VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 24.1.2008 17:30

mitäs tossa automaatissa noin 1, 2 ja 3 tarkottaa ja käyttääkö niitä kukaan?

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 24.1.2008 19:06

mitäs tossa automaatissa noin 1, 2 ja 3 tarkottaa ja käyttääkö niitä kukaan?


eikös nuo yleensä tarkota että on pakotettu vaihde esim. 1 ei käytä ku ykkösvaihdetta. vai ?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 25.1.2008 11:13

Kyllä vain... Tarkoitettu esim. peräkärryjä vedettäessä eli jossakin autoissa muuttaa myös välityksiä pidemmiksi.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 25.1.2008 16:04

Nyt on veera taas iskussa, toimii kuin unelma :) kiitoksia hyvistä neuvoista =)

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 25.1.2008 18:34

Missäs oli ongelma?

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 26.1.2008 10:25

Virranjakankansi ja pyörijä olivat ihan kuluneet, pyörijästäkin oli palasia alkanut lohkeilemaan ja sit oli aika yksinkertainen vika, tulpanjohto oli yhdestä tulpasta kokonaan irti! Huollossa eivät ilmeisesti ole osanneet laittaa sitä paikoilleen :D

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 30.1.2008 16:54

Nonii nyt tuli sit kolopallo huallosta, 820e makso: 15 tuntia työtä, pakkasnesteet, laatikon öljyt ja jotain pientarvikkeita. Laahaimista oli irronnu palasia ja ne oli siellä pyöriny väleis, et ihan hyvä et vein huoltoon vaik ei mitään suuria ääniä kuulunu =D

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 30.1.2008 18:11

MIul alko korro tekehmään sillaa,että lämpimällä koneella varsinki kun kiihyttää kaasu pohjassa niin kone hieman pätkii..Pitäis varmaan aluksi kattoa bensafilsut yms. mutta onko näistä paljonki menny nuita antureita niinkö ylleensä?

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 30.1.2008 21:15

hmmm aika outo "vika" tuli ton huollon jälkeen, ennen huoltoo kun paino lukituksen kaukolukituksella niin kuulu piip ääni, nyt kuuluu piippiippiipiip piipiiippiipii, mut toimii normaalisti =O

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 31.1.2008 12:41

Ollu tossa corrossa nyt satunnaisesti sellaista oiretta, että startatessa käynnistymisen jälkeen startti "korahtaa", eli ilmeisesti jää vielä starttauksen jälkeen hetkeksi kehälle pyörimään. Ajattelin kokeilla jos startin putsaus auttaisi tuohon ongelmaan?

Onko tuo startti vaikea purkaa irti vr6:sta? Mahtuuko ottamaan irti yläkautta ja onko mitään erikoisempaa huomioitavaa? Pitää vähän kysellä ennakkoon, kun harvoin pääsee nyt talvella autoa rassaamaan, kun on talviseisonnassa toisella paikkakunnalla.. Jos vaikka saisi ennen keväistä ajoonottoa ongelman poistumaan ;)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 31.1.2008 12:54

Saattaapi mennä putsauksellakin... Tai mikä lie siellä ikinä onkaan, niin kun purat sen niin tarkastapas samalla laatikon päästä se metalliholkki johon pienen hammaspyörän pää vastaa startatessa. Se saattaa olla kulunut loppuun ja tällöin se hammaspyörän pää pääsee "elämään" siellä jonkin verran. Itellä ainakin VR6 Golfissa vastaavanlainen ongelma poistui tolla holkin vaihdolla, edellinen oli kulunut kokonaan pois.

tommim
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.8.2003 14:09

ViestiKirjoittaja tommim » 31.1.2008 12:59

Lambda-asiaa. Katstuksessa tyhjäkäynnillä pakokaasut oli kohallaan, mut kierroksilla heitti melkein kaikki. Joten vaihdoin jo tulpat (ei ollut virranjakajan kantta ja pyörijää hyllyssä) ja ja hain uuden 4-karvasen lampaan.

Onkohan edellinen lammas kytketty oikein kun autosta tulee violetti, valkoinen ja 2kpl mustia karvoja. Lampaassa (uudessa ja vanhassa) on musta, harmaa ja 2kpl valkoisia joten värit ei käy yksiin suoraan.

Vanha on kytketty (L)valkoiset-mustiin(A), (L)harmaa-violetti(A) ja (L)musta-valkoinen(A). Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty, ymmärtikö kukaan?

Uusi lammas on ngk-valmiste ja maksoi reilun viiskymppiä. Jos ei lukemat parane ni katti vielä vaihtoon. Niin ja auto oli G3 92 vr6.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 31.1.2008 13:57

Onko paha homma vaihtaa se holkki jos on siitä kiinni? Nii ja mahtuuko purkamaan starttia yläkautta? On vähän tilat vähissä siellä säilytyspaikalla nii helpottais hommaa jos onnistuu yläkautta..

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 31.1.2008 18:53

Onko tervettä että imupuolella on se letku jonka päässä on putsari joka sitten tulee kaasuläpälle niin siinä välissä on sisäpuolella sellanen haara jossa on sellanen anturi johon tulee liitin ja se menee kanteen! niin se ruikkii sieltä nytten pikkasen öljyä tuohon imupuolen letkuun.! onko se normaalia vai kuseeko siinä nytten joku!?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 31.1.2008 19:21

tuoppi2: Mulla joutui ottamaan pultteja auki (muistaakseni) sekä ylä- että alakautta, startti otettiin sit alakautta ulos. Corradon moottoritilasta ei oo mitään tietoa, kertokoot he ketkä tietää...
Ja mulla se edellinen holkki oli kokonaan kulunu pois, ei tarvinnu ku ährätä uus tilalle.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 1.2.2008 9:42

tommim kirjoitti:Lambda-asiaa. Katstuksessa tyhjäkäynnillä pakokaasut oli kohallaan, mut kierroksilla heitti melkein kaikki.


Älä sen katin kanssa ainakaan hätäile, itsellä samat oireet (ostin uuden lambdan) ja syypääksi paljastui moottorin johtosarja, lambdan johto oli hapertunut. Muutenkin melko perseestä ollut tuo moottorin johtosarja.

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 1.2.2008 13:11

Kyssäri: vm.94 vergu,Nesteen seassa vähän öljyä
Onko ilmeisin vaihtoehto et kansipahvi jostai välistä rikki?
Onko keinoa varmistaa et on pahavi sökönä??

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 1.2.2008 21:26

No niin..Nyt on hommattu Eaton M62 kompura.. Kuinka isot on nuissa 2.9 koneissa vakio suuttimet? Elikkä toisinsanoen,toimisko paketti sillaa,että vakio bensapumpulla suuttimilla ajettais menemään kompura kyljessä? Jos ahdot olisivat noin 0,3Bar? Sillonhan teho jäis n.230-250hepan luokkaan? Vai pitääkö alkaa laittamaan isompaa suutinta heti alkuunsa? Olis yhdet 444cc tiedossa,mutta periaatteessahan paketti toimis vakiollaki?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 1.2.2008 22:03

^Miten aattelit katsastaa auton tolla remmiahtimella?

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 1.2.2008 22:37

No miksis se pitäis leimalle tuolla saaha ;) Lukittaa Baipassi sillaa,että kompura olis poissa käytöstä katastuksessa..Niin on ennenki menty läpi..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 2.2.2008 11:29

Mut sehän on sit kuitenki laiton peli ;D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.2.2008 12:00

oliko se yks vihreä lasikuituvr6pulkka silloin ihan muutoskatsastettu niille kahdelle puhaltimelle? joskus esittelivät keeteeii lehressä. jos se niillä onnistuu leimata niin miksei remmillä?

E:auto siis golf

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 2.2.2008 14:44

Mut siihenhän oli kuitenki tehty ne vtt testit?

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 2.2.2008 17:38

Ei sole poka mikhään,tehhään ittekki sitte testit jos siitä on kiinni ;) mutta näppärähän tuomonen ahdin on käyttää irtikki katastuksen ajaksi..Huomenna valosalla mittoa vähän tuota asennusta ja kiinnityksiä

tarmo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.1.2008 16:25

vr6 passat-94 nykii ja sammuu

ViestiKirjoittaja tarmo » 2.2.2008 18:06

Käy tyhjäkäyntiä hyvin muutamia minuutteja kunnes kerrasta sammuu.
Käynnistyy joka kerta hyvin tämän jälkeen.
Veto päällä pintakaasulla ajettaessa silloin tällöin alkaa nykimään, yrittää sammua ellei anna reilusti kaasua, samalla kierroslukumittari heiluu ihan holtittomasti 0-4000 väliä.
Mistäs alottaisi vikaa etsimään???
Auto on uusi tuttavuus minulle joten huolloista ei ole hajuakaan.
Bensatankin tyhjensin ja suodattimen vaihdoin kun epäilin että olis vettä tankissa, sama peli jatkuu edelleen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.2.2008 18:26

Sebastian
PostPosted: 2.2.2008 13:00 Post subject:
oliko se yks vihreä lasikuituvr6pulkka silloin ihan muutoskatsastettu niille kahdelle puhaltimelle? joskus esittelivät keeteeii lehressä. jos se niillä onnistuu leimata niin miksei remmillä?
E:auto siis golf

Missä numerossa tosta oli juttua?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 2.2.2008 20:19

jepjepjep:

Öljy saattaa tulla myös öljynjäähdyttimestä (mötikkä lohkon etupuolella).
Varmistuskeinoa ei taida olla muuta kuin purkaminen :/


tarmo:

Ethän paina kaasua startatessa, tai heti sen jälkeen.
Jos et, niin epäilisin kaasuläpän asentoanturia, tai maffia. Piuhat ja liittimet kannattaa tietty tarkistaa ensin.
Vikakoodien lukeminen todennäköisesti paljastaa syyllisen.

tarmo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.1.2008 16:25

ViestiKirjoittaja tarmo » 2.2.2008 21:22

En paina kaasua.
Välillä on päiviä ettei oireile mitenkään ja välillä ei muuta teekkään.
Olen mielestäni käynyt kaikki piuhat ja liittimet läpi.
Mitenkäs ne vikakoodit luetaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.2.2008 12:20

Missä numerossa tosta oli juttua?


kyl siit jokunen vuosi on jo menny.

Löytyhän se eli 09/04

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 3.2.2008 15:27

Argh.. Meinaa oleen ahas konehuone tuossa corrossa.. Pitää vissiin laturi heittää reippaasti alaspäin.. Onkhaan isoki urakka?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 3.2.2008 15:31

^^Tuo kinneri ei oltu katsastettu nuille puhaltimille. Ko. vehjes oli jossakin vaiheessa myynnissä Nettiautossa ja siinä oli mainittu tuo juttu. Tais olla tehtaalta lähtiessään vielä 1,8 koneella. Jotain tämmöstä muistelisin.

Joskus oli myös Nettiautossa myynnissä 2,9 vr6 golffi jossa oli remmi. Muistaakseni tuo oli katsastetukin tuolla kombinaatiolla. Olikohan myyntiosastollakin joskus, myyjänä Anturakissa-nicki tms.

Mikäs siinä kun vtt:lle testiin vaan kun on hilut kiinni. Eihän se ole kun rahaa... :)

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 3.2.2008 15:47

Joo vähän rahaa vain.. Joo soittelin tuossa eräälle henkilölle jolla oli kompura syncro-vr6 golffissa.. Oli menny katastuksesta läpi eikä mitään sanottavaa,kestääki vielä..

Mutta son tuo asennus vain niin jumalattoman veemäinen..joko ilmastoinnin kompuran tilalle tai sitte muokata keulalle sopivaa paikkaa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.2.2008 16:17

Oli menny katastuksesta läpi eikä mitään sanottavaa,kestääki vielä..


oliko se muistanut mainita että siellä on ahdistin kyljessä vai eikö inssi ollut vaan huomannut sitä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.2.2008 16:23

Ainakin Golffissa toi koneen ja jäähdyttimen välinen tila on niin ahdas, että kyllä sinne varmaan yhden ahtimen piilottaa :D

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 3.2.2008 16:28

Joo unohtunu mainita ahtimesta inssille ;) No mutta äkkiähän tuon ottaa pois käytöstä..

Tosiaan koneen edessähän on niin "reilusti" tuota tilaa,että eipä siinä..miksei sitä sais ängettyä koneen taaksekki? Mutta sillon pitäis skuubi-duu tekasta että sais vähä viileää ilmaa

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 3.2.2008 17:01

Se onkin todella kivaa sitten kun mällää kyseisen virityksen ja vakuutusäijä tulee tarkistamaan auton, joka on laittomasti viritetty..

Sitten voi alkaa itkemään vakuutusmiehelle kun lukee, että korvaukset on pyöreät 0 Euroa :D

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 3.2.2008 17:08

Sitten voi alkaa itkemään vakuutusmiehelle kun lukee, että korvaukset on pyöreät 0 Euroa :D


Isäntä on vakuutusasiamies :D itketään sille sitte... Noh,mistäs sitä tietää onko se laiton? Saatanhan mie testeissä käyttää ja kirjotella romaanin katastusmiehelle ;)

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 3.2.2008 17:10

Niin muuten.. Tietäiskö kukaan minkäkokonen tuossa 2.9 VR6:ssa on Kampiakselin hihnapyörän halkaisija?

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 3.2.2008 20:57

Oisko vielä teillä ideoita ,että mikä vi*'u tuota viel vaivaa! nytten jotenkin pyörii ,mutta tyhjäkäynti heiluu aika lailla silleen hömpöttelee.! vaihettu se koneen sininen lämpöantura , kaikki liittimet imupuolelta käyty läpi ,maffin putsailtu.!?? pystyyks ton kaasuläpan jotenkin kaliproimaan ja miten se tapahtuu?

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 3.2.2008 22:37

Tuota mistähän sais kolffiin semmosia "lisäjousia" noihin ovien lukkoihin, kun ei meinaa oikein aueta noi etuovet, niin lueskelin et niihin auttas et laittas semmoset lisäjouset ja öljyäis hyvin samal? vai onko jollain muulla samanlaisia ongelmia ja joku eri ratkasu?

Sit toinen juttu, että miksköhän alko palaan toi merkkivalo joka tarkottaa et jäähytysnesteet olis loppu tai et moottori olis liian kuuma, mut nesteet maksimissa ja lämmöt normaalit?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 4.2.2008 9:12

tarsa:

Juttelet ihan pelkkäät paskaa :D

Noh mutta se siitä! Mene esson baarille juttelemaan juttujasi ;)


Cupee|:

Oletkos testannut miten tyhjäkäyntimoottorin putsaus auttaa? Vaikka CRC:llä?
Eipä ole paha homma kaivaa irti.. Tai sitten on jossakin imuvuoto esim. imusarjan paineen tasaus kotelo taitaa liikkua virallisesti..

Eli semmoinen musta möykky mikä on aika useasti halki.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 4.2.2008 11:42

Speedox

missä tämä sijaitsee! eli onko se siin kaasuläpän vieressä sellanen mustamötikkä!`? vielä taidan virranjakakankannen ja pyörittäjän vaihtaa! katellaan sitten miten se kukkuu!

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 4.2.2008 12:58

Cupee|:

Jeps siinähän se...!

Pyörijä ja vk-kansi nyt kuuluvat muutenkin kuluviin osiin..

Osta starttispraytä ja kun kone käy niin ruiskit sitä alipaineletkuihin tai imusarjan tiivisteeseen tai siihen lähelle..

Varo sytytysosia ettei leimahda tuleen!

Jos käynti muuttuu sieltä minne sitä suihkit niin siellä on vuoto

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 4.2.2008 16:41

Eikös tuo vk-pyöriä pitäs irrota ihan vetämällä!? ei ainaaakaan hievahda mihinkään minullla!

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 4.2.2008 21:28

tarsa:

Juttelet ihan pelkkäät paskaa :D

Noh mutta se siitä! Mene esson baarille juttelemaan juttujasi ;)


Just just..no emminä tiiä juurikaan niin paskaa...johan tuota palikkaa on jo tarpeeksi laitettu,että empä mie ennää ala perumaan.. Ja tosiaan,kysyimpä että minkä kokonen on tuo VR6 koneen kampiakselin hihnapyörän halkasija?

Sitä paitti Pellossa ei ole Essoa..son sitte voi voi.. Toiset laittaa toiset ei,mie laitan ja sillä selvä

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 5.2.2008 7:55

Cupee|:

Pitäisi se ihan lähteä, mutta on varmaan korroosio iskenyt :)

Koitahan nitkutella ja pistä hieman CRC:tä tai vst. liukastamiseksi.

Vai saitko irti? Jos on noin tiukassa niin voi vaan kuvitella kuinka loppu pyörijä on :)

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 5.2.2008 8:54

Speedox

Khyllä se lopuks lähti irti kun särin sen siitä pois , kun se oli liimattu siihen. ja oli kyllä kulunutkin! Nyt pyörii aika hyvin välillä tasasesti , mutta sitten välillä viellä seilaa tyhjäkäynti.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 5.2.2008 9:16

Cupee|:

Hyvä homma.. Koita tuota starttispray juttua.. Alipainevuoto ei ole todellakaan harvinaista autoissa :)

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 5.2.2008 16:39

Taas on alkanut veera pelleilemään. Viikon toimi ongelmitta ja nyt on sama vika palannut takaisin. Elikkä auto sammuu aina välillä kesken ajon, välillä lähtee sammumisen jälkeen heti käyntiin ja taas välillä joutuu odottamaan jonkin aikaa ennekuin suostuu lähtemään käyntiin. Joskus tekee myös niin, että lähtee käyntiin -> käy parisekunttia -> sammuu. Tänään kävin merkkiliikkeessä kyselemässä mahdollisia vikapaikkoja ja siellä ehdottelivat bensapumppua, mutta eikös auton pitäisi nykiä ennen sammumista ? Nyt sammuu ilman mitään nykimisiä, samalla tavalla kun kääntäisi avaimesta virrat pois. Kohta ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin viedä merkkiliikkeeseen huoltoon tuo auto. Autoon on nyt vaihdettu : Virranjakankansi+pyörijä, bensansuodatin ja tulpat. Auto käy todella hyvin ja tasaisesti tyhjäkäyntiä ja ajossakin toimii moitteetta niin pitkään ennekuin tuo kyseinen vika ilmenee.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.2.2008 17:24

Vaihda se puola, tai jos saat niin pelkästään sen esiaste. Niitä on tunnetusti kilahdellu...

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 5.2.2008 20:52

Eikai siinä muu enää auta. Huomenna pitää käydä sellanen hakemassa. Toivottavasti korjaantus kun on aika ilkee vika kun ei tiiä että missä ja milloin auto päättää sammua :D

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.2.2008 21:08

Sähköviat on aika kuspäisiä juttuja. Jos nyt pääsee sattumaan niin ettei toikaan auta, niin seuraavax kai sit jo voi hyvällä omalla tunnolla tarjota sitä paljon puhuttua Hall-anturia...

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Öljypohja

ViestiKirjoittaja j0kunen » 5.2.2008 21:47

Meninpäs ostamaan itselle VR6:n, mutta mutta löytyipäs sieltä pieniä ongelmia. Isoin ongelma on se, että öljypohjassa on pienen pieni reikä, mitä tippuu tavaraa tippa kerrallaan.

Kysymys kuuluu, että pystyykö tätä öljypohjaa hitsaamaan? Ja jos ottaa sen irti, niin millä saisin sen takaisin tiiviiksi? Löytyykö mistään tähän tiivistettä?

Lopuksi kysyisin, että mistä olisi parasta ruoeta etsimään uutta pohjaa, jos tämä hitsaaminen ei onnistu. Onko teillä kellään myydä sellaista? :D

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 5.2.2008 21:51

j0kunen

En tiiä pysyskö joku kemiallinen metalli! ainakin mitä nuorena poikana joskus kemiksillä korjailin pv:n kytkimen kopan ja hyvin se siin pysy!? :D mut ei ole siis kovin iso!?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.2.2008 22:00

^^ Tosta kattelet...

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Vastaus

ViestiKirjoittaja j0kunen » 5.2.2008 22:02

Se on todella pieni, että sitä ei edes nää silmällä. Tulee yks tippa ehkä puolen/tunnin odottelun jälkeen.

Muijan faija laitto siihe jo jotain lastin tyylistä ainetta. En kyllä tiedä kestääks se siin, mut tota vois kokeilla jos siihe hitsaamiseen en lähde/mahdollista

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Hitsaaminen

ViestiKirjoittaja j0kunen » 5.2.2008 22:03

Niin mutta onko tämä mahdollista. Sitten ainakin kestäis :D

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 6.2.2008 10:08

verkuissahan se on peltinen se öljypohja, niin sitä voi ihan hyvin hitsata esim. migillä. kuhan ei kasvata hirveetä palkoo siihen. kun jos se on suoraan alapuolella nii voipi ottaa aika helposti pohja kiinni. nuissahan on öljypohja justii se joka ottaa ensimmäisenä kiinni alustan osista

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 6.2.2008 15:59

prkl kyl nyt vikaa taas löytyy, perjantaina taas huoltoon vaihatuttaan yks laakeri, etunivelen suojakumi ja jäähytysnesteenletku, sit seuraavan rojekti olis noi ovet, vähänki pakkasta niin ei ei aukee etuovet ja jos aukee ulkoo niin sisältä ei, paitsi kun on lämmittäny kunnolla ja kaiken lisäks avain ei mee lukkoon, eli pitäs vissiin uusia, jos loppuukin kaukosäätimestä patteri.

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Lastu

ViestiKirjoittaja j0kunen » 6.2.2008 18:08

Onko kellään muuten tietoa teholastu.com tarjoamasta lastusta golffin vr6:een. Valmistaja on luvannut sille jopa +20hp ja mailasin asiasta teholastuun, niin kuulemma aika hyvin on pitänyt paikkaansa.

Hintaaki moisella on vaan 200€!!

Olisiko jollain myydä minulle käytettynä lastu vai olisiko tuo hyvä vaihtoehto tilaa tuolta? :D

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 6.2.2008 21:02

En usko khyllä millään että +20hp lisää!? :D hah! jotkut niitä on laittanut ja vääntöjä alastullut ja bensan kulutusta tiputtanut pikkasen!

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 7.2.2008 16:21

Noniin nytten löyty sen seilaavan tyhjäkäynnin vika! vika on siinä kun ottaa maffilta sen isonliittimen irti niin kone rupee pyörimään tasasesti ,mutta sitten kun antaa kaasua niin polttaa putkessa! eli onko se maffi sökönä vai mikä!?

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 7.2.2008 22:03

Missä vois olla vika, kun tuntuu että bensa haisee aika pahasti ja savuttaa mun mielestä tyhjäkäynnillä liikaa?

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 7.2.2008 23:07

kertokaapas joku viisaampi mikä "vikana" kun paukuttelee putkessa moottorijarrulla, lambdassa ei vian ainakaan pitäisi olla kun juuri vaihdettu

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 8.2.2008 7:53

Pistäkääs nyt joku nopeasti vakio nokkien asteet ja nostot kun en nyt millään löydä muistiinpanojani ? :/

Paholainen:

Kuulostaa siltä että auto käy liian rikkaalla, joilloin moottorijarrutuksessa kun kone ei tee työtä siirtyy palamaton seos pakoputkeen..

Tarvikelambda? Onko varmasti lambda asennettu oikein jos ei tehnyt ennen lambdan vaihtoa tuota?

Onkos autossa lastu?

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 8.2.2008 8:11

Noniin nytten löyty sen seilaavan tyhjäkäynnin vika! vika on siinä kun ottaa maffilta sen isonliittimen irti niin kone rupee pyörimään tasasesti ,mutta sitten kun antaa kaasua niin polttaa putkessa! eli onko se maffi sökönä vai mikä!?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 8.2.2008 9:00

Cupee|:

Todennäköisesti 90% varmuudella maffi sökönä :(

Koita vaikka rompparilta etsiä tai jostakin kaverilta vaikka lainaksi kun ei ole paha homma vaihtaa..

0280217504 Örumilta Boschilainen 480€ Ovh-hinta

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 8.2.2008 9:20

Ei ole paha hommavaihtaa ,mutta thyi helvetti tuo hinta! saakeli! :/

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 8.2.2008 10:37

Cupee|:

Tämän nyt voit ainakin mitata.

Navat 1 ja maa(runko) pitää näyttää vastus nollaa.

- Varmista että sytytysvirta on POIS päältä
- Irroita MAF -tunnistimen moninapaliitin.
- Tarkasta johdinsarjan moninapaliittimen ja maan välinen resistanssi.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 8.2.2008 11:07

Speedox

Noniin eli mittailemaan pääsee kun kotia kerkee! kiitokset neuvoista!

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 8.2.2008 12:23

Navat 1 ja 5 pitäisi olla akkujännite

- Varmista että sytytysvirta on POIS päältä
- Irroita MAF -tunnistimen moninapaliitin
- Irroita moottorinohjauksen rele
- Sillloita moottorinohjauksen releen kannat 4 ja 6 katkaisimella varustetulla johtimella
- Kytke katkaisija
- Tarkasta johdinsarjan moninapaliittimen napojen välinen jännite
- Jos jännite ei ole ohjearvojen mukainen. Tarkista johdotukset

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 8.2.2008 18:20

poltti putkessa myös ennen lambdan vaihtoa. luultavasti on tarvike. ja luulis että on lampaada oikei kun oikei korjaamolla laitettiin. ei tietääkseni ole lastua

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 9.2.2008 11:30

Speedox

onko tuo moottorin ohjauksen rele 3 reletaulussa!? Löysin netistä tuon sulaketaulun ja siihen oli määritelty kaikki niin! sieltä paisto silmään tuollanen kun engine control unit reley! ja se olis tuo kolmas rele taulussa! niin yhistin ne 4 ja 6 kannan yhteen ja mittasin sitten sen moninapaliitimenpäästä 1 ja 5. niin paljonko sielt pitäs tulla!? normi jännite vai?
vai oonko minä yhtään mukana tässä jutussa! :D

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 9.2.2008 16:48

mikä voi olla syynä, et kun starttaa niin lähtee käyntii mut heti sammuu, sit ku starttaa uudestaan niin ei mitään vikaa?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 9.2.2008 17:43

Cupee|:

Eli akkujännite eli se mitä akusta tulee eli se kertoo, että ilmamäärämittarille varmasti tulee oikea jännite, ette johdot ole vioittunut..

Jos OK niin sitten koittamaan vaan toisella ilmamäärämittarilla.. Koita www.varaosahaku.fi

phenotype:

Sammuuko välittömästi ? Veikkaisin virtalukon pohjaa, kun se tuntuu välillä kettuilevan..
Yrittääkö se edes käydä yhtään sekunttia vai sammuuko välittömästi?
Viimeksi muokannut Speedox, 9.2.2008 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 9.2.2008 17:45

Speedox

Noniin eli sinne tulee 11.9jännitettä! eli uutta maffia suoleen! voe fitty! :/

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 9.2.2008 17:53

Ennenkuin ostat niin olisi hyvä, että jos pystyisit esim. purkaamon pihalla testata sitä ja että muuttuuko oire, koska vika voi olla myös ruiskuboksissa vaikka näistä ei niitä olekkaan mennyt oikeastaan juurikaan..

Mutta ettet luota minuun kuin kiveen :D

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 9.2.2008 18:05

pitää penkoo jostain sellanen ja kokeilla! :)

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 10.2.2008 13:14

hei, tietääkö kukaan mitään osoitetta netissä mistä saisi tulostettua vr6 korjausopasta/ osia siitä, mielellään tuohon jakopäähän keskittyviä.
jos saisi kerättyä ilmaiseksi riittävän kattavan tietopaketin niin ei tarvitsisi tilata tuota huoltamo korjausopasta joka maksaa n.95e .. kiitos, nyt meinasin itselleni tilata varaosat motonetiltä, nuo sivulla 3 kasatut osat siis riittävät vr6 jakopäähän..?
edit. sivulla 3.

edit2. tuoltahan tuota tietoa vwvortexilta löytyykin.. :)

mitä aineita muuten kannattaisi käyttää jäähdytysjärjestelmän puhdistamiseen , onko jotain litkua jota voisi kaataa huohotussäiliöön ja pyörittää konetta vähän aikaa ja laskea pois kaikki, vai onko riski että koko paska tukkeutuu? toki jos konetta käyttää vain vähän aikaa ja sammuttaa, puhdistaa, tekee uudelleen vielä toisen kerran ja sitten puhdistaa vielä niin tämä voisi tepsiä? mutu..

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 10.2.2008 22:41

Niimmuute tarttis vieläki tietää kampiakselin hihnapyörän halkasija... Ee kukhaan voes auttaa laiskaa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.2.2008 22:44

ota se hihna pois ja mittaa työntömitalla... vaikeata?

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 10.2.2008 23:18

Liian..

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 11.2.2008 8:45

35i:

Tietysti on aina olemassa riski, että puhdistusaineella tukkiutuu joku paikka jos lähtee iso kökkö liikkeelle.. Mutta itse olen ollut todella tyytyväinen Forten Cooling System Flush.. Ei ole ehkä halvin purkki, mutta omasta mielestäni toimivin..

Ei saa joka paikasta, mutta meillä ainakin hyllyssä tuota jos Salossa päin liikut.. Tecalemit on maahantuoja ja sieltä löytyy myös jälleenmyyjät.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 11.2.2008 22:20

No nyt toimii taas auto, ainaki vähän aikaa.. Virtalukonpohjan vaihtoivat huollossa ja nyt toimii taas. Paitsi jos tiellä on paljon vettä tai ajat vähän isompaan lammikkoon niin alkaa nykiminen ja hyvällä tuurilla saattaa sammua :D

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Auto täristää isommilla kierroksilla

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 13:53

Hei

Onkos kellään ollut vastaavaa tai jotain ideaa mistä vois johtua?

Auto alkaa täristämään isommilla kierroksilla mm yli 2000 rmp, kun auto on paikallaan. Jos auto on ihan suorassa tärinää ei synny tai jos syntyy niin todella vähän. Enemmän tätä tärinää syntyy, kun auto on vähän vinossa maastoon nähden.

Eli ajaessa tätä tärinää ei huomaa. Itse en ainakaa ole vielä huomannut.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.2.2008 14:11

j0kunen:

Onkos autossa kuinka tyhjä tankkia? Entäs milloin on bensansuodatin vaihdettu?

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

vastaus:

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 14:19

speedox:

Kyllä tuo tankki aika tyhjä tällähetkellä on. :) Ei ole mitään tietoa koska bensansuodatin on vaihettu, koska itekki olen omistanut auton n.viikon :D

Hmm kuinka tuo vaikuttaa asiaan? Kyllä auto kummiski tuntuu poistuvan hyvin, kun heittää lämän tiskiin?

Vaikka auto/moottori tärisyttää autoa, niin moottori tuntuu reakoivan hyvin kaasuun. Tärinä muuten suurenee mitä isommat kierrokset ovat :I..
Viimeksi muokannut j0kunen, 12.2.2008 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.2.2008 14:20

Tuntuu että bensan saannissa olisi joku ongelma koska jos auto on kallellaan ei se saa tietenkään bensaa samalla tapaa ja voi pumppu hörpätä ilmaa..

Vaihda suosiolla suodatin ja tankkaa auto!

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Vastaus

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 14:22

Speedox:

Joo käyn samantien pistämässä tankin täyteen ja kokeilla auttaako yhtään.

Onko toi bensansuodasin nopea vaihtaa ja missäpäin se autoa sijaitsee?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.2.2008 14:25

j0kunen:

Huomaat kyllä eron heti jos vika on siinä kun on puolitankkiakin..

Pa-suodatin on muistaakseni oikean takapyörän vieressä.. Siinä on muistaakseni oikein jalka missä se on.

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Rätisee

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 15:28

Ei auttanut tankin täyteen laittaminen.

En osaa kuvailla "tärinää". Se tuntuu enemmänkin heilumiselta. En sitten tiedä.
Hitsi ku jollain olisi ollut samanlaisia ongelmia, niin olisi ollut helpompi paikantaa mistä toi heiluminen saa alkunsa

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.2.2008 15:36

Siis kone tärisee vai heiluu? :D
Täriseekö auto? Käykö kaikilla pytyillä? Meinaan jos et vedossa huomaa että ei käy kaikilla?

Hieman eri asia ! D

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Vastaus

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 15:39

Kyllä toi kaikilla pytyillä käy. Auto ei heilu, jos se on suorassa. Jos on vähänkin vinossa niin alkaa heilumaan suuremmilla kierroksilla enemmän. Tyhjäkäynnillä ei huomaa heilumista

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.2.2008 15:40

Ei pauku?

Heiluuko moottori vai peräti koko auto?

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Vastaus

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 15:41

Ei pauku. Moottori kuullostaa ihan normaalilta.

Kokoauto alkaa heilumaan. Tämä siis tapahtuu auton ollessa vähän vinossa ja mitä suuremmilla kierroksilla sitä enemmä heiluukin.

Ajossa tätä heilumista ei huomaa. Vain paikallaan :I

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 12.2.2008 16:33

j0kunen

Mitenkä voimakkaasti se tarisee!?

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Vastaus

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 17:36

Riippuu siitä kuinka isossa kulmassa auto on.. Mutta jos auto on kunnolla vinossa niin kyllä sen tuntee aikalailla, mutta kun auto on suoraassa, niin silloin hyvä että tuntee

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.2.2008 20:11

Voisko olla moottorin kumityynyt vaan kerta kaikkiaan niin lopussa? Sillon jos auto nojaa toiselle puolelleen, niin sillonhan moottorikin jonkin verran nojaa siihen samaan suuntaan. Jos taas ollaan takuulla tasasella alustalla niin sillon luulis moottorinkin olevan suunnilleen tasasesti kumityynyjensä varassa.
Itellä oli etummainen tuki ihan loppu, koko auton käyttäytyminen muuttu tyystin ku vaihdoin sen uuteen. Siitä innostuneena nyt menee vaihtoon ne loputkin, muistaakseni yksi niistä on nesteellä (öljy?) täytetty joten jos se ois päästäny nesteensä pihalle niin...

j0kunen
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2008 21:39

Vastaus

ViestiKirjoittaja j0kunen » 12.2.2008 21:05

tpv:

Itselle tuli myös noi mieleen, mutta en heti jaksais niitä alkaa vaihtamaan. Vissii aikamoinen urakka?

Täytyypä tarkistaa toi. Oletko itse vaihtanut tyynyt autoon? Onko vaikea vaihtaa?
Jos olet korjaamolla vaihtanut, niin paljon maksoi?

Mistä hommasit ne tukikumit. Motonetissä ei myyty vr6:een kumeja, mutta meneekö siihen jonkun muun golffin kumit ?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.2.2008 21:14

Kyllä mä ite sen etummaisen vaihdoin, tais olla viime kesänä. Ja joo, oli jonniimoinen jobi. Ne loputkin jotka menee vaihtoon, mä teen vasta tulevana kesänä, koska meikä joutuu taivas-alla tusaamaan. Oli se semmonen homma että pari tuntia siinä sai vääntää ja irrotella pikkusen sitä sun tätä. Ja se etummainen taitaa niistä olla se helpoin... Moottorin kumityynyt kandee ihan vw:ltä hakea, en menis sinne muita laittamaan (vaikka sopiskin) ku kuitenkin kyseessä on kutoskone.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa