Golf mk2 Gti G60

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 30.9.2008 17:31

Eilen illalla moottori lähti pakun kyydissä toiseen paikkaan rakennukseen :)
Kuva
Sanon heti alkuun että sori huono kuvanlaatu mutta nyt on digikamera siskolla lainassa :/

Noh tänään sitten ihmeteltiin vähän konetta ja ahdin otettiin irti enne pesua :)
Kuva

Koneen puolelle vetarista vaihdoin uudet kuumankesto nivelrasvat kun muuten näytti olevan kunnossa :)
Kuva

Tuossa aikasemmin mietiskelin niitä ahtojen vähyyttä ja nyt kyllä selvisi ainakin osa syy sille!
Eikai noitten apexnauhojen ihan noin kuuluisi kurkkia :DD
kuva
Jos mitään pahoja vaurioita ei ahtimessa ole niin tarkoitus olisi huoltaa ahdin kokonaan laakereiden ja tiivisteiden osalta niinkuin myös kone :)

Myös etupään jarru ja muut irtonaiset osat pesin
Kuva

Sitten purin atomeiksi ja puhdistelin enimmät liat pois..
kuva
Ja
Kuva
tästä ne sitten lähtee hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen kunhan kaikki alustan osat on purettu ja väri päätetty..

Tämmöistä tänään :)

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 1.10.2008 19:29

Noh aina tulee takaiskuja tässä yksi eli ahdin oli pa*kana...
Uuden ahtime metsästys alkakoon ;)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 1.10.2008 20:09

Onko ketään G60 omistajaa joka EI ole joutunut vaihtamaan ahdinta?
:)

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 1.10.2008 20:11

minä... :D



tosin omistin sen muutaman päivän ja ajoin sillä 100km kunnes leipoi alakerta kiinni...
Kauppa purettiin.. Mutta ahdin oli kunnossa...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.10.2008 21:50

^^no huoltaminen ja vaihtaminen on kaks eri asia.

Täällä ei vaihdettu mutta huollettu kylläkin.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 2.10.2008 7:05

Uuden ahtime metsästys alkakoon ;)


Dopilta kannattaa kysellä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.10.2008 14:25


RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 2.10.2008 15:35

Joo tuntuu olevan aika herkkiä menemään rikki noi..
Toki oikealla huollolla ja käytöllä noi kyllä kestää ;)
Noihin seikkoihin tosin en oikein ole voinut vaan vaikuttaa.. :/

Tuli vähän koneen kimpussa tänää vietettyä aikaa.
Aikomushan tuon koneen suhteen olisi että jakopää remppa tehdään + että tietty kaikki tiivisteet vaihdetaan ja vähän osia maalaillaan/kiillotellaan..
tehopuoleen perehdytään sen verran että yksi tuttu asentaja on luvannut ottaa kannen avarrettavaksi ja isompia suuttimiakin tuo tyrkytti cossu eskosta :D
tuon ahtimen kanssa olen puntaroinut että pistäisikö sinne alkuperäisen G-ahtimen vai löytyisikö siihen jotain muuta remmillä toimivaa ahdinta __järkevään__ hintaan?! ;)
Mikä muuten on G60 vakiosuuttimien koko? :O

tässäpä muutama kuva tämänpäiväisistä tapahtumista..
(jälleen kännykällä :D)

Ensiksi napattiin vaihdelaatikko huitsin vit....viidakkoon :)
ja nostettiin kone pukkiin keikkumaan

Sitten purettiin jakopää,vesipumppu,öljypohja pois ja tietty merkattiin merkit jakopäähän tulevaa kokoamista varten.
Kiikunkaakun :)

Sitten olikin vuorossa kannen irroitus ja perään nakattiin nitromorssea lohkoon jonka jälkeen pesaistiin painepesurilla töhnät pois..
Kaakunkiikun =)
Nitromorsse käsittelyn jälkeen ei ikävä kyllä kuvia ole koska kännykästä loppui akku mutta sehän on semmoista ainetta että puhdasta tuli :D
Tuosta se olisi tarkoitus puhdistella vielä ruosteista metalliharja laikalla ja maalailla mahdollisesti mustaksi (vai onko parempia ehdotuksia värin suhteen? ;) )

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 2.10.2008 15:53

edelleen se kirkkaan punanen ;D ei vaa... laita kromin väriseks?!?! :D

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 2.10.2008 16:09

Tuubiaas p*rkele! :D
ja jos meinaat jotain motipin cromi maalia niin tässä projektissa sitä ei nähdä :D
Oikea kromaus taas niin haastava ja kallis projekti että tyydyn ihan maalaukseen ;)

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 2.10.2008 16:21

tai sitten valitse tosta joku väri http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... &section=c
ainakin tulis erikoisen värinen;D

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 2.10.2008 16:44

No joku tommonen Black Hard Carbon tai Cuba Crystal ei ois paha mutta meneekö sitten vähän överiks kun auto muuten aika orkkis ;]

Beissi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 5.8.2008 20:32

ViestiKirjoittaja Beissi » 2.10.2008 16:45

RABBITI kirjoitti:tuon ahtimen kanssa olen puntaroinut että pistäisikö sinne alkuperäisen G-ahtimen vai löytyisikö siihen jotain muuta remmillä toimivaa ahdinta __järkevään__ hintaan?! ;)
Kaveri laitto eatonin m62:sen omaan g60:een ja iha hyvin tuo pihisee nykypäivinä ;)

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 2.10.2008 17:05

RABBITI kirjoitti:
tuon ahtimen kanssa olen puntaroinut että pistäisikö sinne alkuperäisen G-ahtimen vai löytyisikö siihen jotain muuta remmillä toimivaa ahdinta __järkevään__ hintaan?! ;)
Kaveri laitto eatonin m62:sen omaan g60:een ja iha hyvin tuo pihisee nykypäivinä ;)

Aaa näköjään nuita mesen ahtimia :)
Toi vois olla yks varteen otettava vaihtoehto kun eivät näytä kovin kalliitakaan olevan!

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.10.2008 8:53

RABBITI kirjoitti:onko parempia ehdotuksia värin suhteen? ;)

Detaljoit konehuoneen Fire&Ice väreillä, violettia ja sinistä. Alustaan samat värit. ;)

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 3.10.2008 10:13

öö no siis eihän tämä ole mikään F&I Golf ja sisustakin vaihtuu nahkaiseen niin saattaisi näyttää härskiltä täysin mustassa autossa :D
Muuten hyvä idea! ;)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.10.2008 11:53

Juuri tuon takia sitä ehdotinkin. Kun ei tarvitse vaalia alkuperäisyyttä voi huolella laittaa överiksi. :)
VWvortexilla muistan nähneeni F&I:n jossa oli alla mustat S3-kiekot, keulalla Rallye-naama. Hattuhylly, kontti subbarikotelot jne oli verholitu F&I-värein ja brodeerauksin, konehuone täynnä kromihilkettä.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 3.10.2008 16:12

On hienoa että porukka ottaa kantaa ja antaa ehdotuksia mutta on ehkä on aika selventää näkemyksiäni tämän projektin suhteen :)

Eli tyyli jota aijon tässä autossa käyttää on "hillitty luxus sport sekoitettuna jotain uutta ja jotain vanhaa"
Noin sen sanoisin lyhykäisyydessään.. =)
Väreikisi olen miettinyt lähinnä mustaa, harmaata ja ehkä jotain tummaa sinistä?

Tällä aaltopituudella kun liikutaan niin varmasti saadaan hyviä keskusteluja aikaan! ;)

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 3.10.2008 18:31

Voisinpa taas laittaa kuvia purku hommista!

Eli kanteenhan olisi tulossa myös kaikki tiivisteet uutta joten purkaahan se pitää!
Minähän en ole ketään neuvomaan mutta näin itse tein ;)

Elikkäs -> kansi pöydälle sitten sopivan kokoinen pahvilaatikko hiluille ja eikun purkamaan!
ensimmäiseksi turauttelin mutterit pulttipyssyllä irti nokan "tukikaarista" (en tiedä niitten oikeita nimiä :D )
sitten vaan pultit ja tukikaaret vaiheittaan laatikkoon, tietty järjestykseen jonka jälkeen akselin pitäisi lähteä nostamalla pois mutta esim minulla se oli vähän jämähtänänyt jakopään vastakkaiseen tukeen.
Sitten seuraavaksi nostellaan nokan alla olevat "metallikupit" laatikkoon ja kansi on valmis pesuun :)

Noinnikkaasti

Imusarja sai myös osansa tiiviste rallissa joten sekin piti purkaa :)
Tuntui olevan kiinni vain neljällä kuusiokoloruuvilla ja kahdella pienellä torx ruuvilla.
Nuo irroitettua olikin pieni naputteleminen kumivasaralla koska ohjuriputket olivat ruostuneet hieman sisään mutta kärsivällisyys on valttia ;)

Kiilloitus vai maalaus?

Noin saatiin kulumaan taas pari tuntia elämästä mutta toki samalla pitää tapahtua muuta eli koneen muut osat kävivät kemiallisessa pesussa sillävälin.

Tosta taas kasa hiekkapuhellattavaksi :D
Ja eiku lisää

Siinäpä sitä alkaakin olla joksikin aikaa puhalleltavaa :D
Pelottaa ihan ajatella mitä kauheuksia ne tulevat noista pyytämää mutta voidaan tähän loppuun todeta että hyvä harrastus maksaa ;)

Edit: Ainiin ja myös lohko joutui raivopäisen hinkkauksen kohteeksi eli kuvat
Ennen
ja
Jälkeen

väriksi ehkä Gun metal? :O

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.10.2008 10:19

No vaihda ainakin tuo vesi pumppu uuteen..

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 4.10.2008 12:31

alkaa olee projektiosastokamaa tää topikki! jos kerta joka nippelistä kuva ja kertomus pitää laittaa.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 4.10.2008 12:33

Juu kaikki ne tulee uutta..
Kiristimet,pumput,rullat,tiivisteet.. =)
laittakaa vaan kommentteja muutenkin tulemaan kun ei tässä kirkossa olla ;)


Edit: Tosta on jo tuolla vähän aikasemmin puhuttu että josko tän sinne siirtäs mutta mä voisin vaikka ottaa asiakseni kysästä ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.10.2008 14:33

Siirretty projektiosastolle.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 4.10.2008 14:41

Kiittää ja kumartaa :)

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 6.10.2008 21:21

MOrjens!

Hinkkaus tuntuu olevan tässä vaiheessa tuo pääaihe kun kaikki pitää saada maaliin puhtaana ja tasaisena :I
No mutta kohta alkaakin olla kaikki isommat osat mitä ei saa puhalluskaappiin niin puhdistettu ja karsittu vanhoista maaleista pois kuten myös vaihdelaatikko
Kuvaa ennen ja jälkeen..
Huomaa hyvin että laatikko on maalattu joskus ennenkin

Mutta se oli ennen ja nyt on nyt.
-----
Öljynlauhdittimesta tuossa kuvia jo vähän aikaisemmin laittelin ja nyt sitten mietin tuota haaroitus hässäkkää niin tulin siihen tulokseen että kun kliiniä haetaan ja turhat letkut/ johdot on saatava pois niin tein tämmöisen ratkaisun jolla uskon myös öljynkierron parantuvan koneessa:

tässä siis koko klöntti kasassa

ja tässä purettuna osiin

niinkun katsoo tätä öljykanavien ahtautta jonka läpi öljy joutuu lirisemään..niin eikö olisi parempi

saada se kulkemaan vain tämän kautta jolloin öljy pääsee kiertämään vapaannin koko järjestelmässä toivoen sitä että se olisi myös helpommin jäähdytettävissä

niinpä otin rälläkän ja pamautin pistää putkesta pienen palan pois

ja saaden tulokseen tämmöisen kokoonpanon

Mitä mieltä olette onko tuosta apua..vai tuliko tehtyä susi? :D

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 6.10.2008 21:27

Kyllähän se juuri noin kannattaa tehdä. Sama itsellä menossa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.10.2008 15:08

Ite myös heitän tuolla "vedensekoittimella" vesilintua ja adapterin tilalle..

Aluksi ilman lauhdutinta ja lähdöt tulpattuina ja jos lauhduttimen tarvetta ilmenee niin letkut kiinni vain "lennossa".

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.10.2008 15:15

Itse asiassa se alkuperäinen öljynjäähdytin/lämmitin on varsin tehokas toimiessaan, mutta jokainen tekee miten parhaaksi näkee.

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 7.10.2008 16:07

sit kun saat ton projektin valmiiks tulevaisuudessa niin voisin ostaa sen takaisin itselleni :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.10.2008 21:24

Rolle: Olen ymmärtänyt, että nuo tuppaa toisinaan hajoilemaan ja sekoittamaan puurot sekä vellit keskenään..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.10.2008 22:48

Janne: siinähän lukee
tehokas toimiessaan
eikä sen kuuluis päästää "kusetjapaskat" sekasin:)

Ainakin volvoissa on tehokas ja toimiva, tiedä sitten..
Pane keulille kenno, se on ainakin varmasti toimiva, eikä tarvi miettiä onko ne reiät liian ahtaat vai..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.10.2008 23:43

Juuri näin...mikä tahansa laite on paska, jos se on 20 vuotta vanha ja hapettunut sököksi.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 8.10.2008 12:55

No tämähän sinne onkin tulossa ; )

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.10.2008 18:54

Omaan turbohärveliin laitoin Audista termostaatilla olevan suodattimenjalan. Viileillä/talvella öljynlämmöt nousi nopeammin kun laitoin alkuperäisen vesi/öljysysteemi lisäksi kiinni.
Isompi vaikutus lämpöihin oli TD:n syylärillä. Tossa Audin jalassa termostaatti aukee jossain 110° C tienoilla, max öljynlämmöt mitä on ollu oli 104C dynossa. Eli oli aivan turhaa puuhaa :)
Edit kuva

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 19.10.2008 23:13

Rabbiti: Luovuta jo sen verkonpainon kanssa ;)

Kyllä mä puhun vielä talven aikana yli sunt että samanlainen kokoonpano laitetaan sun pellin alle kuin mullakin on ;)

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 20.10.2008 20:39

niinkun katsoo tätä öljykanavien ahtautta jonka läpi öljy joutuu lirisemään..niin eikö olisi parempi

saada se kulkemaan vain tämän kautta jolloin öljy pääsee kiertämään vapaannin koko järjestelmässä toivoen sitä että se olisi myös helpommin jäähdytettävissä


No noilla käikäleillä on aikalailla eri funktio. Toisen tarkoitus siirtää lämpöä ja toisen öljyä.

rolle|
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2007 19:00

ViestiKirjoittaja rolle| » 7.10.2009 1:48

Onkos täällä tapahtunut vuoden aikana mitään?
Vai onko auto vaihtanut omistajaa.

Mielenkiinnolla seurailen kun itselläkin kyseinen kolopallo ollut :)

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 7.10.2009 9:59

Rabbitin puolesta vastaan kun hän ei taida ffp:llä hirveesti pyöriä.

Auto ei ole vaihtanut omistajaa, on vaan edistynyt hidasta tahtia tallipaikan ja muiden tykötarpeiden puuttumisen takia. Mutta, pohja yms hinkattiin pellille, vahvikehitsaukset on tehty ja suhuutettu epoximaalilla.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa