passat vr6 ongelmia..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

passat vr6 ongelmia..

ViestiKirjoittaja Limo » 27.1.2009 21:49

1991 vr6 passat. 202tkm manuaali

Välillä lähtee kulkemaan alhaalta hyvin, mutta yläkierroksilla ei oikein kulje. 2-vaihde vielä jotenkin, mutta 3:lla ei enään. Satunnaisesti hyökkää, mutta puutuu mennessään.
Kiihdyttäessä kuuluu toisinaan sellaista abs-maista ääntä mittaristolta..? ihan kuin ritinää mutta ei kuitenkaan. Sähkö ei haise. 4-kertaa viikon sisällä startannut, mutta pyöräyttää konetta kerran ja jää siihen.. Toisella startilla lähtee. Autohan siis ollut meillä alle kolme viikkoa. Ei mitään virityksiä - paitsi edellisen omistajan vaihtama 4-koneen mittaristo. ***tana.

Keskuslukko pimeni myös tänään. Onko hajua kun mitään ei tapahdu, avaimesta kääntäessä?

Kokeilin toisella ilmillä, ei vaikutusta tai sitten molemmat rikki.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 1.2.2009 22:14

Jos keskuslukkoa käytettäessä kuuluu sihinää, niin joku alipaineletkuista on irti/rikki. Jos ei oo tosta kiinni, ni otappas kontissa oikeella oleva pumppu irti, ota se pumppu pois siitä suojakumeksestaan ja vilase sinne pumpun pohjaan. Jos on jälkiä palamisesta niin... Niillä kun on taipumusta ottaa kontiin päässyttä vettä sinne kumeksen sisään ja siitä se kulkeutuu pumpun pohjassa olevaan piirilevyyn.
Starttauksesta: Vois olla ongelmana se niin tuttu lämpötila-anturi... Tai bensapumppu vetelee viimeisiään -tai sen rele.
Puutumiseen vois tarjota montaakin kohtaa: Katti tukossa? Hall-anturi? Maf?... Viisaammat jatkakoot...

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 2.2.2009 11:33

Viittais tuo kulkemis puolen ongelma / käynnistys ongelma bensapumppuun. Itselläni reistaili bensapumppu kunnolla autosta jostain kumman syystä, hajos kolme kertaa. Loppujen lopuksi asensin autoon polttoaineen painemittarin että voin seurata pumppua. Tosiaan tässä oli se kiintoise seikka että 1 kiihty ok, kakkonenkin vielä mutta kolmenen hyytyy juurikin korkeilla kierroksilla, tuntuu tukkoiselta. Tämän episodin aikana kun vilkuilee polttoaineen painetta niin laskee 1,5 - 2,5 bar tuntumaan sahaamaan, norm paine 4 bar kiihdyttäessä.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.2.2009 11:37

Polttoainesuodatin?

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 8.2.2009 19:43

Kiitos vinkeistä.

Vikakoodit luettiin Benecarsilla, kiitos avusta ja JOUSTAVISTA aukiolo ajoista.
-Nopeustunnistin (siinä koneen edessä, putsattu)
-lambda (uusi, käytetty vaihdettu)

-keskuslukko lopetti vinoilun ihan itsekseen, vika ehkä polttoaineluukun mekaniikassa. Luulisin sen jääneen jumiin, kun jotenkin hassussa asennossa.

-Mutta.... 1vaihde ~40km 2vaihde ~80km 3vaihde ~100km jne. Eli yläkierrosten häviö aivan käsittämätön. 200 passat ottaa tällä hetkellä korkeintaan vapaapudotuksessa lentokoneesta. Paikallaan kierrokset tappia vasten 1,5 sekunttia --> kaasu ylös. Käy ehkä viidellä ja röpeltää. Kaasu pohjassa vaihteella, vaikka kolmosella --> imuääni kuuluu selkeämmin ja kierrokset nousevat hitaasti. Jos poljinta hieman nostaa, tuntuisi menevän paremmin. Vieläkö arvon raati veikkaisi siis b-paineita tai lämpöanturia? b-filtteriä?

Kokeiltu:
-uusi lambda
-toinen ilmi
-uudet tulpanjohdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä terveen oloiset

-pakokaasupäästöjen mukaan kaikki arvot ****illaan, ainoastaan hc laski hieman kierroksilla. Käy kuulemma rikkaalla, huomenna tosin saadaan vasta lanbdan vaihdon jälkeiset arvot.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 8.2.2009 19:53

Polttoainesuodatin?

Lainaan itse itseltäni :D
Kyllähän tuo kuulostaa polttoainepulalta ja jos tuon suodattimen iästä ei ole tietoa niin ei kai se alle kympin investointi niin kauhea ole.
nimim. VR6 Golf+ pa*kainen suodatin lopulta huiput ~70km/t :D

(Edit)
Entäs se polttoaineen paineensäädin siinä imusarjan päässä?
Omassa entisessäni oli se letku hapantunut melko huonoksi.
(/Edit)
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 8.2.2009 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 8.2.2009 19:54

^jes söör. Huomenna motonettiin.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 13.2.2009 20:06

Jaahans. Suodatin vaihdettu ei vaikutusta. Se letku paineensäätimeltä lyhennetty ja takaisin paikoilleen. Ei mainittavia vaikutuksia.

-Vauhdilla ei ole väliä, jos kytkin pohjassa polkaisee kierrokset rajoittajaan --> auto sammuu. Paikallaan tätä ei tapahdu. Nykimistä havaittavissa ja selkeästi töksähtelevää käymistä, lähinnä kaasua painaessa tai nostaessa. Kuvaillaan vaikka koneen käytöstä sellaiseksi on tai off. Vaihteilla kone EI kierrä enään rajoittimelle asti, oli vaihde mikä tahansa.

-keskuslukko toimii edelleen.

-autossa on luistonesto, vaikka ohjekirjat eivät sitä tunnista.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 14.2.2009 1:16

Oisko sit pumppu tulossa tiensä päähän? Mites ku lähet kiihdyttää ni huutaaks se kone enemmän ku liikkuu? Jos näin on ni villi veikkaus et bensapumppu vaihtoo.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 16.2.2009 0:09

Nyt on vr6 orkkismittaristo kiinni, neloskoneisen tilalla. 4000 rpm ja katkeaa kuin seinään tuo meno. Autossa on joku volkkarin oma, mutta erilainen puola - 3 napainen liitin nykyisessä - vanhan johdoista otettu pätkät pois ja abigot tilalla.

bensapumppu vai tuo puola? millä saisi varmuuden..

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 16.2.2009 16:40

Ei ollu pumppu. Mitattiin lempisen autosähkössä. Eikä virranjakajan kansikaan.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 16.2.2009 18:25

Voisiko:

-virtalukonpohja (välillä pyöräyttää startatessa konetta kerran, mutta loppuu siihen)
(jossain luin esiintyvän myös heikkoa kipinääkin)

-Helvetin iso alipainevuoto?
-imusarjassa jotain muuta?


-kulkee 4-tonniin kohtuullisesti, mutta sitten lakkaa kiihtymästä-ei kierrä edes 4200. Jos käyttää vauhdissa kaasun pohjassa (vapaalla) ei sammu enään aina, mutta alkaa röpeltäen käydä tyhjää..

-Tänään oli boschin iso testeri kiinni -
-tarjosi 3-ABS vikaa
-Sen pyörimisnopeusanturin siitä lohkon edestä alhaalta (uusittu tänään)
-Paineen säädin ok
-b-pumppu ok

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 16.2.2009 18:37

Voisiko:

Virtalukko vikojahan volkkarissa vanhemmiten on ollut ja siiten nuo liittimet lähinnä siellä etupellin alla olevat,niissä on "lukemani" mukaan ollut kosketus häikkää.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 16.2.2009 18:40

siiten nuo liittimet lähinnä siellä etupellin alla olevat
Sori maalaisuuteni, mutta liittimet sijaitsevat missä? Saisko saman rautalangaksi? =)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 16.2.2009 18:47

mutta liittimet sijaitsevat missä?

Sähköjohdon/ johtojen päässä on yleensä ns. liitin.
Elikkä siellä pellin(lue etupellin)alla olevat liittimet(todennäköisesti useampi kuin yksi) kannattaa käyttää auki ja katsoa onko kosketusvikaa/ hapettumaa.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 16.2.2009 18:51

Sähköjohdon/ johtojen päässä on yleensä ns. liitin.
Tässä tapauksessa yleensä abikoita.. =) Koitetaan katsella.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 16.2.2009 19:11

mullla alko itselläkin toi keskuslukitus temppuilemaan.. toimi tossa puol talvea ettei mitään sihuhisee vaan kun kääntää avainta.. tai keskuslukon löy hälyttimestä kiinni.. :( pitääpä ootella kesää tai viedä lämpimään.. jos vika voisi olla myös sam kuten toi bensakorkin läppä sieltä se mekanismi jääny jumittamaan tai jotain :D

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 17.2.2009 21:50

-tulpista 1 ja 6 huonot.
-katti 3 vuotta vanha tarvikeosa --> onko syytä epäillä tätä? (kuten joku jo ehdotti) =(
-imuputkessa öljyä REILUSTI. (märkä)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 18.2.2009 9:30

-tulpista 1 ja 6 huonot.
-katti 3 vuotta vanha tarvikeosa --> onko syytä epäillä tätä? (kuten joku jo ehdotti) =(
-imuputkessa öljyä REILUSTI. (märkä)

- Tulpat vaihtoon 1 ja 6 ja sitten loput (lue 2,3,4 ja 5) siintä välistä ;)
- Tuon kissan(lue katin) antaisin olla.
- Tuo imuputken öljyyntyminenhän viittaisi huohotukseen(lue väljä moottori) :( Puhdista öljyt pois.

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 18.2.2009 11:01

Kyllä edelleenkin veikkaan tuota bensapumppua ja vahvasti, mittasitteko te siellä sähköfirmassa vain sen että tuleeko pumpulle virta ? Jos näin ei vielä kerro bensapumpun rikkoontumisesta. Mulla levis bensapumppu ja se sai ihan normaalin määrän virtaa jopa pyörikin mutta ei jaksanu nostaa polttoaineen painetta yli 2 bar, tossa 4000 kierroksen kohilla just vaaditaan sitä bensaa eniten mulla kipasee ehjällä pumpulla 4 bar bensan paineet ja auto lähtee vetämään kunnolla. Polttoaine pumpun rikkoontumista ei voi oikein todeta muuten kun mittaamalla bensan paineet ajossa. Jotkut vr6:set näyttää huohottavan aikalailla esimerkiks mulla just sama juttu että työntää öljyä imuputkeen mutta ei työnnä sinistä pakokaasun mukana ei mitn muutakaan ylimäärästä. Uskoisin että osa syynä tähän huohotukseen voi olla venttiili varren kumit.

-Vompatti

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 18.2.2009 15:48

Pumpun rele 13.7 volttia
releen jälkeen 13.6
pumpulla 12.6
valot päällä 12.3 ?

paineet 3.5-3.8 bar
säädin irti 4.2 bar
tuotto 800ml/30sek.

-eli tehtaan arvoissa, mutta... Mittasivat tyhjäkäynnillä, vaikka pyysin kierroksilla. Varaosa vehkeistä nyt toinen pumppu+alipaine helvetti siihen imusarjalle.
-varatulpat + johdot + kasa klemmareita putkien kiinnityksien varmistukseksi.

-LMS:llä veikkasivat putken tukkoisuutta. (puhelimessa)
-laakkonen/autokuvio(hml ja tre kädet pystyssä)
-Lempisen autosähköllä puhdasta vittuilua (tähän palataan vielä)
-Mikan autosähkö lempäälä (kädet pystyssä)
-laakkonen lahti (kädet pystyssä)
-Voke tre veikkasivat putkea, alipaine vuotoa. (puhelimitse)

-2 passattia vierekkäin joista osia koitettu päikseen, ei vielä toivottavaa vaikutusta

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 18.2.2009 20:44

-toinen pumppu paikoillaan - ei vaikutusta
-tulpista 1 ja 6 vaihdettu - ei vaikutusta
-tulpat 2,3,4,5 vaihdettu - ei vaikutusta
-taas uudet tulpanjohdot - ei vaikutusta
-sekoittamalla uusia ja vanhoja tulpanjohtoja - ei vaikutusta

Tai no... käy hivenen tasaisemmin tyhjää.

-Kaasuvaijerin lukkolevy väärässä kohdassa läpällä - kaasussa oli n.2cm tyhjää..
... vastaa herkemmin kaasuun, mutta ei kierrä yli 4100...

Missä tuossa on rajoitin? jakajassa, puolalla?

-lämpötila-anturin voisi vielä vaihtaa uuteen, mutta en jaksa uskoa tuon vaikutukseenkaan.
-mitä tapahtuu JOS jako hampaan pielessä? onko kellään ollut...?

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 19.2.2009 16:13

On kyllä mielenkiintoinen tapaus... Tarkista tuo jako varuilta tiedät ainakin sen olevan kunnossa, alkaa kohta meinaan loppua vaihtoehdot.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.2.2009 16:58

Pakoputkikin voi olla toisaalta niin tukossa, ettei kaasu kulje. Ei olisi eka tapaus, jossa on esim. vanhan katin sisuskalut vaimentajassa tukkeena tai vaimentajan sisuskalut irronnut ja ahdistaa virtausta...

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 19.2.2009 18:34

On kyllä mielenkiintoinen tapaus... Tarkista tuo jako varuilta tiedät ainakin sen olevan kunnossa, alkaa kohta meinaan loppua vaihtoehdot.


-Näkeekö jakoa koneen ollessa paikallaan? Ilmeisesti alahihnapyörällä jokin merkki, mutta missäs muut?

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 19.2.2009 18:50

Täytyy hakata lekalla tuota putkea, vaimentajia, kattoa... alkaa mennä hermo.
Eli kuulostella kolinoita. Ecu paskana? puola? syt.yks? lämpöant.? siinäpä oikeastaan mitä ei vaihdettu olla, kaikista veikkauksista.

-entäs rele 109? Kerta ja vainaa?

Tarkemmin ajatellen ilmeissä oli jotain eroja, mun omissa kahdessa eri numerosarja kuin kaverin veerassa. Tämä yksilö ei käynyt tolla mun ilmillä ollenkaan.
Mun auto 12.06.91 - kaverin -92..

Lähdenkin tästä ajamaan hki-jkl-ylivieska-oulu-hki lenkin, joten huomisen pasuuna saa levätä rauhassa.

n. 3 korttelin matkan jälkeen, putkisto paukkuu, aivan kun sillä olis ajettu motarilla isoa kovaa...siellä on ainakin lämmintä.

Jos tulee kuningas ajatuksia, niin mulla puhelin päällä 24h ja tosiaan töissä. Saa soittaakin.

045-1276379/ Sami

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 21.2.2009 11:19

Ei ollu jakaja, eikä hall-anturi siellä sisällä. Kokeilin toisella, taatusti toimivalla..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 11:30

n. 3 korttelin matkan jälkeen, putkisto paukkuu, aivan kun sillä olis ajettu motarilla isoa kovaa...siellä on ainakin lämmintä.

Omistin aiemmin '94 Golf Vr6:sen siinä oli oikein "pakoputken jäähdytin" =) Pauke kuului siitä huolimatta ihan pikku pyrähdyksenkin jälkeen.

Varmaan seuraavaksi pitää nostaa "kissa" pöydälle ja tutkia onko sieltä sisukset irti tms.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 21.2.2009 11:42

Kyllä tuo enemmän tuntuu nyt sähköiseltä ongelmalta, paikallaan otti tänään jo 4200rpm jakajan vaihdon jälkeen. Puola ja sytkäboxi seuraavaksi vaihtoon.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 21.2.2009 13:53

Ainakin yksi letku imusarjalta vuoti vielä, ei vaikuttanut vaikka korjasin, mutta mihin mahtoi mennä? apukuskin puolelta alhaalta kohti ilmanputsaria ja johonkin sähköistetylle venttiilille.. eli mikä tuon tarkoitus on?

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 21.2.2009 15:28

Nyt meni sitten hermo. Tälle romulle ei tehdä enää mitään.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 22.2.2009 19:04

Alkaa käyrä laskea, saa taas palata maanpinnalle. Jatketaan tutkimuksia, putkikin ilmoitti eilen tarvitsevansa remonttia..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 22.2.2009 19:10

Sotketaan juttua vähän OT:lla
Mutta kun katseli nuo pari viimeistä viestiä, niin...
putkikin ilmoitti eilen tarvitsevansa remonttia

Ettei vaan olisi r**ppyputki =D (eikai tipaton jatku väärälle kuukaudelle)

Ja sitten asiaan miten ilmaisi? (se putki)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 22.2.2009 19:18

Keskipönttö alkoi pörpöttää, siis tuo savustuslaatikko ennen taka-akselia. Vuotaa ihan silmin havaittavasti.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.2.2009 11:47

Samainen "pönttö" maatui itsellänikin golfissa.
No samalla vaivallahan pääsee katsomaan mitä "kissalle" kuuluu, kun purkaa putken pois.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 27.2.2009 21:33

Vikatesteri saapui postissa. Tuntuu toimivan.

01257 Idle air control valve - N71
00515 Camshaft Position sensor (Hall) - No signal (johto unohtui irti jakajan vaihdossa?)
00518 Throttle Position Sensor- Signal out of range (G69) Also check for loose ECM power relay
00553 Mass air Flow Sensor G70
00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction

Poistin, käytin autoa ja tuloksena
00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction
Onko tämä se joka tulee aina kun kone ei käy?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2009 21:36

Nollaa koodi, pistä käymään ja lue uudestaan?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 27.2.2009 21:59

Joo toi "00513 Engine speed sensor G28 Signal Malfunction" tulee aina kun kone ei pörrää.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 28.2.2009 15:44

Jarrupalat edessä tulivat tiensä päähän, vain risteystä ennen motonettia. Uudet palat hyllystä ja asentamaan. Tämä olikin helppo, verrattuna alfaan. Koodeja ei ole uusiutunut.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 28.2.2009 18:09

Nonih. Koodina 00518. Kaasuläppä ja asentoanturi vaihtoon, katsotaan sitten taas mitä tapahtuu..

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 7.3.2009 12:24

Ja sitten hajosi vetonivel. Kauheen paukkeen saatelemana pyörii ilmeisesti paikallaan, vetonivelen ympärillä on osia enemmän kuin tokiossa taloja. Voi juma**uta että voi vastustaa.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 8.3.2009 13:54

Nyt ei auto lähde edes käymään enään. Mitähän seuraavaksi..?

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 12.3.2009 21:22

Nivel vaihdettu, olipa homma. Työkalut ihan vääriä, mutta kiitos paikalliselle raskoneelle 3-arvokkaan minuutin uhrauksesta.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 13.3.2009 17:46

Puoli päivää, toinen nivel alkoi naputtaa.
Mystinen käyntihäiriö alkoi selvitä. Tästä lisää, kun yksi osa on vielä vaihdettu.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 13.3.2009 18:22

uskomattoman hyvä tuuri sulla :D

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 13.3.2009 19:16

Eikö ?? =D ...soittelen sitten taas kun... :)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 13.3.2009 19:18

Käytiin kaupassa, ihan paikallisessa prismassa. Nyt jotenkin pakoputkikin on antautunut ja kääntynyt vinoon. Ilmeisesti poikki menossa jostain, *huoh* huomenna jatketaan.

Niin ja tosiaan...

-uudet tulpat
-uudet tulpanjohdot
-virranjakaja
-pyörijä
-jakajankansi
-bensapumppu
-bensansuodatin
-lämpötila-anturi
-kartiofiltteri
-imusarja
-kaasuläppä+asentoanturi
-uudet alipaineletkut+se musta mukkula imusarjaan
-uusi pyörintänopeus anturi
-mittaristo
-3 ilmamäärämittaria
-vetonivel
-etupyöränlaakeri
-etujarrulevyt+palat
-takajarrulevyt+palat
-takalaakerit
-työkaluja +300€
-raidetangonpää
-useita releitä
-rs-puskuri
-uusi maski
-helmat
-kaarimuovit
-takapuskimen alaosa
-3 x 15" vanteet
-nelivalot
-tummaoptiikka
-varaosa passat (tästä siis ei ole vielä lainattu mitään)
-varaosa golf (tästä käytettyjä osia)


Tässäpä 2kk aikana vaihdetut osat, ihanan kallista.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 13.3.2009 23:38

voin sanoo, että mulla oli aikoinaa jotain ton tyylistä myös vr6 golffissa ja homma selvis kun otti auki sen koneeseen tulevan ison johtonipun liittimen ja putsasi paskat pois välista ja kontakti spraytä välii ja liitin kiinni... sitä ennen olin kans uusinu lähes kaiken vehkeeseen ;)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 14.3.2009 13:32

Kaikki liittimet käytetty irti ja putsattu.. ei vaikutusta.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 14.3.2009 22:57

Tänään vaihdoin sitten puolan+boxin, varaosa pasuunasta vw-originaaliosaan. Koneen käyttäytyminen parantui huomattavasti, kiertää varovaisella kaasulla jo 4500-5000.
Ystävällisen motonetin myyjän avustuksella.. (myi oikeaa osaa, jota pidin ulkonäön takia vääränä) lähdimme pihalle, käärittiin hihoja päästäksemme painimaan. Yllätysmomentin turvin myyjä totesi heti, että "hei, toi puola ja boxi on neloskoneesta"...vaihdoin tänään oikean osan tuonne paikoilleen, enhän mä ollut nähnyt miltä sen pitäisi näyttää, kun ed. omistaja on sen sinne vaihtanut... Neloskoneen boxin EI pitäisi edes toimia tuolla, mutta ilmeisesti se toimii kierroksissa n.4000 asti. Boxin varauskyky? ei riitä antamaan kipinöitä täysipainoisesti tuon jälkeen..?

Nyt kone tuntuis huutavan enemmän kuin kulkevan, joten täytyy vaihtaa/koittaa vielä kerran toista ilmiä? sitten laikalla katin pultit ja putki mäkeen, nähdään onko tuossa tukkoteoriassa mitään järkeä.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 15.3.2009 12:16

Mielenkiintoinen asia tuli huomattua tänään. Kävin paikallisella aakkoshuoltamolla kahvilla, kaupassa ja pelaamassa. Juotiin emännän kanssa pari kuppia kahvia, pyörittiin kaupassa yli 60€ edestä ostoksia ja poistuttiin pelaamaan vajaa parikymppiä pelikoneisiin. Käveltiin parkkipaikalle ja yllätysyllätys volkkarin pakoputkesta tuli edelleen savua ulos. Jotakin siellä palaa oikeinkin mukavan tuntuisesti. Aikaahan tuossa operaatiossa kului n.25min, joten täytyy laikkoa tuo putki auki.
Toisekseen aamulla auton käynnistämisen jälkeen ilmeni ensimmäisen kerran jotenkin tuttua kolinaa putkesta, ihankuin katin romut olis kuulostanut olevan irti. *huokailee* jokohan kohta oltais lähellä loppua näiden ongelmien kanssa..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.3.2009 12:22

Seuraavaksi hyppää jakopää ja venat ottaa tuttavuutta mäntiin :)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 15.3.2009 13:09

Niin, tai sitten moottorista tulee kiertokanki moottoritiellä läpi, aiheuttaen rajun kaistalta vetäytymisen. Tässä yhteydessä katkeaa ratti akseli, rattilukko menee päälle ja auto osuu esim. betoniseen meluvalliin. Tämä olisi niinsanotusti normipäivä.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 15.3.2009 13:58

Menee vähän OT:ksi
Luin tuota listaa vaihdetuista osista ja sisältöhän näyttää samalta kuin joka toinen viesti VR6 FAQ- topicissa ;)
Jarrupaloja, kartiosuodatinta, jne. ei vaan taida olla tuon VR6:n "tyyppivikoja"=D
Tuntuu vain saaneen tuo Passattisi liikaa tätä ns. suomihuoltoa edellisiltä omistajilta, kun vaihdetaan osia (puola, mittaristo) miettimättä käypikö ne.
Toivottavasti alkaa näkymään valoa tunnelin päässä (lue valoa pakoputken läpi).
Ja se kaunis päivä, kun moottori toimii, käy sitten joko Ikosen tai Limon pelottelut toteen =D

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 18.3.2009 20:54

Mitäs tälle kuuluu? Herättelin omaa kotteroa parin kuukauden seisonnasta, ja käynti oli kovasti samanmoista. Välillä ei ollenkaan, ja välillä varovasti kierroksia nostamalla toimi mitenkuten. Nopeasti kun polkaisi niin sammui. Sattumalta huomasin kun sammuttelin valot ja meinasin heittää hanskat tiskiin että jotain välkkyy konehuoneessa... No kipinähän se tuli ulkoilemaan, pimeässä näkyi komeasti muttei päivänvalossa. Olin vuosi sitten vaihtanut uudet jakajan vermeet ja johdot, taidan vaihtaa vanhat takaisin.
En väitä että tuosta on kyse tämän topicin potilaassa, vaan että ei se aina niin vaikea vika tarvitse ollakaan...

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 20.3.2009 10:28

Kyllähän noitakin on tullut jo vaihdeltua. Rekkakuskin elämä? haittaa työntekoa tämän parissa viikolla, mutta tänään jatketaan. Putkea irti, se kun vuotaa kuitenkin.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 20.3.2009 17:47

Putki nököttää vieläkin vinossa auton alla, mutta jotain taas tapahtunut. Hain taasen motonetista uuden pyörijän, kun vanha jostain syystä heilui paikallaan tarpettoman paljon. Vaikutuksena auton lähes välitön käyntiinlähtö. Vajaalla kaasulla (hipaisemalla tai varvistelemalla) auto ottaa kierroksia ajossa. Vauhdissa ja paikallaan kytkinpohjassa, kevyellä kaasulla saatiin jo yli 5500rpm. Kun kaasu menee yli öh.. 1/3 matkan kohti lattiaa alkaa se heti mouruta tarpeettoman paljon, mutta kierroksia se ei ota.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 3.4.2009 18:04

Nonni. Vajaan parinsadan homma ja 8.00-15.00 välinen asentajan työaika. Vika ratkesi. Katista 1 ja 3 kenno ehjiä, mutta 2 kenno sulanut sisälle. Pakopaineet olleet helvetin korkealla, toivotaan ettei kansipahvi mennyt. Nyt ainakin käy ja kukkuu.
Suosittelen itselleni kääntymään seuraavankin kerran Hämeenlinnan autoservicen puoleen heti. Rahaa meni noin 850€ sisältäen kaiken itsesähläyhksen kustannukset, vika haku AMMATTIaisella taasen tuon vajaan kaksisataa. *luimistelee* olis vaan pitänyt...

..no nyt taasen mennään - kovaa.. =)

Kiitos kaikille selvitykseen osallistuneille, etenkin myöhäistuntien puhelintuesta T.Häklille. Pyyteetön asenne ei aina ole itsestään selvyys nykypäivänä.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 4.5.2009 14:29

Jaahas - pieni tauko kirjoittelussa ja noin 6 tkm takana. Hienosti on toiminut.

Hankin tuossa katolle spoilerin, uuden maskin, 16" 7,5 ja 9 leveät borbetit. ABT:n korisarja tuli hankittua purkaamolta. Jarrulevyistä tulikin sitten ihan kamala farssi.
Passat vr6:ssa on ihan omat levynsä, hintaa 100-170€ kappale - toimitusaika 4-viikkoa...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.5.2009 18:12

Samat jarrut siinä pitäisi olla kuin Vr6 Golffissakin.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 4.5.2009 18:40

Niinhän sitä luulis. 280x22 osuu vielä tontille, mutta levy pöydällä paksuus kaikkiaan 39,5mm --> golf 28,2mm ja tuo puuttuva osuus tulee levyn ja navan väliin..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.5.2009 22:36

Onkos G60 280mm levyssä eri offset kuin 280mm Vr6 levyssä? Vai onko ainut ero jaossa?
Kuulostaa todella omituisille jarruille, onko ne varmasti 280 ettei ole vaihdettu jossain välissä uudempiin 288mm jarruihin? Tosin 288mm on 25mm paksu...

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 5.5.2009 18:58

Alkuperäiset. Kaksi samanlaista passattia tossa pihassa, samoilla jarruilla.
VAG orkkis osanumero 357615301A

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.5.2009 8:31

615 301 A levyt löytyy myös Vr6 Golffista 92-97 ja Vr6 Corradosta.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 6.5.2009 9:25

615 301 A levyt löytyy myös Vr6 Golffista 92-97 ja Vr6 Corradosta.

Taitaa olla jtkn -92 kun saapi passatti nuo Golf:n levyt, alatukivarret yms. muuttuu.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 6.5.2009 11:13

357 615 301 A on pelkästään Passatissa oleva levy, niissä kun ei ollut ekoissa ns. plus-akselistoa... 1H0 615 301 A on sitten uudemmissa ja myös Corradoissa ja Golfeissa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.5.2009 14:20

Perskule, aina oppii jotain uutta :) Jäi huomaamatta noi ekat numerot.

Sama ongelma oli omassa syncrossa takalevyjen kanssa, varaosaliikkeet kaupitteli ei oota ja VW:n tiskiltä 60e kpl...

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 28.5.2009 17:42

Nyt on h&R jouset ja uudet matalammat iskarit paikoillaan. Kuva täytyy vielä linkittää, jahka saan uudet ajovalot haettua maahantuojalta.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.5.2009 20:31

Säästä nyt vaan valmiiksi rahaa siihen jakopääjumppaan :DD

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 9.8.2009 21:31

uusi putkisto paikoillaan, huomenna hakemaan vielä klemmareita. Simonsin tekemä golfin putkisto näyttäisi sopivan paikoilleen. Niin ja T4 käyttis räjäytti öljyt laatikosta pihalle.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 12.8.2009 18:35

Bensa transporteri kajautti öljyt laatikosta jostakin pihalle, mutta menee eteen ja taakse vieläkin. olisko jotain vinkkejä?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.8.2009 19:41

Perä?
Itellä tuli bensa kakkiksessa perään reikä kun niitit irtoili.
Löi öljyt samalla pihalle. Auto kulkee eteen ja taakse normaalisti ja vaihteet menee päälle.
En kylläkään ole ajanut tuolla kun pihassa siirtelyä.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 13.8.2009 12:11

Perä?
Itellä tuli bensa kakkiksessa perään reikä kun niitit irtoili.
Löi öljyt samalla pihalle. Auto kulkee eteen ja taakse normaalisti ja vaihteet menee päälle.
En kylläkään ole ajanut tuolla kun pihassa siirtelyä.
Samat oireet, sama ajelun määrä. Vaihdoitko koko laatikon vai saiko vielä korjailtua jotenkin?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 13.8.2009 15:39

Sama loota on vieläkin paikallaan.
Melkein vuosi sitten hajosi ja siitä asti ollut seisonnassa :D
Uus loota on ootellu talvesta asti, mutta on ollut hieman muita projekteja.
Korjata toki pystyy jos on vehkeet moisen materiaalin hitsaukseen.
L-Weld Oy Tekee korjauksia.
Itse jumppaan uuden lootan tilalle, koska uusi sisältää nestekytkimen ja vaijeri kepin.
Vanhassa on tangoilla vaihteensiirtimet ja vaijeri kytkin.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 28.8.2009 17:17

Passat kävi leimalla. Vikoja: tuulilasi kulunut, takajarrulevy oikea ruosteessa ja sitten hammastangon sisempipää kulunut. Saako tota vaihdettua erikseen ja jos niin kuinka vittumainen savotta??

Lasi tilattu.
Levyt palat ja laakerit kontissa valmiiksi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.8.2009 22:06

niin tarkotat raidetangon sisempää päätä ? ei teorias tarvi ko pyöritellä vanha pois ja uus tilalle, siis teoriassa..... ei silti paha homma oo

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 29.8.2009 7:35

niin tarkotat raidetangon sisempää päätä ? ei teorias tarvi ko pyöritellä vanha pois ja uus tilalle, siis teoriassa..... ei silti paha homma oo

Kolmos kolfiini (lue vr6) vaihdoin juurisisemmän pään hanttarin puolelle. Jotain "sälää" piti purkaa pellin alta pois haitalta, raidetanko irti (kokonaan) ja uusi sisempi pää vaihtaen ja takaisin paikoilleen. Jos en aivan väärin muista oli se kanta jotain yli 34mm ja lista avaimella pyörittäen se sieltä lähti.
Takajarrun kanssa saa olla tarkempi, kun on se satula kuusiokolo ruuveilla kiinni, ettei nylppää ruuvinvantoja v*tuksi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.8.2009 9:53

ite aina putkitongeilla aukonu :P yleensä ei avainta mahdu liikuttaan kunnolla :)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 29.8.2009 11:58

Takajarrun kanssa saa olla tarkempi, kun on se satula kuusiokolo ruuveilla kiinni, ettei nylppää ruuvinvantoja v*tuksi.
Tätä ei tarvi enään tehdä, siitä on edellinen omistaja pitänyt huolen.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 30.8.2009 18:49

Varaosa variantista kävin nykäisemässä etuapurunkoineen kaikki osat keulasta pois. Sitten ositeltua hammastanko ja todettua avainmen olevan 32mm. Siitäkään huolimatta en taida ruveta äheltämään tuota paikoilleen ilman nosturia, joten korjaamolle menee.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 31.8.2009 21:36

Levyt, palat ja laakerit vaihdettu. satulan pultit piti hitsata, jotta aukes. ABS:n hammaskehä teetti paritkin kysymysmerkit, mutta kiitos puhelinvikaapu päivystyksestä - arvatkaas kenelle taas.. Ottaa hattua pois päästä.. =)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 2.9.2009 15:35

Suosittelen itselleni kääntymään seuraavankin kerran Hämeenlinnan autoservicen puoleen heti.
Päät vaihdettu, kulmiakin säädelty. Laskua 103€, todella kohtuullista. Leimakin sitten tuli jotta pätkähti. Vihdoin.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 2.9.2009 20:08

Jäi kaivelemaan tuo lempisen autosähkön homma, kerroppas jo lisää mitä ne siellä vittuili?

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 2.9.2009 21:42

Pyysin mittaamaan polttoaineen tuoton, konehuoneesta - niin moni sanoi näistä b-pumppuja korkanneen. Herra isojehu alkoi välittömästi nokkia. Ei poika sitä ja ei poika tätä. Täytyy perusteellisesti testerissä sitä ja tätä. Meidän tuntiveloitus näin ja näin paljon, 5-6 tuntia noin aluksi. Todettuani, että budjetti ei millään nyt tuohon riitä, on tehtävä mitä voidaan, pumppu kun olis ollu hyllyssä - alkoi sellainen vittuilu ettei mitään rajaa. Aikani kuuntelin, kunnes hermo paloi - avuduin oikein kunnolla, mukaan lukien hänen yksityiselämänsä (tiedän asioita hänen veljensä kautta)... Puolen minuutin hiljaisuus ja ohjaus huoltomiehen luokse. Auto syyniin - kone käynnissä, mutta ei jenkaa. Rahat tästä maksoin, mutta testi oli hyödytön: A: Kone uupui vain kuormitettuna, ei tyhjäkäynnillä
B: kerroin heille myös tämän C: vikahan oli myöhemmin todettuna muualla.

Voisiko nyt kuitenkin olla niin, jotta JOS MINÄ (asiakas) haluan että tämä mitataan, niin sehän sitten vittu mitataan. Jos ilmoittamani tapa on väärä, niin oikaiskoon asian (ilman kuormaakin blaablaa...) Maksoin tuostakin helvetin lapusta mielestäni turhaan, kuunneltuani vielä vittuilut kaupan päälle. En voi suositella tuota liikettä kenellekkään, vaikkakin ovat onnistuneesti korjanneet varmoja ongelma tapauksia.

Korjaamo kaksi: siis se joka auton sai kuntoon. Heillä palvelu pelaa, ei ole sellaista ylimielistä asennetta. Asiakas (tai siis minä) saa kysellä tyhmiäkin, oppiakseen tai tulkoon opetetuksi. Ymmärretään budjetin rajallisuus, mutta tehdään mitä sillä hetkellä on varaa teettää.

Anteeksi avautuminen, mutta jotenkin oikein hermot taas kiehahti - olin jo unohtanut koko episodin.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 4.9.2009 22:21

Tänään tuli ostettua JBL:n kolmitie erkkasatsi eteen. Eilen sitä vasten uusi vw:n oma vetokoukku. Kiitos tästä JohnnyB:lle. Asiallista tavaraa myynnissä ja hinnat kohdallaan.

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 21.9.2009 21:10

Jahans. Jumputus ajaessa paheni, tuloksena oli sitten kolme neljästä renkaasta kudos/runkovaurioisia. Ne ei näköjään kestäny sitä mitä passatti kulkee... =)

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 11.10.2009 10:59

Taasen ilmeni ongelmia. Alkaa käydä viidellä jos vetelee pintakaasulla tai antaa lämmetä esim. ruudussa ennen ajoon lähtöä. Yli kolmen tonnin kierroksilla ottaa kaikki pytyt peliin, tosin vaatii hetkellisen kenkimisen.

Täytynee hakea ensin taas tulpat, virranjakajan kamat ja katsoa onko noilla mitään vaikutusta. Ainakin kansi on pahoin syöpynyt.....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa