Lento AF447
Valvoja: ffp jäsenet
Lento AF447
Jotenkin taas nostaa päätään ajatus jostain salaliitosta. Uutisointi on aika nopeaa ja vakuuttelevaa. Esitetään faktoja jotka ei sitten pitäneetkään paikkaansa. Putoamispaikka vahvistettiin, mutta ei ne osat eikä öljy olleetkaan koneesta. Tämäkin on yksi mielenkiintoinen uutinen:Kadonneessa koneessa olleen miehen puhelin hälyttää
Mihin se kone oikein joutui?
BBChttp://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8078203.stm
Mihin se kone oikein joutui?
BBChttp://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8078203.stm
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kyllä se siellä Atlantin pohjassa on. Ihmetyttää kyllä, että miten sitä ei löydetä, kun luulis noissa olevan kaikenlaisia paikantimia.
Tuosta hälyttävästä puhelimesta.. Mitäs jos se on jäänyt vaikka hotelliin? Offtopikkina tästä yhtenä esimerkkinä henkilö, joka oli töissä WTC-torneissa. Vaimo soitti miehelleen, että missä tämä on. Oli vastannut, että töissä. No vaimo kauhuissaan, että toinen torni just sortui ja toinen on liekeissä. Todellisuudessa miehellä oli ollut seksisuhde toisen naisen kanssa ja oli ollut tämän luona :)
Joku myös puhui sellaista, että jos kännykkä sammuu ilman sammutusnapin painallusta, niin verkko jää päälle. Eli tämän takia hälyttäisi. Tästä itselläni ei ole mitään tietoa, mutta yksi mahdollinen selitys.
Tuosta hälyttävästä puhelimesta.. Mitäs jos se on jäänyt vaikka hotelliin? Offtopikkina tästä yhtenä esimerkkinä henkilö, joka oli töissä WTC-torneissa. Vaimo soitti miehelleen, että missä tämä on. Oli vastannut, että töissä. No vaimo kauhuissaan, että toinen torni just sortui ja toinen on liekeissä. Todellisuudessa miehellä oli ollut seksisuhde toisen naisen kanssa ja oli ollut tämän luona :)
Joku myös puhui sellaista, että jos kännykkä sammuu ilman sammutusnapin painallusta, niin verkko jää päälle. Eli tämän takia hälyttäisi. Tästä itselläni ei ole mitään tietoa, mutta yksi mahdollinen selitys.
Ihmetyttää kyllä, että miten sitä ei löydetä, kun luulis noissa olevan kaikenlaisia paikantimia.
No jos se siellä kuuden kilometrin syvyydessä vuoristoisessa pohjassa on, niin alkaa siinä olla paikantimetkin avuttomia.
Joku myös puhui sellaista, että jos kännykkä sammuu ilman sammutusnapin painallusta, niin verkko jää päälle. Eli tämän takia hälyttäisi. Tästä itselläni ei ole mitään tietoa, mutta yksi mahdollinen selitys.
"Verkko jää päälle". Joopa joo. Jos ei ole mitään tietoa, niin eipä kannata tällaisia legendoja sen enempää levitellä. Kokeileppa nyt vaikka irroittaa akku puhelimestasi tai viedä se jonnekin, missä ei ole kenttää ja sen jälkeen soittaa siihen. Etkö ole koskaan kuullut tätä "matkapuhelimeen johon soitittte, ei juuri nyt saada yhteyttä" kun kaveri on heikossa kentässä tai oikeastaan kentän tavoittamattomissa?
Tuo vieraissa käynti ja käryn käytyä katoaminen nyt vielä jonkinlaiselta järkevältä selitykseltä sentään kuulostaa.
-
- -
- Viestit: 628
- Liittynyt: 23.7.2003 17:18
Itseäni epäilyttää jo se, että ennenkuin koneesta tiedettiin yhtään mitään, minne se katosi tai mitä sille tapahtui, tiedettiin kuitenkin kertoa, että kyseessä ei ollut terroriteko..
Ja toiseksi, koneen osia oli juuri havaittu meressä lentokoneesta / kopterista, mutta laivat ja sukeltajat eivät vielä olleet päässyt paikalle, niin uutisoitiin, että mustaa laatikkoa ei todennäköisesti tulla koskaan löytämään.. ei kai se nyt herranjumala irrallaan ole jossain koneen ulkopuolella, että varmasti lentäisi mahdollisimman kauaksi koneen hylystä.. Jos se nokka jostain löytyy, niin eikö silloin ole hyvin todennäköistä, että myös se huomionpunainen laatikko löytyy sieltä paikaltaan..
Ja toiseksi, koneen osia oli juuri havaittu meressä lentokoneesta / kopterista, mutta laivat ja sukeltajat eivät vielä olleet päässyt paikalle, niin uutisoitiin, että mustaa laatikkoa ei todennäköisesti tulla koskaan löytämään.. ei kai se nyt herranjumala irrallaan ole jossain koneen ulkopuolella, että varmasti lentäisi mahdollisimman kauaksi koneen hylystä.. Jos se nokka jostain löytyy, niin eikö silloin ole hyvin todennäköistä, että myös se huomionpunainen laatikko löytyy sieltä paikaltaan..
Jos ja kun tuo nyt sitten johtuu teknisestä viasta, säästä, inhimillisestä virheestä, miksi siitä on tehty niin hankalan kuuloista. Miksi julistaa jotain virheelistä tietoa. En oikein itsekään tiedä ovatko brassit epäpäteviä antamaan selviä tietoja ranskalaisille vai eikö brasiliassa toimi sama salaseura kun aina tuntuu että sieltä tulee uusimmat tiedonmuruset ja useimmat ovat ristiriidassa ranskalaisten julistusten kanssa.
Joko tässä on jotain hämärää tai sitten vaan huonoa uutisointia.
Joko tässä on jotain hämärää tai sitten vaan huonoa uutisointia.
Ja toiseksi, koneen osia oli juuri havaittu meressä lentokoneesta / kopterista, mutta laivat ja sukeltajat eivät vielä olleet päässyt paikalle, niin uutisoitiin, että mustaa laatikkoa ei todennäköisesti tulla koskaan löytämään.. ei kai se nyt herranjumala irrallaan ole jossain koneen ulkopuolella, että varmasti lentäisi mahdollisimman kauaksi koneen hylystä.. Jos se nokka jostain löytyy, niin eikö silloin ole hyvin todennäköistä, että myös se huomionpunainen laatikko löytyy sieltä paikaltaan..
Tuossa vaiheessa taisi olla yleinen olettama että kone olisi hajonnut jo ilmassa. Ainakin noiden vakaimien toimimattomuudesta ja kabiinipaineen menetyksestä kertovien automaattiviestien perusteella olisi ihan järkevää jopa olettaa näin.
Mielestäni on melko epätodennäköistä että mustia laatikoita löydetään, sillä ne ovat jokatapauksessa painuneet meren pohjaan. Ja vaikka niissä onkin signaalilähettimet jotka toimivan sisäisellä akulla 30 päivän ajan, niissä tuskin on riittävää lähetystehoa kantamaan pahimmassa tapauksessa kuuden kilometrin paksuisen vesipatjan läpi. Noissa syvyyksissä vallitsee muuten jo reilun 600 Barin (eli 600 kiloa per neliösenttimetri) painekin. Mahtaako mustan laatikon kuori moista kestää?
Ja tosiaan jos edes putoamispaikkaa ei ole vielä saatu selville niin melkoisessa heinäsuovassa ollaan.
Meinaako joku että se kone on vielä nipussa tiputtuaan ensin kymmenestä kilometriästä ja iskeydyttyään veden pintaan? Kyllä se on niin tuhannen palasina siellä pitkin pohjaa jonne ei pääse kuin jollain sardiinipurkilla. Aivan toivotonta löytää mitään mustia laatikoita. Tai sitten on lotto kohdallaan.
Ei tässä mitään hämärää minusta ole. Kone on hajonnut ja tippunut Atlanttiin joka ei nyt mikään Saimaan kokoinen jorpakko ole. On sinne isompiakin vehkeitä hävinny vailla jälkiä.
Ei tässä mitään hämärää minusta ole. Kone on hajonnut ja tippunut Atlanttiin joka ei nyt mikään Saimaan kokoinen jorpakko ole. On sinne isompiakin vehkeitä hävinny vailla jälkiä.
Mahtaako mustan laatikon kuori moista kestää?
http://www.ntsb.gov/aviation/CVR_FDR.htm
Tuon sivun perusteella FDR kestäisi reilu 6 km (20000 ft) syvyyttä. Tosin lähetin jaksaa pukata signaalia vain 4.2 km (14000 ft) syvyydestä. Sukellusveneet kehiin, niin eiköhän ne sieltä löydy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siirto kun "ei tavoitettavissa"?Tuo matkapuhelin omistajahan oli soittanut vaimolleen lentokentältä ennen koneen nousua, eli ei se luuri ainakaan hotellille ole jäänyt.
On tuokin yks ihme. Kuun takaa vastaanotetaan sukkulan signaalia eikä 50 km veden läpi kuulu sitten mitään...Montakohan kuukautta/vuotta pitäisi sahata U-boatilla Atlanttia ristiin rastiin jos aikoisi koko rapakon haravoida?
Eikai tässä mitään kummallista ole. Tiedotusvälineet (ja selkeesti keltainen lehdistö) viljelee kaikenmaailman salaliittoteorioita yms. - Voihan se joku Irmeli soitella väärään numeroonkin ja sitten soitella seiskaan että "soitan mun miehelle ja puhelin hälyttää".. Ei näistä koskaan tiedä.
Tässä ajassa jo sinne kentällä jäänyt luuri todennäköisesti olisi jo hyytynyt akkunsakin puolesta..
Kielletään lentokoneet kokonaan, eipä ainakaan lentsikat katoile/putoile. Perkele.
Tässä ajassa jo sinne kentällä jäänyt luuri todennäköisesti olisi jo hyytynyt akkunsakin puolesta..
Kielletään lentokoneet kokonaan, eipä ainakaan lentsikat katoile/putoile. Perkele.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/06/turmakoneen_uhrien_ruumiita_loytyi_784754.html
Kyllä se kone taitaa olla Atlantin pohjassa melkoisen monena osana. Erittäin valitettava ja surullinen tapahtuma.
Kyllä se kone taitaa olla Atlantin pohjassa melkoisen monena osana. Erittäin valitettava ja surullinen tapahtuma.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hyvin epätodennäköistä, kuka ne loodat sinne nokkaan olisi ehtinyt siirtää ;)Jos se nokka jostain löytyy, niin eikö silloin ole hyvin todennäköistä, että myös se huomionpunainen laatikko löytyy sieltä paikaltaan..
Lentotietotallentimet siis ovat yleensä koneen perässä, koska useimmiten se jää onnettomuuksissa ehjäksi.
Eipä ole kellään varaa rakentaa täysaikaista 100% kattavuutta maapallolle kuten jossakin TV-sarjoissa. Vaatisi pirun monta satelliittia. Täytyisi olla mieletön säkä, että joku satelliitti olisi juuri sillä hetkellä sattunut kuvaamaan aavaa merta kun kone sinne putosi. Lisäksi on vielä ne pilvet.Sitä olen kyllä ihmetellyt että eikö jenkeillä ole mitään vakoilusateeliiteja tms, joista voisi tarkista koneen tippumispaikan... Luulis että jonkinmoinen verkosto on koko maapallon vartioimiseen olemassa. Vai liekkö sitten pilvet estäny näkyvyyden...
Sen enempää onnettomuudesta spekuloimatta, luulisi että nykytekniikalla olisi mahdollista toteuttaa lentoarvotallennin, joka lähettäisi dataa koko ajan satelliittilinkin kautta. Itse tallennin voisi olla jossain lentoyhtiön keskuksessa. Dataa on pirun paljon, mutta eipä tärkeimpien tietojen (sijaintitiedot, nopeus, korkeus ja ohjaamokeskustelu) lähettämisen luulisi mahdotonta kaistaa vaativan. Onhan koneesta muutenkin käytettävissä satelliittipuhelimet ja datalinkit. Tai sitten tuo vaan maksaa liikaa, kaipa ne on asiaa miettineet :/
Kummituspuhelimille paljon LOST-ihmepelastusta todennäköisempi selitys on se, että on soitonsiirto päällä, puhelin on tippunut johonkin käytävälle/unohtunut loungeen tms. Noita muita huhuja (tekstiviestit 1000km päässä rannikosta 11km korkeudessa) nyt aina tuntuu jostain irtaantuvan, kaipa noista joku on rahaa lehdistöltä repinyt. Ja lehdistö juttujen lukijoilta...
Siellä eletään niin sokeri/guarana/cachacahumalassa ettei tällainen ketään jaksa kiinnostaa ;)Kovin hirveesti aiheesta ei täällä brasiliassa uutisoida näköjään... Enemmänkin euroopassa!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olette oikeassa:
http://www.siemens.fi/portal.nsf/1/0A35B07BB6E9250CC22573ED00352172
Eihän noissa enää pysy kärryillä kun ei ole omalle kohdalle tukiasemalla varustettua myllyä osunut :(
http://www.siemens.fi/portal.nsf/1/0A35B07BB6E9250CC22573ED00352172
Eihän noissa enää pysy kärryillä kun ei ole omalle kohdalle tukiasemalla varustettua myllyä osunut :(
Jaa-a... ehkä. Luulisi niiden nyt kuitenkin ilmoittautuvan iskun tekijöiksi.
Eikä se että jossain lennolla on kaksi johonkin terroristisoluun yhteydessä ollutta, takaa vielä mitään. Ei kaikki talot, kulkuneuvot ja asiat räjähdä mihin terroristit koskee. Kai nekin joskus lentää ihan vaan paikasta toiseen ilman että tulee pakottavaa tarvetta räjäyttää junaa/lentokonetta/bussia/younameit.
Eikä se että jossain lennolla on kaksi johonkin terroristisoluun yhteydessä ollutta, takaa vielä mitään. Ei kaikki talot, kulkuneuvot ja asiat räjähdä mihin terroristit koskee. Kai nekin joskus lentää ihan vaan paikasta toiseen ilman että tulee pakottavaa tarvetta räjäyttää junaa/lentokonetta/bussia/younameit.
Toinen mielenkiintoinen yhteensattuma on se, että samasta koneesta oli etsitty Argentiinassa pommia muutamaa päivää aiemmin:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1693744
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1693744
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
F-GZCP näyttäis olleen koneen rekkari.
Kovasti jo aluksi olin sitä teoriaa vastaan että salama olis pudottanut tuon. Kuitenkin mennään lentopinnalla about 400 (yli 12km), eli hiukan korkealla. Ja salamat kun yleensä (huom. yleensä) iskee kohti maata. Yleensä nuo CB -pilvet (Cumulonimbus) kait majailee lentopinnoilla 100-130 (alle 4km), joskin joskus harvoin huippu menee jopa 17km korkeuteen joka kuitenkin tällaiseen riittää. Sitten kun koneissa kuitenkin on säätutkat joilla näkee aika hyvin koska kannattaa kiertää ko. pilvi...
Okei, kyseisellä alueella oli aika pahat kelit tuolloin, mutta kuitenkin :-/
Kovasti jo aluksi olin sitä teoriaa vastaan että salama olis pudottanut tuon. Kuitenkin mennään lentopinnalla about 400 (yli 12km), eli hiukan korkealla. Ja salamat kun yleensä (huom. yleensä) iskee kohti maata. Yleensä nuo CB -pilvet (Cumulonimbus) kait majailee lentopinnoilla 100-130 (alle 4km), joskin joskus harvoin huippu menee jopa 17km korkeuteen joka kuitenkin tällaiseen riittää. Sitten kun koneissa kuitenkin on säätutkat joilla näkee aika hyvin koska kannattaa kiertää ko. pilvi...
Okei, kyseisellä alueella oli aika pahat kelit tuolloin, mutta kuitenkin :-/
Ja salamahan ei itsessään lentokonetta pudota.
Ja eikös tuo salaman iskeminen lentokoneisiin ole kuitenkin aika yleistä.
http://www.youtube.com/watch?v=036hpBvjoQw

Eihän niinkin luotettava tietolähde kuin iltasanomati voi olla väärässä? :DSS, kovasti muistelen flightforumilla olleen juttua juuri tuolloin julkaisupäivänä ja väittivät silloin monenkin lähteen toimesta että konetyyppi sama vaan rek.num. eri.
Salaman iskeminen on yleistä, osuu vuosittain Finnairinkin koneisiin. Pelkkä salama ei tee normaalisti vahinkoa, mutta voineen huonolla tuurilla jotain aiheuttaa. Onnettomuuksissa on kuitenkin usein kyse useamman yhteensattuman summasta.
SS, juu en mitenkään vittuiluna tuota laittanutkaan, en todellakaan :-) IS-uutisointi nyt on perus iltapäivähuttua muutenkin, on kertomuksia ajan takaa paikallisesta lentoasemakulttuurista jne shaibaa.
Ja kuten on jo mainittu, ei pelkkä salamanisku saa mainittavaa (lue: mitään) tuhoa normaalitilanteessa aikaiseksi (jätetään vielä spekulaatiot siitä että jostain lasin/eristeen välistä olisi eksynyt koneen sisuksiin, eikä purkautunut normaalisti pintaa pitkin).
Turbulenssi + pitot-putkiongelmat + lento/sakkausnopeuden epävarmuus lienevät syyllisiä tähän turmaan, sitä onko laitos tullut ehjänä mereen ei tiedetä varmaksi, epäilyksiä on kovasti siitä että on hajonnut jo matkalla alas (juurikin sakkauksen takia).
Toivottavasti mustatlaatikot löytyvät ja ennen kaikkea myös tuovat selvyyttä tähän onnettomuuteen.
Ja kuten on jo mainittu, ei pelkkä salamanisku saa mainittavaa (lue: mitään) tuhoa normaalitilanteessa aikaiseksi (jätetään vielä spekulaatiot siitä että jostain lasin/eristeen välistä olisi eksynyt koneen sisuksiin, eikä purkautunut normaalisti pintaa pitkin).
Turbulenssi + pitot-putkiongelmat + lento/sakkausnopeuden epävarmuus lienevät syyllisiä tähän turmaan, sitä onko laitos tullut ehjänä mereen ei tiedetä varmaksi, epäilyksiä on kovasti siitä että on hajonnut jo matkalla alas (juurikin sakkauksen takia).
Toivottavasti mustatlaatikot löytyvät ja ennen kaikkea myös tuovat selvyyttä tähän onnettomuuteen.
SS, onon mutta kun lähetystaajuudet ovat sitä luokkaa (äänen/signaalin osalta) että vaimeneminen merivedessä on suurta ja hakualusten pitäisi laskennallisesti päästä n. 1,5km etäisyyteen saadakseen suuntimia. Tosin, nythän on jo löydetty osasia joita lähellä boksien pitäisi olla, parempi kuin nyhjäistä tyhjästä.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa