4-veto ja ahdettu korkeintaan 6000€? Kaupat tehty!

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

4-veto ja ahdettu korkeintaan 6000€? Kaupat tehty!

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 3.11.2008 21:32

Nyt olis melkein tuo 6000€ käteisenä entisestä autosta, ja nyt olis mukava saada talven liukkaille ja miksei kesällekkin joku mukava neliveto. Ahdettu.

VW ei ennemmin ole lämmittänyt sydäntä oikeen millään lailla, mutta jotain tuossa Rallye Golffissa on. Olen kyllä selannut foorumia ja lukenut kaiken näköistä. MUTTA, mitä sanoo VW-harrastajat, että olisiko tuo nettiauton Rallye "se oikea".

Löytyykö varaosia? Onko GTi 16v osat ja normaalin syncron osat suurinpiirtein samoja. Paitsi laatikko..?

Käynkö hakemassa Rallye Golffin vai pystynkö laittaa rahat johonkin järkevään ja tylsään?
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 9.11.2008 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 3.11.2008 21:50

Ehdottomasti Rallye. Ilman järkiperusteluja.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 3.11.2008 21:54

Ohan toi G60 kone ihan kiva jos vaan on ehjä ja toimii. Alkaa hituse vituttaa jos ahdin on vrikki.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.11.2008 5:48

UrS4:n melkein saa jo tolla hintaa, mutta järkevyys ostaa se halvin... A200 quattro vois olla se "the ratkaisu" löytyy myöhemmin sitten potentiaaliakin jos mopo karkaa.

edit: Tässä aika messevä peli, toi sporttisisustakin on yks parhaimpia matkustettavia

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.11.2008 6:54

Kivan näköinen pappasportti, jonka laadukkaan jalopuun, nahan ja plyysin sekaan teiniralliratti sopii varsin huonosti. No, ratinhan voi aina vaihtaa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 4.11.2008 7:44

Joo, lötköhän on todellakin paras nelivetovaihtoehto tuohon hintaluokkaan. Varsinkin, kun se on niin erityisen hauska. Voi elämien keväät.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 4.11.2008 7:53

Ehkä muuten pikkaisen ruma omaan silmään, mutta turbo, neliveto ja halpa(?). 200:n olis ehkä mukavin, mutta ei varmaan mikään kovin ketterä talviräppäilyyn. Rallye on aika voittaja, mutta siinäkin kallista remontointia jos esim. ahdinta joutuu työstämään. Noh, kaikki maksaa ja 6000e ei varmaan uuden veroista- turbo-nelivetoa löydy.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.11.2008 7:54

Ehdottomasti nettiautosta toi vihreä rallye.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.11.2008 8:16

unohda tuon vuosimallin subarut ja varsinkin toi malli.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.11.2008 8:44

Onhan tuo hinta kakkoskoppaisesta Golfista loppupelissä aivan saatanasti, mutta Rallyestä ehkä ihan käypä hinta. :)

Jos pitää sen kunnossa ja alkuperäisenä, niin hinta ei ainakaan laske - päinvastoin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.11.2008 9:15

Miten mä arvasin ilman linkin avaamista edes, että tuosta ylemmästä aukeaa Jarin 220V... :D

Ja onhan 220V nyt varmasti 100 kertaa fiksumpi ja nätmpikin, kuin avaruusalus-saparo.

Tarviikos sen välttämättä olla ahdettu? Tuohon hintaan saa jo hyvin Audi 80/90 Quattroja, Audi Coupe Quattroja ja Audi 100 Quattroja 2.6-2.8 V6-moottoreilla.

Vaikkapa tuosta, tuosta tai tuosta (kilsat hieman arveluttaa, mut paikanpäällä katsomallahan se sit selviää varmaankin...)
Viimeksi muokannut Markku M., 4.11.2008 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.11.2008 9:57

ei tollasta Rallyeta kannata, ne on kuitenkin niin harvinaisia ja osat on kiven alla ja kaikki maksaa persettä vaille hevosen..
"Neliveto" on viskolla ja vetovehkeet ei kestä revittelyä juurikaan yhtään..

Audit 80 90 ja 100 tai A4 quattroakin saa kun hiukan venyttää budjettia. niitä on maailma puolillaan, tekniikka kestävää audia ja kuitenkin aikapaljon, uudempaa, mukavempaa (ilmastoinnit ym!) ja edullisempaa kuin joku vanha syncro tai vastaava vessa..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.11.2008 11:05

Perheessä on ollut sekä ahdettu (UrS4) ja ahtamaton (cq20V) Audi ja ottaen huomioon ensin mainitun turbomallin (moottori)tekniikan monimutkaisuus verrattuna ahtamattoman pannun lähes pomminvarmaan kokonaisuuteen, itse kallistuisin jälkimmäiseen.
Jos talvikeliin hauskuutta haluaa, niin ahtamattomissakin teho riittää aika pitkälle.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 4.11.2008 11:18

Ei tässä pelkkä talvikelien hauskuutta ajatella.. Tarkoitus olisi löytää auto johon riittäisi mielenkiinto harrastusmielessä.

V6-mottorillista autoa en enää ikinä hommaa.. Remontit kalliita ja monimutkaisia, kuluttaa niinku V8 ja kiihtyy niinku vanha diisseli...

Rallyessä olisi se harvinaisuus että ei tule joka nurkalla vastaan samanlaista. Mutta silti aika paljon yhteistä osaa "perusgolffin" kanssa.. Löytyy viritys/styling -osaa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.11.2008 11:44

styling -osaa..


Ei rallyeen tarvi semmosta löytyäkään.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 4.11.2008 11:47

En tarkoita nyt mitään Thyyning-puskureita tai alumiinispoileria.. Vaan pieniä pisteosia kuten esim. valot, vilkut, peilit, ratti yms.. Niin että kuitenkin saa vielä alkuperäiseksikin..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.11.2008 11:55

No etuvaloja ei ole tarvis vaihtaa eikä niitä kyllä löydykään(ellei vaihda golf/jetta keulaa), takavalot on kaikissa samat,ratin voi vaihtaa ja kakkikseen ei oikein muunlaiset peilit sovi kuin alkuperäiset. =)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.11.2008 12:13

V6-mottorillista autoa en enää ikinä hommaa.. Remontit kalliita ja monimutkaisia, kuluttaa niinku V8 ja kiihtyy niinku vanha diisseli...


Tjaa, en mää oo mitää tommosta huomannu, seka-ajossa mennää 9:n hujakoilla ja maantiellä olenpa päässy jopa alle 8:n. Remontikkaan ei mitää kaliita ole, nokkaremontti oli jotain 500e hujakoilla, joista työn osuus todella pieni, kun tuola on tosiaankin _tilaa_ vaikka heittää asentaja konepellin alle. Toki menevämpi sais olla, mutta kaikkea ei saa samaan rahaan (alle 3keur...)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 4.11.2008 12:16

ne on kuitenkin niin harvinaisia ja osat on kiven alla ja kaikki maksaa persettä vaille hevosen.

Höpöhöpö. Perus kakkishan se vaan on, peltilevikkeillä. Samaa osaa löytyy syncro golfien lisäksi Corradoista ja Passateista. Maski ja etuvalot taitaa olla ainoat oikeasti kalliit osat Rallyessa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.11.2008 12:19

Maski ja etuvalot taitaa olla ainoat oikeasti kalliit osat Rallyessa.


+ mainitsemasi peltilevikkeet?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 4.11.2008 12:20

No jos niitä pitää alkaa vaihtamaan useamminkin niin suosittelen auton vaihtoa potkukelkkaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.11.2008 12:28

Ei muuten tule 200 20v Lötköäkään jokapäivä vastaan, ellei sit asu Mansessa.

Kannattaa suosiolla unohtaa nämä rallyet, Lötköt, kaikki muutkin autot jos huolto/ylläpito kulut pelottaa. Lötkön pito on kaukana halvasta vaika ihan kivaa onkin. (BTDT) (esim. etujarrulevyt kohtuulliset 380e/kpl, toki aina voi heittää vaikkapa Possun Big Red satulat tilalle 323mm levyn kera.. )

Jarin Lötkö on aika hyvä yksilö:)

20vt Lötkö on varsin mukava peli ajella, tehtaalta 220hv ja 310nmm lukemat tarjoaa ihan kivasti menohaluja, ja ohjelmapäivityksellä saanee vallan mainiosti 20% lisää:)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.11.2008 12:38

Yksi vaihtoehto painavien ja kallisosasien Audien tilalle, voisi olla III korinen VR6 syncro golffi :)
Tosin miinuksena ne on vapareita.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.11.2008 13:12

Mutta se VR6:han "kiihtyy niin kuin vanha diisseli..." ;)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 4.11.2008 13:25

VR6-koneen luotettavuudesta olen kuullut vain negatiivista.. mutta sekin on vain kuultua mutua.. Enpä tiedä..

Rallye kuumottaa... Muu mukava tuntuu menevän jo reippaasti yli budjetin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.11.2008 13:29

En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin :D

Mun käsityksen mukaan tuohon rahaan ei kovin montaa vaihtoehtoa ole edellämainittuejn mallien lisäksi, siis jos etiskelee suomenkilpisiä tehdastekosia ahtimella varustettuja nelivetosia henkilöautoja. Suuremmalla budjetilla pääsis jo valkkaamaan evoja tms hauskoja japanilaisia pilailuvälineitä...
Järkeä ei tietenkään ole missään, mut sellasta se harrastelu on

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.11.2008 13:30

No, jos ostat minkä tahansa lähes 20 vuotiaan auton, luotettavuus ei kuulu samaan lauseeseen ellei sitten autolle ole aiempien omistajien toimesta tehty mitään.

Mulla on ollut 2,8 V6 (AAH) vapariaudikin, hemmetin kiva peli ajella, kaukana mistään tykistä, mutta ei tolla koskaan jalkoihin jäänyt. Talvella omasta mielestä ei mikään älyttömän hauska (220+20% 20v t quattroon) verrattuna, mutta sai tolla 174hv vaparillakin leikittyä. NOS:lla tuo V6 tai VR6 vois olla ihan hubaisa... :P

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.11.2008 13:34

Siitä tai siitä valitsemaan. =D

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 4.11.2008 14:10

No prkl... Pankkiin käymään ja Golffia kattomaan...

Beissi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 5.8.2008 20:32

ViestiKirjoittaja Beissi » 4.11.2008 17:13

Pari vaihtoehtoa vaikka rapian pääle 6k€

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.11.2008 18:38

Tai multa Syncro-Jetta G-ahtimella, ei tuu heti toista vastaan :)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 5.11.2008 0:06

Tuo Beissin valkkaama vois olla ihan jees.
Toisaalta, "ässä" on ollut kallein auto mulla, ja juuri ylläpitokulujen takia laitoin pois. Ei riittäneet vaan mitenkään tulot sellaisen ylläpitämiseen.
Sitten kuitenkin, reilu vuosi auton myynnin jälkeen näin ostajan joka edelleen kehui autoa jossa ei ollut mitään vikoja. Taisin korjata toiselle... Paska mäihä :-/

UrS4 on todella mahtava auto!!! Lähtee kohtuullisen hyvin, ja lastulla saa lisää jos tarvii. Tilaa on ihan h***etin paljon jopa porrasperässä (jos vertaa b5 A4 Avantiin). Yleensä varustelu melkoisen riittävä.

Edelleen harkinnassa silti vaihtaa tuo A4 vanhempaan C4 -S4:ään :-)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.11.2008 9:02

Joo, kyllä Lötkön (tai C4 ikäluokan Ässänkin..) ylläpito nielee tuhansia ihan helpolla. Etenkin jos ostaa sen yksilön, joka ollut käyttöautona 100-220k, ja myynnin suurin motiivi onkin päästä kapineesta eroon, ennen kuin pitäisi tehdä ensimmäinen isompi "huolto" (eli vaihtaa kauttaaltaan joka ikinen alustan osa..). Kuitenkin näissäkin kapineissa, on melkolailla jokapelissa samat viat samaan aikaan, jos ei ole tehty niin kohta on edessä.

Suurimmat plussat noissa on ehdottomasti se, etteivät ole ensimmäisten joukossa mätänemässä. Kallista sekin on jos pitää auto maalauttaa sun muuta.

Eihän näissä mitään järkeä ole. :)

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 5.11.2008 17:02

Osta tuo mun vanha Rallye vaan pois kuleksimasta. Et varmaan tuu katumaan.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 5.11.2008 17:13

No aika lähellä on jo. Rahat on jo kirjekuoressa tallessa. Mutta onko se hyvä? Kerro vähä auton historiasta tai jotain..

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 5.11.2008 18:24

Kennyhän tuon Saksasta toi ensimmäiseltä omistajalta Suomeen. Auto oli täysin alkuperäisessä kunnossa ja kolaroimaton. Minä odottelin sopivaa aikaa ja rahatilannetta verottaa tuon kilpiin. Mulla tais olla ajossa reilu pari vuotta, ennenkuin luovuin dieselin tieltä sen tuolle kaverilleni, joku tuon nykyisin omistaa. Ei siis mikään kiertopalkinto.

On käynyt enemmän kuin kerran mielessä ostaa tuo takaisin, mutta vielä ei ole ylimääräistä rahaa näkynyt, valitettavasti. Parina aamuna jo liukaskin ollut ja aina se vaan jaksaa tällä nykyisellä vajaavetoisella v****taa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.11.2008 18:38

Ei ne vaan nuo Rallyen tehotkaan oikein tahdo riittää kunnon hauskanpitoon, vaikka liukasta oliskin.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.11.2008 19:40

Eikös sinnekin sen +20% saa piristykseksi?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 7.11.2008 18:20

ei tollasta Rallyeta kannata, ne on kuitenkin niin harvinaisia ja osat on kiven alla ja kaikki maksaa persettä vaille hevosen..
"Neliveto" on viskolla ja vetovehkeet ei kestä revittelyä juurikaan yhtään..


Voin sanoa että kannattaa hankkia, vaihtaisin mielelläni oman 220V:n rallyeen jos mahdollista :) Tuli joskus pari vuotta ajeltua rallyellä kunnes 70v papparainen tuli keulaan :(

Ei ne vaan nuo Rallyen tehotkaan oikein tahdo riittää kunnon hauskanpitoon, vaikka liukasta oliskin.



Kyllä kait sitä Dopilta saa vähän lisävoimaa ;)

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 7.11.2008 21:12

Kyseiseen yksilöön hankin aikanaan ahdinhuollon yhteydessä 68 mm ahdinpyörän ja lastun eli varmaan siinä kiinni vieläkin ja muuttu kyl mukavammaksi tehot persdynolla 185-190 hv ja kyl huomas ajossa. Vääntöähän tos on ku pienes kyläs alakierroksilta asti.

Miettikää ny vielä hetki, ostatteko ton vai ette - saan kohta rahat emännältä neuvoteltua ja mä ajan tolla kyl mieluummin kun nykysel käyttöautolla.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 8.11.2008 23:55

Tuohon hintaluokkaan vois mahtua myös st165-koppanen Toyota Celica GT-Four. Löylyä turbokoneessa 182hv ja neliveto, eikä varmaan ole kovin painava auto. Meinaavat vaan olla melko harvinaisia, ja siksi hinta on ehkä enemmän kuin mitä sillä rahalla saa autoa, mutta sama lienee Rallyenkin kohdalla. Nettiautossa ei ollu tällä hetkellä myynnissä yhtään, mutta tässä yks myyty yksilö.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 9.11.2008 2:48

Rallye vaan kehiin!
Tuli myös omaani hankittaessa mietittyä, että onko hullua työntää 5 tonnia 18 vuotta vanhaan Golfiin kun samaan rahaan sais uudempaakin. Omistanut nyt jonkin aikaa Rallyen eikä kaduta yhtään. Osatkin löytyvät melko helposti. Voimansiirto ei tosiaan edusta sitä parasta, mutta sekin on paranneltavissa :)
Vielä kun siihen Torsenin sais...

markosi
-
Viestit: 48
Liittynyt: 19.10.2008 15:16

ViestiKirjoittaja markosi » 9.11.2008 14:24

Tuohon hintaan saa 323 GT-X:n, joka erittäin hauska peli ajella, varsinkin talvella. Pelkän putkiston vaihdolla n.200hp, neliveto ja painoa reilu tonni.. Alkavat nekin olla tosin jo harvinaisia, mutta saksasta löytynee vielä..
Tämä siis jos japanilaiset hyväksytään..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.11.2008 14:48

pilataan toi lista ny lopullisesti vaikka skylinellä, paras neliveto mitä ajanu...kivempi kun subarut ym. Ei tohon hintaan kovin uutta ärrää kyllä saa mut kivoja leluja vanhatkin =)

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 9.11.2008 18:14

Tuskin ihan kuudella tonnilla 4wd Skylineä saa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 9.11.2008 19:55

Skylinejä on täälä eteläpohojammaalla nykyään enemmän ku lehmiä!

Ja kaupat tuli tänään tehtyä. Rallyen hain. Paluumatka ei sujunut kyllä kovin rennosti... Kaasuvaijeri lähti polkimen päästä neljä kertaa matkan aikana... Asialle täytyy tehdä jotain..

Muta pienellä laitolla tulee mahtava vehje!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.11.2008 11:42

Vai että pienellä laitolla... ;)

Mitä nyt lueskelin tuolta, että sulta oli liki samantien mennyt kone siitä. :D

Nooh, ei noihin onneksi ole kamalan kalliita varaosat, etenkään, jos teet sen seuraavan koneen PG alakerralla. Toki tuokin remontti maksaa setelirahaa, mutta enivei.

Btw, eikös olisi kannattanut ostaa sellainen kutoskoneinen Quattro..? ;)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.11.2008 12:26

Kieltämättä hieman huvitti huomata sama asia. Noo, hattu kourassa uudestaan pankissa käymään ja harrastamaan ;)

Ehkä sellanen edullinen lähes täysin läpikäyty 20vtq ei olis välttämättä pöllömpi vaihtoehto ollutkaan :D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.11.2008 13:58

mitäs jos siitä ois motti hajonnut kanssa.
visa versa.
Onnea vaan uuden auton johdosta vaikka hieman vastoinkäymisiä onkin :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 12.11.2008 13:59

Kun autokaupat on jo tehty, niin liittyy entistä löyhemmin enää tähän topikkiin, mutta minusta Opel Calibra 4x4 2.0 16v turbo on varsin varteenotettava vaihtoehto jos halutaan virityspotentiaalista nelivetoa alle 10,000€:lla.

Hevosia on jo lähtökohtaisesti yli 200, ja tosiaan turbokone... Lisäksi todella menevän näköinen, löytyy varmasti kaikenlaista palikkaa ja tuskin osatkaan on hinnoiltaan auditasoa. Lisäksi kaikki taitavat olla Suomiautoja, vaikka ois tuotu japanista asti ;)
Nelivetoahan ne tuosta haukkuu, mutta onkos se sitten volkkareissa parempi?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.11.2008 14:24

Kyllä jättäisin calibrat kauppaan. Vierestä katsellut kaverin autoa ja joskus laittanutkin niin on todellinen murheen kryyni.
Jakolootasta menee lamellit, 980€ oli vuosi sitten alv nolla hinta korjaukselle+osat=jotain 1500€
Hydrauliosat nelivetoon sikahintaisia, esim hydrauliventtiili 600€
sitten paukkui kansi. yli 1000€ laitto, lohkosta meni kierteet samalla yms muuta kivaa.
Kaiken päälle vielä ahdin hönkäisi tyhjää ja eikun kunnostukseen (integroitu pakopesään) ja taas tonneja.

Hienoja vehkeitä noi calibrat.
Autossa on vieläkin vitusti vikaa ja ongelmia.

DaFox
-
Viestit: 54
Liittynyt: 24.11.2005 17:14

ViestiKirjoittaja DaFox » 12.11.2008 14:34

Calibran nelivetoiset mallit ovat ihan hyviä ja hauskoja ajaa

..mutta jakolaatikko on silkkaa ps*aa!

Saahan noita jakolaatikkoja korjattua ja paranneltua. Se on lisäksi kallista ja saako niitä siltikään kestämään samaa löylytystä mitä muilla merkeillä jakolaatikot kestää vakiona.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 12.11.2008 15:08

Ooppelin jakolaatikon ja paljon muutakin saa rikki, kunhan vaan muistaa ahkerasti laiminlyödä huollot.

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 12.11.2008 15:33

Jakolaatikon lamellit kannattaa heittää mäkeen, ja laittaa jäykkää palikkaa tilalle.

Ja ennenkuin itku alkaa, niin kyllä (siis kyllä) siellä on se keskivisko silti, vaikka sen viskokytkimen poistaa toiminnasta. Tällöin murheeksi jää enää kulmavaihteen kesto, jos rupeaa jäykempää keskiviskoa sinne ostattelemaan.

muutenhan calibra/vectra turbot on kivoja ja suht halpoja pitää. toki näissäkin on yksilöitä, ei ehkä kannata sitä halvinta ostaa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 13.11.2008 18:59

No näinhän sitä saa tutustua uuteen vehkeeseen oikeen urakalla... Ja saa huomata kuinka vittumainen syncrosta on nostaa kone pois...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa