Eli tossa huomenissa on muijalle tulossa käyttöautoksi tuommoinen 8v Gti Kolopallo.
Auto on saksan tuonti ja mittarissa on hiukan alle 200tuhtta, mutta silti nahkaratti ja vaihdekepin nuppi on kulunut puhki.. Penkit on erittäin hyvässä kunnossa. Auto on ollut suomessa jo useamman vuoden.
Auto vuotaa hieman jäähdytysnestettä, vesipumppu?
Onko kone jakoketjulla vai remmillä?
Autossa on ilmeisesti tehdashäly? Ovessa vilkkuu punainen valo lukkonupin vieressä, ovien ollessa lukossa.
Autosta puuttuu etupuskurista se "alavilkun muovi" eli se valkoinen muovi joka löytyy puskurin molemmista laidoista.. Onko vaikea osa metsästää?
Entäs ratti? Onko jollakin kaupan rattia, vai pitääkö hankkia joku tarvike? Ratissa on bagi.
Mites tuo auton vika diagnostiikka, onko noin vanhasta mahdollista lukea vikakoodeja, ja näkyykö sieltä mitää järkevää? VAG-COM??
Heittäkää vinkkiä uudelle kolopallon omistajalle... Renuista ja Opeleista on paljon kokemusta, onko siis ihan paska hankinta? Noin perheen ykköskakkos autoksi isännän ooppelien tilalle... :D
Kolmoskoppa 8v Gti Golf, mimmoinen kampe on
Valvoja: ffp jäsenet
KOneena toi 8-tappinen on erittäin hyvä. Vääntöä ja tehoa löytyy normiajoon tarpeeksi, ei kuluta kovin paljoa. Nöyrä kone kaikin puolin
Alavilkun muovi helppo metsätäää, itsellänikin löytyy muistaakseni molemmat puolet. Myös hellan tumma optiikkana. Autossa tehdas/ jälikiasennettuhäly jos lukkonupin vieressä vilkkuu ledi. Jälkiasennetun otin ainakin itseltäni pois käytöstä kun toimesta ei voinut ollut varma. Toimi silloin kun tahtoi ja välillä liiankin innokkaasti :)
Vikakoodien luku löytyy käsijarrukahvan ja vaihdekepin vierestä liutettavan muovin vierestä
Kolmosen bägiratteja löytyy aika harvoin mutta kuitenkin kohtuuu paljon. Kylä niitä löytyy:=)
Itsellä vuotaa jääh.nestettä jostain. En tiedä mistä. Tyydyn vaan lisäämään silloin tällöin. Vahva arvaus kovaa madalletussa autossa syyläri, kun on ottanut vähän osumaa.
.
Nuppi ja ratti nyt kuluuu muutenkin aika kovaa. Ei siis mikään "kriteeri" auton ostolle. Yleisestä kunnosta ja nimenomaan penkeistä näkee aika paljon.
8- tappinen 2.0 on kaikin puolin erittäin hyvä käyttöauto volsulta! "pieni" kulutus. Hyvin menohaluja ja nöyrä kone. Itse suosittelen ostamaan. Muiden kommenttia en tiedä ja mielipiteet ovat kuin persereikä. Vähintään kokeilemisen arvoinen mylly. Itsellä ei ole 80 tkm aikana ollut "oikeesti" mitään ongelmaa. Privalla saa kysyä kokemuksia., Uskallan suositella monia autoja ajaneena!
e: Promille luvut muutaman desimaalin yli sallityn. Ymmärtäkkäää.
Alavilkun muovi helppo metsätäää, itsellänikin löytyy muistaakseni molemmat puolet. Myös hellan tumma optiikkana. Autossa tehdas/ jälikiasennettuhäly jos lukkonupin vieressä vilkkuu ledi. Jälkiasennetun otin ainakin itseltäni pois käytöstä kun toimesta ei voinut ollut varma. Toimi silloin kun tahtoi ja välillä liiankin innokkaasti :)
Vikakoodien luku löytyy käsijarrukahvan ja vaihdekepin vierestä liutettavan muovin vierestä
Kolmosen bägiratteja löytyy aika harvoin mutta kuitenkin kohtuuu paljon. Kylä niitä löytyy:=)
Itsellä vuotaa jääh.nestettä jostain. En tiedä mistä. Tyydyn vaan lisäämään silloin tällöin. Vahva arvaus kovaa madalletussa autossa syyläri, kun on ottanut vähän osumaa.
.
Nuppi ja ratti nyt kuluuu muutenkin aika kovaa. Ei siis mikään "kriteeri" auton ostolle. Yleisestä kunnosta ja nimenomaan penkeistä näkee aika paljon.
8- tappinen 2.0 on kaikin puolin erittäin hyvä käyttöauto volsulta! "pieni" kulutus. Hyvin menohaluja ja nöyrä kone. Itse suosittelen ostamaan. Muiden kommenttia en tiedä ja mielipiteet ovat kuin persereikä. Vähintään kokeilemisen arvoinen mylly. Itsellä ei ole 80 tkm aikana ollut "oikeesti" mitään ongelmaa. Privalla saa kysyä kokemuksia., Uskallan suositella monia autoja ajaneena!
e: Promille luvut muutaman desimaalin yli sallityn. Ymmärtäkkäää.
Suuret kiitokset kattavasta vastauksesta, yleensä tulee vain vastaus käytä hakua n00b.
pistäppä mulle mailia, [email protected] noista vilkunlaseista.
Entäs onko kone remmillä vai ketjulla? Remmillä vissiin?
Mites toi vikakoodit, millä semmoinen luetaan? Onko Turun nurkissa joku joka kahvipalkalla lukisi ne huomenissa?
pistäppä mulle mailia, [email protected] noista vilkunlaseista.
Entäs onko kone remmillä vai ketjulla? Remmillä vissiin?
Mites toi vikakoodit, millä semmoinen luetaan? Onko Turun nurkissa joku joka kahvipalkalla lukisi ne huomenissa?
Auto vuotaa hieman jäähdytysnestettä, vesipumppu?
Itsellä vuotaa jääh.nestettä jostain. En tiedä mistä. Tyydyn vaan lisäämään silloin tällöin. Vahva arvaus kovaa madalletussa autossa syyläri, kun on ottanut vähän osumaa.
Vuoto vesipumpun akselilta yksi mahdollinen vuotokohta.
Ylävesiletkun "laippa" kannessa (se missä on lämpöanturi) tai kannen päässä oleva lämppärin letkun laippa myös normaaleja vuotavia kohtia. Helpoimmalla pääsee kun hakee VW:ltä uudet.
Autosta puuttuu etupuskurista se "alavilkun muovi" eli se valkoinen muovi joka löytyy puskurin molemmista laidoista.. Onko vaikea osa metsästää?
Noitahan tipahtelee vähän väliä. Uusia saa edullisesti mistä tahansa autotarvikeliikkeestä, esim. Motonetistä:
Sokkovalokoriste vasen 2-osainen (ei sumuvaloa). . . . . . 48-6884 8.90
Sokkovalokoriste oikea 2-osainen (ei sumuvaloa). . . . . . 48-6885 8.90
Sokkovalokoriste vasen 1-osainen (vilkku<--sumuvalo). . . 48-6887 5.90
Sokkovalokoriste oikea 1-osainen (vilkku<--sumuvalo). . . 48-6886 5.90
Viimeksi muokannut jii_bee, 8.9.2008 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Jako hihnalla.
Myös paisuntasäiliön korkista voi päästä "höyrynä" haihtumaan.
Osat kaikin puolin edullisia, moottori varma kuin pommikoneen moottori.
Mullapa on penkki puhki vaikka mittarissa 135tkm. Farkuissa ollut "niitti" repäisi. Ratti ja nuppi voi olla puhki ihan pienilläkin kilometreillä. Riippuu ihan käytöstä.
Jos ei paljoa maksa niin suosittelen.
Myös paisuntasäiliön korkista voi päästä "höyrynä" haihtumaan.
Osat kaikin puolin edullisia, moottori varma kuin pommikoneen moottori.
Mullapa on penkki puhki vaikka mittarissa 135tkm. Farkuissa ollut "niitti" repäisi. Ratti ja nuppi voi olla puhki ihan pienilläkin kilometreillä. Riippuu ihan käytöstä.
Jos ei paljoa maksa niin suosittelen.
Hei, tervetuloa askartelemaan Gti:n kanssa. Jos koneena on surullisenkuuluisa 2E niin näitä kannattaa lueskella. Näitä juttuja löytyy verrattain paljon foorumilta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=104472
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102163
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102121
Itselläni on ollut aika monennäköistä ongelmaa juuri bensan saannissa ja kipinässä. Tälläkin hetkellä on todella nihkeä lähtemään kylmänä käyntiin, lähtee vasta kolmannella yrityksellä lähes poikkeuksetta.. Anyone?? Mekaanisestihan tuo kone on todella kestävä, niinkuin monet ovat kehuneetkin. Ja pirun hyvä laite ajaa noin vanhaksi ja pieneksi autoksi.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=104472
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102163
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102121
Itselläni on ollut aika monennäköistä ongelmaa juuri bensan saannissa ja kipinässä. Tälläkin hetkellä on todella nihkeä lähtemään kylmänä käyntiin, lähtee vasta kolmannella yrityksellä lähes poikkeuksetta.. Anyone?? Mekaanisestihan tuo kone on todella kestävä, niinkuin monet ovat kehuneetkin. Ja pirun hyvä laite ajaa noin vanhaksi ja pieneksi autoksi.
cancerman kirjoitti:Myös paisuntasäiliön korkista voi päästä "höyrynä" haihtumaan.
Mulla oli kans ongelmia nesteen poistumisessa joskus kun tuollainen oli. Tosin oli 1,6 koneella.
Vika oli siinä, että paisarin korkin tiiviste oli kierteellä, eikä ollut siis oikeassa urassa.
e:
Motonetistä löytyy myös korkki edullisesti:
JÄÄHDYTTIMEN KORKKI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Pitää jäähdyttimen paineen oikeana
Golf III. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7469 6.80 ?
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa