4-veto ja ahdettu korkeintaan 6000€? Kaupat tehty!
Valvoja: ffp jäsenet
4-veto ja ahdettu korkeintaan 6000€? Kaupat tehty!
Nyt olis melkein tuo 6000€ käteisenä entisestä autosta, ja nyt olis mukava saada talven liukkaille ja miksei kesällekkin joku mukava neliveto. Ahdettu.
VW ei ennemmin ole lämmittänyt sydäntä oikeen millään lailla, mutta jotain tuossa Rallye Golffissa on. Olen kyllä selannut foorumia ja lukenut kaiken näköistä. MUTTA, mitä sanoo VW-harrastajat, että olisiko tuo nettiauton Rallye "se oikea".
Löytyykö varaosia? Onko GTi 16v osat ja normaalin syncron osat suurinpiirtein samoja. Paitsi laatikko..?
Käynkö hakemassa Rallye Golffin vai pystynkö laittaa rahat johonkin järkevään ja tylsään?
VW ei ennemmin ole lämmittänyt sydäntä oikeen millään lailla, mutta jotain tuossa Rallye Golffissa on. Olen kyllä selannut foorumia ja lukenut kaiken näköistä. MUTTA, mitä sanoo VW-harrastajat, että olisiko tuo nettiauton Rallye "se oikea".
Löytyykö varaosia? Onko GTi 16v osat ja normaalin syncron osat suurinpiirtein samoja. Paitsi laatikko..?
Käynkö hakemassa Rallye Golffin vai pystynkö laittaa rahat johonkin järkevään ja tylsään?
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 9.11.2008 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
UrS4:n melkein saa jo tolla hintaa, mutta järkevyys ostaa se halvin... A200 quattro vois olla se "the ratkaisu" löytyy myöhemmin sitten potentiaaliakin jos mopo karkaa.
edit: Tässä aika messevä peli, toi sporttisisustakin on yks parhaimpia matkustettavia
edit: Tässä aika messevä peli, toi sporttisisustakin on yks parhaimpia matkustettavia
Ehkä muuten pikkaisen ruma omaan silmään, mutta turbo, neliveto ja halpa(?). 200:n olis ehkä mukavin, mutta ei varmaan mikään kovin ketterä talviräppäilyyn. Rallye on aika voittaja, mutta siinäkin kallista remontointia jos esim. ahdinta joutuu työstämään. Noh, kaikki maksaa ja 6000e ei varmaan uuden veroista- turbo-nelivetoa löydy.
Miten mä arvasin ilman linkin avaamista edes, että tuosta ylemmästä aukeaa Jarin 220V... :D
Ja onhan 220V nyt varmasti 100 kertaa fiksumpi ja nätmpikin, kuin avaruusalus-saparo.
Tarviikos sen välttämättä olla ahdettu? Tuohon hintaan saa jo hyvin Audi 80/90 Quattroja, Audi Coupe Quattroja ja Audi 100 Quattroja 2.6-2.8 V6-moottoreilla.
Vaikkapa tuosta, tuosta tai tuosta (kilsat hieman arveluttaa, mut paikanpäällä katsomallahan se sit selviää varmaankin...)
Ja onhan 220V nyt varmasti 100 kertaa fiksumpi ja nätmpikin, kuin avaruusalus-saparo.
Tarviikos sen välttämättä olla ahdettu? Tuohon hintaan saa jo hyvin Audi 80/90 Quattroja, Audi Coupe Quattroja ja Audi 100 Quattroja 2.6-2.8 V6-moottoreilla.
Vaikkapa tuosta, tuosta tai tuosta (kilsat hieman arveluttaa, mut paikanpäällä katsomallahan se sit selviää varmaankin...)
Viimeksi muokannut Markku M., 4.11.2008 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei tollasta Rallyeta kannata, ne on kuitenkin niin harvinaisia ja osat on kiven alla ja kaikki maksaa persettä vaille hevosen..
"Neliveto" on viskolla ja vetovehkeet ei kestä revittelyä juurikaan yhtään..
Audit 80 90 ja 100 tai A4 quattroakin saa kun hiukan venyttää budjettia. niitä on maailma puolillaan, tekniikka kestävää audia ja kuitenkin aikapaljon, uudempaa, mukavempaa (ilmastoinnit ym!) ja edullisempaa kuin joku vanha syncro tai vastaava vessa..
"Neliveto" on viskolla ja vetovehkeet ei kestä revittelyä juurikaan yhtään..
Audit 80 90 ja 100 tai A4 quattroakin saa kun hiukan venyttää budjettia. niitä on maailma puolillaan, tekniikka kestävää audia ja kuitenkin aikapaljon, uudempaa, mukavempaa (ilmastoinnit ym!) ja edullisempaa kuin joku vanha syncro tai vastaava vessa..
Perheessä on ollut sekä ahdettu (UrS4) ja ahtamaton (cq20V) Audi ja ottaen huomioon ensin mainitun turbomallin (moottori)tekniikan monimutkaisuus verrattuna ahtamattoman pannun lähes pomminvarmaan kokonaisuuteen, itse kallistuisin jälkimmäiseen.
Jos talvikeliin hauskuutta haluaa, niin ahtamattomissakin teho riittää aika pitkälle.
Jos talvikeliin hauskuutta haluaa, niin ahtamattomissakin teho riittää aika pitkälle.
Ei tässä pelkkä talvikelien hauskuutta ajatella.. Tarkoitus olisi löytää auto johon riittäisi mielenkiinto harrastusmielessä.
V6-mottorillista autoa en enää ikinä hommaa.. Remontit kalliita ja monimutkaisia, kuluttaa niinku V8 ja kiihtyy niinku vanha diisseli...
Rallyessä olisi se harvinaisuus että ei tule joka nurkalla vastaan samanlaista. Mutta silti aika paljon yhteistä osaa "perusgolffin" kanssa.. Löytyy viritys/styling -osaa..
V6-mottorillista autoa en enää ikinä hommaa.. Remontit kalliita ja monimutkaisia, kuluttaa niinku V8 ja kiihtyy niinku vanha diisseli...
Rallyessä olisi se harvinaisuus että ei tule joka nurkalla vastaan samanlaista. Mutta silti aika paljon yhteistä osaa "perusgolffin" kanssa.. Löytyy viritys/styling -osaa..
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
V6-mottorillista autoa en enää ikinä hommaa.. Remontit kalliita ja monimutkaisia, kuluttaa niinku V8 ja kiihtyy niinku vanha diisseli...
Tjaa, en mää oo mitää tommosta huomannu, seka-ajossa mennää 9:n hujakoilla ja maantiellä olenpa päässy jopa alle 8:n. Remontikkaan ei mitää kaliita ole, nokkaremontti oli jotain 500e hujakoilla, joista työn osuus todella pieni, kun tuola on tosiaankin _tilaa_ vaikka heittää asentaja konepellin alle. Toki menevämpi sais olla, mutta kaikkea ei saa samaan rahaan (alle 3keur...)
Ei muuten tule 200 20v Lötköäkään jokapäivä vastaan, ellei sit asu Mansessa.
Kannattaa suosiolla unohtaa nämä rallyet, Lötköt, kaikki muutkin autot jos huolto/ylläpito kulut pelottaa. Lötkön pito on kaukana halvasta vaika ihan kivaa onkin. (BTDT) (esim. etujarrulevyt kohtuulliset 380e/kpl, toki aina voi heittää vaikkapa Possun Big Red satulat tilalle 323mm levyn kera.. )
Jarin Lötkö on aika hyvä yksilö:)
20vt Lötkö on varsin mukava peli ajella, tehtaalta 220hv ja 310nmm lukemat tarjoaa ihan kivasti menohaluja, ja ohjelmapäivityksellä saanee vallan mainiosti 20% lisää:)
Kannattaa suosiolla unohtaa nämä rallyet, Lötköt, kaikki muutkin autot jos huolto/ylläpito kulut pelottaa. Lötkön pito on kaukana halvasta vaika ihan kivaa onkin. (BTDT) (esim. etujarrulevyt kohtuulliset 380e/kpl, toki aina voi heittää vaikkapa Possun Big Red satulat tilalle 323mm levyn kera.. )
Jarin Lötkö on aika hyvä yksilö:)
20vt Lötkö on varsin mukava peli ajella, tehtaalta 220hv ja 310nmm lukemat tarjoaa ihan kivasti menohaluja, ja ohjelmapäivityksellä saanee vallan mainiosti 20% lisää:)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin :D
Mun käsityksen mukaan tuohon rahaan ei kovin montaa vaihtoehtoa ole edellämainittuejn mallien lisäksi, siis jos etiskelee suomenkilpisiä tehdastekosia ahtimella varustettuja nelivetosia henkilöautoja. Suuremmalla budjetilla pääsis jo valkkaamaan evoja tms hauskoja japanilaisia pilailuvälineitä...
Järkeä ei tietenkään ole missään, mut sellasta se harrastelu on
Mun käsityksen mukaan tuohon rahaan ei kovin montaa vaihtoehtoa ole edellämainittuejn mallien lisäksi, siis jos etiskelee suomenkilpisiä tehdastekosia ahtimella varustettuja nelivetosia henkilöautoja. Suuremmalla budjetilla pääsis jo valkkaamaan evoja tms hauskoja japanilaisia pilailuvälineitä...
Järkeä ei tietenkään ole missään, mut sellasta se harrastelu on
No, jos ostat minkä tahansa lähes 20 vuotiaan auton, luotettavuus ei kuulu samaan lauseeseen ellei sitten autolle ole aiempien omistajien toimesta tehty mitään.
Mulla on ollut 2,8 V6 (AAH) vapariaudikin, hemmetin kiva peli ajella, kaukana mistään tykistä, mutta ei tolla koskaan jalkoihin jäänyt. Talvella omasta mielestä ei mikään älyttömän hauska (220+20% 20v t quattroon) verrattuna, mutta sai tolla 174hv vaparillakin leikittyä. NOS:lla tuo V6 tai VR6 vois olla ihan hubaisa... :P
Mulla on ollut 2,8 V6 (AAH) vapariaudikin, hemmetin kiva peli ajella, kaukana mistään tykistä, mutta ei tolla koskaan jalkoihin jäänyt. Talvella omasta mielestä ei mikään älyttömän hauska (220+20% 20v t quattroon) verrattuna, mutta sai tolla 174hv vaparillakin leikittyä. NOS:lla tuo V6 tai VR6 vois olla ihan hubaisa... :P
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Tuo Beissin valkkaama vois olla ihan jees.
Toisaalta, "ässä" on ollut kallein auto mulla, ja juuri ylläpitokulujen takia laitoin pois. Ei riittäneet vaan mitenkään tulot sellaisen ylläpitämiseen.
Sitten kuitenkin, reilu vuosi auton myynnin jälkeen näin ostajan joka edelleen kehui autoa jossa ei ollut mitään vikoja. Taisin korjata toiselle... Paska mäihä :-/
UrS4 on todella mahtava auto!!! Lähtee kohtuullisen hyvin, ja lastulla saa lisää jos tarvii. Tilaa on ihan h***etin paljon jopa porrasperässä (jos vertaa b5 A4 Avantiin). Yleensä varustelu melkoisen riittävä.
Edelleen harkinnassa silti vaihtaa tuo A4 vanhempaan C4 -S4:ään :-)
Toisaalta, "ässä" on ollut kallein auto mulla, ja juuri ylläpitokulujen takia laitoin pois. Ei riittäneet vaan mitenkään tulot sellaisen ylläpitämiseen.
Sitten kuitenkin, reilu vuosi auton myynnin jälkeen näin ostajan joka edelleen kehui autoa jossa ei ollut mitään vikoja. Taisin korjata toiselle... Paska mäihä :-/
UrS4 on todella mahtava auto!!! Lähtee kohtuullisen hyvin, ja lastulla saa lisää jos tarvii. Tilaa on ihan h***etin paljon jopa porrasperässä (jos vertaa b5 A4 Avantiin). Yleensä varustelu melkoisen riittävä.
Edelleen harkinnassa silti vaihtaa tuo A4 vanhempaan C4 -S4:ään :-)
Joo, kyllä Lötkön (tai C4 ikäluokan Ässänkin..) ylläpito nielee tuhansia ihan helpolla. Etenkin jos ostaa sen yksilön, joka ollut käyttöautona 100-220k, ja myynnin suurin motiivi onkin päästä kapineesta eroon, ennen kuin pitäisi tehdä ensimmäinen isompi "huolto" (eli vaihtaa kauttaaltaan joka ikinen alustan osa..). Kuitenkin näissäkin kapineissa, on melkolailla jokapelissa samat viat samaan aikaan, jos ei ole tehty niin kohta on edessä.
Suurimmat plussat noissa on ehdottomasti se, etteivät ole ensimmäisten joukossa mätänemässä. Kallista sekin on jos pitää auto maalauttaa sun muuta.
Eihän näissä mitään järkeä ole. :)
Suurimmat plussat noissa on ehdottomasti se, etteivät ole ensimmäisten joukossa mätänemässä. Kallista sekin on jos pitää auto maalauttaa sun muuta.
Eihän näissä mitään järkeä ole. :)
Kennyhän tuon Saksasta toi ensimmäiseltä omistajalta Suomeen. Auto oli täysin alkuperäisessä kunnossa ja kolaroimaton. Minä odottelin sopivaa aikaa ja rahatilannetta verottaa tuon kilpiin. Mulla tais olla ajossa reilu pari vuotta, ennenkuin luovuin dieselin tieltä sen tuolle kaverilleni, joku tuon nykyisin omistaa. Ei siis mikään kiertopalkinto.
On käynyt enemmän kuin kerran mielessä ostaa tuo takaisin, mutta vielä ei ole ylimääräistä rahaa näkynyt, valitettavasti. Parina aamuna jo liukaskin ollut ja aina se vaan jaksaa tällä nykyisellä vajaavetoisella v****taa.
On käynyt enemmän kuin kerran mielessä ostaa tuo takaisin, mutta vielä ei ole ylimääräistä rahaa näkynyt, valitettavasti. Parina aamuna jo liukaskin ollut ja aina se vaan jaksaa tällä nykyisellä vajaavetoisella v****taa.
ei tollasta Rallyeta kannata, ne on kuitenkin niin harvinaisia ja osat on kiven alla ja kaikki maksaa persettä vaille hevosen..
"Neliveto" on viskolla ja vetovehkeet ei kestä revittelyä juurikaan yhtään..
Voin sanoa että kannattaa hankkia, vaihtaisin mielelläni oman 220V:n rallyeen jos mahdollista :) Tuli joskus pari vuotta ajeltua rallyellä kunnes 70v papparainen tuli keulaan :(
Ei ne vaan nuo Rallyen tehotkaan oikein tahdo riittää kunnon hauskanpitoon, vaikka liukasta oliskin.
Kyllä kait sitä Dopilta saa vähän lisävoimaa ;)
Kyseiseen yksilöön hankin aikanaan ahdinhuollon yhteydessä 68 mm ahdinpyörän ja lastun eli varmaan siinä kiinni vieläkin ja muuttu kyl mukavammaksi tehot persdynolla 185-190 hv ja kyl huomas ajossa. Vääntöähän tos on ku pienes kyläs alakierroksilta asti.
Miettikää ny vielä hetki, ostatteko ton vai ette - saan kohta rahat emännältä neuvoteltua ja mä ajan tolla kyl mieluummin kun nykysel käyttöautolla.
Miettikää ny vielä hetki, ostatteko ton vai ette - saan kohta rahat emännältä neuvoteltua ja mä ajan tolla kyl mieluummin kun nykysel käyttöautolla.
Tuohon hintaluokkaan vois mahtua myös st165-koppanen Toyota Celica GT-Four. Löylyä turbokoneessa 182hv ja neliveto, eikä varmaan ole kovin painava auto. Meinaavat vaan olla melko harvinaisia, ja siksi hinta on ehkä enemmän kuin mitä sillä rahalla saa autoa, mutta sama lienee Rallyenkin kohdalla. Nettiautossa ei ollu tällä hetkellä myynnissä yhtään, mutta tässä yks myyty yksilö.
Rallye vaan kehiin!
Tuli myös omaani hankittaessa mietittyä, että onko hullua työntää 5 tonnia 18 vuotta vanhaan Golfiin kun samaan rahaan sais uudempaakin. Omistanut nyt jonkin aikaa Rallyen eikä kaduta yhtään. Osatkin löytyvät melko helposti. Voimansiirto ei tosiaan edusta sitä parasta, mutta sekin on paranneltavissa :)
Vielä kun siihen Torsenin sais...
Tuli myös omaani hankittaessa mietittyä, että onko hullua työntää 5 tonnia 18 vuotta vanhaan Golfiin kun samaan rahaan sais uudempaakin. Omistanut nyt jonkin aikaa Rallyen eikä kaduta yhtään. Osatkin löytyvät melko helposti. Voimansiirto ei tosiaan edusta sitä parasta, mutta sekin on paranneltavissa :)
Vielä kun siihen Torsenin sais...
Vai että pienellä laitolla... ;)
Mitä nyt lueskelin tuolta, että sulta oli liki samantien mennyt kone siitä. :D
Nooh, ei noihin onneksi ole kamalan kalliita varaosat, etenkään, jos teet sen seuraavan koneen PG alakerralla. Toki tuokin remontti maksaa setelirahaa, mutta enivei.
Btw, eikös olisi kannattanut ostaa sellainen kutoskoneinen Quattro..? ;)
Mitä nyt lueskelin tuolta, että sulta oli liki samantien mennyt kone siitä. :D
Nooh, ei noihin onneksi ole kamalan kalliita varaosat, etenkään, jos teet sen seuraavan koneen PG alakerralla. Toki tuokin remontti maksaa setelirahaa, mutta enivei.
Btw, eikös olisi kannattanut ostaa sellainen kutoskoneinen Quattro..? ;)
Kun autokaupat on jo tehty, niin liittyy entistä löyhemmin enää tähän topikkiin, mutta minusta Opel Calibra 4x4 2.0 16v turbo on varsin varteenotettava vaihtoehto jos halutaan virityspotentiaalista nelivetoa alle 10,000€:lla.
Hevosia on jo lähtökohtaisesti yli 200, ja tosiaan turbokone... Lisäksi todella menevän näköinen, löytyy varmasti kaikenlaista palikkaa ja tuskin osatkaan on hinnoiltaan auditasoa. Lisäksi kaikki taitavat olla Suomiautoja, vaikka ois tuotu japanista asti ;)
Nelivetoahan ne tuosta haukkuu, mutta onkos se sitten volkkareissa parempi?
Hevosia on jo lähtökohtaisesti yli 200, ja tosiaan turbokone... Lisäksi todella menevän näköinen, löytyy varmasti kaikenlaista palikkaa ja tuskin osatkaan on hinnoiltaan auditasoa. Lisäksi kaikki taitavat olla Suomiautoja, vaikka ois tuotu japanista asti ;)
Nelivetoahan ne tuosta haukkuu, mutta onkos se sitten volkkareissa parempi?
Kyllä jättäisin calibrat kauppaan. Vierestä katsellut kaverin autoa ja joskus laittanutkin niin on todellinen murheen kryyni.
Jakolootasta menee lamellit, 980€ oli vuosi sitten alv nolla hinta korjaukselle+osat=jotain 1500€
Hydrauliosat nelivetoon sikahintaisia, esim hydrauliventtiili 600€
sitten paukkui kansi. yli 1000€ laitto, lohkosta meni kierteet samalla yms muuta kivaa.
Kaiken päälle vielä ahdin hönkäisi tyhjää ja eikun kunnostukseen (integroitu pakopesään) ja taas tonneja.
Hienoja vehkeitä noi calibrat.
Autossa on vieläkin vitusti vikaa ja ongelmia.
Jakolootasta menee lamellit, 980€ oli vuosi sitten alv nolla hinta korjaukselle+osat=jotain 1500€
Hydrauliosat nelivetoon sikahintaisia, esim hydrauliventtiili 600€
sitten paukkui kansi. yli 1000€ laitto, lohkosta meni kierteet samalla yms muuta kivaa.
Kaiken päälle vielä ahdin hönkäisi tyhjää ja eikun kunnostukseen (integroitu pakopesään) ja taas tonneja.
Hienoja vehkeitä noi calibrat.
Autossa on vieläkin vitusti vikaa ja ongelmia.
Jakolaatikon lamellit kannattaa heittää mäkeen, ja laittaa jäykkää palikkaa tilalle.
Ja ennenkuin itku alkaa, niin kyllä (siis kyllä) siellä on se keskivisko silti, vaikka sen viskokytkimen poistaa toiminnasta. Tällöin murheeksi jää enää kulmavaihteen kesto, jos rupeaa jäykempää keskiviskoa sinne ostattelemaan.
muutenhan calibra/vectra turbot on kivoja ja suht halpoja pitää. toki näissäkin on yksilöitä, ei ehkä kannata sitä halvinta ostaa.
Ja ennenkuin itku alkaa, niin kyllä (siis kyllä) siellä on se keskivisko silti, vaikka sen viskokytkimen poistaa toiminnasta. Tällöin murheeksi jää enää kulmavaihteen kesto, jos rupeaa jäykempää keskiviskoa sinne ostattelemaan.
muutenhan calibra/vectra turbot on kivoja ja suht halpoja pitää. toki näissäkin on yksilöitä, ei ehkä kannata sitä halvinta ostaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa