VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Forten aineet on ainoita jotka edes ovat sinne päinkään auttamisen suhteen. Motor Flushit vaan koneeseen ja kierrokset 3000-4000 se puol tuntia, niin lähtee paskat. On noita autoja paljon ollut joista nakutus hävinnyt tuolla hoidolla. Ja ei kannata vaivautua muihin "motor flusheihin" eivät auta. Lähimmältä korjaamolta käyt ostamassa tuollaisen putelin, maksaa jonkun 40€ muistaakseni.
Välitietona mainitsen että jakopää alkoi nyt rahisemaan 183tkm kohdalla. Sopivaa tallia täytyy venata vielä jonkin aikaa, niin kuinka paljo tuolla uskaltaa ajella?
Ite vaihdoin jakopään osat pari viikkoa sitten, 226 tkm oli mittarissa. Olihan se jo pitkään rohissut. Ylemmän jakokotelon kun irroitin, niin laahaimen kulutuspintahan sieltä tuli irrallisena käteen ja ne kuuluisat niitit olivat tipotiessään:D
Sen verran lelunnäköiset ne niitit siinä laahaimessa ovat, että ei ne varmaan kovin helposti ketjua riko, jaon hyppääminen on varmaan se mitä tossa voi käydä. Toki onhan joiltain hajonnut niitä muitakin ketjun ohjareita.
Uudet nostajat ja ketjut koneeseen, niin on taas ihan auton kuuloinen tyhjäkäynnillä. Ja vinkkinä voin vielä sanoa, että vwvortex:n ohjetta kannattaa lukea jos on ensikertalainen tuossa hommassa.
Forten aineet on ainoita jotka edes ovat sinne päinkään auttamisen suhteen. Motor Flushit vaan koneeseen ja kierrokset 3000-4000 se puol tuntia, niin lähtee paskat. On noita autoja paljon ollut joista nakutus hävinnyt tuolla hoidolla.
Ostin tänään Forten litkut, myös bensapuolen puhdistuksen ajattelin ajaa samalla.
Korjaamolla ilmeisesti vain käytetään autoa mutta ite ajattelin ajella sen 20-30min kunnon kierroksilla, kuten jostain luin? Maksoi muuten 30€ tuo motor flush ja 27€ se bensan joukkoon heitettävä.
Uusina öljyinä ostin piruuttani Mobil Super 3000 (5W-40) koska Mobilin kataloogi suositteli noita notuleja 1. vaihtoehtona. Itehän pidin aiemmin superia ihan kurana:)
Katsotaan nyt mitä tekee kun kerkiän tänään tai huomenna vaihtamaan litkut. Kiitokset neuvoista!!
autolla ei saa sitten missään nimessä ajaa, kun on noi moottorin huuhteluaineet koneessa, ainoastaan käyttää korotettua tyhjäkäyntiä. Ajamalla nuo koneessa hyvin todennäköisesti rikkoo moottorin, koska voiteluteho on heikentynyt.
Köh köh..
Nämä on mukavia juttuja, toisaalta luin että ajamalla litkut tehoaa parhaiten. Ja niin siis teinkin.. kunnon kierroksilla reilu 20min 3&4 vaihteella ja sen jälkeen öljyt vaihtoon.
Jännää oli kuitenkin se, että VeeRa ei ole syönyt aiemmin yhtään öljyä. Siksipä ei ole tullut seurattua öljytikkua ihan viime aikoina, mitä nyt yksi puolihuolimaton vilkaisu juuri ajon jälkeen mikä tietysti näyttää "hiukan" pieleen.
Noh, nyt ulos tuli vaivaiset n. kolme litraa, kuusi litraa sinne on tuupattu sisään. Tuskin tuo Forten kanssa kikkailu nyt tuohon ainakaan noin radikaalisti vaikutti?
Kuitenkin, uudet 1,5 kannua Mobil Super 3000 (5W-40) sisään ja Veeruska käyntiin, hienosti kehräsi! Tiedä sitten vaikuttiko bensapuolen puhdistus myös osaltaan, mutta todellakin melko terve ääni kautta linjan ja rohinat poissa. Melkoinen lapsus meinasi käydä kun olin hajottaa koko paskan huolimattomuudella öljyjen kanssa:F ..vaikka ei tässä nyt vielä kannata liikoja tuuletella, voihan se rapina palata vaikka tänään. Edelleen puolustan itseäni sen verran öljymäärän suhteen, että aina kun asiaa muistin seurata oli selkeää että öljyä ei tarvi lisätä.
Forten aineet ostaessani kysyin piruuttani korjaamon mahdollista hintaa venttiilihuollolle, 1500-1700€.. Jos tulee eteen niin eiköhän se tehdä jollain tapaa omatoimisesti sopivalla avustuksella.
Jäädään seuraamaan mitä tästä kaikesta sähellyksestä seuraa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Mukavia juttuja joo... paras on noudattaa putelin ohjeita, en muista mutta kait siinä Forten purkissa jotakin lukee. Ite käytin aikanaan 30min kovennettua tyhjäkäyntiä.
Forten liemi on käytännössä kerosiinia plus apuaineita. Joskus olen tehnyt saman käsittelyn laittaen polttoöljyä muutaman desin öljyyn ja sama 30min pyörimään. Lähtee silläkin mustaa ja on halpaa.
Forten liemi on käytännössä kerosiinia plus apuaineita. Joskus olen tehnyt saman käsittelyn laittaen polttoöljyä muutaman desin öljyyn ja sama 30min pyörimään. Lähtee silläkin mustaa ja on halpaa.
Mulle sanottiin kovaan ääneen paikallisessa puljussa että missään nimessä autolla ei saa ajaa fortet sisällä yhtään metriä vain korotettu joutokäynti, en ole kyllä bongannut missään kohti internetin ihmeellistä maailmaa että fortet sisällä kannattaa ajella. Enemmän siel on varoteltu mitä siitä hommasta seuraa jos ajaa. Kannattaa btw kattoo paljonko se kone sitä öljyä huohottaa sinne imuputkeen selviää varmasti mihin ne öljyt katoaa.
Vakio pakosarjat riittää ihan hyvin, porttaa ne tiivisteiden kokosiksi. Vwvorteksilta löytyy juttua siitä.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3603731
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3603731
Itsellä kanssa tuommoinen -93 vr6 ja siinä on semmoista ongelmaa, että kylmällä koneella ei kierroslukumittari toimi, kun on ajanut n.10min niin sitten alkaa toimia. Myös se auttaa, että auto on ollut tolpassa lämpeämässä, niin mittari alkaa toimia huomattavasti nopeammin. Teki samaa myös kesällä eli ei pitäisi olla sisälämpötilasta/mittaristosta kiinni.
Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.
Painiskelen vieläkin tuon saman ongelman kanssa eli putkeenlyöminen moottorijarrutuksessa. Tänään katselin ajossa tuolla vag-comilla ennakkoja ja lambda-arvoja. Mahtaakohan olla normaalia, että moottorijarrutuksessa sytytysennakko putoaa kokonaan pois eli menee jopa asteen atdc:n puolelle. Kun tuntuu, että aina kun moottori rupeaa lyömään putkeen niin samaan aikaan ennakko on kadonnut kokonaan pois. Lambda-arvo kyllä pysyy kokoaika melko samana.
Onko kukaan muu koskaan katsellut tuota vr6:sen ennakkoa ajossa että miten käyttäytyy?
Kierroslukumittarin toimimattomuus johtui mittaristosta, eli ei liity mitenkään kyseiseen vikaan.
Lisäksi vikaakodeihin ilmaantuu aina välillä tämmöinen ilmoitus kuin
00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
35-10 - - - Intermittent
Mikäköhän tämän tarkoitus on? Jostain englanninkieliseltä sivulta löysin, että olisi vissiin vitsillä lisätty ilmoitus, mutta pitääkö paikkansa?
Kyselisin neuvoja seuraavaan ongelmaan: VR6:n kytkin oireilee.
Kylmänä kun käynnistää, kytkin ei käytännössä katsoen toimi ollenkaan, vaihteet menevät ikäänkuin raakana sisään, jos siis niitä päälle ylipäätänsä saa. Auton menohaluja joutuu siis jarrun kanssa hillitsemään, vaikka kytkin pohjassa olisikin. Oireet ilmestyivät suhteellisen nopeasti pahentuen ajan saatossa. Nyt auto on kokonaan pois ajosta.
Ongelmaan liittyy myös yksi outo piirre: oireet helpottuvat kun auton saa kunnolla lämpimäksi (n 40km ajoa). Tällöinkin kytkin ottaa todella alhaalta, käytännössä kuin poljin irtoaa lattiasta.
Ja olisipa siinä jo kaikki, mutta ehkä oudoin seikka asiassa on se, että auto oireili vastaavasti ennenkin. Tällöin ongelma ilmestyi yhdessä yössä, illalla kytkin toimi, mutta aamulla alkoi kenkkuilu. Ja mikä erikoisinta, tällöin oireet hävisiät kuin salamaniskusta kesken ajon muutaman päivän päästä. (tällöin kytkin siis toimi sen verran että autolla uskalsi ajaa).
Ongelmahan siis ilmeisesti on kytkimessä koska, vaihteet lonksahtelevat auton ollessa sammuksissa aivan tavallisesti päälle.
Mikäköhän on ongelmana? Painaasetelma, kytkimen nesteet vai joku aivan muu?
Kylmänä kun käynnistää, kytkin ei käytännössä katsoen toimi ollenkaan, vaihteet menevät ikäänkuin raakana sisään, jos siis niitä päälle ylipäätänsä saa. Auton menohaluja joutuu siis jarrun kanssa hillitsemään, vaikka kytkin pohjassa olisikin. Oireet ilmestyivät suhteellisen nopeasti pahentuen ajan saatossa. Nyt auto on kokonaan pois ajosta.
Ongelmaan liittyy myös yksi outo piirre: oireet helpottuvat kun auton saa kunnolla lämpimäksi (n 40km ajoa). Tällöinkin kytkin ottaa todella alhaalta, käytännössä kuin poljin irtoaa lattiasta.
Ja olisipa siinä jo kaikki, mutta ehkä oudoin seikka asiassa on se, että auto oireili vastaavasti ennenkin. Tällöin ongelma ilmestyi yhdessä yössä, illalla kytkin toimi, mutta aamulla alkoi kenkkuilu. Ja mikä erikoisinta, tällöin oireet hävisiät kuin salamaniskusta kesken ajon muutaman päivän päästä. (tällöin kytkin siis toimi sen verran että autolla uskalsi ajaa).
Ongelmahan siis ilmeisesti on kytkimessä koska, vaihteet lonksahtelevat auton ollessa sammuksissa aivan tavallisesti päälle.
Mikäköhän on ongelmana? Painaasetelma, kytkimen nesteet vai joku aivan muu?
^^ Tohon kytkimen oireiluun voi olla syynä kytkimen nesteet, paineasetelman uskoisin olevan ehjä. Itsellä oli vastaavat oireet joskus ja syynä oli "vipu" jossa painelaakeri on kiinni ja jota tuo sylinteri laatikon päässä liikuttaa. "Vipu " oli murtunut painelaakerin kohdalta ja taipui siitä. Oireet tulivat pikkuhiljaa vivun taipuessa enemmän ja enemmän, kunnes ei enää kytkin irroittanut ollenkaan.
mikä vikan vr6???
nyt teki vekku tepposet. aamulla auto kävi hienosti,20 min.se jälkeen kun yritin käynnistää ei mitään. kone pyörii.sitte meni mittaristosta kilometri sekä lämpö ja bensa mittari pimeeks.ei anna tulpille kipinää.kaikki sulakkeet ok.mikäköhän on menny paskaks??? auto on passat vr6 v.1996. huom. puola just vaihdettu.
Kiitos neuvosta Mikolle! Nesteet varmaan menevät vaihtoon, halvin lenkki kun ovat, saa nähdä vaikuttaako mitään. Eikö VR6:ssa kytkimen neste ole muuten sama jarrunesteen kanssa?
Tuo viputeoria vaikuttaisi ihan hyvältä, mutta sekään ei tunnu selittävän sitä, miksi kytkin koneen ollessa lämmin toimii paremmin. Tuohon vipuunhan lämpeneminen ei voi millään tapaa vaikuttaa. Mikä kytkimen osa siis mahtaa tämän lämpöriippuvuuden aiheuttaa?
Tuo viputeoria vaikuttaisi ihan hyvältä, mutta sekään ei tunnu selittävän sitä, miksi kytkin koneen ollessa lämmin toimii paremmin. Tuohon vipuunhan lämpeneminen ei voi millään tapaa vaikuttaa. Mikä kytkimen osa siis mahtaa tämän lämpöriippuvuuden aiheuttaa?
Kannattaa btw kattoo paljonko se kone sitä öljyä huohottaa sinne imuputkeen selviää varmasti mihin ne öljyt katoaa.
Mistä tuo johtuu, että kone huohottaa öljyä paljon imuputkeen? Vai onko kyseessä edes mikään vika? nimim. tietämätätön
Tuohon vielä vastausta odotellaan.. Ja semmoinen kysymys, että mistä mahtaa johtua, että kun lähtee sievästi liikkeelle, niin kuuluu ulahdus jostakin. jos reippaasti lähtee niin ei kuulu yleensä, ja saattaa kuulua myös nopea ulahdus kun puottaa vaihdetta pienempään ja päästää kytkimen ylös.
Golf III VR6 -92
No niin..3 vuotta tässä kerettiinkin meneen ettei suurempia vikoja ollut , Mutta nyt sitten teki tenät. Oireet alkoivat vähästä ---> Kierrokset kävi todella alhaalla että meinasi sammua ku kaasun päästi irti. Mökiltä ajaessa huomasin suurta bensan kulutusta. Yön yli auto seisoi ja aamulla starttasin niin kävi todella heikosti. Meinasi tukehtua ja poltteli putkessa. Rupesin etsimään vikaa sitten virranjakajan kannesta ja meinasin jo uuden käydä hakemassa , Mutta päätin kokeilla vielä vanhalla putsatulla. Sama homma jatkui kunnes isä ehdotti että anna vähän monoo sille. Noh käytin sitten kierrokset melkein rajottimella niin vika häipyi. Lähdin ajelemaan ja toimi hetken aikaa kunnes auto kerkesi lepään noin tunnin ja sama homma jatkui taas. Tänään hommasin uuden lämpötila-anturin ja vaikutusta ei ollut. Nykyään ei auta edes se pedaalin pohjaan painaminenkaan. Pakokaasu haisee aika väkevälle (Ei kananmunalle) ja savuttaakin normaalia enemmän kun painaa kaasua kunnolla. Seuraavana olisi tarkoitus hommata uudet tulpanjohdot kun satuinpa pimeän aikaan huomaan vähän kipunoita joita ei kyllä tosin enään ole näkynyt. Tyhjäkäynti on tuommoinen 600 rpm. Putputtaa vaan pakarissa ja kierroksia ottaa heikosti...Kiertää kummiskin sitten loppupeleissä. Tuleeko mieleen jotain muuta kuin nuo tulpanjohdot mistä voisi kanssa etsiä? Sehän on nyt selvää ettei ihan kaikilla käy. Toivottavasti ei nyt sentään katti ole menny rikki.
Pointti on nyt lähinnä se että löytäisi vian tyyliin "Tänne mulle heti"...=). Kun ei haluaisi tuhlata euroja tälläin lama aikaan "turhiin" ostoksiin. Kukapa nyt haluaisi. Joten vinkkejä tee-se-itse testailuihin otetaan vastaan. Ja myös vinkkejä mistä kunnolliset tulpanjohdot löytäisin?
Pointti on nyt lähinnä se että löytäisi vian tyyliin "Tänne mulle heti"...=). Kun ei haluaisi tuhlata euroja tälläin lama aikaan "turhiin" ostoksiin. Kukapa nyt haluaisi. Joten vinkkejä tee-se-itse testailuihin otetaan vastaan. Ja myös vinkkejä mistä kunnolliset tulpanjohdot löytäisin?
Meinaat pakosarjaa? Helpoin homma on purkaa imusarja edestä pois, avata pakosarjanlaipan pultit ja auton alta laipan pultit. Nuo laipan pultit on luultavasti niin ruostuneet ja hapettuneet että joudut katkaisemaan koko pakosarjan putken, jotta saat rälläköityä mutterit auki :) Kolmas mutteri nääs on silleen v*mäisesti kolmion muodossa auton pohjaa vasten, jonne ei rälläkkä mahdu ilman putken katkaisemista...
LähetäLähetetty: 23.3.2009 19:19 Viestin aihe: Golf III VR6 -92
No niin..3 vuotta tässä kerettiinkin meneen ettei suurempia vikoja ollut , Mutta nyt sitten teki tenät. Oireet alkoivat vähästä ---> Kierrokset kävi todella alhaalla että meinasi sammua ku kaasun päästi irti. Mökiltä ajaessa huomasin suurta bensan kulutusta. Yön yli auto seisoi ja aamulla starttasin niin kävi todella heikosti. Meinasi tukehtua ja poltteli putkessa. Rupesin etsimään vikaa sitten virranjakajan kannesta ja meinasin jo uuden käydä hakemassa , Mutta päätin kokeilla vielä vanhalla putsatulla. Sama homma jatkui......
Oletkos löytänyt vian aiheuttajaa? Itellä ilmaantu juurikin samat ongelmat eilen, tosin pysyy käynnissä ihan hyvin, mutta selvästi käy vajailla. Huomenna olis tarkoitus käydä vikakoodit lukemassa. jos niistä nyt mitään apua tähän ongelmaan on.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
golfin myynti
olen aikeissa myydä omaa VR6-Golffia, vm 95. Mitähän tuosta on järkevä pyytää. Auto toimii ja on kohtalaisen siisti suomiauto.
Morjees! Onko kukaa panostanut vr6 koneeseen? Nyt ois tarkotus aluks ottaa kansi pois, oikoo jos on kierossa ja samalla avartaa. Ehkä myös lohkosta ottaa vähän poies jotta saadaan muutettua puristus suhteita.
Ois myös kunnon lastu etsittävissä. Riippuu miten innostuu tässä jos ottas koko koneen ja panostas vähän enemmän. Vinkkejä kiitos!
Ois myös kunnon lastu etsittävissä. Riippuu miten innostuu tässä jos ottas koko koneen ja panostas vähän enemmän. Vinkkejä kiitos!
Enismmäiseksi suosittelen vwvorteksin läpi lukemista.
Mutta periaattessa, nokat Schrick, DCR etc, IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste, kannen porttaus + isommat venat, lastu, vauhtipyörän + hihnapyörien kevennys, pakosarjonen porttaus ja isompi putkisto, R32 kampura....
Tai sit suoraan remmiahdin/turbo.
Ja noi ei ole missään järjestyksessä.
Edit Ilokaasuista Vr6 tykkää kuin hullu puurosta. 75hp wet tai sit 125hp direct port injection.
Mutta periaattessa, nokat Schrick, DCR etc, IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste, kannen porttaus + isommat venat, lastu, vauhtipyörän + hihnapyörien kevennys, pakosarjonen porttaus ja isompi putkisto, R32 kampura....
Tai sit suoraan remmiahdin/turbo.
Ja noi ei ole missään järjestyksessä.
Edit Ilokaasuista Vr6 tykkää kuin hullu puurosta. 75hp wet tai sit 125hp direct port injection.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
mikä rele tämä on????
elikkäs auto on passat vr6 v.1996:tietääkö joku mikä rele tämä on.357906381.on kiinni moottori tilassa siinä lähellä jarrutehostinta.releen päällä on numerot 111.ja miten saan testattua sen.
Onko kenelläkään tietoa koko virranjakajan tämän päivän hintaa?( virranjakajan kantta eikä pyörijää tarvii)
Tarvikkeena ei taida löytyä? Pitäs saada auto ajoon mutta ku ei ole virranjakajaa..
Ja koneen lömpötila mittarin viisari on koko ajan ajossakin 70 asteen kohdilla, sillon tällöin nousee 90 paikkeille, joku anturi vika, mutta mikä?
Autohan oli -92 vr6 golf
Tarvikkeena ei taida löytyä? Pitäs saada auto ajoon mutta ku ei ole virranjakajaa..
Ja koneen lömpötila mittarin viisari on koko ajan ajossakin 70 asteen kohdilla, sillon tällöin nousee 90 paikkeille, joku anturi vika, mutta mikä?
Autohan oli -92 vr6 golf
Pitäisikö vielä varmuuden välttämiseksi tai hätävarjelun liioittelemiseksi harkita lisäksi jäähdytyspuolen pesua? Tämä topic on pullollansa jäähdytysongelmista, jotka ovat saattaneet saada alkunsa kun on miksattu vihreätä perusnestettä g11/12 kanssa. Jos alkaa termaria vaihtaa niin ei siinä sitten mitään häviä kyllä. Ja muistutetaan vielä, että paisuntasäiliön korkeissa on ollut aikoinaan ongelmia volkkareissa. Eivät päästäneetkään liikoja paineita pois, joten paine karkaa sieltä mistä pääsee... Jos mieltä vaivaa, niin ei se hirveän kallis ole.
Minkäkätiset kierteet VR6 koneessa on tuossa kampiakselin hihnapyörän pultissa, oon koittanut vähän kumpaaki suuntaan vääntää mutta ei lähde millään auki.
siinä on semmonen "tuplakanta", isompi on vissiin kiinni siinä hihnapyörässä ja sillä niinkö lukitaan se ja pienempi (kanta 27mm) väännetään ihan normaalisti auki vastapäivään(kö)
siinä on semmonen "tuplakanta", isompi on vissiin kiinni siinä hihnapyörässä ja sillä niinkö lukitaan se ja pienempi (kanta 27mm) väännetään ihan normaalisti auki vastapäivään(kö)
Minkäkätiset kierteet VR6 koneessa on tuossa kampiakselin hihnapyörän pultissa, oon koittanut vähän kumpaaki suuntaan vääntää mutta ei lähde millään auki.
Samaan suuntaan on kierteet kun kossupullossa. Omasta myllystä ei lähteny puolikkaalla pyssyllä auki, vasta 3/4-pyssy ja 27mm konehylsy niin rupesi tapahtumaan.
Ovatkohan nuo venttiilien nostajat syynä tälläiseen "rallatukseen/nakutukseen/tikitykseen", mikä kuuluu ajonaikana selvimmin 2000-3000 rpm paikkeilla ja vain lämpimällä koneella. Kylmänä kehrää kuin kissa.
Ääni kuuluu enemmän keskemmältä konetta/jakopäätä vastakkaiselta puolelta.
Öljynä tällä herkellä n 11000 km ajetut shell helix ultrat (5w40 täyssynteettinen).
Tarkoituksena olisi laittaa forten motor flushit pyörimään, ja kokeilla jotakin muuta öljyä.
Minkäslaista sinne kannattaa laittaa ja mitenkäs tuo Castrol GTX ?
Ärtymystä on myös tuottanyt välkkyvät/pimeät/satunnaisesti palavat mittariston valot (lukuunottamatta matkamittarin ja ajotietokoneen taustavaloja) sekä satunnaisesti palava parkki/valo katkaisijannupin valo. Mitään hajua mistä tuo voisi johtua? Polttimoiden vaihto? Johto poikki (hyvin epätodennäköistä, koska välillä vain yksi palaa ja välillä kaikki palavat)?
Peräti virtalukonpohja?
Ääni kuuluu enemmän keskemmältä konetta/jakopäätä vastakkaiselta puolelta.
Öljynä tällä herkellä n 11000 km ajetut shell helix ultrat (5w40 täyssynteettinen).
Tarkoituksena olisi laittaa forten motor flushit pyörimään, ja kokeilla jotakin muuta öljyä.
Minkäslaista sinne kannattaa laittaa ja mitenkäs tuo Castrol GTX ?
Ärtymystä on myös tuottanyt välkkyvät/pimeät/satunnaisesti palavat mittariston valot (lukuunottamatta matkamittarin ja ajotietokoneen taustavaloja) sekä satunnaisesti palava parkki/valo katkaisijannupin valo. Mitään hajua mistä tuo voisi johtua? Polttimoiden vaihto? Johto poikki (hyvin epätodennäköistä, koska välillä vain yksi palaa ja välillä kaikki palavat)?
Peräti virtalukonpohja?
Tyhmä kysymys kun en asiasta mitään tiedä ja koko tätä keskustelua en jaksanu alkaa kahlaamaan läpi, mutta millanenkohan homma olis laittaa vaikka corradon G60 ahdin esim. Golffin VR6 koneen kylkeen kiinni?
Alko ajatuskiehtomaan. Laillisestihan sitä tuskin saa, mutta meniskohän siinä miten paljon hiluja vaihtoon ja lopputuloksen kannalta maksaako vaivaa?
Alko ajatuskiehtomaan. Laillisestihan sitä tuskin saa, mutta meniskohän siinä miten paljon hiluja vaihtoon ja lopputuloksen kannalta maksaako vaivaa?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuollaisia remmiahtimia käyttävät isossa mualimassa vr6:sessa.
ps. imusarjassa lukee jotain, onneksi en ymmärrä tuota lontoon murretta ;)
[Edit]
Olihan tuommoinen ahdettu jokin aika sitten myynissäkin...
[/Edit]
ps. imusarjassa lukee jotain, onneksi en ymmärrä tuota lontoon murretta ;)
[Edit]
Olihan tuommoinen ahdettu jokin aika sitten myynissäkin...
[/Edit]
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 9.5.2009 18:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VF-Engineeriltä ja parilta muulta firmalta löytyy valmiita sarjoja.
Ei taida G60 tuotto riittää Vr6 koneelle?
Ei taida G60 tuotto riittää Vr6 koneelle?
En äkkiseltään ainakaan huomannut (tosin en kovin tarkkaan edes selannut) tämmöistä kymysystä;
Kaveri on hommaamassa VR6 Syncroa ja nyt kiinnostaisikin tietää, millä nelivedolla tuo on varustettu. Pitkittäiskoneisissa vissiin torsen ja poikittaisissa viskokytkin, mutta onko kaikissa vr6:sissa kone poikittain?
Kaveri on hommaamassa VR6 Syncroa ja nyt kiinnostaisikin tietää, millä nelivedolla tuo on varustettu. Pitkittäiskoneisissa vissiin torsen ja poikittaisissa viskokytkin, mutta onko kaikissa vr6:sissa kone poikittain?
tzeenare! ostin tuossa hiljattain vr6 golffin vm-92 ja ihmettelen suuresti sen kulutusta maantieajossa. 10.1 näytti 400km matkalla vaikka nopeutta oli koko ajan n.110km/h tuo on lastutettu joskus niin oiskohan lastun syytä että syö nuin paljon? myös pakosarja ja filtteri on vaihdettu vapaammin virtaavaan mutta nuo kait ei pitäs vaikuttaa? vai onkohan tulossa jotain isompaa remonttia eteen...
Ei oma VeeRa ainakaan noin paljoa ainetta janoa. Noissa nopeuksissa kulutus on itselläni jotakin yhdeksän pintaan. 60-80 nopeuksia kun ajelee nätisti niin pääsee alle 7.5:den.
Nuo siis ajotietokoneen lukemia, jotka voivat olla kyllä aivan mitä sattuu. Itse suhtaudun ainakin varauksella lukemien oikeellisuuteen vaikka eivätpä ne kovin vääriltä kuulostakaan.
Nuo siis ajotietokoneen lukemia, jotka voivat olla kyllä aivan mitä sattuu. Itse suhtaudun ainakin varauksella lukemien oikeellisuuteen vaikka eivätpä ne kovin vääriltä kuulostakaan.
jakopääremppaa
Katkeran kuuluisa ketjun vaihto tuli sitten omallekin kohdalle, koneella ajettu n. 255000 km.
Ja tosiaan ensimmäinen remontti koko jakopäälle, tosin ylempi ketjunohjain jonka voi vaihtaa vaihteistoa irroittamatta oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ketjunlaahaimen kärki oli kulunut pitkälti pellille asti ja bakeliittinen kulutuspinta heilui useamman millin puolelleen. Eli tuttu näky veeroja rempanneelle, mutta miten noi kilsat, onko joku päässyt remontitta vielä pidemmälle? Joitakin heittoja olen nähny tälläkin listalla, mutta olivatko varmoja tapauksia? Ite veikkaan ettei omassa olis osat kestäneet enää viittäkään tonnia. Kyseessä vr6 vuosimallia 92, eli kaksirivisellä ketjulla.
Ja tosiaan ensimmäinen remontti koko jakopäälle, tosin ylempi ketjunohjain jonka voi vaihtaa vaihteistoa irroittamatta oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ketjunlaahaimen kärki oli kulunut pitkälti pellille asti ja bakeliittinen kulutuspinta heilui useamman millin puolelleen. Eli tuttu näky veeroja rempanneelle, mutta miten noi kilsat, onko joku päässyt remontitta vielä pidemmälle? Joitakin heittoja olen nähny tälläkin listalla, mutta olivatko varmoja tapauksia? Ite veikkaan ettei omassa olis osat kestäneet enää viittäkään tonnia. Kyseessä vr6 vuosimallia 92, eli kaksirivisellä ketjulla.
Noniin, nyt alkoikin sitten seuraava vika. Elikkäs auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynnillä sekä ajettaessa virrat pätkii.(?) Ja mittaristossa nopeus ja kiekkamittari välillä käyvät nollilla. mutta esim. mittariston valot palavat ja musiikki kuuluu normaalisti. Samalla mittaristosta kuuluu naksumista. Välillä myös ajettaessa koko auto nykäisee, niinkuin moottori meinaisi sammua tai sammuisikin hetkeksi. Samalla öljyn / akun merkkivalo välähtää mittaristossa.
Onkos jollain ollut samanlaista vikaa? Eli auto on Golf VR6 -92. Ja tiedän, erittäin hankalasti selitetty, mutta kysykää jos ette ymmärtäneet. Mistähän tuota vikaa kannattaisi ruveta ensimmäisenä tutkimaan?
Onkos jollain ollut samanlaista vikaa? Eli auto on Golf VR6 -92. Ja tiedän, erittäin hankalasti selitetty, mutta kysykää jos ette ymmärtäneet. Mistähän tuota vikaa kannattaisi ruveta ensimmäisenä tutkimaan?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuli nyt sit toi orkkis vesipumppu ostettua ja vaihdettua, 75€ maksoi kun vanhan vei vaihdossa. Ei ollut läheskään niin paha homma kuin alunperin ajatteli, aika helppo loppupeleissä:) Mitä nyt pumpun hihnapyörän pultit meinasi aiheuttaa päänvaivaa, oli helvetin tiukassa ja yks pultinkanta tottakai pyörähti paskaksi..
Ongelmia!! Kun tietis missä.?
Mulla tollainen viritelty versio tosta veeärrästä. Mutta nyt ongelmana sellainen että ensin saa sahata käyntiin monta kertaa ennen kun lähtee ja sit ku oot hetken ajanu, tai sit ku se on vähä lämminnyt niin tuntuu tukehtuvan sillon ku painaa kaasua reippaasti. Ja käynti sillon tosi heikkoa. sit se saattaa taas yhtäkkiä lähteä käymään normaalisti ja hetken päästä taas huonosti. Oon paininu ton ongelman kanssa jo pari vk:a ja ei mitään hajua missä vois olla. ei ainakaan ollu kannen tiivisteet mitenkää vioittunu. AUTTAKEE!
Nyt on käynti vika selvinny. Tankissa on alipainetta. Avasin bensatankin korkin niin rupes käymään normaalisti :) Mut kysymys.. Onko vika venttiilin nostimissa kun painaa kaasun ihan pohjaan niin tuntuu että se miettii vähän aikaa. Ei pätki eikä mitn mut ihan ku jarruttais vähän vastaan. Kuulin tossa et venttiilin nostaja ois rikki ja et kannattaa vaihtaa kaikki samalla. mut ois hieno saada varmuus ettei turhaa syynää rahaa..
Jokohan VeeRan laatikko on sanomassa sopimusta irti, kun vedättää täysillä ja vaihtaa nopeasti kakkoselle rutinan kautta menee ja saman on kuin moottorijarrutuksessa kolmoselta pudottaa kovilla kieroksilla. Rauhassa ajelessa toimii normaalisti. Pystyykö sen korjaa jotenkin muuten kuin uudella askilla?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tuossa peruutusvalon ohjainboksia vaihtaessa löyty pari tuollasta kummallisen näköstä johtoa, mitkä menevät johonkin auton syövereihin, sen tarkemmin en ole uskaltanut tutkia. Osaisikohan joku foorumilainen kertoa mitä nuo johdot oikein ovat? Ohessa muutama kuvanen. Auto on vanha automaatti, vaihdettu manuaaliksi, että olisikohan toinen jokin automaatin johto? Sellaista itse veikkailin, mutta viisaat kertokoot.
Kuvat: http://yfrog.com/10p6170038jx
Kuvat: http://yfrog.com/10p6170038jx
Tod. näk. termostaatin koppa on jo halki tai menossa halki... Se on kai jotain bakeliittiseosta ja tunnetusti sillä tunnit tulee loppuun kun rupee olee toistakymmentä vuotta autolla ikää... Ja tiivisteitä kopassa sisällä muistaakseni 2 o-rengasta.
Ja seuraksi orkkistermari VW:ltä... Älä vaan mee tarvikkeita sinne laittamaan. Nimimerkillä; kokemusta on...
Ja seuraksi orkkistermari VW:ltä... Älä vaan mee tarvikkeita sinne laittamaan. Nimimerkillä; kokemusta on...
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
No mulla on ollut tarvike termostaatti calorstat made in france motonetistä, siihen porasin 2.5mm reiän, koska alkuperäisessä oli joku kuulaventtiili, tarvikkeessa ei, venttiilin toimintaa vastaamaan. Oliskohan se joku 85C?? Hienosti on tarvike pelannut reikineen. Juu mullakin termari/anturikoppa meni vaihtoon kun oli pientä vuotoa hiushalkeamista.
Tarkemmin se muovi on PA6 GF30 seosta, ei bakeliittia. Eli nylon eli polyamidi-6 seostettuna 30% lasikuidulla. Samaa materiaalia ovat mm syylärin päädyt ja muut muoviosat ko volkkarin vesikierrossa. Tästä voi tehdä päätelmiään..
Kannattaa vaihtaa se koneen edessä oleva vaakasuora vesitorvi samassa savotassa, yhtä laho sekin. Motonetissä torvi noin vitosen, Laakkosella muutamia kymppejä muistaakseni, o-renkaat hyvä uusia samalla.
Tarkemmin se muovi on PA6 GF30 seosta, ei bakeliittia. Eli nylon eli polyamidi-6 seostettuna 30% lasikuidulla. Samaa materiaalia ovat mm syylärin päädyt ja muut muoviosat ko volkkarin vesikierrossa. Tästä voi tehdä päätelmiään..
Kannattaa vaihtaa se koneen edessä oleva vaakasuora vesitorvi samassa savotassa, yhtä laho sekin. Motonetissä torvi noin vitosen, Laakkosella muutamia kymppejä muistaakseni, o-renkaat hyvä uusia samalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa