passat vr6 ongelmia..
Valvoja: ffp jäsenet
passat vr6 ongelmia..
1991 vr6 passat. 202tkm manuaali
Välillä lähtee kulkemaan alhaalta hyvin, mutta yläkierroksilla ei oikein kulje. 2-vaihde vielä jotenkin, mutta 3:lla ei enään. Satunnaisesti hyökkää, mutta puutuu mennessään.
Kiihdyttäessä kuuluu toisinaan sellaista abs-maista ääntä mittaristolta..? ihan kuin ritinää mutta ei kuitenkaan. Sähkö ei haise. 4-kertaa viikon sisällä startannut, mutta pyöräyttää konetta kerran ja jää siihen.. Toisella startilla lähtee. Autohan siis ollut meillä alle kolme viikkoa. Ei mitään virityksiä - paitsi edellisen omistajan vaihtama 4-koneen mittaristo. ***tana.
Keskuslukko pimeni myös tänään. Onko hajua kun mitään ei tapahdu, avaimesta kääntäessä?
Kokeilin toisella ilmillä, ei vaikutusta tai sitten molemmat rikki.
Välillä lähtee kulkemaan alhaalta hyvin, mutta yläkierroksilla ei oikein kulje. 2-vaihde vielä jotenkin, mutta 3:lla ei enään. Satunnaisesti hyökkää, mutta puutuu mennessään.
Kiihdyttäessä kuuluu toisinaan sellaista abs-maista ääntä mittaristolta..? ihan kuin ritinää mutta ei kuitenkaan. Sähkö ei haise. 4-kertaa viikon sisällä startannut, mutta pyöräyttää konetta kerran ja jää siihen.. Toisella startilla lähtee. Autohan siis ollut meillä alle kolme viikkoa. Ei mitään virityksiä - paitsi edellisen omistajan vaihtama 4-koneen mittaristo. ***tana.
Keskuslukko pimeni myös tänään. Onko hajua kun mitään ei tapahdu, avaimesta kääntäessä?
Kokeilin toisella ilmillä, ei vaikutusta tai sitten molemmat rikki.
Jos keskuslukkoa käytettäessä kuuluu sihinää, niin joku alipaineletkuista on irti/rikki. Jos ei oo tosta kiinni, ni otappas kontissa oikeella oleva pumppu irti, ota se pumppu pois siitä suojakumeksestaan ja vilase sinne pumpun pohjaan. Jos on jälkiä palamisesta niin... Niillä kun on taipumusta ottaa kontiin päässyttä vettä sinne kumeksen sisään ja siitä se kulkeutuu pumpun pohjassa olevaan piirilevyyn.
Starttauksesta: Vois olla ongelmana se niin tuttu lämpötila-anturi... Tai bensapumppu vetelee viimeisiään -tai sen rele.
Puutumiseen vois tarjota montaakin kohtaa: Katti tukossa? Hall-anturi? Maf?... Viisaammat jatkakoot...
Starttauksesta: Vois olla ongelmana se niin tuttu lämpötila-anturi... Tai bensapumppu vetelee viimeisiään -tai sen rele.
Puutumiseen vois tarjota montaakin kohtaa: Katti tukossa? Hall-anturi? Maf?... Viisaammat jatkakoot...
Viittais tuo kulkemis puolen ongelma / käynnistys ongelma bensapumppuun. Itselläni reistaili bensapumppu kunnolla autosta jostain kumman syystä, hajos kolme kertaa. Loppujen lopuksi asensin autoon polttoaineen painemittarin että voin seurata pumppua. Tosiaan tässä oli se kiintoise seikka että 1 kiihty ok, kakkonenkin vielä mutta kolmenen hyytyy juurikin korkeilla kierroksilla, tuntuu tukkoiselta. Tämän episodin aikana kun vilkuilee polttoaineen painetta niin laskee 1,5 - 2,5 bar tuntumaan sahaamaan, norm paine 4 bar kiihdyttäessä.
Kiitos vinkeistä.
Vikakoodit luettiin Benecarsilla, kiitos avusta ja JOUSTAVISTA aukiolo ajoista.
-Nopeustunnistin (siinä koneen edessä, putsattu)
-lambda (uusi, käytetty vaihdettu)
-keskuslukko lopetti vinoilun ihan itsekseen, vika ehkä polttoaineluukun mekaniikassa. Luulisin sen jääneen jumiin, kun jotenkin hassussa asennossa.
-Mutta.... 1vaihde ~40km 2vaihde ~80km 3vaihde ~100km jne. Eli yläkierrosten häviö aivan käsittämätön. 200 passat ottaa tällä hetkellä korkeintaan vapaapudotuksessa lentokoneesta. Paikallaan kierrokset tappia vasten 1,5 sekunttia --> kaasu ylös. Käy ehkä viidellä ja röpeltää. Kaasu pohjassa vaihteella, vaikka kolmosella --> imuääni kuuluu selkeämmin ja kierrokset nousevat hitaasti. Jos poljinta hieman nostaa, tuntuisi menevän paremmin. Vieläkö arvon raati veikkaisi siis b-paineita tai lämpöanturia? b-filtteriä?
Kokeiltu:
-uusi lambda
-toinen ilmi
-uudet tulpanjohdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä terveen oloiset
-pakokaasupäästöjen mukaan kaikki arvot ****illaan, ainoastaan hc laski hieman kierroksilla. Käy kuulemma rikkaalla, huomenna tosin saadaan vasta lanbdan vaihdon jälkeiset arvot.
Vikakoodit luettiin Benecarsilla, kiitos avusta ja JOUSTAVISTA aukiolo ajoista.
-Nopeustunnistin (siinä koneen edessä, putsattu)
-lambda (uusi, käytetty vaihdettu)
-keskuslukko lopetti vinoilun ihan itsekseen, vika ehkä polttoaineluukun mekaniikassa. Luulisin sen jääneen jumiin, kun jotenkin hassussa asennossa.
-Mutta.... 1vaihde ~40km 2vaihde ~80km 3vaihde ~100km jne. Eli yläkierrosten häviö aivan käsittämätön. 200 passat ottaa tällä hetkellä korkeintaan vapaapudotuksessa lentokoneesta. Paikallaan kierrokset tappia vasten 1,5 sekunttia --> kaasu ylös. Käy ehkä viidellä ja röpeltää. Kaasu pohjassa vaihteella, vaikka kolmosella --> imuääni kuuluu selkeämmin ja kierrokset nousevat hitaasti. Jos poljinta hieman nostaa, tuntuisi menevän paremmin. Vieläkö arvon raati veikkaisi siis b-paineita tai lämpöanturia? b-filtteriä?
Kokeiltu:
-uusi lambda
-toinen ilmi
-uudet tulpanjohdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä terveen oloiset
-pakokaasupäästöjen mukaan kaikki arvot ****illaan, ainoastaan hc laski hieman kierroksilla. Käy kuulemma rikkaalla, huomenna tosin saadaan vasta lanbdan vaihdon jälkeiset arvot.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Polttoainesuodatin?
Lainaan itse itseltäni :D
Kyllähän tuo kuulostaa polttoainepulalta ja jos tuon suodattimen iästä ei ole tietoa niin ei kai se alle kympin investointi niin kauhea ole.
nimim. VR6 Golf+ pa*kainen suodatin lopulta huiput ~70km/t :D
(Edit)
Entäs se polttoaineen paineensäädin siinä imusarjan päässä?
Omassa entisessäni oli se letku hapantunut melko huonoksi.
(/Edit)
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 8.2.2009 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaahans. Suodatin vaihdettu ei vaikutusta. Se letku paineensäätimeltä lyhennetty ja takaisin paikoilleen. Ei mainittavia vaikutuksia.
-Vauhdilla ei ole väliä, jos kytkin pohjassa polkaisee kierrokset rajoittajaan --> auto sammuu. Paikallaan tätä ei tapahdu. Nykimistä havaittavissa ja selkeästi töksähtelevää käymistä, lähinnä kaasua painaessa tai nostaessa. Kuvaillaan vaikka koneen käytöstä sellaiseksi on tai off. Vaihteilla kone EI kierrä enään rajoittimelle asti, oli vaihde mikä tahansa.
-keskuslukko toimii edelleen.
-autossa on luistonesto, vaikka ohjekirjat eivät sitä tunnista.
-Vauhdilla ei ole väliä, jos kytkin pohjassa polkaisee kierrokset rajoittajaan --> auto sammuu. Paikallaan tätä ei tapahdu. Nykimistä havaittavissa ja selkeästi töksähtelevää käymistä, lähinnä kaasua painaessa tai nostaessa. Kuvaillaan vaikka koneen käytöstä sellaiseksi on tai off. Vaihteilla kone EI kierrä enään rajoittimelle asti, oli vaihde mikä tahansa.
-keskuslukko toimii edelleen.
-autossa on luistonesto, vaikka ohjekirjat eivät sitä tunnista.
Voisiko:
-virtalukonpohja (välillä pyöräyttää startatessa konetta kerran, mutta loppuu siihen)
(jossain luin esiintyvän myös heikkoa kipinääkin)
-Helvetin iso alipainevuoto?
-imusarjassa jotain muuta?
-kulkee 4-tonniin kohtuullisesti, mutta sitten lakkaa kiihtymästä-ei kierrä edes 4200. Jos käyttää vauhdissa kaasun pohjassa (vapaalla) ei sammu enään aina, mutta alkaa röpeltäen käydä tyhjää..
-Tänään oli boschin iso testeri kiinni -
-tarjosi 3-ABS vikaa
-Sen pyörimisnopeusanturin siitä lohkon edestä alhaalta (uusittu tänään)
-Paineen säädin ok
-b-pumppu ok
-virtalukonpohja (välillä pyöräyttää startatessa konetta kerran, mutta loppuu siihen)
(jossain luin esiintyvän myös heikkoa kipinääkin)
-Helvetin iso alipainevuoto?
-imusarjassa jotain muuta?
-kulkee 4-tonniin kohtuullisesti, mutta sitten lakkaa kiihtymästä-ei kierrä edes 4200. Jos käyttää vauhdissa kaasun pohjassa (vapaalla) ei sammu enään aina, mutta alkaa röpeltäen käydä tyhjää..
-Tänään oli boschin iso testeri kiinni -
-tarjosi 3-ABS vikaa
-Sen pyörimisnopeusanturin siitä lohkon edestä alhaalta (uusittu tänään)
-Paineen säädin ok
-b-pumppu ok
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
mullla alko itselläkin toi keskuslukitus temppuilemaan.. toimi tossa puol talvea ettei mitään sihuhisee vaan kun kääntää avainta.. tai keskuslukon löy hälyttimestä kiinni.. :( pitääpä ootella kesää tai viedä lämpimään.. jos vika voisi olla myös sam kuten toi bensakorkin läppä sieltä se mekanismi jääny jumittamaan tai jotain :D
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-tulpista 1 ja 6 huonot.
-katti 3 vuotta vanha tarvikeosa --> onko syytä epäillä tätä? (kuten joku jo ehdotti) =(
-imuputkessa öljyä REILUSTI. (märkä)
- Tulpat vaihtoon 1 ja 6 ja sitten loput (lue 2,3,4 ja 5) siintä välistä ;)
- Tuon kissan(lue katin) antaisin olla.
- Tuo imuputken öljyyntyminenhän viittaisi huohotukseen(lue väljä moottori) :( Puhdista öljyt pois.
Kyllä edelleenkin veikkaan tuota bensapumppua ja vahvasti, mittasitteko te siellä sähköfirmassa vain sen että tuleeko pumpulle virta ? Jos näin ei vielä kerro bensapumpun rikkoontumisesta. Mulla levis bensapumppu ja se sai ihan normaalin määrän virtaa jopa pyörikin mutta ei jaksanu nostaa polttoaineen painetta yli 2 bar, tossa 4000 kierroksen kohilla just vaaditaan sitä bensaa eniten mulla kipasee ehjällä pumpulla 4 bar bensan paineet ja auto lähtee vetämään kunnolla. Polttoaine pumpun rikkoontumista ei voi oikein todeta muuten kun mittaamalla bensan paineet ajossa. Jotkut vr6:set näyttää huohottavan aikalailla esimerkiks mulla just sama juttu että työntää öljyä imuputkeen mutta ei työnnä sinistä pakokaasun mukana ei mitn muutakaan ylimäärästä. Uskoisin että osa syynä tähän huohotukseen voi olla venttiili varren kumit.
-Vompatti
-Vompatti
Pumpun rele 13.7 volttia
releen jälkeen 13.6
pumpulla 12.6
valot päällä 12.3 ?
paineet 3.5-3.8 bar
säädin irti 4.2 bar
tuotto 800ml/30sek.
-eli tehtaan arvoissa, mutta... Mittasivat tyhjäkäynnillä, vaikka pyysin kierroksilla. Varaosa vehkeistä nyt toinen pumppu+alipaine helvetti siihen imusarjalle.
-varatulpat + johdot + kasa klemmareita putkien kiinnityksien varmistukseksi.
-LMS:llä veikkasivat putken tukkoisuutta. (puhelimessa)
-laakkonen/autokuvio(hml ja tre kädet pystyssä)
-Lempisen autosähköllä puhdasta vittuilua (tähän palataan vielä)
-Mikan autosähkö lempäälä (kädet pystyssä)
-laakkonen lahti (kädet pystyssä)
-Voke tre veikkasivat putkea, alipaine vuotoa. (puhelimitse)
-2 passattia vierekkäin joista osia koitettu päikseen, ei vielä toivottavaa vaikutusta
releen jälkeen 13.6
pumpulla 12.6
valot päällä 12.3 ?
paineet 3.5-3.8 bar
säädin irti 4.2 bar
tuotto 800ml/30sek.
-eli tehtaan arvoissa, mutta... Mittasivat tyhjäkäynnillä, vaikka pyysin kierroksilla. Varaosa vehkeistä nyt toinen pumppu+alipaine helvetti siihen imusarjalle.
-varatulpat + johdot + kasa klemmareita putkien kiinnityksien varmistukseksi.
-LMS:llä veikkasivat putken tukkoisuutta. (puhelimessa)
-laakkonen/autokuvio(hml ja tre kädet pystyssä)
-Lempisen autosähköllä puhdasta vittuilua (tähän palataan vielä)
-Mikan autosähkö lempäälä (kädet pystyssä)
-laakkonen lahti (kädet pystyssä)
-Voke tre veikkasivat putkea, alipaine vuotoa. (puhelimitse)
-2 passattia vierekkäin joista osia koitettu päikseen, ei vielä toivottavaa vaikutusta
-toinen pumppu paikoillaan - ei vaikutusta
-tulpista 1 ja 6 vaihdettu - ei vaikutusta
-tulpat 2,3,4,5 vaihdettu - ei vaikutusta
-taas uudet tulpanjohdot - ei vaikutusta
-sekoittamalla uusia ja vanhoja tulpanjohtoja - ei vaikutusta
Tai no... käy hivenen tasaisemmin tyhjää.
-Kaasuvaijerin lukkolevy väärässä kohdassa läpällä - kaasussa oli n.2cm tyhjää..
... vastaa herkemmin kaasuun, mutta ei kierrä yli 4100...
Missä tuossa on rajoitin? jakajassa, puolalla?
-lämpötila-anturin voisi vielä vaihtaa uuteen, mutta en jaksa uskoa tuon vaikutukseenkaan.
-mitä tapahtuu JOS jako hampaan pielessä? onko kellään ollut...?
-tulpista 1 ja 6 vaihdettu - ei vaikutusta
-tulpat 2,3,4,5 vaihdettu - ei vaikutusta
-taas uudet tulpanjohdot - ei vaikutusta
-sekoittamalla uusia ja vanhoja tulpanjohtoja - ei vaikutusta
Tai no... käy hivenen tasaisemmin tyhjää.
-Kaasuvaijerin lukkolevy väärässä kohdassa läpällä - kaasussa oli n.2cm tyhjää..
... vastaa herkemmin kaasuun, mutta ei kierrä yli 4100...
Missä tuossa on rajoitin? jakajassa, puolalla?
-lämpötila-anturin voisi vielä vaihtaa uuteen, mutta en jaksa uskoa tuon vaikutukseenkaan.
-mitä tapahtuu JOS jako hampaan pielessä? onko kellään ollut...?
Täytyy hakata lekalla tuota putkea, vaimentajia, kattoa... alkaa mennä hermo.
Eli kuulostella kolinoita. Ecu paskana? puola? syt.yks? lämpöant.? siinäpä oikeastaan mitä ei vaihdettu olla, kaikista veikkauksista.
-entäs rele 109? Kerta ja vainaa?
Tarkemmin ajatellen ilmeissä oli jotain eroja, mun omissa kahdessa eri numerosarja kuin kaverin veerassa. Tämä yksilö ei käynyt tolla mun ilmillä ollenkaan.
Mun auto 12.06.91 - kaverin -92..
Lähdenkin tästä ajamaan hki-jkl-ylivieska-oulu-hki lenkin, joten huomisen pasuuna saa levätä rauhassa.
n. 3 korttelin matkan jälkeen, putkisto paukkuu, aivan kun sillä olis ajettu motarilla isoa kovaa...siellä on ainakin lämmintä.
Jos tulee kuningas ajatuksia, niin mulla puhelin päällä 24h ja tosiaan töissä. Saa soittaakin.
045-1276379/ Sami
Eli kuulostella kolinoita. Ecu paskana? puola? syt.yks? lämpöant.? siinäpä oikeastaan mitä ei vaihdettu olla, kaikista veikkauksista.
-entäs rele 109? Kerta ja vainaa?
Tarkemmin ajatellen ilmeissä oli jotain eroja, mun omissa kahdessa eri numerosarja kuin kaverin veerassa. Tämä yksilö ei käynyt tolla mun ilmillä ollenkaan.
Mun auto 12.06.91 - kaverin -92..
Lähdenkin tästä ajamaan hki-jkl-ylivieska-oulu-hki lenkin, joten huomisen pasuuna saa levätä rauhassa.
n. 3 korttelin matkan jälkeen, putkisto paukkuu, aivan kun sillä olis ajettu motarilla isoa kovaa...siellä on ainakin lämmintä.
Jos tulee kuningas ajatuksia, niin mulla puhelin päällä 24h ja tosiaan töissä. Saa soittaakin.
045-1276379/ Sami
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
n. 3 korttelin matkan jälkeen, putkisto paukkuu, aivan kun sillä olis ajettu motarilla isoa kovaa...siellä on ainakin lämmintä.
Omistin aiemmin '94 Golf Vr6:sen siinä oli oikein "pakoputken jäähdytin" =) Pauke kuului siitä huolimatta ihan pikku pyrähdyksenkin jälkeen.
Varmaan seuraavaksi pitää nostaa "kissa" pöydälle ja tutkia onko sieltä sisukset irti tms.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Vikatesteri saapui postissa. Tuntuu toimivan.
01257 Idle air control valve - N71
00515 Camshaft Position sensor (Hall) - No signal (johto unohtui irti jakajan vaihdossa?)
00518 Throttle Position Sensor- Signal out of range (G69) Also check for loose ECM power relay
00553 Mass air Flow Sensor G70
00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction
Poistin, käytin autoa ja tuloksena
00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction
Onko tämä se joka tulee aina kun kone ei käy?
01257 Idle air control valve - N71
00515 Camshaft Position sensor (Hall) - No signal (johto unohtui irti jakajan vaihdossa?)
00518 Throttle Position Sensor- Signal out of range (G69) Also check for loose ECM power relay
00553 Mass air Flow Sensor G70
00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction
Poistin, käytin autoa ja tuloksena
00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction
Onko tämä se joka tulee aina kun kone ei käy?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käytiin kaupassa, ihan paikallisessa prismassa. Nyt jotenkin pakoputkikin on antautunut ja kääntynyt vinoon. Ilmeisesti poikki menossa jostain, *huoh* huomenna jatketaan.
Niin ja tosiaan...
-uudet tulpat
-uudet tulpanjohdot
-virranjakaja
-pyörijä
-jakajankansi
-bensapumppu
-bensansuodatin
-lämpötila-anturi
-kartiofiltteri
-imusarja
-kaasuläppä+asentoanturi
-uudet alipaineletkut+se musta mukkula imusarjaan
-uusi pyörintänopeus anturi
-mittaristo
-3 ilmamäärämittaria
-vetonivel
-etupyöränlaakeri
-etujarrulevyt+palat
-takajarrulevyt+palat
-takalaakerit
-työkaluja +300€
-raidetangonpää
-useita releitä
-rs-puskuri
-uusi maski
-helmat
-kaarimuovit
-takapuskimen alaosa
-3 x 15" vanteet
-nelivalot
-tummaoptiikka
-varaosa passat (tästä siis ei ole vielä lainattu mitään)
-varaosa golf (tästä käytettyjä osia)
Tässäpä 2kk aikana vaihdetut osat, ihanan kallista.
Niin ja tosiaan...
-uudet tulpat
-uudet tulpanjohdot
-virranjakaja
-pyörijä
-jakajankansi
-bensapumppu
-bensansuodatin
-lämpötila-anturi
-kartiofiltteri
-imusarja
-kaasuläppä+asentoanturi
-uudet alipaineletkut+se musta mukkula imusarjaan
-uusi pyörintänopeus anturi
-mittaristo
-3 ilmamäärämittaria
-vetonivel
-etupyöränlaakeri
-etujarrulevyt+palat
-takajarrulevyt+palat
-takalaakerit
-työkaluja +300€
-raidetangonpää
-useita releitä
-rs-puskuri
-uusi maski
-helmat
-kaarimuovit
-takapuskimen alaosa
-3 x 15" vanteet
-nelivalot
-tummaoptiikka
-varaosa passat (tästä siis ei ole vielä lainattu mitään)
-varaosa golf (tästä käytettyjä osia)
Tässäpä 2kk aikana vaihdetut osat, ihanan kallista.
Tänään vaihdoin sitten puolan+boxin, varaosa pasuunasta vw-originaaliosaan. Koneen käyttäytyminen parantui huomattavasti, kiertää varovaisella kaasulla jo 4500-5000.
Ystävällisen motonetin myyjän avustuksella.. (myi oikeaa osaa, jota pidin ulkonäön takia vääränä) lähdimme pihalle, käärittiin hihoja päästäksemme painimaan. Yllätysmomentin turvin myyjä totesi heti, että "hei, toi puola ja boxi on neloskoneesta"...vaihdoin tänään oikean osan tuonne paikoilleen, enhän mä ollut nähnyt miltä sen pitäisi näyttää, kun ed. omistaja on sen sinne vaihtanut... Neloskoneen boxin EI pitäisi edes toimia tuolla, mutta ilmeisesti se toimii kierroksissa n.4000 asti. Boxin varauskyky? ei riitä antamaan kipinöitä täysipainoisesti tuon jälkeen..?
Nyt kone tuntuis huutavan enemmän kuin kulkevan, joten täytyy vaihtaa/koittaa vielä kerran toista ilmiä? sitten laikalla katin pultit ja putki mäkeen, nähdään onko tuossa tukkoteoriassa mitään järkeä.
Ystävällisen motonetin myyjän avustuksella.. (myi oikeaa osaa, jota pidin ulkonäön takia vääränä) lähdimme pihalle, käärittiin hihoja päästäksemme painimaan. Yllätysmomentin turvin myyjä totesi heti, että "hei, toi puola ja boxi on neloskoneesta"...vaihdoin tänään oikean osan tuonne paikoilleen, enhän mä ollut nähnyt miltä sen pitäisi näyttää, kun ed. omistaja on sen sinne vaihtanut... Neloskoneen boxin EI pitäisi edes toimia tuolla, mutta ilmeisesti se toimii kierroksissa n.4000 asti. Boxin varauskyky? ei riitä antamaan kipinöitä täysipainoisesti tuon jälkeen..?
Nyt kone tuntuis huutavan enemmän kuin kulkevan, joten täytyy vaihtaa/koittaa vielä kerran toista ilmiä? sitten laikalla katin pultit ja putki mäkeen, nähdään onko tuossa tukkoteoriassa mitään järkeä.
Mielenkiintoinen asia tuli huomattua tänään. Kävin paikallisella aakkoshuoltamolla kahvilla, kaupassa ja pelaamassa. Juotiin emännän kanssa pari kuppia kahvia, pyörittiin kaupassa yli 60€ edestä ostoksia ja poistuttiin pelaamaan vajaa parikymppiä pelikoneisiin. Käveltiin parkkipaikalle ja yllätysyllätys volkkarin pakoputkesta tuli edelleen savua ulos. Jotakin siellä palaa oikeinkin mukavan tuntuisesti. Aikaahan tuossa operaatiossa kului n.25min, joten täytyy laikkoa tuo putki auki.
Toisekseen aamulla auton käynnistämisen jälkeen ilmeni ensimmäisen kerran jotenkin tuttua kolinaa putkesta, ihankuin katin romut olis kuulostanut olevan irti. *huokailee* jokohan kohta oltais lähellä loppua näiden ongelmien kanssa..
Toisekseen aamulla auton käynnistämisen jälkeen ilmeni ensimmäisen kerran jotenkin tuttua kolinaa putkesta, ihankuin katin romut olis kuulostanut olevan irti. *huokailee* jokohan kohta oltais lähellä loppua näiden ongelmien kanssa..
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Menee vähän OT:ksi
Luin tuota listaa vaihdetuista osista ja sisältöhän näyttää samalta kuin joka toinen viesti VR6 FAQ- topicissa ;)
Jarrupaloja, kartiosuodatinta, jne. ei vaan taida olla tuon VR6:n "tyyppivikoja"=D
Tuntuu vain saaneen tuo Passattisi liikaa tätä ns. suomihuoltoa edellisiltä omistajilta, kun vaihdetaan osia (puola, mittaristo) miettimättä käypikö ne.
Toivottavasti alkaa näkymään valoa tunnelin päässä (lue valoa pakoputken läpi).
Ja se kaunis päivä, kun moottori toimii, käy sitten joko Ikosen tai Limon pelottelut toteen =D
Luin tuota listaa vaihdetuista osista ja sisältöhän näyttää samalta kuin joka toinen viesti VR6 FAQ- topicissa ;)
Jarrupaloja, kartiosuodatinta, jne. ei vaan taida olla tuon VR6:n "tyyppivikoja"=D
Tuntuu vain saaneen tuo Passattisi liikaa tätä ns. suomihuoltoa edellisiltä omistajilta, kun vaihdetaan osia (puola, mittaristo) miettimättä käypikö ne.
Toivottavasti alkaa näkymään valoa tunnelin päässä (lue valoa pakoputken läpi).
Ja se kaunis päivä, kun moottori toimii, käy sitten joko Ikosen tai Limon pelottelut toteen =D
Mitäs tälle kuuluu? Herättelin omaa kotteroa parin kuukauden seisonnasta, ja käynti oli kovasti samanmoista. Välillä ei ollenkaan, ja välillä varovasti kierroksia nostamalla toimi mitenkuten. Nopeasti kun polkaisi niin sammui. Sattumalta huomasin kun sammuttelin valot ja meinasin heittää hanskat tiskiin että jotain välkkyy konehuoneessa... No kipinähän se tuli ulkoilemaan, pimeässä näkyi komeasti muttei päivänvalossa. Olin vuosi sitten vaihtanut uudet jakajan vermeet ja johdot, taidan vaihtaa vanhat takaisin.
En väitä että tuosta on kyse tämän topicin potilaassa, vaan että ei se aina niin vaikea vika tarvitse ollakaan...
En väitä että tuosta on kyse tämän topicin potilaassa, vaan että ei se aina niin vaikea vika tarvitse ollakaan...
Putki nököttää vieläkin vinossa auton alla, mutta jotain taas tapahtunut. Hain taasen motonetista uuden pyörijän, kun vanha jostain syystä heilui paikallaan tarpettoman paljon. Vaikutuksena auton lähes välitön käyntiinlähtö. Vajaalla kaasulla (hipaisemalla tai varvistelemalla) auto ottaa kierroksia ajossa. Vauhdissa ja paikallaan kytkinpohjassa, kevyellä kaasulla saatiin jo yli 5500rpm. Kun kaasu menee yli öh.. 1/3 matkan kohti lattiaa alkaa se heti mouruta tarpeettoman paljon, mutta kierroksia se ei ota.
Nonni. Vajaan parinsadan homma ja 8.00-15.00 välinen asentajan työaika. Vika ratkesi. Katista 1 ja 3 kenno ehjiä, mutta 2 kenno sulanut sisälle. Pakopaineet olleet helvetin korkealla, toivotaan ettei kansipahvi mennyt. Nyt ainakin käy ja kukkuu.
Suosittelen itselleni kääntymään seuraavankin kerran Hämeenlinnan autoservicen puoleen heti. Rahaa meni noin 850€ sisältäen kaiken itsesähläyhksen kustannukset, vika haku AMMATTIaisella taasen tuon vajaan kaksisataa. *luimistelee* olis vaan pitänyt...
..no nyt taasen mennään - kovaa.. =)
Kiitos kaikille selvitykseen osallistuneille, etenkin myöhäistuntien puhelintuesta T.Häklille. Pyyteetön asenne ei aina ole itsestään selvyys nykypäivänä.
Suosittelen itselleni kääntymään seuraavankin kerran Hämeenlinnan autoservicen puoleen heti. Rahaa meni noin 850€ sisältäen kaiken itsesähläyhksen kustannukset, vika haku AMMATTIaisella taasen tuon vajaan kaksisataa. *luimistelee* olis vaan pitänyt...
..no nyt taasen mennään - kovaa.. =)
Kiitos kaikille selvitykseen osallistuneille, etenkin myöhäistuntien puhelintuesta T.Häklille. Pyyteetön asenne ei aina ole itsestään selvyys nykypäivänä.
Jaahas - pieni tauko kirjoittelussa ja noin 6 tkm takana. Hienosti on toiminut.
Hankin tuossa katolle spoilerin, uuden maskin, 16" 7,5 ja 9 leveät borbetit. ABT:n korisarja tuli hankittua purkaamolta. Jarrulevyistä tulikin sitten ihan kamala farssi.
Passat vr6:ssa on ihan omat levynsä, hintaa 100-170€ kappale - toimitusaika 4-viikkoa...
Hankin tuossa katolle spoilerin, uuden maskin, 16" 7,5 ja 9 leveät borbetit. ABT:n korisarja tuli hankittua purkaamolta. Jarrulevyistä tulikin sitten ihan kamala farssi.
Passat vr6:ssa on ihan omat levynsä, hintaa 100-170€ kappale - toimitusaika 4-viikkoa...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Samat oireet, sama ajelun määrä. Vaihdoitko koko laatikon vai saiko vielä korjailtua jotenkin?Perä?
Itellä tuli bensa kakkiksessa perään reikä kun niitit irtoili.
Löi öljyt samalla pihalle. Auto kulkee eteen ja taakse normaalisti ja vaihteet menee päälle.
En kylläkään ole ajanut tuolla kun pihassa siirtelyä.
Sama loota on vieläkin paikallaan.
Melkein vuosi sitten hajosi ja siitä asti ollut seisonnassa :D
Uus loota on ootellu talvesta asti, mutta on ollut hieman muita projekteja.
Korjata toki pystyy jos on vehkeet moisen materiaalin hitsaukseen.
L-Weld Oy Tekee korjauksia.
Itse jumppaan uuden lootan tilalle, koska uusi sisältää nestekytkimen ja vaijeri kepin.
Vanhassa on tangoilla vaihteensiirtimet ja vaijeri kytkin.
Melkein vuosi sitten hajosi ja siitä asti ollut seisonnassa :D
Uus loota on ootellu talvesta asti, mutta on ollut hieman muita projekteja.
Korjata toki pystyy jos on vehkeet moisen materiaalin hitsaukseen.
L-Weld Oy Tekee korjauksia.
Itse jumppaan uuden lootan tilalle, koska uusi sisältää nestekytkimen ja vaijeri kepin.
Vanhassa on tangoilla vaihteensiirtimet ja vaijeri kytkin.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
niin tarkotat raidetangon sisempää päätä ? ei teorias tarvi ko pyöritellä vanha pois ja uus tilalle, siis teoriassa..... ei silti paha homma oo
Kolmos kolfiini (lue vr6) vaihdoin juurisisemmän pään hanttarin puolelle. Jotain "sälää" piti purkaa pellin alta pois haitalta, raidetanko irti (kokonaan) ja uusi sisempi pää vaihtaen ja takaisin paikoilleen. Jos en aivan väärin muista oli se kanta jotain yli 34mm ja lista avaimella pyörittäen se sieltä lähti.
Takajarrun kanssa saa olla tarkempi, kun on se satula kuusiokolo ruuveilla kiinni, ettei nylppää ruuvinvantoja v*tuksi.
Pyysin mittaamaan polttoaineen tuoton, konehuoneesta - niin moni sanoi näistä b-pumppuja korkanneen. Herra isojehu alkoi välittömästi nokkia. Ei poika sitä ja ei poika tätä. Täytyy perusteellisesti testerissä sitä ja tätä. Meidän tuntiveloitus näin ja näin paljon, 5-6 tuntia noin aluksi. Todettuani, että budjetti ei millään nyt tuohon riitä, on tehtävä mitä voidaan, pumppu kun olis ollu hyllyssä - alkoi sellainen vittuilu ettei mitään rajaa. Aikani kuuntelin, kunnes hermo paloi - avuduin oikein kunnolla, mukaan lukien hänen yksityiselämänsä (tiedän asioita hänen veljensä kautta)... Puolen minuutin hiljaisuus ja ohjaus huoltomiehen luokse. Auto syyniin - kone käynnissä, mutta ei jenkaa. Rahat tästä maksoin, mutta testi oli hyödytön: A: Kone uupui vain kuormitettuna, ei tyhjäkäynnillä
B: kerroin heille myös tämän C: vikahan oli myöhemmin todettuna muualla.
Voisiko nyt kuitenkin olla niin, jotta JOS MINÄ (asiakas) haluan että tämä mitataan, niin sehän sitten vittu mitataan. Jos ilmoittamani tapa on väärä, niin oikaiskoon asian (ilman kuormaakin blaablaa...) Maksoin tuostakin helvetin lapusta mielestäni turhaan, kuunneltuani vielä vittuilut kaupan päälle. En voi suositella tuota liikettä kenellekkään, vaikkakin ovat onnistuneesti korjanneet varmoja ongelma tapauksia.
Korjaamo kaksi: siis se joka auton sai kuntoon. Heillä palvelu pelaa, ei ole sellaista ylimielistä asennetta. Asiakas (tai siis minä) saa kysellä tyhmiäkin, oppiakseen tai tulkoon opetetuksi. Ymmärretään budjetin rajallisuus, mutta tehdään mitä sillä hetkellä on varaa teettää.
Anteeksi avautuminen, mutta jotenkin oikein hermot taas kiehahti - olin jo unohtanut koko episodin.
B: kerroin heille myös tämän C: vikahan oli myöhemmin todettuna muualla.
Voisiko nyt kuitenkin olla niin, jotta JOS MINÄ (asiakas) haluan että tämä mitataan, niin sehän sitten vittu mitataan. Jos ilmoittamani tapa on väärä, niin oikaiskoon asian (ilman kuormaakin blaablaa...) Maksoin tuostakin helvetin lapusta mielestäni turhaan, kuunneltuani vielä vittuilut kaupan päälle. En voi suositella tuota liikettä kenellekkään, vaikkakin ovat onnistuneesti korjanneet varmoja ongelma tapauksia.
Korjaamo kaksi: siis se joka auton sai kuntoon. Heillä palvelu pelaa, ei ole sellaista ylimielistä asennetta. Asiakas (tai siis minä) saa kysellä tyhmiäkin, oppiakseen tai tulkoon opetetuksi. Ymmärretään budjetin rajallisuus, mutta tehdään mitä sillä hetkellä on varaa teettää.
Anteeksi avautuminen, mutta jotenkin oikein hermot taas kiehahti - olin jo unohtanut koko episodin.
Taasen ilmeni ongelmia. Alkaa käydä viidellä jos vetelee pintakaasulla tai antaa lämmetä esim. ruudussa ennen ajoon lähtöä. Yli kolmen tonnin kierroksilla ottaa kaikki pytyt peliin, tosin vaatii hetkellisen kenkimisen.
Täytynee hakea ensin taas tulpat, virranjakajan kamat ja katsoa onko noilla mitään vaikutusta. Ainakin kansi on pahoin syöpynyt.....
Täytynee hakea ensin taas tulpat, virranjakajan kamat ja katsoa onko noilla mitään vaikutusta. Ainakin kansi on pahoin syöpynyt.....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa