
Lopuista asioista kertonee viisaammat...
Vaihdoin cl golffin vr6 golffiin ja cl golffista jäi jomin korkeussäädettävä alustasarja ylimääräiseksi niin kysyisin että käykös tuo cl golffin alustasarja tuohon veeärrään?
Itselläni myös vastaava tilanne, jomi jäi pyörimään talliin.. Kiinnikkeethän on samat mutta etupäässä painoa se parisataa kiloa lisää.. Kyllä se sinne paikalleen luulisi menevän muttamutta?
mites toi kiertovesipumppu kun otin irti ja ei siinä oikeen muutaa oo kun että kun sitä pyörittää niin pitää pahaa ääntä ei oikeen pyöri kunnolla virtaa sille en oikeen saanu annettu kun on niin vittumainen tua liitin mutta, onko tietoa kuinka kallis osa mahtaa olla kysessä?
joku viksu tuttu tosa meinas että ois vesi pumpusta siivet menny paskaks kun on päässy neste meneen hileeks ja on yrittäny pyöriä, ja näin ollen kun kone on tyhjä käynnillä vesi ei kierrä kunnolla mutta kun antaa kierroksia niin pumppu väkisin kierttää vettä?
Mut jos nyt ajattelee niin kyllähän ne siiven palasetkin pakko jossain ois olla jos ne ovat mennee poikki ja pitäs siis varmaan jonkun näköstä kolinaa
joku viksu tuttu tosa meinas että ois vesi pumpusta siivet menny paskaks kun on päässy neste meneen hileeks ja on yrittäny pyöriä, ja näin ollen kun kone on tyhjä käynnillä vesi ei kierrä kunnolla mutta kun antaa kierroksia niin pumppu väkisin kierttää vettä?
Mut jos nyt ajattelee niin kyllähän ne siiven palasetkin pakko jossain ois olla jos ne ovat mennee poikki ja pitäs siis varmaan jonkun näköstä kolinaa
Putkisto kysymys
Nyt on sellanen tilanne että vr6 golffin putkisto menossa vaihtoon kun vanha on vähän lahoomis pisteessä ja uutta tarvis tilalle. Vapaammin virtaava malli olis mielessä.
Mikähän olis sellanen isompi putkisto joka ei pitäis ihan hirveetä meteliä vaan "murisis" nätisti?
Mikähän olis sellanen isompi putkisto joka ei pitäis ihan hirveetä meteliä vaan "murisis" nätisti?
Mikäköhän tuli 94 vr6 passattin kun ei lähde käymään? Kipinä on hyvä ja bensanpaineet hyvät.. suuttimet eivät ilmeisesti aukee koska kaikki tulpat on kuivia. Onkos suuttimille esim joku oma vastus tai rele jossain? vai boxi vikaako tarjotaan? kahlasin kaikki 26 sivua täälä läpi enkä mielestäni löytänyt tähän sopivia vikadiagnooseja.. Kaikki vinkit tervettulleita.
Jos toi moottorin ohjaus boxi kypsyy esim maavian takia niin onko niitä pystytty korjaamaan kotikonstein(siis semmonen henkilö joka on ennenkin korjannu semmosia)?
Jos toi moottorin ohjaus boxi kypsyy esim maavian takia niin onko niitä pystytty korjaamaan kotikonstein(siis semmonen henkilö joka on ennenkin korjannu semmosia)?
osaisko joku vähä selventää asiaa semmosesta, ku vr6 näyttää ulkolämpötilan siinä ajotietokoneesa. Mulla ku yrittää kattoo mitä lämpötila olis, ni se hyppää vaa sen kohan yli, eli se jää väliin siinä ajotietokoneessa. elikkä ku kattoo niitä juttuja siin tietokoneessa niin ton öljynlämpötilan jälkeen hyppää suoraan takas alkuun eli kelloon. Onko toi ulkolämpötila joku lisävaruste mitä mulla ei nyt satu olemaan vai onko se vaan paskana mulla. Jos on rikki ni meneekö ihan anturin vaihdolla, vai mitä pitäs tehä?
Jos sulla on Climatronic, eli automaatti-ilmastointi, niin ulkolämpötilan näkee sen näytöstä, eikä sitä silloin pidäkkään nähdä ajotietokoneesta.
Jos taas ei ole, niin anturi on todennäköisesti rikki, tai liittimessä likaa / kosketushäiriö. Anturi löytyy juurikin Juhin kertomasta paikasta.
V-R: Onko se temppuillu aikasemmin käynnistettäessä, vai nytkö yhtäkkiä ei lähdekkään käytiin?
Jos taas ei ole, niin anturi on todennäköisesti rikki, tai liittimessä likaa / kosketushäiriö. Anturi löytyy juurikin Juhin kertomasta paikasta.
V-R: Onko se temppuillu aikasemmin käynnistettäessä, vai nytkö yhtäkkiä ei lähdekkään käytiin?
aina on käyntiin lähtenyt.. 200km:n ajon jälkeen sammutettiin pihaan ja puolituntia myöhemmin ei enää käynnistynyt.. eikä sen koommin.. Ruiskuboxinkin avasin muttei sielä ainakaan mitään selkeetä vikaa näkyny.. esim että olis joku osa kuumennu ja sulanu.. melko mystinen on kun kaikki muu normaalia paitsi että bensa ei pääse sylinteriin asti..
imupuoli
Veerassa imupuolelta on rikki venttiilikopan huohotinputki joka menee ainakin jonkun anturin kautta imukanavaan pariakin eri reittiä. Mikä virka tuolla putkella/anturilla on? Öljyä ainakin näyttää menneen imukanavaan.. Ilmeisesti koko ilmanputsarin ja ilmaläpän väli myydään vain samassa paketissa? vagcatin varaosakoodi 3A0129615
EDIT - Itse itselleni vastaten, Olisko tuo "anturi" vastus joka pitää huohottimen sulana talvella..
EDIT - Itse itselleni vastaten, Olisko tuo "anturi" vastus joka pitää huohottimen sulana talvella..
Viimeksi muokannut Masto3, 14.1.2010 7:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veerassa imupuolelta on rikki venttiilikopan huohotinputki joka menee ainakin jonkun anturin kautta imukanavaan pariakin eri reittiä. Mikä virka tuolla putkella/anturilla on? Öljyä ainakin näyttää menneen imukanavaan.. Ilmeisesti koko ilmanputsarin ja ilmaläpän väli myydään vain samassa paketissa? vagcatin varaosakoodi 3A0129615
Itellä kans on rikki, heti kopan jälkeen, ennen anturia. Korjasin "sialla". Ei kovin hyvä. :-(
Laakkoselta kysyin, ja tosiaan myydään koko imupuolen pakettina, hinta n.260e
Mitäs tapahtuu jos anturin unohtaa ja laittaa "vaparin" tilalle?
Isojenpoikien tuningi autoissakin nähnyt ;-)
Itellä kans on rikki, heti kopan jälkeen, ennen anturia. Korjasin "sialla". Ei kovin hyvä. :-(
Laakkoselta kysyin, ja tosiaan myydään koko imupuolen pakettina, hinta n.260e
Mitäs tapahtuu jos anturin unohtaa ja laittaa "vaparin" tilalle?
Isojenpoikien tuningi autoissakin nähnyt ;-)
vagcatin mukaan se myydään samassa paketissa koko ison ilmaletkumutkan kanssa, ja vagcatin hinta vähän päälle 100e. Tutkailin tota omaa osaa ja siellä näyttää olevan myös jokin läppä sisällä ettei painetta mene kanteen päin mut toi oma läppä näyttää olevan pahasti mutkalla että tuskin ajaa enää alkuperäistä asiaansa. Täytyy tutkailla projekteja mitä ovat niissä tuolle tehneet..
Veerassa imupuolelta on rikki venttiilikopan huohotinputki joka menee ainakin jonkun anturin kautta imukanavaan pariakin eri reittiä. Mikä virka tuolla putkella/anturilla on? Öljyä ainakin näyttää menneen imukanavaan.. Ilmeisesti koko ilmanputsarin ja ilmaläpän väli myydään vain samassa paketissa? vagcatin varaosakoodi 3A0129615
En nyt saa kunnolla päähän mitä tarkoitatte, kun en autoa enää omista, mutta hinnan puolesta kuulostaa samalta minkä itse uusin aikoinaan.
Siis semmonen sormen paksuinen letku häkkyrä missä semmonen ufon mallinen palikka välissä?
Jos on tommonen niin sen pelkän osan ilman imuputkea sai FORDIN tiskiltä ja hinta oli alle 30€
Jahka kotio pääsen niin voin katsoa jos löytyy toi varaosanumero vielä jostain.
mikähän mahtaa olla veerassa vikana, kun kylmänä ei lähe kunnolla käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset on 2000rmp, sitten kun on ajanut vähän aikaa niin kierrokset tippuu noin 600?? kulutuskin on aika roima kylä ajossa menee 12 - 15 l satasel ja maantiel 10 - 12 l satasel mikähän mahtaa olla siinä vikana? serkku pojalla on ollu kans veera ja se sano että nyt ei ole kaikki kohillaan kun ei lähe kunnolla käyntiin ja syö noin paljon! Tänään vaihoin uudet tulpat ja joku aika sitten olen vaihtanut uuden lämpötila anturin entinen oli keltainen ja uusi oli mustan värinen voikohan siinä olla vika?? tulpat oli Berun Ultra-X?
mikähän mahtaa olla veerassa vikana, kun kylmänä ei lähe kunnolla käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset on 2000rmp, sitten kun on ajanut vähän aikaa niin kierrokset tippuu noin 600?? kulutuskin on aika roima kylä ajossa menee 12 - 15 l satasel ja maantiel 10 - 12 l satasel mikähän mahtaa olla siinä vikana?...............
Kuulostais, että vika vois olla siinä sinisessä lämpöanturissa. Ainakin itsellä se aiheutti samankaltaisia vaivoja.
Sitten vähän omia kysymyksiä:
1. Auto on ollut talvisäilytyksessä lämpimässä tallissa. Ja nyt huomasin kun sitä olen käynyt käyttämässä, että putkesta on tullut vähän jotain nestettä kun on lämmintä konetta polkaissut, ja pakokaasu tuoksuu hieman oudolle. Ja kun sitten sammuttaa kuuman koneen, niin putki savuaa vielä jonkun verran. Ja savuttaa muutenkin käydessä hieman. vikako?
2. Tuli huomattua tuossa syksyllä, että lämmöt eivät nouse 90 muuta kuin esim. liikennevaloissa seistessä. ajossa n. 70-80. Viittaako tämä termostaatti vikaan? ja jos viiittaa, niin oletteko käyttäny orig. 80 asteen termaria vai esim. 87 tarvike termaria? kun 87 asteista ei taida alkuperäisenä saada? :o
mutta voisko vika olla siinä kenties siinä ku se uus lämpötila anturi ei ollut saman värinen kuin edellinen? vanha oli keltainen ja uusi musta?? entä miten vois korjata vian ku veera on alkanu nakuttaa varsinki silloin ku kiekat tippuu 600rmp? näillä näkymin kun kuuntelin niin nakutus kuuluis hanttarin puolelta venttiileistä ja kuuluuko virran jakajan piettää rohina/rahina ääntä onko pyörijä P*skana?
Se keltainen lämpötila-anturi on ainoastaan mittariston lämpömittarille. Sininen anturi sen keltasen anturin vieressä on moottorinohjauksen lämpötila-anturi. Itsekkin veikkaisin vian olevan siinä sinisessä anturissa.
Nakutukseen en osaa sanoa mitään muutakun että jos oljynpinta on matalalla niin hydraulinostajat nakuttaa helposti matalilla kierroksilla, kun antaa hieman enemmän kierroksia niin katoaa. Voi myös olla viallinen nostaja, itse juuri vaihdoin nostajat omaani ja yksi nostajista oli täysin jumissa. Myöskin viallinen lämpötila-anturi voi aiheuttaa sen, että ennakot menee pieleen ja nakuttaa sentakia
Oletko varma että rohina/rahina kuuluu pyörijästä eikä esim. ylemmästä jakoketjun laahaimesta?
Nakutukseen en osaa sanoa mitään muutakun että jos oljynpinta on matalalla niin hydraulinostajat nakuttaa helposti matalilla kierroksilla, kun antaa hieman enemmän kierroksia niin katoaa. Voi myös olla viallinen nostaja, itse juuri vaihdoin nostajat omaani ja yksi nostajista oli täysin jumissa. Myöskin viallinen lämpötila-anturi voi aiheuttaa sen, että ennakot menee pieleen ja nakuttaa sentakia
Oletko varma että rohina/rahina kuuluu pyörijästä eikä esim. ylemmästä jakoketjun laahaimesta?
Joo noni sama paska jatkuu...... eli
sisälle tulee lämmintä kun kierroksia on yli 2000/ eberi on päällä
Kun kierrokset laskee puhallus heikkenee ja lämpö laskee
aattelin vaihtaa kiertovesipumpun toiseen noh, pumpun piuhoille tulee virtaa kun kääntää avaimesta mutta 2 eri pumppua kokeiltiin niin ei tapahu mitään, noh otettiin suoraan akulta virtaa eikä pumpuista kumpikaan pyöri, ja toinen on ainaki aikasemminn todettu ehjäksi.
alkuperänen pumppu pyöri sillon tällön tossa joku aika sitten, mutta eikö se pitäs käydä koko ajan ku virrat on päällä, koska niihin piuhoihinkin tuli virta heti?
Noh googlettilin jotain juttuja kiertovesipumpuista ja toisen saksalaisen automerkin foorumilla joku oli kirjoittanut aivan saman laisesta viesta, eli ei tule lämmintä muuta kuin kierkkosia nostamalla.
Siellä oli sitten jotain juttua automaatti-ilmastoinnista eli siis kun mullakin on climatronickki
Että voiskohan se jotenkin olla sökö niinpaljon että vaikuttais noin? Climartonic vilkkuu kun virrat pistää päälle, eikö se siis kerro että jokin vika on? vikakoodeja en oo luetuttanu, mutta joku kerto että kun ei ole ilmastoinnissa kylnä ainetta niin vilkuttaa tollain ja mulla ei sitä ole koska sen joutus sillon tyhjäntää kun vaihdoin kennoa ja niin pois päin.
Mutta kuinka se selittäis taas sen pumppu ei toiminu vaikka anto irto akusta suoraan virtaa????
Nyt en keksi enää mikä vika on, en laittanu kierto vesipumppua takasi vaan liitin putket toisiinsa ja sama vika jatkui.......
Kiitos jos joku osaa enää auttaa
sisälle tulee lämmintä kun kierroksia on yli 2000/ eberi on päällä
Kun kierrokset laskee puhallus heikkenee ja lämpö laskee
aattelin vaihtaa kiertovesipumpun toiseen noh, pumpun piuhoille tulee virtaa kun kääntää avaimesta mutta 2 eri pumppua kokeiltiin niin ei tapahu mitään, noh otettiin suoraan akulta virtaa eikä pumpuista kumpikaan pyöri, ja toinen on ainaki aikasemminn todettu ehjäksi.
alkuperänen pumppu pyöri sillon tällön tossa joku aika sitten, mutta eikö se pitäs käydä koko ajan ku virrat on päällä, koska niihin piuhoihinkin tuli virta heti?
Noh googlettilin jotain juttuja kiertovesipumpuista ja toisen saksalaisen automerkin foorumilla joku oli kirjoittanut aivan saman laisesta viesta, eli ei tule lämmintä muuta kuin kierkkosia nostamalla.
Siellä oli sitten jotain juttua automaatti-ilmastoinnista eli siis kun mullakin on climatronickki
Että voiskohan se jotenkin olla sökö niinpaljon että vaikuttais noin? Climartonic vilkkuu kun virrat pistää päälle, eikö se siis kerro että jokin vika on? vikakoodeja en oo luetuttanu, mutta joku kerto että kun ei ole ilmastoinnissa kylnä ainetta niin vilkuttaa tollain ja mulla ei sitä ole koska sen joutus sillon tyhjäntää kun vaihdoin kennoa ja niin pois päin.
Mutta kuinka se selittäis taas sen pumppu ei toiminu vaikka anto irto akusta suoraan virtaa????
Nyt en keksi enää mikä vika on, en laittanu kierto vesipumppua takasi vaan liitin putket toisiinsa ja sama vika jatkui.......
Kiitos jos joku osaa enää auttaa
Vieläkin etsin vastauksia noihin pari postia yllä oleviin kysymyksiin. Olisikohan jollakin heittää kuvia Veeran oven sisältä, sähköikkunallisesta mielellään. :) Ja kaikki purkuohjeet ovipahvien irroittamisesta voi myös kertoa. (nahkasisusta)
1. Jos savu on mustaa niin voisi olla että öljyä palaa mukana?
2. Jos lämöt ei nouse niin termarissa vika. Kiertää vedet turhan vikkelään. Tai sitten lämpöanturi sökö -> tuuletin pyörii kokoajan.
Overall, jos ajat pitkään viallisella termarilla -> kylmällä koneella niin öljyt ei lämpene riittävästi ja vettä kondensoituu öljykorkkiin -> öljykorkissa on vaaleaa "vaahtoa" joka voi myös johtaa öljyn palamiseen ja outoon hajuun.
Oven purkamisesta, eikö vagcatista löydy riittävän hyvää kuvaa? Purkuohjeita en osaa antaa kun en omaani ole vielä koskaan avannut..
1. Jos savu on mustaa niin voisi olla että öljyä palaa mukana?
2. Jos lämöt ei nouse niin termarissa vika. Kiertää vedet turhan vikkelään. Tai sitten lämpöanturi sökö -> tuuletin pyörii kokoajan.
Overall, jos ajat pitkään viallisella termarilla -> kylmällä koneella niin öljyt ei lämpene riittävästi ja vettä kondensoituu öljykorkkiin -> öljykorkissa on vaaleaa "vaahtoa" joka voi myös johtaa öljyn palamiseen ja outoon hajuun.
Oven purkamisesta, eikö vagcatista löydy riittävän hyvää kuvaa? Purkuohjeita en osaa antaa kun en omaani ole vielä koskaan avannut..
1. Savu ei ole kyllä mustaa. Vaan semmoista ihan normaalin pakokaasun väristä, eli semmosta harmahtavaa. Jotain nestettä kyllä tuli kun polkas kaasua hieman rajummin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. (vettä?)
2.Toi teoria kyllä on ihan järkevän kuulonen. Mites nuista termareista, kun niitä ei oo alkup. ilmeisesti ku 80 asteista, niin laitanko semmosen. Vaiko sitten 87 asteisen tarviketermarin joka on kuulemma pelannut jopa paremmin kuin alkuperäinen. (?!) Ja tuuletinkaan ei pyöri kyllä kokoajan.
Hieman heikkoja oli vagcatin kuvat, semmonen käytännön kuva ois ihan jees. Mutta pitää jatkaa sen osin etsintöjä vielä :) Tohon termarikysymykseen kun joku vielä osais vastauksen antaa.
Ovipahvi on helppo irrottaa. Sähköikkunoiden painikepaneeli on klipsuilla kiinni ja lähtee ruuvarilla avustaen irti ja siitä sitten irottaa johdot. Sen alta paljastuu 2 ruuvia. Sitten sivupeilin kohdalta se kolmio lähtee kansssa ihan vetämällä pois. En tiedä onko se tarpeellinen irrottaa, mutta olen aina itse irrottanut sen. Lukkonuppi lähtee pyörittämällä irti. Sen jälkeen ovipahvi lähtee vetämällä irti nastoista. Älä kumminkaan riuhtase hullun lailla ja äläkä vedä heti kauas ovesta, että saat pujotettua sähköIkkunoiden näppäinten johdot paneelin aukosta läpi. Niin ja tietysti kuskinpuolella on sähköpeilien näppäinten johdot. Toivottavasti en unohtanu mitään.
http://tuke.kuvat.fi/kuvat/IMG_2764.jpg/full
http://tuke.kuvat.fi/kuvat/IMG_2764.jpg/full
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Tuota peilikolmiota ei ole ainakaan veivi-ikkunallisessa pakko ottaa irti. Yleensä se särkyy irrottaessa.
Ovipahvia kannattaa raottaa yläreunasta alkaen, kunhan ensin on avannut muistaakseni 6 torxia pahvin sivusta irti. Tiiviste jää oveen kiinni, pahvi on tiivisteen alla. Alareunassa on muovikynnet, joiden rakenne selviää, kun pahvi on kädessä.
Ovipahvia kannattaa raottaa yläreunasta alkaen, kunhan ensin on avannut muistaakseni 6 torxia pahvin sivusta irti. Tiiviste jää oveen kiinni, pahvi on tiivisteen alla. Alareunassa on muovikynnet, joiden rakenne selviää, kun pahvi on kädessä.
Johan vr myrkyn lykkäs eilen. Eihän se kehannut kun 2kk mulla olemaankaan.
Eli tyhjäkäynti on sen 1600-2000rpm, nykii ajossa ja vedot hävyksissä. Sain eilen kummiskin 20km himaan ajettua. Tämä alkoi yhtäkkiä valoissa seisoessa.
Tänään illalla pääsee vikakoodit lukemaan jos se jotain sanoisi. Kaveri puhui että imuvuoto jossain? Olisko kellään mtn neuvoa mistä lähteä etsimään?
-Edit
Eipä näyttänyt mtn uusia vikakoodeja.. Tyhjäkäynti"moottori" irroitettiin eilen ja tänään pitäis se putsailla jos jotain auttaisi. Huomattiin myös että jokin letku on tiputtanut jotain nestettä vaihdelaatikonpäällä, pitää ottaa kuva vielä niin saa selville mikä letku kyseessä..
Eli tyhjäkäynti on sen 1600-2000rpm, nykii ajossa ja vedot hävyksissä. Sain eilen kummiskin 20km himaan ajettua. Tämä alkoi yhtäkkiä valoissa seisoessa.
Tänään illalla pääsee vikakoodit lukemaan jos se jotain sanoisi. Kaveri puhui että imuvuoto jossain? Olisko kellään mtn neuvoa mistä lähteä etsimään?
-Edit
Eipä näyttänyt mtn uusia vikakoodeja.. Tyhjäkäynti"moottori" irroitettiin eilen ja tänään pitäis se putsailla jos jotain auttaisi. Huomattiin myös että jokin letku on tiputtanut jotain nestettä vaihdelaatikonpäällä, pitää ottaa kuva vielä niin saa selville mikä letku kyseessä..
Viimeksi muokannut Elementti, 27.1.2010 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pientä lisäystä tuohon pakukaasuhommaan, niin kävin tuossa tallilla käyttämässä autoa. Ja huomasin, että pakoputki on ihan mustana sen jälkeen sisältä. semmosta mustaa töhnää (nokea tjsp?) kun sormella pyyhkäsee. Ja tuntuu että putkikin kuumana kävis kun vaikka koneen sammuttaa, niin silti savu nousee vielä putkista. Onkos toi nyt ihan normaalia, vai käykö toi nyt liian rikkaalla vai? :o
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa