projekti: kevätkiillotusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.5.2009 14:32

Eipä löydy edes Meguiarsin maahantuojalta 4" laikkoja, eikö kukaan ole ostanut noita suoraan mistään liikkeestä?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 19.5.2009 14:53

Eipä varmasti löydy kun pienimmät megun tekemät laikat on 6.5"

Automaalikaupasta tai Jyrkiltä www.carwaxzaino.fi löydät 4" laikkoja.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 20.5.2009 21:38

Pakko kehua ja epäillä samalla tota nxt 2.0 vahaa. Mahtaako sisältää pelkkää silikonia, sillä millään tuotteella en ole saanut noin liukasta, ja kiiltävää pintaa noin helpolla työllä.

Pakollinen :D

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 20.5.2009 21:54

Kuinka moni käyttää ultimate guick detaileria pesujen jälkeen? Itse suihkutellu ehkä n.5- 10 pesun välein. Todella helppo aine laittaa ja kyllä tulee aika kiiltäväksi. Vesi todella lähtee pelliltä niinkuin videoissakin. Mielestäni hieno tuote! Tilailin Megun sisäpuhdistus ainetta toivottavasti on rahan arvoista. Pikku kyssäri millä porukka puunailee kärryjä sisältä? Itellä jotain kent:in All Purpose Foam Cleaner:ia ihan ok aine ainakin laseihin, mut mites muut pinnat??

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 20.5.2009 22:04

Minä käytän megun Last Touch:ia, mutta ihan vastaavaa ainettahan se on. Joka pesun jälkeen suihkuttelen pikkuisen samalla kun kuivaan, pysyy se oikea vahapinta hengissä vähän pidempään.

Viime viikolla putsasin jetan penkit megun All Purpose Cleanerilla ja karcherin pesevällä imurilla. http://www.karcher.de/fi/ajankohtaista/SE_4001_peseva_imuri.htm

Kostutin penkkejä ensin vähän, APC:tä 10:1 lantrattuna suihkepullosta päälle, annoin vaikuttaa hetken ja sitten hankasin harjalla. Lopuksi pesu karcherillä puhtaan veden kanssa.

Paskan määrä oli jotakin ihan uskomatonta. Penkit ei näyttäneet edes hirveän likaisilta, mutta imurin säiliössä ollut vesi oli ihan pikimustaa ja pohjalla oli ämpärillinen hiekkaa. Ei siis turhaa hommaa missään nimessä. Penkit tuoksuukin jopa ihan hyvälle nyt.

Megun APC:tä voi käyttää sisustan muoviosienkin pesuun, kunhan vain muistaa lantrata tarpeeksi, 10:1 on sopiva. Noihin penkkeihin olisi varmaan voinut käyttää tujumpaakin liuosta. Glymin interior shampootakin on tullut käytettyä, sekin on ihan pätevää. Lasit olen putsannut Glymin Fast Glass:llä ja sanomalehdellä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.5.2009 0:53

Otto -89 kirjoitti:Kuinka moni käyttää ultimate guick detaileria pesujen jälkeen?


Nyt ku saan auton vahattua(toivottavasti viikonloppuna), niin aloitan ton käytön. Monet on kehunu.
"Tuloksia"
Lähtötilanne
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ilanne.jpg
Lopputulos
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta1.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta4.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta5.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... losta6.jpg
Evo
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli1.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuli4.jpg

Viininpunaiseen tehtiin myllytys Cartecin hioma-aineella ja Bilteman cyclo-koneella ja Zaino-laikoilla. Sit samalla koneella DC-setin 1. aine ja loput käsin.
Evoon tuli ClayBar-käsittely ja DC-setti ja taas 1. aine koneella.
Kiitos Maikille infosta, kone ajoi asiansa. Veli jopa kehui laitetta, että helpompi tehdä kuin kalliilla koneilla. Tai ainakin alottelijalle ois parempi, tuhoa ei synny yhtä helposti. Mutta mistä sais niitä villalaikkoja 4"? Tuo kovinkaan (Zaino)laikka+Cartecin Ultra Strong hioma-aine eivät oikein pystyneet kaikkiin naarmuihin tuossa viininpunaisessa. Tai pystyivät, mutta siihen ois menny koko päivä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 25.5.2009 18:13

Eikö kukaan tiedä noista laikoista? Netistä ei tunnu löytyvän...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 26.5.2009 8:47

cyclo pads hakusanaksi ja googlaamaan...

www.superiorcarcare.net niin siellä näkyi olevan villalaikkoja joten on niitä olemassa.

Kiitoksia vain...tuo biltsun kone kunnon laikoilla on kyllä hinta/laatusuhteeltaan loistava. -JP- teki lauantaina biltsun koneella, keskikovilla laikoilla ja megun #80:llä vm.95-96 corollan ja uskomattoman eron niilläkin sai aikaan. Harmi ettei kamera tullut mukaan. Tosin pitäisi ruveta opettelemaan rälläkkämallisen koneen salat jottei menisi hermo kovan maalipinnan kanssa.

Sisustan puhdistamiseen megun APC, pineline jne on hyvää mietona liuoksena. Kumi- ja muoviosat kun käsittelee puhdistuksen jälkeen megun #40:llä (vinyl & rubber care) niin tulee nätti ja kestävä satiinipinta.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 26.5.2009 14:59

Joo, pitääpäs katella. Tuntui tossa Fordissakin olevan aika kova maalipinta, ainakin tolle koneelle, Cartecin tahnalle ja niille kovimmille vaahtomuovilaikoille.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.5.2009 15:15

Millä muuten lähtee parhaiten erittäin pinttynyt lika pois kiiltävästä pakoputkenpäästä?

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 29.5.2009 17:42

Millä muuten lähtee parhaiten erittäin pinttynyt lika pois kiiltävästä pakoputkenpäästä?
Kokeile ensin liuottimella ja sienellä/harjalla. Kun suurimmat moskat on pois niin loppuputsi saippuavillalla. Alkaa kiiltämään.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 30.5.2009 4:12

Joo on kokeiltu jo liuottimet, hiomatahnat sun muut vahvat aineet. Mitäs tuo saippuvilla on?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 30.5.2009 7:07

Saippuavilla aka patapata.

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 30.5.2009 9:20

On se vaan ilo pestä auto kun viime viikonloppuna tuli laitettua ultimate quick detaileria ja eilen illalla ku pesin ni kyllä oli helppo töinen! Hienosti hylkii pinta vettä. Suosittelen kokeilemaan jos riittää mielenkiintoa! Aika monta pesua se pinta kestää. Kiiltokin on ihan hyvä :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.6.2009 10:09

Jotain pientä taas saatu aikaan vaikkei 500€ ammattilaiskoneella olla tehtykään...

A6: takaluukku on senverran hankalan muotoinen että 4" laikoilla on helpompi tehdä kuin 6":lla

Biltsun kone, Megun #105 ja violetiti laikat

ennen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0542.jpg

jälkeen.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0550.jpg

Koko auto läpi megun G220:llä koneella, 3M:n keltainen laikka ja Dodo Juicen Lime Prime.

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0554.jpg

Vahaksi pohjalle Collinite 845 ja päälle Dodo Juicen Blue Velvet. Kuva ei tee oikeutta kun valkoisesta on hankala saada kunnon peilauskuvaa. Livenä paaaljon kiiltävämpi ja syvempi maalipinta kuin lime primen jälkeen.

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0562.jpg

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.6.2009 1:33

Hyvällehän se näyttää.

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 18.6.2009 9:37

Eilen vahasin oman auton. Ensin naarmuiset kohdat megun scratch x:ällä sitten koko autoon megun 3:n aineen systeemi. Viimeiseksi vielä trim detaileria mustiin listoihin ja ultimate quick detailerilla viimeistely. Aikaa kyllä kului mutta oli taas vaivan arvoinen. Aika hyvin toi scratch x poisti naarmuja. Toki muutama paha naarmu jäi mutta suurin osa lähti. Kyllä suosittelen megun aineita:)

Tompsukka
-
Viestit: 76
Liittynyt: 7.11.2006 15:41

ViestiKirjoittaja Tompsukka » 24.6.2009 17:21

Topikista kipinän saaneena tekisi mieli opetella tämä kiilloitushomma itsekkin, kotoa kun tuo rälläkkämallinen kone löytyy. Eli jotain kysymyksiä on vielä:

No ei se kyllä hirveäasti pölyä jos tietää minkälaisen kerroksen sitä levittää.Moni ihminen tööttää sitä vahaa ihan hemmetin paksun kerroksen koko auton päälle ja se tekee sen poistamisesta vaikeampaa ja se pölyää myös enemmän silloin.Kannattaa opetella vetään sopivan ohut kerros ja kostuttaa se sieni/liina millä vahan levittää,sekin jeesaa paljon.
Se että levittääkö hemmetin paksun kerroksen vai ohuen ei vaikuta siihen kestoon kyllä mitenkään,teettää vaan itelleen enemmän hommia.


Mikä on sitten oikea määrä jos konetta käyttää? Eli miten paljon vaikka glymin punaista karkeasti ottaen menee "normaalikokoiseen" autoon, jos pullokoossa ajattelee? 1/4 purkkia vai kenties yli puolet? Kulutushan varmasti vaihtelee, mutta noin suurinpiirtein. Ja kannattaako tuo laikka tai tyyny mitä käyttää kastella ennen käyttöä, vaikkei aine itsessään vettä vaatisikaan, esim. glymin punainen?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 24.6.2009 20:30

Menekki on yllättävän vähästä, ei mene 1/4 pulloakaan. En oo ite ainakaan koskaan kostuttanu laikkoja. Kokeile kuivalla ja kostealla, kumpi parempi. Kuivana ei tule roiskeita.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 25.6.2009 8:20

Normikokoiseen autoon menee pikkupullosta punaista glymiä 1/15 - 1/10. Oikea määrä...jos 6" laikka niin eka veto tee x:n laikkaan. Senjälkeen riittää 3 n. puolet pikkurillin kynnestä kokoista täppää laikkaan / veto.

Minä olen aluksi kostutanu laikan suihkauksella detaileria. Punaisen glymin kanssa tuskin tarvii kostuttaa laikkaa välillä toisinkuin myllytys- ja kiillotusaineiden kanssa. Muista putsata laikka aina välillä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 25.6.2009 9:04

Millä muuten lähtee parhaiten erittäin pinttynyt lika pois kiiltävästä pakoputkenpäästä?


Autosol tai Autoglym Metal Polish tahna saa kiiltämään.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 25.6.2009 18:50

^ Onhan nuo jo kokeiltu, ei tee mitään. Ainakaan kyseisessä tapauksessa.
Tuntuu kuluvan äkkiä nuo (Zaino)-laikat, sais jostain kyl löytyä kestävämpiä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 26.6.2009 10:13

Peke: Noilla zainon laikoilla tekee laikkaparilla 2-3 autoa joten 2e/kpl suhteessa tulee ihan samanhintaiseksi kuin isot 3M/LC/Meguiars laikat

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 26.6.2009 10:29

Niin teillä on käytössä Bilteman cyclo-kone ja siihen kunnolliset padit tuolta aiemmasta linkistä? Puffataanko vaha poiskin vaahtomuovilla? Eikä ole 4" lampaanvillarättejä tms?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 26.6.2009 11:44

Mikrokuituliinalla ja käsipelillä otetaan aineet pois. Kiillotusaineiden ei saa antaa kuivua, hierot koneella ja pyyhit välittömästi pois.

Edit. Muutama kuva -97 vectran pahasti liituuntuneesta maalipinnasta.

Bilteman kone ja megun #83 keskikovilla trollin laikoilla. Sen jälkeen dodon lime prime samoilla laikoilla.
Vahana yksi kerros collinite 845 ja yksi kerros dodon banana armouria.

Surullinen lähtökohta
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu001.jpg

50/50 takaluukun kannesta (tässä vedetty vasta vain #83)
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu020.jpg

Jo näyttää paremmalta!
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ccu030.jpg

S@mpp@
-
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2004 18:42

ViestiKirjoittaja S@mpp@ » 26.6.2009 13:14

Punainen auto on kyllä helppo saada kiiltämään, ja varsinkin näyttämään hyvältä :)

http://img218.imageshack.us/img218/7772 ... jlkeen.jpg

Kiillotus autoglymin vihreällä, koneella ja sen jälkeen käsin vahaus punaisella ja vielä lopuksi Cartecin Cold Wax päälle...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 26.6.2009 14:51

Hit** mikä ero. :) Maikki, yks pari meni yhteen autoon ku oli paska lähtökohta...mut ei nuo tunnu kyl pitkään kestävän.

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 26.6.2009 17:11

Noniiin itsekkin tästä hommasta kiinnostuneena niin ajattelin tilata noita megun tuotteita.

Ekaksi siis tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-de ... p-830.html

Toiseksi tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-de ... p-779.html

Ja kolmanneksiko tämä: http://www.harmaatuonti.com/meguiars-ge ... p-785.html

Eli korvatakko tuo Deep Crystal System Carnauba Wax Carnauba-vaha tuolla viimeksi mainitulla?

Ihan noviisi oon näitten vahauksien kanssa.Aina on tullut pelkästään käytettyä auto glymin punasta.

Luulisi noilla megun vahoilla nyt paremman lopputuloksen saavan?

Kiitos jos joku viitsi ohjeistaa :)

-jarno-

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 26.6.2009 17:21

Tuo setti toimii ihan loistavasti, tulee varmasti hyvä. Glymin punaistakaan ei kannata aliarvioida, on vahapohjana ihan huipputavaraa varsinkin koneella levitettynä.

Jessus mikä ero tuossa kadetissa, ihan kuin olisi photoshopilla lisätty kontrastia!

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 27.6.2009 12:09

Jarno 82, laita vaan tollainen satsi. Tilaa sitten viel ultimate quick detaileria niin tulee sellainen jännä wet look pinta ettei vesi pysy lainkaan pinnalla. Kannattaa kattoa youtubesta videoita tost aineest...:) Itte oon käyttäny vaan kaikkii ainei mitä tohon 3-step juttuun kuuluu mut oon lukenu et toi vaha mitä meinaat laittaa ois viel parempaa. Suosittelen meguja, toki ei mulla muitakaa ainei mitää vastaa oo. Jos joku haluu ni voin laittaa jossain vaihees golffistani kuvii ku on ihan noil mainitsemillani ainel käsitely, käsin.

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 27.6.2009 19:48

laitappa kuvia kehiin.Itekkin ajattelin käsin vahata.

noita mömmöjä tohtii varmaan vanteisiin kans laittaa??

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.6.2009 1:14

Vanhemmat punaset tosiaan haalistuu mukavasti :D Tuommonen siitä tuli ja näkyy pysyneenkin normaali vahauksilla, pari vuotta on kiillotuksesta aikaa.

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 28.6.2009 11:19

En oo kirjautunu mihinkää photobuckettiin tms. Eli en taida kuvia saada tänne linkitettyä mitenkää. Mailiin voin laittaa jos joku haluaa

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.6.2009 11:40

Eipä tuo nyt niin iso vaiva ole kirjautua esim. photobuckettiin.

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 28.6.2009 11:43

Tottahan tuokin. En oo vaa nähny viel tarvetta moiseen vaikkei siit varmaa mitää haittaakaan olis.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 2.7.2009 12:47

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 2.7.2009 13:28

Paint Renovator on käsittääkseni tarkoitettu pienille alueille käytettäväksi. Muutenkin taitaa olla aika tuhtia kamaa. Jos koko auton vedät, niin siihen sopivia aineita löytyy mm. Meguiarsilta. Selaile hieman taaksepäin, siellähän noita käyttökokemuksia piisaa mm. Maikilta.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 2.7.2009 23:31

kadettii vähä lisätty kyl toisee kuvaa cändyyy ja sharppenii, mutta mikäs siinä hieno tullu!

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.7.2009 0:06

Mutta sehän on vahauskuvissa ihan huijausta ;)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.7.2009 8:25

Löytyykö AG:ltä tai Meguiarsilta sellaista vahaa mikä suojaisi mahdollisimman kauan ? Omaan autoon tuli laitettua Nxt 2.0 vaha, mutta olisi pari autoa tiedossa, missä ei kiilto olisi niin tärkeä, kunhan se suojaisi maalipintaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.7.2009 8:40

Hapelton: Tottakai renovator pyyhitään pois hinkkaamisen jälkeen. Minä en tuota käyttäisi kun on aika oldskoolia=tosi tymäkkää mutta maalipinta jää sameaksi. Kun olet pääkaupunkiseudulta niin hae joko megun #83:sta tai dodo juicen lime primeä. Kumpikin käy käsin että koneella levitettäväksi.

NXT 2.0 kestää ihan riittävän pitkään kun isäukon auton vahsin tuolla syyskussa ja vielä toukokuussa vesi helmeili pinnassa. Ultimate kestoa jos hakee niin Collinite 476 tai 845 lienevät parhaat vaihtoehdot.

Eilen tuli kokeiltua Menzernan P203S:ää -05:een mersuun jossa nanolakka. Yllättävän hyvin lähti naarmut vaikka tuo on leikaavuudeltaan samaa tasoa kuin megun #83. mainoslause siitä että olisi suunniteltu juurikin uusille mersuille, bemuille ja VAG-tuotteille näyttäisi pitävän paikkansa :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.7.2009 9:50

Vanhemmat punaset tosiaan haalistuu mukavasti :D Tuommonen siitä tuli ja näkyy pysyneenkin normaali vahauksilla, pari vuotta on kiillotuksesta aikaa.

Kylläpä tuollaisesta pappamallin passatista saa kivan näköisen puunaamalla. Käytäpä vielä tovi aikaa kuumailmapuhaltimen kanssa puskurit käsitellen.

NXT 2.0 ei kokemukseni mukaan ole mikään kestävin vaha, mutta on erittäin helppo ja nopea työstää, joten ei ole iso työ uusia vahapintaa. Eikä kavahda sitä, että jättää vahan hieman pidemmäksi aikaa auton pinnalle.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 3.7.2009 10:37

Laittakaas tähän nyt sitten alottelialle setti... Eli siis kaikki pesuaineet ja vahat, laikat yms.
Ajateltiin kaverin kanssa alkaa kokeileen myllytystä.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 3.7.2009 10:40

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.7.2009 11:05

Laittakaas tähän nyt sitten alottelialle setti...


Pesuaineeksi Wurth pineline esipesuun ja perusshampoo itse pesuun. Verry Berry, Hyperwash, Shampoo plus... onhan näitä.

Claybar: Dodo supernatural tai megun valkoinen.

Kone biltsusta, laikat trollilta. Setissä kolmea eri kovuutta joilla pääsee hyvin alkuun. Kannattaa ottaa samoilla postikuluilla heti kaksi settiä, jos aikomuksena vetäistä useampi auto.

Myllytysaineiksi megun #83 ja #105 ja viimeistelyyn #80 tai Dodo lime prime.

Vahoja kannattaa hankkia pari erilaista, niin saat vertailtua.
Glymin punaista alle (tätä tarvit vain ylläpitovahaukseen, #80 tai Lime primen jälkeen ei tarvi käyttää) ja kestovaha maun mukaan. Esim. Megun NXT2, Gold class, Collinite 845, Presta best wax, Dodolta joku kiinteä tms.

Detaileria clayn liukasteeksi ja viimeistelyyn.

Pesukinnas tai kaksi.

Harjoja ja maalauspensseleitä vanteille ja ahtaisiin paikkoihin.

Kuivausliina. Itsellä on sellainen vohvelikuvioinen, vastaavia saa trolliltakin.

PALJON mikrokuitupyyhkeitä.

Varmasti unohtui jotakin, muut varmaan täydentää.
Viimeksi muokannut -JP-, 6.7.2009 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.7.2009 11:58

hapelton: Paint renovatorin kun pyyhkii pois esim mikrokuituliinalla niin ei tarvitse pestä autoa senjälkeen.

Megun jälleenmyyjät löydät www.meguiars.fi. Tuo #83 kun on ammattilaispuolen tuote kannattaa soittaa ja kysyä onko hyllyssä.

Dodoa myy sekä www.carwaxzaino.fi = www.trolli.nu että www.autonhoito.com pääkaupunkiseudulla.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 4.7.2009 10:43

Muuten tuo -JP-:n setti kuulostaa asialliselta, mutta ite unohtasin kokonaan AG:n punaisen ja Best Waxin ku paljon parempiakin aika lailla samaan rahaan löytyy.
Kuivauslasta on kans toimiva kapistus, oikeanlainen ja puhdas ku vaan on.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 5.7.2009 16:08

Nyt on auto myllytetty ja vahattu... Pari asiaa jäi mietityttämään
Kun myllytän pintaa vaikka #83 niin kuinka kauan sitä aluetta pitää myllyttää?

Vahan levityksen vahanlevitystyynyllä koin jotenkin hankalaksi, tuntui että vahaa tuli liian paksu kerros. http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=61188 Toimiskohan tuollainen koneellinen levitys paremmin?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.7.2009 19:09

Miten niin liian paksu? Ei siitä mitään haittaa ole.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 5.7.2009 19:29

Meneehän siinä vahaa hukkaan ja pyyhkiminen on työläämpää.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 5.7.2009 22:25

Evokki: #83 on vähän hassu työstettävä. Siinä vaiheessa kun se rupeaa menemään maitomaisen näköiseksi ja rupeaisi kuivamaan nin pitää vain jatkaa työstämistä muuten on hiton hankala kiillotettava. Yhtäkkiä muuttuu taas työstettäväksi ja sitten kun rupeaa kuivamaan on valmis kiillotettavaksi.

Pientä harjoittelua levityssienen kanssa niin rupeaa sujumaan ;)

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 6.7.2009 7:54

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.7.2009 8:16

Mitä vahaa meinaat käyttää? Itse en levitä koneella kuin punaisen glymin ja kiillotus käsin mikrokuituliinalla.

Voihan noita muitakin vahoja levittää koneella mutta tuskin on suurempaa hyötyä paitsi jos on cleanerivaha.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 6.7.2009 8:26

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.7.2009 11:39

Pekka kun kaipaili 50/50 kuvaa niin tässä -05 metallihohtomusta mese

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0591.jpg

kokonaan käsitelty ovi: Menzerna P203S LC:n oranssilla laikalla ja päälle LC:n harmaalla laikalla Poorboys Black Hole-glaze. Kone megun G220. Huom. tässä ei siis ole vielä vahaa päällä.

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0600.jpg

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 15.7.2009 21:10

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:13. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

,,

ViestiKirjoittaja A_._A » 16.7.2009 23:28

Olis kans tarkoituksen uudistaa perheen autojen maalipinnat. Väreinä musta metalli ja harmaa/hopea metalli ja tuossa edellä oli tälläinen aine ehdotus.

Ekaksi siis tämä: meguiars deep crystal system paint cleaner

Toiseksi tämä: meguiars deep crystal system polish tai dodo lime prime

Ja kolmanneksiko tämä: meguiars generation tech wax 2.0

Mitäs näistä vedetään koneella ja mitä laikkoja suosittelette ? koneeksi ajattelin ostaa biltsukan cyclon mutta sitä ei näköjään ainakaan nettisivuilta enään löydy, tosin tuollainen rälläkkämallinen kiilloituskone kyl löytyy hintaan 54€.
Tekeekös noilla biltsukan laikoilla mitään ?
Ja paljos tollasessa rälläkkä mallisessa koneessa yleensä käytetään kierroksia eri työvaiheissa ?
Jonkinlainen claybar hoito vois kans olla kova sana esipesujen jälkeen..

Etenkin tuo musta on karmean näköinen , naarmuja kuorrutettuna autoliikkeen hologrammeilla..

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.7.2009 0:20

Minä jättäisin kyllä kokonaan megsin paint cleanerin ja polishin pois, jos kerran lime primeä aiot käyttää. Se tavallaan korvaa deep crystal-setin kaksi ensimmäistä vaihetta.

Vedä lime prime keskikovalla laikalla ja siihen päälle NXT2. Toimii.

Suosittelisin epäkeskokonetta niin ei tule uusia hologrammeja entisten tilalle.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.7.2009 8:20

A.A: Cyclokopiot on loppunu varastosta. Tämän vuoksi ei löydy nettisivuilta (laittavat takaisin kun tulee lisää koneita) mutta myymälöistä voi hyvinkin löytyä. Tampereella kuulemma oli iso pino ja Oulussa näkyi noita viime viikolla olevan.

Laikkasarja cycloon www.carwaxzaino.fi. Biltsun laikat voi heittää suoraan roskiin.

Ehdottomasti puhdistat claybarilla auton ennen kuin alat kiillottamaan. Maalipinnassa ei ole likaa= ei ole pelkoa että tarttuisi laikkaan ja naarmuttaisi ja laikatkin säilyy parempina.

Pohjat joko Lime Primella tai Megun #80:llä ja keskikovilla laikoilla=keltaisilla. naarmuja et näistä Hitlerin kostoista saa paljoa pois kun maalipinta on todella kova mutta pikkunaarmut, harmaus ja hologrammit saa kyytiä.

Vahaksi NXT 2.0 on hyvä valinta.

Jos hifistelemään lähdetään niin Lime primen päälle Poorboys Black Hole tai NXT:n päälle Chemical Guys Butter Wet Wax = kunnon wetlook.

Tässä oma auto. Pohjat #80:llä ja päällä 2 kerrosta Dodo Juicen Diamond Whitea.

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0675.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0676.jpg

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 17.7.2009 8:31

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.7.2009 16:24

Cyclokopiot on loppunu varastosta.


Mistähän lie johtuu? :D

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 17.7.2009 17:43

Vaikka tässä aletaan mennä kohta topikin ohi kun kevätkiillotuksesta on kyse niin pitää vielä kommentoida ja kehua. Maikille heti alkuun iso kiitos hyvistä vinkeistä auton kiillotuksen suhteen. Amatööri sitä on ollut vaikka useemman kerran kuukaudessä kesäaikaan autoa onkin vahannut. Useammat kuvat, varsinkin nuo 50/50 kuvat herättää kyllä tervettä kateutta kiillon suhteen.

Tästä/audifinnssin topikista viisastuneena piti vierailla nyt sitten paikallisessa liikkeessä Meguja poistamassa autonhoitoa varten. Tuntui Maikki olevan tuttu kaveri myyjillekkin, kuulemma just olit kerennyt lähtä tjsp. kun hetken porisin kaveriden kanssa siinä. :)

Pitää nyt viikonloppuna ihmetellä Golfia tuon claybarin kanssa kun pesee viikolla sataneet möhnät ensin irti. Sitten katsoa miltä pinta näyttää. Vielä en cycloa ole hakenut kun huomasin saman vian mitä muutkin Biltsun nettikaupassa, loppu ovat. Toisaalta kun itsestä tuntuisi että oikea työkalu tuolle olisi ensin maaliruisku, mutta pitää koittaa josko tuota saisi vähän elvytettyä vielä.

NXT 2.0:n ostin perusvahaksi, kun tuon kiillotushomman mielekkyyttä tuolle vähän epäilen varsinkin kun konepelti on kuin tähtitaivas kiveniskemineen. Eiköhän tuota sunnuntai-iltana ole sitten jo vähän viisaampi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2009 18:28

Melkein stickyn vois tehdä tästä kiillotuspuuhasta.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.7.2009 21:39

ConD: Oulun autoharrastajapiirit on pienet ;) Tule sunnuntaina sassin monttuun tai sateen sattuessa tuiran tb:lle alkaen klo 18 nin siellä ollaan ( sunnuntaina pääseekin taas vaihteeksi kun ei ole töitä/rouva hallistus lähtee muksujen kanssa reissuun). Ihmetellään golffia mitä sille voisi tehdä.

Kannattaa käydä tai soittaa biltsuun onko cyclokopiota hyllyssä. Se on poistettu nettisivuilta kun on loppunut keskusvarastolta.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

.

ViestiKirjoittaja A_._A » 17.7.2009 22:19

Maikki : ton lime primen voi vetää koneella pintaan mut mites toi NXT 2.0 ? Mites jos on enenmän naarmuja niin mitäs sitten kannattas vetää noiden kaveriksi kun toi musta on aikas esiintuova väri naarmuille ?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.7.2009 10:16

Minä levitän vahan vahanlevityssienellä ja kiillotus mikrokuituliinalla. Koneella levittäminen hitaampaa . Etuina tosin on hiovan ja fillereitä sisältävän vahan esim. juurikin punainen glymi hioavat aineet ja fillerit hajoaa ja toimii kokonaan.

Lime primellä saat focuksesta naarmut pois mutta poloinen vaatikin järeämpiä aineita jos haluat päästä samaan lopputulokseen.

Vaihtoehtoina joko Megun tymäkämmät aineet: #84, #95 tai #105. Omakohtaista kokemusta ei ole kuin #105:sta ja se kyllä toimii VAG-maalipintaan kuten valkoisen Audin kuvista voitte päätellä.

Menzernan P203S toimi ainakin mersun maalipintaan hyvin ja jännityksellä odotan että pääsen kokeilemaan VAG-tuotteeseen.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 18.7.2009 10:44

tuo poloinen on jäänyt tonne vahingossa , tarviipa korjata. Sen tilalla on myös focus eli nykyään 2 x focus -05 trend farkkuja toinen 1.6 bensa ja toinen 1.6 tdci .. taidampa ajella tänään katsomaan josko biltsukassa olisi noita cycloja jäljellä..

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 18.7.2009 21:26

Nyt on biltsukan kone haettu ja empiiriset testaukset alkaneet..
Laikkoja ja kunnon aineita tosin ei ollut tähän hätään muita tarjolla kuin koneen mukana tulleet laikat ja omasta hyllystä löytyneet vahat ja cleanerit..
kokeilin nopsasti ja vedin korrekin cleanerin käsin joka vei n. 30% naarmuista jonka perään glymin punainen koneella joka vei n.20% lisää naarmuista pois.
Tämän jälkeen musta focus alkoi näyttämään jo sika hyvältä verrattuna aikaisempiin käsin vahauksiin joilla ei saanut naarmuista kuin ehkä n.10% pois ja harmautta ei lähes ollenkaan. Ero vahaamattomaan kohtaan oli huima naarmujen ja harmauden osalta.
Claybaria näyttäisi kaipaavan koska pinta on kyllä kiiltävä mutta käsin koskiessa kuin hiekka papereia..

Mites jos tota lime primeä käyttäs koneella jonka jälkeen glymin punainen koneella myös ja glymin kulta sen jälkeen käsin.. ? vai onko hölmön hommaa..
Viimeksi muokannut A_._A, 18.7.2009 22:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 18.7.2009 21:41

Käsi krampissa, toivotaan että teksti on lukukelpoista.

Päivän saldona auto sai ensin kylvyn pineline-liuoksella sekä hellää hoivaa kuivauksen muodossa. Sitten kävin auton suhtkoht tarkasti läpi Megun claybarilla ja ilme oli kyllä aika WTF varsinkin ovien kanssa. "Kuinka paljon tätä paskaa oikeen onkaan". Valkoinen savipala oli välistä vihree (katto) ja välistä ruskee (ovet). Ennakkoon aavisteltu konepelti oli lähes puhtain osa claybarin kanssa läpikäydessä.

Nyt iltapuhteina levittelin sitten puhtaalle pinnalle kahteen otteeseen tuon Megun NXT:t jonka johdosta käsi alkaakin kramppaamaan kohta :) Konetta kaipaa näköjään.. Noh.. Kiilto on mitä mehevin, kun auringossa meinaa häikäistä kun peilaa, mutta pikku raidat ei häipyneet juurikaan. Eipä sillä, ei ole aikaisemminkaan.
Vahan levitin megun omalla sienellä ja kiillotin parilla mikrokuituliinalla. Jälkimmäisellä kertaa vaha ehti kuivua vain n. puoli tuntia ja pois pyyhittäessä tuntui että pinta jäi hieman kosteaksi, ja teki hieman hologrammia. Puhtaalla rätillä kävin vielä auton läpi niin pienet "kosteat hologrammit" sitten hävisivät. Tälle NXT 2.0:lle plussaa siitä ettei pölise niinkuin Prestan Best Wax teki.

Pitää huomenna koittaa joutaa käymään katsoon josko kuningaskiillottajalla olisi hyviä vinkkejä jo täällä kerrottujen lisäksi antaa. :)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 19.7.2009 12:03

ConD: Eihän sulta puuttunut enää kuin kunnon aine siihen kiillottamiseen ja naarmun poistoon, tuo NXT kun ei sitä tee.
Hankippa siihen Claybari käsittelyn ja NXT käsittelyn väliin vaikkapa Zainon Zpc tai Dodon Lime Prime ja kone millä työstät sen.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 25.7.2009 0:13

Kertokaas nyt mistä olette noita #83 ja #105 yms "ammattilaispuolen" myllytysvahoja ostelleet, kun edes meguairsin suomen nettisivuilla ei niitä ole, eikä jälleenmyyjien nettisivuillakaan.

Hätäpäissäni menin jo tollaisen ScratchX:n ostamaan, vaan tekeekö sillä mitään?
NXT2 vahan ja Ultimate Quick Detailerin ostin samalla, kun satuin Keravan honkkarissa käymään ohi ajaessani.

Huomenna Tampereen Biltemasta kävis koneen ostamassa, ellei ole loppu.

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 25.7.2009 11:09

^Katsopa tuolta . Näyttää ainakin jotain noita ammattilaispuolen tuotteita saavan. Joskus on tullut tuolta tavaraa hommattua, ja ihan positiivisia on kokemukset.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 25.7.2009 13:47

Vedin tuossa takaluukun Emocion Red Leon:ista...
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.

Taitaa olla vika käyttäjässä, tai sitten ei ole tarpeeksi tymäkät aineet.

Kohtalaisesti painetta ja nopeudet johonkin 3-4:n.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 25.7.2009 16:43

^Katsopa tuolta . Näyttää ainakin jotain noita ammattilaispuolen tuotteita saavan. Joskus on tullut tuolta tavaraa hommattua, ja ihan positiivisia on kokemukset.


Ei ollut tuollakaan kuin #85. Eli mistä niitä (#83 / #105) oikein siis saa?

Biltemasta tarttui tuo cyclo kone (29,90) kouraan, mutta mikä niiss koneen omissa laikoissa on oikein vikana kun ne pitää vallan roskiin laittaa?

Motonetissä hypistelin jo AG:n punaista purnukkaa kädessäni, pääsis jo edes jotain tekemään. Mutta ei mulla ole vielä sitä saveakaan... Ensi viikolle menee siis.

Korrekin pesukintaan ostin (4,90 Motonet), se oli muuten ihan hyvän oloinen, mutta hansikasosuus soveltuu paremmin sorkkaeläimelle kuin sormelliselle ja se ei ole vedenpitävä -> käsi lilluu pesunesteessä. Jotain muuta kokeilen kun tuosta aika jättää.
Lisäksi ostin silikonilastan (8,90 Motonet), suht hyvin toimii kun ensin liippaa puolihuolimattomasti ja mikrokuituliinalla loput. Liinoiksi ostin SINI tuotteen lattialiinan (8,90 HongKong) vahan pyyhintään ja keittiöpyyhkeitä (2kpl 10€ HongKong) pesun ja Detailerin jälkeisiin pyyhkimisiin.

Millä ja miten olette ovien välit puhdistaneet?

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 25.7.2009 18:30

Oven välit olen pessyt VB:llä ja vahannut siinä samalla kuin muunkin auton.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 26.7.2009 15:34

Vedin tuossa takaluukun Emocion Red Leon:ista...
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.

Taitaa olla vika käyttäjässä, tai sitten ei ole tarpeeksi tymäkät aineet.

Kohtalaisesti painetta ja nopeudet johonkin 3-4:n.

VAG-maalit on niin kovia, että niihin ei epäkeskokone oikein pure.
Käyttämäsi ainekin on niitä miedoimpia. Nopeuttakin olisi voinut nostaa 4,5-5.

Tällä viikolla kiillottelin zafiran, käytin trollin kovimpia laikkoja ja megun #83. Noin 70% sain naarmuista pois ja opelissa on paljon pehmeämpi maali kuin VAGeissa. Menzernan 203:a testasin pahimmin hapettuneisiin paneeleihin, toimi paremmin kuin #83. Naarmuja lähti enemmän ja pinta ei jäänyt niin "sameaksi" kuin #83:lla. Työstäminenkään ei tuntunut olevan niin tarkkaa. Ei vaan ollut oma pullo niin ei viitsinyt koko autoa vetää sillä. Menee ehdottomasti ostoslistalle seuraavaan tilaukseen.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 26.7.2009 17:39

Niinhän sitä väitetään et VAGinoissa ois kovat pinnat,
mut ainakin tuntuu että noihin omiin Tornado Red Golffiin ja Emocion Red Leoniin tulee naarmuja jo kun vähän tuuli puhaltaa lehtiä pintaan!!

Zpc sentään vie hapettumat ja linnunpaska jäljet nätisti pois.
Sit niskaan viel Megun NXT niin onhan se nätti kaukaa...
mut loisteputken alla totuus paljastuu.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 26.7.2009 21:45

Ihan samalla tavalla ne kovemmatkin lakat/maalit naarmuuntuu kuin pehmeämmätkin, lakan kovuus ei siinä ratkaise. Niiden poistaminen vaan on paljon työläämpää kovasta pinnasta.

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 27.7.2009 21:34

Vedin tuossa takaluukun Emocion Red Leon:ista...
Zainon Zpc:llä ja 95mm keltaisilla laikoilla Cyclo koneella,
kyllähän se punainen on ku piru, mutta eipä siitä naarmut juurikaan katoa.


Laita laikkoihin vain pari herneen kokoista määrää hiovaa vahaa. Levitä vaha pienillä kierroksilla esim 2:lla. Nosta nopeutta pikkuhijaa aina miltein maksimikierroksiin ja huomaat kuinka aine alkaa kuivumaan ja pölyyntymään. Kirkkaassa valossa näet kuinka kauan voit työstää pintaa. Lopeta kun kone ei jätä hienoa huntua pintaan. Voit tehostaa työskenelyä esim ko aineella suihkuttamalla pullosta vähän vettä ja jatkat työstämistä kunnes pinta on hyvä. Joskus tarvitaan vähän pidempi työstöaika mikäli naarmut ovat todella syviä. Usein riittää noin 16 pyyhkäisiä koneella mutta voi sitä joutua 32 kertaakin pyyhkäisemään. Lopuksi vain vahat pintaan ja hymyä huuleen.

Z-PC on miedosti hiova aine ja siksi joudut työstämään joitain kohtia hieman enemmän.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 27.7.2009 22:00

Kertokeepas viisaammat, mistä saisi mattalakalle mattavahaa? Autossa ihan uus mattaväri ja lakka, ensi vahausta pitäisi alkaa suunnittelemaan.

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 28.7.2009 23:27

Antaisitteko gurut yksinkertaiselle Siisteys Friikille ohjeet perus myllytykseen koneet löytyy mutta kertaakaan en ole uskaltanut koneilla tai kerennytkään. Itsellä on autogymin aineista hyvä komemus ja saantikin kohtalaista, jälleenmyyjänä. Auto on Golffi -01 metallin hopea. pidetty kun kukkaa kämmenellä mutta naarmuja alkaa olla siellä täällä eikä tahdo käsin oikeen huippua enää saada.

Kuuntelen?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 1.8.2009 14:03

triheadwolf: Moneen kertaan jo sanottu että megun jälleenmyyjiltä löytyy ammattilaispuolen tuoteet jos ei muuten niin tilaamalla.

Huomaat kyllä laatueron biltsun laikkojen ja kunnon laikkojen välillä kun niitä hypistelet yhtäaikaa. Sitäpaitsi biltsun valkoiset laikat sopii korkeintaan vahanlevitykseen kun ovat pehmeät eivätkä leikkaa yhtään.

Jyrki86: tästä topicista löytyy perustieto kunhan vähän plärää. www.mese.fi foorumilta löytyy hyvä tiivistelmä myllytyksen alkeista.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.8.2009 14:17

Siivosin kuvat linkeiksi... Tästä eteepäin vois laittaa vaan linkkejä, kyllä porukka jota aihe kiinnostaa ni jaksavat katella kuvat linkkien takaa.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 3.8.2009 18:28

Joo löytyi Tampereelta Väriforumista #83:sta hyllystä. Clayta ei ollut, eikä startter kittiä, tilasin sitten sen startter kitin, joita ottivat hyllyynkin muutamia. Eli sieltä löytyy jos muutkin manselaiset aineita halajaa. Tuo #83 näytti olevan megun karkeus asteikolla 6, kun seuraavaksi karkein mitä hyllyssä oli oli täydet 10, sitä en uskaltanut ottaa.

Oli aika julkean näköinen savipalanen kourassa kun auton yli veti. Ei tuota tosiaan paljoa viitsi vanteita parempiin paikkoihin enää tarjota. Jos pitää hanskiksessa ja pyyhkii hyttyset tuulilasista?

Laikat ja dodon savea olis nyt tilattu Raicon Systems Oy = CarwaxZaino = Trulli.nu:sta, joten ehkäpä ens viikolla pääsee hinkkaamaan. Viikonloppuna ei taida kehdata kun meen naimisiin :D

Bargainbro
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.6.2008 12:33

ViestiKirjoittaja Bargainbro » 3.8.2009 18:36

Oma Passatti kävi eilen läpi Maikin käsittelyn ja luojaties mitä mössöjä mies tuohon pintaan leipoi, lopputulos oli kyllä häkellyttävä...Valitettavasti en hoksannut ottaa mitään shokeeraavaa "ennen" kuvaa (pesun ja claybarin jälkeen olisi saanut kunnon "Alibi" -materiaalia), mutta lopputulos on kuitenkin nähtävillä tässä.Harmaan paskan alta paljastui sittenkin Inky blueta...

http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... C01676.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... C01674.jpg

taifuuni
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 8.8.2009 23:31

ViestiKirjoittaja taifuuni » 8.8.2009 23:55

Olen kokenut valaistumisen auton vahauksen saralla. Kiitos Maikki!
Puunaukseen meni tosiaan "jokunen" tunti, mutta kannatti. Ajattelin tänne foorumille laittaa kiitokset ja kuvat kun täältä tuli ekan kerran luettua oikeaoppisesta puunauksesta.
Pahoittelen että ei ole VAG-konsernin tuote. Mutta tossa olis nuita kuvia...




Kuva

Kuva

Kuva

Ps Chemical guys wet wax on todellakin sitä mitä lupaa. Kunnon wet look...

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 11.8.2009 22:14

Huhhuh. Kivan näköistä jälkeä taifuunissa.

Mä hinkkasin nyt tuossa testiksi apparin oven ja etuloksun. Nämä samat pohjatyöt mitkä täällä jo on kerrattu ja sitä myötä opittu ja sitten cyclolla oransseilla laikoilla megun #83:sta. Profiilin autosta mainittavin tulos oli se että nyt vasta ne naarmut näkeekin. Pinta kiiltää kivasti mutta naarmuja ei juuri lähtenyt. Ovea hinkkasin ehkä 45min ja loksua 20min.

Eli arvon opetusryhmä, rehtori Maikin johdolla, hypätäänkö suoraan siihen 10:n hiovuudella olevaan aineeseen vai voiko muka violetilla laikalla saada NIIN paljon leikkaavampi lopputulos että alkaisi jotain jo tapahtumaankin?

Niin ja täytyy kaivella kuulosuojaimet jostain esiin. Tuo konehan mekkaloitsee sangen ikävästi. Ei juuri rivitalon pihalla kehtaa iltamyöhällä hangata. Muuten olisin varmaan vetässyt aamuyöhön asti :D

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.8.2009 9:50

#83 ei tunnu leikkaavallakaan laikalla oikein pystyvän VAGgineiden maalipintaan.

Violetit laikat ja Menzernan P203S tuntuu kohtuullisesti tehoavan VAG:n maaliin. Itseasiassa epäkeskokoneella (G220), Megun cutting padillä ja P203S:llä sain B6 A4:n maalipinnasta 90-95% naarmuista pois. Ahtaimmissa paikoissa cyclokopio, P203s ja siniset laikat vei n.60% naarmuista.

Kuluttujatuotteista lähtisin #83:n jälkeen kokeilemaan Meguiarsin ultimate compoundia. Leikkaavuus 9/10, jälki hyvää eli ei välttämättä vaadi toista kierrosta miedommalla aineella ja tuota on ainakin harmaatuonnilla myytävänä jos ei ulkomailta halua tilata. Pitännee itsekin ostaa tuota.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.8.2009 12:19

OT: Pirun hieno Typhoon *kuolaa* /OT

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 12.8.2009 14:32

Nyt kun on täällä tätä hinkkaamista jo käsitelty pian parin sivun verran, niin mitenkäs pidemmälle menevä fixaaminen.

Mulla on tuo keula kuin pahinkin pakanamaan kartta, vaikka auto ei ole kuin yhden suomen talven nähnyt. Eli mikä olisi se paras tapa korjata kiveniskemät?

Itselleni tulisi lähinnä mieleen kokeilla tällaista metallivärilliseen:

1. Pieneltä alueelta kiveniskemän ympäriltä hiukan 2000:lla mattaamista.
2. Pohjalle tippa pohjamaalia, niin monta kertaa lisää kunnes ollaan noin suurinpiirtein alkuperäisen pigmentin tason lähettyvillä.
3. Purkista pigmenttiä muutamia kerroksia
4. Lakkaa niin paljon että ollaan alkuperäisen lakkapinnan tasolla tai aavistuksen yli
5. Hionta tasaiseksi 1000 ja 2000:lla, jonka perään myllyttämällä kiiltäväksi

Hyvän lopputuloksen aikaansaaneet, korjatkaa minut suoraksi ennen kuin kukaan tekee vahinkoja tai turhaa työtä ;)

Se että onko tuossa mitään järkeä työmäärän ja lopputuloksen suhteen, saa mielellään kommentoida omasta puolestani :)

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 12.8.2009 15:05

Topikkia on tullut seurailtua ja ohjeita on pistetty korvan taakse..Joten päätinpä kokeilla mitä saan mattaoranssista kuplasta aikaseksi. Tunteja vierähti monta mutta oli se hieno katsoa asiakkaan ilmettä kun tuli kuplansa noutamaan =)

kuvat on huonoja koska kameraa ei ollut hallilla mukana :(

Kuva

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 13.8.2009 2:50

Kyllä sillä myllytyksellä saa ihmeitä aikaan!

Tänään kun aiemmin kävin kännykällä tylsyyttäni katsomassa mitäs foorumille kuuluu, niin kuvat latautuivat huonosti.. Moderaattorien toiveita voisi alkaa toteuttamaan :)
Siivosin kuvat linkeiksi... Tästä eteepäin vois laittaa vaan linkkejä, kyllä porukka jota aihe kiinnostaa ni jaksavat katella kuvat linkkien takaa.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 23.8.2009 8:56

Photoshop, vai paras kiilto koskaan ikinä missään? :)

Scirocco

Okei, auto on uusi, joten siihen nähden ei kai kummallista, mutta DAMN se kiiltää. :D

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 3.9.2009 6:50

Miten maalatut puskurit olette käsitelleet?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.9.2009 8:37

viesko: Ihan samalla lailla kuin muutkin maalatut pinnat.

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ViestiKirjoittaja janzu90 » 3.9.2009 9:06

sellaista asiaa kysellessä että miten pitkä ikäinen mahtaa olla tuo kiiltävä pinta kun eihän vaha kait koskaan ikupelejä ole ? kertokaa jos olen väärässä :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 3.9.2009 9:07

Pesee oikein ja vahaa välillä niin pysyy pitkään. Itellä ollut gold classit pinnassa jo tammikuusta asti ja vielä helmeilee hyvin vesi pinnalla.

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ViestiKirjoittaja janzu90 » 3.9.2009 9:08

okei :) mites vastamaalatun auton vahaus ? liekkö tykkäilee maalipinta :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 3.9.2009 9:12

Periaatteessa ei sais vasta maalattua vahata, mutta jos uunitettu on, niin seuraavana päivänä oon jo kiillottanu ja vahannu. Jos on aikaa ootella kuivumista, niin aina parempi.

janzu90
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.9.2008 14:14

ViestiKirjoittaja janzu90 » 3.9.2009 9:13

kiitti neuvoista. :) ja hyvän näköistä oli vahausjälki. peukut sille ;)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Vipe123 ja 8 vierailijaa