Golf mk2 Gti G60
Valvoja: ffp jäsenet
Eilen illalla moottori lähti pakun kyydissä toiseen paikkaan rakennukseen :)
Kuva
Sanon heti alkuun että sori huono kuvanlaatu mutta nyt on digikamera siskolla lainassa :/
Noh tänään sitten ihmeteltiin vähän konetta ja ahdin otettiin irti enne pesua :)
Kuva
Koneen puolelle vetarista vaihdoin uudet kuumankesto nivelrasvat kun muuten näytti olevan kunnossa :)
Kuva
Tuossa aikasemmin mietiskelin niitä ahtojen vähyyttä ja nyt kyllä selvisi ainakin osa syy sille!
Eikai noitten apexnauhojen ihan noin kuuluisi kurkkia :DD
kuva
Jos mitään pahoja vaurioita ei ahtimessa ole niin tarkoitus olisi huoltaa ahdin kokonaan laakereiden ja tiivisteiden osalta niinkuin myös kone :)
Myös etupään jarru ja muut irtonaiset osat pesin
Kuva
Sitten purin atomeiksi ja puhdistelin enimmät liat pois..
kuva
Ja
Kuva
tästä ne sitten lähtee hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen kunhan kaikki alustan osat on purettu ja väri päätetty..
Tämmöistä tänään :)
Kuva
Sanon heti alkuun että sori huono kuvanlaatu mutta nyt on digikamera siskolla lainassa :/
Noh tänään sitten ihmeteltiin vähän konetta ja ahdin otettiin irti enne pesua :)
Kuva
Koneen puolelle vetarista vaihdoin uudet kuumankesto nivelrasvat kun muuten näytti olevan kunnossa :)
Kuva
Tuossa aikasemmin mietiskelin niitä ahtojen vähyyttä ja nyt kyllä selvisi ainakin osa syy sille!
Eikai noitten apexnauhojen ihan noin kuuluisi kurkkia :DD
kuva
Jos mitään pahoja vaurioita ei ahtimessa ole niin tarkoitus olisi huoltaa ahdin kokonaan laakereiden ja tiivisteiden osalta niinkuin myös kone :)
Myös etupään jarru ja muut irtonaiset osat pesin
Kuva
Sitten purin atomeiksi ja puhdistelin enimmät liat pois..
kuva
Ja
Kuva
tästä ne sitten lähtee hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen kunhan kaikki alustan osat on purettu ja väri päätetty..
Tämmöistä tänään :)
Joo tuntuu olevan aika herkkiä menemään rikki noi..
Toki oikealla huollolla ja käytöllä noi kyllä kestää ;)
Noihin seikkoihin tosin en oikein ole voinut vaan vaikuttaa.. :/
Tuli vähän koneen kimpussa tänää vietettyä aikaa.
Aikomushan tuon koneen suhteen olisi että jakopää remppa tehdään + että tietty kaikki tiivisteet vaihdetaan ja vähän osia maalaillaan/kiillotellaan..
tehopuoleen perehdytään sen verran että yksi tuttu asentaja on luvannut ottaa kannen avarrettavaksi ja isompia suuttimiakin tuo tyrkytti cossu eskosta :D
tuon ahtimen kanssa olen puntaroinut että pistäisikö sinne alkuperäisen G-ahtimen vai löytyisikö siihen jotain muuta remmillä toimivaa ahdinta __järkevään__ hintaan?! ;)
Mikä muuten on G60 vakiosuuttimien koko? :O
tässäpä muutama kuva tämänpäiväisistä tapahtumista..
(jälleen kännykällä :D)
Ensiksi napattiin vaihdelaatikko huitsin vit....viidakkoon :)
ja nostettiin kone pukkiin keikkumaan
Sitten purettiin jakopää,vesipumppu,öljypohja pois ja tietty merkattiin merkit jakopäähän tulevaa kokoamista varten.
Kiikunkaakun :)
Sitten olikin vuorossa kannen irroitus ja perään nakattiin nitromorssea lohkoon jonka jälkeen pesaistiin painepesurilla töhnät pois..
Kaakunkiikun =)
Nitromorsse käsittelyn jälkeen ei ikävä kyllä kuvia ole koska kännykästä loppui akku mutta sehän on semmoista ainetta että puhdasta tuli :D
Tuosta se olisi tarkoitus puhdistella vielä ruosteista metalliharja laikalla ja maalailla mahdollisesti mustaksi (vai onko parempia ehdotuksia värin suhteen? ;) )
Toki oikealla huollolla ja käytöllä noi kyllä kestää ;)
Noihin seikkoihin tosin en oikein ole voinut vaan vaikuttaa.. :/
Tuli vähän koneen kimpussa tänää vietettyä aikaa.
Aikomushan tuon koneen suhteen olisi että jakopää remppa tehdään + että tietty kaikki tiivisteet vaihdetaan ja vähän osia maalaillaan/kiillotellaan..
tehopuoleen perehdytään sen verran että yksi tuttu asentaja on luvannut ottaa kannen avarrettavaksi ja isompia suuttimiakin tuo tyrkytti cossu eskosta :D
tuon ahtimen kanssa olen puntaroinut että pistäisikö sinne alkuperäisen G-ahtimen vai löytyisikö siihen jotain muuta remmillä toimivaa ahdinta __järkevään__ hintaan?! ;)
Mikä muuten on G60 vakiosuuttimien koko? :O
tässäpä muutama kuva tämänpäiväisistä tapahtumista..
(jälleen kännykällä :D)
Ensiksi napattiin vaihdelaatikko huitsin vit....viidakkoon :)
ja nostettiin kone pukkiin keikkumaan
Sitten purettiin jakopää,vesipumppu,öljypohja pois ja tietty merkattiin merkit jakopäähän tulevaa kokoamista varten.
Kiikunkaakun :)
Sitten olikin vuorossa kannen irroitus ja perään nakattiin nitromorssea lohkoon jonka jälkeen pesaistiin painepesurilla töhnät pois..
Kaakunkiikun =)
Nitromorsse käsittelyn jälkeen ei ikävä kyllä kuvia ole koska kännykästä loppui akku mutta sehän on semmoista ainetta että puhdasta tuli :D
Tuosta se olisi tarkoitus puhdistella vielä ruosteista metalliharja laikalla ja maalailla mahdollisesti mustaksi (vai onko parempia ehdotuksia värin suhteen? ;) )
tai sitten valitse tosta joku väri http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
ainakin tulis erikoisen värinen;D
ainakin tulis erikoisen värinen;D
RABBITI kirjoitti:
tuon ahtimen kanssa olen puntaroinut että pistäisikö sinne alkuperäisen G-ahtimen vai löytyisikö siihen jotain muuta remmillä toimivaa ahdinta __järkevään__ hintaan?! ;)
Kaveri laitto eatonin m62:sen omaan g60:een ja iha hyvin tuo pihisee nykypäivinä ;)
Aaa näköjään nuita mesen ahtimia :)
Toi vois olla yks varteen otettava vaihtoehto kun eivät näytä kovin kalliitakaan olevan!
Juuri tuon takia sitä ehdotinkin. Kun ei tarvitse vaalia alkuperäisyyttä voi huolella laittaa överiksi. :)
VWvortexilla muistan nähneeni F&I:n jossa oli alla mustat S3-kiekot, keulalla Rallye-naama. Hattuhylly, kontti subbarikotelot jne oli verholitu F&I-värein ja brodeerauksin, konehuone täynnä kromihilkettä.
VWvortexilla muistan nähneeni F&I:n jossa oli alla mustat S3-kiekot, keulalla Rallye-naama. Hattuhylly, kontti subbarikotelot jne oli verholitu F&I-värein ja brodeerauksin, konehuone täynnä kromihilkettä.
On hienoa että porukka ottaa kantaa ja antaa ehdotuksia mutta on ehkä on aika selventää näkemyksiäni tämän projektin suhteen :)
Eli tyyli jota aijon tässä autossa käyttää on "hillitty luxus sport sekoitettuna jotain uutta ja jotain vanhaa"
Noin sen sanoisin lyhykäisyydessään.. =)
Väreikisi olen miettinyt lähinnä mustaa, harmaata ja ehkä jotain tummaa sinistä?
Tällä aaltopituudella kun liikutaan niin varmasti saadaan hyviä keskusteluja aikaan! ;)
Eli tyyli jota aijon tässä autossa käyttää on "hillitty luxus sport sekoitettuna jotain uutta ja jotain vanhaa"
Noin sen sanoisin lyhykäisyydessään.. =)
Väreikisi olen miettinyt lähinnä mustaa, harmaata ja ehkä jotain tummaa sinistä?
Tällä aaltopituudella kun liikutaan niin varmasti saadaan hyviä keskusteluja aikaan! ;)
Voisinpa taas laittaa kuvia purku hommista!
Eli kanteenhan olisi tulossa myös kaikki tiivisteet uutta joten purkaahan se pitää!
Minähän en ole ketään neuvomaan mutta näin itse tein ;)
Elikkäs -> kansi pöydälle sitten sopivan kokoinen pahvilaatikko hiluille ja eikun purkamaan!
ensimmäiseksi turauttelin mutterit pulttipyssyllä irti nokan "tukikaarista" (en tiedä niitten oikeita nimiä :D )
sitten vaan pultit ja tukikaaret vaiheittaan laatikkoon, tietty järjestykseen jonka jälkeen akselin pitäisi lähteä nostamalla pois mutta esim minulla se oli vähän jämähtänänyt jakopään vastakkaiseen tukeen.
Sitten seuraavaksi nostellaan nokan alla olevat "metallikupit" laatikkoon ja kansi on valmis pesuun :)
Noinnikkaasti
Imusarja sai myös osansa tiiviste rallissa joten sekin piti purkaa :)
Tuntui olevan kiinni vain neljällä kuusiokoloruuvilla ja kahdella pienellä torx ruuvilla.
Nuo irroitettua olikin pieni naputteleminen kumivasaralla koska ohjuriputket olivat ruostuneet hieman sisään mutta kärsivällisyys on valttia ;)
Kiilloitus vai maalaus?
Noin saatiin kulumaan taas pari tuntia elämästä mutta toki samalla pitää tapahtua muuta eli koneen muut osat kävivät kemiallisessa pesussa sillävälin.
Tosta taas kasa hiekkapuhellattavaksi :D
Ja eiku lisää
Siinäpä sitä alkaakin olla joksikin aikaa puhalleltavaa :D
Pelottaa ihan ajatella mitä kauheuksia ne tulevat noista pyytämää mutta voidaan tähän loppuun todeta että hyvä harrastus maksaa ;)
Edit: Ainiin ja myös lohko joutui raivopäisen hinkkauksen kohteeksi eli kuvat
Ennen
ja
Jälkeen
väriksi ehkä Gun metal? :O
Eli kanteenhan olisi tulossa myös kaikki tiivisteet uutta joten purkaahan se pitää!
Minähän en ole ketään neuvomaan mutta näin itse tein ;)
Elikkäs -> kansi pöydälle sitten sopivan kokoinen pahvilaatikko hiluille ja eikun purkamaan!
ensimmäiseksi turauttelin mutterit pulttipyssyllä irti nokan "tukikaarista" (en tiedä niitten oikeita nimiä :D )
sitten vaan pultit ja tukikaaret vaiheittaan laatikkoon, tietty järjestykseen jonka jälkeen akselin pitäisi lähteä nostamalla pois mutta esim minulla se oli vähän jämähtänänyt jakopään vastakkaiseen tukeen.
Sitten seuraavaksi nostellaan nokan alla olevat "metallikupit" laatikkoon ja kansi on valmis pesuun :)
Noinnikkaasti
Imusarja sai myös osansa tiiviste rallissa joten sekin piti purkaa :)
Tuntui olevan kiinni vain neljällä kuusiokoloruuvilla ja kahdella pienellä torx ruuvilla.
Nuo irroitettua olikin pieni naputteleminen kumivasaralla koska ohjuriputket olivat ruostuneet hieman sisään mutta kärsivällisyys on valttia ;)
Kiilloitus vai maalaus?
Noin saatiin kulumaan taas pari tuntia elämästä mutta toki samalla pitää tapahtua muuta eli koneen muut osat kävivät kemiallisessa pesussa sillävälin.
Tosta taas kasa hiekkapuhellattavaksi :D
Ja eiku lisää
Siinäpä sitä alkaakin olla joksikin aikaa puhalleltavaa :D
Pelottaa ihan ajatella mitä kauheuksia ne tulevat noista pyytämää mutta voidaan tähän loppuun todeta että hyvä harrastus maksaa ;)
Edit: Ainiin ja myös lohko joutui raivopäisen hinkkauksen kohteeksi eli kuvat
Ennen
ja
Jälkeen
väriksi ehkä Gun metal? :O
MOrjens!
Hinkkaus tuntuu olevan tässä vaiheessa tuo pääaihe kun kaikki pitää saada maaliin puhtaana ja tasaisena :I
No mutta kohta alkaakin olla kaikki isommat osat mitä ei saa puhalluskaappiin niin puhdistettu ja karsittu vanhoista maaleista pois kuten myös vaihdelaatikko
Kuvaa ennen ja jälkeen..
Huomaa hyvin että laatikko on maalattu joskus ennenkin
Mutta se oli ennen ja nyt on nyt.
-----
Öljynlauhdittimesta tuossa kuvia jo vähän aikaisemmin laittelin ja nyt sitten mietin tuota haaroitus hässäkkää niin tulin siihen tulokseen että kun kliiniä haetaan ja turhat letkut/ johdot on saatava pois niin tein tämmöisen ratkaisun jolla uskon myös öljynkierron parantuvan koneessa:
tässä siis koko klöntti kasassa
ja tässä purettuna osiin
niinkun katsoo tätä öljykanavien ahtautta jonka läpi öljy joutuu lirisemään..niin eikö olisi parempi
saada se kulkemaan vain tämän kautta jolloin öljy pääsee kiertämään vapaannin koko järjestelmässä toivoen sitä että se olisi myös helpommin jäähdytettävissä
niinpä otin rälläkän ja pamautin pistää putkesta pienen palan pois
ja saaden tulokseen tämmöisen kokoonpanon
Mitä mieltä olette onko tuosta apua..vai tuliko tehtyä susi? :D
Hinkkaus tuntuu olevan tässä vaiheessa tuo pääaihe kun kaikki pitää saada maaliin puhtaana ja tasaisena :I
No mutta kohta alkaakin olla kaikki isommat osat mitä ei saa puhalluskaappiin niin puhdistettu ja karsittu vanhoista maaleista pois kuten myös vaihdelaatikko
Kuvaa ennen ja jälkeen..
Huomaa hyvin että laatikko on maalattu joskus ennenkin
Mutta se oli ennen ja nyt on nyt.
-----
Öljynlauhdittimesta tuossa kuvia jo vähän aikaisemmin laittelin ja nyt sitten mietin tuota haaroitus hässäkkää niin tulin siihen tulokseen että kun kliiniä haetaan ja turhat letkut/ johdot on saatava pois niin tein tämmöisen ratkaisun jolla uskon myös öljynkierron parantuvan koneessa:
tässä siis koko klöntti kasassa
ja tässä purettuna osiin
niinkun katsoo tätä öljykanavien ahtautta jonka läpi öljy joutuu lirisemään..niin eikö olisi parempi
saada se kulkemaan vain tämän kautta jolloin öljy pääsee kiertämään vapaannin koko järjestelmässä toivoen sitä että se olisi myös helpommin jäähdytettävissä
niinpä otin rälläkän ja pamautin pistää putkesta pienen palan pois
ja saaden tulokseen tämmöisen kokoonpanon
Mitä mieltä olette onko tuosta apua..vai tuliko tehtyä susi? :D
Omaan turbohärveliin laitoin Audista termostaatilla olevan suodattimenjalan. Viileillä/talvella öljynlämmöt nousi nopeammin kun laitoin alkuperäisen vesi/öljysysteemi lisäksi kiinni.
Isompi vaikutus lämpöihin oli TD:n syylärillä. Tossa Audin jalassa termostaatti aukee jossain 110° C tienoilla, max öljynlämmöt mitä on ollu oli 104C dynossa. Eli oli aivan turhaa puuhaa :)
Edit kuva
Isompi vaikutus lämpöihin oli TD:n syylärillä. Tossa Audin jalassa termostaatti aukee jossain 110° C tienoilla, max öljynlämmöt mitä on ollu oli 104C dynossa. Eli oli aivan turhaa puuhaa :)
Edit kuva
niinkun katsoo tätä öljykanavien ahtautta jonka läpi öljy joutuu lirisemään..niin eikö olisi parempi
saada se kulkemaan vain tämän kautta jolloin öljy pääsee kiertämään vapaannin koko järjestelmässä toivoen sitä että se olisi myös helpommin jäähdytettävissä
No noilla käikäleillä on aikalailla eri funktio. Toisen tarkoitus siirtää lämpöä ja toisen öljyä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa