VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 16.3.2009 21:24

Forten aineet on ainoita jotka edes ovat sinne päinkään auttamisen suhteen. Motor Flushit vaan koneeseen ja kierrokset 3000-4000 se puol tuntia, niin lähtee paskat. On noita autoja paljon ollut joista nakutus hävinnyt tuolla hoidolla. Ja ei kannata vaivautua muihin "motor flusheihin" eivät auta. Lähimmältä korjaamolta käyt ostamassa tuollaisen putelin, maksaa jonkun 40€ muistaakseni.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 17.3.2009 8:37

Välitietona mainitsen että jakopää alkoi nyt rahisemaan 183tkm kohdalla. Sopivaa tallia täytyy venata vielä jonkin aikaa, niin kuinka paljo tuolla uskaltaa ajella?


Ite vaihdoin jakopään osat pari viikkoa sitten, 226 tkm oli mittarissa. Olihan se jo pitkään rohissut. Ylemmän jakokotelon kun irroitin, niin laahaimen kulutuspintahan sieltä tuli irrallisena käteen ja ne kuuluisat niitit olivat tipotiessään:D

Sen verran lelunnäköiset ne niitit siinä laahaimessa ovat, että ei ne varmaan kovin helposti ketjua riko, jaon hyppääminen on varmaan se mitä tossa voi käydä. Toki onhan joiltain hajonnut niitä muitakin ketjun ohjareita.

Uudet nostajat ja ketjut koneeseen, niin on taas ihan auton kuuloinen tyhjäkäynnillä. Ja vinkkinä voin vielä sanoa, että vwvortex:n ohjetta kannattaa lukea jos on ensikertalainen tuossa hommassa.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 17.3.2009 15:55

Forten aineet on ainoita jotka edes ovat sinne päinkään auttamisen suhteen. Motor Flushit vaan koneeseen ja kierrokset 3000-4000 se puol tuntia, niin lähtee paskat. On noita autoja paljon ollut joista nakutus hävinnyt tuolla hoidolla.


Ostin tänään Forten litkut, myös bensapuolen puhdistuksen ajattelin ajaa samalla.
Korjaamolla ilmeisesti vain käytetään autoa mutta ite ajattelin ajella sen 20-30min kunnon kierroksilla, kuten jostain luin? Maksoi muuten 30€ tuo motor flush ja 27€ se bensan joukkoon heitettävä.

Uusina öljyinä ostin piruuttani Mobil Super 3000 (5W-40) koska Mobilin kataloogi suositteli noita notuleja 1. vaihtoehtona. Itehän pidin aiemmin superia ihan kurana:)

Katsotaan nyt mitä tekee kun kerkiän tänään tai huomenna vaihtamaan litkut. Kiitokset neuvoista!!

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 17.3.2009 16:37

autolla ei saa sitten missään nimessä ajaa, kun on noi moottorin huuhteluaineet koneessa, ainoastaan käyttää korotettua tyhjäkäyntiä. Ajamalla nuo koneessa hyvin todennäköisesti rikkoo moottorin, koska voiteluteho on heikentynyt.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 18.3.2009 9:29

autolla ei saa sitten missään nimessä ajaa, kun on noi moottorin huuhteluaineet koneessa, ainoastaan käyttää korotettua tyhjäkäyntiä. Ajamalla nuo koneessa hyvin todennäköisesti rikkoo moottorin, koska voiteluteho on heikentynyt.


Köh köh..

Nämä on mukavia juttuja, toisaalta luin että ajamalla litkut tehoaa parhaiten. Ja niin siis teinkin.. kunnon kierroksilla reilu 20min 3&4 vaihteella ja sen jälkeen öljyt vaihtoon.

Jännää oli kuitenkin se, että VeeRa ei ole syönyt aiemmin yhtään öljyä. Siksipä ei ole tullut seurattua öljytikkua ihan viime aikoina, mitä nyt yksi puolihuolimaton vilkaisu juuri ajon jälkeen mikä tietysti näyttää "hiukan" pieleen.

Noh, nyt ulos tuli vaivaiset n. kolme litraa, kuusi litraa sinne on tuupattu sisään. Tuskin tuo Forten kanssa kikkailu nyt tuohon ainakaan noin radikaalisti vaikutti?

Kuitenkin, uudet 1,5 kannua Mobil Super 3000 (5W-40) sisään ja Veeruska käyntiin, hienosti kehräsi! Tiedä sitten vaikuttiko bensapuolen puhdistus myös osaltaan, mutta todellakin melko terve ääni kautta linjan ja rohinat poissa. Melkoinen lapsus meinasi käydä kun olin hajottaa koko paskan huolimattomuudella öljyjen kanssa:F ..vaikka ei tässä nyt vielä kannata liikoja tuuletella, voihan se rapina palata vaikka tänään. Edelleen puolustan itseäni sen verran öljymäärän suhteen, että aina kun asiaa muistin seurata oli selkeää että öljyä ei tarvi lisätä.

Forten aineet ostaessani kysyin piruuttani korjaamon mahdollista hintaa venttiilihuollolle, 1500-1700€.. Jos tulee eteen niin eiköhän se tehdä jollain tapaa omatoimisesti sopivalla avustuksella.

Jäädään seuraamaan mitä tästä kaikesta sähellyksestä seuraa.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 19.3.2009 17:56

Mukavia juttuja joo... paras on noudattaa putelin ohjeita, en muista mutta kait siinä Forten purkissa jotakin lukee. Ite käytin aikanaan 30min kovennettua tyhjäkäyntiä.

Forten liemi on käytännössä kerosiinia plus apuaineita. Joskus olen tehnyt saman käsittelyn laittaen polttoöljyä muutaman desin öljyyn ja sama 30min pyörimään. Lähtee silläkin mustaa ja on halpaa.

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 19.3.2009 18:31

Mulle sanottiin kovaan ääneen paikallisessa puljussa että missään nimessä autolla ei saa ajaa fortet sisällä yhtään metriä vain korotettu joutokäynti, en ole kyllä bongannut missään kohti internetin ihmeellistä maailmaa että fortet sisällä kannattaa ajella. Enemmän siel on varoteltu mitä siitä hommasta seuraa jos ajaa. Kannattaa btw kattoo paljonko se kone sitä öljyä huohottaa sinne imuputkeen selviää varmasti mihin ne öljyt katoaa.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 19.3.2009 21:09

Täähän on nyt melkein tyyliin "TV-shop -litkut", jee. Pitää vaan nostaa kättä niille jotka sellasia oikeasti käyttää ja uskoo ihmeisiin.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 20.3.2009 11:49

Kannattaa btw kattoo paljonko se kone sitä öljyä huohottaa sinne imuputkeen selviää varmasti mihin ne öljyt katoaa.


Mistä tuo johtuu, että kone huohottaa öljyä paljon imuputkeen? Vai onko kyseessä edes mikään vika? nimim. tietämätön

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 21.3.2009 17:44

"Kuristaako" VR6:sessa muuten tuo vakioputkisto kuinka paljon, G60:sessä ainakin auttoi paljon keskipöntön vaihtaminen läpivirtaavaan mutta entä tässä?

EDIT. Ja tuoko tuo peltisarja juuri muuta hyötyä ko peltisen mekkalan hyttiin? :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.3.2009 21:46

Vakio pakosarjat riittää ihan hyvin, porttaa ne tiivisteiden kokosiksi. Vwvorteksilta löytyy juttua siitä.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3603731

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 22.3.2009 1:39

Itsellä kanssa tuommoinen -93 vr6 ja siinä on semmoista ongelmaa, että kylmällä koneella ei kierroslukumittari toimi, kun on ajanut n.10min niin sitten alkaa toimia. Myös se auttaa, että auto on ollut tolpassa lämpeämässä, niin mittari alkaa toimia huomattavasti nopeammin. Teki samaa myös kesällä eli ei pitäisi olla sisälämpötilasta/mittaristosta kiinni.

Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.


Painiskelen vieläkin tuon saman ongelman kanssa eli putkeenlyöminen moottorijarrutuksessa. Tänään katselin ajossa tuolla vag-comilla ennakkoja ja lambda-arvoja. Mahtaakohan olla normaalia, että moottorijarrutuksessa sytytysennakko putoaa kokonaan pois eli menee jopa asteen atdc:n puolelle. Kun tuntuu, että aina kun moottori rupeaa lyömään putkeen niin samaan aikaan ennakko on kadonnut kokonaan pois. Lambda-arvo kyllä pysyy kokoaika melko samana.

Onko kukaan muu koskaan katsellut tuota vr6:sen ennakkoa ajossa että miten käyttäytyy?

Kierroslukumittarin toimimattomuus johtui mittaristosta, eli ei liity mitenkään kyseiseen vikaan.

Lisäksi vikaakodeihin ilmaantuu aina välillä tämmöinen ilmoitus kuin
00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
35-10 - - - Intermittent
Mikäköhän tämän tarkoitus on? Jostain englanninkieliseltä sivulta löysin, että olisi vissiin vitsillä lisätty ilmoitus, mutta pitääkö paikkansa?

vvvesa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2009 12:20

ViestiKirjoittaja vvvesa » 22.3.2009 12:37

Kyselisin neuvoja seuraavaan ongelmaan: VR6:n kytkin oireilee.

Kylmänä kun käynnistää, kytkin ei käytännössä katsoen toimi ollenkaan, vaihteet menevät ikäänkuin raakana sisään, jos siis niitä päälle ylipäätänsä saa. Auton menohaluja joutuu siis jarrun kanssa hillitsemään, vaikka kytkin pohjassa olisikin. Oireet ilmestyivät suhteellisen nopeasti pahentuen ajan saatossa. Nyt auto on kokonaan pois ajosta.

Ongelmaan liittyy myös yksi outo piirre: oireet helpottuvat kun auton saa kunnolla lämpimäksi (n 40km ajoa). Tällöinkin kytkin ottaa todella alhaalta, käytännössä kuin poljin irtoaa lattiasta.

Ja olisipa siinä jo kaikki, mutta ehkä oudoin seikka asiassa on se, että auto oireili vastaavasti ennenkin. Tällöin ongelma ilmestyi yhdessä yössä, illalla kytkin toimi, mutta aamulla alkoi kenkkuilu. Ja mikä erikoisinta, tällöin oireet hävisiät kuin salamaniskusta kesken ajon muutaman päivän päästä. (tällöin kytkin siis toimi sen verran että autolla uskalsi ajaa).

Ongelmahan siis ilmeisesti on kytkimessä koska, vaihteet lonksahtelevat auton ollessa sammuksissa aivan tavallisesti päälle.

Mikäköhän on ongelmana? Painaasetelma, kytkimen nesteet vai joku aivan muu?

J.H.F
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.9.2008 10:38

ViestiKirjoittaja J.H.F » 22.3.2009 13:36

Mikä golffia vaivaa kun käynnistää kylmänä niin kuuluu koneesta sellaista ihmeellistä naksutusta/ kilinää, joka kierrosten mukana nopeentaa tahtia ja n.30 minuutin ajon jälkeen katoaa? Alkaa meinaan pikku hiljaa kypsyä tähän pahan suomaan vr6 golffiin.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 22.3.2009 15:48

^^ Tohon kytkimen oireiluun voi olla syynä kytkimen nesteet, paineasetelman uskoisin olevan ehjä. Itsellä oli vastaavat oireet joskus ja syynä oli "vipu" jossa painelaakeri on kiinni ja jota tuo sylinteri laatikon päässä liikuttaa. "Vipu " oli murtunut painelaakerin kohdalta ja taipui siitä. Oireet tulivat pikkuhiljaa vivun taipuessa enemmän ja enemmän, kunnes ei enää kytkin irroittanut ollenkaan.

jar80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.7.2008 8:07

mikä vikan vr6???

ViestiKirjoittaja jar80 » 22.3.2009 16:10

nyt teki vekku tepposet. aamulla auto kävi hienosti,20 min.se jälkeen kun yritin käynnistää ei mitään. kone pyörii.sitte meni mittaristosta kilometri sekä lämpö ja bensa mittari pimeeks.ei anna tulpille kipinää.kaikki sulakkeet ok.mikäköhän on menny paskaks??? auto on passat vr6 v.1996. huom. puola just vaihdettu.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 22.3.2009 16:22

Virtalukonpohja?

vvvesa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2009 12:20

ViestiKirjoittaja vvvesa » 22.3.2009 17:05

Kiitos neuvosta Mikolle! Nesteet varmaan menevät vaihtoon, halvin lenkki kun ovat, saa nähdä vaikuttaako mitään. Eikö VR6:ssa kytkimen neste ole muuten sama jarrunesteen kanssa?

Tuo viputeoria vaikuttaisi ihan hyvältä, mutta sekään ei tunnu selittävän sitä, miksi kytkin koneen ollessa lämmin toimii paremmin. Tuohon vipuunhan lämpeneminen ei voi millään tapaa vaikuttaa. Mikä kytkimen osa siis mahtaa tämän lämpöriippuvuuden aiheuttaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.3.2009 23:21

JHF, yritä kuunnella mistäpäin se kuuluu. Tod näk joko jakopään ketjut tai sit moniurahihnan kiristimenlaakeri.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 23.3.2009 9:03

Kannattaa btw kattoo paljonko se kone sitä öljyä huohottaa sinne imuputkeen selviää varmasti mihin ne öljyt katoaa.


Mistä tuo johtuu, että kone huohottaa öljyä paljon imuputkeen? Vai onko kyseessä edes mikään vika? nimim. tietämätätön


Tuohon vielä vastausta odotellaan.. Ja semmoinen kysymys, että mistä mahtaa johtua, että kun lähtee sievästi liikkeelle, niin kuuluu ulahdus jostakin. jos reippaasti lähtee niin ei kuulu yleensä, ja saattaa kuulua myös nopea ulahdus kun puottaa vaihdetta pienempään ja päästää kytkimen ylös.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 23.3.2009 9:20

Olisikohan painelaakeri menossa jos kerta ulisee luistattaessa kykintä. Rajulla kytkimen nostolla ei kerkeä ulahtamaan...Laita siihen huohotinputken päähän vapaavirtausfiltteri ja tukit imuhaitarista sen letkun lähdön, ei tule enää öljyä imuputkeen/kaasuläpälle.

Tetr@x
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.9.2006 18:34

Golf III VR6 -92

ViestiKirjoittaja Tetr@x » 23.3.2009 19:19

No niin..3 vuotta tässä kerettiinkin meneen ettei suurempia vikoja ollut , Mutta nyt sitten teki tenät. Oireet alkoivat vähästä ---> Kierrokset kävi todella alhaalla että meinasi sammua ku kaasun päästi irti. Mökiltä ajaessa huomasin suurta bensan kulutusta. Yön yli auto seisoi ja aamulla starttasin niin kävi todella heikosti. Meinasi tukehtua ja poltteli putkessa. Rupesin etsimään vikaa sitten virranjakajan kannesta ja meinasin jo uuden käydä hakemassa , Mutta päätin kokeilla vielä vanhalla putsatulla. Sama homma jatkui kunnes isä ehdotti että anna vähän monoo sille. Noh käytin sitten kierrokset melkein rajottimella niin vika häipyi. Lähdin ajelemaan ja toimi hetken aikaa kunnes auto kerkesi lepään noin tunnin ja sama homma jatkui taas. Tänään hommasin uuden lämpötila-anturin ja vaikutusta ei ollut. Nykyään ei auta edes se pedaalin pohjaan painaminenkaan. Pakokaasu haisee aika väkevälle (Ei kananmunalle) ja savuttaakin normaalia enemmän kun painaa kaasua kunnolla. Seuraavana olisi tarkoitus hommata uudet tulpanjohdot kun satuinpa pimeän aikaan huomaan vähän kipunoita joita ei kyllä tosin enään ole näkynyt. Tyhjäkäynti on tuommoinen 600 rpm. Putputtaa vaan pakarissa ja kierroksia ottaa heikosti...Kiertää kummiskin sitten loppupeleissä. Tuleeko mieleen jotain muuta kuin nuo tulpanjohdot mistä voisi kanssa etsiä? Sehän on nyt selvää ettei ihan kaikilla käy. Toivottavasti ei nyt sentään katti ole menny rikki.

Pointti on nyt lähinnä se että löytäisi vian tyyliin "Tänne mulle heti"...=). Kun ei haluaisi tuhlata euroja tälläin lama aikaan "turhiin" ostoksiin. Kukapa nyt haluaisi. Joten vinkkejä tee-se-itse testailuihin otetaan vastaan. Ja myös vinkkejä mistä kunnolliset tulpanjohdot löytäisin?

J.H.F
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.9.2008 10:38

ViestiKirjoittaja J.H.F » 23.3.2009 19:51

Siitä ei pitäisi olla kauhean pitkä aika kun siitä on jakopää rempattu.

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 23.3.2009 21:56

Minkäslainen prosessi on tuo "Downpipen" vaihto? Pärjääkö ihan jos auton ollessa pukeilla vaihtelee? Pari silminnähtävää reikää siin on ja käytettyä tilalle ettiskelen.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 24.3.2009 8:58

Meinaat pakosarjaa? Helpoin homma on purkaa imusarja edestä pois, avata pakosarjanlaipan pultit ja auton alta laipan pultit. Nuo laipan pultit on luultavasti niin ruostuneet ja hapettuneet että joudut katkaisemaan koko pakosarjan putken, jotta saat rälläköityä mutterit auki :) Kolmas mutteri nääs on silleen v*mäisesti kolmion muodossa auton pohjaa vasten, jonne ei rälläkkä mahdu ilman putken katkaisemista...

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 24.3.2009 9:16

Ei pakosarjan vaihtoon mitään rälläkkää tarvii, kaikki pultit saa kyllä auki hieman kikottelemalla, vaikka ahdasta onkin. Helpotusta tulee kun ottaa putken kannatinlenkkejä irti. Imusarja todellakin edestä pois niin tilaa tulee.

vvvesa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2009 12:20

ViestiKirjoittaja vvvesa » 24.3.2009 21:17

Selvisi tuo kytkinongelma. Syyllinen on vuotava pääsylinteri. En ollut huomannut koittaa nostaa kytkinpolkimesta tyhjiä pois ja tänään ihmetellessäni, että onko tuo kytkimen liike ollut aina noin lyhyt tajusin tämän tehdä.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.3.2009 22:34


LähetäLähetetty: 23.3.2009 19:19 Viestin aihe: Golf III VR6 -92
No niin..3 vuotta tässä kerettiinkin meneen ettei suurempia vikoja ollut , Mutta nyt sitten teki tenät. Oireet alkoivat vähästä ---> Kierrokset kävi todella alhaalla että meinasi sammua ku kaasun päästi irti. Mökiltä ajaessa huomasin suurta bensan kulutusta. Yön yli auto seisoi ja aamulla starttasin niin kävi todella heikosti. Meinasi tukehtua ja poltteli putkessa. Rupesin etsimään vikaa sitten virranjakajan kannesta ja meinasin jo uuden käydä hakemassa , Mutta päätin kokeilla vielä vanhalla putsatulla. Sama homma jatkui......


Oletkos löytänyt vian aiheuttajaa? Itellä ilmaantu juurikin samat ongelmat eilen, tosin pysyy käynnissä ihan hyvin, mutta selvästi käy vajailla. Huomenna olis tarkoitus käydä vikakoodit lukemassa. jos niistä nyt mitään apua tähän ongelmaan on.

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 29.3.2009 14:58

Onko mitään enään tehtävissä (säätää) kun kytkin ottaa kiinni viimeisellä sentillä. (poljin ihän ylhäällä) Kytkin ei kyllä vielä luista. (Auto g3vr6-94)

Jonny
-
Viestit: 34
Liittynyt: 31.3.2009 13:06

ViestiKirjoittaja Jonny » 8.4.2009 17:24

Kellään olis Pk- seudulla Vr:n Tulpanjohto avainta lainata korvaan kyllä!

Voi soittaa 044 2160185

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

golfin myynti

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 9.4.2009 19:13

olen aikeissa myydä omaa VR6-Golffia, vm 95. Mitähän tuosta on järkevä pyytää. Auto toimii ja on kohtalaisen siisti suomiauto.

J.H.F
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.9.2008 10:38

ViestiKirjoittaja J.H.F » 11.4.2009 18:04

Mikä nyt mahtaa golffissa olla, kun eilen alkoi tyhjäkäynti heilua 1600-2000 kierroksen paikkeilla ajoin kotipihaan ja sammutin auton ja tulin n.30 min kuluttua takaisin jatkui heittely 10 sekunnin ajan ja tänään teki myös samanlaisesti ja antaa tälläisen vikakoodin: 00533. idling speed regulation.

J.H.F
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.9.2008 10:38

ViestiKirjoittaja J.H.F » 11.4.2009 20:34

^huomasin että se tapahtuu sen jälkeen kun on kierrättänyt konetta korkealta ja sammutin taas auton sen jälkeen kun se oli alkanut tekemään sitä ja käynnistin uudelleen niin tyhjäkäynti kierrokset olivat 200-400.

Pastorix
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.4.2009 0:42

ViestiKirjoittaja Pastorix » 11.4.2009 21:49

Morjees! Onko kukaa panostanut vr6 koneeseen? Nyt ois tarkotus aluks ottaa kansi pois, oikoo jos on kierossa ja samalla avartaa. Ehkä myös lohkosta ottaa vähän poies jotta saadaan muutettua puristus suhteita.
Ois myös kunnon lastu etsittävissä. Riippuu miten innostuu tässä jos ottas koko koneen ja panostas vähän enemmän. Vinkkejä kiitos!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.4.2009 22:04

Enismmäiseksi suosittelen vwvorteksin läpi lukemista.

Mutta periaattessa, nokat Schrick, DCR etc, IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste, kannen porttaus + isommat venat, lastu, vauhtipyörän + hihnapyörien kevennys, pakosarjonen porttaus ja isompi putkisto, R32 kampura....
Tai sit suoraan remmiahdin/turbo.
Ja noi ei ole missään järjestyksessä.

Edit Ilokaasuista Vr6 tykkää kuin hullu puurosta. 75hp wet tai sit 125hp direct port injection.

rev550
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.4.2009 21:52

ViestiKirjoittaja rev550 » 13.4.2009 21:56

mikähän tuota vr:ää vaivaa ku suutimet ei päästä bensaa läpi, oisko kellää mitään ideoita?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 13.4.2009 23:27

^Kuinka tuo on testattu??

rev550
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.4.2009 21:52

ViestiKirjoittaja rev550 » 14.4.2009 16:26

niin katoin että suutin runkoon tulee bensa ja sit auto lähtee käyntii jos laittaa bensaa imusarjasta.. sit otin suuttimet irti ja koitin pyörittää moottoria että jos suutimet ois ruikannnu bensaa mut ei mitää..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.4.2009 19:57

Sitä meinasin että silloin ei tule bensaa jos kampiakselin asentotunnistin on rikki, mutta silloin ei myöskää tule kipinää joten se ei nyt taida olla vikana. Jonkunmoinen johtosarja vika voisi olla todennäköinen.

rev550
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.4.2009 21:52

ViestiKirjoittaja rev550 » 14.4.2009 22:00

aivan.. mistäs päin se asentotunnistin löytyy? mittailin kaikki johdot ja eikä niissäkään mitään vikaa tuntunut löytyvän.. tämä vika ilmestyi kannentiivisteen vaihdon yhteydessä..

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 15.4.2009 21:00

Kampiakselin asentoanturi löytyy koneen etupuolelta, siinä öljynjäähdyttimen vieressä.

Tuleekos niille suuttimille virtaa?

rev550
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.4.2009 21:52

ViestiKirjoittaja rev550 » 15.4.2009 21:49

niin eihän niille tuu.. voisko tuon moottorinohjausboksi olla sökö?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 16.4.2009 0:05

^Se selviää vikakoodien lukemisella mitä boksille kuuluu. Kipinää ainakin vissiin tulee, jos saa käyntiin. Viittaisi siihen, että joku liitin on jäänyt löysään remontin jäljiltä.

jar80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.7.2008 8:07

mikä rele tämä on????

ViestiKirjoittaja jar80 » 16.4.2009 16:36

elikkäs auto on passat vr6 v.1996:tietääkö joku mikä rele tämä on.357906381.on kiinni moottori tilassa siinä lähellä jarrutehostinta.releen päällä on numerot 111.ja miten saan testattua sen.

Pastorix
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.4.2009 0:42

ViestiKirjoittaja Pastorix » 18.4.2009 23:53

No nii eli ny on golffi levällään ja pitäs osia alkaa kasailee. Mistä päin ootta ottanu tiivisteet ( 4 koppasen Vr6 ohuempi) nokka-akselit yms. Kuviakin vois projeksikstaintista laittaa tässä joskus.

Edit. Ja Minkäs vehkeen isommat venat ois käypäset?

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 26.4.2009 15:06

Nyt on jakopää laitettu kuntoon ja se iso laahainkiskohan sieltä oli poikki, kuitenkin vielä kuuluu sirinää. Onko kellään kokemusta jos se on tuo virranjakaja joka ääntää?

Robbe-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.3.2009 21:08

ViestiKirjoittaja Robbe- » 26.4.2009 15:34

Onko kenelläkään tietoa koko virranjakajan tämän päivän hintaa?( virranjakajan kantta eikä pyörijää tarvii)
Tarvikkeena ei taida löytyä? Pitäs saada auto ajoon mutta ku ei ole virranjakajaa..

Ja koneen lömpötila mittarin viisari on koko ajan ajossakin 70 asteen kohdilla, sillon tällöin nousee 90 paikkeille, joku anturi vika, mutta mikä?

Autohan oli -92 vr6 golf

GoLive
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.11.2006 21:38

ViestiKirjoittaja GoLive » 28.4.2009 11:56

Suokaa nyt heti anteeksi, etten jaksanut lukea, kuin 7 ekaa sivua...

Eli vr6 -92 on kyseessä ja ajettu ulkotalliin, seissyt pari kuukautta ja nyt ei käy kuin tyhjäkäyntiä. Kaasua jos tarjoaa, niin "tukehtuu" ja alkaa käymään todella huonosti; pysyy käynnissä vain kaasupoljinta pumppailemalla.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 29.4.2009 22:46

Ettei kipinä karkailisi jakajasta? Oireet sopisivat. Eli hämärässä katsot hyppiikö kipinä konehuoneessa jakajan ulkopuolella. Putsailu sopivalla dödöllä antanee ensiapua, eikä siitä varmaan haittaa ole muutenkaan.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 30.4.2009 9:11

Täälläkin päin kaipailtas vastausta tuohon, kun lämmöt on n. 70-75, mutta välillä saattaa nousta sinne normaaliin 90 asteeseen. Eli onko kyse anturiviasta vai mistä?

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 30.4.2009 20:46

Termostaatti vaihtoon. Yleiset termarioireet menee niin, että ajettaessa lämmöt laskee, paikoillaan ollessa lämmöt nousee ~siihen mihin pitäisikin.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 30.4.2009 22:35

Pitäisikö vielä varmuuden välttämiseksi tai hätävarjelun liioittelemiseksi harkita lisäksi jäähdytyspuolen pesua? Tämä topic on pullollansa jäähdytysongelmista, jotka ovat saattaneet saada alkunsa kun on miksattu vihreätä perusnestettä g11/12 kanssa. Jos alkaa termaria vaihtaa niin ei siinä sitten mitään häviä kyllä. Ja muistutetaan vielä, että paisuntasäiliön korkeissa on ollut aikoinaan ongelmia volkkareissa. Eivät päästäneetkään liikoja paineita pois, joten paine karkaa sieltä mistä pääsee... Jos mieltä vaivaa, niin ei se hirveän kallis ole.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 3.5.2009 17:47

Minkäkätiset kierteet VR6 koneessa on tuossa kampiakselin hihnapyörän pultissa, oon koittanut vähän kumpaaki suuntaan vääntää mutta ei lähde millään auki.

siinä on semmonen "tuplakanta", isompi on vissiin kiinni siinä hihnapyörässä ja sillä niinkö lukitaan se ja pienempi (kanta 27mm) väännetään ihan normaalisti auki vastapäivään(kö)

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 4.5.2009 9:40

Minkäkätiset kierteet VR6 koneessa on tuossa kampiakselin hihnapyörän pultissa, oon koittanut vähän kumpaaki suuntaan vääntää mutta ei lähde millään auki.


Samaan suuntaan on kierteet kun kossupullossa. Omasta myllystä ei lähteny puolikkaalla pyssyllä auki, vasta 3/4-pyssy ja 27mm konehylsy niin rupesi tapahtumaan.

Pastorix
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.4.2009 0:42

ViestiKirjoittaja Pastorix » 4.5.2009 22:44

Kertokaa Miksi Golffin Kólmiotuen etummainen kumipusla, minkä pultin ympärille tulee se metalli kuori. Miksi puslassa on niin samperin isoreikä ja pultti on väljä siihen? Ite aattelin ainakkii sorvata töissä sinne kunnon pultin että ei ole väljä

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 7.5.2009 11:28

Missäs VR6 koneessa sijaitsee kampiakselin asentotunnistin, ja missä nokka-akselin asentotunnistin?

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 8.5.2009 13:55

eikö nokka-akselin asentotunnistin ole hall-anturi? se sijaitsee ainakin virranjakajassa.

Hebbe
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.2.2009 20:29

ViestiKirjoittaja Hebbe » 9.5.2009 2:11

Ovatkohan nuo venttiilien nostajat syynä tälläiseen "rallatukseen/nakutukseen/tikitykseen", mikä kuuluu ajonaikana selvimmin 2000-3000 rpm paikkeilla ja vain lämpimällä koneella. Kylmänä kehrää kuin kissa.
Ääni kuuluu enemmän keskemmältä konetta/jakopäätä vastakkaiselta puolelta.

Öljynä tällä herkellä n 11000 km ajetut shell helix ultrat (5w40 täyssynteettinen).

Tarkoituksena olisi laittaa forten motor flushit pyörimään, ja kokeilla jotakin muuta öljyä.
Minkäslaista sinne kannattaa laittaa ja mitenkäs tuo Castrol GTX ?


Ärtymystä on myös tuottanyt välkkyvät/pimeät/satunnaisesti palavat mittariston valot (lukuunottamatta matkamittarin ja ajotietokoneen taustavaloja) sekä satunnaisesti palava parkki/valo katkaisijannupin valo. Mitään hajua mistä tuo voisi johtua? Polttimoiden vaihto? Johto poikki (hyvin epätodennäköistä, koska välillä vain yksi palaa ja välillä kaikki palavat)?
Peräti virtalukonpohja?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 9.5.2009 7:55

Tyhmä kysymys kun en asiasta mitään tiedä ja koko tätä keskustelua en jaksanu alkaa kahlaamaan läpi, mutta millanenkohan homma olis laittaa vaikka corradon G60 ahdin esim. Golffin VR6 koneen kylkeen kiinni?

Alko ajatuskiehtomaan. Laillisestihan sitä tuskin saa, mutta meniskohän siinä miten paljon hiluja vaihtoon ja lopputuloksen kannalta maksaako vaivaa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 9.5.2009 10:01

^Eipä siel verkun konehuoneessa oo kauheesti ylimäärästä tilaa ja toi g60 ei oo ihan pikkunen. Eikä vissii muutenkaa oikee pelittäis vr6:sessa toi.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 9.5.2009 10:50

Tuollaisia remmiahtimia käyttävät isossa mualimassa vr6:sessa.
ps. imusarjassa lukee jotain, onneksi en ymmärrä tuota lontoon murretta ;)
[Edit]
Olihan tuommoinen ahdettu jokin aika sitten myynissäkin...
[/Edit]
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 9.5.2009 18:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.5.2009 12:47

VF-Engineeriltä ja parilta muulta firmalta löytyy valmiita sarjoja.
Ei taida G60 tuotto riittää Vr6 koneelle?

Pastorix
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.4.2009 0:42

ViestiKirjoittaja Pastorix » 9.5.2009 18:15

Korviini on kantautunut että, tuo G60 remmiahdin ei oikein kestä??? Vai onko aivan höpönpöpönpöppöö puheita`.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 9.5.2009 18:36

Ok, sillä vaan kyslin kun rataleluna vois olla aika maukas... täytynee haudata ainaki toi G60 ahdin :P

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 9.5.2009 23:29

Paras settihän olisi tuo VF-Engineerig:in mutta ku hinta on toi 3500$. Ebaystä vois ehkä saada halvemmalla noita settejä mut taitaa kuintenki jäädä 1000e--> paremmalle puolelle se hinta.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 12.5.2009 1:01

En äkkiseltään ainakaan huomannut (tosin en kovin tarkkaan edes selannut) tämmöistä kymysystä;

Kaveri on hommaamassa VR6 Syncroa ja nyt kiinnostaisikin tietää, millä nelivedolla tuo on varustettu. Pitkittäiskoneisissa vissiin torsen ja poikittaisissa viskokytkin, mutta onko kaikissa vr6:sissa kone poikittain?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 12.5.2009 9:20

^ on

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 12.5.2009 19:44

^ Ei tarvitse kovin isoon maailmaan mennä, että näkee vr6:ssa remmiahtimen. Onhan tommonen Vortech:n remmiahtimella oleva vr6 nähty suomessakin ja näkyy edelleenkin.
Viimeksi muokannut jopo, 13.5.2009 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 12.5.2009 22:41

Olisiko kellään myydä tai lainata kampiakselin ja ohjaustehostimen hihnapyörät vr6:teen? Tarvetta olisi vain mitoituksen ajaksi. Tarkoitus vaihtaa urahihna hammashihnaksi.

kolpakko
-
Viestit: 52
Liittynyt: 27.4.2007 16:27

ViestiKirjoittaja kolpakko » 14.5.2009 15:55

tzeenare! ostin tuossa hiljattain vr6 golffin vm-92 ja ihmettelen suuresti sen kulutusta maantieajossa. 10.1 näytti 400km matkalla vaikka nopeutta oli koko ajan n.110km/h tuo on lastutettu joskus niin oiskohan lastun syytä että syö nuin paljon? myös pakosarja ja filtteri on vaihdettu vapaammin virtaavaan mutta nuo kait ei pitäs vaikuttaa? vai onkohan tulossa jotain isompaa remonttia eteen...

Reaper
-
Viestit: 578
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 19.5.2009 19:23

^ Taitaa olla ihan normaalia kulutusta kesänopeuksilla, varsinkin jos alla isot painavat vanteet ja leveät renkaat.

vvvesa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2009 12:20

ViestiKirjoittaja vvvesa » 20.5.2009 12:08

Ei oma VeeRa ainakaan noin paljoa ainetta janoa. Noissa nopeuksissa kulutus on itselläni jotakin yhdeksän pintaan. 60-80 nopeuksia kun ajelee nätisti niin pääsee alle 7.5:den.

Nuo siis ajotietokoneen lukemia, jotka voivat olla kyllä aivan mitä sattuu. Itse suhtaudun ainakin varauksella lukemien oikeellisuuteen vaikka eivätpä ne kovin vääriltä kuulostakaan.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 26.5.2009 12:10

Missäs mahtaa olla vika, kun bensamittari nousee hitaasti? Se myös hitaasti heittelehtii kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 26.5.2009 18:30

Mittarin kuuluu noustakkin hitaasti, startatessa. Omassa veerassa mittari heittelee ainakin kaasun mukaan, eli yrittää näyttää paljonko tankissa on löpöä milläkin kaasulla. Täyskaasulla usein on hyvin lähellä tyhjää :D

kolpakko
-
Viestit: 52
Liittynyt: 27.4.2007 16:27

ViestiKirjoittaja kolpakko » 27.5.2009 23:20

^^johtuskohan siittä että pensa mittarin anturi on tankin reunassa kun kiihdyttää niin pensan pinnan taso laskee ja jarruttaessa toisin päin eli nousee....

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 28.5.2009 10:33

Entäs kun se vaihtelee tasakaasulla ja moottorijarrullakin? Käsittääkseni ainakin opeleissa on tuollainen systeemi kuten juuri kuvailin, arvelin sen pohjalta että näissäkin :D

ajs
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.4.2009 1:00

jakopääremppaa

ViestiKirjoittaja ajs » 28.5.2009 18:16

Katkeran kuuluisa ketjun vaihto tuli sitten omallekin kohdalle, koneella ajettu n. 255000 km.
Ja tosiaan ensimmäinen remontti koko jakopäälle, tosin ylempi ketjunohjain jonka voi vaihtaa vaihteistoa irroittamatta oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ketjunlaahaimen kärki oli kulunut pitkälti pellille asti ja bakeliittinen kulutuspinta heilui useamman millin puolelleen. Eli tuttu näky veeroja rempanneelle, mutta miten noi kilsat, onko joku päässyt remontitta vielä pidemmälle? Joitakin heittoja olen nähny tälläkin listalla, mutta olivatko varmoja tapauksia? Ite veikkaan ettei omassa olis osat kestäneet enää viittäkään tonnia. Kyseessä vr6 vuosimallia 92, eli kaksirivisellä ketjulla.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 28.5.2009 22:58

Noniin, nyt alkoikin sitten seuraava vika. Elikkäs auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynnillä sekä ajettaessa virrat pätkii.(?) Ja mittaristossa nopeus ja kiekkamittari välillä käyvät nollilla. mutta esim. mittariston valot palavat ja musiikki kuuluu normaalisti. Samalla mittaristosta kuuluu naksumista. Välillä myös ajettaessa koko auto nykäisee, niinkuin moottori meinaisi sammua tai sammuisikin hetkeksi. Samalla öljyn / akun merkkivalo välähtää mittaristossa.

Onkos jollain ollut samanlaista vikaa? Eli auto on Golf VR6 -92. Ja tiedän, erittäin hankalasti selitetty, mutta kysykää jos ette ymmärtäneet. Mistähän tuota vikaa kannattaisi ruveta ensimmäisenä tutkimaan?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 28.5.2009 23:05

Virtalukon pohja? Akun liitännät? Johtoliitokset konehuoneessa? Näitähän löytyy...

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 28.5.2009 23:46

Onko kaikissa 12v vr6 koneissa sama vesipumppu? Että uskaltaako ostaa motonetistä 2.8l AAA koneen pumpun 2.9l ABV koneeseen?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 29.5.2009 17:56

On samat mutta suosittelen et ostaisit sen vesipumpun vw:ltä. Pari vuot sit ku ite ostin ni makso 70e, ensin hain motonetistä vesipumpun mutta oliki iha väärä pumppu oli tarkotettu audin vee koneeseen.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 30.5.2009 8:19

suosittelen et ostaisit sen vesipumpun vw:ltä.

Samat sanat. Jos löytyy "alkuperäinen" pumppu, menee vaihdossa uuteen ja onhan nuilla org. osilla kahden vuoden takuu.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 30.5.2009 16:36

Eikös alkuperäinen ole muovisiivillä? Ajattelin vaan jos tarvikkeessa olis ollu metalliset siivet..

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 30.5.2009 19:14

Joku aika sitten hain itse tarvikepumpun, metallia oli siivet siinä.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 31.5.2009 17:01

Mistä ostit tarvikepumpun ja paljon maksoi?

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 2.6.2009 16:21

Ei kukaan viittis heittää vr6 koneen pohjaropun kuparirikan kokoa? vanha vuotaa ja uus pitäisi laittaa mutta en voi itse katsoa tuota ennen öljynvaihtoa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.6.2009 22:36

14x20

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 3.6.2009 18:36

Mistä ostit tarvikepumpun ja paljon maksoi?

Paikallisesta varaosafirmasta, hintaa ei nyt muista mutta ei se kallis ollut.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 7.6.2009 10:25

Tuli nyt sit toi orkkis vesipumppu ostettua ja vaihdettua, 75€ maksoi kun vanhan vei vaihdossa. Ei ollut läheskään niin paha homma kuin alunperin ajatteli, aika helppo loppupeleissä:) Mitä nyt pumpun hihnapyörän pultit meinasi aiheuttaa päänvaivaa, oli helvetin tiukassa ja yks pultinkanta tottakai pyörähti paskaksi..

Juho_K
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2009 1:21

Ongelmia!! Kun tietis missä.?

ViestiKirjoittaja Juho_K » 11.6.2009 1:37

Mulla tollainen viritelty versio tosta veeärrästä. Mutta nyt ongelmana sellainen että ensin saa sahata käyntiin monta kertaa ennen kun lähtee ja sit ku oot hetken ajanu, tai sit ku se on vähä lämminnyt niin tuntuu tukehtuvan sillon ku painaa kaasua reippaasti. Ja käynti sillon tosi heikkoa. sit se saattaa taas yhtäkkiä lähteä käymään normaalisti ja hetken päästä taas huonosti. Oon paininu ton ongelman kanssa jo pari vk:a ja ei mitään hajua missä vois olla. ei ainakaan ollu kannen tiivisteet mitenkää vioittunu. AUTTAKEE!

Juho_K
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2009 1:21

ViestiKirjoittaja Juho_K » 11.6.2009 2:11

Btw... Mul ois pari toimivaa osaa myytävänä golf III vr6. Eli Coilback (virranjakaja yksikkö) ja ilmamäärämittari. Vastailkaa jos jotai kiinnostaa..

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 11.6.2009 17:22

Onko tietoo meneekö -97 golfin VR6 kone suoraan -95 passattiin? Onko tuo muuten tosi että ylemmän ketjunkiristimen saa vaihdettua ilman laatikon irroittamista?

Juho_K
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2009 1:21

ViestiKirjoittaja Juho_K » 12.6.2009 20:19

Nyt on käynti vika selvinny. Tankissa on alipainetta. Avasin bensatankin korkin niin rupes käymään normaalisti :) Mut kysymys.. Onko vika venttiilin nostimissa kun painaa kaasun ihan pohjaan niin tuntuu että se miettii vähän aikaa. Ei pätki eikä mitn mut ihan ku jarruttais vähän vastaan. Kuulin tossa et venttiilin nostaja ois rikki ja et kannattaa vaihtaa kaikki samalla. mut ois hieno saada varmuus ettei turhaa syynää rahaa..

Jonny
-
Viestit: 34
Liittynyt: 31.3.2009 13:06

ViestiKirjoittaja Jonny » 14.6.2009 16:16

Jokohan VeeRan laatikko on sanomassa sopimusta irti, kun vedättää täysillä ja vaihtaa nopeasti kakkoselle rutinan kautta menee ja saman on kuin moottorijarrutuksessa kolmoselta pudottaa kovilla kieroksilla. Rauhassa ajelessa toimii normaalisti. Pystyykö sen korjaa jotenkin muuten kuin uudella askilla?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 15.6.2009 18:00

^ no voihan sitä kokeilla vaikka erilaisilla laatikkoöljyillä jos on kyse synkronoinnin toiminnasta.

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja mnky » 17.6.2009 23:58

Tuossa peruutusvalon ohjainboksia vaihtaessa löyty pari tuollasta kummallisen näköstä johtoa, mitkä menevät johonkin auton syövereihin, sen tarkemmin en ole uskaltanut tutkia. Osaisikohan joku foorumilainen kertoa mitä nuo johdot oikein ovat? Ohessa muutama kuvanen. Auto on vanha automaatti, vaihdettu manuaaliksi, että olisikohan toinen jokin automaatin johto? Sellaista itse veikkailin, mutta viisaat kertokoot.

Kuvat: http://yfrog.com/10p6170038jx

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 18.6.2009 10:15

Termostaatinkopasta vuotelee nesteitä. En oo vielä tarkemmin tutkinut kun oon töissä, mutta onko kopassa jotain tiivisteitä vai onko suuremmalla todennäkösyydellä koppa halki? Ei vuoda mitenkään paljoa vaan koppa "hikoilee." Entä minkä asteinen termostaatti tulisi vaihtaa?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.6.2009 10:47

Tod. näk. termostaatin koppa on jo halki tai menossa halki... Se on kai jotain bakeliittiseosta ja tunnetusti sillä tunnit tulee loppuun kun rupee olee toistakymmentä vuotta autolla ikää... Ja tiivisteitä kopassa sisällä muistaakseni 2 o-rengasta.
Ja seuraksi orkkistermari VW:ltä... Älä vaan mee tarvikkeita sinne laittamaan. Nimimerkillä; kokemusta on...

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 19.6.2009 0:11

No mulla on ollut tarvike termostaatti calorstat made in france motonetistä, siihen porasin 2.5mm reiän, koska alkuperäisessä oli joku kuulaventtiili, tarvikkeessa ei, venttiilin toimintaa vastaamaan. Oliskohan se joku 85C?? Hienosti on tarvike pelannut reikineen. Juu mullakin termari/anturikoppa meni vaihtoon kun oli pientä vuotoa hiushalkeamista.

Tarkemmin se muovi on PA6 GF30 seosta, ei bakeliittia. Eli nylon eli polyamidi-6 seostettuna 30% lasikuidulla. Samaa materiaalia ovat mm syylärin päädyt ja muut muoviosat ko volkkarin vesikierrossa. Tästä voi tehdä päätelmiään..

Kannattaa vaihtaa se koneen edessä oleva vaakasuora vesitorvi samassa savotassa, yhtä laho sekin. Motonetissä torvi noin vitosen, Laakkosella muutamia kymppejä muistaakseni, o-renkaat hyvä uusia samalla.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 19.6.2009 9:47

Joo ja kannattaa ne öljycoolerille menevät pienet vesiletkut vaihtaa vielä samalla, saattavat olla kanssa haperoa. Ovat varsin ikävät vaihtaa erikseen jälkikäteen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa