projekti: kevätkiillotusta
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä varmasti löydy kun pienimmät megun tekemät laikat on 6.5"
Automaalikaupasta tai Jyrkiltä www.carwaxzaino.fi löydät 4" laikkoja.
Automaalikaupasta tai Jyrkiltä www.carwaxzaino.fi löydät 4" laikkoja.
Kuinka moni käyttää ultimate guick detaileria pesujen jälkeen? Itse suihkutellu ehkä n.5- 10 pesun välein. Todella helppo aine laittaa ja kyllä tulee aika kiiltäväksi. Vesi todella lähtee pelliltä niinkuin videoissakin. Mielestäni hieno tuote! Tilailin Megun sisäpuhdistus ainetta toivottavasti on rahan arvoista. Pikku kyssäri millä porukka puunailee kärryjä sisältä? Itellä jotain kent:in All Purpose Foam Cleaner:ia ihan ok aine ainakin laseihin, mut mites muut pinnat??
Minä käytän megun Last Touch:ia, mutta ihan vastaavaa ainettahan se on. Joka pesun jälkeen suihkuttelen pikkuisen samalla kun kuivaan, pysyy se oikea vahapinta hengissä vähän pidempään.
Viime viikolla putsasin jetan penkit megun All Purpose Cleanerilla ja karcherin pesevällä imurilla. http://www.karcher.de/fi/ajankohtaista/SE_4001_peseva_imuri.htm
Kostutin penkkejä ensin vähän, APC:tä 10:1 lantrattuna suihkepullosta päälle, annoin vaikuttaa hetken ja sitten hankasin harjalla. Lopuksi pesu karcherillä puhtaan veden kanssa.
Paskan määrä oli jotakin ihan uskomatonta. Penkit ei näyttäneet edes hirveän likaisilta, mutta imurin säiliössä ollut vesi oli ihan pikimustaa ja pohjalla oli ämpärillinen hiekkaa. Ei siis turhaa hommaa missään nimessä. Penkit tuoksuukin jopa ihan hyvälle nyt.
Megun APC:tä voi käyttää sisustan muoviosienkin pesuun, kunhan vain muistaa lantrata tarpeeksi, 10:1 on sopiva. Noihin penkkeihin olisi varmaan voinut käyttää tujumpaakin liuosta. Glymin interior shampootakin on tullut käytettyä, sekin on ihan pätevää. Lasit olen putsannut Glymin Fast Glass:llä ja sanomalehdellä.
Viime viikolla putsasin jetan penkit megun All Purpose Cleanerilla ja karcherin pesevällä imurilla. http://www.karcher.de/fi/ajankohtaista/SE_4001_peseva_imuri.htm
Kostutin penkkejä ensin vähän, APC:tä 10:1 lantrattuna suihkepullosta päälle, annoin vaikuttaa hetken ja sitten hankasin harjalla. Lopuksi pesu karcherillä puhtaan veden kanssa.
Paskan määrä oli jotakin ihan uskomatonta. Penkit ei näyttäneet edes hirveän likaisilta, mutta imurin säiliössä ollut vesi oli ihan pikimustaa ja pohjalla oli ämpärillinen hiekkaa. Ei siis turhaa hommaa missään nimessä. Penkit tuoksuukin jopa ihan hyvälle nyt.
Megun APC:tä voi käyttää sisustan muoviosienkin pesuun, kunhan vain muistaa lantrata tarpeeksi, 10:1 on sopiva. Noihin penkkeihin olisi varmaan voinut käyttää tujumpaakin liuosta. Glymin interior shampootakin on tullut käytettyä, sekin on ihan pätevää. Lasit olen putsannut Glymin Fast Glass:llä ja sanomalehdellä.
Otto -89 kirjoitti:Kuinka moni käyttää ultimate guick detaileria pesujen jälkeen?
Nyt ku saan auton vahattua(toivottavasti viikonloppuna), niin aloitan ton käytön. Monet on kehunu.
"Tuloksia"
Lähtötilanne
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ilanne.jpg
Lopputulos
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta1.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta4.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta5.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta6.jpg
Evo
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli1.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli4.jpg
Viininpunaiseen tehtiin myllytys Cartecin hioma-aineella ja Bilteman cyclo-koneella ja Zaino-laikoilla. Sit samalla koneella DC-setin 1. aine ja loput käsin.
Evoon tuli ClayBar-käsittely ja DC-setti ja taas 1. aine koneella.
Kiitos Maikille infosta, kone ajoi asiansa. Veli jopa kehui laitetta, että helpompi tehdä kuin kalliilla koneilla. Tai ainakin alottelijalle ois parempi, tuhoa ei synny yhtä helposti. Mutta mistä sais niitä villalaikkoja 4"? Tuo kovinkaan (Zaino)laikka+Cartecin Ultra Strong hioma-aine eivät oikein pystyneet kaikkiin naarmuihin tuossa viininpunaisessa. Tai pystyivät, mutta siihen ois menny koko päivä.
cyclo pads hakusanaksi ja googlaamaan...
www.superiorcarcare.net niin siellä näkyi olevan villalaikkoja joten on niitä olemassa.
Kiitoksia vain...tuo biltsun kone kunnon laikoilla on kyllä hinta/laatusuhteeltaan loistava. -JP- teki lauantaina biltsun koneella, keskikovilla laikoilla ja megun #80:llä vm.95-96 corollan ja uskomattoman eron niilläkin sai aikaan. Harmi ettei kamera tullut mukaan. Tosin pitäisi ruveta opettelemaan rälläkkämallisen koneen salat jottei menisi hermo kovan maalipinnan kanssa.
Sisustan puhdistamiseen megun APC, pineline jne on hyvää mietona liuoksena. Kumi- ja muoviosat kun käsittelee puhdistuksen jälkeen megun #40:llä (vinyl & rubber care) niin tulee nätti ja kestävä satiinipinta.
www.superiorcarcare.net niin siellä näkyi olevan villalaikkoja joten on niitä olemassa.
Kiitoksia vain...tuo biltsun kone kunnon laikoilla on kyllä hinta/laatusuhteeltaan loistava. -JP- teki lauantaina biltsun koneella, keskikovilla laikoilla ja megun #80:llä vm.95-96 corollan ja uskomattoman eron niilläkin sai aikaan. Harmi ettei kamera tullut mukaan. Tosin pitäisi ruveta opettelemaan rälläkkämallisen koneen salat jottei menisi hermo kovan maalipinnan kanssa.
Sisustan puhdistamiseen megun APC, pineline jne on hyvää mietona liuoksena. Kumi- ja muoviosat kun käsittelee puhdistuksen jälkeen megun #40:llä (vinyl & rubber care) niin tulee nätti ja kestävä satiinipinta.
Jotain pientä taas saatu aikaan vaikkei 500€ ammattilaiskoneella olla tehtykään...
A6: takaluukku on senverran hankalan muotoinen että 4" laikoilla on helpompi tehdä kuin 6":lla
Biltsun kone, Megun #105 ja violetiti laikat
ennen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0542.jpg
jälkeen.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0550.jpg
Koko auto läpi megun G220:llä koneella, 3M:n keltainen laikka ja Dodo Juicen Lime Prime.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0554.jpg
Vahaksi pohjalle Collinite 845 ja päälle Dodo Juicen Blue Velvet. Kuva ei tee oikeutta kun valkoisesta on hankala saada kunnon peilauskuvaa. Livenä paaaljon kiiltävämpi ja syvempi maalipinta kuin lime primen jälkeen.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0562.jpg
A6: takaluukku on senverran hankalan muotoinen että 4" laikoilla on helpompi tehdä kuin 6":lla
Biltsun kone, Megun #105 ja violetiti laikat
ennen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0542.jpg
jälkeen.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0550.jpg
Koko auto läpi megun G220:llä koneella, 3M:n keltainen laikka ja Dodo Juicen Lime Prime.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0554.jpg
Vahaksi pohjalle Collinite 845 ja päälle Dodo Juicen Blue Velvet. Kuva ei tee oikeutta kun valkoisesta on hankala saada kunnon peilauskuvaa. Livenä paaaljon kiiltävämpi ja syvempi maalipinta kuin lime primen jälkeen.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0562.jpg
Eilen vahasin oman auton. Ensin naarmuiset kohdat megun scratch x:ällä sitten koko autoon megun 3:n aineen systeemi. Viimeiseksi vielä trim detaileria mustiin listoihin ja ultimate quick detailerilla viimeistely. Aikaa kyllä kului mutta oli taas vaivan arvoinen. Aika hyvin toi scratch x poisti naarmuja. Toki muutama paha naarmu jäi mutta suurin osa lähti. Kyllä suosittelen megun aineita:)
Topikista kipinän saaneena tekisi mieli opetella tämä kiilloitushomma itsekkin, kotoa kun tuo rälläkkämallinen kone löytyy. Eli jotain kysymyksiä on vielä:
Mikä on sitten oikea määrä jos konetta käyttää? Eli miten paljon vaikka glymin punaista karkeasti ottaen menee "normaalikokoiseen" autoon, jos pullokoossa ajattelee? 1/4 purkkia vai kenties yli puolet? Kulutushan varmasti vaihtelee, mutta noin suurinpiirtein. Ja kannattaako tuo laikka tai tyyny mitä käyttää kastella ennen käyttöä, vaikkei aine itsessään vettä vaatisikaan, esim. glymin punainen?
No ei se kyllä hirveäasti pölyä jos tietää minkälaisen kerroksen sitä levittää.Moni ihminen tööttää sitä vahaa ihan hemmetin paksun kerroksen koko auton päälle ja se tekee sen poistamisesta vaikeampaa ja se pölyää myös enemmän silloin.Kannattaa opetella vetään sopivan ohut kerros ja kostuttaa se sieni/liina millä vahan levittää,sekin jeesaa paljon.
Se että levittääkö hemmetin paksun kerroksen vai ohuen ei vaikuta siihen kestoon kyllä mitenkään,teettää vaan itelleen enemmän hommia.
Mikä on sitten oikea määrä jos konetta käyttää? Eli miten paljon vaikka glymin punaista karkeasti ottaen menee "normaalikokoiseen" autoon, jos pullokoossa ajattelee? 1/4 purkkia vai kenties yli puolet? Kulutushan varmasti vaihtelee, mutta noin suurinpiirtein. Ja kannattaako tuo laikka tai tyyny mitä käyttää kastella ennen käyttöä, vaikkei aine itsessään vettä vaatisikaan, esim. glymin punainen?
Normikokoiseen autoon menee pikkupullosta punaista glymiä 1/15 - 1/10. Oikea määrä...jos 6" laikka niin eka veto tee x:n laikkaan. Senjälkeen riittää 3 n. puolet pikkurillin kynnestä kokoista täppää laikkaan / veto.
Minä olen aluksi kostutanu laikan suihkauksella detaileria. Punaisen glymin kanssa tuskin tarvii kostuttaa laikkaa välillä toisinkuin myllytys- ja kiillotusaineiden kanssa. Muista putsata laikka aina välillä.
Minä olen aluksi kostutanu laikan suihkauksella detaileria. Punaisen glymin kanssa tuskin tarvii kostuttaa laikkaa välillä toisinkuin myllytys- ja kiillotusaineiden kanssa. Muista putsata laikka aina välillä.
Mikrokuituliinalla ja käsipelillä otetaan aineet pois. Kiillotusaineiden ei saa antaa kuivua, hierot koneella ja pyyhit välittömästi pois.
Edit. Muutama kuva -97 vectran pahasti liituuntuneesta maalipinnasta.
Bilteman kone ja megun #83 keskikovilla trollin laikoilla. Sen jälkeen dodon lime prime samoilla laikoilla.
Vahana yksi kerros collinite 845 ja yksi kerros dodon banana armouria.
Surullinen lähtökohta
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu001.jpg
50/50 takaluukun kannesta (tässä vedetty vasta vain #83)
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu020.jpg
Jo näyttää paremmalta!
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu030.jpg
Edit. Muutama kuva -97 vectran pahasti liituuntuneesta maalipinnasta.
Bilteman kone ja megun #83 keskikovilla trollin laikoilla. Sen jälkeen dodon lime prime samoilla laikoilla.
Vahana yksi kerros collinite 845 ja yksi kerros dodon banana armouria.
Surullinen lähtökohta
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu001.jpg
50/50 takaluukun kannesta (tässä vedetty vasta vain #83)
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu020.jpg
Jo näyttää paremmalta!
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu030.jpg
Punainen auto on kyllä helppo saada kiiltämään, ja varsinkin näyttämään hyvältä :)
http://img218.imageshack.us/img218/7772 ... jlkeen.jpg
Kiillotus autoglymin vihreällä, koneella ja sen jälkeen käsin vahaus punaisella ja vielä lopuksi Cartecin Cold Wax päälle...
http://img218.imageshack.us/img218/7772 ... jlkeen.jpg
Kiillotus autoglymin vihreällä, koneella ja sen jälkeen käsin vahaus punaisella ja vielä lopuksi Cartecin Cold Wax päälle...
Noniiin itsekkin tästä hommasta kiinnostuneena niin ajattelin tilata noita megun tuotteita.
Ekaksi siis tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-de ... p-830.html
Toiseksi tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-de ... p-779.html
Ja kolmanneksiko tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-ge ... p-785.html
Eli korvatakko tuo Deep Crystal System Carnauba Wax Carnauba-vaha tuolla viimeksi mainitulla?
Ihan noviisi oon näitten vahauksien kanssa.Aina on tullut pelkästään käytettyä auto glymin punasta.
Luulisi noilla megun vahoilla nyt paremman lopputuloksen saavan?
Kiitos jos joku viitsi ohjeistaa :)
-jarno-
Ekaksi siis tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-de ... p-830.html
Toiseksi tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-de ... p-779.html
Ja kolmanneksiko tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-ge ... p-785.html
Eli korvatakko tuo Deep Crystal System Carnauba Wax Carnauba-vaha tuolla viimeksi mainitulla?
Ihan noviisi oon näitten vahauksien kanssa.Aina on tullut pelkästään käytettyä auto glymin punasta.
Luulisi noilla megun vahoilla nyt paremman lopputuloksen saavan?
Kiitos jos joku viitsi ohjeistaa :)
-jarno-
Jarno 82, laita vaan tollainen satsi. Tilaa sitten viel ultimate quick detaileria niin tulee sellainen jännä wet look pinta ettei vesi pysy lainkaan pinnalla. Kannattaa kattoa youtubesta videoita tost aineest...:) Itte oon käyttäny vaan kaikkii ainei mitä tohon 3-step juttuun kuuluu mut oon lukenu et toi vaha mitä meinaat laittaa ois viel parempaa. Suosittelen meguja, toki ei mulla muitakaa ainei mitää vastaa oo. Jos joku haluu ni voin laittaa jossain vaihees golffistani kuvii ku on ihan noil mainitsemillani ainel käsitely, käsin.
Vanhemmat punaset tosiaan haalistuu mukavasti :D Tuommonen siitä tuli ja näkyy pysyneenkin normaali vahauksilla, pari vuotta on kiillotuksesta aikaa.
Hapelton: Tottakai renovator pyyhitään pois hinkkaamisen jälkeen. Minä en tuota käyttäisi kun on aika oldskoolia=tosi tymäkkää mutta maalipinta jää sameaksi. Kun olet pääkaupunkiseudulta niin hae joko megun #83:sta tai dodo juicen lime primeä. Kumpikin käy käsin että koneella levitettäväksi.
NXT 2.0 kestää ihan riittävän pitkään kun isäukon auton vahsin tuolla syyskussa ja vielä toukokuussa vesi helmeili pinnassa. Ultimate kestoa jos hakee niin Collinite 476 tai 845 lienevät parhaat vaihtoehdot.
Eilen tuli kokeiltua Menzernan P203S:ää -05:een mersuun jossa nanolakka. Yllättävän hyvin lähti naarmut vaikka tuo on leikaavuudeltaan samaa tasoa kuin megun #83. mainoslause siitä että olisi suunniteltu juurikin uusille mersuille, bemuille ja VAG-tuotteille näyttäisi pitävän paikkansa :)
NXT 2.0 kestää ihan riittävän pitkään kun isäukon auton vahsin tuolla syyskussa ja vielä toukokuussa vesi helmeili pinnassa. Ultimate kestoa jos hakee niin Collinite 476 tai 845 lienevät parhaat vaihtoehdot.
Eilen tuli kokeiltua Menzernan P203S:ää -05:een mersuun jossa nanolakka. Yllättävän hyvin lähti naarmut vaikka tuo on leikaavuudeltaan samaa tasoa kuin megun #83. mainoslause siitä että olisi suunniteltu juurikin uusille mersuille, bemuille ja VAG-tuotteille näyttäisi pitävän paikkansa :)
Vanhemmat punaset tosiaan haalistuu mukavasti :D Tuommonen siitä tuli ja näkyy pysyneenkin normaali vahauksilla, pari vuotta on kiillotuksesta aikaa.
Kylläpä tuollaisesta pappamallin passatista saa kivan näköisen puunaamalla. Käytäpä vielä tovi aikaa kuumailmapuhaltimen kanssa puskurit käsitellen.
NXT 2.0 ei kokemukseni mukaan ole mikään kestävin vaha, mutta on erittäin helppo ja nopea työstää, joten ei ole iso työ uusia vahapintaa. Eikä kavahda sitä, että jättää vahan hieman pidemmäksi aikaa auton pinnalle.
Laittakaas tähän nyt sitten alottelialle setti...
Pesuaineeksi Wurth pineline esipesuun ja perusshampoo itse pesuun. Verry Berry, Hyperwash, Shampoo plus... onhan näitä.
Claybar: Dodo supernatural tai megun valkoinen.
Kone biltsusta, laikat trollilta. Setissä kolmea eri kovuutta joilla pääsee hyvin alkuun. Kannattaa ottaa samoilla postikuluilla heti kaksi settiä, jos aikomuksena vetäistä useampi auto.
Myllytysaineiksi megun #83 ja #105 ja viimeistelyyn #80 tai Dodo lime prime.
Vahoja kannattaa hankkia pari erilaista, niin saat vertailtua.
Glymin punaista alle (tätä tarvit vain ylläpitovahaukseen, #80 tai Lime primen jälkeen ei tarvi käyttää) ja kestovaha maun mukaan. Esim. Megun NXT2, Gold class, Collinite 845, Presta best wax, Dodolta joku kiinteä tms.
Detaileria clayn liukasteeksi ja viimeistelyyn.
Pesukinnas tai kaksi.
Harjoja ja maalauspensseleitä vanteille ja ahtaisiin paikkoihin.
Kuivausliina. Itsellä on sellainen vohvelikuvioinen, vastaavia saa trolliltakin.
PALJON mikrokuitupyyhkeitä.
Varmasti unohtui jotakin, muut varmaan täydentää.
Viimeksi muokannut -JP-, 6.7.2009 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hapelton: Paint renovatorin kun pyyhkii pois esim mikrokuituliinalla niin ei tarvitse pestä autoa senjälkeen.
Megun jälleenmyyjät löydät www.meguiars.fi. Tuo #83 kun on ammattilaispuolen tuote kannattaa soittaa ja kysyä onko hyllyssä.
Dodoa myy sekä www.carwaxzaino.fi = www.trolli.nu että www.autonhoito.com pääkaupunkiseudulla.
Megun jälleenmyyjät löydät www.meguiars.fi. Tuo #83 kun on ammattilaispuolen tuote kannattaa soittaa ja kysyä onko hyllyssä.
Dodoa myy sekä www.carwaxzaino.fi = www.trolli.nu että www.autonhoito.com pääkaupunkiseudulla.
Nyt on auto myllytetty ja vahattu... Pari asiaa jäi mietityttämään
Kun myllytän pintaa vaikka #83 niin kuinka kauan sitä aluetta pitää myllyttää?
Vahan levityksen vahanlevitystyynyllä koin jotenkin hankalaksi, tuntui että vahaa tuli liian paksu kerros. http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=61188 Toimiskohan tuollainen koneellinen levitys paremmin?
Kun myllytän pintaa vaikka #83 niin kuinka kauan sitä aluetta pitää myllyttää?
Vahan levityksen vahanlevitystyynyllä koin jotenkin hankalaksi, tuntui että vahaa tuli liian paksu kerros. http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=61188 Toimiskohan tuollainen koneellinen levitys paremmin?
Evokki: #83 on vähän hassu työstettävä. Siinä vaiheessa kun se rupeaa menemään maitomaisen näköiseksi ja rupeaisi kuivamaan nin pitää vain jatkaa työstämistä muuten on hiton hankala kiillotettava. Yhtäkkiä muuttuu taas työstettäväksi ja sitten kun rupeaa kuivamaan on valmis kiillotettavaksi.
Pientä harjoittelua levityssienen kanssa niin rupeaa sujumaan ;)
Pientä harjoittelua levityssienen kanssa niin rupeaa sujumaan ;)
Pekka kun kaipaili 50/50 kuvaa niin tässä -05 metallihohtomusta mese
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0591.jpg
kokonaan käsitelty ovi: Menzerna P203S LC:n oranssilla laikalla ja päälle LC:n harmaalla laikalla Poorboys Black Hole-glaze. Kone megun G220. Huom. tässä ei siis ole vielä vahaa päällä.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0600.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0591.jpg
kokonaan käsitelty ovi: Menzerna P203S LC:n oranssilla laikalla ja päälle LC:n harmaalla laikalla Poorboys Black Hole-glaze. Kone megun G220. Huom. tässä ei siis ole vielä vahaa päällä.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0600.jpg
,,
Olis kans tarkoituksen uudistaa perheen autojen maalipinnat. Väreinä musta metalli ja harmaa/hopea metalli ja tuossa edellä oli tälläinen aine ehdotus.
Ekaksi siis tämä: meguiars deep crystal system paint cleaner
Toiseksi tämä: meguiars deep crystal system polish tai dodo lime prime
Ja kolmanneksiko tämä: meguiars generation tech wax 2.0
Mitäs näistä vedetään koneella ja mitä laikkoja suosittelette ? koneeksi ajattelin ostaa biltsukan cyclon mutta sitä ei näköjään ainakaan nettisivuilta enään löydy, tosin tuollainen rälläkkämallinen kiilloituskone kyl löytyy hintaan 54€.
Tekeekös noilla biltsukan laikoilla mitään ?
Ja paljos tollasessa rälläkkä mallisessa koneessa yleensä käytetään kierroksia eri työvaiheissa ?
Jonkinlainen claybar hoito vois kans olla kova sana esipesujen jälkeen..
Etenkin tuo musta on karmean näköinen , naarmuja kuorrutettuna autoliikkeen hologrammeilla..
Ekaksi siis tämä: meguiars deep crystal system paint cleaner
Toiseksi tämä: meguiars deep crystal system polish tai dodo lime prime
Ja kolmanneksiko tämä: meguiars generation tech wax 2.0
Mitäs näistä vedetään koneella ja mitä laikkoja suosittelette ? koneeksi ajattelin ostaa biltsukan cyclon mutta sitä ei näköjään ainakaan nettisivuilta enään löydy, tosin tuollainen rälläkkämallinen kiilloituskone kyl löytyy hintaan 54€.
Tekeekös noilla biltsukan laikoilla mitään ?
Ja paljos tollasessa rälläkkä mallisessa koneessa yleensä käytetään kierroksia eri työvaiheissa ?
Jonkinlainen claybar hoito vois kans olla kova sana esipesujen jälkeen..
Etenkin tuo musta on karmean näköinen , naarmuja kuorrutettuna autoliikkeen hologrammeilla..
Minä jättäisin kyllä kokonaan megsin paint cleanerin ja polishin pois, jos kerran lime primeä aiot käyttää. Se tavallaan korvaa deep crystal-setin kaksi ensimmäistä vaihetta.
Vedä lime prime keskikovalla laikalla ja siihen päälle NXT2. Toimii.
Suosittelisin epäkeskokonetta niin ei tule uusia hologrammeja entisten tilalle.
Vedä lime prime keskikovalla laikalla ja siihen päälle NXT2. Toimii.
Suosittelisin epäkeskokonetta niin ei tule uusia hologrammeja entisten tilalle.
A.A: Cyclokopiot on loppunu varastosta. Tämän vuoksi ei löydy nettisivuilta (laittavat takaisin kun tulee lisää koneita) mutta myymälöistä voi hyvinkin löytyä. Tampereella kuulemma oli iso pino ja Oulussa näkyi noita viime viikolla olevan.
Laikkasarja cycloon www.carwaxzaino.fi. Biltsun laikat voi heittää suoraan roskiin.
Ehdottomasti puhdistat claybarilla auton ennen kuin alat kiillottamaan. Maalipinnassa ei ole likaa= ei ole pelkoa että tarttuisi laikkaan ja naarmuttaisi ja laikatkin säilyy parempina.
Pohjat joko Lime Primella tai Megun #80:llä ja keskikovilla laikoilla=keltaisilla. naarmuja et näistä Hitlerin kostoista saa paljoa pois kun maalipinta on todella kova mutta pikkunaarmut, harmaus ja hologrammit saa kyytiä.
Vahaksi NXT 2.0 on hyvä valinta.
Jos hifistelemään lähdetään niin Lime primen päälle Poorboys Black Hole tai NXT:n päälle Chemical Guys Butter Wet Wax = kunnon wetlook.
Tässä oma auto. Pohjat #80:llä ja päällä 2 kerrosta Dodo Juicen Diamond Whitea.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0675.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0676.jpg
Laikkasarja cycloon www.carwaxzaino.fi. Biltsun laikat voi heittää suoraan roskiin.
Ehdottomasti puhdistat claybarilla auton ennen kuin alat kiillottamaan. Maalipinnassa ei ole likaa= ei ole pelkoa että tarttuisi laikkaan ja naarmuttaisi ja laikatkin säilyy parempina.
Pohjat joko Lime Primella tai Megun #80:llä ja keskikovilla laikoilla=keltaisilla. naarmuja et näistä Hitlerin kostoista saa paljoa pois kun maalipinta on todella kova mutta pikkunaarmut, harmaus ja hologrammit saa kyytiä.
Vahaksi NXT 2.0 on hyvä valinta.
Jos hifistelemään lähdetään niin Lime primen päälle Poorboys Black Hole tai NXT:n päälle Chemical Guys Butter Wet Wax = kunnon wetlook.
Tässä oma auto. Pohjat #80:llä ja päällä 2 kerrosta Dodo Juicen Diamond Whitea.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0675.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0676.jpg
Vaikka tässä aletaan mennä kohta topikin ohi kun kevätkiillotuksesta on kyse niin pitää vielä kommentoida ja kehua. Maikille heti alkuun iso kiitos hyvistä vinkeistä auton kiillotuksen suhteen. Amatööri sitä on ollut vaikka useemman kerran kuukaudessä kesäaikaan autoa onkin vahannut. Useammat kuvat, varsinkin nuo 50/50 kuvat herättää kyllä tervettä kateutta kiillon suhteen.
Tästä/audifinnssin topikista viisastuneena piti vierailla nyt sitten paikallisessa liikkeessä Meguja poistamassa autonhoitoa varten. Tuntui Maikki olevan tuttu kaveri myyjillekkin, kuulemma just olit kerennyt lähtä tjsp. kun hetken porisin kaveriden kanssa siinä. :)
Pitää nyt viikonloppuna ihmetellä Golfia tuon claybarin kanssa kun pesee viikolla sataneet möhnät ensin irti. Sitten katsoa miltä pinta näyttää. Vielä en cycloa ole hakenut kun huomasin saman vian mitä muutkin Biltsun nettikaupassa, loppu ovat. Toisaalta kun itsestä tuntuisi että oikea työkalu tuolle olisi ensin maaliruisku, mutta pitää koittaa josko tuota saisi vähän elvytettyä vielä.
NXT 2.0:n ostin perusvahaksi, kun tuon kiillotushomman mielekkyyttä tuolle vähän epäilen varsinkin kun konepelti on kuin tähtitaivas kiveniskemineen. Eiköhän tuota sunnuntai-iltana ole sitten jo vähän viisaampi.
Tästä/audifinnssin topikista viisastuneena piti vierailla nyt sitten paikallisessa liikkeessä Meguja poistamassa autonhoitoa varten. Tuntui Maikki olevan tuttu kaveri myyjillekkin, kuulemma just olit kerennyt lähtä tjsp. kun hetken porisin kaveriden kanssa siinä. :)
Pitää nyt viikonloppuna ihmetellä Golfia tuon claybarin kanssa kun pesee viikolla sataneet möhnät ensin irti. Sitten katsoa miltä pinta näyttää. Vielä en cycloa ole hakenut kun huomasin saman vian mitä muutkin Biltsun nettikaupassa, loppu ovat. Toisaalta kun itsestä tuntuisi että oikea työkalu tuolle olisi ensin maaliruisku, mutta pitää koittaa josko tuota saisi vähän elvytettyä vielä.
NXT 2.0:n ostin perusvahaksi, kun tuon kiillotushomman mielekkyyttä tuolle vähän epäilen varsinkin kun konepelti on kuin tähtitaivas kiveniskemineen. Eiköhän tuota sunnuntai-iltana ole sitten jo vähän viisaampi.
ConD: Oulun autoharrastajapiirit on pienet ;) Tule sunnuntaina sassin monttuun tai sateen sattuessa tuiran tb:lle alkaen klo 18 nin siellä ollaan ( sunnuntaina pääseekin taas vaihteeksi kun ei ole töitä/rouva hallistus lähtee muksujen kanssa reissuun). Ihmetellään golffia mitä sille voisi tehdä.
Kannattaa käydä tai soittaa biltsuun onko cyclokopiota hyllyssä. Se on poistettu nettisivuilta kun on loppunut keskusvarastolta.
Kannattaa käydä tai soittaa biltsuun onko cyclokopiota hyllyssä. Se on poistettu nettisivuilta kun on loppunut keskusvarastolta.
Minä levitän vahan vahanlevityssienellä ja kiillotus mikrokuituliinalla. Koneella levittäminen hitaampaa . Etuina tosin on hiovan ja fillereitä sisältävän vahan esim. juurikin punainen glymi hioavat aineet ja fillerit hajoaa ja toimii kokonaan.
Lime primellä saat focuksesta naarmut pois mutta poloinen vaatikin järeämpiä aineita jos haluat päästä samaan lopputulokseen.
Vaihtoehtoina joko Megun tymäkämmät aineet: #84, #95 tai #105. Omakohtaista kokemusta ei ole kuin #105:sta ja se kyllä toimii VAG-maalipintaan kuten valkoisen Audin kuvista voitte päätellä.
Menzernan P203S toimi ainakin mersun maalipintaan hyvin ja jännityksellä odotan että pääsen kokeilemaan VAG-tuotteeseen.
Lime primellä saat focuksesta naarmut pois mutta poloinen vaatikin järeämpiä aineita jos haluat päästä samaan lopputulokseen.
Vaihtoehtoina joko Megun tymäkämmät aineet: #84, #95 tai #105. Omakohtaista kokemusta ei ole kuin #105:sta ja se kyllä toimii VAG-maalipintaan kuten valkoisen Audin kuvista voitte päätellä.
Menzernan P203S toimi ainakin mersun maalipintaan hyvin ja jännityksellä odotan että pääsen kokeilemaan VAG-tuotteeseen.
..
tuo poloinen on jäänyt tonne vahingossa , tarviipa korjata. Sen tilalla on myös focus eli nykyään 2 x focus -05 trend farkkuja toinen 1.6 bensa ja toinen 1.6 tdci .. taidampa ajella tänään katsomaan josko biltsukassa olisi noita cycloja jäljellä..
..
Nyt on biltsukan kone haettu ja empiiriset testaukset alkaneet..
Laikkoja ja kunnon aineita tosin ei ollut tähän hätään muita tarjolla kuin koneen mukana tulleet laikat ja omasta hyllystä löytyneet vahat ja cleanerit..
kokeilin nopsasti ja vedin korrekin cleanerin käsin joka vei n. 30% naarmuista jonka perään glymin punainen koneella joka vei n.20% lisää naarmuista pois.
Tämän jälkeen musta focus alkoi näyttämään jo sika hyvältä verrattuna aikaisempiin käsin vahauksiin joilla ei saanut naarmuista kuin ehkä n.10% pois ja harmautta ei lähes ollenkaan. Ero vahaamattomaan kohtaan oli huima naarmujen ja harmauden osalta.
Claybaria näyttäisi kaipaavan koska pinta on kyllä kiiltävä mutta käsin koskiessa kuin hiekka papereia..
Mites jos tota lime primeä käyttäs koneella jonka jälkeen glymin punainen koneella myös ja glymin kulta sen jälkeen käsin.. ? vai onko hölmön hommaa..
Laikkoja ja kunnon aineita tosin ei ollut tähän hätään muita tarjolla kuin koneen mukana tulleet laikat ja omasta hyllystä löytyneet vahat ja cleanerit..
kokeilin nopsasti ja vedin korrekin cleanerin käsin joka vei n. 30% naarmuista jonka perään glymin punainen koneella joka vei n.20% lisää naarmuista pois.
Tämän jälkeen musta focus alkoi näyttämään jo sika hyvältä verrattuna aikaisempiin käsin vahauksiin joilla ei saanut naarmuista kuin ehkä n.10% pois ja harmautta ei lähes ollenkaan. Ero vahaamattomaan kohtaan oli huima naarmujen ja harmauden osalta.
Claybaria näyttäisi kaipaavan koska pinta on kyllä kiiltävä mutta käsin koskiessa kuin hiekka papereia..
Mites jos tota lime primeä käyttäs koneella jonka jälkeen glymin punainen koneella myös ja glymin kulta sen jälkeen käsin.. ? vai onko hölmön hommaa..
Viimeksi muokannut A_._A, 18.7.2009 22:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Käsi krampissa, toivotaan että teksti on lukukelpoista.
Päivän saldona auto sai ensin kylvyn pineline-liuoksella sekä hellää hoivaa kuivauksen muodossa. Sitten kävin auton suhtkoht tarkasti läpi Megun claybarilla ja ilme oli kyllä aika WTF varsinkin ovien kanssa. "Kuinka paljon tätä paskaa oikeen onkaan". Valkoinen savipala oli välistä vihree (katto) ja välistä ruskee (ovet). Ennakkoon aavisteltu konepelti oli lähes puhtain osa claybarin kanssa läpikäydessä.
Nyt iltapuhteina levittelin sitten puhtaalle pinnalle kahteen otteeseen tuon Megun NXT:t jonka johdosta käsi alkaakin kramppaamaan kohta :) Konetta kaipaa näköjään.. Noh.. Kiilto on mitä mehevin, kun auringossa meinaa häikäistä kun peilaa, mutta pikku raidat ei häipyneet juurikaan. Eipä sillä, ei ole aikaisemminkaan.
Vahan levitin megun omalla sienellä ja kiillotin parilla mikrokuituliinalla. Jälkimmäisellä kertaa vaha ehti kuivua vain n. puoli tuntia ja pois pyyhittäessä tuntui että pinta jäi hieman kosteaksi, ja teki hieman hologrammia. Puhtaalla rätillä kävin vielä auton läpi niin pienet "kosteat hologrammit" sitten hävisivät. Tälle NXT 2.0:lle plussaa siitä ettei pölise niinkuin Prestan Best Wax teki.
Pitää huomenna koittaa joutaa käymään katsoon josko kuningaskiillottajalla olisi hyviä vinkkejä jo täällä kerrottujen lisäksi antaa. :)
Päivän saldona auto sai ensin kylvyn pineline-liuoksella sekä hellää hoivaa kuivauksen muodossa. Sitten kävin auton suhtkoht tarkasti läpi Megun claybarilla ja ilme oli kyllä aika WTF varsinkin ovien kanssa. "Kuinka paljon tätä paskaa oikeen onkaan". Valkoinen savipala oli välistä vihree (katto) ja välistä ruskee (ovet). Ennakkoon aavisteltu konepelti oli lähes puhtain osa claybarin kanssa läpikäydessä.
Nyt iltapuhteina levittelin sitten puhtaalle pinnalle kahteen otteeseen tuon Megun NXT:t jonka johdosta käsi alkaakin kramppaamaan kohta :) Konetta kaipaa näköjään.. Noh.. Kiilto on mitä mehevin, kun auringossa meinaa häikäistä kun peilaa, mutta pikku raidat ei häipyneet juurikaan. Eipä sillä, ei ole aikaisemminkaan.
Vahan levitin megun omalla sienellä ja kiillotin parilla mikrokuituliinalla. Jälkimmäisellä kertaa vaha ehti kuivua vain n. puoli tuntia ja pois pyyhittäessä tuntui että pinta jäi hieman kosteaksi, ja teki hieman hologrammia. Puhtaalla rätillä kävin vielä auton läpi niin pienet "kosteat hologrammit" sitten hävisivät. Tälle NXT 2.0:lle plussaa siitä ettei pölise niinkuin Prestan Best Wax teki.
Pitää huomenna koittaa joutaa käymään katsoon josko kuningaskiillottajalla olisi hyviä vinkkejä jo täällä kerrottujen lisäksi antaa. :)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Kertokaas nyt mistä olette noita #83 ja #105 yms "ammattilaispuolen" myllytysvahoja ostelleet, kun edes meguairsin suomen nettisivuilla ei niitä ole, eikä jälleenmyyjien nettisivuillakaan.
Hätäpäissäni menin jo tollaisen ScratchX:n ostamaan, vaan tekeekö sillä mitään?
NXT2 vahan ja Ultimate Quick Detailerin ostin samalla, kun satuin Keravan honkkarissa käymään ohi ajaessani.
Huomenna Tampereen Biltemasta kävis koneen ostamassa, ellei ole loppu.
Hätäpäissäni menin jo tollaisen ScratchX:n ostamaan, vaan tekeekö sillä mitään?
NXT2 vahan ja Ultimate Quick Detailerin ostin samalla, kun satuin Keravan honkkarissa käymään ohi ajaessani.
Huomenna Tampereen Biltemasta kävis koneen ostamassa, ellei ole loppu.
Vedin tuossa takaluukun Emocion Red Leon:ista...
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.
Taitaa olla vika käyttäjässä, tai sitten ei ole tarpeeksi tymäkät aineet.
Kohtalaisesti painetta ja nopeudet johonkin 3-4:n.
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.
Taitaa olla vika käyttäjässä, tai sitten ei ole tarpeeksi tymäkät aineet.
Kohtalaisesti painetta ja nopeudet johonkin 3-4:n.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
^Katsopa tuolta . Näyttää ainakin jotain noita ammattilaispuolen tuotteita saavan. Joskus on tullut tuolta tavaraa hommattua, ja ihan positiivisia on kokemukset.
Ei ollut tuollakaan kuin #85. Eli mistä niitä (#83 / #105) oikein siis saa?
Biltemasta tarttui tuo cyclo kone (29,90) kouraan, mutta mikä niiss koneen omissa laikoissa on oikein vikana kun ne pitää vallan roskiin laittaa?
Motonetissä hypistelin jo AG:n punaista purnukkaa kädessäni, pääsis jo edes jotain tekemään. Mutta ei mulla ole vielä sitä saveakaan... Ensi viikolle menee siis.
Korrekin pesukintaan ostin (4,90 Motonet), se oli muuten ihan hyvän oloinen, mutta hansikasosuus soveltuu paremmin sorkkaeläimelle kuin sormelliselle ja se ei ole vedenpitävä -> käsi lilluu pesunesteessä. Jotain muuta kokeilen kun tuosta aika jättää.
Lisäksi ostin silikonilastan (8,90 Motonet), suht hyvin toimii kun ensin liippaa puolihuolimattomasti ja mikrokuituliinalla loput. Liinoiksi ostin SINI tuotteen lattialiinan (8,90 HongKong) vahan pyyhintään ja keittiöpyyhkeitä (2kpl 10€ HongKong) pesun ja Detailerin jälkeisiin pyyhkimisiin.
Millä ja miten olette ovien välit puhdistaneet?
Vedin tuossa takaluukun Emocion Red Leon:ista...
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.
Taitaa olla vika käyttäjässä, tai sitten ei ole tarpeeksi tymäkät aineet.
Kohtalaisesti painetta ja nopeudet johonkin 3-4:n.
VAG-maalit on niin kovia, että niihin ei epäkeskokone oikein pure.
Käyttämäsi ainekin on niitä miedoimpia. Nopeuttakin olisi voinut nostaa 4,5-5.
Tällä viikolla kiillottelin zafiran, käytin trollin kovimpia laikkoja ja megun #83. Noin 70% sain naarmuista pois ja opelissa on paljon pehmeämpi maali kuin VAGeissa. Menzernan 203:a testasin pahimmin hapettuneisiin paneeleihin, toimi paremmin kuin #83. Naarmuja lähti enemmän ja pinta ei jäänyt niin "sameaksi" kuin #83:lla. Työstäminenkään ei tuntunut olevan niin tarkkaa. Ei vaan ollut oma pullo niin ei viitsinyt koko autoa vetää sillä. Menee ehdottomasti ostoslistalle seuraavaan tilaukseen.
Niinhän sitä väitetään et VAGinoissa ois kovat pinnat,
mut ainakin tuntuu että noihin omiin Tornado Red Golffiin ja Emocion Red Leoniin tulee naarmuja jo kun vähän tuuli puhaltaa lehtiä pintaan!!
Zpc sentään vie hapettumat ja linnunpaska jäljet nätisti pois.
Sit niskaan viel Megun NXT niin onhan se nätti kaukaa...
mut loisteputken alla totuus paljastuu.
mut ainakin tuntuu että noihin omiin Tornado Red Golffiin ja Emocion Red Leoniin tulee naarmuja jo kun vähän tuuli puhaltaa lehtiä pintaan!!
Zpc sentään vie hapettumat ja linnunpaska jäljet nätisti pois.
Sit niskaan viel Megun NXT niin onhan se nätti kaukaa...
mut loisteputken alla totuus paljastuu.
Vedin tuossa takaluukun Emocion Red Leon:ista...
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.
Laita laikkoihin vain pari herneen kokoista määrää hiovaa vahaa. Levitä vaha pienillä kierroksilla esim 2:lla. Nosta nopeutta pikkuhijaa aina miltein maksimikierroksiin ja huomaat kuinka aine alkaa kuivumaan ja pölyyntymään. Kirkkaassa valossa näet kuinka kauan voit työstää pintaa. Lopeta kun kone ei jätä hienoa huntua pintaan. Voit tehostaa työskenelyä esim ko aineella suihkuttamalla pullosta vähän vettä ja jatkat työstämistä kunnes pinta on hyvä. Joskus tarvitaan vähän pidempi työstöaika mikäli naarmut ovat todella syviä. Usein riittää noin 16 pyyhkäisiä koneella mutta voi sitä joutua 32 kertaakin pyyhkäisemään. Lopuksi vain vahat pintaan ja hymyä huuleen.
Z-PC on miedosti hiova aine ja siksi joudut työstämään joitain kohtia hieman enemmän.
Antaisitteko gurut yksinkertaiselle Siisteys Friikille ohjeet perus myllytykseen koneet löytyy mutta kertaakaan en ole uskaltanut koneilla tai kerennytkään. Itsellä on autogymin aineista hyvä komemus ja saantikin kohtalaista, jälleenmyyjänä. Auto on Golffi -01 metallin hopea. pidetty kun kukkaa kämmenellä mutta naarmuja alkaa olla siellä täällä eikä tahdo käsin oikeen huippua enää saada.
Kuuntelen?
Kuuntelen?
triheadwolf: Moneen kertaan jo sanottu että megun jälleenmyyjiltä löytyy ammattilaispuolen tuoteet jos ei muuten niin tilaamalla.
Huomaat kyllä laatueron biltsun laikkojen ja kunnon laikkojen välillä kun niitä hypistelet yhtäaikaa. Sitäpaitsi biltsun valkoiset laikat sopii korkeintaan vahanlevitykseen kun ovat pehmeät eivätkä leikkaa yhtään.
Jyrki86: tästä topicista löytyy perustieto kunhan vähän plärää. www.mese.fi foorumilta löytyy hyvä tiivistelmä myllytyksen alkeista.
Huomaat kyllä laatueron biltsun laikkojen ja kunnon laikkojen välillä kun niitä hypistelet yhtäaikaa. Sitäpaitsi biltsun valkoiset laikat sopii korkeintaan vahanlevitykseen kun ovat pehmeät eivätkä leikkaa yhtään.
Jyrki86: tästä topicista löytyy perustieto kunhan vähän plärää. www.mese.fi foorumilta löytyy hyvä tiivistelmä myllytyksen alkeista.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Joo löytyi Tampereelta Väriforumista #83:sta hyllystä. Clayta ei ollut, eikä startter kittiä, tilasin sitten sen startter kitin, joita ottivat hyllyynkin muutamia. Eli sieltä löytyy jos muutkin manselaiset aineita halajaa. Tuo #83 näytti olevan megun karkeus asteikolla 6, kun seuraavaksi karkein mitä hyllyssä oli oli täydet 10, sitä en uskaltanut ottaa.
Oli aika julkean näköinen savipalanen kourassa kun auton yli veti. Ei tuota tosiaan paljoa viitsi vanteita parempiin paikkoihin enää tarjota. Jos pitää hanskiksessa ja pyyhkii hyttyset tuulilasista?
Laikat ja dodon savea olis nyt tilattu Raicon Systems Oy = CarwaxZaino = Trulli.nu:sta, joten ehkäpä ens viikolla pääsee hinkkaamaan. Viikonloppuna ei taida kehdata kun meen naimisiin :D
Oli aika julkean näköinen savipalanen kourassa kun auton yli veti. Ei tuota tosiaan paljoa viitsi vanteita parempiin paikkoihin enää tarjota. Jos pitää hanskiksessa ja pyyhkii hyttyset tuulilasista?
Laikat ja dodon savea olis nyt tilattu Raicon Systems Oy = CarwaxZaino = Trulli.nu:sta, joten ehkäpä ens viikolla pääsee hinkkaamaan. Viikonloppuna ei taida kehdata kun meen naimisiin :D
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27.6.2008 12:33
Oma Passatti kävi eilen läpi Maikin käsittelyn ja luojaties mitä mössöjä mies tuohon pintaan leipoi, lopputulos oli kyllä häkellyttävä...Valitettavasti en hoksannut ottaa mitään shokeeraavaa "ennen" kuvaa (pesun ja claybarin jälkeen olisi saanut kunnon "Alibi" -materiaalia), mutta lopputulos on kuitenkin nähtävillä tässä.Harmaan paskan alta paljastui sittenkin Inky blueta...
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... C01676.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... C01674.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... C01676.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... C01674.jpg
Olen kokenut valaistumisen auton vahauksen saralla. Kiitos Maikki!
Puunaukseen meni tosiaan "jokunen" tunti, mutta kannatti. Ajattelin tänne foorumille laittaa kiitokset ja kuvat kun täältä tuli ekan kerran luettua oikeaoppisesta puunauksesta.
Pahoittelen että ei ole VAG-konsernin tuote. Mutta tossa olis nuita kuvia...
Ps Chemical guys wet wax on todellakin sitä mitä lupaa. Kunnon wet look...
Puunaukseen meni tosiaan "jokunen" tunti, mutta kannatti. Ajattelin tänne foorumille laittaa kiitokset ja kuvat kun täältä tuli ekan kerran luettua oikeaoppisesta puunauksesta.
Pahoittelen että ei ole VAG-konsernin tuote. Mutta tossa olis nuita kuvia...



Ps Chemical guys wet wax on todellakin sitä mitä lupaa. Kunnon wet look...
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Huhhuh. Kivan näköistä jälkeä taifuunissa.
Mä hinkkasin nyt tuossa testiksi apparin oven ja etuloksun. Nämä samat pohjatyöt mitkä täällä jo on kerrattu ja sitä myötä opittu ja sitten cyclolla oransseilla laikoilla megun #83:sta. Profiilin autosta mainittavin tulos oli se että nyt vasta ne naarmut näkeekin. Pinta kiiltää kivasti mutta naarmuja ei juuri lähtenyt. Ovea hinkkasin ehkä 45min ja loksua 20min.
Eli arvon opetusryhmä, rehtori Maikin johdolla, hypätäänkö suoraan siihen 10:n hiovuudella olevaan aineeseen vai voiko muka violetilla laikalla saada NIIN paljon leikkaavampi lopputulos että alkaisi jotain jo tapahtumaankin?
Niin ja täytyy kaivella kuulosuojaimet jostain esiin. Tuo konehan mekkaloitsee sangen ikävästi. Ei juuri rivitalon pihalla kehtaa iltamyöhällä hangata. Muuten olisin varmaan vetässyt aamuyöhön asti :D
Mä hinkkasin nyt tuossa testiksi apparin oven ja etuloksun. Nämä samat pohjatyöt mitkä täällä jo on kerrattu ja sitä myötä opittu ja sitten cyclolla oransseilla laikoilla megun #83:sta. Profiilin autosta mainittavin tulos oli se että nyt vasta ne naarmut näkeekin. Pinta kiiltää kivasti mutta naarmuja ei juuri lähtenyt. Ovea hinkkasin ehkä 45min ja loksua 20min.
Eli arvon opetusryhmä, rehtori Maikin johdolla, hypätäänkö suoraan siihen 10:n hiovuudella olevaan aineeseen vai voiko muka violetilla laikalla saada NIIN paljon leikkaavampi lopputulos että alkaisi jotain jo tapahtumaankin?
Niin ja täytyy kaivella kuulosuojaimet jostain esiin. Tuo konehan mekkaloitsee sangen ikävästi. Ei juuri rivitalon pihalla kehtaa iltamyöhällä hangata. Muuten olisin varmaan vetässyt aamuyöhön asti :D
#83 ei tunnu leikkaavallakaan laikalla oikein pystyvän VAGgineiden maalipintaan.
Violetit laikat ja Menzernan P203S tuntuu kohtuullisesti tehoavan VAG:n maaliin. Itseasiassa epäkeskokoneella (G220), Megun cutting padillä ja P203S:llä sain B6 A4:n maalipinnasta 90-95% naarmuista pois. Ahtaimmissa paikoissa cyclokopio, P203s ja siniset laikat vei n.60% naarmuista.
Kuluttujatuotteista lähtisin #83:n jälkeen kokeilemaan Meguiarsin ultimate compoundia. Leikkaavuus 9/10, jälki hyvää eli ei välttämättä vaadi toista kierrosta miedommalla aineella ja tuota on ainakin harmaatuonnilla myytävänä jos ei ulkomailta halua tilata. Pitännee itsekin ostaa tuota.
Violetit laikat ja Menzernan P203S tuntuu kohtuullisesti tehoavan VAG:n maaliin. Itseasiassa epäkeskokoneella (G220), Megun cutting padillä ja P203S:llä sain B6 A4:n maalipinnasta 90-95% naarmuista pois. Ahtaimmissa paikoissa cyclokopio, P203s ja siniset laikat vei n.60% naarmuista.
Kuluttujatuotteista lähtisin #83:n jälkeen kokeilemaan Meguiarsin ultimate compoundia. Leikkaavuus 9/10, jälki hyvää eli ei välttämättä vaadi toista kierrosta miedommalla aineella ja tuota on ainakin harmaatuonnilla myytävänä jos ei ulkomailta halua tilata. Pitännee itsekin ostaa tuota.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Nyt kun on täällä tätä hinkkaamista jo käsitelty pian parin sivun verran, niin mitenkäs pidemmälle menevä fixaaminen.
Mulla on tuo keula kuin pahinkin pakanamaan kartta, vaikka auto ei ole kuin yhden suomen talven nähnyt. Eli mikä olisi se paras tapa korjata kiveniskemät?
Itselleni tulisi lähinnä mieleen kokeilla tällaista metallivärilliseen:
1. Pieneltä alueelta kiveniskemän ympäriltä hiukan 2000:lla mattaamista.
2. Pohjalle tippa pohjamaalia, niin monta kertaa lisää kunnes ollaan noin suurinpiirtein alkuperäisen pigmentin tason lähettyvillä.
3. Purkista pigmenttiä muutamia kerroksia
4. Lakkaa niin paljon että ollaan alkuperäisen lakkapinnan tasolla tai aavistuksen yli
5. Hionta tasaiseksi 1000 ja 2000:lla, jonka perään myllyttämällä kiiltäväksi
Hyvän lopputuloksen aikaansaaneet, korjatkaa minut suoraksi ennen kuin kukaan tekee vahinkoja tai turhaa työtä ;)
Se että onko tuossa mitään järkeä työmäärän ja lopputuloksen suhteen, saa mielellään kommentoida omasta puolestani :)
Mulla on tuo keula kuin pahinkin pakanamaan kartta, vaikka auto ei ole kuin yhden suomen talven nähnyt. Eli mikä olisi se paras tapa korjata kiveniskemät?
Itselleni tulisi lähinnä mieleen kokeilla tällaista metallivärilliseen:
1. Pieneltä alueelta kiveniskemän ympäriltä hiukan 2000:lla mattaamista.
2. Pohjalle tippa pohjamaalia, niin monta kertaa lisää kunnes ollaan noin suurinpiirtein alkuperäisen pigmentin tason lähettyvillä.
3. Purkista pigmenttiä muutamia kerroksia
4. Lakkaa niin paljon että ollaan alkuperäisen lakkapinnan tasolla tai aavistuksen yli
5. Hionta tasaiseksi 1000 ja 2000:lla, jonka perään myllyttämällä kiiltäväksi
Hyvän lopputuloksen aikaansaaneet, korjatkaa minut suoraksi ennen kuin kukaan tekee vahinkoja tai turhaa työtä ;)
Se että onko tuossa mitään järkeä työmäärän ja lopputuloksen suhteen, saa mielellään kommentoida omasta puolestani :)
Kyllä sillä myllytyksellä saa ihmeitä aikaan!
Tänään kun aiemmin kävin kännykällä tylsyyttäni katsomassa mitäs foorumille kuuluu, niin kuvat latautuivat huonosti.. Moderaattorien toiveita voisi alkaa toteuttamaan :)
Tänään kun aiemmin kävin kännykällä tylsyyttäni katsomassa mitäs foorumille kuuluu, niin kuvat latautuivat huonosti.. Moderaattorien toiveita voisi alkaa toteuttamaan :)
Siivosin kuvat linkeiksi... Tästä eteepäin vois laittaa vaan linkkejä, kyllä porukka jota aihe kiinnostaa ni jaksavat katella kuvat linkkien takaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa