Vento 2E pätkii ja sammuu
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 2E pätkii ja sammuu
Vento 2.0 vm94
Mikähän on autossa vikana kun saattaa pätkästä kesken ajon ja joskus myös sammuu. Yleensä se tapahtuu n.15 km:n ajon jälkeen. Lähtee sammumisen jälkeen yleensä muutaman starttauksen jälkeen käyntiin ja pelaa taas jonkin matkaa. Välillä saattaa toimia pitkän aikaa ilman vikoja. Saattaa sammua myös tyhjäkäynnillä, kun kone on tarpeeksi lämmin. Kylmänä joutuu starttaamaan n.5 sekuntia ja aina ei pysy ensimmäisellä startilla käynnissä. Myös tyhjäkäynti on hieman epätasaista.
Vaihdettu seuraavia osia: Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, sytytyspuola/ moduuli, lämpöanturi(merkkiosa), bensapumppu ja aikaisemmin talvella polttoainesuodatin.
Tarkastettu merkkiliikkeen toimesta ilmamäärämittari, Hall- anturi, Moottorinohjausyksikön- ja Bensapumpun releet ja niiden pitäisi olla kunnossa. Vikatesterillä ei löytynyt vikakoodeja.
Toivoisin että jollakin olisi antaa neuvoja tähän ongelmaan sillä ei viitsis polttaa turhaa rahaa osien kokeilemisella.
Mikähän on autossa vikana kun saattaa pätkästä kesken ajon ja joskus myös sammuu. Yleensä se tapahtuu n.15 km:n ajon jälkeen. Lähtee sammumisen jälkeen yleensä muutaman starttauksen jälkeen käyntiin ja pelaa taas jonkin matkaa. Välillä saattaa toimia pitkän aikaa ilman vikoja. Saattaa sammua myös tyhjäkäynnillä, kun kone on tarpeeksi lämmin. Kylmänä joutuu starttaamaan n.5 sekuntia ja aina ei pysy ensimmäisellä startilla käynnissä. Myös tyhjäkäynti on hieman epätasaista.
Vaihdettu seuraavia osia: Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, sytytyspuola/ moduuli, lämpöanturi(merkkiosa), bensapumppu ja aikaisemmin talvella polttoainesuodatin.
Tarkastettu merkkiliikkeen toimesta ilmamäärämittari, Hall- anturi, Moottorinohjausyksikön- ja Bensapumpun releet ja niiden pitäisi olla kunnossa. Vikatesterillä ei löytynyt vikakoodeja.
Toivoisin että jollakin olisi antaa neuvoja tähän ongelmaan sillä ei viitsis polttaa turhaa rahaa osien kokeilemisella.
kuulostaisi hall-anturi vialta. aikoinaan omassa audissa oli samat oireet ja niitä oireita kesti muutaman kuukauden, kunnes auto sammui tielle kesken ajon. eikä lähtenyt enää käyntiin.
anturin vaihdoin ja taas auto kävi ja kukkui. niin ja silloin oli erään autoasentajan kanssa puhetta anturin mittauksesta ja se tuumasi että anturi saattaa testerillä näyttää olevan kunnossa. vaikka totuus olisi toinen.
anturin vaihdoin ja taas auto kävi ja kukkui. niin ja silloin oli erään autoasentajan kanssa puhetta anturin mittauksesta ja se tuumasi että anturi saattaa testerillä näyttää olevan kunnossa. vaikka totuus olisi toinen.
Mulla teki melkeinpä samalla tapaa joskus kolmosmuru... saattoi joskus kiihdytyksessä pätkäistä ja pari kertaa hyytyi tien poskeen josta sitten 15min "jäähdyttelyn" jälkeen lähti taas käymään ja pelas normaalisti. Lopulta simahti niin ettei enää ees startannut. Vaihdoin koko virranjakajan jonka jälkeen ongelma poistui...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vento 2E pätkii ja sammuu
Nyt ei edes yritä lähteä käyntiin. Pitää varmaan vaihtaa se Hall- anturi.
Tuli tossa vaan mieleen. että sillon kun mulla se anturi hajos niin kaveri joka volkkarilla on töissä sano. että sitä jakaa ei oo ihan helppo purkaa. Se anturi on siellä alla piilossa ja pitäs kai olla joku "prässi" millä saa alapäästä sen rattaan pois. Yläpäästä ei pitäs irrota kampetta siten että sen sais yläkautta purettua. Ja sit alakautta se purkaantuis. Sillon totesin itellä, että ostan koko jakajan ni ei tarvi pähkäillä...
Vento 2E pätkii ja sammuu (vika korjattu )
Vika korjaantui, kun vaihdoin virranjakajan. Eli Hall- anturissa oli vika.
Kiitoksia kaikille neuvoja antaneille tähän ongelmaan!
Kiitoksia kaikille neuvoja antaneille tähän ongelmaan!
Nyt on omassa 2E:ssä moinen ominaisuus että välillä kesken ajon katoaa kipinä sekunniksi tai kahdeksi tai valoissa saattaa sammua kokonaan. Kierrokset jossain 3000-4000 välillä pysyy hengissä mutta sen alle tippuessa lähtee sammumaan ellei lyö poljinta lattiaa, jolloin saattaa vielä pelastua. Ja jos sammuu niin joko lähtee käymään heti normaalisti tai sitten vasta hetken odoteltuaan.
Puolavikaanhan tuo viittaisi, etenkin kun tuntuu kostealla tai sateella tulevan vielä enemmän esiin. Johdot on melko uudet Bremit ja jakajan kansi ja pyörijäkin on uudet, ei vaikutusta ongelmaan. Nyt sitten onkin arvuuttelussa että kumpaa palikkaa motonetista pitäisi noutaa.
VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Sytytyspääteaste Bosch/VAG 91-
Jos 3xliitinrivi/puolan alla 2xhaarukkaliit/2ruuvikiinnitys [1992->1998]
vai
VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Sytytyspuola VAG 91->
III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan [1992->1998]
Kummassa vika lienee?
Puolavikaanhan tuo viittaisi, etenkin kun tuntuu kostealla tai sateella tulevan vielä enemmän esiin. Johdot on melko uudet Bremit ja jakajan kansi ja pyörijäkin on uudet, ei vaikutusta ongelmaan. Nyt sitten onkin arvuuttelussa että kumpaa palikkaa motonetista pitäisi noutaa.
VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Sytytyspääteaste Bosch/VAG 91-
Jos 3xliitinrivi/puolan alla 2xhaarukkaliit/2ruuvikiinnitys [1992->1998]
vai
VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Sytytyspuola VAG 91->
III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan [1992->1998]
Kummassa vika lienee?
Sanoisinpa että...
...kampiakselin induktioanturi. Puolan vaihto ei auttanut.
Oireet kuulostaa tutuille. Omastani huonon kunnon erotti jo ihan silmälläkin (haprastuneet kumit). Tuli vaan sitten vaihdettua se kahteenkin kertaan...
Täällä oma konkluusioni asiasta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=105224&highlight=
Oireet kuulostaa tutuille. Omastani huonon kunnon erotti jo ihan silmälläkin (haprastuneet kumit). Tuli vaan sitten vaihdettua se kahteenkin kertaan...
Täällä oma konkluusioni asiasta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=105224&highlight=
Mitä tuollainen kampiakselin anturi marmoritiskillä kustantaa, mitään muistikuvaa?
Ei tuo nyt mikään kenguru ole, lähinnä tuntuu sille kuin välillä rullattaisiin vapaalla pari sekuntia, kierrokset laskee. Tietty se sitten nytkähtää kun vaistomaisesti painaa lisää kaasua ja veto palautuukin yllättäen :P Kaikki virrat pysyy päällä eikä kierroksetkaan mittarissa laske nolliin.
Aamulla kun äkkiä vilaisin ennen töihinlähtöä niin ei omassa 2E:ssä mene kulje yhtään sähköjohtoa öljynsuodattimen alapuolella. Suodattimen jalkaan menee lämpö- ja paineanturit mutta ei lohkon etukyljessä samalla korkeudella tai alempana muita antureita ole nakutusanturia lukuunottamatta
Edit: Äh, enkä etkastakaan löydä kampiakselille mitään antureita 2E-koneeseen. Kampiakselin asentotunnistin löytyy kyllä, mutta se on VR6 AAA-koneeseen.
Ei tuo nyt mikään kenguru ole, lähinnä tuntuu sille kuin välillä rullattaisiin vapaalla pari sekuntia, kierrokset laskee. Tietty se sitten nytkähtää kun vaistomaisesti painaa lisää kaasua ja veto palautuukin yllättäen :P Kaikki virrat pysyy päällä eikä kierroksetkaan mittarissa laske nolliin.
Aamulla kun äkkiä vilaisin ennen töihinlähtöä niin ei omassa 2E:ssä mene kulje yhtään sähköjohtoa öljynsuodattimen alapuolella. Suodattimen jalkaan menee lämpö- ja paineanturit mutta ei lohkon etukyljessä samalla korkeudella tai alempana muita antureita ole nakutusanturia lukuunottamatta
Edit: Äh, enkä etkastakaan löydä kampiakselille mitään antureita 2E-koneeseen. Kampiakselin asentotunnistin löytyy kyllä, mutta se on VR6 AAA-koneeseen.
Voihan se olla ettei ongelma edes ole sama kuin omassani. Mulla vika paheni hitusen ajan myötä. Sadekelit oli pahimpia kun sai kosteutta. Sellanen naksahdus kuului aina releboxista, ruiskun releestä samalla kun kone pätkäisi. Sitä ei varmaan kuulu jos puolan virtahäiriöstä on kyse?
Toki kannattaa tuo antrurivaihtoehtokin ottaa huomioon jos puolan säädöt ei auta. Paha noista on sanoa mikä siellä milloinkin mättää.
Se anturi oli mulla muistaakseni hieman vaikeassa paikassa moottorin kannattimen lähellä. Oli tosin eri moottorikin. Olikohan anturi n.200€ marmoritiskillä. Ei tuotakaan tietysti mielellään huvikseen vaihtele...
Toki kannattaa tuo antrurivaihtoehtokin ottaa huomioon jos puolan säädöt ei auta. Paha noista on sanoa mikä siellä milloinkin mättää.
Se anturi oli mulla muistaakseni hieman vaikeassa paikassa moottorin kannattimen lähellä. Oli tosin eri moottorikin. Olikohan anturi n.200€ marmoritiskillä. Ei tuotakaan tietysti mielellään huvikseen vaihtele...
No huh helvetti että on kallis mötikkä :D
Ei kyllä releet pauku kun kipinä katoaa, eli sen puoleen ehkä ollaan hyvässä toivossa. Plus että nuo puolaviat on kolmosgolfien tyyppivikoja. Ainoa minkä huomasin kerran kun auto ei lähtenyt viidelläkään startilla käyntiin oli se että tankissa oleva bensapumppu surahteli pari kolme kertaa sen jälkeen kun laittoi virran päälle, joka kerta. Liekö tuo sitten oli tuossa käynnistysvaikeustilanteessa normaalia pumpun toimintaa vai onko vika sitten siellä, mene ja tiedä. Mutta ei se mitään epätavallisen kovaa ääntä ole pitänyt eikä muuten toimi epäloogisesti.
Ei kyllä releet pauku kun kipinä katoaa, eli sen puoleen ehkä ollaan hyvässä toivossa. Plus että nuo puolaviat on kolmosgolfien tyyppivikoja. Ainoa minkä huomasin kerran kun auto ei lähtenyt viidelläkään startilla käyntiin oli se että tankissa oleva bensapumppu surahteli pari kolme kertaa sen jälkeen kun laittoi virran päälle, joka kerta. Liekö tuo sitten oli tuossa käynnistysvaikeustilanteessa normaalia pumpun toimintaa vai onko vika sitten siellä, mene ja tiedä. Mutta ei se mitään epätavallisen kovaa ääntä ole pitänyt eikä muuten toimi epäloogisesti.
Nyt menee mystiseksi. Vaihdoin jakajan kannen ja pyörijän kun oli heikossa hapessa. Nyt ajoa 3 päivää ilman nykimisiä ja sammumisia, tyhjäkäynti tasaiset 750 rpm.
No nyt kun parkkipaikalle tulin ja ajoin ruutuun mikä on loivassa ylämäessä niin sammui merkillisen herkästi kun nostin kytkintä enkä antanut kierroksia samalla. Siis niinkuin melkein välittömästi vaikka kytkin oli vielä luistamassa. No heitin käymään ja käänsin rattia niin heti kun ohjaustehostin veti voimaa välistä niin taas sammui. Ihan siististi, ihan kuin avaimesta vääntäisi sammuksiin. Moottori lämmin kun kilometrejä alla kuitenkin toistakymmentä, kaupunkiajossa.
Voiko tuo nyt olla puolavika alkuunkaan. Kolmen päivän aikana on nyt ollut auringonpaahdetta, kaatosadetta ja sateenjälkeistä poutaakin, niin ilmankosteuskin on vaihdellut laidasta laitaan eikä mitään ysköksiä ole ollut.
Huomasin senkin, että etuputki vuotaa. Pörisee selvästi kylmällä koneella mutta lämmettyään vaikenee niin ettei sisälle kuulu. Voikohan tuo aiheuttaa tuollaista jos vuoto on ennen lambdaa ja se vetää seokset päin seiniä? Pakoputkenpää nyt ei ole normaalia enempää tummentunut, joten ei se ainakaan julmetun rikkaalla pitäisi käydä.
No nyt kun parkkipaikalle tulin ja ajoin ruutuun mikä on loivassa ylämäessä niin sammui merkillisen herkästi kun nostin kytkintä enkä antanut kierroksia samalla. Siis niinkuin melkein välittömästi vaikka kytkin oli vielä luistamassa. No heitin käymään ja käänsin rattia niin heti kun ohjaustehostin veti voimaa välistä niin taas sammui. Ihan siististi, ihan kuin avaimesta vääntäisi sammuksiin. Moottori lämmin kun kilometrejä alla kuitenkin toistakymmentä, kaupunkiajossa.
Voiko tuo nyt olla puolavika alkuunkaan. Kolmen päivän aikana on nyt ollut auringonpaahdetta, kaatosadetta ja sateenjälkeistä poutaakin, niin ilmankosteuskin on vaihdellut laidasta laitaan eikä mitään ysköksiä ole ollut.
Huomasin senkin, että etuputki vuotaa. Pörisee selvästi kylmällä koneella mutta lämmettyään vaikenee niin ettei sisälle kuulu. Voikohan tuo aiheuttaa tuollaista jos vuoto on ennen lambdaa ja se vetää seokset päin seiniä? Pakoputkenpää nyt ei ole normaalia enempää tummentunut, joten ei se ainakaan julmetun rikkaalla pitäisi käydä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa