VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pumo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.11.2004 12:27

ViestiKirjoittaja pumo » 19.9.2009 9:15

puola mittailtu 2 ja 5 pytyn korkeajännitepuolen ei vastusta, pitäisi olla 3500-4400 ohmia.
puola menee vaihtoon.

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 19.9.2009 12:04

Tyhmä kysymys, mutta mikä on varaosaputka?

pumo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.11.2004 12:27

ViestiKirjoittaja pumo » 20.9.2009 11:22

uskottava se on, ehkä se puola on rikki :-)
en sitä hämärässä nähnyt kun mittailin.

http://picasaweb.google.com/timopee/Sekalaista#5383461755511923218

Einari_K
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.9.2009 14:49

ViestiKirjoittaja Einari_K » 20.9.2009 15:53

Onko kellään kokemuksia toimiiko VR6 hyvin shellin formula bensalla? 98e:llä ainakin oma kuluttaa vähemmän kuin 95:llä..

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 20.9.2009 20:54

Vakio vr:ssä tavallisessa ajossa ei suurempaa väliä ole että onko siellä 99++ vai 98-oktaanista. Kyllähän se hieman paremmin palaa tämä v-poweri / formula mikälie, kokemusta sen verran että kaiken se söi mitä tankkiin laitto. :)

Einari_K
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.9.2009 14:49

ViestiKirjoittaja Einari_K » 21.9.2009 21:41

Pääseekö VR6:n bensapumppuun käsiksi yläkautta, takapenkkien alta vai pitääkö tankki irroittaa..? Auto VR6 vm.1992 5D..

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 21.9.2009 22:43

Kontin kautta. Maton alta löytyy luukku joka on kiinni kolmella ruuvilla. Sen alta löytyy pumppu.

Jonny
-
Viestit: 34
Liittynyt: 31.3.2009 13:06

ViestiKirjoittaja Jonny » 23.9.2009 10:44

Ajattelin uuden kytkimen tilata. Katsoin tuolta mut onko tuossa mitään järkeä? Eli kannataako ostaa vai oisko teillä parempia ehdotuksia?

http://www.clutch-specialists.co.uk/product.php?productid=12375&cat=3&page=3

pumo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.11.2004 12:27

ViestiKirjoittaja pumo » 23.9.2009 12:03

tuosta puolasta kun laittelin. niin onkohan se hajonnut vanhuuttaan vai joku myy syy?
puolapaketissahan ei tule kait sitä pääteastetta johon liitin tulee niin arvaako edes kokeilla uutta puolaa siihen liitin osaan rikkomatta ?

edit: tulikin koko roska mukana. toivotaan ettei ole muuta rikki mikä rikkoisi uudestaan puolan
Viimeksi muokannut pumo, 23.9.2009 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.9.2009 15:10

^^Jonny

Joku syy hakea jämäkämpää kytkintä? Kunnossa oleva vr6 vakiokytkin toimii yli 400nm väännöillä vielä hyvin luistamatta.

Jonny
-
Viestit: 34
Liittynyt: 31.3.2009 13:06

ViestiKirjoittaja Jonny » 23.9.2009 15:20

Siis uuden kytkimen hankinta on edessä ku edellinen sano ittensä irti. Tuolle jää hintaa sellainen pyöreät ~300€. Pitää tietty kysyä paljon orkkis maksaa.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 23.9.2009 19:19

Orkkiskytkin maksoi kuusi vuotta sitten 400€, oli LUK merkiltään. Saman LUKin ostin AD:ltä ilman vw/audi merkintöjä 250€::lla.

Einari_K
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.9.2009 14:49

ViestiKirjoittaja Einari_K » 23.9.2009 23:41

Kertokaas VR6 gurut missä seuraava vika voisi olla.. verkku toimii moitteettomasti kaupunki ja maantieajossa, mutta moottoritiellä +120km/h noin 50km:n jälkeen aivan kuin sammuu hetkeksi muutamaksi sekunniksi.. ei reakoi kaasuun vaan hyytyy hetken aikaa. Sitten taas lähtee normaalisti, ei paukauta putkeen tai muutakaan! Tekee tätä joskus kerran ja joskus muutaman kerran.. sitten vika taas "häviää"! Autosta on tarkistettu koko moottorin johtosarja (iso liitin) ja muut liittimet tzekattu ja putsattu aina bensapumpun liitintä myöden. Voikohan vapaavirtaus-suodatin aiheuttaa kiusaa ilmamäärämittarille (kosteus), vai lambda oikkuilee vai joku muu? Vika esiintyy siis vain moottoritie nopeuksissa.

Toinen mikä ihmetyttää niin kojetaulussa välillä vilkuttaa öljyvaloa kun laittaa virrat päälle.. tekee satunnaisesti tätä (kosketushäiriö?)

Pomppe
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.7.2008 9:20

ViestiKirjoittaja Pomppe » 28.9.2009 20:10

Onko kellään tullu semmosta vikaa vr6:ssa että kun auto on käynnissä niin yhtä-äkkiä ajonesto ja varashälytin menee päälle ja auto sammuu?

Teki aamulla pari kertaa ja akunkengän irrottamisen ja öljyn lisäämisen jälkeen toiminu normaalisti? Missä mättää. Ja auto oli golf 2.8 vr vm.94

Edit: Ja aamulla jälleen onkelmia käynnissä pysymisen kans. Jälleen sammui kaksi kertaa mut tällä kertaa ajonesto ja hälytin ei oireillu. Eli auto sammuu ilman mitään varotusta oli sitten parkissa tai ajossa...

jessehoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2009 23:34

ViestiKirjoittaja jessehoo » 13.10.2009 0:25

Hei, oma VR6 on ruennut pätkimään silloin tällöin paikoiltaan lähtiessä ja tultiin siihen tulokseen että autosta on mennyt tuo nokka-akselin asento tunnistin?
Tosiaan kone on -95vm passatista ja kun käytiin kyseistä osaa kysymässä niin antoi seuraavassa kuvassa numerolla 16 olevan osasen:
http://www.auto2.ru/epc/etka/B121/905300.png
Onko oikea osa?

Ja sitten toista asiaa vielä, kun yksi ilta tulin kotiin kyseisellä autolla niin kaikki toimi ihan niinkuin pitikin, mutta sitten kun aamulla lähdettiin liikenteeseen niin kytkin alkoi luistamaan...
Mietin että voisiko kytkimestä olla jokin osa vääntynyt tai jotain vastaavaa?
Kun kytkin ei ainakaan haise kun autolla ajaa ja kytkin toimii aivan normaalisti kun sitä painaa, mutta heti kun kaasua painaa kierrokset nousee 2500-3500 ja sitten tökkää hieman ja kytkin lopettaa luistamisen.

On koitettu vaihtamalla nesteitä, mutta sillä ei vaikutusta ollut.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.10.2009 1:34

Osa 16 on sytytyksenvahvistin/sytytysmoduuli, millä sitä sitten haluaakaan kutsua.

Kytkin voi luistaa jos vaihdelaatikon stefat vuotaa kytkinkoteloon. Toki saattaa luistaa ihan kuluneisuuttaankin.

jessehoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2009 23:34

ViestiKirjoittaja jessehoo » 13.10.2009 19:04

^^ Joo eli väärän osasen tuikkasivat käteen?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.10.2009 0:00

En nyt ihan vannomaan mene, mutta nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvät palikat on numeroilla

021 905 163 (camshaft position trigger wheel) ja 021 907 601A (impulse sender)

jessehoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2009 23:34

ViestiKirjoittaja jessehoo » 14.10.2009 0:02

Jooh saakohan noita mistään päin suomea kun ei tunnu löytyvän ainakaan nettikaupoista näin näppätuntumalla, entäs tuon kytkimen laita?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.10.2009 0:07

merkkiliikkeestä

jessehoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2009 23:34

ViestiKirjoittaja jessehoo » 14.10.2009 0:20

Joo näkyy muutama noita olevan purettuna nettivaraosassa, sieltä kysyin muutamalta jos löytyis jos ei niin sitten sinne merkkiliikkeeseen. Mutta kiitos avusta!

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.10.2009 17:47

Ei ole kalliita marmorillakaan nuo. Varmaan viidenkympin paikkeilla yhteensä.

Kannattaa nyt vielä varmistaa mitä sinne kannattaa vaihtaa.

jessehoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2009 23:34

ViestiKirjoittaja jessehoo » 15.10.2009 0:35

Joo, tuo homma on suht selvä jo, mutta tänään tuli kevyt ongelma tuon kytkimen kanssa.
Elikkäs kytkin rupesi pikkuhiljaa tänään luistamaan koko ajan enemmän ja enemmän kunnes loppujen lopuksi auto ei enää liikkunut ollenkaan eteenpäin ja samalla poljin meni ihan tunnottomaksi.
Aikaisemmin kun poljinta painoi niin kuului sen moottorinpuolella olevan työsylinterin palautusjousen ääni, mutta nyt sitäkään ei enää kuulu.

Pistetäänkö uusi kytkin tulemaan jo vai voiko vika olla siinä työsylinterin palautusjousessa?

okeman
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2008 17:11

Lambdan lämmitys rele?

ViestiKirjoittaja okeman » 15.10.2009 21:02

Uusi lambda vaihdettu mutta vieläkin antaa vikakoodia. johtosarjaa tässä mittailtu ja kaikki muut tuntuu löytyvän paitsi lämmityksen yhteys. eli meneekö se releen kautta ja jos niin mistä sen löytää? (vr6 Colf 92)

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 15.10.2009 22:09

mitkä polttimot vr6 tosessa on :/ aattelin tilala xenonit :D onko jollakin suositella jotn pakettia melko edullisesti ??

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.10.2009 23:25

edullisia jälkiasennusxenoneja ei taida ollakaan :D

niin ja ne lampunpesurit on syytä löytyä puskurista xenoneja varten, harvassa gti:ssä, gt:ssä tai vr6:ssa niitä on

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 16.10.2009 11:22

tällasta ihmettelen:

olen viikko sitten ostanut vr6;sen. luin jonkusen sivua mutta en löytänyt mielestäni vastausta.

kone käy hyvin tyhjäkäynnille ja kiihdyttäessä mutta tasasella kaasulla ajaessa rupee nykii 2000 kiekan kohalla mikä vähenee kun kiekat nousee mutta nykii edelleen vähän mottoritei nopeuksissakin ku kiekat on vähä yli kolmee tonni...

mistä alkaa ettii vikaa???

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 16.10.2009 11:36

Perinteiset kuviot: Putsaa tyhjäkäyntimoottori ja etenkin kaasuläppäkotelo. Vaihda tulpat ja tulpanjohdot. Nuo ekax ja kattellaan siitä sit eteenpäin...
Viimeksi muokannut tpv, 19.10.2009 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 19.10.2009 10:55

^^
Itsellä vähän samantapainen ongelma, nyt mystisesti poistunut kokonaan..
Mutta vikakoodia löi tuo HALL anturi.

pasi89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.8.2009 14:12

Nokan asenttotunnistin

ViestiKirjoittaja pasi89 » 19.10.2009 17:45

Itse kysyin käyttöautolta nokan asentotunnistinta 94 vuoden vr6 golffiin ja ilmoittivat hinnaksi 250€ ja toinen hiukkasen erilaisempi 400€..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 20.10.2009 0:57

Mutta vikakoodia löi tuo HALL anturi.


Lyö aina jos auto ei ole käynnissä koodeja luettaessa.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 20.10.2009 11:00

nyt on putsattu imupuoli mutta jatkoi samanlaista nykimistä. nykimisen määrä riippuu moottorin lämmöstä ja ulkolämpötilasta niin ajattelin että voisko olla Lambda anturi sökö?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 20.10.2009 11:13

Ite menisin vaihtamaan ekax lämpötila-anturit, semmoset löytyy termostaattikopasta. Lambdaa ehkä vasta sen jälkeen...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 20.10.2009 14:28

Ja lambdan toimivuuden saa varmaan vaihtoa helpommin selville päästöistä?

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 21.10.2009 10:31

Osaako kukaan sanoa paljonko suurin piirtein maksaa uudet männät vr6:seen ? Wisecon satsi renkaineen maksaa US - partsilta noin 900 €. Onko halvempia vaihtoehtoja ? Mitkä ois hyvät tulpan johdot ?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 21.10.2009 10:53

Ensimmäiseen asiaan vastaa joku joka tietää asiasta jotain, toiseen sanoisin että mitkä vaan ikinä piuhat sinne hommaat niin ota aidot kuparijohdot! -Niillä hiiliviritelmillä ei tee mitään...

_TsX_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.10.2009 21:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja _TsX_ » 30.10.2009 1:25

Pastorix jos vielä on koneelle tarvetta multa löytyy ehjä moottori 92vm vr6:sta

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 12.11.2009 10:17

oisiko jollakin tiedossa jotn vr6 tosen valojen säätimen korjaus opasta tai kytkentä kaaviota tai mitä tahansa vinkkiä mistä lähteä selvittämään vikaa. säätimillä tarkotan niitä nostimia.

pimeällä ajaminen on aika syvältä kun valot on ala asennossa eikä nouse siitä ylemmäs :D

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 15.11.2009 21:33

^ Käy ruuvaamassa korkeudensäätöä umpioista väliaikaisesti ylemmäs?
Kato sulakkeet, tuleeko moottoreille virta, pelaako säädin?

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 20.11.2009 13:07

mistäs sitä vikaa nyt ettimään nykimiseen? elikkä kahen tonnin kohalla nykii välillä enemmän varsinkin kun kone on kylmä mutta välillä lämpimänäkin. Tulpat ja johdot vaihdettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja testerillä katottu että lamda ja lämpötilaanturit antaa oikeita arvoja. mistä vois jatkaa???

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 20.11.2009 16:41


larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 20.11.2009 19:47

muuten ihan hyvä veikkaus mutta itelläni on sen verran vanhempi että ei ole sähköistä sytkää vaan perinteinen vanhanmallin sytkä...

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 21.11.2009 11:47

Jakajan kansi ja pyörijä?

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 21.11.2009 18:53

kaverin verkussa oli ilmamäärä mittari menny pimeeksi,aiheutti välillä melkosta nykimistä.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 23.11.2009 14:33

otin uudestaan auki tyhjäkäynti moottorin ja ihmettelin läpän asentoa, pitääkö olla pieni rako vai läppä kokonaan kiinni (ilman sähköjä siis)

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 23.11.2009 16:48

Muistaakseni se on kyllä täysin kiinni irtonaisena ollessaan.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 23.11.2009 21:58

vihdoin ja viimein löyty vika! oti tänään tyhjäkäyntimoottorin auki uudestaan.
Tällä kertaa otin myös irti mustat letkut tyhjäkäyntimoottorista. Letkujen alta paljastu että tyhjäkäyntimoottorin läppä oli jostain syystä (ehkä kulunut) väärässä paikassa niin kun sen olisi pitänyt olla kiinni niin sinne parin millin rako, ruuvasin ruuvia niin että se oli kokonaan kiinni niin nyt toimii!!!

otheri
-
Viestit: 3
Liittynyt: 6.10.2009 23:26

ViestiKirjoittaja otheri » 3.12.2009 18:24

Hei.
Vaihdoin 1.8 cl golffin vr6 golffiin ja cl golffista jäi jomin korkeussäädettävä alustasarja ylimääräiseksi niin kysyisin että käykös tuo cl golffin alustasarja tuohon veeärrään?

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.12.2009 0:35

Tää on ihan mututietoa, mutta uskoisin että vr6 golf:ssa on keula sen verran painavampi, ettei alustasarja ainakaan toimi niinkuin pitäisi, vaikka muuten sopisikin.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 5.12.2009 19:33

aloin purkamaan vr6 putkea pois auton alta,niin voiko olla että putki ei tule ennen pois kun on taka akselin irroittanut??
tai tuleehan toi vanha ruosteinen putki pois väkivalloin,mutta sitten sen uuden putken laitto??

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 6.12.2009 14:40

Alkuperäinen putki on yhtä puuta välipöntöstä taakse. Uusiin tarvikeputkiin on tehty liitos taka-akselin ylityksen kohdalle.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 7.12.2009 18:32

mitä putkistoa porukalla on alla vr6:ssa?
kun toi alkuperäinen putki on tiensä päässä,niin uutta tarvis laittaa alle.
onko olemassa ns.hyvää ja halpaa putkea tohon?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 8.12.2009 19:34

mitä putkistoa porukalla on alla vr6:ssa?

Ex:sääni laitoin Marteliuksen cat- back putken. Ei valittamista muusta, kuin "kissan" ja putkiston välikappaleesta jonka joutui lyhentämään.
Halpa ja hyvä: osta kaksi ;)

BL4ST
-
Viestit: 73
Liittynyt: 1.4.2005 13:44

ViestiKirjoittaja BL4ST » 20.12.2009 2:30

Noniin selasin about kaikki sivut läpi ja jotain jäi ehkä käteenkin.... mutta laitetaan nyt tähän.
Eli auto veti pienet herneet nenään pakkasesta ja jäähdytin nesteet sellaseks hileeks....joo hinasin talliin lämppäriä konehuoneeseen sitten kun sain nesteet taas oikeaan olo muotoon niin vanhat pois ja uudet tilalle...... joo no auto käymään näin poispäin mutta sitte, kierroksia kun antaa kaikki ihan ''ok'' sisälle tulee lämmintä ja letkut on suht kovia että khyyl se siellä vissiin kiertää mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä niin sisälle tulee vaan ihan haaleeta vettä ja letkut menee pehmeiksi??? eli ei siis vissiin ihan kierrä niinku pitäs........

Noh nyt sitten kun lueskelin täältä ja päättelin että oisko se sitte vesipumppu paskana?? vai mistköhän mahtaa olla kyse.. niin ja alavesiletku syyläriltä oli ihan kylmä???

Niin ja nyt kun näitä ominaisuuksia on alettu latomaan niin kartiosuodattimen jälkeen siinä putkessa on pieni boksi mistä tuntuis tulevan pientä ''nakutusta'' tää ominaisuus on ollu jo kauan kun ei oo tuntunu haittaavan mitenkään ajoa käyntiä yms.

niin ja autoon on tehty jakopää remppa,hihnat,kiristimet,v.pumppu,kytkit siinä samalla niin n.20tkm sitten

Kiitos jos joku osaa/viitsii vastata muutenkin kuin että...''käytä search nappia...''

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 20.12.2009 11:48

Tohon lämmönsaantiin sisälle auttaa kun vaihtaa kiertovesipumpun. Konehuoneessa edestä katsoen hippasen keskilinjan oikealla puolella oleva nyrkin kokonen "möntti"... :) Se kierrättää nestettä tehokkaammin järjestelmän läpi ja noi tuppaa olemaan vanhemmiten vuosien käytön päästä jopa ihan jumissa.
Toki vesipumppukin voi olla hajalla, mutta se kyllä ääntäänee jos on kaputt...
Lopuista asioista kertonee viisaammat...

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 20.12.2009 13:54

Vaihdoin cl golffin vr6 golffiin ja cl golffista jäi jomin korkeussäädettävä alustasarja ylimääräiseksi niin kysyisin että käykös tuo cl golffin alustasarja tuohon veeärrään?


Itselläni myös vastaava tilanne, jomi jäi pyörimään talliin.. Kiinnikkeethän on samat mutta etupäässä painoa se parisataa kiloa lisää.. Kyllä se sinne paikalleen luulisi menevän muttamutta?

BL4ST
-
Viestit: 73
Liittynyt: 1.4.2005 13:44

ViestiKirjoittaja BL4ST » 29.12.2009 15:52

mites toi kiertovesipumppu kun otin irti ja ei siinä oikeen muutaa oo kun että kun sitä pyörittää niin pitää pahaa ääntä ei oikeen pyöri kunnolla virtaa sille en oikeen saanu annettu kun on niin vittumainen tua liitin mutta, onko tietoa kuinka kallis osa mahtaa olla kysessä?

joku viksu tuttu tosa meinas että ois vesi pumpusta siivet menny paskaks kun on päässy neste meneen hileeks ja on yrittäny pyöriä, ja näin ollen kun kone on tyhjä käynnillä vesi ei kierrä kunnolla mutta kun antaa kierroksia niin pumppu väkisin kierttää vettä?

Mut jos nyt ajattelee niin kyllähän ne siiven palasetkin pakko jossain ois olla jos ne ovat mennee poikki ja pitäs siis varmaan jonkun näköstä kolinaa

juqeazo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.12.2009 13:04

Putkisto kysymys

ViestiKirjoittaja juqeazo » 2.1.2010 13:32

Nyt on sellanen tilanne että vr6 golffin putkisto menossa vaihtoon kun vanha on vähän lahoomis pisteessä ja uutta tarvis tilalle. Vapaammin virtaava malli olis mielessä.
Mikähän olis sellanen isompi putkisto joka ei pitäis ihan hirveetä meteliä vaan "murisis" nätisti?

V-R
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 15:27

ViestiKirjoittaja V-R » 9.1.2010 15:46

Mikäköhän tuli 94 vr6 passattin kun ei lähde käymään? Kipinä on hyvä ja bensanpaineet hyvät.. suuttimet eivät ilmeisesti aukee koska kaikki tulpat on kuivia. Onkos suuttimille esim joku oma vastus tai rele jossain? vai boxi vikaako tarjotaan? kahlasin kaikki 26 sivua täälä läpi enkä mielestäni löytänyt tähän sopivia vikadiagnooseja.. Kaikki vinkit tervettulleita.
Jos toi moottorin ohjaus boxi kypsyy esim maavian takia niin onko niitä pystytty korjaamaan kotikonstein(siis semmonen henkilö joka on ennenkin korjannu semmosia)?

DaMendez
-
Viestit: 50
Liittynyt: 8.12.2009 13:50

ViestiKirjoittaja DaMendez » 10.1.2010 16:25

osaisko joku vähä selventää asiaa semmosesta, ku vr6 näyttää ulkolämpötilan siinä ajotietokoneesa. Mulla ku yrittää kattoo mitä lämpötila olis, ni se hyppää vaa sen kohan yli, eli se jää väliin siinä ajotietokoneessa. elikkä ku kattoo niitä juttuja siin tietokoneessa niin ton öljynlämpötilan jälkeen hyppää suoraan takas alkuun eli kelloon. Onko toi ulkolämpötila joku lisävaruste mitä mulla ei nyt satu olemaan vai onko se vaan paskana mulla. Jos on rikki ni meneekö ihan anturin vaihdolla, vai mitä pitäs tehä?

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 10.1.2010 16:58

^ Todennäköisesti sulla on joko anturi sökö, tai sitä ei ole ollenkaan. Muistaakseni löytyy etupuskurista vänkärin puolen ilmanottoaukosta.

Liittimen päät kun laittaa yhteen, niin pitäisi näyttää lämpötilana ääretöntä.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 10.1.2010 22:39

Jos sulla on Climatronic, eli automaatti-ilmastointi, niin ulkolämpötilan näkee sen näytöstä, eikä sitä silloin pidäkkään nähdä ajotietokoneesta.
Jos taas ei ole, niin anturi on todennäköisesti rikki, tai liittimessä likaa / kosketushäiriö. Anturi löytyy juurikin Juhin kertomasta paikasta.

V-R: Onko se temppuillu aikasemmin käynnistettäessä, vai nytkö yhtäkkiä ei lähdekkään käytiin?

V-R
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 15:27

ViestiKirjoittaja V-R » 11.1.2010 8:45

aina on käyntiin lähtenyt.. 200km:n ajon jälkeen sammutettiin pihaan ja puolituntia myöhemmin ei enää käynnistynyt.. eikä sen koommin.. Ruiskuboxinkin avasin muttei sielä ainakaan mitään selkeetä vikaa näkyny.. esim että olis joku osa kuumennu ja sulanu.. melko mystinen on kun kaikki muu normaalia paitsi että bensa ei pääse sylinteriin asti..

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 11.1.2010 8:59

Polttoainepumpun rele tai jopa itse pumppu paskana... Lähtisin tota ekaa tarjoomaan alkuun...

V-R
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 15:27

ViestiKirjoittaja V-R » 11.1.2010 9:25

No jos rele ohjaa myös suuttimet niin sitten vois olla.. pumppu testattiin kyllä puristamalla paluuletku tongeilla starttauksen aikana ja kyllä se letku pullistu kivikovaks ennenkun yskäs liittimenvälistä bensaa.. :).

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 11.1.2010 23:58

Ootko Vikakoodeja lukenu? Niistä nyt ensin lähtisin liikenteeseen.

Temeko
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.5.2008 16:51

ViestiKirjoittaja Temeko » 12.1.2010 17:34

Elikkä millainen työ on vaihtaa tuo kampiakselin asento tunnistin -93 mallin vr6 golffiin..? Ja mistä päin siihen pääsisi hyvin käsiksi..?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

imupuoli

ViestiKirjoittaja Masto3 » 13.1.2010 22:36

Veerassa imupuolelta on rikki venttiilikopan huohotinputki joka menee ainakin jonkun anturin kautta imukanavaan pariakin eri reittiä. Mikä virka tuolla putkella/anturilla on? Öljyä ainakin näyttää menneen imukanavaan.. Ilmeisesti koko ilmanputsarin ja ilmaläpän väli myydään vain samassa paketissa? vagcatin varaosakoodi 3A0129615

EDIT - Itse itselleni vastaten, Olisko tuo "anturi" vastus joka pitää huohottimen sulana talvella..
Viimeksi muokannut Masto3, 14.1.2010 7:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.1.2010 6:35

Huohotusjärjestelmän osia ne on. Jos se on poikki, niin imee ilmaa ohi sieltä ja sotkee seoksia. Itsellä on kanssa poikki yhdestä kohti.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 15.1.2010 15:32

se on lämmitysvastus

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 17.1.2010 15:52

Veerassa imupuolelta on rikki venttiilikopan huohotinputki joka menee ainakin jonkun anturin kautta imukanavaan pariakin eri reittiä. Mikä virka tuolla putkella/anturilla on? Öljyä ainakin näyttää menneen imukanavaan.. Ilmeisesti koko ilmanputsarin ja ilmaläpän väli myydään vain samassa paketissa? vagcatin varaosakoodi 3A0129615


Itellä kans on rikki, heti kopan jälkeen, ennen anturia. Korjasin "sialla". Ei kovin hyvä. :-(
Laakkoselta kysyin, ja tosiaan myydään koko imupuolen pakettina, hinta n.260e
Mitäs tapahtuu jos anturin unohtaa ja laittaa "vaparin" tilalle?
Isojenpoikien tuningi autoissakin nähnyt ;-)

V-R
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 15:27

ViestiKirjoittaja V-R » 17.1.2010 18:02

Kuinka ihmeessä bensapumppu lähtee irti tuolta tankista?? piti vaihtaa mittarin anturi mutta en kyllä näe siinä pumpussa mitään selkeetä kiinnitystä enkä viittiny hirveesti väkivalloin repiäkkään..

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 17.1.2010 19:00

Itellä kans on rikki, heti kopan jälkeen, ennen anturia. Korjasin "sialla". Ei kovin hyvä. :-(
Laakkoselta kysyin, ja tosiaan myydään koko imupuolen pakettina, hinta n.260e
Mitäs tapahtuu jos anturin unohtaa ja laittaa "vaparin" tilalle?
Isojenpoikien tuningi autoissakin nähnyt ;-)


vagcatin mukaan se myydään samassa paketissa koko ison ilmaletkumutkan kanssa, ja vagcatin hinta vähän päälle 100e. Tutkailin tota omaa osaa ja siellä näyttää olevan myös jokin läppä sisällä ettei painetta mene kanteen päin mut toi oma läppä näyttää olevan pahasti mutkalla että tuskin ajaa enää alkuperäistä asiaansa. Täytyy tutkailla projekteja mitä ovat niissä tuolle tehneet..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 17.1.2010 19:54

^Vagcatin hinnat on saksan hinnat ja neki taitaa olla arvioita. Polttoainepumppu lähtee kääntämällä vastapäivään irti, ehkä piti painaa sitä vähän samalla kun kääntää.

V-R
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 15:27

ViestiKirjoittaja V-R » 17.1.2010 20:41

Kiitos nopeasta neuvosta!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 17.1.2010 20:54

Veerassa imupuolelta on rikki venttiilikopan huohotinputki joka menee ainakin jonkun anturin kautta imukanavaan pariakin eri reittiä. Mikä virka tuolla putkella/anturilla on? Öljyä ainakin näyttää menneen imukanavaan.. Ilmeisesti koko ilmanputsarin ja ilmaläpän väli myydään vain samassa paketissa? vagcatin varaosakoodi 3A0129615


En nyt saa kunnolla päähän mitä tarkoitatte, kun en autoa enää omista, mutta hinnan puolesta kuulostaa samalta minkä itse uusin aikoinaan.
Siis semmonen sormen paksuinen letku häkkyrä missä semmonen ufon mallinen palikka välissä?
Jos on tommonen niin sen pelkän osan ilman imuputkea sai FORDIN tiskiltä ja hinta oli alle 30€
Jahka kotio pääsen niin voin katsoa jos löytyy toi varaosanumero vielä jostain.

tieros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.1.2010 1:55

ViestiKirjoittaja tieros » 19.1.2010 2:21

mikähän mahtaa olla veerassa vikana, kun kylmänä ei lähe kunnolla käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset on 2000rmp, sitten kun on ajanut vähän aikaa niin kierrokset tippuu noin 600?? kulutuskin on aika roima kylä ajossa menee 12 - 15 l satasel ja maantiel 10 - 12 l satasel mikähän mahtaa olla siinä vikana? serkku pojalla on ollu kans veera ja se sano että nyt ei ole kaikki kohillaan kun ei lähe kunnolla käyntiin ja syö noin paljon! Tänään vaihoin uudet tulpat ja joku aika sitten olen vaihtanut uuden lämpötila anturin entinen oli keltainen ja uusi oli mustan värinen voikohan siinä olla vika?? tulpat oli Berun Ultra-X?

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 19.1.2010 11:03

mikähän mahtaa olla veerassa vikana, kun kylmänä ei lähe kunnolla käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset on 2000rmp, sitten kun on ajanut vähän aikaa niin kierrokset tippuu noin 600?? kulutuskin on aika roima kylä ajossa menee 12 - 15 l satasel ja maantiel 10 - 12 l satasel mikähän mahtaa olla siinä vikana?...............


Kuulostais, että vika vois olla siinä sinisessä lämpöanturissa. Ainakin itsellä se aiheutti samankaltaisia vaivoja.

Sitten vähän omia kysymyksiä:
1. Auto on ollut talvisäilytyksessä lämpimässä tallissa. Ja nyt huomasin kun sitä olen käynyt käyttämässä, että putkesta on tullut vähän jotain nestettä kun on lämmintä konetta polkaissut, ja pakokaasu tuoksuu hieman oudolle. Ja kun sitten sammuttaa kuuman koneen, niin putki savuaa vielä jonkun verran. Ja savuttaa muutenkin käydessä hieman. vikako?

2. Tuli huomattua tuossa syksyllä, että lämmöt eivät nouse 90 muuta kuin esim. liikennevaloissa seistessä. ajossa n. 70-80. Viittaako tämä termostaatti vikaan? ja jos viiittaa, niin oletteko käyttäny orig. 80 asteen termaria vai esim. 87 tarvike termaria? kun 87 asteista ei taida alkuperäisenä saada? :o

JohnnyBee
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.3.2008 12:19

Letkuja

ViestiKirjoittaja JohnnyBee » 19.1.2010 23:36

Minulla muovikassillen vr6 vesiletkuja....kysele jos tarvis yv;llä

tieros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.1.2010 1:55

ViestiKirjoittaja tieros » 20.1.2010 23:06

mutta voisko vika olla siinä kenties siinä ku se uus lämpötila anturi ei ollut saman värinen kuin edellinen? vanha oli keltainen ja uusi musta?? entä miten vois korjata vian ku veera on alkanu nakuttaa varsinki silloin ku kiekat tippuu 600rmp? näillä näkymin kun kuuntelin niin nakutus kuuluis hanttarin puolelta venttiileistä ja kuuluuko virran jakajan piettää rohina/rahina ääntä onko pyörijä P*skana?

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 23.1.2010 22:21

Se keltainen lämpötila-anturi on ainoastaan mittariston lämpömittarille. Sininen anturi sen keltasen anturin vieressä on moottorinohjauksen lämpötila-anturi. Itsekkin veikkaisin vian olevan siinä sinisessä anturissa.

Nakutukseen en osaa sanoa mitään muutakun että jos oljynpinta on matalalla niin hydraulinostajat nakuttaa helposti matalilla kierroksilla, kun antaa hieman enemmän kierroksia niin katoaa. Voi myös olla viallinen nostaja, itse juuri vaihdoin nostajat omaani ja yksi nostajista oli täysin jumissa. Myöskin viallinen lämpötila-anturi voi aiheuttaa sen, että ennakot menee pieleen ja nakuttaa sentakia

Oletko varma että rohina/rahina kuuluu pyörijästä eikä esim. ylemmästä jakoketjun laahaimesta?

BL4ST
-
Viestit: 73
Liittynyt: 1.4.2005 13:44

ViestiKirjoittaja BL4ST » 23.1.2010 22:55

Joo noni sama paska jatkuu...... eli
sisälle tulee lämmintä kun kierroksia on yli 2000/ eberi on päällä
Kun kierrokset laskee puhallus heikkenee ja lämpö laskee
aattelin vaihtaa kiertovesipumpun toiseen noh, pumpun piuhoille tulee virtaa kun kääntää avaimesta mutta 2 eri pumppua kokeiltiin niin ei tapahu mitään, noh otettiin suoraan akulta virtaa eikä pumpuista kumpikaan pyöri, ja toinen on ainaki aikasemminn todettu ehjäksi.

alkuperänen pumppu pyöri sillon tällön tossa joku aika sitten, mutta eikö se pitäs käydä koko ajan ku virrat on päällä, koska niihin piuhoihinkin tuli virta heti?

Noh googlettilin jotain juttuja kiertovesipumpuista ja toisen saksalaisen automerkin foorumilla joku oli kirjoittanut aivan saman laisesta viesta, eli ei tule lämmintä muuta kuin kierkkosia nostamalla.
Siellä oli sitten jotain juttua automaatti-ilmastoinnista eli siis kun mullakin on climatronickki
Että voiskohan se jotenkin olla sökö niinpaljon että vaikuttais noin? Climartonic vilkkuu kun virrat pistää päälle, eikö se siis kerro että jokin vika on? vikakoodeja en oo luetuttanu, mutta joku kerto että kun ei ole ilmastoinnissa kylnä ainetta niin vilkuttaa tollain ja mulla ei sitä ole koska sen joutus sillon tyhjäntää kun vaihdoin kennoa ja niin pois päin.

Mutta kuinka se selittäis taas sen pumppu ei toiminu vaikka anto irto akusta suoraan virtaa????

Nyt en keksi enää mikä vika on, en laittanu kierto vesipumppua takasi vaan liitin putket toisiinsa ja sama vika jatkui.......

Kiitos jos joku osaa enää auttaa

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.1.2010 11:37

Vieläkin etsin vastauksia noihin pari postia yllä oleviin kysymyksiin. Olisikohan jollakin heittää kuvia Veeran oven sisältä, sähköikkunallisesta mielellään. :) Ja kaikki purkuohjeet ovipahvien irroittamisesta voi myös kertoa. (nahkasisusta)

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 25.1.2010 13:42

Vieläkin etsin vastauksia noihin pari postia yllä oleviin kysymyksiin. Olisikohan jollakin heittää kuvia Veeran oven sisältä, sähköikkunallisesta mielellään. :) Ja kaikki purkuohjeet ovipahvien irroittamisesta voi myös kertoa. (nahkasisusta)

1. Jos savu on mustaa niin voisi olla että öljyä palaa mukana?

2. Jos lämöt ei nouse niin termarissa vika. Kiertää vedet turhan vikkelään. Tai sitten lämpöanturi sökö -> tuuletin pyörii kokoajan.

Overall, jos ajat pitkään viallisella termarilla -> kylmällä koneella niin öljyt ei lämpene riittävästi ja vettä kondensoituu öljykorkkiin -> öljykorkissa on vaaleaa "vaahtoa" joka voi myös johtaa öljyn palamiseen ja outoon hajuun.

Oven purkamisesta, eikö vagcatista löydy riittävän hyvää kuvaa? Purkuohjeita en osaa antaa kun en omaani ole vielä koskaan avannut..

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.1.2010 14:28

1. Jos savu on mustaa niin voisi olla että öljyä palaa mukana?

2. Jos lämöt ei nouse niin termarissa vika. Kiertää vedet turhan vikkelään. Tai sitten lämpöanturi sökö -> tuuletin pyörii kokoajan.

Overall, jos ajat pitkään viallisella termarilla -> kylmällä koneella niin öljyt ei lämpene riittävästi ja vettä kondensoituu öljykorkkiin -> öljykorkissa on vaaleaa "vaahtoa" joka voi myös johtaa öljyn palamiseen ja outoon hajuun.

Oven purkamisesta, eikö vagcatista löydy riittävän hyvää kuvaa? Purkuohjeita en osaa antaa kun en omaani ole vielä koskaan avannut..


1. Savu ei ole kyllä mustaa. Vaan semmoista ihan normaalin pakokaasun väristä, eli semmosta harmahtavaa. Jotain nestettä kyllä tuli kun polkas kaasua hieman rajummin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. (vettä?)

2.Toi teoria kyllä on ihan järkevän kuulonen. Mites nuista termareista, kun niitä ei oo alkup. ilmeisesti ku 80 asteista, niin laitanko semmosen. Vaiko sitten 87 asteisen tarviketermarin joka on kuulemma pelannut jopa paremmin kuin alkuperäinen. (?!) Ja tuuletinkaan ei pyöri kyllä kokoajan.

Hieman heikkoja oli vagcatin kuvat, semmonen käytännön kuva ois ihan jees. Mutta pitää jatkaa sen osin etsintöjä vielä :) Tohon termarikysymykseen kun joku vielä osais vastauksen antaa.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 25.1.2010 15:09

ihmettelin tässä että pitäiskö mulla olla kans sellanen läppä systeemi siell imus ku ei oo... on vaan joku liitin mihin tulee piuha. vuosimalli on -92

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 25.1.2010 17:46

Ovipahvi on helppo irrottaa. Sähköikkunoiden painikepaneeli on klipsuilla kiinni ja lähtee ruuvarilla avustaen irti ja siitä sitten irottaa johdot. Sen alta paljastuu 2 ruuvia. Sitten sivupeilin kohdalta se kolmio lähtee kansssa ihan vetämällä pois. En tiedä onko se tarpeellinen irrottaa, mutta olen aina itse irrottanut sen. Lukkonuppi lähtee pyörittämällä irti. Sen jälkeen ovipahvi lähtee vetämällä irti nastoista. Älä kumminkaan riuhtase hullun lailla ja äläkä vedä heti kauas ovesta, että saat pujotettua sähköIkkunoiden näppäinten johdot paneelin aukosta läpi. Niin ja tietysti kuskinpuolella on sähköpeilien näppäinten johdot. Toivottavasti en unohtanu mitään.

http://tuke.kuvat.fi/kuvat/IMG_2764.jpg/full

henkkasavosta
-
Viestit: 319
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 25.1.2010 20:41

Tuota peilikolmiota ei ole ainakaan veivi-ikkunallisessa pakko ottaa irti. Yleensä se särkyy irrottaessa.

Ovipahvia kannattaa raottaa yläreunasta alkaen, kunhan ensin on avannut muistaakseni 6 torxia pahvin sivusta irti. Tiiviste jää oveen kiinni, pahvi on tiivisteen alla. Alareunassa on muovikynnet, joiden rakenne selviää, kun pahvi on kädessä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.1.2010 21:59

Yleensä noissa sähköikkunoissa, vaijerissa oleva metallimötikkä menee ikkunanostimessa olevesta muovista läpi. Sen voi korjate nippusiteillä yms patenteilla.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.1.2010 23:18

Kiitoksia paljon vinkeistä, eiköhän noilla pahvit irtoa! :) Miten nuo ton ikkunannostimen vaijerit tuolla menee, ja oikeestaan koko koneisto. Kun oli entinen omistaja irroittanut vänkärin takaovesta koko mekanismin, kun kuulemma jotain häikkää siinä. :O

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 26.1.2010 10:48

Johan vr myrkyn lykkäs eilen. Eihän se kehannut kun 2kk mulla olemaankaan.
Eli tyhjäkäynti on sen 1600-2000rpm, nykii ajossa ja vedot hävyksissä. Sain eilen kummiskin 20km himaan ajettua. Tämä alkoi yhtäkkiä valoissa seisoessa.
Tänään illalla pääsee vikakoodit lukemaan jos se jotain sanoisi. Kaveri puhui että imuvuoto jossain? Olisko kellään mtn neuvoa mistä lähteä etsimään?

-Edit
Eipä näyttänyt mtn uusia vikakoodeja.. Tyhjäkäynti"moottori" irroitettiin eilen ja tänään pitäis se putsailla jos jotain auttaisi. Huomattiin myös että jokin letku on tiputtanut jotain nestettä vaihdelaatikonpäällä, pitää ottaa kuva vielä niin saa selville mikä letku kyseessä..
Viimeksi muokannut Elementti, 27.1.2010 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 26.1.2010 23:03

Pientä lisäystä tuohon pakukaasuhommaan, niin kävin tuossa tallilla käyttämässä autoa. Ja huomasin, että pakoputki on ihan mustana sen jälkeen sisältä. semmosta mustaa töhnää (nokea tjsp?) kun sormella pyyhkäsee. Ja tuntuu että putkikin kuumana kävis kun vaikka koneen sammuttaa, niin silti savu nousee vielä putkista. Onkos toi nyt ihan normaalia, vai käykö toi nyt liian rikkaalla vai? :o

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 27.1.2010 23:36

Itselleni vastaten ja jos muilla vastaavia:

Tyhjäkäyntimoottoriin kun iski silikonia ja vähän purskutteli niin tuli pikimustaa paskaa ulos, tämä pariin otteeseen niin johan neste alkoi läpikuultaa. Nyt illalla iskin takaisin ja taas toimii :) Tuli tehtyä oikee 100km tiksimunkki testimielessä :)

DaMendez
-
Viestit: 50
Liittynyt: 8.12.2009 13:50

ViestiKirjoittaja DaMendez » 28.1.2010 9:39

Elementti korjaus toho sun viestii se oli semmosta vähä tujumpaa liukkarii. ei silikonia. sehä olis menny umpee kokolaite jos sinne olis silkkarii tuupannu. ja sit ei olis enää toiminu ollenkaa.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 28.1.2010 11:08

Missäs tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee? :) vois ihan mielenkiinnosta kokeilla!

DaMendez
-
Viestit: 50
Liittynyt: 8.12.2009 13:50

ViestiKirjoittaja DaMendez » 28.1.2010 13:31

Tyhjäköyntimoottori sijaitesee imusarjan suojamuovin alla (se joka on siinä pakosarjan yläpuolella). Tyhjäkäynti moottorissa on kiinni kaks letkua, ja sähköjöhtöliitin. Ne vaan irti, jonka jälkeen tyhjäkäyntimoottori lähtee työntämällä irti. Työnnetään vaihdelaatikkoa kohti.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 28.1.2010 14:02

Mites oisko ihan perus CRC hyvä aine tohon puhdistus hommaan?

DaMendez
-
Viestit: 50
Liittynyt: 8.12.2009 13:50

ViestiKirjoittaja DaMendez » 28.1.2010 15:12

Siis ihan joku perus lian poisto/irrotus aine. Ite käytin liuotusainetta, ja kyllä sai lika kyytiä. Kyllä kai se tolla CRC:lki menee, mut en oo iha varma et mite tehokkaasti.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 28.1.2010 16:30

Ookkei. :) minkäs merkkinen aine sulla oli käytössä? Annoitko kuivaa sen jonku aikaa sen jälkeen vai läimäsitkö samantien kiinni autoon? :o

DaMendez
-
Viestit: 50
Liittynyt: 8.12.2009 13:50

ViestiKirjoittaja DaMendez » 28.1.2010 17:47

Ei kyllä yhtää muista merkkiä. Töissä putsasin, ni ei nyt muista mikä merkkistä ainetta siel oli. Puol päivää oli kuivamas. Et aamul putsasin, ja iltapäiväl iskettii kii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa